Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011
+13
Kaj
Timmus
LarryMullen
Grafmat
Jaap2000
MrJohn
Ries
Dave Evans
Paapke
Mauricedegier
Jorg
sowhat
Erwin
17 plaatsers
Pagina 21 van 25
Pagina 21 van 25 • 1 ... 12 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25
Re: Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011
Ok, maar ben je het dan wel met me eens dat Ajax een maand geleden al kampioen was geweest als Suarez gewoon gebleven was? En dat Twente een maand geleden al kampioen was geweest als Ruiz gewoon het hele seizoen beschikbaar was geweest? Zo kun je altijd wel ergens een reden zoeken waarom het zo lang spannend is gebleven.Erwin schreef:Tuurlijk. Maar vóór mijn bericht zei iemand dat het aan Rutten ligt, terwijl ik denk dat Rutten er weinig aan kan doen dat het slecht gaat met PSV. Vandaar mijn bericht dat als hij de beschikking had gehad over Reis, PSV veel meer punten had gepakt dan wat ze nu hadden gehaald.
PSV had in principe 2 of zelfs 3 vervangende centrumspitsen van niveau klaarstaan om Reis te vervangen (Berg, Koevermans, Lens). Dat geen van die drie voldeed, zegt misschien ook wel iets over het falen van het hen omringende elftal. Want er moet toch een reden zijn dat Berg bij Groningen wél een goede spits was (om de meest nadrukkelijk falende Reis-vervanger maar even uit te lichten).. En daar speelt wellicht Rutten weer een rol. Maar ik ben het met je eens dat het veel te gemakkelijk is om alles maar op Rutten af te schuiven, buiten Dsudzsak (of hoe je dat ook schrijft) kan ik maar heel weinig PSV'ers opnoemen die dit seizoen hun niveau gehaald hebben - en dat kán niet alleen aan een trainer liggen.
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Oh tuurlijk kun je genoeg redenen verzinnen waarom de één wel en de ander geen kampioen is geworden. Natuurlijk hebben veel spelers hun niveau niet gehaald bij PSV. Maar voordat Reis geblesseerd raakte, speelde PSV nog wel redelijk, en hadden ze een afmaker. Maar goed, het is het bekende 'als' en 'dan' verhaal, waar ik overigens zelf mee ben begonnen. Ik denk alleen dat het niet alleen aan Rutten ligt. Bij Twente lag hij ontzettend goed in de groep, en ook als assistent-trainer van Hiddink lag hij enorm goed bij alle spelers. Bij Schalke ging het mis, maar ja. Kijk waar Schalke nu staat in de competitie.. Misschien is Rutten meer geschikt als veldtrainer, en moet hij niet alle zaken erom heen gaan doen. De pers maakt ook makkelijk slachtoffer van hem, vind ik.
Erwin- Music-director
- Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 41
Erwin schreef:sowhat schreef:Weet ik ook niet Kaj. Erwin is een reporter type. Doet nergens aan mee, maar loopt alleen overal te stangen. Negeren die vent, zou ik zeggen. Doe ik ook.
Nou ja, blijkbaar negeer je me niet, want je reageert. Anyway, om even een misverstand de wereld uit te helpen: Ik stang niet Soms ben ik wat sarcastisch. Maar ben jij dat ook niet? Laatst hadden we een discussie over Real-Barcelona, waarin ik aangaf dat niet alleen Real, maar ook Barcelona ontzettend irritant aan het voetballen was. Daarop werd direct lacherig gereageerd, en typte jij een one-liner dat ik aandelen in Real had. Dat soort onzin. Daarna plaatste ik nog een bericht waarop ik inhoudelijk inging op Real-Barcelona, maar daarop werd door niemand gereageerd..... Over raar gesproken.... Als de eerstvolgende post van jou daarna direct een heel groot en onzinnig JAAA (met 60x a daarna) is, dan mag ik best reageren met successupporter toch? Een tijd terug zat ik met twee of drie anderen in de chat. Jij komt binnen, en het eerste wat je zegt: "Ooh, ik kom wel terug wanneer het gezelliger is". Waarom mag jij wel sarcastische of dit soort opmerkingen maken, en word ik er direct op aangesproken en dat je me wilt negeren? Beetje raar toch?
Ik mag dan sarcastisch zijn soms, maar je kunt niet ontkennen dat ik meestal goed mee discussieer hier. Als jij alleen maar one-liners kunt plaatsen, dan moet je niet raar doen dat iemand anders daar dan weer op een flauwe manier op reageert.. En het feit dat ik ''nergens aan mee doe'' mag volgens mij geen reden zijn om anders tegen iemand te doen, toch?
Erwin
Soms sarcastisch zijn is niet erg. Maar je berichtjes over successupporters en feest is Enschede slaan als een lul op een drumstel en ik hoef niet uit te leggen waarom.
Dat van die aandelen Real is logisch, want ik denk dat jij een andere wedstrijd hebt gezien dan anderen.
Je reactie op mijn JAAAAAA geeft je gevoel voor humor aan: nihil. Dit terwijl je een leuke moppentapper bent.
Dat ik veel oneliners gebruik, komt omdat ik niet veel woorden nodig heb om een punt te maken.
Die opmerking dat ik de chat uit ging, was niet sarcastisch bedoeld maar gaf de werkelijke reden van mijn vertek aan.
Een voorbeeld van mijn quote richting Kaj: Je hebt je bemoeid met de spelregels van het totospel, maar nooit meegedaan.
Verder even goede vrienden.
Leeftijd : 67
Volledig mee eens!! Met als extra dat men alle en dan ook werkelijk ALLE schade en kosten tot de laatste euricentime betaald.katje37 schreef:Zo Journey, das een flink verhaal, maar wel herkenbaar inderdaad.
Het gewone publiek moet niet lijden onder een handjevol tuig dat idd vaak niets met het voetballen heeft, maar even gezellig eigen frustraties komt afreageren in een setting die dat toelaat.
Ik denk dat meer te verwachten is van een goed geautomatiseerd systeem waarin na rellen en een levenslang stadioverbod de namen en foto's worden gepubliceerd van het tuig op een intra netwerk waar alle clubs op in kunnen loggen. De foto koppel je aan een systeem van gezichtsherkenning waar niemand bij binnenkomst van het stadion aan ontkomt.
Op die wijze registreer je alleen het tuig en hebben alle andere bezoekers niets te vrezen mbt waarborging van hun privacy.
Gast- Gast
SoWhat schreef:Erwin schreef:Kaj schreef:Katje37 schreef:ErickNJ schreef:JourneyMan schreef:Berend schreef:Grafmat schreef:Jan4004 schreef:
Jaap2000- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3102
Leeftijd : 66
Grafmat schreef:
Echte supporters staan niet een feestje te vieren op de avond nadat je het kampioenschap hebt verspeeld. Die zitten thuis chagrijnig op de bank met 2 promille nog in hun bloed en tóch al een kater... Zou Ajax eens moeten proberen: feestje op het museumplein nadat de kampioenswedstrijd kansloos is verloren...
Vind ik een hele goede, Grafmat. Ik had ook zoiets: wat een stelletje malloten. Ik moest ook meteen denken aan dat achterlijke grachtenritje van Oranje, toen we voor de zoveelste keer tweede werden.
Een tweede plaats ga je niet vieren, er telt maar 1 plek.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
jan4004 schreef:Grafmat schreef:
Echte supporters staan niet een feestje te vieren op de avond nadat je het kampioenschap hebt verspeeld. Die zitten thuis chagrijnig op de bank met 2 promille nog in hun bloed en tóch al een kater... Zou Ajax eens moeten proberen: feestje op het museumplein nadat de kampioenswedstrijd kansloos is verloren...
Vind ik een hele goede, Grafmat. Ik had ook zoiets: wat een stelletje malloten. Ik moest ook meteen denken aan dat achterlijke grachtenritje van Oranje, toen we voor de zoveelste keer tweede werden.
Een tweede plaats ga je niet vieren, er telt maar 1 plek.
Hier ben ik het dus zo NIET mee eens... De mensen in Enschede hebben idd een feestje gevierd en de spelers toch nog met een warm onthaal gegeven, (want er stonden weer vele mensen langs de kant van de weg in Enschede en omstreken) nadat ze van het vliegveld via de Grolsch fabriek naar de Grolsch Veste zijn gereden... De reden waarom ik het absoluut niet met jullie eens ben dat dit 'maar een stelletje malloten zijn' wil ik even kenbaar maken via een wwwtje dat ik vanmorgen op mijn hyves las, van een kennis van mij die met al zijn ziel en zaligheid en met heel zijn hart betrokken is bij FC Twente... Deze man komt er al jaren, uit en thuis, Europees... Hij is inmiddels 38 heeft al meer dan 30 jaar een seizoenkaart, en heeft nog nooit ook maar 1 wedstrijd overgeslagen... Ik heb hem gisteren ook nog even gesproken na de wedstrijd aan de telefoon en hij had de tranen in de ogen staan (kom ik horen aan zijn stem)... Niet om de verloren finale maar wel om het grote saamhorigheids gevoel dat men in Twente kent, zelfs toen ze idd de titel waren misgelopen... Dit was zijn www tje vanmorgen...
'Heel jammer, maar als je om de prijzen mee doet kan je ook verliezen. Ik heb half uur gebaalt van het mislopen van het kampioenschap. En toen schoot mijn carriëre als Twente supporter door mijn hoofd. Waar we zijn begonnen, wat we samen hebben meegemaakt, prachtige momenten afgewisselt met het failliesement in 2003. Voor de Tukker zit zijn club erg diep en dat heeft men gisteren avond laten zien, het was een waar volksfeest wat er losbartse in Enschede. Umberto Tan twitterde, in Amsterdam zie ik knokkende mannen, in Enschede zie ik feestende menigtes, wat klopt hier niet? Dat zal ik je uitleggen Umberto. Beleving, passie, en respekt dat onbreekt er bij die club uit Amsterdam. Respektloos naar je club, dan kan je geen clubliefde hebben maar een gefrustreede tokkie zijn. Genoeg woorden aan vuil gemaakt. WIJ ZIJN TUKKERS EN WIJ ZIJN TROTS! Wij zullen als supporters bewaken dat we nooit maar dan ook nooit zoals in Amsterdam worden. Gegroet mensen, ik ga vandaag heerlijk de bekerwinst vieren'.
Dus deze mensen zijn 'malloten'? Ik vind dus dat dit nou juist de mensen zijn die met hun hele ziel en zaligheid bij hun club betrokken zijn in voor en tegenspoed... Ik heb zeer zeker respect voor deze man en de vele mensen die gisteren als Fc Twente supporters samen met de spelers een feestje hebben gevierd, om ze te bedanken voor een geweldig seizoen... Was dit bij Fc Groningen gebeurd had ik zeer zeker hetzelfde gedaan... Je wordt misschien dan wel geen 1e, maar een 2e plaats voor een club als Fc Twente die echt op sterven na dood was een aantal jaren geleden, vorig seizoen kampioen is geworden, dit jaar gewoon weer meedeed om het kampioenschap tot de laatste dag, de JC-schaal won, de KNVB- beker en het ver schopte in Europa, is dit toch zeer zeker nog steeds een puike prestatie, waar zij als supporters trost op mogen zijn...
Gast- Gast
Triest dat die Twente-supporter het toch weer nodig vindt om een trap na te geven aan Ajax, en die club en z'n supporters maar weer eens over één kam te scheren. "Beleving, passie, en respekt dat onbreekt er bij die club uit Amsterdam." Wat een onzin.
Kaj- Music-Maniac !!!
Wij zullen als supporters bewaken dat we nooit maar dan ook nooit zoals in Amsterdam worden.
Renata, het is niet jou quote, maar van die kennis, maar daar gaaaaaaaaaaaaan we weer.
Weer zo iemand die alle Amsterdammers over een kam scheert, nou ja, je kent intussen mijn mening daarover.
Renata, het is niet jou quote, maar van die kennis, maar daar gaaaaaaaaaaaaan we weer.
Weer zo iemand die alle Amsterdammers over een kam scheert, nou ja, je kent intussen mijn mening daarover.
@ Kaj dat had idd misschien niet gehoeven en had ik uit zijn commentaar kunnen schrappen, maar het ging mij er meer om, even aan te geven dat het zeker niet allemaal 'malloten' waren die gisteren alsnog een feestje hebben gevierd in Enschede....
Want ook dat vind ik, alle mensen over 1 kam scheren...
Laatst aangepast door glimmerikje20 op 17.05.11 0:57; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Huh, Kaj
glimmerikje20 schreef:@ Kaj dat had idd misschien niet gehoeven en had ik uit zijn commentaar kunnen schrappen, maar het ging mij er meer om, even aan te geven dat het zeker niet allemaal 'malloten' waren die gisteren alsnog een feestje hebben gevierd in Enschede....
Sorry Renate, ik bied hierbij mijn oprechte excuses voor het woord malloten. Ik stond er niet zo bij stil bij, het kwam bij mij nogal raar over dat feestje en pats: het staat er en ik was het eigenlijk al vergeten. Ik had het niet zo cru moeten brengen.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
@Glimm "Dat zal ik je uitleggen Umberto. Beleving, passie, en respekt dat onbreekt er bij die club uit Amsterdam. Respektloos naar je club, dan kan je geen clubliefde hebben maar een gefrustreede tokkie zijn. Genoeg woorden aan vuil gemaakt. WIJ ZIJN TUKKERS EN WIJ ZIJN TROTS! Wij zullen als supporters bewaken dat we nooit maar dan ook nooit zoals in Amsterdam worden"
Het zit ze wel diep he daar in dat tukkerland?? God bewaar me als ik zo word als dat zooitje tukkers, gefrusteerd, natrappend, iedereen over 1 kam scherend, een dialect hebbend die niemand kan verstaan en ik zeg nadrukkelijk DIALECT want in dit land zijn er 2 talen Nederlands en Fries, maar weet je waarom ga je dan niet gewoon lekker weg als provincie Twente sluit je aan bij die duitsers misschien dat die wel ruimte hebben en willen bieden aan hypocriete leugenaars.
Ja hypocriete misselijkmakende leugenaars en waarom??
1) Feyenoord - Twente waarin de Twente supporters zich als regelrechte a-sociale strontboeren hebben misdragen en tekeer zijn gegaan als een horde idioten.
2) Twente - Fc Utrecht Waarin de ware aard van deze lieve tukkers naar boven kwam, want niet alleen in het Stadion werden de supporters van Utrecht tot op het bot geprovoceerd en uitgedaagd met forse rellen als gevolg, nee de maatschappelijk o zo betrokken Twentse zich supporter noemende figuren vonden het nodig om iedere erecode in het voetbal te breken door een aantal reservespelers van de FC Utrecht op het parkeerdek in elkaar te beuken.
Weet je wat je doet joh, pak dat hele Twente maar lekker bij elkaar en flikker lekker het land uit word onafhankelijk ga naar Duitsland of sluit je aan bij het Groothertogdom Luxemburg wat jullie daar ook doen maakt mij niet meer uit in ieder geval maar ga gewoon.
De enorme haat, blinde woede, afkeer enzovoort voor en van de mens uit het westen is werkelijk beangstigend te noemen en is te vergelijken met eerdere bruine horden die ook uit het oosten kwamen.
Zelden eerder zulk gefrusteerd a- sociaal hondenvolk gezien wat de bek vol heeft over moraliteit en er zelf schijt heeft aan iedere vorm van moraal, respect etc. De onverstaanbare bek vol met verwijten naar anderen vooral weer naar anderen altijd maar wijzen naar anderen dood en doodmoe word je daarvan!!! Kijk verdomme eerst naar jezelf sukkels!! En kijk niet naar de splinters in een ander zijn oog maar kijk vooral naar die enorme grote balk in je eigen oog.
Zo Glimm en deze rectie mag je rustig integraal naar je goede kennis sturen en indien gewenst krijgt die mijn woonadres ook nog want A. ben ik niet zo bang aangelegd en B ben ik nu ronduit gezegd zeer pissig om maar niet te zeggen woest over zoveel dom gefrusteerd gelul in de ruimte.
Journey
Het zit ze wel diep he daar in dat tukkerland?? God bewaar me als ik zo word als dat zooitje tukkers, gefrusteerd, natrappend, iedereen over 1 kam scherend, een dialect hebbend die niemand kan verstaan en ik zeg nadrukkelijk DIALECT want in dit land zijn er 2 talen Nederlands en Fries, maar weet je waarom ga je dan niet gewoon lekker weg als provincie Twente sluit je aan bij die duitsers misschien dat die wel ruimte hebben en willen bieden aan hypocriete leugenaars.
Ja hypocriete misselijkmakende leugenaars en waarom??
1) Feyenoord - Twente waarin de Twente supporters zich als regelrechte a-sociale strontboeren hebben misdragen en tekeer zijn gegaan als een horde idioten.
2) Twente - Fc Utrecht Waarin de ware aard van deze lieve tukkers naar boven kwam, want niet alleen in het Stadion werden de supporters van Utrecht tot op het bot geprovoceerd en uitgedaagd met forse rellen als gevolg, nee de maatschappelijk o zo betrokken Twentse zich supporter noemende figuren vonden het nodig om iedere erecode in het voetbal te breken door een aantal reservespelers van de FC Utrecht op het parkeerdek in elkaar te beuken.
Weet je wat je doet joh, pak dat hele Twente maar lekker bij elkaar en flikker lekker het land uit word onafhankelijk ga naar Duitsland of sluit je aan bij het Groothertogdom Luxemburg wat jullie daar ook doen maakt mij niet meer uit in ieder geval maar ga gewoon.
De enorme haat, blinde woede, afkeer enzovoort voor en van de mens uit het westen is werkelijk beangstigend te noemen en is te vergelijken met eerdere bruine horden die ook uit het oosten kwamen.
Zelden eerder zulk gefrusteerd a- sociaal hondenvolk gezien wat de bek vol heeft over moraliteit en er zelf schijt heeft aan iedere vorm van moraal, respect etc. De onverstaanbare bek vol met verwijten naar anderen vooral weer naar anderen altijd maar wijzen naar anderen dood en doodmoe word je daarvan!!! Kijk verdomme eerst naar jezelf sukkels!! En kijk niet naar de splinters in een ander zijn oog maar kijk vooral naar die enorme grote balk in je eigen oog.
Zo Glimm en deze rectie mag je rustig integraal naar je goede kennis sturen en indien gewenst krijgt die mijn woonadres ook nog want A. ben ik niet zo bang aangelegd en B ben ik nu ronduit gezegd zeer pissig om maar niet te zeggen woest over zoveel dom gefrusteerd gelul in de ruimte.
Journey
Gast- Gast
Glimmer, uit die hele www van je kennis valt heel gemakkelijk op te maken dat het grootste deel van die saamhorigheid te maken heeft met het "wij met z'n allen tegen Ajax" principe.
Trots voor de eigen club brengt nu eenmaal minder saamhorigheid dan gezamenlijke aversie jegens een ander.
Het lijkt wel alsof het in Amsterdam geen feest is geweest; alleen maar rellen. Bij beide feesten zijn mensen opgepakt.
Trots voor de eigen club brengt nu eenmaal minder saamhorigheid dan gezamenlijke aversie jegens een ander.
Het lijkt wel alsof het in Amsterdam geen feest is geweest; alleen maar rellen. Bij beide feesten zijn mensen opgepakt.
Gast- Gast
Het is wel grappig dat zowel vanuit 'Amsterdam' als vanuit 'Twente' door sommigen wordt gereageerd met het verwijt dat de andere partij iedereen over één kam scheert, maar dat gebeurt dan op een manier die ook iedereen over één kam scheert.. Jongens, enige nuance kan geen kwaad hoor...
Kaj- Music-Maniac !!!
Nuance?? Zou niet weten waarom met dat eeuwige "calimerogezeik" weet je wat ze bij Twente eens zouden moeten doen?? 30 keer landskampioen worden en net zo een gevulde prijzenkast bij elkaar voetballen en dan ook nog jarenlang hofleverancier van sommige briljante Nederlands elftallen zijn.Kaj schreef:Het is wel grappig dat zowel vanuit 'Amsterdam' als vanuit 'Twente' door sommigen wordt gereageerd met het verwijt dat de andere partij iedereen over één kam scheert, maar dat gebeurt dan op een manier die ook iedereen over één kam scheert.. Jongens, enige nuance kan geen kwaad hoor...
Laat men zich daar maar eens lekker op focussen en tot die tijd er is, gewoon lekker terug in je hok gaan.
Wellicht dat men met zijn allen de Grolschveste (what's in a name??) kan bevolken voor avonden lang Calimero kijken en zichzelf toezingen met liederen over hoe godsgruwelijk wel men niet behandeld word en hoe ontzettend veel onrechtvaardigheid er op deze wereld wel niet is voor de in het oosten van het land wonende neanderthalers.
Wellicht kan men dan ook eens de blik naar zichzelf wenden in plaats van steeds naar al die anderen het zou enorm schelen, maar dat zal vast teveel gevraagd zijn.
Gast- Gast
Een tochtje langs de eindstand...
En zo was een uitermate boeiend seizoen ten einde, met Ajax als de onverwachte en verdiende kampioen. Het kampioenschap voor de Amsterdammers is sensationeel, na alle gebeurtenissen van het afgelopen seizoen. Prachtig dat het door menigeen afgeschreven elftal van Frank de Boer weet toe te slaan op het allerlaatste moment.
Een flinke domper voor FC Twente natuurlijk, maar het is allerminst een slecht seizoen geweest voor de Tukkers, met de Johan Cruijff Schaal, de KNVB-beker en de tweede plaats oftewel voorronde Champions League. Daarbij kende Twente een heel behoorlijk optreden in de Europa League.
Grote verliezer is PSV. Bij winst op FC Groningen hadden de Eindhovenaren zich nog kunnen plaatsen voor het miljoenenbal dat Champions League heet, maar de club verzuimde te winnen en moet genoegen nemen met de Europa League.
AZ wordt vierde; de club kan terugkijken op een geslaagd seizoen waarin andermaal Europees voetbal is veiliggesteld.
Ja, en dan de nummer 5 tot en met 8, de ploegen die gaan strijden voor het laatste Europese ticket. FC Groningen en ADO Den Haag, dé verrassing van dit seizoen (nacompetitie is een bekendere seizoensverlenging voor de ploeg uit de Hofstad) hebben de kansen gehad om vierde te worden, helaas is dit niet gelukt. Heracles Almelo speelde een meer dan behoorlijk seizoen en is achtste geworden. Even afgezien van de discussie of Heracles of ADO iets te zoeken heeft op Europees grondgebied, je gunt deze clubs absoluut een beloning voor hun uitstekende optreden dit jaar.
Na de nummer-8 komen we in een kleurloos gebied: FC Utrecht, Feyenoord en Heerenveen, teams die in de regel kansrijk zijn voor Europees voetbal, kenden een teleurstellend seizoen. Feyenoord heeft de grootste dip alweer gehad en zal vol vertrouwen aan de nieuwe competitie beginnen.
Tussen deze drie clubs staat nog NEC; de Nijmegenaren worden elfde; een eindklassering waar de ploeg een abonnement op schijnt te hebben. Leuk voor de ploeg dat zij de topscorer van dit jaar leverde. Bovendien is NEC de kampioen van Gelderland, een zeker niet onbelangrijk gegeven.
NAC Breda wordt 13e, sinds het seizoen 2005/2006, waarin de Brabanders nog nacompetitie moesten spelen, was de ploeg niet meer zo laag ge-eindigd. En dan komen we ze tegen, vlak boven de nacompetitiegrens: de andere twee Gelderse ploegen. Voor promovendus De Graafschap is de veertiende plaats niet gek; maar in Arnhem hadden ze aan het begin van het seizoen heel andere verwachtingen dan de vijftiende plaats. Nog maar wat miljoenen over de balk smijten dan maar?
Excelsior en VVV strijden de komende weken via de nacompetitie om lijfsbehoud. FC Zwolle, de ploeg die de Jupiler League zowat het hele seizoen aanvoerde maar de koppositie in de slotfase van de competitie overgaf aan RKC Waalwijk, lijkt de meest geduchte concurrent.
En ten slotte: na 24 seizoenen Eredivisie mag Willem II het een jaartje op een niveau lager proberen. Grote kans dat de Tilburgers zich ruim voor het einde van het seizoen tot kampioen van de Jupiler League mogen kronen.
En zo was een uitermate boeiend seizoen ten einde, met Ajax als de onverwachte en verdiende kampioen. Het kampioenschap voor de Amsterdammers is sensationeel, na alle gebeurtenissen van het afgelopen seizoen. Prachtig dat het door menigeen afgeschreven elftal van Frank de Boer weet toe te slaan op het allerlaatste moment.
Een flinke domper voor FC Twente natuurlijk, maar het is allerminst een slecht seizoen geweest voor de Tukkers, met de Johan Cruijff Schaal, de KNVB-beker en de tweede plaats oftewel voorronde Champions League. Daarbij kende Twente een heel behoorlijk optreden in de Europa League.
Grote verliezer is PSV. Bij winst op FC Groningen hadden de Eindhovenaren zich nog kunnen plaatsen voor het miljoenenbal dat Champions League heet, maar de club verzuimde te winnen en moet genoegen nemen met de Europa League.
AZ wordt vierde; de club kan terugkijken op een geslaagd seizoen waarin andermaal Europees voetbal is veiliggesteld.
Ja, en dan de nummer 5 tot en met 8, de ploegen die gaan strijden voor het laatste Europese ticket. FC Groningen en ADO Den Haag, dé verrassing van dit seizoen (nacompetitie is een bekendere seizoensverlenging voor de ploeg uit de Hofstad) hebben de kansen gehad om vierde te worden, helaas is dit niet gelukt. Heracles Almelo speelde een meer dan behoorlijk seizoen en is achtste geworden. Even afgezien van de discussie of Heracles of ADO iets te zoeken heeft op Europees grondgebied, je gunt deze clubs absoluut een beloning voor hun uitstekende optreden dit jaar.
Na de nummer-8 komen we in een kleurloos gebied: FC Utrecht, Feyenoord en Heerenveen, teams die in de regel kansrijk zijn voor Europees voetbal, kenden een teleurstellend seizoen. Feyenoord heeft de grootste dip alweer gehad en zal vol vertrouwen aan de nieuwe competitie beginnen.
Tussen deze drie clubs staat nog NEC; de Nijmegenaren worden elfde; een eindklassering waar de ploeg een abonnement op schijnt te hebben. Leuk voor de ploeg dat zij de topscorer van dit jaar leverde. Bovendien is NEC de kampioen van Gelderland, een zeker niet onbelangrijk gegeven.
NAC Breda wordt 13e, sinds het seizoen 2005/2006, waarin de Brabanders nog nacompetitie moesten spelen, was de ploeg niet meer zo laag ge-eindigd. En dan komen we ze tegen, vlak boven de nacompetitiegrens: de andere twee Gelderse ploegen. Voor promovendus De Graafschap is de veertiende plaats niet gek; maar in Arnhem hadden ze aan het begin van het seizoen heel andere verwachtingen dan de vijftiende plaats. Nog maar wat miljoenen over de balk smijten dan maar?
Excelsior en VVV strijden de komende weken via de nacompetitie om lijfsbehoud. FC Zwolle, de ploeg die de Jupiler League zowat het hele seizoen aanvoerde maar de koppositie in de slotfase van de competitie overgaf aan RKC Waalwijk, lijkt de meest geduchte concurrent.
En ten slotte: na 24 seizoenen Eredivisie mag Willem II het een jaartje op een niveau lager proberen. Grote kans dat de Tilburgers zich ruim voor het einde van het seizoen tot kampioen van de Jupiler League mogen kronen.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
@ Timmus een mooie uiteenzetting en samenvatting in een notendop van de eindstand van het seizoen: 2010-2011
Gast- Gast
Inderdaad, Timmus ik kan het alléén maar met je conclusies eens zijn!
Overigens heb ik gisteravond ook nog even naar de huldiging van Fc Twente gekeken. Als Ajax supporter zijnde vond ik het een prachtig eerbetoon voor een heel mooi seizoen. De huldiging was dan ook in principe niet voor de tweede plaats (ok een beetje) maar vooral voor de bekerwinst en ook de eerder verworven Johan Cruyff schaal!
Ik vind dat je zoiets mag en ook moet vieren, dus met dat eerbetoon had ik totaal géén moeite, integendeel zelfs!
Ajax 1 en Fc Twente 2, beter had ik het dit seizoen niet kunnen treffen
Nu nog promotie voor Fc Zwolle!
Overigens heb ik gisteravond ook nog even naar de huldiging van Fc Twente gekeken. Als Ajax supporter zijnde vond ik het een prachtig eerbetoon voor een heel mooi seizoen. De huldiging was dan ook in principe niet voor de tweede plaats (ok een beetje) maar vooral voor de bekerwinst en ook de eerder verworven Johan Cruyff schaal!
Ik vind dat je zoiets mag en ook moet vieren, dus met dat eerbetoon had ik totaal géén moeite, integendeel zelfs!
Ajax 1 en Fc Twente 2, beter had ik het dit seizoen niet kunnen treffen
Nu nog promotie voor Fc Zwolle!
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Mooi en neutraal overzicht, Timmus! Goed beschreven, ook al zet je mijn favo-club in het "kleurloze" gebied. Ik kan je dit seizoen niet tegenspreken.Timmus schreef:Een tochtje langs de eindstand...
Gelukkig kunnen we dan weer trots zijn op Oranje <17: Europees kampioen met 5 Feyenoorders in de basis. En twee daar van zijn gelukkig nog lang niet van plan om weg te gaan. Blijkbaar hebben ze iets geleerd van enkele nederlanders die in Engeland of Spanje gepromoveerd zijn tot bankzitters.
Oranje onder 17 jaar greep zondag de Europese titel door Duitsland met 5-2 te verslaan. Scouts van grote clubs jagen op de sterke lichting van coach Albert Stuivenberg, maar de Feyenoorders Tonny Trindade de Vilhena en Anass Achahbar blijven bij Feyenoord. 'Wij willen eerst in de Kuip slagen', zeggen ze in het AD.
Trindade de Vilhena scoorde tweemaal in de eindstrijd tegen de Duitsers. Hij werd gedeeld topscorer van het toernooi. 'Het is prachtig dat wij volgende maand naar het WK in Mexico mogen,' zegt de Maassluizer. 'Ik ben een jaar jonger dan mijn ploeggenoten, dat maakt mij trots. Ik wil slagen als profvoetballer. Bij Feyenoord in de Kuip.'
Want waar ploeggenoten Kyle Ebecilio (Arsenal), Karim Rekik (Manchester City) en Nathan Aké (Chelsea) al kiezen voor een avontuur in Engeland, blijft het koningskoppel in Rotterdam-Zuid. 'Daar heb ik heel bewust met mijn ouders over gesproken,' zegt Trindade de Vilhena. 'Ik wil eerst bij Feyenoord iets neerzetten. Nee, daarmee vel ik geen negatief oordeel over de stap die andere spelers wel zetten. Het is mooi om naar een grote club in het buitenland te gaan, maar ik ben daar nog niet aan toe.'
Jaap2000- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3102
Leeftijd : 66
Dave Evans schreef:
Nu nog promotie voor Fc Zwolle![/color]
Zal kunnen. VVV moeten ze kunnen hebben. Maar ja, Zwolle speelt de laatste weken nou niet in zijn beste vorm.
Manchester City gaat zo nog derde worden in Engeland. Wat zit Arsenal te prutsen zeg. Zullen topclubs als Bayern en Lyon wel opgelucht adem halen als Man City derde wordt, aangezien ze Man City hadden kunnen treffen in de voorronde van de CL. Arsenal kunnen ze uiteraard niet treffen als die voorronde moeten spelen.
Erwin- Music-director
sowhat schreef: Je hebt je bemoeid met de spelregels van het totospel, maar nooit meegedaan.
Negatieveling. Je kunt ook zeggen: Leuk dat je meedenkt met de regels, ondanks dat je niet mee doet.
Erwin- Music-director
Dank voor de smiley erbij, anders had er weer een woedend pleidooi gevolgd
Ik ken jou nu wel een beetje.
Erwin- Music-director
Ennuuuhh, nog even over het jeugd geneuzel bij Ajax. Het merendeel van hun kinder/jeugd teams is kampioen geworden, dus dat er toevallig bij het EK onder de 17 geen ajaxieden in de basis stonden is verre van een representatieve steekproef; gewoon toeval.
Gast- Gast
Pagina 21 van 25 • 1 ... 12 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25
Soortgelijke onderwerpen
» Voetbal eredivisie toto seizoen: 2010-2011
» WK Voetbal 2010 Pool!
» Formule 1 2011
» Voetbal
» Compassie en Voetbal
» WK Voetbal 2010 Pool!
» Formule 1 2011
» Voetbal
» Compassie en Voetbal