Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 16 EmptyGisteren om 16:28 van sokratikos

» November 2024
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 16 EmptyGisteren om 11:31 van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 16 Empty06.11.24 20:57 van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 16 Empty05.11.24 0:58 van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 16 Empty04.11.24 22:36 van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 16 Empty04.11.24 22:34 van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 16 Empty03.11.24 17:51 van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 16 Empty02.11.24 18:51 van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 16 Empty02.11.24 17:50 van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 16 Empty02.11.24 15:35 van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 16 Empty02.11.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 16 Empty02.11.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 16 Empty02.11.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 16 Empty02.11.24 12:51 van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 16 Empty02.11.24 12:49 van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 16 Empty02.11.24 12:48 van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 16 Empty01.11.24 22:43 van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 16 Empty01.11.24 14:32 van sokratikos

» Stemfinale Weekend
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 16 Empty01.11.24 13:14 van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 16 Empty31.10.24 21:00 van Timmus

Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011

+13
Kaj
Timmus
LarryMullen
Grafmat
Jaap2000
MrJohn
Ries
Dave Evans
Paapke
Mauricedegier
Jorg
sowhat
Erwin
17 plaatsers

Pagina 16 van 25 Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 20 ... 25  Volgende

Ga naar beneden

Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 16 Empty Re: Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011

Bericht  Grafmat 25.04.11 21:02

En nog iets: Ik erger me toch wel een beetje aan dat pro-anti gedoe, en wel hierom: Glimmerikje komt enige tijd geleden voor haar antipathie t.a.v. Ajax uit en wordt met de grond gelijk gemaakt, elke keer weer opnieuw (zie toto-topic vorige week). En nu is het kennelijk ineens tóch erg leuk om zelf ook even te doen. Eén conclusie kun je wel trekken: Ajacieden hebben overduidelijk een hekel aan PSV. Goh, hoe zou dat toch komen? Vást niet om al die titels die PSV de laatste 30 jaar voor de neuzen (woordspeling) van de Ajacieden heeft weggegrist. Dus als Ajax wordt bekritiseerd is het allemaal jalouzie en provinciaal denken, en als het PSV betreft is het...? Tja, vult u zelf maar in. Potten en ketels, mensen...

Ik vind het allemaal prima, maar laat Glimmerikje de volgende keer dan ook met rust als ze voor haar mening uitkomt.

Pro-antilijstjes..? Kleuter-alert!! clown

Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4327
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 52

http://www.orinocoradio.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011 - Pagina 16 Empty Re: Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011

Bericht  Erwin 25.04.11 21:07

Ik ben Pro Grafmat. Pro Glim. Pro DaveEvans. Pro MrJohn. Pro Kaj.

En ik ben anti Katje. Twisted Evil
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 41

Bericht  Gast 25.04.11 21:09

@grafmat

Alle genoemde punten argumenten zijn nog steeds even geldig en in mijn ogen nog altijd even sterk.

Daar is helemaal niets aan veranderd!!! en die punten van kritiek blijven dan ookk recht overeind staan.

Wat echter wel is veranderd is de veranderende houding van Coronel c.s. en de in de afgelopen maanden zichzelf als paling profilerende vd Boog, t.o.v. de ondanks alles grootste ajaxcied.

Het moment dat Coronel c.s. de ratio verlieten voor de emotie oftewel er werd dus vanaf een bepaald punt in deze hele polemiiek echt puur en alleen op de persoon en de man Johan C.. afgegeven zonder dat ik of wie dan ook verder enig inhoudelijke overtuigende argumenten hoorde over het plan van Cruijff, een plan wat overigens nog steeds ernstig tekort schiet in mijn ogen, en werkelijk geen enkel middel meer schuwde om JC te beschadigen werden voor mij op puur emotionele gronden de bordjes verhangen.

En nu is het dus aan JC om te laten zien dat alle genoemde punten en alle en ieders kritiek op zijn denk en handelwijze onterecht zijn.

Of JC daartoe geschikt is daarover zijn vele twijfels en m..i. meer dan terecht maar van 1 ding kun je JC niet beschuldigen en dat is dat hij in tegenstelling tot degene die nu gaan puur en alleen de bestuurlijke macht wil hebben want dat is de afgelopen periode wel helder geworden.

Ik denk overigens nog steeds dat JC zich niet hiermee had moeten inlaten maar nu hij dat wel heeft gedaan zal hij daarvan dan ook de konsekwenties dienen te aanvaarden ik denk niet dat dit de uitkomst is die hij wilde overigens.

Als wat vd Boog en Coronel hebben gedaan namelijk het mes zetten op de strot van iedere Ajaxliefhebber om ze daarmee te dwingen tot een keuze die dan geen keuze meer is ja dan komt de emotie om de hoek kijken en dan kies ook ik toch liever voor en dus pro JC dan voor de blijkbaar erg aan de macht hangende tegenstanders van JC.

Gast
Gast

Bericht  Grafmat 25.04.11 21:14

Zo hey, die Journey is wel snel, hè. En nog een heldere reactie ook, bedankt man. Ik snap 'm volledig nu.
1 klein dingetje: het is toch écht Ajacieden, en niet Ajaxcieden...

Beheerder
Beheerder

Bericht  Gast 25.04.11 21:17

Grafmat schreef:En nog iets: Ik erger me toch wel een beetje aan dat pro-anti gedoe, en wel hierom: Glimmerikje komt enige tijd geleden voor haar antipathie t.a.v. Ajax uit en wordt met de grond gelijk gemaakt, elke keer weer opnieuw (zie toto-topic vorige week). En nu is het kennelijk ineens tóch erg leuk om zelf ook even te doen. Eén conclusie kun je wel trekken: Ajacieden hebben overduidelijk een hekel aan PSV. Goh, hoe zou dat toch komen? Vást niet om al die titels die PSV de laatste 30 jaar voor de neuzen (woordspeling) van de Ajacieden heeft weggegrist. Dus als Ajax wordt bekritiseerd is het allemaal jalouzie en provinciaal denken, en als het PSV betreft is het...? Tja, vult u zelf maar in. Potten en ketels, mensen...

Ik vind het allemaal prima, maar laat Glimmerikje de volgende keer dan ook met rust als ze voor haar mening uitkomt.

Pro-antilijstjes..? Kleuter-alert!! clown
en nu trek je conclusies die in ieder geval wat mij aangaat baarlijke nonsens zijn, ik heb namelijk geen hekel aan PSV ik ben slechts anti PSV omdat zij mij even te weinig coleur locale in de voetbalcompetitiies van de afgelopen tig jaar hebben gebracht slechts in de periode Romario kon ik wel eens van het pure VOETBAL genieten, maar dat is dus geheel wat anders dan een "hekel hebben aan c.q. "het haten van" en zo dien je mijn lijstje te lezen!! Ik ben bijvoorbeeld pro as Napoli omdat daar ooit de werelds grootste voetballer ooit heeft rondgedarteld, ik ben anti Munsterman omdat ik dat een soort van Pastoor vind die wel zo ongelooflijk gelijk heeft met alles vind die dan zelf!! maar dat wil niet zeggen dat ik een hekel heb aan deze figuur of aan Twente!!! enzovoort enzovoort.

Gast
Gast

Bericht  Erwin 25.04.11 21:26

Dat gezeur over Ajax.. Morgen en woensdag weer heerlijk Champions League.

Interessant trouwens wat er in Engeland gaat gebeuren. Het lijkt erop dat of Tottenham of Liverpool Europees voetbal gaat mislopen. Van belang is wat Manchester City gaat doen. Niet alleen in de competitie, maar ook in de FA Cup finale tegen Stoke City. De winnaar van de FA Cup mag naar de Europa League. Maar als Manchester City bij de eerste vier eindigt, heeft het recht op de Champions League, en dan mag de verliezer van de FA Cup naar de Europa League. En daar zijn Tottenham en Liverpool nu niet zo blij mee. Want wat is het geval? Manchester City en Stoke City moeten in de competitie ook nog tegen elkaar, en dat vlak vóór de FA Cup Finale. Stoke City is er dan niet echt bij gebaat om de competitiewedstrijd te winnen, want zij moeten juist hopen dat Manchester City de Champions League gaat halen, zodat Stoke in alle gevallen Europa League kan spelen. En daarom willen Tottenham en Liverpool ook dat de wedstrijd verplaatst gaat worden. Maar ja, als Man City de FA Cup wint, dan gaat dat natuurlijk niet veel veranderen. En dus dreigt of Tottenham of Liverpool Europa mis te lopen.

Leuk verhaal

Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Bericht  Gast 25.04.11 21:31

Journey en ik delen wel dezelfde mening waar het JC aangaat, maar niet wat betreft het bestuur. Als bestuurder kun je nu eenmaal niet zomaar allerlei mensen ontslaan, omdat een paar mensen dat in een plan hebben gezet dat verschrikkelijk slecht van kwaliteit was.
Anders ben je namelijk een waardeloos bestuurder.

Graf..., laten we wel wezen, er loopt hier zelfs iemand rond die koste wat het kost Ajax een landskampioenschap misgunt. Volgens mij heeft geen enkele Ajax fan hier ooit gezegd een ander een verdiend kampioenschap te misgunnen.

Wat we hier delen is de jammerlijke constatering dat het Bosman arrest de start is geweest van het verliezen van alle goede jeugd, van welke club ze dan ook vandaan komen. Het is slechts weinig ouders gegeven om het geduld op te brengen om hun kind in een eigen omgeving groot te laten worden.

Uiteindelijk nivelleert het zich wel uit, want globalisering werkt niet en zal nooit werken; er wordt geen rekening gehouden met de roots van mensen en het vaststaande feit dat tieners uit hun eigen omgeving rukken slechts zelden tot iets goeds leidt, alleen in het voetbal heeft men dat nog niet begrepen Razz

Gast
Gast

Bericht  Grafmat 25.04.11 21:34

Tja, voordat we nou haren gaan kloven: ik zie in de grond het verschil niet zo heel erg tussen "zwaar anti-PSV zijn" of "een hekel hebben aan Ajax'. Het voelt wellicht een beetje anders, maar ík trek er toch in grote lijnen dezelfde conclusie uit.

Katje: Ik snap je punt, en in principe heb je gelijk, maar ik vind dat de indruk die hierdoor gewekt wordt wel degelijk anders is - er ligt alleen een laagje vernis overheen omdat niemand zich zo duidelijk uitspreekt als Glimmerikje. En dus vind ik het een beetje kinderachtig allemaal. Vandaar mijn kleuter-alert.

Beheerder
Beheerder

Bericht  Gast 25.04.11 21:48

@graf

Ervan uitgaande dat je gelijk heb voor wat betreft het dunne laagje vernis ( wat overigens mijns inzien niet zo is maar dit terzijde!!) dan nog blijft kaarsrecht overeind staan (en dat dan zonder een haar te kloven) dat op een enkele uitzondering na ieder een ieder het zijne gunt!!
Zonder daarvoor nu in extreme feestvreugde voor de straat op te gaan maar stel nu eens dat Ajax- Twente de beslissing moet forceren en stel dat nog Twente nog Ajax maar PSV als 3e hond met het bot wegloopt zullen er weinigen zijn die menen dat PSV dan een onterechte kampioen is, het zal niet leuk zijn nog voor de Ajax nog voor de Twente adept maar dat is geheel wat anders dan het misgunnen van de titel aan PSV.

Overigens hoop ik op Ajax maar denk dat het Twente zal worden!! en dat vind ik puur persoonljik jammer vanwege die Munsterman die me steeds meer begint tegen te staan maar dat gun ik dus wel de rest van die club en vooral de coach Michel P. want dat is een absolute wereldtrainer, geef die man Real Madrid en men zal niet weten wat er dan staat en gaat gebeuren daarvan ben ik overtuigd!!!.

Gast
Gast

Bericht  sowhat 25.04.11 21:50

Graf, als Dave in plaats van Heb ik niets mee Heb een hekel aan had opgeschreven, had ik daar nergens iets ingevuld. Het is beslist iets totaal anders. Een hekel aan PSV is dat je boos en chagrijnig bent als ze winnen. Nou, mij laat het vrij koud omdat ik er niets mee heb. En als ze met mooi voetbal winnen, heb ik er zelfs vrede mee.

Tussen Heb ik niets mee en Heb een helel aan zit zo'n ontzaglijk groot verschil dat van een semantische discussie geeneens sprake is.

Ik wil dit beslist even gezegd hebben want ik hoor beslist niet bij die wie wie dan ook wat misgunt.

Laatst aangepast door sowhat op 25.04.11 22:02; in totaal 1 keer bewerkt

Chief
Chief

Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  Gast 25.04.11 21:50

Nee Graf, ik kan dat niet met je eens zijn. Dat zou namelijk betekenen dat alles zwart-wit is en grijstinten slechts een vorm van vernis of civilisatie zijn. Dat is niet zo. Grijstinten zorgen ervoor dat we onze schoonmoeder niet afmaken en ook dat we een ander een verdiend landskampioenschap niet misgunnen.

Als we dat uitschakelen zijn we beland bij Lord of the flies en bij zo'n maatschappij leg ik me niet neer; het is de rede die dat juist voorkomt. Ik noem dat geen vernis, maar een noodzakelijke voorwaarde tot overleving van de menselijkheid Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast 25.04.11 21:55

@katje
Ik ben nog steeds maar niet grijs!! Is dat soms een teken voor alle schoonmoeders?? zowel de huidige als eventuele toekomstige?????????

lol! lol! lol!

Gast
Gast

Bericht  Grafmat 25.04.11 22:07

Ik had niet echt (draai die 2 woorden maar gerust om trouwens) verwacht dat jullie het met me eens zouden zijn en ineens in verontschuldigingen of zo zouden uitbarsten, en toch wilde ik het gezegd hebben.

Het klopt trouwens wel dat er eerst stond "heb niets met", waarna anderen in termen van pro en anti begonnen, en dat triggerde mij. En ik weet niet wat het is, maar ik ben nogal snel 'getriggered' de laatste tijd...
Maar anyway: Ik vond het meteen al jammer dat Dave het nodig vond zo'n 2e lijstje erbij te maken. Laten we wel zijn: Als je eerste lijstje is 'ik ben voor...', kun je je 2e lijstje wel 'ik heb niets met...' noemen, maar het geeft toch wel aan in welke richting je het zoeken moet. Niet voor niets was het 5 posts later "pro en anti".

Maar goed. Case closed, wat mij betreft. Jullie zijn allemaal heel lief hoor. Very Happy

Beheerder
Beheerder

Bericht  Dave Evans 25.04.11 22:15

Ik snap nog steeds niet goed waarom je niet niks met bepaalde clubs mag hebben?
Sowhat schrijft trouwens exact wat ik ook bedoelde, het was niet bedoeld om clubs de grond in te boren maar om gewoon eens te peilen waar je wel iets en waar je niets mee hebt. Leuk dat er veel meer van gemaakt wordt maar dat is voor ieders eigen rekening.
En oja ik blijf graag kleuter hoor, de grote mensenwereld is maar eng soms Razz

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  Jan... 25.04.11 22:25

Lieve Grafmat,

Ergens in November 1982 zag ik voor het eerst competitie-wedstrijden. Het was me toen al duidelijk dat het om 3 clubs draaide: Ajax, Feyenoord en PSV. Toen is meteen al de keuze gemaakt: Ajax vind ik leuk, wervelend, attractief, Feyenoord heeft wel iets en PSV vind ik helemaal, helemaal niks. En dat is zo gebleven.

Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Leeftijd : 58

Bericht  Timmus 25.04.11 22:33

Goh, ik heb wel een favoriet (FC Groningen), maar er zijn genoeg andere clubs waar ik wel iets mee heb. Sowieso NEC (club uit mijn geboorteplaats), maar ook AZ, FC Utrecht, Heerenveen en FC Twente.

En wat het buitenland betreft, heb ik wel een bovengemiddelde interesse voor Lazio Roma, Valencia, Leeds United en Schalke 04.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  Grafmat 25.04.11 22:48

Dave: je duikt in de verdediging. Nergens voor nodig, het ging mij niet om het lijstje an sich, maar om iets anders. Katje voelde heel goed aan waar ik heen wilde. Maar wij interpreteren het allebei nogal verschillend.

Maar ik eindig een keer met een citaat (geen quote, ik ga paap maar eens een plezier doen) van Erwin Koeman:
"Maar nogmaals"...

Case closed.

Beheerder
Beheerder

Bericht  Jan... 27.04.11 23:01

LIONEL MESSIE!!!!!!!
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Bericht  Erwin 27.04.11 23:04

Messi heet de beste man.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Bericht  Dave Evans 27.04.11 23:18

Mooi afgestraft dat anti voetbal!!!!!!

Moet je nagaan, koop je voor vele miljoenen de beste spelers.....
Blijken ze vooral goed te zijn om als stukken beton in het veld te staan en afbraakvoetbal te spelen! Stark van Stark dat ie Mourinho ook nog even terecht wees!

Oja sterke invalbeurt van Affelay die wonderboy Messi op de juiste manier bediende.

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  Jan... 27.04.11 23:19

Erwin schreef:Messi heet de beste man.

ach gut o gut, wat maakt het uit, wat een goal zeg. Beauty klopt the Beast (Mourinho en zn rotzooi)

Ik was ook erg impressed door Afellay
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Bericht  Erwin 27.04.11 23:25

Je kunt je afvragen wat Anti-Voetbal is. Real is in de 1e helft gevaarlijker geweest dan Barcelona. Dat heet dan volgens mij een goede tactiek. Als je Messi de vrije gang laat gaan dan wordt je overlopen. Dat zag je in de slotfase toen Messi zo door de verdediging kon heen slalommen. Wel weer briljant overigens.

Wat mij aan Barcelona irriteert is het vreselijke kinderlijke gedrag wat bijna alle spelers vertonen. Lichte duwtjes, en ze vallen alsof ze een zware elleboog hebben gekregen. Sergio doet dat elke wedstrijd. Zo irritant. En dan met zijn allen op de scheids af als er weer een overtreding wordt gemaakt... Zo zielig. Als ze dat nou eens weglaten, dan wil ik er nog wel een keer fan van worden. Ze hebben het ook totaal niet nodig, want ze zijn gewoon veel beter dan alle concurrenten.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Bericht  Mauricedegier 27.04.11 23:27

Mee eens Jan, Dave. Toch mooi dat Afellay zich zo kan tonen in de halve finale Champions League.

Mourinho heeft gegokt en duidelijk verloren, het voetbal heeft gewonnen. Ik hoorde dat Pepe 4 miljoen NETTO per jaar ontvangt voor het schoppen ( want voetballen kan hij niet). Dan vraag je je toch af hoe het zo ver heeft kunnen komen dat zulke figuren zo vorstelijk worden beloond.

Thuis behoor je te winnen als Real zijnde. Dan stel je in ieder geval een aanvaller meer op. Die was er zeker met oa Benzema en zeker Higuain op de bank.
Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42

Bericht  Erwin 27.04.11 23:37

Mauricedegier schreef:Mee eens Jan, Dave. Toch mooi dat Afellay zich zo kan tonen in de halve finale Champions League..

Afellay is een held. Ik merk bij mezelf altijd dat ik direct meer Barcelona zit te supporteren als Afellay mee doet. Geweldige actie. Geweldige voorzet.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Bericht  Gast 27.04.11 23:49

Ben ik het ook mee eens! Goede wissel van Guardiola (kon natuurlijk ook wel tegen 10 man een wat meer aanvallend ingestelde speler brengen) Goede versnelling, waardoor Affelay Marcelo kwijt was (die overigens ook rood had mogen krijgen) en dito assist! En wat een goal ook weer van Messi....unglaublich... Gelukkig heeft het voetbal vandaag gewonnen van het anti-voetbal in het kwadraat... Eigenlijk heb ik me 90 minuten lang lopen irriteren en opvreten voor de tv.... Wat een laffe tactiek van Mourinho dat je in eigen huis eigenlijk met een blok van 10 verdedigers tegen Barca speelt, waar er dan af en toe eentje aanvallend van doorschuift... Tsja een andere manier om Barca af te stoppen is dr gewoon ook niet... Nouja behalve dan een hoog 'houthakkersgehalte'... Pepe meer dan terecht rood, Marcelo had ook rood moeten krijgen omdat ie nog even op het been van Villa ging staan en Adebayor ook nog wel...

@ Graf we hadden van de week een verhitte discussie over de fc, maar als de fc het spel dat Madrid vanavond op de mat heeft gelegd (door de tactiek van Mourinho) had vertoont in de Euroborg had ik ze zelfs uitgefloten... Ongelooflijk eigenlijk dat de supporters van Real dat niet deden vanavond...

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 16 van 25 Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 20 ... 25  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: