Tour de France 2011
+13
ErickNJ
Grafmat
Mark
sowhat
Paapke
Mauricedegier
Kaj
Jaap2000
LarryMullen
Jorg
Erwin
MrJohn
Dave Evans
17 plaatsers
Pagina 6 van 20
Pagina 6 van 20 • 1 ... 5, 6, 7 ... 13 ... 20
Re: Tour de France 2011
sowhat schreef:Ook ik verander weleens van mening en dan durf ik er gewoon voor uit te komen. Ik vond Keedol (zo noemt mijn favoriete twitteraarster hem, dus ik ook) Evans altijd verschrikkelijk, omdat het een nare wieltjesklever was. Vorig jaar was er al een kleine verandering te zien, maar dit jaar behoort hij tot de smaakmakers en valt aan. Mss is dat al langer zo, maar ik volg dus alleen de Tour en 2 of 3 klassiekers. Ook al heb ik hem niet in mijn ploeg, voor mij mag hij dus ver komen. Of dat ook gaat gebeuren, weet ik niet, want hij zal zelf ook moeten wennen aan zijn nieuwe stijl. En ach, dat schuchtere voor de camera's past wel bij hem.
Sowhat, Evans is anders gaan koersen na zijn wereldtitel in 2009. Voorheen was zijn stijl puur defensief. Had hij dat juk eerder van zich afgeworpen, dan had hij in 2008 de Tour gewonnen en niet Sastre.
Hij is dit jaar zeker een kanshebber voor het podium, maar zal niet winnen. Hij komt in het pure hooggebergte van de Alpen tekort vergeleken met Alberto en Andy.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Ik denk ook dat hij tekort komt, MrJohn.
Het valt me eigenlijk nu dus pas goed op, maar zo is het een stuk leuker om naar hem te kijken.
Het valt me eigenlijk nu dus pas goed op, maar zo is het een stuk leuker om naar hem te kijken.
Leeftijd : 67
Jaap2000 schreef:Hebben jullie al eens gekeken in het video-archief van de NOS?
Iedere dag worden er twee video's uit het archief naar boven gehaald.
Vandaag bijvoorbeeld:
- "Au Tour de Jean", met Bernard Hinault
- 5 juli 1996, overwinning van Michael Boogerd in de stromende regen, Aix-les-Bains
Even hier zoeken, ze staan tussen de actuele videofragmenten:
http://nos.nl/sport/wielrennen/tour-2011/video-en-audio/
Goede tip Jaap
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Wat een zenuwenetappe vandaag met al die valpartijen en uitvallers.
Hopelijk valt het fysieke leed voor allen en speciaal ook Gesink mee.
Hopelijk valt het fysieke leed voor allen en speciaal ook Gesink mee.
MrJohn- Chief
Ja prachtig, Gilbert back on track (nou ja "back", hij was natuurlijk nooit echt weg ) en Cavendish, wat kwam die ineens als een katapult naaar voren geschoten. Hij is intrinsiek toch wel de snelste van het stel en kan altijd nog uit haast verloren positie terugkeren.
Morgen aankomst à la Gilbert, overmorgen meer een hapje voor Cavendish
Morgen aankomst à la Gilbert, overmorgen meer een hapje voor Cavendish
MrJohn- Chief
Inderdaad prachtige finale en klasse van Cavendish. Jammer van al die valpartijen. Vreemde dag vandaag, in de tour vallen velen en in de bouw vandaag in Nederland ook drie ernstige ongevallen door vallen.
Gast- Gast
Fabian Cancellara twittert dit "I have done a few #tdf but until know the parcours and specially the last kilometers has nothing to do with racing.it is so dangergous."
Ik heb hem gevraagd wat er zo anders aan is dan andere jaren; ben wel benieuwd.
Gast- Gast
Veel meer bochten in de finale.
Erwin- Music-director
- Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 41
Zoveel problemen had hij er anders niet mee toen ze op kop begonnen te rijden toen Contador en Gesink gevallen waren..katje37 schreef:Fabian Cancellara twittert dit "I have done a few #tdf but until know the parcours and specially the last kilometers has nothing to do with racing.it is so dangergous."
Jorg- Moderator
- Aantal berichten : 3078
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35
Precies Jorg, viel mij ook al op, Leopard vol op kop na die valpartijen van Contador en Gesink.
En was het niet Cancellara, die vorig jaar na de massale valpartij in de Ardennenrit van de Tour de overige favorieten (o.a. Contador en Gesink destijds) bewoog om de benen stil te houden, omdat de Schlecks ook bij de slachtoffers waren.
Hoe hypocriet kun je zijn !
En was het niet Cancellara, die vorig jaar na de massale valpartij in de Ardennenrit van de Tour de overige favorieten (o.a. Contador en Gesink destijds) bewoog om de benen stil te houden, omdat de Schlecks ook bij de slachtoffers waren.
Hoe hypocriet kun je zijn !
MrJohn- Chief
Da's misschien hypocriet, maar bovenal gewoon slim
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4000
Leeftijd : 36
Als er een terugpak-actie komt van diverse ploegen als Schleck lek rijdt, of hij steun nodig heeft en die niet krijgt, dan is het niet zo slim.
Erwin- Music-director
- Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 41
Ach, ik hoop dat iedereen gevrijwaard blijft van verdere tegenslagen en de strijd op een sportieve manier beslist kan worden.
Mocht Andy echter pech hebben, dan zou ik Rabobank en Saxobank willen adviseren: no need to be a gentleman anymore. De hele ploeg aan de kop van het peloton en een tandje erbij graag. Boom en Tjallingii weten daar wel raad mee
Mocht Andy echter pech hebben, dan zou ik Rabobank en Saxobank willen adviseren: no need to be a gentleman anymore. De hele ploeg aan de kop van het peloton en een tandje erbij graag. Boom en Tjallingii weten daar wel raad mee
MrJohn- Chief
Mooie sprint in nat weer met een beperkte groep. Prima sprint van Edvald Boasson Hagen die aantoont snel hersteld te zijn van gordelroos!
62 man in eerste groep waaronder de Nederlanders Bauke Mollema, Rob Ruygh en Robert Gesink!
En natuurlijk de bolletjestrui voor onze hero Johnny Hoogerland
62 man in eerste groep waaronder de Nederlanders Bauke Mollema, Rob Ruygh en Robert Gesink!
En natuurlijk de bolletjestrui voor onze hero Johnny Hoogerland
Prachtige overwinning voor Boasson Hagen. Het is de Noor van harte gegund na zoveel pech met blessures en ziekte.
En Hoogerland minimaal 2 dagen in de bolletjestrui. Vacansoleil laat zich weer zien
Edit: zie nu pas dat Dave net een gelijkluidend bericht heeft geplaatst.
En Hoogerland minimaal 2 dagen in de bolletjestrui. Vacansoleil laat zich weer zien
Edit: zie nu pas dat Dave net een gelijkluidend bericht heeft geplaatst.
MrJohn- Chief
Wel een nadeel voor Rabo dat Garate toch veel last heeft van zijn blessures, met name een minimaal breukje in de schouder. Dat gaat problemen opleveren voor de meesterknecht van Gesink in de cols.
MrJohn- Chief
Ik vind trouwens de Avondetappe van de NOS dit jaar weer zonder meer het bekijken waard. De aflevering met Paul de Leeuw uitgezonderd, maar dat wordt ongetwijfeld veroorzaakt door het feit dat ik niets met die man heb.
Ronald Waterreus was een prima sidekick, een oprechte wielerfan. Vanaf vanavond is die rol voor Thijs Zonneveld, ex-wielrenner, nu journalist en schrijver.
Ronald Waterreus was een prima sidekick, een oprechte wielerfan. Vanaf vanavond is die rol voor Thijs Zonneveld, ex-wielrenner, nu journalist en schrijver.
MrJohn- Chief
De helicopter-beelden van de Tour zijn prachtig, dat ontken ik niet.
Maar je kunt de Frankrijk-promotie ook een beetje overdrijven, zoals Herbert Dijkstra doet.
Als er weer eens een kasteel in beeld komt dan leest hij het hele toeristische draaiboek van de tourdirectie voor.
Een beetje achtergrond-info is leuk maar Herbert mag zich wat mij betreft wel een beetje inhouden met nutteloze weetjes.
Dan schakel ik weer terug naar Radio1.
Maar je kunt de Frankrijk-promotie ook een beetje overdrijven, zoals Herbert Dijkstra doet.
Als er weer eens een kasteel in beeld komt dan leest hij het hele toeristische draaiboek van de tourdirectie voor.
Een beetje achtergrond-info is leuk maar Herbert mag zich wat mij betreft wel een beetje inhouden met nutteloze weetjes.
Dan schakel ik weer terug naar Radio1.
Jaap2000- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3102
Leeftijd : 66
Helemaal mee eens. Gelukkig heb ik geen last van de achtergrond info op de amerikaanse tv. Maar ik zou best eens een paar weken door Frankrijk willen rijden. Had ik maar beter opgelet bij frans op de middelbare school! Ik ben bang dat ik op het franse platteland meer nodig ben dan nederlands en engels...Jaap2000 schreef:De helicopter-beelden van de Tour zijn prachtig
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
aiaiaiaiai.... Wiggins eruit...!?!? In elk geval op grote achterstand. Schrijf maar af... Niet leuk.
Nu definitief: Opgave Wiggins. Wat zonde. herhaling van mijn verzuchting in het andere topic: waarom zijn er toch zo godsgruwelijk veel valpartijen in de Tour? Is het zo'n asociale bende daar in het peloton dat het niemand iets kan schelen dat ze collectief een gevaar voor mekaar zijn geworden?
Nu definitief: Opgave Wiggins. Wat zonde. herhaling van mijn verzuchting in het andere topic: waarom zijn er toch zo godsgruwelijk veel valpartijen in de Tour? Is het zo'n asociale bende daar in het peloton dat het niemand iets kan schelen dat ze collectief een gevaar voor mekaar zijn geworden?
Het zijn ook de belangen, die op het spel staan Graf. De Tour is zowel sportief als commercieel het hoogtepunt voor zowel wielrenners als sponsors. In deze dagen worden deals voorbereid dan wel gesloten voor de komende jaren.
Inderdaad jammer voor Wiggins, in de vorm van zijn leven. Ook Mollema zat in het 2de peloton, maar Robert was mee vooraan en bleef zowaar op zijn fiets. Hopelijk heeft hij gauw minder last van zijn rug, voordat de cols eraan komen. Hij zal daar sowieso Garate, zijn meesterknecht in de bergen, moeten missen, want met een breukje in je schouderblad rij je moeilijk omhoog.
Edit: Gesink heeft wel al de witte trui (beste jongere) !
Inderdaad jammer voor Wiggins, in de vorm van zijn leven. Ook Mollema zat in het 2de peloton, maar Robert was mee vooraan en bleef zowaar op zijn fiets. Hopelijk heeft hij gauw minder last van zijn rug, voordat de cols eraan komen. Hij zal daar sowieso Garate, zijn meesterknecht in de bergen, moeten missen, want met een breukje in je schouderblad rij je moeilijk omhoog.
Edit: Gesink heeft wel al de witte trui (beste jongere) !
MrJohn- Chief
Gesink is de Top10 binnen gekomen, inderdaad (helaas) vanwege Wiggins en Horner.
En Gesink morgen (en waarschijnlijk langer) in de witte trui.
En Gesink morgen (en waarschijnlijk langer) in de witte trui.
Jaap2000- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3102
Leeftijd : 66
Chris Horner, die ik vantevoren nog wel zag als beste Radio Shack man, kwam vandaag op meer dan 12 minuten binnen!
Inderdaad toch weer een slagveld hoewel het er eerst helemaal niet naar uit zag. Valpartijen zijn van alle dag, maar er wordt wel erg veel gevallen op de lange rechte weg
Trouwens Rob Ruygh staat ondertussen ook al 4e in het jongerenklassement, die sluipt langzaam omhoog
Inderdaad toch weer een slagveld hoewel het er eerst helemaal niet naar uit zag. Valpartijen zijn van alle dag, maar er wordt wel erg veel gevallen op de lange rechte weg
Trouwens Rob Ruygh staat ondertussen ook al 4e in het jongerenklassement, die sluipt langzaam omhoog
Radioshack wordt inderdaad wel zwaar getroffen. Brajkovic out, Horner door pech op flinke achterstand en Leipheimer net als gisteren tijdverlies, nu door materiaalpech.
Het zal daar nu moeten komen van de "oude" Kloden.
Het zal daar nu moeten komen van de "oude" Kloden.
MrJohn- Chief
Pagina 6 van 20 • 1 ... 5, 6, 7 ... 13 ... 20
Soortgelijke onderwerpen
» Sportpools: Tour de France 2011
» Tour Down Under
» Concert Tour
» Tour de Roche ( 01-07 ) 21:00 uur
» Tour de France 2010
» Tour Down Under