Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» November 2024
Tour de France 2011 - Pagina 5 EmptyGisteren om 7:40 van Ries

» PreParty 13.00-16.00
Tour de France 2011 - Pagina 5 Empty22.11.24 16:09 van Ries

» V500 2024 - De Lijst
Tour de France 2011 - Pagina 5 Empty21.11.24 23:05 van MrJohn

» Mijn Muzikale Horizon
Tour de France 2011 - Pagina 5 Empty21.11.24 19:55 van Timmus

» Wo 20-11 Sokra zaagt door
Tour de France 2011 - Pagina 5 Empty21.11.24 19:28 van sokratikos

» Di. 19 nov. Roche draait verder.
Tour de France 2011 - Pagina 5 Empty19.11.24 13:29 van Roche

» *RTH* Grace Slick & Paul Kantner - Silver Spoon
Tour de France 2011 - Pagina 5 Empty18.11.24 17:13 van sokratikos

» *RTH* Wayne Fontana & The Mindbenders - The Game of Love
Tour de France 2011 - Pagina 5 Empty18.11.24 16:59 van sokratikos

» *RTH* Natalie Merchant - Carnival
Tour de France 2011 - Pagina 5 Empty18.11.24 16:45 van sokratikos

» *RTH* Fredrika Stahl - Oh Sunny Sunny Day
Tour de France 2011 - Pagina 5 Empty18.11.24 16:25 van sokratikos

» !8 nov. Top 40
Tour de France 2011 - Pagina 5 Empty18.11.24 11:30 van Roche

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
Tour de France 2011 - Pagina 5 Empty16.11.24 23:23 van Mirrr

» *RTH* Michael Bublé – Santa Claus is coming to town
Tour de France 2011 - Pagina 5 Empty16.11.24 23:22 van Mirrr

» Za. 16 november: Orinoco Weekendsjooww
Tour de France 2011 - Pagina 5 Empty16.11.24 20:03 van Grafmat

» *RTH* Spirit of St Louis – Down by the radio
Tour de France 2011 - Pagina 5 Empty16.11.24 14:53 van Mirrr

» *RTH* Pussy Riot – Make America great again
Tour de France 2011 - Pagina 5 Empty16.11.24 14:52 van Mirrr

» *RTH* Temptations – Law of the land
Tour de France 2011 - Pagina 5 Empty16.11.24 14:51 van Mirrr

» *RTH* Ennio Morricone – Once upon a time in the West
Tour de France 2011 - Pagina 5 Empty16.11.24 14:51 van Mirrr

» *RTH* Damned – In dulco decorum
Tour de France 2011 - Pagina 5 Empty16.11.24 14:50 van Mirrr

» *RTH* Paula Abdul – Straight up
Tour de France 2011 - Pagina 5 Empty16.11.24 14:50 van Mirrr

Tour de France 2011

+13
ErickNJ
Grafmat
Mark
sowhat
Paapke
Mauricedegier
Kaj
Jaap2000
LarryMullen
Jorg
Erwin
MrJohn
Dave Evans
17 plaatsers

Pagina 5 van 20 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12 ... 20  Volgende

Ga naar beneden

Tour de France 2011 - Pagina 5 Empty Re: Tour de France 2011

Bericht  Mark 03.07.11 1:41

Kaj schreef:
Mark schreef:Pfoe... dat was nog eens een eerste etappe. En Gilbert pakt 'm. Smile
Vergeef me mijn cynische houding, maar waarin verschilt wat Gilbert nu doet van wat Ricco enkele jaren geleden deed? Ik geloof er niet meer in, sorry... Maar goed, onschuldig tot het tegendeel bewezen is, uiteraard, zo ben ik ook wel weer.. En ik hoop eerlijk gezegd ook niet dat hij betrapt wordt, maar dat staat los van m'n onderbuikgevoel.
Haha Kaj, ik heb geen idee wat je hier nu probeert te zeggen. Geen idee wat Ricco een paar jaar geleden heeft gedaan. Enige wat ik weet, is dat mijn tv gids zei dat Gilbert deze rit perse wilde winnen. En dat ie al heel lang ongeslagen is.

Ik wilde er nog achter schrijven: "Ben een man van weinig woorden nu." Maar dat heb ik achterwege gelaten. Het was mijn samenvatting van de etappe. Smile
Mark
Mark
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1241
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 37

http://www.maeur.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Grafmat 03.07.11 14:56

Kaj schreef:
Mark schreef:Pfoe... dat was nog eens een eerste etappe. En Gilbert pakt 'm. Smile
Vergeef me mijn cynische houding, maar waarin verschilt wat Gilbert nu doet van wat Ricco enkele jaren geleden deed? Ik geloof er niet meer in, sorry... Maar goed, onschuldig tot het tegendeel bewezen is, uiteraard, zo ben ik ook wel weer.. En ik hoop eerlijk gezegd ook niet dat hij betrapt wordt, maar dat staat los van m'n onderbuikgevoel.

Kaj, vorig jaar speelde dezelfde discussie rond Cancellara, en toen reageerde je compleet anders. Waarin verschilt deze situatie? Ik begrijp niet helemaal waar je nu op doelt. Heeft het met die Vansevenant te maken? Op deze manier oogt je reactie redelijk hypocriet. Zelf begin je dan nl. ook te speculeren, terwijl anderen die dat eerder over Cancellara deden de wind van voren kregen... Gewooon geen fan van Gilbert...?

Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4336
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 52

http://www.orinocoradio.nl

Bericht  sowhat 03.07.11 15:05

Helemaal eens met de Grafmat-post!

Bovendien kun je als je zoals Kaj reageert wel op elke buitengewone sportprestatie zo reageren.

Chief
Chief

Aantal berichten : 19068
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  Gast 03.07.11 15:10

"Kaj, vorig jaar speelde dezelfde discussie rond Cancellara, en toen reageerde je compleet anders."

Wat? Heeft Gilbert ook een motortje in zijn fiets? Razz

Gast
Gast

Bericht  Grafmat 03.07.11 16:29

Katje: het ging om mij om het speculeren. Motortje, doping. Allemaal varianten van 'vals spel'...

Maar wat een heerlijke discipline is die ploegentijdrit toch. Ik zit echt te smullen hier op de bank. En het mag nu al gezegd worden: fantastische prestatie van de Rabobank-ploeg! Nog even en dan weten we precies wat het allemaal betekent.

Beheerder
Beheerder

Bericht  Gast 03.07.11 16:59

Ja, weet ik Grafmat, maar ik maakte expres een grapje om een discussie te voorkomen Very Happy

Gast
Gast

Bericht  MrJohn 03.07.11 17:23

Prachtige koers met de zoevende wielen. De afstand was te kort om grote verschillen te veroorzaken. Het blijft spannend, Contador krijgt er wel een tikje bij, maar dat was volgens verwachting in deze discipline gezien de samenstelling van zijn ploeg. Hushovd pakt geel.

Indrukwekkende prestatie ook van Rabo. Gesink geeft slechts 12 seconden toe op de winnende tijd. Verder hebben de Rabo-renners blijkbaar geen nare gevolgen ondervonden van de vele valpartijen van gisteren.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74

Bericht  Erwin 03.07.11 18:04

Gesink doet hele prima zaken. Misschien wel de beste van allemaal. De Schlecks winnen wel wat, maar dat is marginaal. Op Contador, VDB II en Sanchez wint Gesink wel redelijk wat.

Nu moet Gesink het wel volhouden in de komende etappes. Kans op waaiers, en valpartijen vermijden.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 41

Bericht  Erwin 03.07.11 20:11

Riis en Contador in beroep tegen opgelopen achterstand in de 1e etappe. Argument: Ze verloren veel tijd door de 2e valpartij in de laatste 3 km. Weg was geblokkeerd.

Jury sleutelt nog steeds aan de uitslag. Zo is Hesjedal vandaag alsnog op achterstand gezet.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Bericht  Gast 03.07.11 20:58

Contador doet weer eens een gooi naar de populariteitsprijs Very Happy

Er zijn toch duidelijke regels voor valpartijen? Als je erachter zit, heb je gewoon dikke, vette pech.

Gast
Gast

Bericht  Erwin 03.07.11 21:47

Wat heeft dat met populariteitsprijs te maken? Er is vast geen regel voor, maar het argument van Riis snijdt wel zeker hout.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Bericht  MrJohn 03.07.11 22:38

Saxobank heeft daar zeker een punt. Ze bestrijden niet, dat Contador door de eerste valpartij op achterstand is geraakt, maar hun achtervolging werd vervolgens geblokkeerd door de 2de valpartij, waarvoor de direct betrokkenen daarvan wel kwijtschelding van hun achterstand hebben gehad.

Probleem is wel dat dan bekend moet zijn wat de exacte achterstand van Contador en die hele groep was op het moment dat ze stuitten op de 2de valpartij en weer van de fiets moesten.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Bericht  Kaj 04.07.11 2:44

Grafmat schreef:
Kaj schreef:

Kaj, vorig jaar speelde dezelfde discussie rond Cancellara, en toen reageerde je compleet anders. Waarin verschilt deze situatie? Ik begrijp niet helemaal waar je nu op doelt. Heeft het met die Vansevenant te maken? Op deze manier oogt je reactie redelijk hypocriet. Zelf begin je dan nl. ook te speculeren, terwijl anderen die dat eerder over Cancellara deden de wind van voren kregen... Gewooon geen fan van Gilbert...?
Heeft met Vansevenant niks te maken. Zelfs niet met het blond verven van z'n haar (hoewel het rijtje dat hem daarin voorging - Vandenbroucke, Frigo, Rebellin, Virenque, Ricco - niet voor hem spreekt).
De overmacht van Cancellara was veel minder groot en bovendien was Cancellara al jarenlang de beste tijdrijder. Dus was het ook niet ongeloofwaardig dat hij een goede solo kon rijden. Daarnaast was het motortje-verhaal gewoon heel vergezocht.
Ik hoop echt van ganser harte dat Gilbert schoon rondrijdt, en ik vind het prachtig als er iemand een grootse sportprestatie neerzet, maar de geschiedenis van het wielrennen heeft geleerd dat hier eigenlijk altijd meer achter steekt dan goede vorm en veel talent. En weet je, dat maakt me eigenlijk niet eens veel uit! Ik heb me er al lang bij neergelegd dat er in het wielrennen veel doping gebruikt wordt, en dat lang niet alle gebruikers betrapt worden. Maar dat betekent niet dat ik minder geniet van de sport op zich - al is enige spanning natuurlijk wel leuk Razz
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4000
Leeftijd : 36

Bericht  Dave Evans 04.07.11 15:26

MrJohn schreef:Saxobank heeft daar zeker een punt. Ze bestrijden niet, dat Contador door de eerste valpartij op achterstand is geraakt, maar hun achtervolging werd vervolgens geblokkeerd door de 2de valpartij, waarvoor de direct betrokkenen daarvan wel kwijtschelding van hun achterstand hebben gehad.

Probleem is wel dat dan bekend moet zijn wat de exacte achterstand van Contador en die hele groep was op het moment dat ze stuitten op de 2de valpartij en weer van de fiets moesten.

En toch weet je dat het een kansloze zaak is. Ik bedoel, dan moet iedereen die achterop is geraakt tijdsvergoeding krijgen en hoe wil je dat berekenen.
'T is wel vervelend voor Contador maar duidelijk een geval van dikke pech..........
In het verleden zijn ook weleens mensen in winnende positie de verkeerde kant op gestuurd. En ja die kregen ook niet de overwinning alsnog!
Voordeel is wel dat dit de spanning in de Tour ten goede komt want Contador moet nu wel gaan bergop en kan niet zo met Andy Schleck pokeren als vorig jaar.

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  Gast 04.07.11 17:28

Farrar, yes!!!!

En wat geweldig om Hushovd te zien knechten in de gele trui; wat een ploeg!

Gast
Gast

Bericht  MrJohn 04.07.11 17:41

En dan te bedenken dat Farrar, een heel goede vriend van Wouter Weylandt, na diens noodlottige val in de Giro die ronde heeft verlaten en volkomen van slag een maand lang niet heeft gekoerst of getraind. Hij is ook niet zo'n druktemaker als Cavendish.

Misschien ook wel verstandig van hem om energie te sparen en zich niet te bemoeien met de tussensprint.

Chapeau Farrar en dat als Amerikaan ook nog eens op the 4th of July !
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Bericht  Grafmat 04.07.11 21:14

Vreemde verklaring van Cavendish over die laatste bocht:

"Het is altijd Feillu die heibel veroorzaakt in de sprint, al zullen enkele Garmin-jongens wel zeggen dat ik dat ben. Feillu tikte mij aan bij het aansnijden van de bocht. Ik dacht dat ik zou vallen, maar dat deden ze vóór me."

Feillu is in geen velden of wegen te bekennen... Doelt Cavendish hier op een andere sprint of zo...? Snap hier weinig van. Bij de eerste sprint gaf 'ie Hushovd een forse schouderduw, en als je in deze sprint goed naar het filmpje kijkt zie je dat Cavendish vlák voor het contact van zijn lijn afwijkt en Dumoulin die wil passeren als het ware opvangt... De bocht loopt naar links, en Cavendish gaat ineens rechtdoor - en dáárom krijgt 'ie contact met Dumoulin... Uitsluiten die goser (zie Tourpool-topic... Razz)...?

Beheerder
Beheerder

Bericht  sowhat 04.07.11 22:40

Ik zou eens naar de renners er achter en er voor kijken, Graf. Ze nemen allemaal die bocht ruim, op Dumoulin na dan.

Ik weet dat je een hekel aan Cavendish hebt, maar dit Cavendish dishen gaat zelfs mij te ver Smile

Chief
Chief

Bericht  Kaj 04.07.11 23:32

Je hebt idd precies het verkeerde filmpje te pakken Graf, hier wordt ingezoomd op de verkeerde renners. Feillu zit 'op-een-na-links', en snijdt de bocht te scherp aan, waardoor volgens mij Ben Swift bijna gelanceerd wordt. Daardoor schrikt Feillu en neemt weer een wat ruimere lijn, maar daardoor duwt ie Cavendish weer naar buiten, die weer tegen Rojas duwt, die weer... etc etc en Dumoulin is het bokje, want die zat uiterst rechts. Hier kon Cavendish dus niks aan doen. En ondanks dat Cav zelf inderdaad bepaald geen lieverdje is in de sprints, is Feillu inderdaad een cowboy.
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4000
Leeftijd : 36

Bericht  Dave Evans 04.07.11 23:36

En toch vind ik die Feillu wel een leuke cowboy Very Happy

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  MrJohn 05.07.11 19:57

Ongetwijfeld tot ongenoegen van een heleboel mensen is Contador nog lang niet afgeschreven. Gelukkig maar Very Happy De Tour blijft spannend.

Gesink levert een handvol seconden in, maar hij is nu eenmaal niet explosief genoeg voor zo'n korte klim. Het hooggebergte is zijn terrein. Jurgen van den Broeck nog steeds op hoog niveau, maar dat is hij al sinds de Dauphiné. Kan hij dat handhaven tot en met de loodzware laatste week ?

Opvallend detail overigens: van den Broeck sluipt weg op het einde, iedereen kijkt elkaar aan en uiteindelijk rijdt zijn ploegmaat Gilbert met de favorieten in zijn wiel ernaar toe. Hij moet toen al gevoeld hebben, dat zijn benen niet wilden doen wat zijn geest wou. Een domme actie dus, want als er wat langer geaarzeld was, had Jurgen kunnen winnen.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Bericht  sowhat 05.07.11 21:22

Ook ik verander weleens van mening en dan durf ik er gewoon voor uit te komen. Ik vond Keedol (zo noemt mijn favoriete twitteraarster hem, dus ik ook) Evans altijd verschrikkelijk, omdat het een nare wieltjesklever was. Vorig jaar was er al een kleine verandering te zien, maar dit jaar behoort hij tot de smaakmakers en valt aan. Mss is dat al langer zo, maar ik volg dus alleen de Tour en 2 of 3 klassiekers. Ook al heb ik hem niet in mijn ploeg, voor mij mag hij dus ver komen. Of dat ook gaat gebeuren, weet ik niet, want hij zal zelf ook moeten wennen aan zijn nieuwe stijl. En ach, dat schuchtere voor de camera's past wel bij hem.

Chief
Chief

Bericht  Erwin 05.07.11 21:25

MrJohn schreef:Ongetwijfeld tot ongenoegen van een heleboel mensen is Contador nog lang niet afgeschreven. Gelukkig maar Very Happy De Tour blijft spannend.

Ik denk dat Contador beter is dan voorgaand jaar. Als dat zo is, dan pakt hij met de achterstand die hij nu heeft de Schlecks wel terug in de laatste tijdrit. Dan moet hij alleen de rest nog ff lossen op de bergen straks. Contador is voor mij nog steeds de grote favoriet.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Bericht  Jaap2000 05.07.11 22:57

Hebben jullie al eens gekeken in het video-archief van de NOS?
Iedere dag worden er twee video's uit het archief naar boven gehaald.
Vandaag bijvoorbeeld:
- "Au Tour de Jean", met Bernard Hinault
- 5 juli 1996, overwinning van Michael Boogerd in de stromende regen, Aix-les-Bains

Even hier zoeken, ze staan tussen de actuele videofragmenten:
http://nos.nl/sport/wielrennen/tour-2011/video-en-audio/
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Leeftijd : 66

Bericht  MrJohn 05.07.11 22:58

Ja Erwin, ik bedoelde met dat stukje tekst dat het tegenwoordig - al dan niet opgehitst door bepaalde media - erg in de mode is om anti-Contador te zijn. Ik doe daar dus niet aan mee.

Het is een genot om Alberto in actie te zien, hij is de beste ronderenner van zijn generatie.

Mocht echter Andy Schleck winnen, dan heb ik daar zeker ook vrede mee. Hij is ontzettend sympathiek, gun het hem van harte.

Voorlopig tip ik overigens Contador. Het zou toch wat zijn zeg, een dubbel. Is sinds 1998 niet meer vertoond. En dat in een vergeleken met vroeger totaal verschillend tijdperk van wielrennen met periodiseren en alles wat daarbij komt.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud