Tour de France 2011
+13
ErickNJ
Grafmat
Mark
sowhat
Paapke
Mauricedegier
Kaj
Jaap2000
LarryMullen
Jorg
Erwin
MrJohn
Dave Evans
17 plaatsers
Pagina 7 van 20
Pagina 7 van 20 • 1 ... 6, 7, 8 ... 13 ... 20
Re: Tour de France 2011
Volgens mij is Klöden nog jong vergeleken met Horner en Leipheimer
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Bijna precies 3 jaar geleden, 9 juli 2008, deed 'Cav' het ook al in Chateauroux. Dat was zijn eerste etappeoverwinning in de Tour. Hij kende het routekaartje blijkbaar nog. Vandaag zijn zestiende etappe in totaal?
In 2008 klopte hij net Oscar Freire; die mocht toen nog mee en was nog goed.
Zo te zien kwam toen wel het hele peloton gelijk aan de streep:
http://nos.nl/video/248939-2008-cav-wint-in-chateauroux.html
Oke, zijn zeventiende, zegt Erick.
In 2008 klopte hij net Oscar Freire; die mocht toen nog mee en was nog goed.
Zo te zien kwam toen wel het hele peloton gelijk aan de streep:
http://nos.nl/video/248939-2008-cav-wint-in-chateauroux.html
Oke, zijn zeventiende, zegt Erick.
Laatst aangepast door Jaap2000 op 08.07.11 19:38; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : 17e)
Jaap2000- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Op tv hoorde ik dat dit zijn zeventiende etappezege is.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Dave Evans schreef:Volgens mij is Klöden nog jong vergeleken met Horner en Leipheimer
Inderdaad Dave, Horner is 39 en Leipheimer 37, Kloden pas 36
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Het is te hopen dat er vanavond iemand is die de moed uit de schoenen van Robert weer omhoog kan trekken. Wanneer het hem nou lukt om de etappe van morgen zonder tijdverlies door te komen, dan is hij dinsdag hopelijk weer fit en gemotiveerd genoeg om stukje bij beetje weer richting top10 te krabbelen. Maar makkelijk zal het niet worden.
Cadel Evans deed opnieuw heel goede zaken: vandaag weer als derde over de streep en nog steeds slechts één tel verwijderd van het geel.
Dan nog iets opmerkelijks, voor mij althans, want in die Top10 staat heel stiekem een renner die ik eigenlijk helemaal niet kende en die daar wel heel stilletjes op plaats 8 staat, vandaag 5e in de etappe: Peter Velits (HTC).
Blijkbaar haalde hij vorig jaar al brons in de Vuelta maar dat was me volledig ontgaan of ik was het alweer vergeten.
Was ik niet de enige? Alleen Bootje heeft hem in z'n Sportpools-team.
Cadel Evans deed opnieuw heel goede zaken: vandaag weer als derde over de streep en nog steeds slechts één tel verwijderd van het geel.
Dan nog iets opmerkelijks, voor mij althans, want in die Top10 staat heel stiekem een renner die ik eigenlijk helemaal niet kende en die daar wel heel stilletjes op plaats 8 staat, vandaag 5e in de etappe: Peter Velits (HTC).
Blijkbaar haalde hij vorig jaar al brons in de Vuelta maar dat was me volledig ontgaan of ik was het alweer vergeten.
Was ik niet de enige? Alleen Bootje heeft hem in z'n Sportpools-team.
De Raboploeg zit m.i al sinds het NK in een negatieve flow; ik heb het idee dat ze er niet iemand bij hebben die de poel eens even goed kan oppeppen en dat hebben ze wel nodig.
Gast- Gast
Diegene had vast de valpartij niet voorkomen, lijkt me...
Erwin- Music-director
- Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 41
Dat is het niet alleen Erwin, er zit al vanaf het NK een wat bedompte stemming in die ploeg.
Gast- Gast
Volgens mij zijn ze met nog nooit zoveel enthousiasme aan een Tour begonnen... Gesink was klaar voor het podium werd er gezegd.
Erwin- Music-director
Ja, dat is logisch dat ze dat zeggen. Ik blijf erbij dat al vanaf het NK een depri sfeer om dat team heenhangt.
Gast- Gast
Tja je kunt zeggen: een valpartij, daar kun je weinig aan doen. True. Maar het is wel de vijfde keer van de zes maal dat Gesink een grote ronde rijdt dat hij zwaar tot zeer zwaar ten val komt. Het begint een beetje een Frank Schleck te worden: een zak botten, wanneer Gesink valt, kneust of breekt hij ook iets. Tis altijd van dat. Rabobank heeft alles op Gesink gezet en hebben echt geen alternatief achter de hand, aangezien Mollema en Ten Dam steeds bij Gesink zijn moeten blijven. Om maar te zwijgen van LL Sanchez...
Jorg- Moderator
- Aantal berichten : 3078
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35
Wat kan Mollema als hij steeds netjes in het peloton blijft. Kan hij misschien nu een keer top-10 of top-15 rijden. Leuk. Maar dan zie ik liever dat Mollema eens een keer de aanval op zoekt en een etappezege gaat opzoeken. Maar Rabobank heeft alles op Gesink gezet. Dan zie je nu misschien wel de negatieve punten.
Wat dat betreft is het misschien niet erg als Gesink morgen 10 minuten verliest. Met de vorm van vandaag gaat dat misschien wel gebeuren. Kan Gesink het klassement vergeten, maar kan hij in de bergen eens een ritzege pakken. Dat zal meer waard zijn dan vijfde of zesde eindigen.
Wat dat betreft is het misschien niet erg als Gesink morgen 10 minuten verliest. Met de vorm van vandaag gaat dat misschien wel gebeuren. Kan Gesink het klassement vergeten, maar kan hij in de bergen eens een ritzege pakken. Dat zal meer waard zijn dan vijfde of zesde eindigen.
Erwin- Music-director
Ik ben het zowel met Jorg als Erwin eens. Jorg, ik was al cynisch met eerst breuk, toen kneuzing, nu schavingen, het gaat steeds beter, maar het is wel zo. Bovendien vind ik het niet leuk voor al die andere renners dat Gesink alle aandacht krijgt. S.v.p. wat meer aandacht voor wie presteren ipv alle aandacht voor het zorgenkindje. En idd Erwin, laat Mollema maar zijn eigen gang gaan. En willen ze dat Gesink nog wat doet, dan moeten ze LL sanchez daar maar bijzetten, die breekt toch verder geen potten.
Leeftijd : 67
Afgezien van de valpartij van Gesink en de gevolgen daarvan wordt er alom ook getwijfeld aan zijn mentale weerbaarheid en de impact van de dood van zijn vader.
Hoe dan ook, hij kan twee dingen doen. Opgeven, de wonden laten helen en naar de Vuelta gaan of toch doorbijten en het klassement laten varen, maar in de laatste loodzware Alpenweek erdoorheen komen en voor een prachtige dagzege gaan. Als hij ver in het klassement staat, laten de Contadors en Schlecks van deze wereld hem wel rijden.
Verder Mollema vanaf morgen alle vrijheid geven om met een ontsnapping mee te gaan.
Jammer overigens dat de jonge Limburgse klimmer Wout Poels ziek is geworden en nu zwaar moet afzien. De Nederlanders zitten wel even in de hoek waar de klappen vallen.
Rob Ruijgh blijft overigens iedereen verbazen. Pittige renner !
Hoe dan ook, hij kan twee dingen doen. Opgeven, de wonden laten helen en naar de Vuelta gaan of toch doorbijten en het klassement laten varen, maar in de laatste loodzware Alpenweek erdoorheen komen en voor een prachtige dagzege gaan. Als hij ver in het klassement staat, laten de Contadors en Schlecks van deze wereld hem wel rijden.
Verder Mollema vanaf morgen alle vrijheid geven om met een ontsnapping mee te gaan.
Jammer overigens dat de jonge Limburgse klimmer Wout Poels ziek is geworden en nu zwaar moet afzien. De Nederlanders zitten wel even in de hoek waar de klappen vallen.
Rob Ruijgh blijft overigens iedereen verbazen. Pittige renner !
MrJohn- Chief
Dit is wel een 'achteraf kijk je een koe in zn kont'-opmerking van heb ik jou daar..katje37 schreef:Ja, dat is logisch dat ze dat zeggen. Ik blijf erbij dat al vanaf het NK een depri sfeer om dat team heenhangt.
Overigens: vorig jaar werd Rabo 3e en 6e in het eindklassement, maar toen was Gesink ook al in de eerste week een keer flink gevallen, in de rit op weg naar Spa. Hij reed de rest van de Tour rond met een scheurtje in z'n ellepijp, maar werd dus wel 6e. Maar toen waren de geluiden na die valpartij hetzelfde als nu: "Och, het is ook altijd wat met die jongen" en "Het zat er wel weer aan te komen dat het weer niks zou worden met Gesink in de Tour".
Doordat zoveel mensen verblind worden door Rabo-chauvinisme, lijkt het wel dat de niet-rabofans elk glas half leeg zien, als een soort tegenreactie. Het is bij Rabo altijd of super of helemaal niks. Een tussenweg lijkt er voor het Nederlands publiek niet te zijn.
Laten we eerlijk zijn: op basis van de Dauphiné, was er gewoon geen reden om aan te nemen dat Gesink niet minstens weer top-10 ging rijden, met kans op het podium. Dat Rabobank niet blij was dat ze het NK verloren hadden, lijkt me logisch. Maar ik zie niet waarom dat z'n weerslag zou moeten hebben op Gesink's tourvorm. En hun sterke ploegentijdrit lijkt me er ook op te duiden dat het met de moraal binnen de ploeg wel goed zat. Dus ik snap die mensen die het falen van Gesink allemaal zogenaamd al hadden zien aankomen nu niet zo goed.
Overigens, Katje, dit is niet aan jou persoonlijk gericht, maar eerder een reactie op een tendens die ik wel bij meer wielervolgers meen te proeven. Het lijkt ook alsof Gesink het momenteel alleen maar verkeerd kan doen, terwijl elke scheet die Kruijswijk en Mollema laten wordt bejubeld. En laten we eerlijk zijn: die twee moeten altijd nog maar even bewijzen dat ze ooit het niveau van Gesink gaan halen.
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4000
Leeftijd : 36
Kaj, ik heb nooit veel met Rabo gehad. De belangrijksste reden is dat het een bank is. Ik heb iets tegen banken en ik vind niet dat zij zich niet met sponsoring moeten bezighouden, maar dat is mss iets voor Politiek. Bovendien vind ik Rabo een beetje PSV. De top in Nederland, maar internationaal net niet. En net als PSV erg defensief, kijk maar naar het afgelopen NK.
Gesink vind ik een prima renner, maar ik onderschrijf de posts van Jorg Erwin en MrJohn. Ik ben onbevooroordeeld naar hem gaan kijken.
Maar, en dat doe jij nu ook, ik deed het zelf ook, maar alle aandacht gaat naar hem uit. Daarom wil ik even Evans, Hoogerland, Hushovd en Gibert noemen en veel anderen die mij positief verrassen deze Tour.
Gesink vind ik een prima renner, maar ik onderschrijf de posts van Jorg Erwin en MrJohn. Ik ben onbevooroordeeld naar hem gaan kijken.
Maar, en dat doe jij nu ook, ik deed het zelf ook, maar alle aandacht gaat naar hem uit. Daarom wil ik even Evans, Hoogerland, Hushovd en Gibert noemen en veel anderen die mij positief verrassen deze Tour.
@Kaj: ben het wel eens met je betoog. Met mentale weerbaarheid bedoelde ik vooral de dood van zijn vader, die hem hevig heeft aangegrepen en niet zijn algemene gesteldheid de laatste jaren. Robert is een topper en inderdaad moeten Mollema en Kruijswijk nog maar bewijzen of ze ooit zover komen. Mocht dat zo zijn, dan denk ik eerder aan de laatste dan aan de eerste.
@Sowhat: waarom mogen banken niet aan sportsponsoring doen ? Alleen het feit dat jij niet van banken houdt vind ik met alle respect geen overtuigend bewijs. En dat Gesink een heleboel aandacht krijgt in Nederland is zonder meer logisch. Per slot van rekening werd hij 6de in de Tour van vorig jaar.
@Sowhat: waarom mogen banken niet aan sportsponsoring doen ? Alleen het feit dat jij niet van banken houdt vind ik met alle respect geen overtuigend bewijs. En dat Gesink een heleboel aandacht krijgt in Nederland is zonder meer logisch. Per slot van rekening werd hij 6de in de Tour van vorig jaar.
MrJohn- Chief
Kaj, je zult mij iig nooit Gesink horen afkraken.
Achteraf koe in de kont kijken? Ik had na dat NK al mijn twijfels, had toen al het gevoel dat ze met een wat domperig gevoel naar de tour toegingen; ik vind dat er niet zoveel mentale veerkracht in dat team zit en dat de verkeerde tactiek wordt gevolgd. Door alles op Gesink te zetten, krijgen andere renners geen kans uit die sleur te komen.
Maar goed, mijn mening is bescheiden; ik ben vooralsnog geen topexpert.
Achteraf koe in de kont kijken? Ik had na dat NK al mijn twijfels, had toen al het gevoel dat ze met een wat domperig gevoel naar de tour toegingen; ik vind dat er niet zoveel mentale veerkracht in dat team zit en dat de verkeerde tactiek wordt gevolgd. Door alles op Gesink te zetten, krijgen andere renners geen kans uit die sleur te komen.
Maar goed, mijn mening is bescheiden; ik ben vooralsnog geen topexpert.
Gast- Gast
Ik sluit helemaal en volledig aan bij Kaj; al het overige noem ik 'gezeik' ná de valpartij. Als mensen vóór de valpartij al hun twijfels hadden ove rabo, heb ik ze het hier in elk geval niet zien uiten.
En natúúúúrlijk kunnen we nu weer Hollands kankeren op alle 'foute' beslissingen die genomen zijn. Als we voor etappezeges rijden met een ploeg vol aanvallers hadden we Gesink meer moeten beschermen "want die had anders voor de tourzege kunnen gaan!", en nu is dit weer niet goed.
Maar goed, Kaj heeft het allemaal al uitstekend verwoord. Ach, weet je wat het is: We zijn gewoon met z´n allen behoorlijk gefrustreerd over het feit dat we een mooie Nederlandse tourzomer naar de klote zien gaan...
En ik ga over een half uur in mijn Rabo-outfit lekker een stukkie fietsen.
En natúúúúrlijk kunnen we nu weer Hollands kankeren op alle 'foute' beslissingen die genomen zijn. Als we voor etappezeges rijden met een ploeg vol aanvallers hadden we Gesink meer moeten beschermen "want die had anders voor de tourzege kunnen gaan!", en nu is dit weer niet goed.
Maar goed, Kaj heeft het allemaal al uitstekend verwoord. Ach, weet je wat het is: We zijn gewoon met z´n allen behoorlijk gefrustreerd over het feit dat we een mooie Nederlandse tourzomer naar de klote zien gaan...
En ik ga over een half uur in mijn Rabo-outfit lekker een stukkie fietsen.
Nou, ik had niet direct twijfels over Rabo. Vorig jaar reden ze met twee kopmannen (Menschov/Gesink) waarbij Menchov misschien de echte kopman was. Toen was niet iedereen tevreden over deze verdeelde aandacht. Nu is er maar één kopman en is het weer niet goed?Grafmat schreef:... Als mensen vóór de valpartij al hun twijfels hadden ove rabo, heb ik ze het hier in elk geval niet zien uiten.
Mocht Robert nu wegvallen uit de ploeg, dan zijn er nog Barredo, Sanchez, Mollema of Ten Dam die door de anderen een aantal plaatsen hogerop gebracht kunnen worden. (Met resp. 2, 3, 7 en 10 minuten achterstand op Hushovd.)
Ik heb tijdens de Dauphine wel lichte twijfels geuit over Gesink, dus als ik mezelf en Erwin even mag quooten (12 juni):
Jaap2000 schreef:Het is voor Robert Geesink te hopen dat Joaquim Rodriguez niet meedoet aan de Tour...
Nadat Robert gisteren tweede werd in de Dauphiné (waarbij iedereen zei dat hij zich aan het testen was) liet Joaquim hem vandaag opnieuw z'n achterlicht zien.
Testen of niet, vandaag had ik toch wel wat meer ambitie verwacht..
Jaap2000 schreef:Aart Vierhouten suggereert in zijn analyse (Langs de Lijn, gisterenavond) m.o.m. dat Geesink pas na de matige maandag besloot niet voor het klassement van de Dauphiné te rijden.Erwin schreef:Was geschrokken van Gesink in de maandag-etappe...
En natuurlijk hoop ik dat Robert de etappe van vandaag redelijk goed doorkomt en dinsdag weer fris aan de start staat.
Misschien moet er even een sportpsycholoog of haptonoom worden ingevlogen?
En morgen alle pers uit de buurt van Robert houden want anders krijgt hij alleen maar van die klote-vragen waar hij nog minder vrolijk van wordt.
En nu is Garate ook nog afgestapt... Het zat er al aan te komen maar Robert is nu ook z'n aanjager voor de bergen kwijt.
Voor wie al wakker is: nu op Radio1 de Perstribune. Vanaf 13.15u zit Henk Lubberding aan tafel. Altijd aardig voor een opvallende visie.
En daarna natuurlijk langs de lijn. Op zondag kijk ik niet naar de Belg maar zet het tv-geluid van Ned1 uit en heb Radio1 aan.
Voor wie al wakker is: nu op Radio1 de Perstribune. Vanaf 13.15u zit Henk Lubberding aan tafel. Altijd aardig voor een opvallende visie.
En daarna natuurlijk langs de lijn. Op zondag kijk ik niet naar de Belg maar zet het tv-geluid van Ned1 uit en heb Radio1 aan.
MrJohn schreef:@Sowhat: waarom mogen banken niet aan sportsponsoring doen ? Alleen het feit dat jij niet van banken houdt vind ik met alle respect geen overtuigend bewijs. En dat Gesink een heleboel aandacht krijgt in Nederland is zonder meer logisch. Per slot van rekening werd hij 6de in de Tour van vorig jaar.
1. Ik zie dit dus meer voor item Politiek, maar omdat je het vraagt. Banken zijn, zeker nu ze gespekt worden door de Staat, semi-overheidsinstellingen en ons belastinggeld voor reclame uitgeven, vind ik ongepast.
2. Gesink heb ik ook al uitgelegd. Typisch Nederlands om alleen maar het zorgenkindje en niet de succesverhalen te belichten.
De banken en verzekeringsmij-en die staatssteun hebben gehad hebben dat ook alweer geheel of gedeeltelijk terug betaald.
Rabo heeft geen staatssteun gehad want dat was helemaal niet nodig. De wielerploeg wordt dus niet betaald van belastinggeld, maar van het geld dat de Rabo verdient met geld van hun spaarders dat ze (over het algemeen) redelijk risicomijdend beleggen.
Overigens doen alle banken (en veel verzekeringsmij-en) aan sponsoring (ook ASN en Triodos), dus als je daar niet aan wilt meebetalen dan moet je je geld in een oude sok stoppen.
Ik zie nog geen reden mijn Rabo-rekening op te zeggen. Kijk dan eerder naar bv ABN die de Volvo Ocean voor de happy few stimuleert. Misschien had Wouter B. daar 3 jaar geleden wel even een stokje voor kunnen steken.
Ach, en voor Rabo geldt ook: negatieve publiciteit is ook publiciteit. It's all in the game.
Rabo heeft geen staatssteun gehad want dat was helemaal niet nodig. De wielerploeg wordt dus niet betaald van belastinggeld, maar van het geld dat de Rabo verdient met geld van hun spaarders dat ze (over het algemeen) redelijk risicomijdend beleggen.
Overigens doen alle banken (en veel verzekeringsmij-en) aan sponsoring (ook ASN en Triodos), dus als je daar niet aan wilt meebetalen dan moet je je geld in een oude sok stoppen.
Ik zie nog geen reden mijn Rabo-rekening op te zeggen. Kijk dan eerder naar bv ABN die de Volvo Ocean voor de happy few stimuleert. Misschien had Wouter B. daar 3 jaar geleden wel even een stokje voor kunnen steken.
Ach, en voor Rabo geldt ook: negatieve publiciteit is ook publiciteit. It's all in the game.
Helaas is nu ook Wout Poels naar huis, gesloopt door ziekte
MrJohn- Chief
Bijltjesdag in de tour: een grote valpartij zorgt voor opgaves van opnieuw kanshebbers voor het eindklassement: VDB2 en Vinokourov. Ook Frederik Willems is uit koers, evenals Garate en Poels. En de bergen moeten nog beginnen
Jorg- Moderator
- Aantal berichten : 3078
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35
Pagina 7 van 20 • 1 ... 6, 7, 8 ... 13 ... 20
Soortgelijke onderwerpen
» Sportpools: Tour de France 2011
» Tour Down Under
» Concert Tour
» Tour de Roche ( 01-07 ) 21:00 uur
» Tour de France 2010
» Tour Down Under