Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» *RTH* Bee Gees – New York mining disaster 1941
Tour de France 2011 - Pagina 13 EmptyVandaag om 11:47 van sowhat

» *RTH* David Bowie – Space oddity
Tour de France 2011 - Pagina 13 EmptyVandaag om 11:46 van sowhat

» *RTH* P. Lion – Happy children
Tour de France 2011 - Pagina 13 EmptyVandaag om 11:45 van sowhat

» *RTH* Groep 1850 – Mother No-head
Tour de France 2011 - Pagina 13 EmptyVandaag om 11:43 van sowhat

» *RTH* Bløf – Horizon
Tour de France 2011 - Pagina 13 EmptyVandaag om 11:41 van sowhat

» *RTH* Chicago – Baby what a big surprise
Tour de France 2011 - Pagina 13 EmptyVandaag om 11:37 van sowhat

» *RTH* Marianne Weber – Alles in het leven
Tour de France 2011 - Pagina 13 EmptyVandaag om 11:34 van sowhat

» *RTH* I kissed Charles – Let’s French tonight
Tour de France 2011 - Pagina 13 EmptyVandaag om 11:30 van sowhat

» November 2024
Tour de France 2011 - Pagina 13 EmptyGisteren om 7:40 van Ries

» PreParty 13.00-16.00
Tour de France 2011 - Pagina 13 Empty22.11.24 16:09 van Ries

» V500 2024 - De Lijst
Tour de France 2011 - Pagina 13 Empty21.11.24 23:05 van MrJohn

» Mijn Muzikale Horizon
Tour de France 2011 - Pagina 13 Empty21.11.24 19:55 van Timmus

» Wo 20-11 Sokra zaagt door
Tour de France 2011 - Pagina 13 Empty21.11.24 19:28 van sokratikos

» Di. 19 nov. Roche draait verder.
Tour de France 2011 - Pagina 13 Empty19.11.24 13:29 van Roche

» *RTH* Grace Slick & Paul Kantner - Silver Spoon
Tour de France 2011 - Pagina 13 Empty18.11.24 17:13 van sokratikos

» *RTH* Wayne Fontana & The Mindbenders - The Game of Love
Tour de France 2011 - Pagina 13 Empty18.11.24 16:59 van sokratikos

» *RTH* Natalie Merchant - Carnival
Tour de France 2011 - Pagina 13 Empty18.11.24 16:45 van sokratikos

» *RTH* Fredrika Stahl - Oh Sunny Sunny Day
Tour de France 2011 - Pagina 13 Empty18.11.24 16:25 van sokratikos

» !8 nov. Top 40
Tour de France 2011 - Pagina 13 Empty18.11.24 11:30 van Roche

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
Tour de France 2011 - Pagina 13 Empty16.11.24 23:23 van Mirrr

Tour de France 2011

+13
ErickNJ
Grafmat
Mark
sowhat
Paapke
Mauricedegier
Kaj
Jaap2000
LarryMullen
Jorg
Erwin
MrJohn
Dave Evans
17 plaatsers

Pagina 13 van 20 Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 16 ... 20  Volgende

Ga naar beneden

Tour de France 2011 - Pagina 13 Empty Re: Tour de France 2011

Bericht  Mauricedegier 16.07.11 19:22

Vandaag in de kopgroep zat Quinziato van de BMC ploeg. Ik zit via de sporza site af en toe tweets te lezen, Quinziato zet er al een paar dagen op welke muziek dient voor de opwarming:

manuelquinziato profile

manuelquinziato Really hard stage on program today! Looots of climbs! Listening "Hysteria" of the Muse! Makes me feel ready! Ha! 8 hours ago · reply · retweet · favorite

On-topic: Mooie zege van Vanendert, een klimontdekking toch wel deze ronde ( had niet gedacht dat ie zo goed was), maar toch..... het kwam maar niet los bij de favorieten. Het echte spektakel zal plaats moeten vinden op 21-7 ( finish bovenop de Galibier) en 22-7 ( finish boven op Alpe d'Huez).

En hoewel die Voeckler niet bepaald overkomt als de meest sympathieke renner, moet je wel respect hebben voor zijn prestatie hier. Ogenschijnlijk makkelijk handhaafde hij zich vandaag.
Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  MrJohn 16.07.11 19:31

Mau, leuk dat Quinziato ook luistert naar Muse. Hij heeft smaak !
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74

Bericht  Erwin 16.07.11 21:21

Inmiddels heeft ook Armstrong gezegd dat Voeckler deze Tour wel eens kan winnen.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 41

Bericht  Grafmat 16.07.11 22:55

De etappe zit er voor mij nét op... Very Happy

Ik had vanmiddag het bioscoopdebuut van mijn zoon op het programma staan (Cars2, véél te moeilijk verhaal voor een jochie van 4, maar hij genoot toch volop, maar dat geheel terzijde) en besloot om even in een parallel universum te gaan wonen... De hele etappe opgenomen en pas na afloop van het programma de etappe gekeken. Dus net Jelle Vanendert dat zooitje pseudovedettes Razz in hun hemd zien zetten.

Mijn conclusies: niemand kan het gewicht van de koers dragen en de koers harder maken voor de belangrijke concurrenten dan de knechten. Leopard probeert het, maar aan de voet van de laatste berg is de knechtenpot leeg en blijkt dat de gebroeders Schleck gewoon niet op kop kunnen rijden. Ze demarreren, maar hebben het gewoon niet in zich om langer dan ca. 20 seconden een tempoversnelling vast te houden. en dat geldt feitelijk voor iedereen.
Mijn conclusie, maar wie ben ik: de tactiek die Armstrong in het leven heeft geroepen met zo'n heel pak helpers en dan het verschil maken ind e laatste 4km. moet op de helling en men moet weer wat ouderwetser gaan denken: vroeger in de aanval en het voordeel uit de chaos gaan halen. Niet wachten tot de vlag van 10 kilometer op de laatste berg (want dat gebeurde nu heel duidelijk, Andy demarreert bij het zien van de vlag. En de concurrentie had hun stopwatch er als het ware al op gelijk gezet).

Vermakelijk was het dus wel. Indrukwekkend geenszins.

PS: Respect voor Robbie Ruigh! jammer dat íe niet nét wat langer kon blijven hangen, dan had ie net als Cunego nog een keer of 8 terug kunnen komen bij de besten... Very Happy

Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4336
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 52

http://www.orinocoradio.nl

Bericht  MrJohn 17.07.11 1:14

Erwin schreef:Inmiddels heeft ook Armstrong gezegd dat Voeckler deze Tour wel eens kan winnen.

Nou, daarin verschil ik duidelijk van mening met Armstrong. Voeckler rijdt goed, maar krijgt zowel op de Galibier als op Alpe d'Huez een paar minuten aan zijn broek.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Bericht  sowhat 17.07.11 1:48

Tja John, normaal kan het idd niet. Maar als de toppers op dit niveau blijven rijden, dan blijft Voeckler gewoon bij. En als volger van de Tour weet je dat geel in de tijdrit wonderen met je kan doen.

Ik onderschrijf de post van Graf, met die aanvulling dat Evans volgens mij wél kan. Mijn compliment aan Evans dat ik hem leuk vind koersen neem ik weer terug, want hij koerst weer als vanouds: laf.

Chief
Chief

Aantal berichten : 19076
Leeftijd : 67

Bericht  Kaj 17.07.11 2:29

Laat ik eens een boude stelling poneren: het wordt tijd dat Fränk weer eens een ravijn opzoekt.
Andy zat vandaag wel erg opzichtig op hem te wachten. Fränk had een slechte dag en Andy besloot dat de 'nog 2 man in de running'-positie belangrijker was dan tijdwinst voor Andy zelf. Want als je ziet hoe veel Andy in de laatste kilometer nog over heeft, dan denk ik dat hij zeker beter had gekund dan die paar flauwe speldenprikjes die hij heeft laten zien. Maar ja, als Fränk steeds de eerste van de favorieten is die kraakt, dan houdt Andy de benen stil. Als Fränk in de Alpen geen betere benen heeft, kan hij maar beter van het strijdtoneel verdwijnen, want Andy heeft Fränk nog nooit durven lossen...
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4000
Leeftijd : 36

Bericht  Gast 17.07.11 7:09

Zo had ik het nog nooit bekeken Kaj, maar het lijkt er idd wel op dat Frank een blok aan het been is van Andy.

Gast
Gast

Bericht  Kaj 17.07.11 12:03

katje37 schreef:Zo had ik het nog nooit bekeken Kaj, maar het lijkt er idd wel op dat Frank een blok aan het been is van Andy.
Gisteren in elk geval wel. Maar op Luz Ardiden leek Fränk me bepaald niet minder sterk dan Andy.. Daarom kan ik me er ook wel in verplaatsen dat Andy Fränk er gisteren niet zomaar af wilde rijden
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  Erwin 17.07.11 12:25

Pokkeweer in de Tour. Dus grote kans op waaierssssss.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Bericht  MrJohn 17.07.11 12:38

We krijgen met het vallen van de beslissing pas komende do/vrij/za wel het ultieme thrillerscenario, waar elke directie van een grote ronde alleen maar van kan dromen. En niets slechts een duel tussen 2 renners zoals de laatste jaren, maar met pakweg 4 of 5 renners.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Bericht  Dave Evans 17.07.11 13:47

Kaj schreef:Laat ik eens een boude stelling poneren: het wordt tijd dat Fränk weer eens een ravijn opzoekt.
Andy zat vandaag wel erg opzichtig op hem te wachten. Fränk had een slechte dag en Andy besloot dat de 'nog 2 man in de running'-positie belangrijker was dan tijdwinst voor Andy zelf. Want als je ziet hoe veel Andy in de laatste kilometer nog over heeft, dan denk ik dat hij zeker beter had gekund dan die paar flauwe speldenprikjes die hij heeft laten zien. Maar ja, als Fränk steeds de eerste van de favorieten is die kraakt, dan houdt Andy de benen stil. Als Fränk in de Alpen geen betere benen heeft, kan hij maar beter van het strijdtoneel verdwijnen, want Andy heeft Fränk nog nooit durven lossen...

Ik ben blij dat wielerkenners als Kaj en Grafmat mijn conclusie van gister onderstrepen Smile

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  Dave Evans 17.07.11 13:52

Er wordt trouwens ook gepraat over de Armstrong taktiek, maar vergeet niet dat Armstrong meestal al onderaan de laatste berg al ging en zo een groot gat sloeg. (Denk aan de etappe naar L' Alpe d'Huez waar hij zich eerder in de rit eerst slecht voordeed en ook aan vele andere etappe aankomsten bergop!). Tot aan de laatste berg was het meestal wel de ploeg van Armstrong die op kop reden en the Boss keurig afzetten bij de laatste berg.

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  Timmus 17.07.11 13:53

Als de favorieten de Galibier en Alpe d'Huez op dezelfde manier beklimmen als Plateau de Beille (elkaar de hele tijd in de gaten houden zonder echt aan te vallen), dan heeft Voeckler een serieuze kans.

En ja, Andy Schleck hield zich wel degelijk in. En dan bovenaan twee seconden pakken; daarmee win je de Tour niet. Wel vreemd dat Leopard-Trek op het steilste deel van de klim doortrekt en de laatste helpers van Contador er afrijdt, en vervolgens niets nuttigs met dit gegeven doet.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  Grafmat 17.07.11 15:14

Kaj schreef:
katje37 schreef:Zo had ik het nog nooit bekeken Kaj, maar het lijkt er idd wel op dat Frank een blok aan het been is van Andy.
Gisteren in elk geval wel. Maar op Luz Ardiden leek Fränk me bepaald niet minder sterk dan Andy.. Daarom kan ik me er ook wel in verplaatsen dat Andy Fränk er gisteren niet zomaar af wilde rijden

Et tu, Brute...? Sad

Hetgeen niet slaat op de familieband en een eventueel verraad tussen de Schlecks, maar op het quoten van de post van je voorganger...

Dan maar even on topic:

Dave: Alpe d'Huez is één van de weinige bergen waar je weet dat je metéén aan de voet moet gaan op het zwaarste stuk om een gat te kunnen slaan. later lukt dat niet meer. Op andere bergen duurde het echt vaak veel langer voordat Lance ging.
Verder gisteren in de chat nog besproken dat de Schlecks op deze manier nooit gaan winnen en dat ook ik de indruk had dat de 2 Schlecks mekaar tegenhouden. Die 2 zijn me echt een beetje té eng broertjes die samen willen winnen. Ga dubbelen op Wimbledon zou ik zeggen... Hier moet de één (en dat lijkt met toch gewoon Fränk) zich gewoon opofferen voor de ander, en de ander moet daar schijt aan kunnen hebben. Maar of dat er van gaat komen...?

Ik had niet verwacht dat ik dat nu zou zeggen, maar ergens hoop ik op de wederopstanding van Contador en dat de échte klasbak laat zien wie de baas is in dit groepje met halve kampioenen.

Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4336
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 52

http://www.orinocoradio.nl

Bericht  Mark 17.07.11 16:09

Gister in het commentaar werd verteld over een interview met papa Schlek. Die vertelde dat de twee broers ruzie maken over wie de grootste vis vangt (en ja, dat moet je letterlijk lezen, het zijn fanatieke vissers), maar dat ze totaal geen strijd hebben om wie nu de Tour wint...
Mark
Mark
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1241
Leeftijd : 37

http://www.maeur.nl

Bericht  Gast 17.07.11 16:27

Misschien is dat juist wel het probleem Mark. Die 2 hebben zo'n symbiotische relatie met elkaar dat ze onderling geen competitie aangaan, maar als 1 van de 2 de tour wil winnen zullen ze toch echt ook de strijd met elkaar moeten aangaan.

Gast
Gast

Bericht  Mark 17.07.11 16:44

Dat was precies wat ik bedoelde. Mijn post was ter illustratie van het eerder gepostte.
Mark
Mark
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1241
Leeftijd : 37

http://www.maeur.nl

Bericht  MrJohn 17.07.11 17:07

Ze zullen het uiteraard niet redden tegenover de sprintersploegen, maar nu al een erg mooie inspanning van Terpstra en Ignatiev.

Ik mag Niki overigens wel Smile
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Bericht  Erwin 17.07.11 18:54

Enige manier om Cav nog uit het groen te krijgen is om de bergetappes zo hard te maken dat ie buiten tijd komt. Ken niet exact de regels van de tijdslimieten maar dat is volgens mij afhankelijk van soort etappe en gem. snelheid? Maar de etappe van vrijdag is vrij kort en heel zwaar. Lijkt me dat ze daar wel eens in problemen kunnen komen?
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Bericht  MrJohn 17.07.11 19:03

Cav is sterker dan je denkt Erwin. Het was gisteren vanwege de tijdslimiet alleen spannend, omdat hij in de afdaling van de Agnes uit de bocht vloog en tegen de vangrails smakte. Vanaf dat moment was het één lange achtervolging.

Reken er dus maar op, dat hij in de berg-etappes steeds op tijd arriveert Smile
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Bericht  Kaj 17.07.11 19:12

Erwin schreef:Enige manier om Cav nog uit het groen te krijgen is om de bergetappes zo hard te maken dat ie buiten tijd komt. Ken niet exact de regels van de tijdslimieten maar dat is volgens mij afhankelijk van soort etappe en gem. snelheid? Maar de etappe van vrijdag is vrij kort en heel zwaar. Lijkt me dat ze daar wel eens in problemen kunnen komen?
Zolang Cav niet lost uit de bus, hoeft hij heus niet uit koers. De tourdirectie stuurt vast geen 50 man in 1x naar huis Razz
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  MrJohn 17.07.11 19:15

Trouwens, Niki krijgt vandaag de prijs voor de strijdlust. Volkomen terecht overigens !
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Bericht  Kaj 17.07.11 19:17

Grafmat schreef:Ik had niet verwacht dat ik dat nu zou zeggen, maar ergens hoop ik op de wederopstanding van Contador
Ik hoop dat ook, want dan wint Andy de Tour. Denk ik.
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  Erwin 17.07.11 19:40

Kaj schreef:
Erwin schreef:Enige manier om Cav nog uit het groen te krijgen is om de bergetappes zo hard te maken dat ie buiten tijd komt. Ken niet exact de regels van de tijdslimieten maar dat is volgens mij afhankelijk van soort etappe en gem. snelheid? Maar de etappe van vrijdag is vrij kort en heel zwaar. Lijkt me dat ze daar wel eens in problemen kunnen komen?
Zolang Cav niet lost uit de bus, hoeft hij heus niet uit koers. De tourdirectie stuurt vast geen 50 man in 1x naar huis Razz

Dat is waar. Maar een groepje van 10 kunnen ze wel in eens naar huis sturen. Ask Van Poppel. Smile
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud