Tour de France 2010
+7
Erwin
Paapke
Jorg
sowhat
Kaj
Dave Evans
MrJohn
11 plaatsers
Pagina 10 van 14
Pagina 10 van 14 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14
Re: Tour de France 2010
...wat natuurlijk belachelijk is. Dan mogen er zo nog 40 man uit koers. Er wordt in de voorbereiding op een massasprint aan één stuk door geduwd en getrokken (vaak ook met het hoofd, als het te gevaarlijk is het stuur los te laten). Dat het eigenlijk niet hoort, is natuurlijk zo. Maar dat Renshaw nu uit koers wordt gezet, doordat het toevallig eens midden in beeld gebeurt? Nee, dat is veel te zwaar gestraft. Een forse boete was meer dan genoeg geweest, objectief gezien. Maar Renshaw wordt nu gewoon als zondebok gebruikt, om een voorbeeld te stellen voor de rest van het peloton. Nou, prima, maar eigenlijk natuurlijk hartstikke unfair.
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4000
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Renshaw wordt compleet terecht uit de tour gezet..dit kon écht niet. Dit is wel meer dan wat duwen. Dit is gewoon meerdere kopstoten uitdelen. Vind wel dat je ook Barredo uit de tour had moeten zetten maar oke. Een boete of naar de laatste plaats terugzetten had in deze niet geholpen om een signaal af te geven. Hij zou t morgen weer doen als Cavendish daarmee kan winnen.
Jorg- Moderator
- Aantal berichten : 3078
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35
Dat zeg ik: ze moeten een voorbeeld stellen. Maar dit is absoluut niet erger dan wat er een paar rijen naar achteren aan de lopende band gebeurt. Al zijn het vaak de knechten die het hardst duwen, om hun kopman maar in veiligheid te houden. Ik blijf erbij dat deze actie op zich voldoende is om iemand uit koers te zetten, maar als soortgelijke acties dieper in het peloton onbestraft blijven is het eigenlijk oneerlijk om Renshaw hier wél voor te straffen...
Kaj- Music-Maniac !!!
Er wordt natuurlijk wel eens een tik uitgedeeld, maar dit waren drie kopstoten, waarvan de laatste gewoon asociaal was. En daarna gaat hij Farrar nog ff blokken. Ik snap de Tourorganisatie wel, al hadden ze dan ook Barredo uit de Tour mogen zetten.
Erwin- Music-director
- Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 41
Geduwd en getrokken wordt er altijd wel en dat hoort ook bij een sprint vind ik, maar dit ging wel wat verder dan ff wat duwen en trekken. Renshaw beukt tot drie keer toe met zijn hoofd/helm tegen dat van Dean als ik me niet vergis. Je moet 'mannelijk' kunnen sprinten, maar dit ging wat mij betreft wel iets te ver.Kaj schreef:Dat zeg ik: ze moeten een voorbeeld stellen. Maar dit is absoluut niet erger dan wat er een paar rijen naar achteren aan de lopende band gebeurt. Al zijn het vaak de knechten die het hardst duwen, om hun kopman maar in veiligheid te houden. Ik blijf erbij dat deze actie op zich voldoende is om iemand uit koers te zetten, maar als soortgelijke acties dieper in het peloton onbestraft blijven is het eigenlijk oneerlijk om Renshaw hier wél voor te straffen...
Jorg- Moderator
Ik ben het eens een keer met elk woord van Kaj eens. Een boete was toereikend geweest. Doet ie het nog eens, kun je hem er mss uitgooien.
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19068
Leeftijd : 67
Overigens zeggen de Belgen dat Rabo in een vergevorderd stadium met Matti Breschel zou zijn en dat Nick Nuyens geen contractverlenging krijgt (wat op zich geen verrassing zou zijn).
Jorg- Moderator
Ik vind het overigens wel terecht gezien ook straffen in het verleden (zie een bidongooiende Tom Steels).
Renshaw ging te ver en dat vond ik ook bij een vechtende Barredo die er juist belachelijk makkelijk van af kwam, al bracht die verder niet het hele peleton in gevaar.
Bovendien beïnvloed Renshaw ook nog eens de sprint want hoewel sommige commentatoren hadden het over een machtig sprintende Cavendish, zag je toch duidelijk dat met name Farrar en in mnindere mate Petacchi opgehouden werden en deze na het voorval (ook dat Renshaw Farrar nog eens duidelijk hinderde) toch nog duidelijk inliepen.
Echt ik vind Renshaw verder een beste kerel maar dit ging te ver....................
Renshaw ging te ver en dat vond ik ook bij een vechtende Barredo die er juist belachelijk makkelijk van af kwam, al bracht die verder niet het hele peleton in gevaar.
Bovendien beïnvloed Renshaw ook nog eens de sprint want hoewel sommige commentatoren hadden het over een machtig sprintende Cavendish, zag je toch duidelijk dat met name Farrar en in mnindere mate Petacchi opgehouden werden en deze na het voorval (ook dat Renshaw Farrar nog eens duidelijk hinderde) toch nog duidelijk inliepen.
Echt ik vind Renshaw verder een beste kerel maar dit ging te ver....................
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Nog even over Boogerd. Ik vind het eerlijk gezegd verschrikkelijk irritant om naar hem te luisteren. Hij spreekt ongeveer elke naam verkeerd uit, d.w.z. fonetisch. Herinnert u zich Piepoli nog? Verder zit alles wat hij zegt volgens mij vol van wielerclichés. Maargoed, mediatraining gaat bij elke sport tzelfde geloof ik.
Ik vind hem juist altijd wel zichzelf. Een prettige persoonlijkheid.
En met soms dingen verkeerd uitspreken, is niets mis
En met soms dingen verkeerd uitspreken, is niets mis
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19068
Leeftijd : 67
Hoe vaker ik de beelden van de sprint terugzie, hoe meer ik vind dat ook Julian Dean wel een straf verdient. Vlak voor Renshaw die kopstoten uitdeelt, zie je Dean duidelijk naar links richting Renshaw schuiven, en al afwerend gaat Renshaw daar minstens anderhalve meter naar links. Dan móét Dean dus wel aan het duwen zijn geweest, anders kan dat simpelweg niet. En Renshaw zat bij z'n laatste kopstoot echt nog maar een halve meter van de hekken af..
Ergo: Dean probeert Renshaw gewoon tot inhouden te dwingen door hem naar de hekken te duwen... De reactie van Renshaw was er wel 'wat over', maar ik denk wel degelijk dat die uit zelfverdediging/plaatsbehoud is begonnen.
Je kunt je ook afvragen wat Renshaw er in normale omstandigheden mee opschiet om die kopstoten uit te delen namelijk, de kans dat Cavendish erdoor gehinderd wordt is minstens zo groot als de kans dat Farrar erdoor gehinderd wordt...
Ergo: Dean probeert Renshaw gewoon tot inhouden te dwingen door hem naar de hekken te duwen... De reactie van Renshaw was er wel 'wat over', maar ik denk wel degelijk dat die uit zelfverdediging/plaatsbehoud is begonnen.
Je kunt je ook afvragen wat Renshaw er in normale omstandigheden mee opschiet om die kopstoten uit te delen namelijk, de kans dat Cavendish erdoor gehinderd wordt is minstens zo groot als de kans dat Farrar erdoor gehinderd wordt...
Kaj- Music-Maniac !!!
Het is nu de ultieme uitdaging voor Cavendish om te laten zien dat hij ook zonder Hansen (al eerder uitgevallen) en Renshaw de snelste is door volgende week in Bordeaux (vrijdag) en Parijs (zondag) te winnen.
Als hem dat lukt, zal hij ongetwijfeld in het wereldwijd direct na de finish uit te zenden live-interview de zege met veel grandeur opdragen aan Renshaw. Mark leeft heel sterk op emoties, hetgeen soms ook zijn schaduwzijde goed laat zien.
Overigens is de strijd om de groene trui nog volledig open. Ben benieuwd !
Als hem dat lukt, zal hij ongetwijfeld in het wereldwijd direct na de finish uit te zenden live-interview de zege met veel grandeur opdragen aan Renshaw. Mark leeft heel sterk op emoties, hetgeen soms ook zijn schaduwzijde goed laat zien.
Overigens is de strijd om de groene trui nog volledig open. Ben benieuwd !
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Hmm, of hij gaat weer door adrenaline ingegeven gebaren maken als ie over de streep komt...
Dit genre:
Wel, ik denk dat Cavendish ook makkelijk kan winnen als hij bij Petacchi of Farrar in het wiel zit, en daarnaast denk ik ook dat Eisel prima de sprint kan aantrekken bij afwezigheid van Renshaw - mochten ze toch nog een trein op poten willen zetten. Cav is gewoon veel te snel voor de rest, zeker nu ie weer het zelfvertrouwen heeft dat ie inderdaad de snelste van allemaal is.
Dit genre:
Wel, ik denk dat Cavendish ook makkelijk kan winnen als hij bij Petacchi of Farrar in het wiel zit, en daarnaast denk ik ook dat Eisel prima de sprint kan aantrekken bij afwezigheid van Renshaw - mochten ze toch nog een trein op poten willen zetten. Cav is gewoon veel te snel voor de rest, zeker nu ie weer het zelfvertrouwen heeft dat ie inderdaad de snelste van allemaal is.
Kaj- Music-Maniac !!!
Ik heb de Tour gisteren niet live gezien maar wel de reacties hier gelezen. Vanochtend heb ik maar eens de beelden bekeken van de veelbesproken finale. Ik had veel erger verwacht, moet ik zeggen, en ik vind dat Renshaw met geel (waarschuwing) had moeten worden gestraft, niet met rood (verwijdering uit de Tour). Zoals Kaj al betoogde: dan zouden er wel meer uit de koers zijn gevlogen tijdens hoog dubieuze acties in eerdere sprints.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Klaarblijkelijk mag je van de tour directie wel iemand met een fiets op z'n harses timmeren, maar jezelf niet een beetje scherp verdedigen..., flauw.
Gast- Gast
Kaj, als ik je posts even goed doorlees, en de dingen die je zegt even kort samenvat, zeg je dus het volgende:
Op zich verdient een actie als deze uitsluiting, maar omdat gooi- en smijtwerk heel erg vaak voorkomt maar dan niet in beeld, wordt hij nu als voorbeeld gebruikt, en vindt je het NIET terecht-eerlijk dat 'ie wordt uitgesloten...
Hm..
Dus: Als iemand bij mij inbreekt en wordt betrapt verdient ´ie eigenlijk een straf, maar omdat er zó veel en vaak wordt ingebroken zonder dat de zaak wordt opgelost, is het erg unfair tegen déze inbreker en moeten ´m maar laten lopen...
De logica hiervan ontgaat me volledig, dus geen wonder dat sowhat het woord voor woord met je eens is...
Op zich verdient een actie als deze uitsluiting, maar omdat gooi- en smijtwerk heel erg vaak voorkomt maar dan niet in beeld, wordt hij nu als voorbeeld gebruikt, en vindt je het NIET terecht-eerlijk dat 'ie wordt uitgesloten...
Hm..
Dus: Als iemand bij mij inbreekt en wordt betrapt verdient ´ie eigenlijk een straf, maar omdat er zó veel en vaak wordt ingebroken zonder dat de zaak wordt opgelost, is het erg unfair tegen déze inbreker en moeten ´m maar laten lopen...
De logica hiervan ontgaat me volledig, dus geen wonder dat sowhat het woord voor woord met je eens is...
Als er wordt geduwd en getrokken in de sprint, wordt daar niet eens naar gekeken - als het tenminste geen directe invloed heeft gehad op de top-3 van de daguitslag. Het feit dat de jury het wel ziet (want het is op tv te zien, en de jury heeft een tv) en vervolgens niet eens over een straf wil nadenken, betekent dus dat dat gedrag volgens hen door de beugel kan.
Ik heb nog nooit een politieagent horen zeggen dat een inbreker gerust mag inbreken, als er maar geen dure spullen gejat worden (om maar even een soort van equivalent van 'een top-3 positie in de massasprint' te bedenken)
Als er wordt geduwd en getrokken in de sprint, wordt daar niet eens naar gekeken - als het tenminste geen directe invloed heeft gehad op de top-3 van de daguitslag. Het feit dat de jury het wel ziet (want het is op tv te zien, en de jury heeft een tv) en vervolgens niet eens over een straf wil nadenken, betekent dus dat dat gedrag volgens hen door de beugel kan.
Ik heb nog nooit een politieagent horen zeggen dat een inbreker gerust mag inbreken, als er maar geen dure spullen gejat worden (om maar even een soort van equivalent van 'een top-3 positie in de massasprint' te bedenken)
Kaj- Music-Maniac !!!
Hm, Ik vraag me zeer af of de politie tegenwoordig nog elke inbraak onderzoekt. Hooguit wordt bij het vangen van een inbreker gekeken of ´ie in verband met andere geregistreerde inbraken kan worden gebracht.
Maar nu maar weer over sport.
Maar nu maar weer over sport.
Mooie etappe gezien vandaag. Menchov is toch wel weer goed op niveau deze tour. Gesink verloor wat, maar het is te hopen dat ze in de Pyreneen (toch meer de favoriete bergen van Menchov) samen iets kunnen uitrichten.
Jorg- Moderator
Wel balen (voor mijn team dan) dat Tyler Farrar is afgestapt!
Het mooie van Gesink is trouwens dat hij nooit veel verlies, hij kan de versnelling op zo'n kort steil klimmetje dan wel niet aan maar weet toch te beperken of zelfs terug te winnen! Ja dat Rodriquez won was echt het minst verrassend van allemaal
Het mooie van Gesink is trouwens dat hij nooit veel verlies, hij kan de versnelling op zo'n kort steil klimmetje dan wel niet aan maar weet toch te beperken of zelfs terug te winnen! Ja dat Rodriquez won was echt het minst verrassend van allemaal
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Als je de reactie van Renshaw vandaag ook weer hoort, dan ben ik alleen maar blij dat hij uit de Tour is gegooid. Deze man heeft volgens mij een probleem met zichzelf.
Anyway. Aardige finish. Maar bij Rabobank hebben ze elkaar toch wat uit te leggen hoorr.. Met zo'n slag moet je toch altijd mee zijn. In de achtervolging deden ze ook niks, dus mogen ze blij zijn dat er niks is veranderd in het klassement.
Anyway. Aardige finish. Maar bij Rabobank hebben ze elkaar toch wat uit te leggen hoorr.. Met zo'n slag moet je toch altijd mee zijn. In de achtervolging deden ze ook niks, dus mogen ze blij zijn dat er niks is veranderd in het klassement.
Erwin- Music-director
Eens Dave, Gesink is meer in zijn sas op de lange beklimmingen. Laat die Pyreneen vanaf zondag dus maar komen. De Madeleine was een voorspel, het gaat nu allemaal gebeuren.
Vino zal wel balen. Tijd voor een groepsgesprek bij Astana vanavond
De winst van Rodriguez is niet verrassend, Contador is bondgenoten aan het verzamelen. Heel legitiem overigens. Wielrennen is soms net politiek, coalities smeden !
De winst van Rodriguez is niet verrassend, Contador is bondgenoten aan het verzamelen. Heel legitiem overigens. Wielrennen is soms net politiek, coalities smeden !
Laatst aangepast door MrJohn op 16.07.10 19:01; in totaal 1 keer bewerkt
MrJohn- Chief
MrJohn schreef:
Mja. Dan had ie hem nog verloren. Vino had gewoon pech.
Erwin- Music-director
Vanaf morgen zullen we op Sporza het commentaar van Michel Wuyts moeten missen. Zijn vrouw heeft een zware val met de fiets achter de rug.
Renaat Schotte neemt het commentaar over.
Renaat Schotte neemt het commentaar over.
MrJohn- Chief
Ik was ook blij met Menchov en Gesink, maar ook onder de indruk van Jurgen van den Broeck!
Blij dat ik hem in mijn team heb
Ik had zelf niet echt het idee dat Contador Rodriguez wilde laten winnen; hij was mi in de sprint gewoon niet sterk genoeg.
Maar ik laat het graag over aan de echte wielerkenners om dat te beoordelen; jullie dus.
Blij dat ik hem in mijn team heb
Ik had zelf niet echt het idee dat Contador Rodriguez wilde laten winnen; hij was mi in de sprint gewoon niet sterk genoeg.
Maar ik laat het graag over aan de echte wielerkenners om dat te beoordelen; jullie dus.
Gast- Gast
Pagina 10 van 14 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14
Soortgelijke onderwerpen
» Sportpools: Tour de France 2010
» Tour Down Under
» Concert Tour
» Tour de France 2009
» Sportpools: Tour de France
» Tour Down Under
» Concert Tour
» Tour de France 2009
» Sportpools: Tour de France