Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» November 2024
Tour de France 2009 EmptyGisteren om 7:40 van Ries

» PreParty 13.00-16.00
Tour de France 2009 Empty22.11.24 16:09 van Ries

» V500 2024 - De Lijst
Tour de France 2009 Empty21.11.24 23:05 van MrJohn

» Mijn Muzikale Horizon
Tour de France 2009 Empty21.11.24 19:55 van Timmus

» Wo 20-11 Sokra zaagt door
Tour de France 2009 Empty21.11.24 19:28 van sokratikos

» Di. 19 nov. Roche draait verder.
Tour de France 2009 Empty19.11.24 13:29 van Roche

» *RTH* Grace Slick & Paul Kantner - Silver Spoon
Tour de France 2009 Empty18.11.24 17:13 van sokratikos

» *RTH* Wayne Fontana & The Mindbenders - The Game of Love
Tour de France 2009 Empty18.11.24 16:59 van sokratikos

» *RTH* Natalie Merchant - Carnival
Tour de France 2009 Empty18.11.24 16:45 van sokratikos

» *RTH* Fredrika Stahl - Oh Sunny Sunny Day
Tour de France 2009 Empty18.11.24 16:25 van sokratikos

» !8 nov. Top 40
Tour de France 2009 Empty18.11.24 11:30 van Roche

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
Tour de France 2009 Empty16.11.24 23:23 van Mirrr

» *RTH* Michael Bublé – Santa Claus is coming to town
Tour de France 2009 Empty16.11.24 23:22 van Mirrr

» Za. 16 november: Orinoco Weekendsjooww
Tour de France 2009 Empty16.11.24 20:03 van Grafmat

» *RTH* Spirit of St Louis – Down by the radio
Tour de France 2009 Empty16.11.24 14:53 van Mirrr

» *RTH* Pussy Riot – Make America great again
Tour de France 2009 Empty16.11.24 14:52 van Mirrr

» *RTH* Temptations – Law of the land
Tour de France 2009 Empty16.11.24 14:51 van Mirrr

» *RTH* Ennio Morricone – Once upon a time in the West
Tour de France 2009 Empty16.11.24 14:51 van Mirrr

» *RTH* Damned – In dulco decorum
Tour de France 2009 Empty16.11.24 14:50 van Mirrr

» *RTH* Paula Abdul – Straight up
Tour de France 2009 Empty16.11.24 14:50 van Mirrr

Tour de France 2009

+7
MrJohn
Mauricedegier
Jorg
carloss
sowhat
Kaj
Dave Evans
11 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Tour de France 2009 Empty Tour de France 2009

Bericht  Dave Evans 08.06.09 22:23

De wedstrijd van het jaar (tenminste volgens de media) komt er weer aan en natuurlijk doen wij mee aan alle voorbeschouwingen en voorbereidingen in aanloop naar de Tour.
Dus vandaar alvast een start met het grote Tour de France 2009 topic! Roche leest zich alvast in om straks goed beslagen ten ijs te komen in de Sportpools Tourgame.........maar ook voor de rest die mee gaan doen hier de nodige info over de (mogelijke) deelnemers aan de Tour.
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Terug naar boven Ga naar beneden

Tour de France 2009 Empty Re: Tour de France 2009

Bericht  Dave Evans 08.06.09 22:23

Team Columbia met Rogers naar de Tour
Monday 08 June 2009
In tegenstelling tot eerdere berichtgevingen heeft Team Columbia Michael Rogers wel opgenomen in de voorlopige selectie voor de aankomende Tour de France. De Australier werd onlangs nog achtste in het eindklassement van de Giro d’Italia. Tristan Hoffman, één van de ploegleiders van team Columbia, wist dit te bevestigen op Eurosport.

De voorlopige selectie van Team Columbia:

Michael Rogers (Aus), Mark Cavendish (GBr), Thomas Lövkvist (Zwe), Kim Kirchen (Lux), Marcus Burghardt (Dui), Tony Martin (Dui), Maxime Monfort (Bel), George Hincapie (VS), Mark Renshaw (Aus), Bernard Eisel (Oos) en Michael Albasini (Zwi).

Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  Dave Evans 08.06.09 22:31

Rabobank maakt voorselectie Tour bekend.

De Nederlandse wielerploeg Rabobank heeft vrijdag een voorselectie bekendgemaakt voor de Ronde van Frankrijk. Het gaat om twaalf renners van wie er uiteindelijk negen op 4 juli in Monaco aan de start zullen komen. De geselecteerden zijn: Stef Clement, Laurens ten Dam, Juan Antonio Flecha, Oscar Freire, Juan Manuel Garate, Robert Gesink, Denis Menchov, Koos Moerenhout, Grischa Niermann, Joost Posthuma, Bram Tankink en Pieter Weening. Ploegleider Erik Breukink verwacht na de Dauphiné Libéré, die zondag van start gaat, de samenstelling van de ploeg verder te kunnen aanscherpen.
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  Kaj 08.06.09 22:33

Pff, laat die Lövkvist eens thuis zeg! Die rijdt zichzelf echt helemaal overhoop als ie zo doorgaat, echt al enorm veel koersdagen in de benen.. Als je bedenkt dat ie begin maart al in vorm was toen ie de Monte Paschi Eroica won...

Maar goed: bij Columbia verwacht ik qua klassement meer van Kirchen dan van Rogers en Lövkvist. Hij is lang geblesseerd geweest, maar dus wel nog erg fris. Kan wel belangrijk worden in een Tour waar er bergritten zijn in de eerste week, maar ook in de laatste week! Niet dat ie de Tour gaat winnen, maar een sterke plek in de subtop (noem eens wat: 7e) moet er zeker in zitten. Maar ja, Cavendish is natuurlijk de kopman daar, en terecht ook!
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4000
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36

Bericht  sowhat 08.06.09 22:49

Kaj, ga jij ff lekker die Cavendish promoten.
Straks gaan anderen hem ook nog in hun selectie opnemen Smile
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 19068
Leeftijd : 67

Tour de France 2009 Empty Dauphiné Liberé

Bericht  Dave Evans 09.06.09 17:18

Ik denk dat Niki Terpstra hard bezig is om zich in de Tourploeg van Milram te rijden! Zojuist wint hij op imponerende wijze de 3e etappen in de Dauphiné Liberé.
Hij deed al het meeste werk in de kopgroep omdat hij zich in de leiderstrui kon rijden, maar wint en passant ook nog even de sprint van de kopgroep en slaat zo een dubbelslag: etappewinst en de leiderstrui! Chapeau Niki Smile
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  carloss 12.06.09 0:51

Die Niki is wel een lefgosertje, mooi om naar de kijken zag ik ook in de AGR, geloof ik, mja in de tour zal t alleen knechten worden vrees ik
carloss
carloss
Music-lover
Music-lover

Aantal berichten : 89
Registratiedatum : 17-12-08

Bericht  sowhat 12.06.09 2:45

carloss schreef:Die Niki is wel een lefgosertje, mooi om naar de kijken zag ik ook in de AGR, geloof ik, mja in de tour zal t alleen knechten worden vrees ik

Idd Carlos, en Niki gaat, net als Weening destijds, en al die andere talenten nu een patatjaar tegemoet. Of ie nou moet knechten of kopman mag zijn, ik neem hem nu ff niet op. Wie ik wel neem, zeg ik niet, want ik win graag in mijn eentje.
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Bericht  Jorg 12.06.09 11:41

Ik ben bang dat we een tegenvallende tour gaan krijgen.. slechts 2 aankomsten bergop. Veel bergritten eindigen met een afdaling van minstens 30 kilometer

Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3078
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35

Bericht  Dave Evans 17.06.09 21:23

Skil kent zes zekerheden voor Tour de France

Skil-Shimano heeft vandaag bekend gemaakt dat in ieder geval Albert Timmer, Piet Rooijakkers, Kenny van Hummel, Jonathan Hivert, Cyril Lemoine en Simon Geschke aan de start van de Tour de France in Monaco zullen verschijnen.

Kenny van Hummel zal hoogstwaarschijnlijk worden uitgespeeld in de sprints. Jonathan Hivert heeft in kleinere rondes al bewezen dat hij een goed klassement kan neerzetten. Voor de rest zal Skil-Shimano het moeten hebben van de vluchters.

De laatste drie renners worden op 29 juni bekend gemaakt, vijf dagen voor de Tourstart.
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  Mauricedegier 17.06.09 21:26

Jorg schreef:Ik ben bang dat we een tegenvallende tour gaan krijgen.. slechts 2 aankomsten bergop. Veel bergritten eindigen met een afdaling van minstens 30 kilometer

Verbier is volgens mij ook bergop. Maar inderdaad lijkt het wat tegen te vallen. Al zegt het parcours lang niet alles bij de tour
Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42

Bericht  Dave Evans 17.06.09 21:34

Ach het is toch al jaren zo dat de Tour qua parcour onder doet voor zowel de Giro als de Vuelta!
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  Dave Evans 18.06.09 22:50

De Tourselectie van de Rabobak: Denis Menchov, Robert Gesink, Oscar Freire, Laurens ten Dam, Juan Antonio Flecha, Juan Manuel Garate, Stef Clement, Joost Posthuma & Grischa Niermann

Afgevallen: Pieter Weening, Koos Moerenhout (1e reserve) & Bram Tankink

Lijkt me een sterke Tourploeg ondanks dat ik graag 1 Nederlander meer had gezien!

Nederlandse Tourdeelnemers (2009) tot nu toe:
Rabobank:
Robert Gesink
Stef Clement
Joost Posthuma
Laurens ten Dam
Silence-Lotto:
Thomas Dekker
Skil-Shimano:
Piet Rooyakkers
Albert Timmer
Kenny van Hummel

mogelijke deelnemers:
Milram:
Niki Terpstra
Servais Knaven
Skil-Shimano:Koen de Kort
Floris Goesinnen
Tom Veelers
Quick Step:
Steven de Jong
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  sowhat 19.06.09 0:40

Dave, ik weet dat jij alleen de boodschapper bent, maar is het beperkte proloogrijdertje Stef Clement, die altijd ziek, zwak of misselijk is, beter dan Pieter Weening, die duidelijk over zijn dip heen is?

Ook van de keuze voor Joost Postuma ten faveure van een ervaren wegkapitein als Koos of Bram snap ik geen hol.

Wielerkenner Sowhat
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Bericht  MrJohn 19.06.09 1:53

Zal ik het dan maar uitleggen sowhat ?

Posthuma en Clement zijn gepatenteerde hardrijders, die hard aan de kop van het peloton kunnen sleuren, als dat nodig is, en samen met o.a. Menchov extra kopbeurten in de belangrijke ploegentijdrit kunnen doen om de relatief minder sterke prestatie van de klimmers te compenseren en zo toch gezamenlijk een goede prestatie te leveren.

Ik vind het ook jammer, dat Moerenhout de selectie niet heeft gehaald, maar Grischa Niermann is een goede allround-renner, harde werker, die zeker van belang is in deze ploeg en die verkozen werd op voorspraak van Robert Gesink. Robert, pas 23 jaar oud, verbetert jaar na jaar in het tijdrijden en dat laatste, gevoegd bij zijn klimcapaciteiten, brengt hem over pakweg 3 jaar op het podium in Parijs.

By the way sowhat, nooit meer laatdunkend spreken over Clement. Zie zijn fraaie etappezege in de bijzonder zware ronde van de Dauphiné Liberé

Gr, MrJohn
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74

Bericht  MrJohn 19.06.09 1:56

Er staat op de video "insluiten op verzoek", maar even dubbel klikken en men kan het alsnog zien.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Bericht  sowhat 19.06.09 3:28

Dank je, MrJohn. Ik heb gekeken. Mooie overwinning, maar die twee zou ik ook wel verslagen hebben in de sprint.
Maar net als ik weet jij dat de Dauphine een voorafje is op de Tour. Een Contador en noem ze maar op komen hier om zich warm te rijden.

Even terug naar je bericht: Met Ten Dam en Flecha heeft Rabo die twee kopsleurders al in huis, zeg ik dan.
En ik vind het net als jij jammer dat Moerenhout de selectie niet heeft gehaald. Hij heeft ervaring en kan met Niermann die ploeg leiden, wat Postuma nog niet kan.
En nogmaals: onbegrijpelijk dat Weening thuis gelaten is. Hoe maak je een wielrenner die ff een patatjaar heeft gehad en weer meer dan uitstekend terugkomt kapot? Zo dus!

Samenvattend: Stef en Joost eruit, Pieter en Koos erin.

Graag commentaar hierop van kenners en svp geen filmpjes van oefenrondjes zoals de Dauphine, die nu echt niet hoog aangeslagen staat, hoor.

Goedenacht, Sowhat
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Bericht  Dave Evans 19.06.09 7:01

Very Happy Hahaha jij bent een grappenmaker zeg Sowhat! Een oefenrondje als de Dauphiné.........nou nou de Dauphiné van dit jaar sla ik stukken hoger aan dan de Ronde van Zwitserland die op dit moment gaande is!

En Stef Clement heeft zijn tourselectie meer dan verdiend.........uitstekend gereden in de Ronde van België en de Dauphiné! En dan vooral in het belang van de ploeg.......dus altijd meenemen die Stef Smile
Ook altijd goed voor de belangrijke ploegentijdrit!

Enige wat ik anders zou hebben gedaan is Garate inruilen voor Moerenhout, want die was ook erg in vorm tot op heden. En Garate lijkt mij geen schim meer van de renner die hij 3 á 4 jaar geleden was.

En ja...Weening..................die heeft gewoon helemaal niets laten zien tot nu toe, dus terecht dat hij niet meegaat.
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  Jorg 19.06.09 10:30

Dekker kunnen we volgens mij definitief als verloren beschouwen, die rijdt dit seizoen als een krant, deze week ook weer in Zwitserland. Alleen een geweldige tour kan m nog redden, maar daar geloof ik niet in.

Verder zullen de Nederlanders een dienstige rol hebben ben ik bang. Menchov wordt gelost, zijn klassement naar de klote, maar Gesink meot m op gaan halen, met als resultaat 2 klassementen naar de klote. Het is wel een goede zaak dat Dekker de tour niet doet. Als renner had ik een hoge pet van m op, maar als ploegleider hoor ik alleen maar negatieve berichtenover m.
Ben benieuwd wat Skil Shimano gaat doen, hoop een beetje zoals Team Barloworld. Als ze een ritje mee kunnen pikken is voor hen de tour al geslaagd. Maar het gaat lastig worden. Verwacht dat Terpstra in deze vorm mee gaat naar de tour. Knaven durf ik niks over te zeggen, t zou zijn laatste kunstje kunnen zijn, maar ik ben bang dat zijn tijd toch echt geweest is.
Toch eigenlijk jammer om te zien dat veel voorspelde toppers het niet hebben kunnen brengen: Dekker, Weening, Posthuma. Allemaal rijden ze inmiddels in dienst van.

Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3078
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35

Bericht  MrJohn 19.06.09 12:46

Net als op verschillende wielersites proef ik ook hier negatieve sentimenten ten opzichte van de keus van Garate. Ik ben het daar niet mee eens. De Spanjaard kan de bergetappes aan. Hij heeft een goed uithoudingsvermogen en kan dus ook in een lange vlucht mee over de cols om in de slotfase, als de kopmannen zich gaan roeren en de vluchtgroep inlopen, nog hand- en spandiensten te verlenen. Er werd door Rabo al met deze tactiek geoefend in de Dauphiné.

Weening wordt terecht thuis gelaten. Heeft al het hele seizoen geen niveau en dan wordt zo'n Tour voor die jongen alleen maar een kwelling.

Dit is de sterkste Tourploeg, die Rabo ooit heeft gehad.

Wat Thomas Dekker betreft het volgende. Hij heeft na zijn vertrek bij Rabo halverwege vorig jaar de rest van 2008 niets meer gedaan of getraind. Is pas weer van de winter begonnen. Een oudere, ervaren renner kan zich dit misschien permitteren, maar zeker niet een jonge coureur. Hij zal hard moeten werken in dienst van Evans in de Tour en maar hopen dat hij weer in 2010 een rol kan spelen in bepaalde wedstrijden. Het kan niet zomaar voorbij zijn met iemand, die de Tirreno en Romandie heeft gewonnen en en gedurende enkele jaren vaak top 6 was in de heuvelklassiekers.

Ik verwacht toch wel 12 Nederlanders in de Tour. Naast 4 van Rabo ook wel 4 van Skil, aangevuld met de Jongh, Dekker, Terpstra en Knaven. Ik denk niet dat Martijn Maaskant dit jaar de selectie van Garmin haalt. Hij heeft niet het niveau van vorig jaar.

Balen voor Karsten Kroon, die weer niet de Tourselectie haalt bij Riis. Hij overweegt dan ook volgend jaar naar een andere ploeg te gaan.

Gr, MrJohn
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Bericht  Gast 19.06.09 14:00

En Contador wint zijn 2e Tour.

Gast
Gast

Bericht  Dave Evans 19.06.09 16:19

RadaR schreef:En Contador wint zijn 2e Tour.

omdat.........................?
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  Dave Evans 19.06.09 16:28

Cool Ja idd Mr John, ik was natuurlijk Martijn Maaskant vergeten!
Ik heb het vermoeden dat hij wel de Tour gaat rijden, maar kan het mis hebben natuurlijk! Verder ben ik het met je eens dat Skil minimaal met 4 Nederlanders de Tour gaat rijden en misschien zelfs 5! Al denk ik dat de Japanner Beppu uit commercieel oogpunt ook wel een plaatsje zal krijgen.

Overigens om nog even op jouw verhaal terug te komen Sowhat, Posthuma & Flecha zijn natuurlijk de mannen voor het vlakke, Clement & Niermann voor beide en Laurens ten Dam, Garate & Gesink voor in de bergen.
Absolute kopman Denis Menchov en sprinter Oscar Freire!

Bram Tankink en ook Pieter Weening hebben natuurlijk wel de pech gehad dat ze het seizoen al begonnen met blessures en gewoon niet op tijd op hun oude niveau zitten!
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  MrJohn 19.06.09 17:39

Misschien kan Robert Gesink ondanks het in dienst rijden van Menchov toch ook meedoen in de strijd om de witte trui (beste jongere), alhoewel ook daar scherpe concurrentie bestaat met coureurs als Andy Schleck, Kreuziger en Nibali.

Gr, MrJohn

PS Hoor net dat Terpstra de Tour mag rijden voor Milram. Terecht natuurlijk. Knaven heeft het niet gehaald en is eerste reserve. Jammer, ik had het Servais wel gegund. Hij was graag nog één keer naar de Tour gegaan.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Bericht  Gast 19.06.09 18:05

Omdat.........................?

...... hij bergop verreweg de sterkste is.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: