Tour de France 2010
+7
Erwin
Paapke
Jorg
sowhat
Kaj
Dave Evans
MrJohn
11 plaatsers
Pagina 9 van 14
Pagina 9 van 14 • 1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 14
Re: Tour de France 2010
Nog een stukje over de etappe van morgen nu uit de Belgische krant 'de Morgen'
De rit naar Gap op Quatorze Juillet oogt heel link. Vanaf de Côte de Laffrey (km 77 en nog 102 km te gaan) begint een zeer grillig en bochtig traject over soms slechte wegen. Die Laffrey is overigens een kuitenbijter: rechtdoor omhoog, 7 km lang aan gemiddeld 9 procent en pieken een stuk boven de 10 procent. Daarna volgt het peloton de historische Route Napoléon richting Gap, om nog even af te buigen naar de onbekende Noyer, niet zo steil, maar wel onregelmatig. Op de top is het nog 33 km tot Gap. Na een knikje in de finale gaat het snel bergaf langs de Côte de La Rochette. Lance Armstrong zal zich die afzink zeker nog herinneren, want in 2003 smakte Beloki hier zwaar tegen het verhitte asfalt, waarna The Big Tex even veldrijder werd om de val te vermijden.
De rit naar Gap op Quatorze Juillet oogt heel link. Vanaf de Côte de Laffrey (km 77 en nog 102 km te gaan) begint een zeer grillig en bochtig traject over soms slechte wegen. Die Laffrey is overigens een kuitenbijter: rechtdoor omhoog, 7 km lang aan gemiddeld 9 procent en pieken een stuk boven de 10 procent. Daarna volgt het peloton de historische Route Napoléon richting Gap, om nog even af te buigen naar de onbekende Noyer, niet zo steil, maar wel onregelmatig. Op de top is het nog 33 km tot Gap. Na een knikje in de finale gaat het snel bergaf langs de Côte de La Rochette. Lance Armstrong zal zich die afzink zeker nog herinneren, want in 2003 smakte Beloki hier zwaar tegen het verhitte asfalt, waarna The Big Tex even veldrijder werd om de val te vermijden.
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Ik verwacht morgen eigenlijk geen echt vuurwerk op de Col de Noyer. Die is ten eerste niet echt lastig genoeg om echt verschil te maken en hij ligt wat ver van de meet. Misschien dat wél enkele mannen die vandaag tijd hebben verloren daar nog wat gaan proberen (ik denk aan een Kreuziger ofzo).. Ik verwacht eigenlijk dat we weer een lange vlucht krijgen die het gaat redden, hopelijk kan Rabo eens iemand meesturen...
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4000
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Misschien Lars Boom, die klom vandaag redelijk......bij hem heb ik ook altijd het gevoel dat hij veel harder kan maar zuinig met zijn energie is!
Lars Boom kunnen we idd verwachten, net als Fedrigo, of wellicht iemand als Ivanov
Jorg- Moderator
- Aantal berichten : 3078
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35
Kijken er meer mensen via de stream en hebben zij ook problemen met het geluid? Of is het normaal dat Ducrot in de microfoon echoot?
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Ducrot is gewoon inmiddels zo geil van zichzelf geworden dattie zijn eigen woorden gaat herhalen.Timmus schreef:Kijken er meer mensen via de stream en hebben zij ook problemen met het geluid? Of is het normaal dat Ducrot in de microfoon echoot?
Jorg- Moderator
Timmus schreef:Kijken er meer mensen via de stream en hebben zij ook problemen met het geluid? Of is het normaal dat Ducrot in de microfoon echoot?
Ik kijk altijd naar de Belg via Sporza Timmus , dus ik heb er geen idee van. Geloof ook niet, dat ik het wil weten
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Typische overgangsetappe vandaag. Belgie was vergenoegd met de ontsnapping en hoopte op een zege, maar helaas....Had het good old Mario Aerts wel gegund overigens.
Vrijdag in Mende (geen grote verschillen, maar de klassementsrenners moeten wel attent zijn) en dan vanaf zondag de Pyreneen zullen beslissend zijn. En tenslotte misschien nog de tijdrit op de voorlaatste dag van deze Tour, maar dat hangt helemaal af van het verloop van de volgende week.
Vrijdag in Mende (geen grote verschillen, maar de klassementsrenners moeten wel attent zijn) en dan vanaf zondag de Pyreneen zullen beslissend zijn. En tenslotte misschien nog de tijdrit op de voorlaatste dag van deze Tour, maar dat hangt helemaal af van het verloop van de volgende week.
MrJohn- Chief
MrJohn schreef:Timmus schreef:Kijken er meer mensen via de stream en hebben zij ook problemen met het geluid? Of is het normaal dat Ducrot in de microfoon echoot?
Ik kijk altijd naar de Belg via Sporza Timmus , dus ik heb er geen idee van. Geloof ook niet, dat ik het wil weten
Oh als Michael Boogerd er bij zit wil ik nog weleens kijken.
Maar ja die was er nu niet................
Trouwens het was geisteravond in de avondetappe wel zeer verwarrend. Smeets die het maar steeds over Samuel Sanchez had als de renner die met Rabobank in onderhandeling zou zijn (terwijl dat volgens mij toch echt Luis Leon Sanchez moet zijn) en Michael Boogerd die maar met hem mee ging praten om hem niet in verlegenheid te brengen.
Of zouden ze meer weten dan wij?
Ik heb de indruk, dat het om de Euskaltel-renner gaat Dave, maar weet het niet zeker.
Zou een goede zet zijn, nu Menchov de gelederen van de Russische ploeg Katoesja gaat versterken.
Zou een goede zet zijn, nu Menchov de gelederen van de Russische ploeg Katoesja gaat versterken.
MrJohn- Chief
Toch vreemd Mr John want op alle wielersites stond toch eerst vermeldt dat het om Caisse d'Espargne renner Luis Leon Sanchez zou gaan (de ploeg stopt namelijk aan het eind van het jaar).
Maar goed ik zal nog eens speuren!
Smeets en Armstrong op herhaling
In 2009 reed Lance Armstrong opnieuw de Tour de France, na 4 jaar afwezigheid. Hij kwam terug omdat hij zich wilde meten met de renners van nu, omdat hij zich wilde inzetten voor kankerpatiënten over de hele wereld en misschien ook omdat hij zich een beetje verveelde.
Wat hem dat opleverde? Een herwaardering van de internationale wielersport, een leuke Tour en de 3e plaats. En hij deed de verrassende mededeling dat hij in 2010 terug zou komen met een nieuwe sponsor, een nieuwe ploeg en met de wens de beste te willen zijn.
In november 2009 bezocht Mart Smeets de Amerikaan en van dat lange interview zond de NOS op 4 januari 2010 een ruim een uur durend portret uit.
We zijn nu een half jaar verder en weer doet hij mee aan 'La Grande Boucle'. Smeets ging opnieuw met hem praten. Armstrong praat onder meer over ouder worden, over de aanval die oud-collega Floyd Landis op hem en andere renners deed en over het feit dat hij, meteen na deze Tour, een dikke streep onder zijn wielerloopbaan zal zetten.
De aangepaste reportage van Smeets met Armstrong is op woensdag 13 juli om 20.30 uur te zien op Nederland 3.
(bron: NOS)
In 2009 reed Lance Armstrong opnieuw de Tour de France, na 4 jaar afwezigheid. Hij kwam terug omdat hij zich wilde meten met de renners van nu, omdat hij zich wilde inzetten voor kankerpatiënten over de hele wereld en misschien ook omdat hij zich een beetje verveelde.
Wat hem dat opleverde? Een herwaardering van de internationale wielersport, een leuke Tour en de 3e plaats. En hij deed de verrassende mededeling dat hij in 2010 terug zou komen met een nieuwe sponsor, een nieuwe ploeg en met de wens de beste te willen zijn.
In november 2009 bezocht Mart Smeets de Amerikaan en van dat lange interview zond de NOS op 4 januari 2010 een ruim een uur durend portret uit.
We zijn nu een half jaar verder en weer doet hij mee aan 'La Grande Boucle'. Smeets ging opnieuw met hem praten. Armstrong praat onder meer over ouder worden, over de aanval die oud-collega Floyd Landis op hem en andere renners deed en over het feit dat hij, meteen na deze Tour, een dikke streep onder zijn wielerloopbaan zal zetten.
De aangepaste reportage van Smeets met Armstrong is op woensdag 13 juli om 20.30 uur te zien op Nederland 3.
(bron: NOS)
Dave Evans schreef:Toch vreemd Mr John want op alle wielersites stond toch eerst vermeldt dat het om Caisse d'Espargne renner Luis Leon Sanchez zou gaan (de ploeg stopt namelijk aan het eind van het jaar).
Okay Dave, breng licht in de duisternis
MrJohn- Chief
Dave Evans schreef:Toch vreemd Mr John want op alle wielersites stond toch eerst vermeldt dat het om Caisse d'Espargne renner Luis Leon Sanchez zou gaan (de ploeg stopt namelijk aan het eind van het jaar).
Misschien willen ze beide renners wel hebben.
Fernando Alonso was vorig jaar ook nog bezig met het opzetten van een Spaanse wielerploeg rond Contador. Is dat nu helemaal van de baan?
Erwin- Music-director
- Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 41
De Alonso ploeg komter voorlopig niet.
En het is idd LL Sanchez en niet Samuel, die van zijn leven niet weg gaat bij Euskatel volgens mij. Ik denk niet dat het een goede versterking is, LL. Het is een renner die weleens een ritje meepakt, maar gewoon tekortkomt in een koers van drie weken. Meer een type Garate, maar dan iets beter.
En het is idd LL Sanchez en niet Samuel, die van zijn leven niet weg gaat bij Euskatel volgens mij. Ik denk niet dat het een goede versterking is, LL. Het is een renner die weleens een ritje meepakt, maar gewoon tekortkomt in een koers van drie weken. Meer een type Garate, maar dan iets beter.
Jorg- Moderator
Hoe je nou over Armstrong of Smeets denkt, het was weer een geweldige docu die ik net op 3 zag!!!
Chapeau Mart
Chapeau Mart
Maar als je Gesink de komende jaren wilt gebruiken als kopman, dan kan het een ideale man zijn.
Bovendien kun je Sanchez op meerdere vlakken gebruiken. Kijk bijvoorbeeld na zijn hoge klassering in de UCI-ranking.
Bovendien kun je Sanchez op meerdere vlakken gebruiken. Kijk bijvoorbeeld na zijn hoge klassering in de UCI-ranking.
Erwin- Music-director
Oi oi Oi Smeets zit wel te prutsen vanavond zeg naast twee echte wielerkenners (o.a Marc Wauters). Blijkt nu dat hij weinig over het hedendaagse wielrennen weet. Bijv. dat Tchmil tegenwoordig manager is van Kathusha, volgens mij weet iedereen dat wel die een beetje wielrennen volgt.............................pfffff Mart Mart Mart ff beter de wielerrevue of wielermagazine lezen
Ach Dave, dat wist IK ook niet. Ik ben na mijn Tourzege vorig jaar toch ook Wielerkenner?
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19068
Leeftijd : 67
Nee.sowhat schreef:Ach Dave, dat wist IK ook niet. Ik ben na mijn Tourzege vorig jaar toch ook Wielerkenner?
Kaj- Music-Maniac !!!
Tja, een journalist behoort wel feitenkennis te hebben..., maar Mart is zo "groot", die is het wat mij betreft vergeven.
Alleen zou hij er wel goed aan doen zijn beginnende dementie te maskeren door te starten met een duopresentatie volgend jaar.
Vinden jullie dat wat?
En zo ja, wie zou er dan naast hem moeten zitten?
Misschien Boogerd?
Alleen zou hij er wel goed aan doen zijn beginnende dementie te maskeren door te starten met een duopresentatie volgend jaar.
Vinden jullie dat wat?
En zo ja, wie zou er dan naast hem moeten zitten?
Misschien Boogerd?
Gast- Gast
Nah, Boogerd is wat teveel Smeetsfan, vind ik. Die zal Mart niet zo gauw tegenspreken. Maar ja, wie wel? De man verdraagt geen kritiek en heeft daarnaast natuurlijk een enorme staat van dienst - daar ga je niet zo gauw tegenin... En Mart zal de spotlights nooit willen delen; de Avondetappe is zijn speeltje, de Grote Mart Smeets Show.. Maar ik zou hoe dan ook niet echt een geschikte sidekick/mede-presentator voor hem weten eigenlijk.
Kaj- Music-Maniac !!!
Dave Evans schreef:Oi oi Oi Smeets zit wel te prutsen vanavond zeg naast twee echte wielerkenners (o.a Marc Wauters). Blijkt nu dat hij weinig over het hedendaagse wielrennen weet. Bijv. dat Tchmil tegenwoordig manager is van Kathusha, volgens mij weet iedereen dat wel die een beetje wielrennen volgt.............................pfffff Mart Mart Mart ff beter de wielerrevue of wielermagazine lezen
Ja Dave, vond het ook stuitend dat Mart geen idee had van de ontwikkeling van Jurgen van den Broeck en dat deze Belg 2 jaar geleden al top 10 reed in de Giro.
MrJohn- Chief
Mart staat tegenwoordig teveel van het hedendaagse wielrennen af. Hij beweegt zich er om heen en doordat hij veel mensen kent, krijgt hij ze ook aan tafel, maar hij geeft zelden nog commentaar. En als hij eens commentaar geeft is het met Ducrot en weinig kennis versterkt weinig kennis dan tot bijna geen kennis.
Jorg- Moderator
Renshaw mag lekker oprotten.
Erwin- Music-director
Pagina 9 van 14 • 1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 14
Soortgelijke onderwerpen