Tour de France 2010
+7
Erwin
Paapke
Jorg
sowhat
Kaj
Dave Evans
MrJohn
11 plaatsers
Pagina 6 van 14
Pagina 6 van 14 • 1 ... 5, 6, 7 ... 10 ... 14
Re: Tour de France 2010
Haha ja, komt niet vaak voor heEWF schreef:Kaj die het dan ook met mij eens is, is dan weer vrij uniek.
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4000
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Het schijnt dat Dimitri Champion vandaag 34 sec. verloor in de laatste kilometer omdat zijn fietsbel het niet deed en mensen daarom niet aan de kant gingen, krijgt hij nu ook zijn tijd terug?
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Ergens in het voorjaar hadden we hier een discussie over het leeftijdscriterium voor de witte trui van de beste jongere.
Er werd betwijfeld of Andy Schleck hiervoor nog in competitie zou zijn. Inmiddels is het duidelijk dat het toch echt zo is, ongetwijfeld voor de laatste keer.
Maakt het voor Gesink - ook zonder verdere last van de opgelopen blessure - toch wel een stuk lastiger deze trui voor zich op te eisen in Parijs.
Er werd betwijfeld of Andy Schleck hiervoor nog in competitie zou zijn. Inmiddels is het duidelijk dat het toch echt zo is, ongetwijfeld voor de laatste keer.
Maakt het voor Gesink - ook zonder verdere last van de opgelopen blessure - toch wel een stuk lastiger deze trui voor zich op te eisen in Parijs.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Werd het niet betwijfeld of Vincenzo Nibali (1984) nog mocht meedoen? Die is een jaar ouder dan Schleck (1985).. Dat Andy Schleck nog meetelde en dat Gesink (1986) dus quasi-kansloos is voor de witte trui, dat wist ik wel zeker. Inderdaad voor het laatste jaar. Gesink volgend jaar voor het laatste jaar, dan heeft ie enkel nog concurrentie van Kreuziger (ook 1986). Maar goed, er zijn nog wel andere mannen die binnen één of enkele jaren wellicht de aansluiting met de top gaan maken, en zo kunnen gaan meedoen om de topplaatsen in het jongerenklassement. Denk maar aan een Pierre Rolland (1986), Rui Costa (1986), Rigoberto Uran (1987), Robert Kiserlovski (1986) en Rein Taaramae (1987).
Of zij ooit kanshebbers worden op winst in een grote ronde, valt te bezien. Maar het gebeurt doorgaans niet zo vaak dat degene die de witte trui wint, ook op het podium in het eindklassement staat. Andy Schleck (2009) en Alberto Contador (2007) zijn echt een uitzondering, volgens mij was Jan Ullrich de vorige (die won in 1997 zelfs zowel de gele als de witte trui - hoewel.. er was in dat jaar wel een jongerenklassement, maar geen speciale trui daarvoor..)
Of zij ooit kanshebbers worden op winst in een grote ronde, valt te bezien. Maar het gebeurt doorgaans niet zo vaak dat degene die de witte trui wint, ook op het podium in het eindklassement staat. Andy Schleck (2009) en Alberto Contador (2007) zijn echt een uitzondering, volgens mij was Jan Ullrich de vorige (die won in 1997 zelfs zowel de gele als de witte trui - hoewel.. er was in dat jaar wel een jongerenklassement, maar geen speciale trui daarvoor..)
Kaj- Music-Maniac !!!
Weer die Cavendish. Klote dat ik 'm niet in mijn team heb. En ik werd wel een beetje moe van "Wat een gekwak". Jezus, Maarten, verzin eens wat anders...
Wie is Maarten?
Haha je snapt dat ik al jaren niet meer naar die hopeloze figuren luister.......
Maar idd alweer 2 voor Cavendish, wie hadt dat verwacht na het moeizame begin. Overigens grote klasse van Tyler Farrar, om na zo'n harde val alweer zo te presteren
Haha je snapt dat ik al jaren niet meer naar die hopeloze figuren luister.......
Maar idd alweer 2 voor Cavendish, wie hadt dat verwacht na het moeizame begin. Overigens grote klasse van Tyler Farrar, om na zo'n harde val alweer zo te presteren
Kijk, ík mag dan misschien wel zeiken over een of andere octopus, maar me storen aan het commentaar van Dijkstra en Ducrot zal me niet gebeuren. Ik vind het erg onderhoudend, ook al gaat het dan maar de helft van de tijd over wielrennen.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Waarschijnlijk heeft die omhoog gevallen inktvis je gezichtsvermogen bedwelmd en dacht je naar de Belg te kijken
Morgen mooi ritje in het middengebergte, kun je dan mooi naar Michel Wuyts en Tommie Steels luisteren
Morgen mooi ritje in het middengebergte, kun je dan mooi naar Michel Wuyts en Tommie Steels luisteren
Timmus schreef:Kijk, ík mag dan misschien wel zeiken over een of andere octopus, maar me storen aan het commentaar van Dijkstra en Ducrot zal me niet gebeuren. Ik vind het erg onderhoudend, ook al gaat het dan maar de helft van de tijd over wielrennen.
Ik ben blij Timmus dat er ook nog mensen zijn die zie niet aan het illustere duo storen. Alhoewel ik doe het ook niet meer, want kijk gewoon niet meer
Dave Evans schreef:Timmus schreef:Kijk, ík mag dan misschien wel zeiken over een of andere octopus, maar me storen aan het commentaar van Dijkstra en Ducrot zal me niet gebeuren. Ik vind het erg onderhoudend, ook al gaat het dan maar de helft van de tijd over wielrennen.
Ik ben blij Timmus dat er ook nog mensen zijn die zie niet aan het illustere duo storen. Alhoewel ik doe het ook niet meer, want kijk gewoon niet meer
Ik kan ook heus wel begrijpen dat mensen zich eraan storen, maar ik geniet ervan:) En het is mooi dat de Belgische TV een goed alternatief is voor de mensen die professionele verslaggeving believen
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Tja, aan hun slappe geneuzel kan ik me moeilijk echt ergeren. Maar ik vind het stuitend dat ze eigenlijk elke paar minuten wel weer een pertinente onwaarheid door de ether weten te slingeren. Het eerste wat je van een wielercommentator mag verwachten, is toch dat ze zien wat er gebeurt? En als ze daarnaast nog wat leuke verhaaltjes vertellen, is dat mooi meegenomen. Maar ze moeten daar minimaal één iemand neerzetten die ziet wat er gebeurt, en nu hebben ze twee mensen die er gewoon telkens weer naast zitten. Dat stoort me wel, ja.
Kaj- Music-Maniac !!!
@Kaj: Nu je het zegt, ging die discussie waarschijnlijk over Nibali, die immers oorspronkelijk de Tour zou rijden, hetgeen door de Pellizotti-affaire verstoord werd, en inderdaad niet over Andy.
Fraaie sprint van Cavendish, die nu wel alle troubles achter zich laat de afgelopen dagen. Vraag is of hij nog groen kan halen. Hushovd en Petacchi staan nog een heel eind voor en het is bekend van Hushovd dat hij - afgezien van vlakke ritten - ook in bergachtige etappes bij tussensprints punten kan verzamelen.
Anyway, morgen een interessante dag, maar zondag beleven we natuurlijk de eerste "echt belangrijke" bergrit.
En oh ja, de directe wedstrijdverslagen volg ik altijd via Sporza
Fraaie sprint van Cavendish, die nu wel alle troubles achter zich laat de afgelopen dagen. Vraag is of hij nog groen kan halen. Hushovd en Petacchi staan nog een heel eind voor en het is bekend van Hushovd dat hij - afgezien van vlakke ritten - ook in bergachtige etappes bij tussensprints punten kan verzamelen.
Anyway, morgen een interessante dag, maar zondag beleven we natuurlijk de eerste "echt belangrijke" bergrit.
En oh ja, de directe wedstrijdverslagen volg ik altijd via Sporza
MrJohn- Chief
Ik hoop dat er dit weekend wat gaat gebeuren, maar ik ben er bang voor dat het niet lastig genoeg is, en dat er vrij weinig gaat gebeuren.
Afgelopen jaren wordt je in de Tour toch vaak ''bedrogen'' met saaie bergetappes waarin niks gebeurd.
Afgelopen jaren wordt je in de Tour toch vaak ''bedrogen'' met saaie bergetappes waarin niks gebeurd.
Erwin- Music-director
- Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 41
Afwachten EWF, het zwaartepunt van deze Tour ligt inderdaad in de laatste week met bijzonder lastige Pyreneenetappes (als eresaluut aan het feit dat precies een eeuw geleden in 1910 deze bergketen voor het eerst onderdeel van de Tour was).
De tactiek is ook belangrijk. Een kopman, die de Alpen verlaat met de gele trui om zijn schouders, weet dat zijn ploeg met alle inspanningen vandien die moet verdedigen. Het kan daarom raadzaam zijn dit aan je voorbij te laten gaan en je slag te slaan in de laatste week.
De tactiek is ook belangrijk. Een kopman, die de Alpen verlaat met de gele trui om zijn schouders, weet dat zijn ploeg met alle inspanningen vandien die moet verdedigen. Het kan daarom raadzaam zijn dit aan je voorbij te laten gaan en je slag te slaan in de laatste week.
MrJohn- Chief
Het vechtpartij met Blijlevens en Julich is toch overtroffen vandaag. Barredo komt met een wiel op Rui Costa af...
Voor de liefhebbers van een spectaculaire vechtpartij: http://nos.nl/video/170885-tour-vechtpartij-na-de-finish.html
Denk dat Barredo wel naar huis mag.
Voor de liefhebbers van een spectaculaire vechtpartij: http://nos.nl/video/170885-tour-vechtpartij-na-de-finish.html
Denk dat Barredo wel naar huis mag.
Erwin- Music-director
Bedankt voor de video EWF, had het nog niet gezien.
Maar die Barredo gaat volledig door het lint zeg.....
Slecht voorteken voor Spanje komende zondag
Maar idd als Barredo niet de Tour wordt uitgegooid dan zou het ronduit belachelijk zijn, want Blijlevens werd destijds ook uit de uitslagen geschrapt!
Maar die Barredo gaat volledig door het lint zeg.....
Slecht voorteken voor Spanje komende zondag
Maar idd als Barredo niet de Tour wordt uitgegooid dan zou het ronduit belachelijk zijn, want Blijlevens werd destijds ook uit de uitslagen geschrapt!
200 Zwitserse Frank boete voor beide. Valt mee. Vrij weinig voor iemand die met een wiel op iemand af komt.
Erwin- Music-director
Beetje klassejustitie en ronduit belachelijk zelfs, er zijn renners voor mindere feiten uit wielerkoersen gesmeten!
Zondag:
en
Als de wind een beetje gunstig staat (wind mee op de slotklim), dan gaat hier toch wel aangevallen worden, en zal al duidelijk worden welke renners nog gaan meedingen om de tourzege - denk niet dat dat er nog meer dan een stuk of 5-6 zullen zijn..
en
Als de wind een beetje gunstig staat (wind mee op de slotklim), dan gaat hier toch wel aangevallen worden, en zal al duidelijk worden welke renners nog gaan meedingen om de tourzege - denk niet dat dat er nog meer dan een stuk of 5-6 zullen zijn..
Kaj- Music-Maniac !!!
Een voetballer zou gewoon rood hebben gekregen.Dave Evans schreef:Beetje klassejustitie en ronduit belachelijk zelfs, er zijn renners voor mindere feiten uit wielerkoersen gesmeten!
Jorg- Moderator
- Aantal berichten : 3078
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35
Nou EWF, zoveel stelt die vechtpartij niet voor hoor!
Ik denk ik ga er lekker voor zitten en toen ik nog niet eens een slokje koffie had genomen was het filmpje al afgelopen.
Ik denk ik ga er lekker voor zitten en toen ik nog niet eens een slokje koffie had genomen was het filmpje al afgelopen.
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19068
Leeftijd : 67
Kaj schreef:Zondag:
en
Ik hoop het. Maar ik verwacht eigenlijk vrij weinig vandaag. Groepje vooruit. Standaardnamen als Cunego, Casar en Pineau in de kopgroep etc.
Erwin- Music-director
Vandaag zal idd wel meevallen, de klimmetjes zijn eigenlijk niet steil genoeg om het verschil te maken. Maar zoals je ziet zijn ze morgen wel lastiger. Ik had het er in elk geval lastig genoeg
Kaj- Music-Maniac !!!
Pagina 6 van 14 • 1 ... 5, 6, 7 ... 10 ... 14
Soortgelijke onderwerpen
» Sportpools: Tour de France 2010
» Tour Down Under
» Concert Tour
» Tour de France 2009
» Sportpools: Tour de France
» Tour Down Under