Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Steunfonds 20: 19 t/m 25 mei 2024
Tour de France 2010 - Pagina 13 EmptyVandaag om 10:44 van MrJohn

» De top-1000 van 2023
Tour de France 2010 - Pagina 13 EmptyGisteren om 23:18 van Timmus

» Mei 2024
Tour de France 2010 - Pagina 13 EmptyGisteren om 21:11 van Roche

» Boudewijn De Groot Top 40 (20-05-2024)
Tour de France 2010 - Pagina 13 EmptyGisteren om 19:03 van Timmus

» Zondag 19 mei: herhaling Timmus Top 1000
Tour de France 2010 - Pagina 13 EmptyGisteren om 13:57 van Timmus

» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty18.05.24 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty18.05.24 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty18.05.24 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty18.05.24 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty18.05.24 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty18.05.24 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty18.05.24 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty18.05.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty18.05.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty18.05.24 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty18.05.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty18.05.24 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty18.05.24 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty18.05.24 12:47 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty17.05.24 21:38 van Mauricedegier


Tour de France 2010

+7
Erwin
Paapke
Jorg
sowhat
Kaj
Dave Evans
MrJohn
11 plaatsers

Pagina 13 van 14 Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14  Volgende

Ga naar beneden

Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty Re: Tour de France 2010

Bericht  Jorg 20.07.10 20:48

MrJohn schreef:Als iets duidelijk is geworden in het moderne wielrennen is het wel, dat men niet meer zowel in Giro als in Tour in hetzelfde jaar kan meedoen voor een toppositie in het algemeen klassement: zie Menchov vorig jaar en Basso en Evans dit jaar.
Tja, de vraag blijft natuurlijk wat Evans had gedaan als hij zijn elleboog niet had gebroken, maar het lijkt inderdaad geen doen. Het rijden van 3 grote rondes lijkt tegenwoordig helemaal onmogelijk, terwijl dat vroeger zeer gebruikelijk was en de rondes toen ook nog es op een tijdsbestek van drie maanden zaten.

Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3073
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35

Terug naar boven Ga naar beneden

Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty Re: Tour de France 2010

Bericht  Paapke 20.07.10 20:54

Ja maar jeeetje, Basso op 34 minuten vandaag. Dat is toch ook te zot..
Paapke
Paapke
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1316
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 39
Woonplaats : Baarn

http://www.last.fm/user/paap_floyd

Terug naar boven Ga naar beneden

Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty Re: Tour de France 2010

Bericht  Mauricedegier 20.07.10 20:58

Paapke schreef:Ja maar jeeetje, Basso op 34 minuten vandaag. Dat is toch ook te zot..

Basso was dan ook ziek. Ik vond het al opvallend dat hij de etappe uitreed
Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6502
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty Re: Tour de France 2010

Bericht  MrJohn 20.07.10 21:01

Jorg schreef:
MrJohn schreef:Als iets duidelijk is geworden in het moderne wielrennen is het wel, dat men niet meer zowel in Giro als in Tour in hetzelfde jaar kan meedoen voor een toppositie in het algemeen klassement: zie Menchov vorig jaar en Basso en Evans dit jaar.
Tja, de vraag blijft natuurlijk wat Evans had gedaan als hij zijn elleboog niet had gebroken, maar het lijkt inderdaad geen doen. Het rijden van 3 grote rondes lijkt tegenwoordig helemaal onmogelijk, terwijl dat vroeger zeer gebruikelijk was en de rondes toen ook nog es op een tijdsbestek van drie maanden zaten.

Het was geen gebroken elleboog. Dan blijf je echt niet lang op de fiets zitten, maar een barst. Is al erg genoeg overigens.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16671
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty Re: Tour de France 2010

Bericht  MrJohn 20.07.10 21:06

Manmoedige poging van Armstrong vandaag, maar hij kwam op het einde de energie tekort, die hij al verbruikt had in de eerste ontsnapping van de dag. Hij had kunnen vermoeden, dat die eerste ontsnapping geen lang leven was beschoren. De aanwezigheid van Vino, Hesjedal en Kreuziger was namelijk een te grote bedreiging van diverse posities in de top 10.

Armstrong rijdt één Tour teveel. Hij verkeert daarbij overigens in uitstekend gezelschap. Niemand minder dan Merckx, Hinault en Indurain ondergingen hetzelfde lot.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16671
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty Re: Tour de France 2010

Bericht  Paapke 20.07.10 21:09

Mauricedegier schreef:
Paapke schreef:Ja maar jeeetje, Basso op 34 minuten vandaag. Dat is toch ook te zot..

Basso was dan ook ziek. Ik vond het al opvallend dat hij de etappe uitreed
Oh, dat wist ik niet. Hij lacht ook alleen maar... lastig Very Happy
Paapke
Paapke
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1316
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 39
Woonplaats : Baarn

http://www.last.fm/user/paap_floyd

Terug naar boven Ga naar beneden

Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty Re: Tour de France 2010

Bericht  Dave Evans 20.07.10 21:13

Inderdaad alles wordt tegenwoordig maar als gebroken aangevoerd terwijl het vaak barstjes zijn. Wel vervelend natuurlijk maar je kunt er een ronde mee uitfietsen met een gebroken elleboog, etc. niet

Overigens als iets duidelijk geworden is in het moderne wielrennen is het wel dat de laatste jaren de Giro en vaak ook de Vuelta veel leuker zijn dan de enigszins berekenbare Tour!
Die is door alle commercie vreselijk overrated geraakt...............

Voorbeeld: Charteau die in een bergtrui rondrijdt omdat de toppers het vertikken om voor zo'n (toch commercieel wel aantrekkelijke) trui te gaan.
Voorbeeld: Jurgen vd Broek die door zijn oortjes het sein krijgt om de aanval te staken, terwijl dit juist de etappe extra pit meegaf.

Nou je leest het wel, mijn laatste hoop is gevestigd op de etappe met aankomst op de Tourmalet. Als het maar niet weer een afknapper wordt!
Je kunt veel zeggen over het tijdperk Armstrong, maar die ging tenminste zelf vaak in de aanval en ging in sommige gevallen tot het uiterste om de ritwinst nog te pakken (toen hij Klöden nog achterhaalde).
Overigens hebben de Fransen nu weer een nieuw doelwit: Contador!
Die wordt nu bij elke gele trui ceremonie uitgefloten omdat hij onsportief zou zijn geweest. Terwijl hij en Schleck het allang weer bijgelegd hebben (alhoewel Andy géén tijd terug kreeg Wink )

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty Re: Tour de France 2010

Bericht  MrJohn 20.07.10 21:30

Ach ja dat uitfluiten. Vreselijk irritant natuurlijk Twisted Evil

Trouwens als je alle (zogenaamde) incidenten nagaat:

- Peloton Contador komt in Ardennenetappe bij Cancellara en wacht op peloton Schleck.
- Contador zit achter Frank Schleck, als deze valt in de kasseienrit, en wordt enige tijd opgehouden, maar vecht zich terug. Hij heeft echter een leegloper aan het einde van die rit en verliest tijd.
- Andy Schleck schakelt gisteren verkeerd en verliest enige tijd.

dan heeft Contador zeker meer verliesseconden door incidenten dan Andy.

Puur theoretische exercitie natuurlijk, maar het zou voor de objectiviteit niet misstaan in een Frans Tourjournaal Smile Overigens waren ook alle Franse (oud-)renners eensluidend in hun mening dat Alberto het volste recht had om door te rijden.

Die verontschuldiging vanmorgen via video was dan ook volstrekt overbodig, maar afgedwongen door de sponsor, die bevreesd was voor een negatief imago. Zo gaat dat tegenwoordig in de sportwereld en dus ook binnen de wielerploegen met hun miljoenenbudgetten.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16671
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty Re: Tour de France 2010

Bericht  MrJohn 20.07.10 22:45

@Dave: wees ervan overtuigd, dat er vuurwerk gaat komen op de Tourmalet donderdag. Ze eindigen ook niet bij La Mongie, maar helemaal bovenop de top !
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16671
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty Re: Tour de France 2010

Bericht  Kaj 21.07.10 0:15

Dave: ben het met je eens dat er in de Giro en Vuelta vaak (zeker niet altijd) meer spektakel is dan in de Tour, maar je twee voorbeelden zijn wel érg slecht gekozen. De afgelopen jaren is de bergtrui in de Giro nog maar twee keer gewonnen door iemand die ook hoog in het klassement eindigde: Rujano in 2005 en Sella in 2008 - beide kwamen overigens pas hoog in het klassement te staan door enkele lange ontsnappingen, waardoor ze ook die bergtrui pakten. Verder wonnen onder andere Fabian Wegmann en Matthew Lloyd die trui, dat zijn toch bezwaarlijk de toppers te noemen. In de Vuelta won Menchov in 2007 zowel het algemeen klassement als de bergtrui, maar verder toch ook vooral vrijbuiters: Moncoutie (2x), Egoi Martinez, Joaquin Rodriguez (voordat hij zo goed werd als hij nu is).. En dan de Tour: in 2008 won Sastre de gele én de bolletjestrui (oké, eigenlijk won Kohl hem, die 3e was in het algemene klassement), in 2005 won Rasmussen de bolletjestrui en werd 4e in Parijs.. Het is echt niet altijd een vrijbuiter die de trui wint! En Pellizotti (2009) en Soler (2007) eindigden ook niet onverdienstelijk in het algemeen klassement....
En dan de aanval van Van Den Broeck.. Ja oke, het maakte de etappe levendig. Het was ook pure zelfmoord. En dat zie je in de Giro en Vuelta ook niet gebeuren bij renners die nog uitzicht op het podium hebben. Wél bij renners die al ver achter staan (ik kan me een gezamenlijke aanval van Simoni en Garzelli op de Mortirolo herinneren, die beide al op een minuut of 10 stonden), maar zeker niet bij renners die al heel goed in het klassement staan. Dat is dus niet iets 'typisch saai van de Tour', maar het hele wielrennen eigen. De aanval van Kreuziger, Vinokourov en Hesjedal was beter te vergelijken met wat in de Giro en Vuelta vaker gebeurt: renners die eigenlijk al kansloos zijn in het klassement wagen hun kans.

Just my two cents Wink

Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3989
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty Re: Tour de France 2010

Bericht  sowhat 21.07.10 0:51

Dave, ik kan me totaal niet vinden in wat je schrijft in je posts.
Gisteren heb ik genoten van hoe Schleck, nadat die pech had, de ene na de andere afreed of ie er niet stond.
Vandaag heb ik genoten van: haalt die Barredo het nu wel of niet en zo nee, gunnen ze het Lance.
Ik heb veel renneners gezien die ik niet kende, zoals die Belg die maar bijblijft. En die Charteau vind ik ook een verademing, of ie die trui nu verdient of niet.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Oke, ik heb ook liever dat ze er allemaal invliegen, maar zo saai als jij schrijft dat het is, vind ik het zeker niet.
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty Re: Tour de France 2010

Bericht  Erwin 21.07.10 18:20

MrJohn schreef:@Dave: wees ervan overtuigd, dat er vuurwerk gaat komen op de Tourmalet donderdag. Ze eindigen ook niet bij La Mongie, maar helemaal bovenop de top !

Ik hoop dat het vuurwerk wordt, maar het zal me niks verbazen als het consolideren wordt.

Wat een gezeur trouwens gisteren over Armstrong. Alsof iedereen maar de ritzege aan hem moest geven. Avondetappe was ook al zo overdreven.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 40

Terug naar boven Ga naar beneden

Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty Re: Tour de France 2010

Bericht  Dave Evans 21.07.10 19:37

Ach ja het is natuurlijk ook een beetje overdreven gesteld door mij, maar dat komt ook een beetje door de onvrede (waarschijnlijk ook omdat de Giro o leuk was dit jaar Wink ).
Het gaat me trouwens niet om types als Barredo die het inderdaad goed doen, maar om de inactiviteit van sommige klassementrijders. Daarom was ik even blij met Jurgen vd Broeck, dat soort dingen maakt het wielrennen leuk.
Maar goed zoals ik al zei morgen zou het weleens spektakulair kunnen zijn, hopen dat Robert Gesink weer een beetje hersteld is!

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty Re: Tour de France 2010

Bericht  MrJohn 21.07.10 20:00

Vanavond zijn in de Avondetappe Rob Harmeling en Frans Maassen te gast.

@Dave: Robert Gesink doet het geweldig als pas 24-jarige in zijn eerste echte Tour. Het is een natuurlijk gegeven, dat jonge renners er een beetje doorheen zakken in de 3de Tourweek. Laten we hopen dat Robert in Parijs in iedere geval in de top 10 eindigt. Zou formidabel zijn !
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16671
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty Re: Tour de France 2010

Bericht  Erwin 21.07.10 20:34

Morgen wordt er zeer slecht weer voorspeld in de Tour!

Gaat Harmeling vanavond weer schreeuwen? 3 jaar geleden was toch wel schitterend toen. Cool
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 40

Terug naar boven Ga naar beneden

Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty Re: Tour de France 2010

Bericht  Kaj 21.07.10 21:05

MrJohn schreef:@Dave: wees ervan overtuigd, dat er vuurwerk gaat komen op de Tourmalet donderdag. Ze eindigen ook niet bij La Mongie, maar helemaal bovenop de top !
Dat zou ook knap zijn John, La Mongie ligt immers aan de andere kant van de berg, ten opzichte van waar ze morgen vandaan komen Wink Gisteren kwamen ze wel door La Mongie
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3989
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty Re: Tour de France 2010

Bericht  MrJohn 21.07.10 22:57

Dat zou inderdaad heel knap zijn geweest Kaj, mijn enthousiasme ging weer eens met me op de loop Smile
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16671
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty Re: Tour de France 2010

Bericht  Dave Evans 21.07.10 23:00

Het gerucht gaat nu al dat Andy morgen zo snel rijdt dat hij na het afremmen al in La Mongie zit Wink

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty Re: Tour de France 2010

Bericht  Jorg 21.07.10 23:44

Tja, weinig verrassend dat Menchov niet gaat aanvallen, hij doet dat immers nooit, maar dattie dat ook nog aan gaat kondigen. Hij is momenteel volgens mij echt ontzettend sterk, er valt meer uit te halen.

Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3073
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35

Terug naar boven Ga naar beneden

Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty Re: Tour de France 2010

Bericht  Kaj 21.07.10 23:57

Jorg schreef:Tja, weinig verrassend dat Menchov niet gaat aanvallen, hij doet dat immers nooit, maar dattie dat ook nog aan gaat kondigen. Hij is momenteel volgens mij echt ontzettend sterk, er valt meer uit te halen.
De laatste keer dat Menchov aanviel in de Tour was op Alpe d'Huez in 2008. Een halve kilometer verder stond ie geparkeerd Very Happy
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3989
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty Re: Tour de France 2010

Bericht  Jorg 22.07.10 0:09

Kaj schreef:
Jorg schreef:Tja, weinig verrassend dat Menchov niet gaat aanvallen, hij doet dat immers nooit, maar dattie dat ook nog aan gaat kondigen. Hij is momenteel volgens mij echt ontzettend sterk, er valt meer uit te halen.
De laatste keer dat Menchov aanviel in de Tour was op Alpe d'Huez in 2008. Een halve kilometer verder stond ie geparkeerd Very Happy
Lag ie toen niet op z'n neus, of was dat vorig jaar? Very Happy

Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3073
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35

Terug naar boven Ga naar beneden

Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty Re: Tour de France 2010

Bericht  Gast 22.07.10 8:50

Begrijp ik nou goed dat Menchov niet van plan is te gaan aanvallen?

Wat raar zeg, waar is de winnaarsmentaliteit?
Om maar een Cruijffje te doen " als je niet aanvalt, win je ook niet."

Ik merk dat ik wel een beetje zenuwachtig ben voor vandaag; ik hoop zo ontzettend dat voor Gesink vandaag een keertje alles klopt en hij met de besten meekan.
Het mooiste zou zijn als Schleck, Gesink en Menchov met z'n drieeen op pad gaan en Contador niet meekan Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty Re: Tour de France 2010

Bericht  Kaj 22.07.10 9:17

Even uitgaande van een meer realistisch scenario hoop ik vooral dat Gesink zijn positie kan handhaven (en dan moet ie dus met de beteren mee kunnen). Wie weet krijgt Jurgen nog een klopje, en lonkt voor Gesink zelfs de top-5! Maar ja, met nog een tijdrit voor de boeg, moet ie wel zorgen dat ie Leipheimer nog op achterstand zet, want met deze voorsprong houdt ie dat nooit...

En natuurlijk hoop ik dat Schleck en Contador er een mooie strijd van maken, met liefst Schleck als winnaar.. Of een eventuele voorsprong genoeg zal zijn voor de tijdrit, zien we dan wel weer Smile
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3989
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty Re: Tour de France 2010

Bericht  Jorg 22.07.10 14:50

Voigt reed op kinderfiets
BRUSSEL - Jens Voigt heeft dinsdag een opmerkelijke stunt uitgehaald in de Ronde van Frankrijk. De Duitse wielrenner legde in de zestiende etappe ongeveer 15 kilometer af op een kinderfiets.

De renner van Saxo Bank liep in het begin van de etappe een klapband op na een valpartij. „In de beklimming van de Peyresourde was mijn voorband ontploft. Toen ik weer bij mijn positieven was en weer rechtop krabbelde, besefte ik dat alle ploegauto's al vertrokken waren”, aldus Voigt tegen het Belgische Sporza. „Mijn fiets was kapot en niemand kon mij helpen. De bezemwagen wilde mij al oppikken, maar ik zei: nee, ik wil naar Parijs. Ik wil niet voor de tweede Tour op een rij opgeven.”

„Uiteindelijk kwam er een auto voorbij van een programma dat kinderen op het parcours van de Tour laat rijden”, vervolgde Voigt. „Zij hebben mij één van hun fietsen geleend.”

Met de kinderfiets ging Voigt de afdaling van de Peyresourde in. Na 15 kilometer kreeg hij van Saxo Bank een nieuwe fiets. Voigt sloot aan bij een groep en bereikte op tijd finishplaats Pau.

Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3073
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35

Terug naar boven Ga naar beneden

Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty Re: Tour de France 2010

Bericht  MrJohn 22.07.10 18:03

Zinderende beklimming van de Tourmalet. Contador en Schleck zijn aan elkaar gewaagd. Jammer dat ze niet meer gespurt hebben voor de etappezege. In de tijd van Anquetil/Poulidor en Armstrong/Ullrich zou dit niet gebeurd zijn, maar Alberto en Andy zijn nu eenmaal vrienden.

Alberto is eens te meer de beste en hij gaat op zijn 27ste al zijn 3de Tour winnen en is de 5de wielrenner in de hele geschiedenis (na Anquetil, Gimondi, Merckx en Hinault), die Tour, Giro en Vuelta winnen.

Menchov en Sanchez gaan betwisten wie als 3de op het podium staat in Parijs.

Mooi dat Robert Gesink als 24-jarige in zijn eerste echte Tour zijn positie heeft behouden. Rodriguez is geen bedreiging voor hem in de tijdrit, heel misschien Hesjedal nog wel. Van Robert gaan we nog veel genieten de komende jaren !

Vanavond zijn overigens in de Avondetappe Bauke Mollema en Michael Boogerd te gast
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16671
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Tour de France 2010 - Pagina 13 Empty Re: Tour de France 2010

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 13 van 14 Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum