WK 2010
+22
noes
PPProfessor
Mark
Roche
Boontje
sokocat
Erwin
Mauricedegier
Jorg
Ries
MrJohn
Timmus
Kaj
sowhat
Nien
Joyce
Jan...
Paapke
Meli
ErickNJ
Dave Evans
Grafmat
26 plaatsers
Pagina 5 van 23
Pagina 5 van 23 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14 ... 23
Hoe ver komt Nederland dit jaar op het WK!?
Re: WK 2010
"Keystone Kops!" zo noemde Ian Darke (van Sky) de spelers van Kameroen en Denemarken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Keystone_Kops
Een mooi spektakel voor het publiek.
http://en.wikipedia.org/wiki/Keystone_Kops
Een mooi spektakel voor het publiek.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Ik moet zeggen, dat ik erg genoten hebt van jullie bevindingen van oude WK´s. Ik heb verdorie met kenners te maken! Toen waren WK´s nog veel leuker. Het meest tekende voorbeeld is Brazilie. Niemand kan nog herinneren de zakelijke manier van winnen in 1994 en 2002. Iedereen kan nog herinneren de fantastische wedstrijden van Brasil in 1982 en 1986. Toen was Brazilie nog om van te genieten. Dit Dunga-keurslijf is gewoon een drama.
Laatst aangepast door jan4004 op 20.06.10 10:16; in totaal 1 keer bewerkt
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Ik vind het wel opvallend, dat waarschijnlijk geen enkel Afrikaans land de tweede ronde gaat halen. Dat is al sinds 1986 wel het geval, maar uitgerekend in Afrika gaat het mis. Voor Ghana zijn de kansen flink geslonken na de nederlaag van Duitsland en Ivoorkust moet aan de bak tegen Brazilie, maar het ziet er slecht uit voor Afrika. Dit vind ik erg jammer, want zij bieden tenminste spektakel.
Dat kunnen we niet zeggen van het Nederlands XI-tal. Terwijl het hele land de polonaise loopt en de commercie het land in een ijzeren greep houdt zie ik waardeloos voetbal. Tegen Japan ben ik gewoon thuis gebleven en begon ik aan een boek. Dat zegt alles. Ik geloof niet dat Nederland op deze manier kampioen wordt, dat past ons gewoon niet. Wij moeten gewoon lekker ballen en zien waar het schip strandt.
Er is 1 man waar ik van geniet en dat is Maradona. Wat een man, wat een man. Dat pak, die 2 horloges, dat meeleven, dat aflebberen. Zo kan het ook, een beetje passie Holland!!! Hoe hij Pele afzeikt, het is zo kinderachtig, maar het is zo leuk. Olga en ik liggen dubbel, hij brengt een beetje kleur aan dit fletse toernooi.
Dat kunnen we niet zeggen van het Nederlands XI-tal. Terwijl het hele land de polonaise loopt en de commercie het land in een ijzeren greep houdt zie ik waardeloos voetbal. Tegen Japan ben ik gewoon thuis gebleven en begon ik aan een boek. Dat zegt alles. Ik geloof niet dat Nederland op deze manier kampioen wordt, dat past ons gewoon niet. Wij moeten gewoon lekker ballen en zien waar het schip strandt.
Er is 1 man waar ik van geniet en dat is Maradona. Wat een man, wat een man. Dat pak, die 2 horloges, dat meeleven, dat aflebberen. Zo kan het ook, een beetje passie Holland!!! Hoe hij Pele afzeikt, het is zo kinderachtig, maar het is zo leuk. Olga en ik liggen dubbel, hij brengt een beetje kleur aan dit fletse toernooi.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Uit de Telegraaf: "Het is geen makkelijk WK", keek Wesley Sneijder even terug op de eerste twee duels van Oranje.
Ja, als je op een makkelijk WK wacht, worden we nooit kampioen.
Het valt me trouwens op dat bij de meeste ploegen de spelers niet genoeg vrijlopen. Zo gauw als iemand van de eigen ploeg de bal heeft, staan ze stil om te kijken wat hij met de bal gaat doen. Dat zal dan wel komen doordat ze elkaar niet al te goed kennen.
Ja, als je op een makkelijk WK wacht, worden we nooit kampioen.
Het valt me trouwens op dat bij de meeste ploegen de spelers niet genoeg vrijlopen. Zo gauw als iemand van de eigen ploeg de bal heeft, staan ze stil om te kijken wat hij met de bal gaat doen. Dat zal dan wel komen doordat ze elkaar niet al te goed kennen.
Paraguay speelt mooi voetbal. Dat was even mooi om te zien, tegen Slowakije. Als we aannemen dat Nederland en Italie hun groep gaan winnen, dan krijgen we straks Nederland-Paraguay in de volgende ronde. Dat kan een mooie wedstrijd worden.
Ik zag vanochtend toevallig een docu over 4 Argentijnen met hun liefde voor Boca juniors of Maradona. Volgens mij hadden ze alle 4 een obsessief-compulsieve stoornis, want hun verering ging zo ver dat hun idool hun enige echte liefde was in het leven.
Een van de Maradona fans keek de hele dag naar video's van hem. Op zondag zat hij in de Maradona kerk alwaar wordt gepredikt dat Maradona het werk van God op aarde doet. Ze hadden hele rituelen bedacht gebaseerd op het catholicisme, maar dan met foto's van hun held en een voetbal. Er gingen zelfs mensen trouwen in deze kerk.
Het was nog druk bezocht ook.
Voor hen is Maradona een godheid. Een held die hen dat kleine sprankje hoop geeft dat ze ooit net als hij uit de sloppenwijken vandaan zullen komen; hun droom, hun toekomst; hun alles.
Een van de Maradona fans keek de hele dag naar video's van hem. Op zondag zat hij in de Maradona kerk alwaar wordt gepredikt dat Maradona het werk van God op aarde doet. Ze hadden hele rituelen bedacht gebaseerd op het catholicisme, maar dan met foto's van hun held en een voetbal. Er gingen zelfs mensen trouwen in deze kerk.
Het was nog druk bezocht ook.
Voor hen is Maradona een godheid. Een held die hen dat kleine sprankje hoop geeft dat ze ooit net als hij uit de sloppenwijken vandaan zullen komen; hun droom, hun toekomst; hun alles.
Gast- Gast
ErickNJ schreef:Paraguay speelt mooi voetbal. Dat was even mooi om te zien, tegen Slowakije. Als we aannemen dat Nederland en Italie hun groep gaan winnen, dan krijgen we straks Nederland-Paraguay in de volgende ronde. Dat kan een mooie wedstrijd worden.
Nou, ik vrees dat het Nederland -Italië wordt
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Inderdaad..alhoewel Italië speelt bijna net zo slecht als Nederland gisteren, met dat verschil dat de Nieuw-Zeelanders de Italianen wel iets meer ruimte geven. Maar joh..wat is er toch aan de hand met de grote teams op dit WK? Lijkt wel of je ze met flink verdedigen en tegen houden allemaal kunt stoppen.
Italië groeit altijd in het toernooi en als ze tweede worden, dan vrees ik dat het Nederlands elftal het nog wel eens zeer lastig kan gaan krijgen. Maar goed, de kaarten zijn nog niet geschud in groep e en f
Italië groeit altijd in het toernooi en als ze tweede worden, dan vrees ik dat het Nederlands elftal het nog wel eens zeer lastig kan gaan krijgen. Maar goed, de kaarten zijn nog niet geschud in groep e en f
Jorg- Moderator
- Aantal berichten : 3076
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35
sowhat schreef:ErickNJ schreef:Paraguay speelt mooi voetbal. Dat was even mooi om te zien, tegen Slowakije. Als we aannemen dat Nederland en Italie hun groep gaan winnen, dan krijgen we straks Nederland-Paraguay in de volgende ronde. Dat kan een mooie wedstrijd worden.
Nou, ik vrees dat het Nederland -Italië wordt
Ik heb liever Italie ( dat duidelijk op zijn retour is) als tegenstander dan het goed voetballende Paraguay
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Jonge jonge! Nieuw Zeeland verslaat Italie met 1-1!
Nederland doet het van oudsher beter tegen goed voetballende ploegen dan tegen ploegen die niet laten voetballen. Trouwens, Italië is altijd op zijn retour en al 4x wereldkampioen geweest!
Gewoon donderdag wat eigen doelpunten maken en hopen dat er een winnaar uit Denemarken - Japan komt en we mogen alsnog tegen Paraquay!
Gewoon donderdag wat eigen doelpunten maken en hopen dat er een winnaar uit Denemarken - Japan komt en we mogen alsnog tegen Paraquay!
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19039
Leeftijd : 67
Ik speel liever tegen Italie dan tegen Paraguay; Italie is een veel slechtere ploeg en zal nog verder gedemotiveerd raken door de vernietigende pers in eigen land.
Paraguay is echter positief, want heeft niets te verliezen.
Paraguay is echter positief, want heeft niets te verliezen.
Gast- Gast
Dave Evans- Beheerder
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Wat een gedoe zeg bij Frankrijk.
Als speler weet je welke coach je krijgt, dan heb je voor het WK de kans om je af te melden.
Als je toch beslist mee te gaan dan weet je dat er maar 1 de baas is en dat is de coach.
Het lijkt wel Nederlandse mentaliteit in het kwadraat met al die ego's die hun plaats niet kennen.
Nee...., dan de Amerikanen. Nooit kom je dit soort gedrag bij Amerikanen tegen. Die zijn trots als een pauw dat ze voor hun vaderland mogen uitkomen en geven alles in een wedstrijd.
Als ik baas van de Franse bond was, zou ik de trainingswijgeraars uit het Franse team levenslang schorsen; wat een blamage.
Als speler weet je welke coach je krijgt, dan heb je voor het WK de kans om je af te melden.
Als je toch beslist mee te gaan dan weet je dat er maar 1 de baas is en dat is de coach.
Het lijkt wel Nederlandse mentaliteit in het kwadraat met al die ego's die hun plaats niet kennen.
Nee...., dan de Amerikanen. Nooit kom je dit soort gedrag bij Amerikanen tegen. Die zijn trots als een pauw dat ze voor hun vaderland mogen uitkomen en geven alles in een wedstrijd.
Als ik baas van de Franse bond was, zou ik de trainingswijgeraars uit het Franse team levenslang schorsen; wat een blamage.
Gast- Gast
Makkelijk gezegd. Maar de Franse bond is er ook veel aan gelegen om vóór 2020 weer eens kans te hebben om een groot toernooi te winnen, en dat werkt niet als je de hele nationale ploeg schorst... Daarnaast is het ook wel een beetje de eigen schuld van de Franse bond. De spelersgroep heeft al jarenlang laten blijken eigenlijk niet met Domenech te willen werken. Maar Domenech kan lastig besluiten om de beste voetballers van Frankrijk maar niet meer op te roepen... En nu het tegen zit op het WK, culmineert dat in deze enorme botsing.. Maar feitelijk had de bond het al veel eerder kunnen voorkomen, door gewoon een andere bondscoach aan te stellen. De 22 beste spelers van Frankrijk kun je niet zomaar vervangen, maar er zijn wel genoeg coaches die de taak van bondscoach zouden kunnen vervullen... Ik vind het vooral vanuit de Franse bond gezien weer heel erg makkelijk om de 'het zijn allemaal verwende jongetjes'-troefkaart uit te spelen, zonder ook maar een seconde in de spiegel te kijken.katje37 schreef:Als ik baas van de Franse bond was, zou ik de trainingswijgeraars uit het Franse team levenslang schorsen; wat een blamage.
Mag weigeraars trouwens met korte ei?
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Leeftijd : 36
Vooraf aan dit WK deden allerlei deskundigen voorspellingen en deelden meningen, de teneur over Nederland was dat "we" een outsider waren en zijn voornamelijk omdat er altijd wel iets mis gaat met en bij het Nederlands elftal, of er is ruzie, of er word gestorven in schoonheid.
Als ik dit WK tot nu toe analyseer voor wat betreft ons Nederlands Elftal zie ik het somber in en waarom??
Voor het eerst in al die WK's waar we ooit aan hebben meegedaan, zie ik een ongebreidelde passie, vertrouwen en geloof in eigen kunnen bij de meeste spelers (van Persie, vd Wiel, Robben, Sneijder, vd Vaart ja zelfs good old Joris!! etc.etc.) en vooral de drang en de wil om dit tournooi te winnen!!
Het is verfrissend en wonderbaarlijk om de passie van de Argentijnen terug te zien bij dit Nederlands elftal, als er ooit een echte kans was om een WK te winnen als klein koud kikkerlandje dan is het wel nu.
De meeste spelers zijn in bloedvorm, gedreven en gemotiveerd tot op het bot, we beschikken over de juiste mix van routine, ervaring en leeftijd kortom alle ingredienten voor een wereldwijd succes zijn aanwezig.
Toch gaat het weer fout, helaas !!! en dit keer niet door onderling gekrakeel maar door een coach die helaas voor ons de Duitse trainersmentaliteit heeft overgenomen, vooral de angst om maar niet te verliezen.
Dit Nederlands elftal kan naar mijn bescheiden mening echt schitteren als Brazil in 1982, maar niet onder deze laffe coach die het elftal veel te voorzichtig laat opereren en die het elftal onnederlands laat voetballlen zelfs tegen de natuur van de spelers en het Nederlandse model in.
Tot nu toe zijn er feitelijk door dit elftal twee bloedeloze wedstrijden gespeeld waarna je kon proeven dat de spelers alles behalve tevreden waren over de uitvoering alsmede de gekozen tactiek, er is een sluimerende onvrede merkbaar.
Behalve bij de enige met een duitse betonplaat voor de kop namelijk de Heer van Marwijk.
Nee, het blijkt dat we een te behoudende coach hebben om dit in principe tot betoverend voetbal in staat zijnde elftal de juiste weg in te laten slaan, die van avontuurlijk, gedurfd en slagvaardig puur aanvallend voetbal en dat zal eeuwig zonde zijn.
PS. Als ik de baas van de Franse bond was dan zou ik juist de coach naar huis sturen en daarmee de spelers de volle verantwoordelijkheid laten dragen voor het wangedrag.
Als ik dit WK tot nu toe analyseer voor wat betreft ons Nederlands Elftal zie ik het somber in en waarom??
Voor het eerst in al die WK's waar we ooit aan hebben meegedaan, zie ik een ongebreidelde passie, vertrouwen en geloof in eigen kunnen bij de meeste spelers (van Persie, vd Wiel, Robben, Sneijder, vd Vaart ja zelfs good old Joris!! etc.etc.) en vooral de drang en de wil om dit tournooi te winnen!!
Het is verfrissend en wonderbaarlijk om de passie van de Argentijnen terug te zien bij dit Nederlands elftal, als er ooit een echte kans was om een WK te winnen als klein koud kikkerlandje dan is het wel nu.
De meeste spelers zijn in bloedvorm, gedreven en gemotiveerd tot op het bot, we beschikken over de juiste mix van routine, ervaring en leeftijd kortom alle ingredienten voor een wereldwijd succes zijn aanwezig.
Toch gaat het weer fout, helaas !!! en dit keer niet door onderling gekrakeel maar door een coach die helaas voor ons de Duitse trainersmentaliteit heeft overgenomen, vooral de angst om maar niet te verliezen.
Dit Nederlands elftal kan naar mijn bescheiden mening echt schitteren als Brazil in 1982, maar niet onder deze laffe coach die het elftal veel te voorzichtig laat opereren en die het elftal onnederlands laat voetballlen zelfs tegen de natuur van de spelers en het Nederlandse model in.
Tot nu toe zijn er feitelijk door dit elftal twee bloedeloze wedstrijden gespeeld waarna je kon proeven dat de spelers alles behalve tevreden waren over de uitvoering alsmede de gekozen tactiek, er is een sluimerende onvrede merkbaar.
Behalve bij de enige met een duitse betonplaat voor de kop namelijk de Heer van Marwijk.
Nee, het blijkt dat we een te behoudende coach hebben om dit in principe tot betoverend voetbal in staat zijnde elftal de juiste weg in te laten slaan, die van avontuurlijk, gedurfd en slagvaardig puur aanvallend voetbal en dat zal eeuwig zonde zijn.
PS. Als ik de baas van de Franse bond was dan zou ik juist de coach naar huis sturen en daarmee de spelers de volle verantwoordelijkheid laten dragen voor het wangedrag.
Gast- Gast
De beste 22? Domenech heeft er dankzij de sterren toch echt een paar thuisgelaten (Nasri, Benzema o.a.) Dus ik denk dat het zo'n zware klus nog niet is deze hele ploeg te vervangen Misschien roept Blanc Barthez wel weer op, om hem vervolgens bij elke wedstrijd weer een kus op de kale knikker te geven (herinnert u zich die nog? )Kaj schreef:Makkelijk gezegd. Maar de Franse bond is er ook veel aan gelegen om vóór 2020 weer eens kans te hebben om een groot toernooi te winnen, en dat werkt niet als je de hele nationale ploeg schorst... Daarnaast is het ook wel een beetje de eigen schuld van de Franse bond. De spelersgroep heeft al jarenlang laten blijken eigenlijk niet met Domenech te willen werken. Maar Domenech kan lastig besluiten om de beste voetballers van Frankrijk maar niet meer op te roepen... En nu het tegen zit op het WK, culmineert dat in deze enorme botsing.. Maar feitelijk had de bond het al veel eerder kunnen voorkomen, door gewoon een andere bondscoach aan te stellen. De 22 beste spelers van Frankrijk kun je niet zomaar vervangen, maar er zijn wel genoeg coaches die de taak van bondscoach zouden kunnen vervullen... Ik vind het vooral vanuit de Franse bond gezien weer heel erg makkelijk om de 'het zijn allemaal verwende jongetjes'-troefkaart uit te spelen, zonder ook maar een seconde in de spiegel te kijken.katje37 schreef:Als ik baas van de Franse bond was, zou ik de trainingswijgeraars uit het Franse team levenslang schorsen; wat een blamage.
Mag weigeraars trouwens met korte ei?
Benieuwd wat Spanje ervan bakt vanavond. Het is gezien het verloop van dit WK te verwachten dat Honduras minimaal een punt pakt, en omdat Spanje op die manier in de underdogpositie wordt gedrukt die ze veel beter ligt, denk ik dat het een walk-over van minimaal 3-0 wordt. ( ;-) ). Chili zie ik winnen van Zwitserland. En Portugal wint, maar verliest C. Ronaldo die zijn tweede gele kaart, een rode kaart of een zware blessure incasseert. How sad...
Kaj, die trainer zuigt natuurlijk ook gewoon big time. Maar dat soort problematiek moet je voor een WK uitvechten. Als je als voetballer toch beslist om mee te gaan onder een bepaalde trainer, moet je daarna je muil houden. Er is een duidelijke hierarchie waarbij de voetballers niet de baas zijn; dat werkt ook niet.
Bij de Engelsen zie je nu hetzelfde geneuzel waarbij de voetballers in een gesloten sessie de trainer wel even gaan vertellen hoe het anders moet; gedoemd om te mislukken.
Journey volgens Gullit is dit juist wel de manier om een toernooi te winnen.
Maar goed; we zullen het wel zien.
Ik verwacht Brazilie toch weer, want die combineren laf catanaccio spel met onvoorstelbaar technisch perfecte aanvallen wanneer iedereen is ingedut.
Bij de Engelsen zie je nu hetzelfde geneuzel waarbij de voetballers in een gesloten sessie de trainer wel even gaan vertellen hoe het anders moet; gedoemd om te mislukken.
Journey volgens Gullit is dit juist wel de manier om een toernooi te winnen.
Maar goed; we zullen het wel zien.
Ik verwacht Brazilie toch weer, want die combineren laf catanaccio spel met onvoorstelbaar technisch perfecte aanvallen wanneer iedereen is ingedut.
Gast- Gast
@ Journey: Nederland is wellicht in staat tot hoogstandjes als Brazilië '82. We weten ook allemaal welk land er toen na 3 afgrijselijke poulewedstrijden en een paar ingevingen van Paolo Rossi tot wereldkampioen gekroond werd. Wanneer leert Nederland nou eens dat fantastisch voetbal zelden gepaard gaat met succes? Welk land werd er nou wereldkampioen met mooi voetbal? Italië 2006? Nee. Brazilië 2002? Nee. Frankrijk 1998? Ook nauwelijks. Brazilië 1994? Al helemaal niet. Duitsland 1990? Ook niet. Argentinië 1986? Op Maradona na was dat ook geen sprankelend team. Italië 1982? Zeker niet. Argentinië 1978? Ook al geen tiki-tiki voetbal - of hoe die Zuid-Afrikanen dat ook noemen. Duitsland 1974? De hele voetbalminnende wereld hoopte dat wij die finale zouden winnen, en dat had een reden..
De geschiedenis leert dat het team dat het leukste voetbal speelt, in de praktijk zelden tot nooit met die cup in handen staat na de finale! Als Nederland vol op de aanval speelt, zal snel genoeg blijken hoe matig onze verdediging eigenlijk is. Van der Wiel is een prima vleugelback, maar dat komt vooral door z'n aanvallende kwaliteiten. Datzelfde gold voor Van Bronckhorst, maar diens aanvallende kwaliteiten zijn ook al aan slijtage onderhevig - eigenlijk staat hij daar vooral bij gebrek aan beter. En ons centrum, met Heitinga en Mathijsen, is gewoon niet van wereldklasse. Tegen spitsen als Bendtner en Honda komen we daar nog mee weg, maar wat als we straks tegen de echte topspitsen van de wereld staan? Ik voorspel nu al dat we dan elke wedstrijd flink wat uitgespeelde kansen tegen gaan krijgen. En als we dan ook nog vol op de aanval gaan spelen, zullen dat er zeker niet minder worden...
Vergelijk het met de verdediging van Bayern München in de afgelopen Champions League: met een redelijk makkelijke loting, kon de zwakte van de verdediging (Lahm - Van Buyten - Demichelis - Badstuber) nog wel verbloemd worden, maar de aanval van Inter (Milito en Eto'o, met Sneijder daar achter) sneed in de finale een paar keer dwars door die verdediging heen. En een spits als Milito (die bij Argentinië nota bene op de bank zit!) heeft geen twee kansen nodig om te scoren...
Maar goed, ik dwaal af. De conclusie: aanvallend of verdedigend spel, ik denk dat we hoe dan ook geen wereldkampioen worden. Daarvoor is onze defensie te zwak. Het enige dat Van Marwijk met deze speelwijze doet, is dat zo lang mogelijk verbloemen. We mogen heel blij zijn als Van Bommel zo blijft spelen als 'ie nu doet, dan kan het lang goed blijven gaan.
De geschiedenis leert dat het team dat het leukste voetbal speelt, in de praktijk zelden tot nooit met die cup in handen staat na de finale! Als Nederland vol op de aanval speelt, zal snel genoeg blijken hoe matig onze verdediging eigenlijk is. Van der Wiel is een prima vleugelback, maar dat komt vooral door z'n aanvallende kwaliteiten. Datzelfde gold voor Van Bronckhorst, maar diens aanvallende kwaliteiten zijn ook al aan slijtage onderhevig - eigenlijk staat hij daar vooral bij gebrek aan beter. En ons centrum, met Heitinga en Mathijsen, is gewoon niet van wereldklasse. Tegen spitsen als Bendtner en Honda komen we daar nog mee weg, maar wat als we straks tegen de echte topspitsen van de wereld staan? Ik voorspel nu al dat we dan elke wedstrijd flink wat uitgespeelde kansen tegen gaan krijgen. En als we dan ook nog vol op de aanval gaan spelen, zullen dat er zeker niet minder worden...
Vergelijk het met de verdediging van Bayern München in de afgelopen Champions League: met een redelijk makkelijke loting, kon de zwakte van de verdediging (Lahm - Van Buyten - Demichelis - Badstuber) nog wel verbloemd worden, maar de aanval van Inter (Milito en Eto'o, met Sneijder daar achter) sneed in de finale een paar keer dwars door die verdediging heen. En een spits als Milito (die bij Argentinië nota bene op de bank zit!) heeft geen twee kansen nodig om te scoren...
Maar goed, ik dwaal af. De conclusie: aanvallend of verdedigend spel, ik denk dat we hoe dan ook geen wereldkampioen worden. Daarvoor is onze defensie te zwak. Het enige dat Van Marwijk met deze speelwijze doet, is dat zo lang mogelijk verbloemen. We mogen heel blij zijn als Van Bommel zo blijft spelen als 'ie nu doet, dan kan het lang goed blijven gaan.
Kaj- Music-Maniac !!!
Dat klopt helemaal Kaj. Voetbal is geen jurysport, want de prijs voor het mooist spelende elftal hebben we al zo vaak gewonnen, daar hoort helaas geen beker bij.....
Overigens heb ik wel smakelijk gelachen om een stukje Duitse satire.
In een Duits sportprogramma zei een verslaggever vrij vertaald:" En dan nu Nederland...., het hoogtepunt van de wedstrijd, we schrijven minuut -6; van der Vaart schiet tijdens de warming up de bal in de buik van een fotograaf."
Overigens heb ik wel smakelijk gelachen om een stukje Duitse satire.
In een Duits sportprogramma zei een verslaggever vrij vertaald:" En dan nu Nederland...., het hoogtepunt van de wedstrijd, we schrijven minuut -6; van der Vaart schiet tijdens de warming up de bal in de buik van een fotograaf."
Gast- Gast
En Portugal bewijst zojuist dat het best mogelijk is om die stug verdedigende ploegen kapot te spelen.. Als het verzet eenmaal gebroken is, gaat het hard met de doelpunten! Erg leuk om naar te kijken, maar wel ook een beetje sneu voor de Noord-Koreanen...
Kaj- Music-Maniac !!!
En Spanje scoort dan nog wel niet veel (kan nog komen in 2e helft natuurlijk), maar het laat ook zien hoe het moet. Veel druk op de tegenstander, in feite met drie spitsen spelend (Eliaaaaaaaaaaa), individuele klasse die continu tot uiting komt, en ze spelen vooral met een enorm tempo zodra ze in balbezit komen. Spanje maakt op mij veel indruk. Zolang Nederland niet in staat is dit tempo te kunnen hanteren, voorzie ik nog geen wereldtitel...
Herinner je 1982 nog? Duitsland-Oostenrijk. Bij gelijkspel gaan ze allebei door, ten koste van Algerije. De toeschouwers waren stomverveeld en riepen maar, "Algeria! Algeria!" Het kan morgen weer gebeuren. Bij gelijkspel gaan Mexico en Uruguay door, ten koste van Frankrijk. Maar dit keer kan het me niet zoveel schelen. Als ik het nieuws mag geloven, zijn sommige Franse spelers van plan niet eens op te komen dagen voor hun wedstrijd.
Deze bedoel je Erick:
https://www.youtube.com/watch?v=LZR1s5O2SLY
Och dat weet ik idd nog wel.....schande sprak men ervan vooral omdat het allemaal zo opzichtig wel. Trouwens Nederland heeft ook weleens zo'n wedstrijdje gespeeld. In 1990 tegen Ierland (iets minder opzichtig dat wel).
https://www.youtube.com/watch?v=LZR1s5O2SLY
Och dat weet ik idd nog wel.....schande sprak men ervan vooral omdat het allemaal zo opzichtig wel. Trouwens Nederland heeft ook weleens zo'n wedstrijdje gespeeld. In 1990 tegen Ierland (iets minder opzichtig dat wel).
Overigens had Algerije in 1982 waarschijnlijk wel hun sterkste team ooit met mannen als Assad, Belloumi, Zidan en natuurlijk Madjer (je weet wel van dat hakje in de EC1 toen hij nog bij Fc Porto speelde)
https://www.youtube.com/watch?v=WwBkelYSmg0
https://www.youtube.com/watch?v=WwBkelYSmg0
Pagina 5 van 23 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14 ... 23
Soortgelijke onderwerpen
» Top 10 van 2010 tot nu toe...
» AGR 2010
» Wielerseizoen 2010
» Giro 2010
» Steunfonds 26: 27-6 / 3-7 2010