Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Steunfonds 20: 19 t/m 25 mei 2024
WK 2010 - Pagina 2 EmptyVandaag om 10:44 van MrJohn

» De top-1000 van 2023
WK 2010 - Pagina 2 EmptyGisteren om 23:18 van Timmus

» Mei 2024
WK 2010 - Pagina 2 EmptyGisteren om 21:11 van Roche

» Boudewijn De Groot Top 40 (20-05-2024)
WK 2010 - Pagina 2 EmptyGisteren om 19:03 van Timmus

» Zondag 19 mei: herhaling Timmus Top 1000
WK 2010 - Pagina 2 EmptyGisteren om 13:57 van Timmus

» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
WK 2010 - Pagina 2 Empty18.05.24 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
WK 2010 - Pagina 2 Empty18.05.24 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
WK 2010 - Pagina 2 Empty18.05.24 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
WK 2010 - Pagina 2 Empty18.05.24 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
WK 2010 - Pagina 2 Empty18.05.24 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
WK 2010 - Pagina 2 Empty18.05.24 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
WK 2010 - Pagina 2 Empty18.05.24 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
WK 2010 - Pagina 2 Empty18.05.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
WK 2010 - Pagina 2 Empty18.05.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
WK 2010 - Pagina 2 Empty18.05.24 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
WK 2010 - Pagina 2 Empty18.05.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
WK 2010 - Pagina 2 Empty18.05.24 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
WK 2010 - Pagina 2 Empty18.05.24 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
WK 2010 - Pagina 2 Empty18.05.24 12:47 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
WK 2010 - Pagina 2 Empty17.05.24 21:38 van Mauricedegier


WK 2010

+22
noes
PPProfessor
Mark
Roche
Boontje
sokocat
Erwin
Mauricedegier
Jorg
Ries
MrJohn
Timmus
Kaj
sowhat
Nien
Joyce
Jan...
Paapke
Meli
ErickNJ
Dave Evans
Grafmat
26 plaatsers

Pagina 2 van 23 Vorige  1, 2, 3 ... 12 ... 23  Volgende

Ga naar beneden

Hoe ver komt Nederland dit jaar op het WK!?

WK 2010 - Pagina 2 Vote_lcap3%WK 2010 - Pagina 2 Vote_rcap 3% 
[ 1 ]
WK 2010 - Pagina 2 Vote_lcap0%WK 2010 - Pagina 2 Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
WK 2010 - Pagina 2 Vote_lcap36%WK 2010 - Pagina 2 Vote_rcap 36% 
[ 12 ]
WK 2010 - Pagina 2 Vote_lcap21%WK 2010 - Pagina 2 Vote_rcap 21% 
[ 7 ]
WK 2010 - Pagina 2 Vote_lcap6%WK 2010 - Pagina 2 Vote_rcap 6% 
[ 2 ]
WK 2010 - Pagina 2 Vote_lcap33%WK 2010 - Pagina 2 Vote_rcap 33% 
[ 11 ]
 
Totaal aantal stemmen : 33
 
 
Enquête gesloten

WK 2010 - Pagina 2 Empty Re: WK 2010

Bericht  Jan... 15.06.10 7:18

Dit blijft een raar land. Winnen we gewoon gedegen van Denemarken, loopt het hele land te mopperen. Er is gewoon niks aan de hand, het is ook zaak niet te vroeg te pieken, daardoor ging het de vorige keer mis.

Maar als we toch aan het azijnpissen zijn, dan ga ik ook een naam noemen: Nigel de Jong. Is het nou echt nodig bij elke interland een been proberen te breken? Verschrikkelijk... Nu was Nigel het vorige EK een verrassing, maar nu doet hij alles een Davids-kloon te worden. Maar het niveau van Edgar zal hij nooit halen. Dit slaat helemaal nergens op en dit gedrag kan NL nog het WK kosten.

Je moet er toch niet aan denken dat deze jongen tegen Portugal speelt.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

WK 2010 - Pagina 2 Empty Re: WK 2010

Bericht  Gast 15.06.10 8:20

Graf, ik verwijt van Persie helemaal niets. Mijn betoog was enkel dat het spel diep en breed gehouden moest worden, dus dat iemand die een goede linkspoot heeft, ook als vleugel had moeten spelen. Van de mensen die op dat moment in het veld stonden, kwam van Persie daar mi het beste voor in aanmerking.
Mijn betoog bleek ook wel te kloppen, want nadat Elia erin kwam (en van der Vaart eruit), werd het een goed team met gevaarlijke kansen.
Tegen een verdedigingsploeg als Denemarken moet je wel met vleugelspelers spelen, want dat gemier met z'n allen in het midden levert zo goed als geen kansen op.
Volgens mij zijn we het daar ook wel over eens.

Jan, ik heb het enkel over een voetbaltechnisch verhaal, aan azijnpissen doe ik niet mee, want het is een van de redenen waarom we nooit wereldkampioen worden. Voetbal is geen jurysport; het gaat om de effectiviteit. De enige keer dat "we" dat begrepen hebben ('88) wonnen we dan ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

WK 2010 - Pagina 2 Empty Re: WK 2010

Bericht  Gast 15.06.10 10:14

ideale opstelling voorin:

Elia - van Persie - Robben

van der Vaart en Sneijder niet samen, want we hebben gisteren gezien dat ze elkaar in de weg lopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

WK 2010 - Pagina 2 Empty Re: WK 2010

Bericht  Gast 15.06.10 10:29

Mee eens berend en Sneijder erachter. Wel een beetje jammer van Kuijt, want daar ben ik wel fan van. Technisch natuurlijk wel wat minder, maar keiharde werker en goaltjesdief.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

WK 2010 - Pagina 2 Empty Re: WK 2010

Bericht  Grafmat 15.06.10 10:40

Ik mopper helemaal niet! Ik zeg juist dat dit het ideale begin is voor Oranje, maar dan mag je toch nog best even nababbelen over die paar belangrijke dingen - die iedereen eigenlijk wel heeft gezien...

Nog één ding over Van der Vaart, en dan stop ik ermee: Van der Vaart speelt niet ideaal aan de linkerkant, dat klopt. Maar Rafael moet zich maar eens gaan schikken in zijn lot. Alleen al het positie houden aan de linkerkant had enorm geholpen. Maar Rafael wil zich manifesteren en doet datgene dat bijvoorbeeld Kuijt niet in zijn hoofd zou halen: continu uit de afgesproken positie lopen, ballen van andermans voeten afgraaien, etc. Dus als je daar aan de linkerkant opgesteld wordt: houd je dan aan je taak, hoe vervelend je die ook vindt....
Ik denk dat Van Marwijk Van der Vaart duidelijkheid moet bieden en hem alleen opstellen op 10, of desnoods in de punt van de aanval. En dat betekent dus momenteel gewoon de bank warmhouden, want we hebben beter op die posities. Overigens zie ik dat men het dáár ook wel over eens is hier. Iemand die v.d.Vaart momenteel in zijn basis zou opstellen?

De ideale opstelling is voor mij met Robben in zijn Bayern-rol aan de rechterkant. Op links ben ik er dan nog niet 100% uit, want als er één ideale teamspeler is, dan is het Kuijt wel, en die speelt zelfs verdienstelijk linksback als het zou moeten... Ik zou dus tóch beginnen met Kuijt op links en Elia (zonder 'j' dus, mijn excuses) achter de hand houden.

_________________
"Ik ben niets wijzer geworden van wat ik al wist." *28-6-2014 - Sowhat.
Grafmat
Grafmat
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4297
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 51

http://www.orinocoradio.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

WK 2010 - Pagina 2 Empty Re: WK 2010

Bericht  Gast 15.06.10 10:49

Waarom niet Elia op links, Robben rechts, van Persie in de punt, Snijder erachter en Kuijt als lichtelijk naar voren en een beetje naar links geschoven middenvelder? Een beetje de positie die Ronald de Boer vaak speelde. Kuijt kan ook goed verdedigen, dus zou mi prima op het middenveld passen met zijn vechtersmentaliteit.

Dan haal je Mathijssen eruit, van der Wiel rechts achter en schuift Heintinga een plaats naar links op.
Goed idee?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

WK 2010 - Pagina 2 Empty Re: WK 2010

Bericht  Gast 15.06.10 11:19

katje37 schreef:Waarom niet Elia op links, Robben rechts, van Persie in de punt, Snijder erachter en Kuijt als lichtelijk naar voren en een beetje naar links geschoven middenvelder? Een beetje de positie die Ronald de Boer vaak speelde. Kuijt kan ook goed verdedigen, dus zou mi prima op het middenveld passen met zijn vechtersmentaliteit.

Dan haal je Mathijssen eruit, van der Wiel rechts achter en schuift Heintinga een plaats naar links op.
Goed idee?

Ja, een puik plan alleen de namen doe ik anders i.p.v. Kuijt als Lou de Palingboer zou ik vd Vaart nemen in die rol als er iemand het afgelopen seizoen een vechtersmentaliteit heeft laten zien is het Raffa wel bij Real Madrid!!
Terwijl ons Dirkje als favo zoontje van Benitez op de middenstip had kunnen bouten van Anfield en dan nog de compliments van zijn coach had ontvangen over de mooie rondingen in zijn spel!!!
En ipv Joris de driepinter/goedbloed zou ik de slager van City de Jong eruit halen en nog slechts als sub voor de slimme van Bommel gebruiken.

Aldus de beste van alle 16 miljoen coaches!!! (ahum bescheidenheid siert slechts de mens en niet de coach)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

WK 2010 - Pagina 2 Empty Re: WK 2010

Bericht  Kaj 15.06.10 11:32

Nee. Onze verdediging is al kut, dan moet je niet ook nog een van de centrale verdedigers eruit gaan halen. Zodra we tegen een snelle wendbare spits komen te staan, zal nog wel blijken hoe beperkt ons centrale verdedigingsduo (Mathijsen en Heitinga) eigenlijk is. Daar gaan Van Bommel en De Jong ook een hele belangrijke rol krijgen. Kuyt kan gaten dichtlopen, maar is natuurlijk geen echte verdediger, dus ook als verdedigende middenvelder komt hij denk ik niet in aanmerking. En als naar voren geschoven middenvelder, komt hij praktisch op de plek te staan waar vdVaart gisteren constant liep. Kuyt zal Sneijder daar evengoed in de weg lopen...
Goed bezien is Kuyt een hele beperkte voetballer, die de hele wedstrijd van hot naar her kan rennen én vaak op het juiste moment op de goede plaats staat. Maar hij heeft geen actie in huis, heeft geen geweldige pass en is ook geen verdediger. Daarom is de plek waar hij nu staat eigenlijk de enige waar ik in dit Oranje een plek voor hem zie.

Ook van Elia ben ik niet per se overtuigd. De manier waarop hij dit half uur speelde, houdt hij hooguit 60 minuten vol, waarschijnlijk zelfs minder. Dat betekent dat zijn effect met het verstrijken van de tijd steeds minder wordt. Ik denk eigenlijk dat het veel beter is om hem weer op de bank te laten beginnen, zodat hij weer zo'n wervelend halfuur kan brengen. Voor de linkerkant zitten we zonder Robben gewoon met een probleem. Het makkelijkste was het geweest als vBronckhorst nou nog geen ouwe bejaarde was, want dan kon die de hele linkerkant bestrijken, en kon vdVaart best een beetje naar binnen trekken. Nadruk op 'een beetje', en dus niet bij rechtsbuiten Kuyt de bal komen ophalen...

De groepsfase komen we op deze manier wel door, maar daarna gaan we toch echt Robben nodig hebben. En als dat niet kan, waarom kunnen we inderdaad niet eens proberen om vPersie (toch van oorsprong een buitenspeler) op links te laten beginnen en een van onze andere centrumspitsen een kans te geven? We hebben er meer dan genoeg bij ons, en het is al vaak genoeg gebleken dat het ideale elftal op een toernooi afwijkt van het elftal dat het de jaren voorafgaand goed gedaan heeft...
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3989
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

WK 2010 - Pagina 2 Empty Re: WK 2010

Bericht  Gast 15.06.10 12:25

Haha Journey; lachen!

Nee Kaj, ik heb het over Kuijt als aanvallende rechter middenvelder met tevens een verdedigende rol waar nodig. De verdediging hou ik gewoon op 4 man.


Laatst aangepast door katje37 op 15.06.10 12:37; in totaal 4 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

WK 2010 - Pagina 2 Empty Re: WK 2010

Bericht  Kaj 15.06.10 12:31

Ook dat zie ik niet zitten, maar je zei toch echt 'dan haal je Mathijsen eruit en schuift Heitinga wat naar links door' o.i.d. Wink Vandaar mijn verwarring. Goed, de reden waarom ik Kuyt op die positie niet zie zitten, heb ik al uiteengezet. Dan kun je daar nog beter Demy de Zeeuw zetten: net zoveel werklust als Kuyt, maar zowel verdedigend als opbouwend sterker dan Kuyt.

Overigens zie ik het in De Zeeuw sowieso meer zitten dan in De Jong, al was het maar omdat ik er wel genoeg van heb dat De Jong elke wedstrijd minstens één schandalige overtreding maakt. Die tackle gisteren met twee benen had rood verdiend, maar hij kreeg gewoon alleen een waarschuwing..
Even later trouwens ook een hele smerige overtreding van vdWiel, die had er van mij ook gewoon af gemogen. Een paar maanden geleden schreeuwde iedereen moord en brand over die overtreding van de Belg Axel Witsel, die het been van een tegenstander dwars doormidden trapte. Ik vond dat toen al erg hypocriet, want iedereen weet dat zulke overtredingen echt élke wedstrijd gebeuren, en toevallig brak er toen eens iemand een been... Als je dat soort overtredingen uit wilt bannen, moeten scheidsrechters gewoon unaniem dat soort tackles met rood gaan bestraffen.

Maar goed, het ging over het WK....
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3989
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

WK 2010 - Pagina 2 Empty Re: WK 2010

Bericht  Gast 15.06.10 12:40

Ik probeerde m'n opzet te visualiseren, maar PDF'jes werken niet in imageshack en tabs werken niet in dit programma; helaas.

Maar je hebt wel gelijk Kaj, dan kun je inderdaad beter de Zeeuw op die plek zetten.
Ik probeer Kuijt erin te houden, want ik vind Kuijt gewoon goed ondanks zijn beperkingen.
Dat soort "gewone" jongens heb je echt nodig om ver te komen.
Met de van Persie's, Sneijder's en van der Vaarten van deze wereld red je dat niet.

Ik vind de Jong ook een asshole. Lui die tegenstanders willens en wetens invalide proberen te trappen, terwijl er qua stand niet eens behoefte aan is, moet je meteen op het vliegtuig zetten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

WK 2010 - Pagina 2 Empty Re: WK 2010

Bericht  Kaj 15.06.10 13:04

Begrijp me niet verkeerd: ik vind Kuyt ook een hele goede speler, maar dan wel als 'dienende aanvaller'. Rechtsbuiten of als tweede spits in een tweespitsensysteem, daar komt hij tot z'n recht. Net zoals je vdVaart niet linksbuiten moet willen zetten, denk ik dat het ook niet loont om teveel met Kuyt te gaan schuiven..

Maar volgens mij zijn we het op zich wel enigszins eens, alleen hoop ik dus vooral dat Robben inzetbaar zal zijn vanaf de knock-outfase, want ik zie in Elia niet de redder des vaderlands Razz
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3989
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

WK 2010 - Pagina 2 Empty Re: WK 2010

Bericht  Gast 15.06.10 13:47

Zouden er ook PVV'ers zijn die het WK volgen? Very Happy
Het team is natuurlijk een PVV nachtmerrie met Marokkanen, kampers en Antillianen Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

WK 2010 - Pagina 2 Empty Re: WK 2010

Bericht  Dave Evans 15.06.10 18:03

Nigel de Jong is de Jan Wouters van 1988, dus hij speelt bij mij altijd! Mocht ie geschorst zijn, dan is idd Demi de Zeeuw een prima vervanger Smile
En ik ben het met Kaj eens dat je het centrale verdedigingsduo gewoon moet laten staan, de zwakke plek ligt toch al op links (Gio).
Ook Elia zou ik voorzichting mee zijn: één zwaluw maakt nog géén zomer. Altijd makkelijk om die jongen achter de hand te hebben.
Ik zou nog eerder Robin van Persie naar links halen en of Rafael vd Vaart (die jongen hoort eigenlijk altijd te spelen in mijn ogen alléén heeft hij de pech dat Wesley Sneijder al op zijn positie staat) of KJ Huntelaar in de spits zetten. Gelukkig ben ik géén bondscoach Wink

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

WK 2010 - Pagina 2 Empty Re: WK 2010

Bericht  sowhat 15.06.10 18:17

Journeyman schreef:
Niet vd Vaart was slecht/kut/knudde en/of waardeloos mijne heren @SoWhat en @Graf!!!, maar de keuze van de Bondscoach om hem op die positie te zetten was dat wel.
Iedereen weet dat vd Vaart geen "winger" is. deze bondscoach was dat in een ver verleden wel en een meer dan redelijke "winger" zelfs.
Dat maakt deze tactische blunder van Van Marwijk des te onbegrijpelijker en is een slecht voorteken voor de rest van dit tournooi.
Ieder elftal is net zo goed "zie Duitsland" of slecht "zie Argentinie" of niet om aan te gluren "zie Griekenland" als de respectievelijke coaches het toestaan.
Het vrij opzichtige falen en gebrek aan evenwicht van het Nederlands elftal was en is dan ook door de coach en zijn gestuntel op dit hoogste nivo veroorzaakt.
Heel misschien zou het dus wel eens zo kunnen zijn, (alhoewel dat op basis van 1 wedstrijd altijd moeilijk blijft om te zeggen) dat het niet zozeer spelers zijn die te licht zijn voor het hoogste nivo maar dat dit de behoudende en zeer degelijke Van Marwijk is die als bondscoach in Zuid-Afrika zijn Waterloo vind en dus te licht is voor het echte werk.

Wat een flauwekul, Journey!

1) Sneyder is beter dan vdVaart, dus komt vdVaart OF op de bank OF op een andere positie.

2) Hoezo Waterloo? Matig gespeeld en 2-0 gewonnen. Dat is een goed voorteken. Remember EK 1988: eerste wedstrijd zelfs verloren. In deze zwakke poule moet je niet al je kruit verschieten en er staan als we tegen het degelijke Paraquay moeten. Welnu, dat staan we.

3) Duitsland begon net zo als dat wij twee jaar geleden tegen Italië en Frankrijk begonnen zijn. Welnu, je weet hoe dat afgelopen is.

4) Ik vond Argentinië reuze meevallen.

5) Buiten deze reactie: Ik ondersteun de post van Jan volledig. Nog zo'n domme actie en De Jong op het vliegtuig terug zetten. Zelfde geldt voor Boula, die het nodig vind om op de training onze spelbepaler een elleboog te geven.

Groet, Sowhat
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

WK 2010 - Pagina 2 Empty Re: WK 2010

Bericht  sowhat 15.06.10 18:21

katje37 schreef:Zouden er ook PVV'ers zijn die het WK volgen? Very Happy
Het team is natuurlijk een PVV nachtmerrie met Marokkanen, kampers en Antillianen Laughing

Nou, kat Gerrit is iig een dikke PVV'er. Gisteren had ik een heel aardige Surinaamse collega meegenomen om voetbal te kijken. Kat Gerrit was alleen maar aan het grommen. Toen de Hondurese buurman, ook een neger, ook nog aan kwam schuiven, was het hek helemaal van de dam.
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

WK 2010 - Pagina 2 Empty Re: WK 2010

Bericht  Grafmat 15.06.10 23:44

Ik zie alweer heel wat creatieve varianten op het bord staan... Maar we vergeten soms maar weer al te makkelijk dat onze verdediging alleen maar "zo goed" is (en dat is dus relatief, want we blijven kwetsbaar, zeker op de flanken) omdat er twee pitbulls voor staan. Nou ja, terwijl ik dit tekstje heb klaarstaan en Studio Sportzomer kijk, zeggen zowel Van Muiswinkel als Erwin Koeman wat ik aan het schrijven ben: Ja, de overtredingen van De Jong zijn overbodig op die plek, én hard, maar er zijn tijden geweest dat we heel wat meer schavers in ons elftal hadden, en er nog trots op waren ook (wat te denken van Israël, Laseroms, Rijsbergen, Van Hanegem, Jansen, Neeskens, en ga zo maar door. Wouters, (beide) Koeman(nen), Van Tiggelen, Van Aerle in 1988... Er mogen er nog wel wat meer opstaan in dit Oranje.
En wat het allemaal zoveel erger maakt: je ziet herhalingen waarin anderhalve seconde wordt uitgerekt tot een ellenlang kijkspel waarin het lijkt alsof de speler in kwestie zich nog tien keer had kunnen bedenken en de enkel, knie of scheen van de tegenstander zorgvuldig uitkiest als mikpunt. In de praktijk is het echter toch vaak een split-second beslissing en de minste of geringste inschattingsfout lijkt dan een aanslag, terwijl het dat niet is. Veel oud-spelers zeggen het wel vaker, en terecht: vroeger was het voetbal véél harder en gemener. Let wel: natuurlijk worden er nog gemene overtredingen gemaakt, maar de ophef over De Jong nu vind ik onterecht. Wat wel zo is: de plek op het veld en het moment in de wedstrijd maken dat het dom is. Ik vind het niet extreem gemeen of zo.

Dan over de opstelling:
De Zeeuw is een leuke clubvoetballer bij een Europese dwerg en in mijn ogen niet geschikt voor de basis van Oranje. De mogelijke basis voor de verdediging en controlerende middenvelders is heel smal, en Van Marwijk heeft het beste ervan staan, hoewel Van Bronckhorst wel héél zwakjes oogt in verdedigend opzicht. Maar kom bij mij niet aan het blok De Jong/Van Bommel...
Voorin hebben we meer keus, en zoals al gezegd: ik weet het niet precies. Maar juist vanwege die behoefte aan wat hardere, werkende spelers voorin zou ik Kuijt toch altijd opstellen. Maarrr: NIET opstellen als spits. Dat is toch vaak genoeg genoegzaam bewezen.
En als Robben fit is, speelt die bij mij van rechts, dús komt Kuijt op links te staan, omdat de spitspositie voor mij gewoon voor Van Persie is. Volstrekt onlogisch misschien, maar je weet wel wat je met Kuijt in het veld brengt: Onverzettelijkheid en taakbewustheid, dus die rommelt wel wat aan vanaf de linkerkant naar binnen toe en werkt zich vervolgens in verdedigend/storend opzicht de pleuris. Totdat Robben fit is, gewoon Kuijt op rechts en toch maar Elia op links. Ik ben het met Kaj eens dat je Elia dan hoogstwaarschijnlijk wel zult vervangen na ca. een uur, maar dat hoeft helemaal geen probleem te zijn.

Sowhat/Alex en alle andere liefhebbers van korte tekstjes..: de post is weer te lang, ik weet het.

En dan nog iets: Ik ben heel blij dat niemand tot nu toe Babel heeft genoemd... Razz


Laatst aangepast door Grafmat op 16.06.10 0:16; in totaal 1 keer bewerkt

_________________
"Ik ben niets wijzer geworden van wat ik al wist." *28-6-2014 - Sowhat.
Grafmat
Grafmat
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4297
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 51

http://www.orinocoradio.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

WK 2010 - Pagina 2 Empty Re: WK 2010

Bericht  Kaj 15.06.10 23:48

Elia in de slotfase inbrengen is natuurlijk nog effectiever: als de tegenstander al moe is, kan hij nog meer z'n gang gaan. In de beginfase van de wedstrijd komt hij er heus niet zo gemakkelijk langs...
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3989
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

WK 2010 - Pagina 2 Empty Re: WK 2010

Bericht  Grafmat 16.06.10 0:04

En daar valt ook wel iets voor te zeggen, maar wie begint er dan op links?

_________________
"Ik ben niets wijzer geworden van wat ik al wist." *28-6-2014 - Sowhat.
Grafmat
Grafmat
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4297
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 51

http://www.orinocoradio.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

WK 2010 - Pagina 2 Empty Re: WK 2010

Bericht  sowhat 16.06.10 0:17

Ik hoor de laatste tijd steeds over de Grote Vier. Maar wie zijn dat?

Reve, Hermans, Mulisch en Robben misschien?
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

WK 2010 - Pagina 2 Empty Re: WK 2010

Bericht  Jan... 16.06.10 8:07

Ik hoop dat je gelijk hebt, Grafmat. Want van Marwijk zal nooit maatregelen nemen ten opzichte van de Jong. Ik zie het nu een tiental wedstrijden gebeuren en ik vind dit een totaal ander verhaal dan de schavers van vroeger. Hij is nu constant bezig, vooral op vriendschappelijke wedstrijden. De tegenstander en de scheidsrechters zien dit ook gebeuren en gaan erop anticiperen. Ik vind het een risico en een gevaar voor onze kansen.

Ik begrijp best goed dat je dit soort types nodig hebt en ik vind De Jong ook beter dan de Zeeuw, maar nu draaft hij door. Het voetbal was vroeger harder inderdaad, maar nu wordt dit veel strenger aangepakt (soms wel eens te streng) en overal zitten er camera's bovenop.

Als De Jong zo speelt als op het EK, dan mag hij blijven staan, want daar deed hij het prima. Op zijn zinloze geschaaf van de laatste interlands zet ik mijn vraagtekens.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

WK 2010 - Pagina 2 Empty Re: WK 2010

Bericht  Gast 16.06.10 9:02

Grafmat, toch vind ik dat er een verschil is tussen de Jong en de heren die jij opnoemt.
De overtredingen van pak 'em beet een Wouters waren ook gemeen, maar wel op functionele momenten. De overtredingen van De Jong hebben mi een hoog Henk Fraser gehalte en zijn ook nog dom, want hij flikt het gerust onder de ogen van de scheids.
De Jong is derhalve in mijn ogen een risicofactor van belang. Die gaat er de volgende pot gewoon met rood af.

Haha, lachen SW een PVV kat! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

WK 2010 - Pagina 2 Empty Re: WK 2010

Bericht  Gast 16.06.10 9:02


Nigel!! Geen vuisslanerij!! jij bedorwe brokkie en fijne stootskraper!!! maar sokker, sokker en sokker.

Vor diej




https://www.youtube.com/watch?v=0C6bVckO_CM


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

WK 2010 - Pagina 2 Empty Re: WK 2010

Bericht  Dave Evans 16.06.10 17:20

Ach jongens 20 jaar geleden en nog verder terug werd er veel meer en harder geschaafd. 'T is net zoals hier al eerder gezegd is dat nu alles tot in den treure herhaald wordt en dat het daardoor meer opvalt. Vroegguh werd er nog gemener gespeeld............
Denk maar eens terug aan de elleboogstoot die Jan Wouters ooit aan Paul Gasgoigne gaf en die toen funcioneel werd genoemd maar Gascoigne wel een gebroken oogkas opleverde............
En dit is slechts een voorbeeld!
Ik ben het helemaal met Grafmat eens: Nigel de Jong is het belangrijke cement waar de ploeg op drijft! (ben het er wel mee eens dat hij die nutteloze overtredingen rondom de middenlijn moet laten)

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

WK 2010 - Pagina 2 Empty Re: WK 2010

Bericht  Kaj 16.06.10 18:51

Hij mag van mij gerust overtredingen maken rond de middenlijn, maar dan liefst nuttige duwtjes of even iemand haken, en geen overtredingen waarbij je de scheids haast geen andere keus geeft dan een kaart trekken....
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3989
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

WK 2010 - Pagina 2 Empty Re: WK 2010

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 23 Vorige  1, 2, 3 ... 12 ... 23  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum