Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» *RTH* Pixies – Alec Eiffel
Timmus presents: de beste albums van 2021 - Pagina 3 EmptyVandaag om 13:54 van sowhat

» *RTH* Sandra – Maria Magdalena
Timmus presents: de beste albums van 2021 - Pagina 3 EmptyVandaag om 13:53 van sowhat

» *RTH* Brotherhood of man – Kiss me, kiss your baby
Timmus presents: de beste albums van 2021 - Pagina 3 EmptyVandaag om 13:51 van sowhat

» *RTH* D:Ream – Things can only get better
Timmus presents: de beste albums van 2021 - Pagina 3 EmptyVandaag om 13:50 van sowhat

» *RTH* Def Rhymz - Doekoe
Timmus presents: de beste albums van 2021 - Pagina 3 EmptyVandaag om 13:49 van sowhat

» *RTH* Paul McCartney & Wings - Bluebird
Timmus presents: de beste albums van 2021 - Pagina 3 EmptyVandaag om 13:47 van sowhat

» *RTH* Cracker - Low
Timmus presents: de beste albums van 2021 - Pagina 3 EmptyVandaag om 13:44 van sowhat

» *RTH* Reparata & the Delrons – Captain of your ship
Timmus presents: de beste albums van 2021 - Pagina 3 EmptyVandaag om 13:40 van sowhat

» *RTH* Julien Clerc – Si on chantait
Timmus presents: de beste albums van 2021 - Pagina 3 EmptyVandaag om 13:38 van sowhat

» De beste 100 albums ooit met Ries
Timmus presents: de beste albums van 2021 - Pagina 3 EmptyVandaag om 12:32 van Timmus

» De beste 100 albums ooit met Ries
Timmus presents: de beste albums van 2021 - Pagina 3 EmptyVandaag om 12:30 van Timmus

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
Timmus presents: de beste albums van 2021 - Pagina 3 EmptyVandaag om 12:13 van Frodo

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
Timmus presents: de beste albums van 2021 - Pagina 3 EmptyVandaag om 12:03 van Frodo

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
Timmus presents: de beste albums van 2021 - Pagina 3 EmptyVandaag om 11:57 van Frodo

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
Timmus presents: de beste albums van 2021 - Pagina 3 EmptyVandaag om 11:53 van Frodo

» *RTH* Five star - Shine
Timmus presents: de beste albums van 2021 - Pagina 3 EmptyVandaag om 11:49 van Frodo

» Mei 2024
Timmus presents: de beste albums van 2021 - Pagina 3 EmptyVandaag om 10:41 van Ries

» De Beste Albums ooit met Ries
Timmus presents: de beste albums van 2021 - Pagina 3 EmptyVandaag om 10:17 van Ries

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
Timmus presents: de beste albums van 2021 - Pagina 3 EmptyVandaag om 9:13 van Timmus

» De beste 100 albums ooit met Ries
Timmus presents: de beste albums van 2021 - Pagina 3 EmptyGisteren om 19:50 van Timmus


Timmus presents: de beste albums van 2021

2 plaatsers
Reageren

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Timmus presents: de beste albums van 2021 - Pagina 3 Empty Re: Timmus presents: de beste albums van 2021

Bericht  Timmus 28.11.22 19:37

6. Bony Man - Cinnamon Fields
Een plaat die ik oppikte in de rotatielijst van Music Meter ("wat staat die hoog, maar dat ken ik helemaal niet, laat ik het eens luisteren"). Het was direct raak: deze IJslander heeft een juweeltje van een album gemaakt, punt. Warme, licht ontroerende, en tegelijkertijd doordringende stem met de perfecte muzikale begeleiding. Must-listen voor liefhebbers van Bon Iver, Nick Drake en Villagers.

Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

forzautregivo vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden

Timmus presents: de beste albums van 2021 - Pagina 3 Empty Re: Timmus presents: de beste albums van 2021

Bericht  Timmus 28.11.22 19:57

5. Grandbrothers - All The Unknown
Na Maybeshewill nóg een instrumentale plaat in de top-10. Dit is zeker níet het meest gevarieerde of creatieve album van 2021, want dit Turks-Duitse collectief leunt op haar derde langspeler bij zo'n beetje bij elk nummer op hetzelfde concept: een piano op volle snelheid, vermengd met elektronische beats. De reden dat dit zo hoog staat is dat dit werkelijk zo geniaal is uitgevoerd, dat je alleen maar kunt genieten van deze stijl.

Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Timmus presents: de beste albums van 2021 - Pagina 3 Empty Re: Timmus presents: de beste albums van 2021

Bericht  Timmus 01.12.22 18:16

4. Zaz - Isa
Mocht je aankomende winter behoefte hebben aan warmte, dan helpt de vijfde LP van deze uit Tours afkomstige zangeres daar zeker bij. Kijk alleen al naar de albumhoes, waar Isabelle Geoffrey op haar 42e gewoon lekker doet wat we als kind allemaal deden en wellicht gewoon zouden moeten blijven doen: het "uitblazen" van de pluisjes van een paardebloem. Alleen van deze albumcover word ik al blij, en dat is met de muziek net zo: lichtvoetig en hoopvol, modern en authentiek; elk afzonderlijk nummer is een pareltje; ze heeft een prachtige stem en laveert moeiteloos tussen pop en chanson, met op bijna elk nummer wel een verrassend muzikaal uitstapje. Ze voert me vaak moeiteloos terug naar de straten van Parijs.


Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Timmus presents: de beste albums van 2021 - Pagina 3 Empty Re: Timmus presents: de beste albums van 2021

Bericht  Timmus 01.12.22 18:37

3. Sam Fender - Seventeen going under
Oh, wat bracht deze Engelsman twee jaar geleden een heerlijk debuut uit, waarmee hij op de zevende plek eindigde in mijn lijst van dat jaar. Zoals het een goede ADHD'er betaamt, zat hij daarna niet stil en maakte een briljante opvolger, en zo haalt hij in 2021 het podium. Seventeen going under is een dijk van een plaat, waarbij er flink getoeterd wordt (saxofoon en trompet) en het fijne accent van Fender met de opzwepende muziek je doet verlangen naar de festivalweide. Tel daarbij op de uitstekende schrijfkwaliteiten van meneer Sam en het brons is meer dan verdiend.


Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Timmus presents: de beste albums van 2021 - Pagina 3 Empty Re: Timmus presents: de beste albums van 2021

Bericht  Timmus 03.12.22 20:29

2. Feu! Chatterton - Palais d'argile
Zaz haalde het niet, maar alsnog een Franse formatie op het podium. Ik maakte in 2016, tijdens een reis door Schotland, via de autoplaylist kennis met Feu! Chatterton. La Malinche (ik heb 'm regelmatig gedraaid dan wel aangevraagd op Orinoco) was een kneiter van formaat met fijne 90's-invloed, en ik hoopte in het oeuvre van de Fransen vergelijkbare nummers aan te treffen. Dat was niet het geval, maar toen werd het lente in 2021 en verscheen dit album. De electro is aanwezig, maar niet dominant: de veelheid van stijlen die de band bezigt is een lust voor het oor. Sterkste wapen is de krachtige stem van Arthur Teboul, waardoor werkelijk élk nummer, of het nou een ingetogen, explosief of iets daartussenin-nummer betreft, van hoge kwaliteit is.


Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Timmus presents: de beste albums van 2021 - Pagina 3 Empty Re: Timmus presents: de beste albums van 2021

Bericht  Timmus 03.12.22 20:45

1. Still Corners - The Last Exit
Deze Britse band dropte haar debuutalbum in 2011, maar daar was ik duidelijk niet bij. Opvolger Strange Pleasures uit 2013 (door velen gezien als het beste wat de band heeft uitgebracht) ging toentertijd ook geheel aan mij voorbij. Pas in 2020 luisterde ik voor het eerst iets van Still Corners: de titeltrack van het voor mij beste album van 2021. De band kwam hoog in alle statistieken van Last FM; de tweekoppige dreampopband maakt namelijk bijzonder verslavende muziek, waarin een terugkerend Chris-Isaac-achtig gitaartje een doorslaggevende rol speelt. Het is níet baanbrekend, niet uitermate origineel, sterker nog: het is veilig, radiovriendelijk en ronduit braaf. Maar ook zodanig vertrouwd en warm dat ik er geen genoeg van krijg.


Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Timmus presents: de beste albums van 2021 - Pagina 3 Empty Re: Timmus presents: de beste albums van 2021

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Reageren
 
Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum