Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» De Beste Albums ooit met Ries
Timmus presents: de beste albums van 2022 EmptyVandaag om 22:49 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
Timmus presents: de beste albums van 2022 EmptyVandaag om 19:09 van Ries

» *RTH* Pixies – Alec Eiffel
Timmus presents: de beste albums van 2022 EmptyVandaag om 13:54 van sowhat

» *RTH* Sandra – Maria Magdalena
Timmus presents: de beste albums van 2022 EmptyVandaag om 13:53 van sowhat

» *RTH* Brotherhood of man – Kiss me, kiss your baby
Timmus presents: de beste albums van 2022 EmptyVandaag om 13:51 van sowhat

» *RTH* D:Ream – Things can only get better
Timmus presents: de beste albums van 2022 EmptyVandaag om 13:50 van sowhat

» *RTH* Def Rhymz - Doekoe
Timmus presents: de beste albums van 2022 EmptyVandaag om 13:49 van sowhat

» *RTH* Paul McCartney & Wings - Bluebird
Timmus presents: de beste albums van 2022 EmptyVandaag om 13:47 van sowhat

» *RTH* Cracker - Low
Timmus presents: de beste albums van 2022 EmptyVandaag om 13:44 van sowhat

» *RTH* Reparata & the Delrons – Captain of your ship
Timmus presents: de beste albums van 2022 EmptyVandaag om 13:40 van sowhat

» *RTH* Julien Clerc – Si on chantait
Timmus presents: de beste albums van 2022 EmptyVandaag om 13:38 van sowhat

» De beste 100 albums ooit met Ries
Timmus presents: de beste albums van 2022 EmptyVandaag om 12:32 van Timmus

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
Timmus presents: de beste albums van 2022 EmptyVandaag om 12:13 van Frodo

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
Timmus presents: de beste albums van 2022 EmptyVandaag om 12:03 van Frodo

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
Timmus presents: de beste albums van 2022 EmptyVandaag om 11:57 van Frodo

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
Timmus presents: de beste albums van 2022 EmptyVandaag om 11:53 van Frodo

» *RTH* Five star - Shine
Timmus presents: de beste albums van 2022 EmptyVandaag om 11:49 van Frodo

» Mei 2024
Timmus presents: de beste albums van 2022 EmptyVandaag om 10:41 van Ries

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
Timmus presents: de beste albums van 2022 EmptyVandaag om 09:13 van Timmus

» De beste 100 albums ooit met Ries
Timmus presents: de beste albums van 2022 EmptyGisteren om 19:50 van Timmus


Timmus presents: de beste albums van 2022

2 plaatsers
Reageren

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Timmus presents: de beste albums van 2022 Empty Timmus presents: de beste albums van 2022

Bericht  Timmus ma 27 feb 2023, 12:28

De voorjaarsvakantie: het ultieme moment om je muzikale administratie bij te werken én de balans op te maken van het afgelopen jaar. In dit topic kun je de komende weken/maanden lezen welke langspelers uit 2022 ik de hoogste waardering toeken. Dus leun maar lekker achterover en laat maar weten of je het er al dan niet mee eens bent.

50. Robohands - Violet
Bij de eerste notering mag je dat achteroverleunen letterlijk nemen, want daar leent zich deze Britse electrojazz uitstekend voor.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

forzautregivo vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden

Timmus presents: de beste albums van 2022 Empty Re: Timmus presents: de beste albums van 2022

Bericht  Timmus ma 27 feb 2023, 12:37

49. Beyoncé - Renaissance
Over de hoes is alles al gezegd, over de Grammy's ook, laten we het dus gewoon over de muziek hebben, want die is geweldig. Het album kwam uit in de zomer, en toen was ik op vakantie, waar ik de plaat nog niet ging luisteren, maar wel de recensies las, en hierin meerdere keren de term "90's-vibe" (of iets van die strekking) tegenkwam, wat me uiteraard nieuwsgierig maakte. En gelukkig klopte het: op meerdere momenten is de invloed uit dit roemruchtige decennium te horen. Maar vooral: een plaat die van begin tot eind vet klinkt, en me al meerdere keren met meer dan energie dan anders het huishouden heeft laten doen.


Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Timmus presents: de beste albums van 2022 Empty Re: Timmus presents: de beste albums van 2022

Bericht  Timmus ma 27 feb 2023, 14:35

48. Martin Courtney - Magic Sign
De tweede soloplaat van de frontman van Real Estate is er eentje die zonder meer in een "easy-listening"-playlist past, het is soms wat dromerig, soms wat folkachtig, maar altijd makkelijk te verteren en dat is precies wat ik soms nodig heb: lichte kost.

Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Timmus presents: de beste albums van 2022 Empty Re: Timmus presents: de beste albums van 2022

Bericht  Timmus vr 03 maa 2023, 18:24

47. The Beths - Expert in a dying field
We vervolgen de lijst met een vierkoppige Nieuw-Zeelandse band, die vorig jaar haar derde langspeler afleverde. Lekkere gitaren, zonder dat het echt hard wordt, en een fijne 90's-invloed.


Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Timmus presents: de beste albums van 2022 Empty Re: Timmus presents: de beste albums van 2022

Bericht  Timmus za 04 maa 2023, 14:02

46. Maggie Rogers - Surrender
In 2022 kwam ik voor het eerst in aanraking met de muziek van deze (nu) 28-jarige Amerikaanse, maar het is geen nieuwe naam in muziekland; Surrender is de vierde LP. Recensies leerden mij dat er een forse koerswijziging had plaatsgehad ten opzichte van de vorige platen, maar daarover heb ik vooralsnog geen oordeel. Over deze uiteraard wel: met een krachtige stem, die soms enigszins aan Melissa Etheridge of Alanis Morissette doet denken, lijkt ze vrij moeiteloos te bewegen tussen rock, folk en electro - een prima, afwisselende plaat dus.




Laatst aangepast door Timmus op wo 13 dec 2023, 22:40; in totaal 1 keer bewerkt
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Timmus presents: de beste albums van 2022 Empty Re: Timmus presents: de beste albums van 2022

Bericht  Timmus za 04 maa 2023, 14:21

45. Lukas Batteau - While I was sleeping
De eerste bijdrage van eigen bodem (ook al zou je dat op basis van de naam van deze singer-songwriter niet direct verwachten). Fijn ingetogen album dat zeker in de smaak zal vallen bij liefhebbers van Ben Howard, Kurt Vile en The War On Drugs.

Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Timmus presents: de beste albums van 2022 Empty Re: Timmus presents: de beste albums van 2022

Bericht  Timmus za 04 maa 2023, 20:54

44. Kae Tempest - The line is a curve
In de lijst van 2019 was Kate Tempest nog top-10-materiaal. Nu ze een T'je overboord heeft gegooid, komt ze een stuk lager uit - maar haar spoken word, die soms bijna rap wordt, blijft een belevenis.

Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Timmus presents: de beste albums van 2022 Empty Re: Timmus presents: de beste albums van 2022

Bericht  Timmus za 04 maa 2023, 21:08

43. Fontaines D.C. - Skinty Fia
Deze Ierse band bracht haar derde LP uit afgelopen jaar. Ik was vanaf het begin (2017 in dit geval) gecharmeerd van deze postpunkband, maar de vorige twee langspelers haalden niet een top-50-waardig-niveau. Daar is nu verandering in gekomen met deze notering voor de sterk op de vocalen van Grian Chatten leunende band. In het meest ideale geval had ik alsnog twee nummers van de plaat geskipt voor een zo'n perfect mogelijk eindresultaat, maar goed, alleen de titel al van de openingsplaat deed me watertanden, dus ik klaag niet.

Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Timmus presents: de beste albums van 2022 Empty Re: Timmus presents: de beste albums van 2022

Bericht  Timmus wo 08 maa 2023, 12:10

42. Rolling Blackouts Coastal Fever - Endless Rooms
De vorige langspeler, uit 2020, haalde eveneens de top-50, op bijna dezelfde plek (#40). Niet verwonderlijk, want de band is er in kwaliteit, lichtvoetigheid en aantrekkingskracht niet op achteruitgegaan.

Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Timmus presents: de beste albums van 2022 Empty Re: Timmus presents: de beste albums van 2022

Bericht  Timmus wo 08 maa 2023, 12:18

41. Fennec - A couple of good days
In plaats van "days" had er wat mij betreft ook "tracks" in de albumtitel kunnen staan - al komen no. 4 en no.8 hiervoor wat minder in aanmerking. Het is een zomerse plaat, vrij goed dansbaar, die het goed zal doen als opwarmertje voor een lange avond in de club.


Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Timmus presents: de beste albums van 2022 Empty Re: Timmus presents: de beste albums van 2022

Bericht  Timmus za 11 maa 2023, 13:11

40. Lera Lynn - Something more than love
Lera Lynn verwierf bekendheid vanwege haar muzikale bijdragen aan True Detective, wat een goede soundtrack opleverde. Een heel album gaat haar echter ook prima af: haar stem is uitstekend en de muzikale begeleiding passend ingetogen en goed verzorgd.

Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Timmus presents: de beste albums van 2022 Empty Re: Timmus presents: de beste albums van 2022

Bericht  Timmus za 11 maa 2023, 18:37

39. Moss - HX
Eén woord, vier letters, eerste letter M, uit Amsterdam. Dit geldt voor zowel #39 als #38. Om te beginnen met Moss: vijf jaar na Strike (met het fenomenale My Decision) heeft de band nog niets aan kracht ingeboet, getuige deze plaat waar op een prettige manier soms kort gas wordt teruggenomen, om vrij snel daarna weer een paar versnellingen hoger te gaan. Dit levert een geslaagde en afwisselende zesde plaat op.


38. MICH - Nuts
En van Moss gaan we naar MICH, ook uit Amsterdam dus. Een band die (terecht) wordt vergeleken met een net iets opgewektere versie van The Cure moet natuurlijk wel in mijn eindlijst. Het gitaartje is verslavend, maar een snelle verzadiging ligt ook op de loer.

Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Timmus presents: de beste albums van 2022 Empty Re: Timmus presents: de beste albums van 2022

Bericht  Timmus za 11 maa 2023, 19:46

37. Eels - Extreme Witchcraft
De band van Everett associeer ik vooral met de 90's, maar helemaal logisch is dat niet (meer) want in dat decennium bracht deze groep twee platen uit en inmiddels zijn we toe aan nummer 14. Aan de andere kant, zoveel is er niet veranderd: stemmige muziek, fijn tempo en overtuigend gezongen.

Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Timmus presents: de beste albums van 2022 Empty Re: Timmus presents: de beste albums van 2022

Bericht  Timmus zo 12 maa 2023, 10:18

36. Bear's Den - Blue Hours
Niet geheel toevallig plaats ik de nummer-36 op een zondagochtend, want dat is absoluut het beste tijdstip om deze rustgevende plaat te beluisteren.

Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Timmus presents: de beste albums van 2022 Empty Re: Timmus presents: de beste albums van 2022

Bericht  Timmus zo 12 maa 2023, 11:41

35. Kungs - Club Azur
En dit is juist de plaat voor de zaterdagavond, of beter gezegd de nacht. De albumtitel verwijst naar de gelijknamige nachttent in Parijs, en hiermee gaan de voetjes van de vloer. Met een dikke knipoog naar landgenoten Daft Punk en de nodige 80's- en 90's-samples is het een waar feestje, en dan wil je inderdaad nooit meer naar huis.


Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Timmus presents: de beste albums van 2022 Empty Re: Timmus presents: de beste albums van 2022

Bericht  Timmus wo 29 maa 2023, 19:36

34. Indian Wells - No one really listen to oscillators
Nog meer electro, wel wat minder dansbaar. Na een uitermate vaag begin is het weer genieten van de vondsten van deze Italiaanse producer, waarmee hij overigens niet zo hoog komt als in 2017, toen hij met Where the world ends de top-10 haalde. Maar een 34e plek is ook niet het einde van de wereld.

Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Timmus presents: de beste albums van 2022 Empty Re: Timmus presents: de beste albums van 2022

Bericht  Timmus wo 29 maa 2023, 19:45

33. King Princess - Hold On Baby
Door naar de nummer 33, met de tweede plaat van Mikaela Mullaney Straus, oftewel King Princess. Het debuutalbum van deze 24-jarige zangeres (in 2019) had ik gemist, maar gelukkig raakte ik dankzij de Catch 22 in aanraking met het ontzettend fijne nummer Little Bother. Het bijbehorende album is al net zo prettig, met rake teksten die bijzonder goed gezongen worden.


Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Timmus presents: de beste albums van 2022 Empty Re: Timmus presents: de beste albums van 2022

Bericht  Timmus wo 29 maa 2023, 19:55

32. First Aid Kit - Palomino
De gezusters Soderberg waren ook succesvol in de Catch 22. Wat blijft het toch heerlijk om naar deze heldere stemmen te luisteren. En dan hoeft het helemaal niet diepgaand te zijn, want lekker mee oeh-oeh'en met de Zweedse zusjes is ook helemaal geen straf.

Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Timmus presents: de beste albums van 2022 Empty Re: Timmus presents: de beste albums van 2022

Bericht  Timmus wo 29 maa 2023, 20:17

31. Belle and Sebastian - A Bit Of Previous
Nog een band waar ik instant vrolijk van word (terwijl hun teksten heus niet altijd zo lichtvoetig zijn als de muziek doet vermoeden) en die ik zelden op een zwak moment kan betrappen. Deze Schotten beheersen de kunst van het op het oog en oor achteloos brengen van geweldige muziek, dus ook dit jaar staan ze gewoon weer in mijn lijst.


Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Timmus presents: de beste albums van 2022 Empty Re: Timmus presents: de beste albums van 2022

Bericht  Timmus wo 29 maa 2023, 20:32

30. Widowspeak - The Jacket
Een zuchtstemmetje is voor mij niet altijd een pré, maar in het geval van Widowspeak is het onweerstaanbaar, en zo komt dit viersterrenalbum op de 30e plaats. Fijn dromerig en zeer sfeervol. Overigens: ook wel leuk dat de albumtitel precies beschrijft wat op de cover te zien is (of andersom: dat de cover precies toont wat de titel is).



Laatst aangepast door Timmus op wo 13 dec 2023, 22:43; in totaal 1 keer bewerkt
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Timmus presents: de beste albums van 2022 Empty Re: Timmus presents: de beste albums van 2022

Bericht  Timmus wo 29 maa 2023, 21:03

29. Teho - Infinity
Redelijk minimale, maar uiterst doeltreffende techno, die "rustig" genoeg is om ook op de achtergrond op te zetten. Maar je kunt ook (eventueel via de koptelefoon) losgaan op deze muziek. Wat dat betreft is er wel een duidelijke gelijkenis met Bicep, die een paar jaren terug de lijst aanvoerde.

Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Timmus presents: de beste albums van 2022 Empty Re: Timmus presents: de beste albums van 2022

Bericht  Timmus di 04 apr 2023, 18:12

28. Louane - Sentiments
Aan het eind van 2023 zal dit album, dat in december 2022 uitkwam, vast hoog eindigen in mijn luisterstatistieken; ik krijg geen genoeg van haar mooie pianospel en haar heerlijk op het randje balancerende hoge, indringende stem.


Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Timmus presents: de beste albums van 2022 Empty Re: Timmus presents: de beste albums van 2022

Bericht  Timmus wo 05 apr 2023, 11:31

27. Paolo Nutini - Last Night In The Bittersweet
Met een speelduur van meer dan 70 minuten is dit één van de langste platen uit mijn top-50. Nutini weet de aandacht echter prima vast te houden door zijn veelzijdigheid. Over de volgorde lijkt dan wat minder goed te zijn nagedacht.



Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Timmus presents: de beste albums van 2022 Empty Re: Timmus presents: de beste albums van 2022

Bericht  Timmus wo 12 apr 2023, 19:08

26. Suede - Autofiction
De aanvoerder van het rechterrijtje is van een band die ik vooral met de nineties associeer, maar die nergens gedateerd of twijfelachtig klinkt. Sterker nog, zowel qua stem als muziek een krachtige, warme, goed gemaakte plaat.


Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Timmus presents: de beste albums van 2022 Empty Re: Timmus presents: de beste albums van 2022

Bericht  Timmus wo 12 apr 2023, 19:35

25. Kurt Vile - (watch my moves)
Zoals een goede keukenprinses een heerlijk recept ook niet verandert, zo zijn de ingredienten voor het laatste album van Kurt Vile dezelfde als de vorige, dus dat betekent opnieuw een heerlijke combinatie van chill, loom en voortkabbelend.
Het vorige album, Bottle It In uit 2018, eindigde in de top-10, dat zit er deze keer niet in. Dat heeft weinig met Vile te maken maar alles met het geweldige aanbod dit jaar.

Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Timmus presents: de beste albums van 2022 Empty Re: Timmus presents: de beste albums van 2022

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Reageren
 
Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum