Verrukkelijke 500 - Editie 2014
+27
Ron_
Keano
Laxus11
Onweerwolf
forzautregivo
carpi
Colijn1984
Timmus
Kaj
Mauricedegier
MrJohn
Frodo
Jorg
Vleertje
Dutchzaphod
Joostvdaa
Berend
sowhat
Mirrr
Marsha
Dave Evans
Ries
snoopy
Chrisje
Chevy
Kasper
Grafmat
31 plaatsers
Pagina 4 van 9
Pagina 4 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Verrukkelijke 500 - Editie 2014
Ere wie ere toekomt: de huidige puntentelling is door Ard bedachtColijn1984 schreef:De curve die Kaj heeft ingebouwd voldoet denk ik prima.
Verder doe ik het ook wel ongeveer zoals jij zegt: de kolommen met oude posities verborgen houden om mezelf niet te veel te beïnvloeden en de 'keuzelijst' shuffelen voordat ik de boel op volgorde ga zetten. Werkt al vele jaren prima
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
MrJohn schreef:Ben benieuwd Grafmat of bij dat experiment in 2014 je gemoedsstemming ertegen bestand is om een volstrekt stilzwijgen te bewaren in het geval de aanwas van lijsten in de loop van de laatste weken/dagen achterblijft bij voorgaande jarenGrafmat schreef:
Maar ik heb met Kaj afgesproken dat we volgend jaar een andere strategie gaan proberen: Ik ga niet pushen en trekken, en dan eens zien op welk aantal we uitkomen.... Als het aantal niet wezenlijk veranderd is daarmee de facto bewezen dat ik dus voor niets de hele tijd bezig ben met reclame maken, maar 'iets' in mij zegt dat het waarschijnlijk wel degelijk helpt... Anders zou ik het ook niet doen natuurlijk...
Zullen we wedden om een fles Ardbeg ?
Uit het topic van vorig jaar deze.... Ik vrees dat ik me er niet aan heb gehouden en dat het nog wel wat erger gaat worden. De lijsten komen echt met horten en stoten binnen, er is geen peil op te trekken. De ene dag zijn er 8, dan weer 1 en vandaag staat (vanwege het belachelijk lekkere weer...?) de teller gewoonweg weer op NULL... En dat terwijl ik er bijna op rekende dat met de stand van 93 lijsten we vandaag de 100 al zouden gaan doorbreken. Hopelijk vanavond lijstjesregen...
Vanuit de VV moeten er in ieder geval nog een héleboel binnenkomen. Dus daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrr gaat ie weeerrrrr:
WWWWWWWWWWWAAAAAAAAAAAAAAR BLIJVEN DE LIJSTJES VAN:
forzautregivo, Timmus, Grafmat, sokratikos, Jaap2000, Joyce, Nien (en Cow...?), Miennnn, Kaj, Richie39, Vleertje, snoopy, jan1966, Journeyman, Paul, Frodo, Dries, Dutchzaphod, Jorg, Mirrr, fon1960, Mies, Jinxx, Colijn1984, Sjoerd, LarryMullen, Marleen, carpi, Rman, Emus, Gijs, biscuit, vogel, jrl74, Led-Zep, Mark, LisaMango0, Pe, Christian, Eevee, Nikiforenko, smithsandra, Anjo, McCartneyfan, Keano, karoo, WillemRadio, remon, Erwin, groover, koekkie, suus, Paap, aliciakeyesfan, de_witte, Alex, DuckDJ, kevindeB, sasia, benniet, togtog, tantje sjaan, MarcoLagerwerf, Petert, linneke, en ie-der-een die ik vergeten ben!
Inmiddels binnen: Kasper, DaveEvans, Joger, Marsha, ErickNJ, Ro, JoostvdAa, dewauw, Kiwiana, kiske, sokocat, Berend, Roadrunner en Roche, MrJohn, sowhat, Maurice, Marrk, PPProf, Chrisje, Chevy, oehoe, laxus11, MarcoV en Onweerwolf.
Op naar de 100!!
******* NOG 7 DAGEN OM JE LIJST IN TE LEVEREN!!!! ****************
Ik heb een stuk strenger geselecteerd dan voorafgaande jaren en dat heeft tot gevolg dat mijn longlist nu niet 1100 (vorig jaar) maar 480 platen telt. Met name artiesten die ik regelmatig luister maar waar er niet echt een favoriet uitspringt (Elliott Smith, Ane Brun, Beck, British Sea Power, Massive Attack, Lamb - om maar wat voorbeelden te noemen) hebben het moeten ontgelden.
De geselecteerden heb ik nu in vier groepen verdeeld: eredivisie, 1e divisie, 2e divisie en zondagamateurs.
En die moeten nog op volgorde worden gezet de komende week.
De geselecteerden heb ik nu in vier groepen verdeeld: eredivisie, 1e divisie, 2e divisie en zondagamateurs.
En die moeten nog op volgorde worden gezet de komende week.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Hoe meer ik gepusht wordt, hoe minder zin ik heb om meer dan 10 minuten voor de deadline in te zenden
Kaj- Music-Maniac !!!
Mijn lijst komt steeds dichter in de buurt van 'af zijn', maar ik denk steeds dat ik wat geweldige carpi-nummers mis. Ben open voor suggesties van mensen die mijn muzieksmaak een beetje kennen. En misschien willen mensen die vanavond even aanvragen on da radio.
carpi- Music-freak
- Aantal berichten : 158
Registratiedatum : 11-11-12
Leeftijd : 47
Als je 'm zelf verwerkt, heeft niemand daar natuurlijk een probleem mee.Kaj schreef:Hoe meer ik gepusht wordt, hoe minder zin ik heb om meer dan 10 minuten voor de deadline in te zenden
Kaj schreef:Hoe meer ik gepusht wordt, hoe minder zin ik heb om meer dan 10 minuten voor de deadline in te zenden
Sorry, ik wil je met liefde uit het lijstje halen hoor, Kaj. Tis alleen wel errug obvious dat wanneer er enkele mensen 2 tot 3 dagen heel druk zijn, er ineens geen lijstje meer binnenkomt. Hetgeen dus impliciet wel bewijst dat dat gepush 'enige' functie heeft. En ik weet ook wel dat jij bij wijze van spreken net zo lief alleen voor je vader en moeder uitzendt, maar helaas steek ik iets anders in mekaar. En ik weet óók alweer zeker dat als straks die grens van 100 luisteraars weer bereikt gaat worden, jij dat óók gewoon leuk vindt. En dáár is al die publiciteit voor. niet alleen lijstjes, maar ook zoveel mogelijk luisteraars. En het is ook gewoon prettig om zoveel mogelijk lijstjes zo vroeg mogelijk te hebben, zodat het ná volgende week zaterdag niet een heidens karwei is om alles verwerkt te krijgen...
Anyway: we gaan de boel opzetten voor de uitzending zometeen. Zie ik jullie allen in de chat!?
Gast- Gast
Ik weet ook wel dat het werkt Ik hoef alleen niet gepusht te worden (net zoals bijvoorbeeld Timmus en jijzelf, mensen die de studio niet in mogen als ze geen lijstje ingeleverd hebben )Grafmat schreef:Kaj schreef:Hoe meer ik gepusht wordt, hoe minder zin ik heb om meer dan 10 minuten voor de deadline in te zenden
Sorry, ik wil je met liefde uit het lijstje halen hoor, Kaj. Tis alleen wel errug obvious dat wanneer er enkele mensen 2 tot 3 dagen heel druk zijn, er ineens geen lijstje meer binnenkomt. Hetgeen dus impliciet wel bewijst dat dat gepush 'enige' functie heeft. En ik weet ook wel dat jij bij wijze van spreken net zo lief alleen voor je vader en moeder uitzendt, maar helaas steek ik iets anders in mekaar. En ik weet óók alweer zeker dat als straks die grens van 100 luisteraars weer bereikt gaat worden, jij dat óók gewoon leuk vindt. En dáár is al die publiciteit voor. niet alleen lijstjes, maar ook zoveel mogelijk luisteraars. En het is ook gewoon prettig om zoveel mogelijk lijstjes zo vroeg mogelijk te hebben, zodat het ná volgende week zaterdag niet een heidens karwei is om alles verwerkt te krijgen...
Anyway: we gaan de boel opzetten voor de uitzending zometeen. Zie ik jullie allen in de chat!?
Kaj- Music-Maniac !!!
Je kan mij van je pushlijstje afstrepen Hij ligt er weer de Vleer Vuige 1000. Met dit jaar 116 nieuwe binnenkomers als ik het goed heb geteld.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
En met de lijstjes die vanavond dan tóch nog binnenstroomden hebben we 100 gekraakt! De 100e lijst, beetje een bummer, was nota bene van Vleer zelf, haha. Sigaar uit eigen doos, dus, als het ware... Maar we staan dus nu op:
VV-ers die aan dit succes meewerkten naast de reeds genoemde: Frodo, Vleertje, Poekfield en... McCartneyfan (he-le-maal vergeten te noemen... )
103 !!
VV-ers die aan dit succes meewerkten naast de reeds genoemde: Frodo, Vleertje, Poekfield en... McCartneyfan (he-le-maal vergeten te noemen... )
snoopy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64
Grafmat maak van mij maar de 99e of de 101e inzender en zet iemand anders in het zonnetje voor die 100e inzending. Het was juist mijn bedoeling om nummer 99 te zijn. Met mijn discalculie had ik alleen even niet goed gerekend.
Vleertje- Music-Master
Ik kan me herinneren dat Grafmat gisteravond in de uitzending zei dat jij nr. 99 was Vleertje. Frodo nummer 100?
Ehh ik ben de tel ook effies kwijt
Ehh ik ben de tel ook effies kwijt
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Ik snap dat er via Feestboek af en toe gepromoot wordt, maar als Vleertje én Grafmat dagelijks hun ding doen wordt het wat veel. Het begin irritant te worden...
Berend- Music-director
- Aantal berichten : 1927
Registratiedatum : 30-04-12
4 tips per dag 2 van Grafmat en 2 van mijzelf daar kun je wel omheen lezen. Als je het echt irritant vind dan kun je ons voor de time being ontvrienden. Ik snap dat het irritant kan worden maar deze komende week is de laatste week dat we nog alles op alles zetten om mensen over de streep te trekken om alsnog een lijstje in te dienen.
Bij deze voor Berend en alle andere die er "last" van hebben mijn oprechte excuses vanaf volgende week zondag alleen nog maar de normale facebook onzin van mij.
Bij deze voor Berend en alle andere die er "last" van hebben mijn oprechte excuses vanaf volgende week zondag alleen nog maar de normale facebook onzin van mij.
Vleertje- Music-Master
Excuses aanvaard. Ik zal de komende week ook nog wel doorkomen...
Berend- Music-director
- Aantal berichten : 1927
Registratiedatum : 30-04-12
Tuurlijk alle vertrouwen in
Vleertje- Music-Master
Je zal wel moeten... En anders blokkeer je me maar een weekje of zo. Ben je van alles af.
Ik zal hem aftrappen!
Wat wordt...
..de top 3? 1. Street Spirit - Radiohead 2. Arcade Fire - Rebellion (Lies) 3 Pearl Jam - Black
..de hoogste binnenkomer en op welke plek komt deze binnen? Nick Cave - Jubilee Street 175
..de grootste stijger? NIN - Closer
..de grootste daler? Bob Marley - Redemption Song
..de hoogste niet-engelstalige plaat? Stromea - Alors on Dance
En wie wordt de winnaar tussen de clash..
..Porcupine Tree (15 met Arriving Somewhere But Not Here) vs. Dream Theater (42 met Count of Tuscany)? Porcupine Tree
..Stairway to Heaven (4) vs. Child in Time (6)? Child In Time
..Fool's Overture (12) vs. School (16)? Fool's Overture
..There Is a Light That Never Goes Out (48) vs. How Soon Is Now? (59)? There Is A Light That Never Goes Out
..Space Oddity (123) vs. "Heroes" (82)? Space Oddity
..Dire Straits (8 noteringen) vs. U2 (10 noteringen)? Gelukkig blijft dat U2 dit jaar.
..Bliss (20) vs. Knights of Cydonia (21) vs. New Born (41, maar snel stijgend, zie hieronder)? Knights of Cydonia
Verder nog twee schattingsvragen:
- Hoeveel stemmen krijg de nummer 500 (in 2013 waren het er 16)? 11
- Hoeveel stemmen krijgt de nummer 1 (in 2013 waren het er 69)? 72
- Hoeveel platen krijgen meer dan 30 stemmen (in 2013 waren dat er 93)? 100
- Hoeveel platen komen in de lijst met minder dan 13 stemmen (in 2013 waren dat er 10)? 6
Chevy jij hebt dit vorig jaar opgesteld voel je vrij om die welk nummer blijft er wel of niet doorstijgen vraag toe te voegen. Dat was me even te veel werk voor dit moment om een aantal jaartallen te doorlopen.
Ik zal hem aftrappen!
Wat wordt...
..de top 3? 1. Street Spirit - Radiohead 2. Arcade Fire - Rebellion (Lies) 3 Pearl Jam - Black
..de hoogste binnenkomer en op welke plek komt deze binnen? Nick Cave - Jubilee Street 175
..de grootste stijger? NIN - Closer
..de grootste daler? Bob Marley - Redemption Song
..de hoogste niet-engelstalige plaat? Stromea - Alors on Dance
..Porcupine Tree (15 met Arriving Somewhere But Not Here) vs. Dream Theater (42 met Count of Tuscany)? Porcupine Tree
..Stairway to Heaven (4) vs. Child in Time (6)? Child In Time
..There Is a Light That Never Goes Out (48) vs. How Soon Is Now? (59)? There Is A Light That Never Goes Out
..Dire Straits (8 noteringen) vs. U2 (10 noteringen)? Gelukkig blijft dat U2 dit jaar.
..Bliss (20) vs. Knights of Cydonia (21) vs. New Born (41, maar snel stijgend, zie hieronder)? Knights of Cydonia
- Hoeveel stemmen krijg de nummer 500 (in 2013 waren het er 16)? 11
- Hoeveel stemmen krijgt de nummer 1 (in 2013 waren het er 69)? 72
- Hoeveel platen krijgen meer dan 30 stemmen (in 2013 waren dat er 93)? 100
- Hoeveel platen komen in de lijst met minder dan 13 stemmen (in 2013 waren dat er 10)? 6
Chevy jij hebt dit vorig jaar opgesteld voel je vrij om die welk nummer blijft er wel of niet doorstijgen vraag toe te voegen. Dat was me even te veel werk voor dit moment om een aantal jaartallen te doorlopen.
Vleertje- Music-Master
Dit is natuurlijk een beetje de wens die de vader van jouw gedachte is, wellicht zelfs een een soort self-fulfilling prophecy op deze manierVleertje schreef:Vorig jaar hebben een aantal mensen voorspellingen gedaan. Lijkt me leuk om dat dit jaar ook te gaan doen.
Ik zal hem aftrappen!
.
Ik denk overigens dat Iron Sky dit ruim gaat winnen.
Jorg- Moderator
- Aantal berichten : 3076
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35
Wat wordt...
..de top 3? 1 Pearl Jam - Black 2. Radiohead - Street Spirit 3. Pink Floyd - Comfortably numb
..de hoogste binnenkomer en op welke plek komt deze binnen? Paolo Nutini Iron sky 135
..de grootste stijger? Sigur ros - Untitled #8
..de grootste daler? Blaudzun - Flame on my head (gok dat de plaat er nog net in blijft)
..de hoogste niet-engelstalige plaat? Stromae - Formidable (ik ga er vanuit dat Vleer deze ook bedoelde )
..Stairway to Heaven (4) vs. Child in Time (6)? Stairway to heaven
..Space Oddity (123) vs. "Heroes" (82)? Heroes (helaas...)
..Dire Straits (8 noteringen) vs. U2 (10 noteringen)? U2
- Hoeveel stemmen krijg de nummer 500 (in 2013 waren het er 16)? 12
- Hoeveel stemmen krijgt de nummer 1 (in 2013 waren het er 69)? 75
- Hoeveel platen krijgen meer dan 30 stemmen (in 2013 waren dat er 93)? 110
- Hoeveel platen komen in de lijst met minder dan 13 stemmen (in 2013 waren dat er 10)? 5
..de top 3? 1 Pearl Jam - Black 2. Radiohead - Street Spirit 3. Pink Floyd - Comfortably numb
..de hoogste binnenkomer en op welke plek komt deze binnen? Paolo Nutini Iron sky 135
..de grootste stijger? Sigur ros - Untitled #8
..de grootste daler? Blaudzun - Flame on my head (gok dat de plaat er nog net in blijft)
..de hoogste niet-engelstalige plaat? Stromae - Formidable (ik ga er vanuit dat Vleer deze ook bedoelde )
..Stairway to Heaven (4) vs. Child in Time (6)? Stairway to heaven
..Space Oddity (123) vs. "Heroes" (82)? Heroes (helaas...)
- Hoeveel stemmen krijg de nummer 500 (in 2013 waren het er 16)? 12
- Hoeveel platen krijgen meer dan 30 stemmen (in 2013 waren dat er 93)? 110
- Hoeveel platen komen in de lijst met minder dan 13 stemmen (in 2013 waren dat er 10)? 5
Laatst aangepast door Mauricedegier op 04.11.14 20:33; in totaal 1 keer bewerkt
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Wat wordt...
..de top 3? 1. Pearl Jam - Black 2. Pink Floyd - Comfortably Numb 3. Dire Straits - Telegraph Road
..de hoogste binnenkomer en op welke plek komt deze binnen? Paolo Nutini - Iron Sky 93
..de grootste stijger? The Stone Roses - I Am The Resurrection
..de grootste daler? Simple Minds - Somewhere, Somehow In Summertime
..de hoogste niet-engelstalige plaat? Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
..Stairway to Heaven (4) vs. Child in Time (6)? Stairway To Heaven
..Fool's Overture (12) vs. School (16)? School
..Bliss (20) vs. Knights of Cydonia (21) vs. New Born (41, maar snel stijgend, zie hieronder)? Allemaal vliegen ze eruit!
- Hoeveel stemmen krijg de nummer 500 (in 2013 waren het er 16)? 18
- Hoeveel stemmen krijgt de nummer 1 (in 2013 waren het er 69)? 73
- Hoeveel platen krijgen meer dan 30 stemmen (in 2013 waren dat er 93)? 104
..de top 3? 1. Pearl Jam - Black 2. Pink Floyd - Comfortably Numb 3. Dire Straits - Telegraph Road
..de hoogste binnenkomer en op welke plek komt deze binnen? Paolo Nutini - Iron Sky 93
..de grootste stijger? The Stone Roses - I Am The Resurrection
..de grootste daler? Simple Minds - Somewhere, Somehow In Summertime
..de hoogste niet-engelstalige plaat? Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
..Stairway to Heaven (4) vs. Child in Time (6)? Stairway To Heaven
..Fool's Overture (12) vs. School (16)? School
..Bliss (20) vs. Knights of Cydonia (21) vs. New Born (41, maar snel stijgend, zie hieronder)? Allemaal vliegen ze eruit!
- Hoeveel stemmen krijgt de nummer 1 (in 2013 waren het er 69)? 73
- Hoeveel platen krijgen meer dan 30 stemmen (in 2013 waren dat er 93)? 104
..de top 3? 1. Pearl Jam - Black 2. Radiohead - Street Spirit (Fade Out) 3 Dire Straits - Telegraph Road
..de hoogste binnenkomer en op welke plek komt deze binnen? Paolo Nutini - Iron Sky 67 (al mag het van mij Jubilee Street zijn.
..de grootste stijger? Sigur Ros - Untitled 8
..de grootste daler? Mumford and Sons - The Cave
..de hoogste niet-engelstalige plaat? Ramses en Liesbeth - Pastorale
..Porcupine Tree (15 met Arriving Somewhere But Not Here) vs. Dream Theater (42 met Count of Tuscany)?
..Stairway to Heaven (4) vs. Child in Time (6)?
..There Is a Light That Never Goes Out (48) vs. How Soon Is Now? (59)?
..Space Oddity (123) vs. "Heroes" (82)?
..Dire Straits (8 noteringen) vs. U2 (10 noteringen)?
..Bliss (20) vs. Knights of Cydonia (21) vs. New Born (41)?
- Hoeveel platen krijgen meer dan 30 stemmen (in 2013 waren dat er 93)? 103
- Hoeveel platen komen in de lijst met minder dan 13 stemmen (in 2013 waren dat er 10)? 2
..de top 3? 1. Pearl Jam - Black 2. Radiohead - Street Spirit (Fade Out) 3 Dire Straits - Telegraph Road
..de hoogste binnenkomer en op welke plek komt deze binnen? Paolo Nutini - Iron Sky 67 (al mag het van mij Jubilee Street zijn.
..de grootste stijger? Sigur Ros - Untitled 8
..de grootste daler? Mumford and Sons - The Cave
..de hoogste niet-engelstalige plaat? Ramses en Liesbeth - Pastorale
..Porcupine Tree (15 met Arriving Somewhere But Not Here) vs. Dream Theater (42 met Count of Tuscany)?
..Stairway to Heaven (4) vs. Child in Time (6)?
..There Is a Light That Never Goes Out (48) vs. How Soon Is Now? (59)?
..Space Oddity (123) vs. "Heroes" (82)?
..Dire Straits (8 noteringen) vs. U2 (10 noteringen)?
..Bliss (20) vs. Knights of Cydonia (21) vs. New Born (41)?
- Hoeveel platen krijgen meer dan 30 stemmen (in 2013 waren dat er 93)? 103
- Hoeveel platen komen in de lijst met minder dan 13 stemmen (in 2013 waren dat er 10)? 2
Kasper- Music-director
- Aantal berichten : 1531
Registratiedatum : 04-11-11
Leeftijd : 34
Tjonge... Jullie vertrouwen in Iron Sky is wel Sky High... Hebben jullie 'm dan ook allemaal HOOG in jullie lijstjes staan!?
Ik zie even af van deelname aan deze kwis, omdat ik momenteel om Kaj te ontlasten iets doe met lijstjes verwerken, schoonmaken en tussenstandjes uitdraaien (wat ik komende zaterdagochtend pas nog een keer doe ter voorbereiding op de Stemfinaleuitzending). Ik wil niet handelen met enige voorkennis.
Ik mis wel de kwisvraag naar welke band het vaakst genoemd wordt en met hoeveel nummers die band in de V500 komt te staan.
En de vraag naar met hoeveel stemmen de nummer 500 in de lijst komt is wwel grappig, maar zegt niets over hoeveel stemmen een nummer nodig heeft om de lijst te komen. De laatste vraag sluit daar wel beter op aan.
Ik zie even af van deelname aan deze kwis, omdat ik momenteel om Kaj te ontlasten iets doe met lijstjes verwerken, schoonmaken en tussenstandjes uitdraaien (wat ik komende zaterdagochtend pas nog een keer doe ter voorbereiding op de Stemfinaleuitzending). Ik wil niet handelen met enige voorkennis.
Ik mis wel de kwisvraag naar welke band het vaakst genoemd wordt en met hoeveel nummers die band in de V500 komt te staan.
En de vraag naar met hoeveel stemmen de nummer 500 in de lijst komt is wwel grappig, maar zegt niets over hoeveel stemmen een nummer nodig heeft om de lijst te komen. De laatste vraag sluit daar wel beter op aan.
» Verrukkelijke 500 Editie 2014
» Verrukkelijke 500 - Editie 2011
» Verrukkelijke 500 #9 - Editie 2016
» Verrukkelijke 500 Editie 2013
» Verrukkelijke 500 - Editie 2013
» Verrukkelijke 500 - Editie 2011
» Verrukkelijke 500 #9 - Editie 2016
» Verrukkelijke 500 Editie 2013
» Verrukkelijke 500 - Editie 2013
Pagina 4 van 9
Permissies van dit forum: