Verrukkelijke 500 - Editie 2014
+27
Ron_
Keano
Laxus11
Onweerwolf
forzautregivo
carpi
Colijn1984
Timmus
Kaj
Mauricedegier
MrJohn
Frodo
Jorg
Vleertje
Dutchzaphod
Joostvdaa
Berend
sowhat
Mirrr
Marsha
Dave Evans
Ries
snoopy
Chrisje
Chevy
Kasper
Grafmat
31 plaatsers
Pagina 6 van 9
Pagina 6 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Verrukkelijke 500 - Editie 2014
De nuancering kon ik zeer goed waarderen, de eerste post niet zo.
Niet meteen zo heetgebakerd reageren graag, ik zal ook wat beter letten op hoe ik iets schrijf, oké?
Niet meteen zo heetgebakerd reageren graag, ik zal ook wat beter letten op hoe ik iets schrijf, oké?
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
sowhat schreef:De nuancering kon ik zeer goed waarderen, de eerste post niet zo.
Nou en? Zoals ik al zei; als je het niet kunt waarderen dan heb je pech.
Gast, ga alsjeblieft ergens anders huilen.
Ik geef gewoon mijn mening. Niet mee eens? Prima. Er op in gaan? Prima.
Maar een ander voorschrijven wat hij volgens jou wel en niet mag posten en hoe, daar heb ik echt een grafhekel aan. Het is hier geen christelijke basisschool of wel soms?
Als ik vind dat een nummer klinkt als 'oubollige 3fmrock' en ik wil dat melden dan doe ik dat en het is nergens voor nodig dat er dan iemand komt zeiken dat dat niet mag. Waar gaat het nou helemaal over? Het is slechts muziek, als ik zo zou reageren als jij elke keer als iemand een nummer dat ik gaaf vind negatief beoordeelt dan zou ik geen tijd meer over hebben.
Kom op zeg.
Onweerwolf- Music-freak
- Aantal berichten : 169
Registratiedatum : 01-10-12
3 fm-radio rock is in mijn woordenboek 'alles wat klinkt als Kensington'Grafmat schreef:Hahaha, en tóch in de verdediging schieten, hè...
Maar eh: nou zei je tenminste iets inhoudelijks over Nutini. '3 fmradio rock', zo het al bestaat, daar kan ik helemaal niks mee. Ook niet na je volgende uitleg, trouwens.
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Leeftijd : 36
Niets lekkerder dan thuiskomen en alweer 6 lijsten in je mailbox aantreffen:
VV-lijsten die de afgelopen dagen binnenploften: Smiley, Carpi, Keano, remon en Rico. Ook de vrouw van Dutchzaphod heeft haar lijst reeds ingestuurd. Inclusief Themata van Karnivool!!
Mensen... Ik krijg kriebels, want nog een paar extra puntjes en ik krijg werkelijk het idee dat Karnivool de lijst nog wel eens zou kunnen gaan halen ook. En dát had ik echt niet verwacht. Ik heb er wel álles aan gedaan, uiteraard , maar toch... Ik had het niet verwacht. En dat vind ik het mooie van de V500: Dat het tóch nog mogelijk is om dit soort nummers in een allertijdenlijst te krijgen. De Prepush-uitzending is een groot goed, dat gekoesterd dient te worden
Maar we zijn er nog niet, dus stem op die plaat!!
133!!
VV-lijsten die de afgelopen dagen binnenploften: Smiley, Carpi, Keano, remon en Rico. Ook de vrouw van Dutchzaphod heeft haar lijst reeds ingestuurd. Inclusief Themata van Karnivool!!
Mensen... Ik krijg kriebels, want nog een paar extra puntjes en ik krijg werkelijk het idee dat Karnivool de lijst nog wel eens zou kunnen gaan halen ook. En dát had ik echt niet verwacht. Ik heb er wel álles aan gedaan, uiteraard , maar toch... Ik had het niet verwacht. En dat vind ik het mooie van de V500: Dat het tóch nog mogelijk is om dit soort nummers in een allertijdenlijst te krijgen. De Prepush-uitzending is een groot goed, dat gekoesterd dient te worden
Maar we zijn er nog niet, dus stem op die plaat!!
Was de afgelopen jaren altijd ruim op tijd, maar heb het momenteel zo druk dat het stressen wordt om de deadline te halen! Maar ik ben hard bezig en het gaat me uiteraard lukken morgen of zaterdag. Het gaat me alleen niet lukken om Karnivool punten geven, want ik ken die hele band niet Die 3 fm-plaat van Nutini komt er uiteraard wel in
Laatst aangepast door forzautregivo op 06.11.14 12:21; in totaal 2 keer bewerkt
Edit: het woord 3 fm aan elkaar wordt blijkbaar automatisch vervangen door fapradio. Het forum wordt blijkbaar opgewonden van Giel hahaha
Edit: het woord 3 fm aan elkaar wordt blijkbaar automatisch vervangen door fapradio. Het forum wordt blijkbaar opgewonden van Giel hahaha
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Ik ga er vanavond ook nog eens goed voor zitten. Want hij moet toch echt eens een keer af.
Gast- Gast
Grafmat schreef:Inclusief Themata van Karnivool!!
Karnivool? Was dat nou dat SOAD-light bandje van laatst?
hahaha, ja die.
Onweerwolf- Music-freak
Onweerwolf, uit bevoegde bron heb ik vernomen, dat dat inderdaad weer het geval zal zijn
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Jammer als het weer voor de tijd bekend wordt gemaakt, haalt spanning van dit grootse radioevenement weg, niet weten wat er komt is zoveel leuker.... Denk er nog maar eens over. Zie doel er ook niet van, alleen maar dat luitjes denken oh mijn favorieten komen nog niet dan luister ik ook nog niet.
Gast- Gast
Deze discussie is de afgelopen jaren al vaak gevoerd, en er zijn mensen die graag alles van tevoren willen weten en mensen die graag niks van tevoren willen weten. We zijn ooit op dit compromis uitgekomen waarin we zo goed mogelijk aan die wensen tegemoet komen. Tot nu toe vind ik het bekendmaken van de nummers 201-500 en het geheim houden van de top-200 een goed werkend systeem, en ik - op persoonlijke titel in dezen - zie geen reden om dat nu ineens weer te gaan veranderen.
Kaj- Music-Maniac !!!
Marrk schreef:Jammer als het weer voor de tijd bekend wordt gemaakt, haalt spanning van dit grootse radioevenement weg, niet weten wat er komt is zoveel leuker.... Denk er nog maar eens over. Zie doel er ook niet van, alleen maar dat luitjes denken oh mijn favorieten komen nog niet dan luister ik ook nog niet.
Ik gebruik die kennis alleen om boodschappen, douchen en dergelijke te plannen. Dat is toch wel zo fijn.
Kasper- Music-director
- Aantal berichten : 1531
Registratiedatum : 04-11-11
Leeftijd : 34
Ik geef alleen mijn mening hoor Kaj, hou nou eenmaal van spannende radio en niet weten wat er komt, saaaai...
Daarom dus ook niet zo'n lijstjes fan als menigheen, sorry daarvoor, ben meer van de shuffle knop.
Kijk dus niet voor de tijd en hoop dat mensen hun bakkes kunnen houden in de chat
Daarom dus ook niet zo'n lijstjes fan als menigheen, sorry daarvoor, ben meer van de shuffle knop.
Kijk dus niet voor de tijd en hoop dat mensen hun bakkes kunnen houden in de chat
Gast- Gast
Het verschil van opvatting is bekend, toch? En wij polderen dus lekker door...
En ik vind serieus dat we op deze manier the best of both worlds hebben. Nieuwsgierigheid wordt bevredigd, én gestimuleerd.
Even een argument vóór het vrijgeven van een gedeelte van de lijst (60 procent dus..): Je kunt direct na het vrijgeven van de lijst heerlijk in discussie met mekaar over de lijst, je favoriete nieuwkomers aanwijzen, en gerichter speculeren over verdwijningen of stijgers richting top200, etc. Volgens mij voegt dat nog iets toe aan de feestvreugde. Niks bekend maken betekent ook dat we ná de sluiting van de stembus niks meer te communiceren hebben naar onze potentiële luisteraars. Marrk: Ik vind dat je dat aspect echt onterecht negatief uitlegt. Alsof mensen naar de lijst kijken om een argument te zoeken om NIET te luisteren. Ik zie het anders: Bekendmaken betekent een kans o te communiceren, mensen er nog warmer voor te maken -> men gaat zijn eigen inzendingen checken in de lijst e.d. Dus het gaat hierdoor meer leven, en dus is de kans op meer luisteraars juist groter. Ik kan dat trouwens niet staven met getallen, alleen aflezen aan de reacties van vorige jaren en mijn eigen gevoel...
En ik vind serieus dat we op deze manier the best of both worlds hebben. Nieuwsgierigheid wordt bevredigd, én gestimuleerd.
Even een argument vóór het vrijgeven van een gedeelte van de lijst (60 procent dus..): Je kunt direct na het vrijgeven van de lijst heerlijk in discussie met mekaar over de lijst, je favoriete nieuwkomers aanwijzen, en gerichter speculeren over verdwijningen of stijgers richting top200, etc. Volgens mij voegt dat nog iets toe aan de feestvreugde. Niks bekend maken betekent ook dat we ná de sluiting van de stembus niks meer te communiceren hebben naar onze potentiële luisteraars. Marrk: Ik vind dat je dat aspect echt onterecht negatief uitlegt. Alsof mensen naar de lijst kijken om een argument te zoeken om NIET te luisteren. Ik zie het anders: Bekendmaken betekent een kans o te communiceren, mensen er nog warmer voor te maken -> men gaat zijn eigen inzendingen checken in de lijst e.d. Dus het gaat hierdoor meer leven, en dus is de kans op meer luisteraars juist groter. Ik kan dat trouwens niet staven met getallen, alleen aflezen aan de reacties van vorige jaren en mijn eigen gevoel...
Vandaag in de morgen alweer 7 lijsten binnen...!
154!!!
Vandaag in de morgen alweer 7 lijsten binnen...!
154!!!
Zou het communiceren nodig zijn na zoveel gecommuniceer, je bouwt een spannende rust in en triggerd mensen door dagelijks af te tellen en dagelijks een binnenkomer te verklappen veel meer (denk ik) dan 60% vrij te geven.
Als je potentiele luisteraars al zo'n inkijk geeft en er zijn veel mensen met gevarieerde en exentrieke lijstjes en veel van hun nummers staan er niet bij kunnen ze afvallen als luisteraar. Maar goed das mijn bescheiden mening en hou er nou eenmaal zelf van om steeds verrast te worden tijdens uitzending. Wist niet dat dit al een heel discussiepunt is geweest in het verleden en als jullie dit ooit al eens besloten hebben wie ben ik dan om onrust te stoken. Leg meer bij neer en doe vrolijk mee met dit spektakel.
Als je potentiele luisteraars al zo'n inkijk geeft en er zijn veel mensen met gevarieerde en exentrieke lijstjes en veel van hun nummers staan er niet bij kunnen ze afvallen als luisteraar. Maar goed das mijn bescheiden mening en hou er nou eenmaal zelf van om steeds verrast te worden tijdens uitzending. Wist niet dat dit al een heel discussiepunt is geweest in het verleden en als jullie dit ooit al eens besloten hebben wie ben ik dan om onrust te stoken. Leg meer bij neer en doe vrolijk mee met dit spektakel.
Gast- Gast
Kasper schreef:Marrk schreef:Jammer als het weer voor de tijd bekend wordt gemaakt, haalt spanning van dit grootse radioevenement weg, niet weten wat er komt is zoveel leuker.... Denk er nog maar eens over. Zie doel er ook niet van, alleen maar dat luitjes denken oh mijn favorieten komen nog niet dan luister ik ook nog niet.
Ik gebruik die kennis alleen om boodschappen, douchen en dergelijke te plannen. Dat is toch wel zo fijn.
Vind ik ook wel fijn ja haha
(en ik ga nu mijn lijst insturen, ik krijg hem niet op volgorde dus ik geef het maar op, voor ik straks nog te laat ben )
Mirrr- Music-Master
Lijstje is opgestuurd, WAT EEN OPLUCHTING
Mirrr- Music-Master
Als iedereen in de chat en op het forum een beetje rekening houdt met de mensen die nog van niks willen weten, lijkt mij dat zowel aan de welwillenweters en de nietwillenweters tegemoet wordt gekomen met dit toonbeeld van het poldermodel . Begin een apart topic voor mensen die willen filosoferen, bekritiseren, juichen, zeiken, genieten en anderszins over het gepubliceerde gedeelte van de lijst, zodat de mensen die niks van tevoren willen weten dat makkelijk kunnen negeren. Ik snap dat het in de chat wat moeilijker zal zijn te voorkomen dat iemand iets verraadt, maar dat is gewoon een kwestie van aan een ander denken en rekening met elkaar houden!
Hee je moet je niet aangevallen voelen, ik wilde enkel maar aangeven dat het bekendmaken van slechts een déél van de lijst (en dus niet de hele lijst) niet zomaar is ingevoerd. Er wordt heus naar jullie meningen geluisterd, en zo was het mij ook al lang bekend dat jij liever niks van tevoren weet. Ik sta er zelf ook een beetje zo in, maar ik kan me ook goed voorstellen dat mensen wél van tevoren willen weten wat er komt.. Vandaar dus ook het poldermodelMarrk schreef:Ik geef alleen mijn mening hoor Kaj, hou nou eenmaal van spannende radio en niet weten wat er komt, saaaai...
Kaj- Music-Maniac !!!
MrJohn schreef:Onweerwolf, uit bevoegde bron heb ik vernomen, dat dat inderdaad weer het geval zal zijn
Dat dacht ik al. Persoonlijk ben ik daar geen fan van, maar ik snap wel dat dit wordt gedaan.
Bij deze spreek ik dan in ieder geval de hoop uit dat er straks tijdens de uitzending geen spoilers in de chat worden gegeven en natuurlijk ook niet via de mail e.d.
Onweerwolf- Music-freak
Nou, hij is af, de jaarlijkse top-1000!
Hierbij wat feitjes...
Grootste greep in de Kajiaanse royalties-pot: 21x Boudewijn, 18x The National, 17x Pink Floyd, 16x The Shins & The Cure
Aantal nieuwkomers: 124
Hoogste nieuwkomers: The War On Drugs - Red Eyes; R.E.M. - Find The River; The War On Drugs - An Ocean In Between The Waves; Fleetwood Mac - Tango In The Night; Girls In Hawaii - Misses
Grootste stijgers: Bat For Lashes - Daniel (+536); Fish - A Gentleman's Excuse Me (+520); The Shins - The Rifle's Spiral (+490)
Grootste zakkers: Cranberries - Linger (-546); Beach House - Zebra (-519); Counting Crows - Mr. Jones (-501)
Grootste stijger binnen de top-100: Simple Minds - Hunter And The Hunted (van 302 naar 86)
12. National - Fake Empire
23. Last Shadow Puppets - My Mistakes Were Made For You
34. Muse - Bliss
45. Stone Roses - I Wanna Be Adored
56. Gorki - Mia
78. Supertramp - Fool's Overture
100. Joy Division - Shadowplay
123. Kristin Hersh & Michael Stipe - Your Ghost
234. Pink Floyd - Mother
345. Metallica - Master Of Puppets
456. Knack - My Sharona
567. Boudewijn de Groot - Een Tip Van De Sluier
678. Radical Face - Black Eyes
789. Saybia - Bend The Rules
890. Boudewijn de Groot - Tuin Der Lusten
1000. Vaccines - Wreckin' Bar
Opvallende, doch niet erg verrassende vaststelling: bovenin is m'n lijst echt volkomen vastgeroest, and I like it
Hierbij wat feitjes...
Grootste greep in de Kajiaanse royalties-pot: 21x Boudewijn, 18x The National, 17x Pink Floyd, 16x The Shins & The Cure
Aantal nieuwkomers: 124
Hoogste nieuwkomers: The War On Drugs - Red Eyes; R.E.M. - Find The River; The War On Drugs - An Ocean In Between The Waves; Fleetwood Mac - Tango In The Night; Girls In Hawaii - Misses
Grootste stijgers: Bat For Lashes - Daniel (+536); Fish - A Gentleman's Excuse Me (+520); The Shins - The Rifle's Spiral (+490)
Grootste zakkers: Cranberries - Linger (-546); Beach House - Zebra (-519); Counting Crows - Mr. Jones (-501)
Grootste stijger binnen de top-100: Simple Minds - Hunter And The Hunted (van 302 naar 86)
12. National - Fake Empire
23. Last Shadow Puppets - My Mistakes Were Made For You
34. Muse - Bliss
45. Stone Roses - I Wanna Be Adored
56. Gorki - Mia
78. Supertramp - Fool's Overture
100. Joy Division - Shadowplay
123. Kristin Hersh & Michael Stipe - Your Ghost
234. Pink Floyd - Mother
345. Metallica - Master Of Puppets
456. Knack - My Sharona
567. Boudewijn de Groot - Een Tip Van De Sluier
678. Radical Face - Black Eyes
789. Saybia - Bend The Rules
890. Boudewijn de Groot - Tuin Der Lusten
1000. Vaccines - Wreckin' Bar
Opvallende, doch niet erg verrassende vaststelling: bovenin is m'n lijst echt volkomen vastgeroest, and I like it
Kaj- Music-Maniac !!!
Pagina 6 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» Verrukkelijke 500 Editie 2014
» Verrukkelijke 500 - Editie 2011
» Verrukkelijke 500 #9 - Editie 2016
» Verrukkelijke 500 Editie 2013
» Verrukkelijke 500 - Editie 2013
» Verrukkelijke 500 - Editie 2011