Tour de France 2011
+13
ErickNJ
Grafmat
Mark
sowhat
Paapke
Mauricedegier
Kaj
Jaap2000
LarryMullen
Jorg
Erwin
MrJohn
Dave Evans
17 plaatsers
Pagina 10 van 20
Pagina 10 van 20 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 15 ... 20
Re: Tour de France 2011
Nu ja, Contador heeft deze Tour ook al 3x op de grond gelegen. Fysieke problemen zijn dus niet uitgesloten.
@Katje: op de lange beklimmingen HC en categorie 1 in Pyreneen en Alpen vliegt Gilbert naar achteren. Hij zal in de bergetapppes in het begin erg actief zijn vanwege de punten voor de groene trui, de Supersprint ligt dan namelijk in het begin, en vervolgens de bus opzoeken.
@Katje: op de lange beklimmingen HC en categorie 1 in Pyreneen en Alpen vliegt Gilbert naar achteren. Hij zal in de bergetapppes in het begin erg actief zijn vanwege de punten voor de groene trui, de Supersprint ligt dan namelijk in het begin, en vervolgens de bus opzoeken.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16703
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Mr John, ik denk echt dat hij bergop ook mee kan; we zullen het zien
Gast- Gast
Het is niet dat je zomaar a la danseuse met de besten de hoogste cols kunt beklimmen zonder gerichte training, ook al barst je van het talent zoals Gilbert.
Verder is hij erg slim en doseert hij, hij wil na de Ardennenklassiekers, het BK en de Tour in het najaar o.a. ook nog van de titel op het WK een doel maken.
Verder is hij erg slim en doseert hij, hij wil na de Ardennenklassiekers, het BK en de Tour in het najaar o.a. ook nog van de titel op het WK een doel maken.
MrJohn- Chief
Nog een taak voor de bondscoach om daar Boonen zo ver te krijgen om voor Gilbert te gaan werken.
Erwin- Music-director
- Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 41
Info l'Equipe : Alexandr Kolobnev, membre de l'équipe Katusha, 69e actuellement du classement général, a été contrôlé positif à un diurétique (hydrochlorothiazide) durant la première semaine de l'épreuve, d'après les analyses de son échantillon A. Cette substance a des effets masquants et est interdite en tous temps. L'analyse a été effectuée par le laboratoire de Chatenay-Malabry (département analyses de l'AFLD). Le coureur devrait être notifié dans quelques minutes. - Damien Ressiot
http://www.lequipe.fr/Cyclisme/breves2011/20110711_194407_kolobnev-positif.html
Het was geen goede doping, hij reed geen deuk in een pakje boter. Desondanks is het natuurlijk niet het nieuws wat de Tour nu kan gebruiken
http://www.lequipe.fr/Cyclisme/breves2011/20110711_194407_kolobnev-positif.html
Het was geen goede doping, hij reed geen deuk in een pakje boter. Desondanks is het natuurlijk niet het nieuws wat de Tour nu kan gebruiken
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6616
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Wel weer mooi dat ze waarschijnlijk met zijn allen de meest geavanceerde doping gebruiken, en dan op zoiets lulligs betrapt te worden. Maar de hypocriete wereld zal nu wel weer moord en brand schreeuwen.
Erwin- Music-director
Dat wordt een duur grapje voor Kolobnev. Had Katusha niet een clausule in de contracten dat als men betrapt werd er één of twee jaarlonen betaald moesten worden? Die clausule wou Steegmans (en ik meen Kenny Dehaes ook) destijds niet ondertekenen en daarom kon hij ook vertrekken (Niet dat ik Steegmans nu wil beschuldigen want hij was er bang voor dat hij misschien buiten zijn schuld ooit schuldig zou worden bevonden).
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
[bron: wielerland]
Bij Alexandr Kolobnev zijn na een dopingcontrole van 6 juli j.l resten van HCT (Hydrochloorthiazide) in zijn urinemonster gevonden. Vanwege de natuurlijke aard van de stof kan de Rus van Katusha niet voorlopig geschorst worden volgens de UCI antidoping regels.
De UCI vertrouwd er echter op de zijn team Katusha de nodige maatregelen neemt.
De Tourorganisatie heeft reeds zijn maatregelen genomen en heeft de Rus uitgesloten van verdere deelname.
Hydrochloorthiazide si hetzelfde middel wat bij de Belgische Quicksteprenner Iljo Keisse is gevonden in een dopingtest na de Zesdaagse van gent waar hij nog steeds een nasleep van heeft.
Plasmiddel
HCT is een diureticum, een plasmiddel. Wielrenners moeten hun vocht binnenhouden en hebben in theorie niets aan plasmiddelen. In de praktijk worden die middelen gebruikt om foute (lees: doping)urine snel uit het lichaam te krijgen en dan heten plasmiddelen ineens maskeermiddelen. HCT is relatief makkelijk opspoorbaar, zoals alle diuretica. De hoeveelheid die is gevonden, doet er niet toe: wie het in zijn lijf heeft, is strafbaar.
Bij Alexandr Kolobnev zijn na een dopingcontrole van 6 juli j.l resten van HCT (Hydrochloorthiazide) in zijn urinemonster gevonden. Vanwege de natuurlijke aard van de stof kan de Rus van Katusha niet voorlopig geschorst worden volgens de UCI antidoping regels.
De UCI vertrouwd er echter op de zijn team Katusha de nodige maatregelen neemt.
De Tourorganisatie heeft reeds zijn maatregelen genomen en heeft de Rus uitgesloten van verdere deelname.
Hydrochloorthiazide si hetzelfde middel wat bij de Belgische Quicksteprenner Iljo Keisse is gevonden in een dopingtest na de Zesdaagse van gent waar hij nog steeds een nasleep van heeft.
Plasmiddel
HCT is een diureticum, een plasmiddel. Wielrenners moeten hun vocht binnenhouden en hebben in theorie niets aan plasmiddelen. In de praktijk worden die middelen gebruikt om foute (lees: doping)urine snel uit het lichaam te krijgen en dan heten plasmiddelen ineens maskeermiddelen. HCT is relatief makkelijk opspoorbaar, zoals alle diuretica. De hoeveelheid die is gevonden, doet er niet toe: wie het in zijn lijf heeft, is strafbaar.
Wel jammer. Kolobnev was toch altijd een van de smaakmakers op het WK.
Erwin- Music-director
Ja nu weet je waarom (al moet de B staal natuurlijk wel nog uitsluistel geven)
Bij Rabobank bakte hij er anders weinig van.............
Nee ik heb bij Kolobnev zoiets van 'ach even een nieuwsfeitje' maar laten we snel verder gaan met het wielrennen en de strijd van de komende dagen!
Bij Rabobank bakte hij er anders weinig van.............
Nee ik heb bij Kolobnev zoiets van 'ach even een nieuwsfeitje' maar laten we snel verder gaan met het wielrennen en de strijd van de komende dagen!
Als je een zakje fisherman's friends naar binnen mikt na 20 bier, is de kans vrij groot dat je niet positief blaast bij een alcohol controle. Moet je daarom fisherman's friends strafbaar gaan stellen?
Ik word echt helemaal schijtziek van die achterlijke regels.
"Vanwege de natuurlijke aard van de stof kan de Rus van Katusha niet voorlopig geschorst worden volgens de UCI antidoping regels."
Dus? Als iemand niet gestraft kan worden, is er ook geen bewijs van doping en die is er dus ook niet, dan ben je gewoon klaar.
"Betrapt op doping" is dus niets anders dan laster, want niet bewezen en niet te bewijzen.
Ik word echt helemaal schijtziek van die achterlijke regels.
"Vanwege de natuurlijke aard van de stof kan de Rus van Katusha niet voorlopig geschorst worden volgens de UCI antidoping regels."
Dus? Als iemand niet gestraft kan worden, is er ook geen bewijs van doping en die is er dus ook niet, dan ben je gewoon klaar.
"Betrapt op doping" is dus niets anders dan laster, want niet bewezen en niet te bewijzen.
Gast- Gast
Contador heeft nu na vele valpartijen toch wel serieuze fysieke problemen aan de schouder en knie.
Zijn mentale weerbaarheid is geweldig. Een renner, die aan het begin van zijn carriere na een val een zeer gevaarlijke hersenoperatie moest ondergaan vanwege bloedklonters in de hersenen. Na een lange revalidatie keerde hij terug.
Ander bewijs daarvan is de Tour van 2009 toen hij afgezien van zijn concurrenten ook nog moest opboksen tegen zijn eigen ploegmaat Armstrong annex ploegleiding en diverse andere renners in die ploeg.
Mocht hij er niet in slagen deze Tour naar zich toe te trekken, dan zal het dus niet vanwege een gebrek aan mentale weerbaarheid zijn, maar is de tik tegen zijn knie te zwaar geweest of is het eenvoudigweg in deze tijd van periodiseren niet mogelijk de dubbel te halen, zelfs niet voor verreweg de beste ronderenner van zijn generatie en een van de besten op dit vlak uit de laatste 50 jaar.
Zijn mentale weerbaarheid is geweldig. Een renner, die aan het begin van zijn carriere na een val een zeer gevaarlijke hersenoperatie moest ondergaan vanwege bloedklonters in de hersenen. Na een lange revalidatie keerde hij terug.
Ander bewijs daarvan is de Tour van 2009 toen hij afgezien van zijn concurrenten ook nog moest opboksen tegen zijn eigen ploegmaat Armstrong annex ploegleiding en diverse andere renners in die ploeg.
Mocht hij er niet in slagen deze Tour naar zich toe te trekken, dan zal het dus niet vanwege een gebrek aan mentale weerbaarheid zijn, maar is de tik tegen zijn knie te zwaar geweest of is het eenvoudigweg in deze tijd van periodiseren niet mogelijk de dubbel te halen, zelfs niet voor verreweg de beste ronderenner van zijn generatie en een van de besten op dit vlak uit de laatste 50 jaar.
MrJohn- Chief
MrJohn, jouw tekstjes over Contador zo lezende, denk ik dat jij - mocht je Koreaans kunnen - best geschikt zou zijn om de autocue voor de Noord-Koreaanse staatstelevisie te verzorgen: keurig gestoffeerde tekstjes met niets dan positiefs over de Grote Leider. Bewonderenswaardig, alleen jammer dat je voor een andere renner supportert dan ik...
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4000
Leeftijd : 36
Ik zie MrJohn al Working Class Hero in het koreaans te vertalen...
Ze hebben hier trouwens nogal veel reclame voor de Clean Bottle tijdens de reportages. Zal wel een sponsor zijn.
Ze hebben hier trouwens nogal veel reclame voor de Clean Bottle tijdens de reportages. Zal wel een sponsor zijn.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Lol Kaj, ik zal het in het achterhoofd houden mocht ik werkloos worden
Het is waar, dat ik grote bewondering heb voor Contador, maar heb er net zo goed vrede mee als de zeer soepel draaiende Schlecks de Tour naar zich toe trekken. Degene, die de beste is in Parijs, verdient de overwinning.
Denk jij overigens, dat het tegenwoordig voor een renner nog mogelijk is de dubbel te halen ?
Het is waar, dat ik grote bewondering heb voor Contador, maar heb er net zo goed vrede mee als de zeer soepel draaiende Schlecks de Tour naar zich toe trekken. Degene, die de beste is in Parijs, verdient de overwinning.
Denk jij overigens, dat het tegenwoordig voor een renner nog mogelijk is de dubbel te halen ?
MrJohn- Chief
Ik weet niet of het mogelijk is, maar ik denk wel dat als er íémand in staat is om de dubbel te nemen, het Contador is. Ik hoop, als Schleck-fan, natuurlijk dat het niet mogelijk isMrJohn schreef:Denk jij overigens, dat het tegenwoordig voor een renner nog mogelijk is de dubbel te halen ?
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4000
Leeftijd : 36
ErickNJ schreef:Ik zie MrJohn al Working Class Hero in het koreaans te vertalen...
Haha Erick, ik denk dat Kim Jong-Il zonder de tekst te kennen Working Class Hero wel als een eretitel zou beschouwen
MrJohn- Chief
Nog even terugkomend op al die auto's...
De Telegraaf (ANP) had vanmiddag een plaatje bij de nieuwe richtlijnen.
Om het circus een beetje inzichtelijk te maken.
Tour neemt al maatregelen
AURILLAC - Wedstrijdleider Jean-François Pescheux vertelde voor de tiende etappe van de Tour de France dat enkele nieuwe richtlijnen zijn uitgevaardigd aan de chauffeurs in de Tour. Afhankelijk van de aard van het parcours moeten voertuigen 2 minuten achter het peloton blijven. Slechts acht auto's/motoren - vier van de tourorganisatie, vier van de media - mogen achter een vluchtgroep plaatsnemen.
Ook moeten media-auto's ten minste twee geaccrediteerde journalisten vervoeren en moeten bij het inhalen van renners de aanwijzingen van de organisatie strikt worden gevolgd.
De Telegraaf (ANP) had vanmiddag een plaatje bij de nieuwe richtlijnen.
Om het circus een beetje inzichtelijk te maken.
Tour neemt al maatregelen
AURILLAC - Wedstrijdleider Jean-François Pescheux vertelde voor de tiende etappe van de Tour de France dat enkele nieuwe richtlijnen zijn uitgevaardigd aan de chauffeurs in de Tour. Afhankelijk van de aard van het parcours moeten voertuigen 2 minuten achter het peloton blijven. Slechts acht auto's/motoren - vier van de tourorganisatie, vier van de media - mogen achter een vluchtgroep plaatsnemen.
Ook moeten media-auto's ten minste twee geaccrediteerde journalisten vervoeren en moeten bij het inhalen van renners de aanwijzingen van de organisatie strikt worden gevolgd.
Jaap2000- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3102
Leeftijd : 66
De wielergasten van vanavond............
Tour du Jour (RTL) 20.30 uur: Michael Boogerd & Frits Wester
Vive le Velo (VRT/Sporza)21.35 uur: Marianne Vos en Emma Johansson
Sportzomer/De Avondetappe (Nos) 23.00 uur: Annemieke van Vleuten & Henk Lubberding
Tour du Jour (RTL) 20.30 uur: Michael Boogerd & Frits Wester
Vive le Velo (VRT/Sporza)21.35 uur: Marianne Vos en Emma Johansson
Sportzomer/De Avondetappe (Nos) 23.00 uur: Annemieke van Vleuten & Henk Lubberding
Mogen we Mollema donderdag of vrijdag verwachten in een ontsnapping gezien zijn achterstand die hij steeds oploopt? Het is mij namelijk niet bekend dat hij zich niet goed voelt.
Erwin- Music-director
Oh. Nu staat er op nu.nl een bericht dat Mollema de griep heeft.
Premier Rutte heeft vanavond nog even met Hoogerland gebeld. Mooi gebaar.
En leuke tweet van Alberto Contador: Great visit today of @marianne_vos Giro's winner and of everything she wants!
Premier Rutte heeft vanavond nog even met Hoogerland gebeld. Mooi gebaar.
En leuke tweet van Alberto Contador: Great visit today of @marianne_vos Giro's winner and of everything she wants!
Erwin- Music-director
Net thuis van een lange werkdag, en ik zocht op de NOS-site naar een samenvatting van de etappe van vandaag. Ik was toch wel verbaasd dat ik deze niet kon vinden. Alleen een twee minuten durend filmpje van het slot van de etappe en dat filmpje deed het ook nog eens niet....weet iemand hier meer van?
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16865
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Ik las net nog twee leuke geintjes over Rutte in gesprek met Hoogerland.
Johnny even vertellen dat hij een PGB wel kan vergeten als hij alsnog moet afstappen.
En dat 2002 belde, die wil namelijk de retoriek terug van Rutte.
Johnny even vertellen dat hij een PGB wel kan vergeten als hij alsnog moet afstappen.
En dat 2002 belde, die wil namelijk de retoriek terug van Rutte.
Gast- Gast
Na de eerste sidekick in de Avondetappe van dit jaar, Ronald Waterreus, van wie ik nooit geweten heb dat hij een enthousiaste wielerfan is, was ook de tweede een succes. Thijs Zonneveld gaf kleur aan de uitzendingen en ook weerwoord aan zonnekoning Mart.
Ben benieuwd wie de derde wordt. Zal wel wat moeten voorstellen om de vorigen te evenaren.
Ben benieuwd wie de derde wordt. Zal wel wat moeten voorstellen om de vorigen te evenaren.
MrJohn- Chief
Pagina 10 van 20 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 15 ... 20
Soortgelijke onderwerpen
» Sportpools: Tour de France 2011
» Tour Down Under
» Concert Tour
» Tour de Roche ( 01-07 ) 21:00 uur
» Tour de France 2010
» Tour Down Under