Tour de France 2011
+13
ErickNJ
Grafmat
Mark
sowhat
Paapke
Mauricedegier
Kaj
Jaap2000
LarryMullen
Jorg
Erwin
MrJohn
Dave Evans
17 plaatsers
Pagina 15 van 20
Pagina 15 van 20 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 20
Re: Tour de France 2011
Ja Dave, Andy's commentaar sprak boekdelen en zijn kritiek op de afdaling is niet terecht. Het is een gevaarlijke afdaling als het regent en daar moet je als renner dan op anticiperen. Zijn mentale weerstand heeft een opdoffer gehad. Jammer hoor, fijne renner. Mag hem graag zien rijden.
Zoals bekend, ben ik nogal weg van Contador, maar hij heeft een lange weg te gaan. Die verduivelde Evans breekt niet En misschien wordt Alberto die 1.20 vanwege een sukkel van een toeschouwer uit de eerste rit wel fataal. Maar er is geen "als" in de topsport, it's all in the game.
Eerlijk is eerlijk, Cadel heeft nu de troefkaart in handen.
Zoals bekend, ben ik nogal weg van Contador, maar hij heeft een lange weg te gaan. Die verduivelde Evans breekt niet En misschien wordt Alberto die 1.20 vanwege een sukkel van een toeschouwer uit de eerste rit wel fataal. Maar er is geen "als" in de topsport, it's all in the game.
Eerlijk is eerlijk, Cadel heeft nu de troefkaart in handen.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Na al die wat negatieve berichten hier over Cavendish eraf rijden, wil ik er even aan refereren dat Cavendish deze Tour al 4 etappes heeft gewonnen en in totaal 19. Chapeau!
Leeftijd : 67
Ja Sowhat Cavendish is natuurlijk grote klasse.
Ik zag van de week dat een verslaggever Cipollini met Cavendish had vergeleken waarbij de toch niet van arrogantie gespeende Mario zei dat Cavendish en hij onvergelijkbaar zijn, want dat Cavendish honderd keer zo goed is.
Ik zag van de week dat een verslaggever Cipollini met Cavendish had vergeleken waarbij de toch niet van arrogantie gespeende Mario zei dat Cavendish en hij onvergelijkbaar zijn, want dat Cavendish honderd keer zo goed is.
Gast- Gast
Maar volgens mij twijfelt er toch niemand over de klasse van Cavendish? Het gaat erom of Movistar (en Omega Pharma) mag proberen om Cavendish buiten tijd te rijden...........
En dat mag omdat dat ook bij fietsen hoort (zolang ze hem niet de berm in rijden )
En dat mag omdat dat ook bij fietsen hoort (zolang ze hem niet de berm in rijden )
Laatst aangepast door Dave Evans op wo jul 20, 2011 2:30 pm; in totaal 1 keer bewerkt
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Het gaat mij erom dat het de laatste tijd steeds over dat onderwerp gaat en daar begin ik me als Cavendish-fan aan te ergeren.
Zouden dit soort posts er ook zijn als het ging om bijvoorbeeld het sprintertje Sabatini?
Zouden dit soort posts er ook zijn als het ging om bijvoorbeeld het sprintertje Sabatini?
Ook ik verander weleens van mening. Soms wat later dan anderen, dat komt omdat ik wat naief ben. Ik vond de Schlecks altijd leuke jongens, maar dat is er deze Tour vanaf gegaan. Het huilie-huilie van Andy over de aankomst van gisteren was voor mij de druppel.
Precies onder woorden brengen, vind ik wat lastig, maar laat nu net Thijs Zonneveld wat ik denk prachtig onder woorden brengen.
http://www.nusport.nl/thijs-zonneveld/2568807/broertjes-slick.html
Precies onder woorden brengen, vind ik wat lastig, maar laat nu net Thijs Zonneveld wat ik denk prachtig onder woorden brengen.
Twee nederlanders mee in de vlucht van de dag. De vraag is echter of het wederom wel de juiste renners zijn. Tjallingii wordt er bij de eerste de beste heuvel afgereden en Mollema is dusdanig uit vorm dat ook hij niet de bergbedwinger is die we vorig jaar in de Giro zagen. Bovendien heeft Mollema al 3 keer meegezeten in een vlucht deze tour.
En als Rabo zich nu al moet bedienen van de tactiek 'beter iemand, dan niemand mee'. Daar zullen de laatste woorden op de Raboburelen nog niet gesproken zijn.
En als Rabo zich nu al moet bedienen van de tactiek 'beter iemand, dan niemand mee'. Daar zullen de laatste woorden op de Raboburelen nog niet gesproken zijn.
Jorg- Moderator
- Aantal berichten : 3078
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35
Als je drie keer meegezeten hebt, ben je niet uit vorm.
Daar doelde ik ook niet op. Hij rijdt top 15 in de Giro maar in de Tour wordt hij nu, ziek zwak en misselijk, al vroeg gelost steeds.sowhat schreef:Als je drie keer meegezeten hebt, ben je niet uit vorm.
Jorg- Moderator
Als je tweede wordt zoals Bauke Mollema dan heb je het prima gedaan!
Petje af ook voor Boasson Hagen en wat een spijt dat ik hem uit mijn tourpool heb gegooid om z'n gordelroos.
Petje af ook voor Boasson Hagen en wat een spijt dat ik hem uit mijn tourpool heb gegooid om z'n gordelroos.
Gast- Gast
Wie had er dan mee moeten zitten? LLSG en Niermann worden ook niet later gelost dan Mollema, de enige betere optie was Barredo geweest. Maar je moet ook maar het geluk hebben dat je de goede persoon mee hebt zitten. Het is zo makkelijk: Rabo is met 2 man mee, en er komt weer kritiek. Vacansoleil is met 2 man mee die nog veel slechter bergop gaan dan Mollema, maar daar hoor je niemand over...Jorg schreef:Daar doelde ik ook niet op. Hij rijdt top 15 in de Giro maar in de Tour wordt hij nu, ziek zwak en misselijk, al vroeg gelost steeds.sowhat schreef:Als je drie keer meegezeten hebt, ben je niet uit vorm.
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4000
Leeftijd : 36
Tja, dat Andy direct na een afdaling waarin ie mogelijk de Tour heeft verloren een microfoon onder z'n neus gehouden krijgt en dan in de emotie van het moment zegt dat ie niet van afdalingen houdt, mag je hem toch niet echt aanrekenen? Ik ben het wat de afdaling van gisteren betreft ook niet met hem eens, hoewel die door de regen natuurlijk wel wat gevaarlijk was.sowhat schreef:Ook ik verander weleens van mening. Soms wat later dan anderen, dat komt omdat ik wat naief ben. Ik vond de Schlecks altijd leuke jongens, maar dat is er deze Tour vanaf gegaan. Het huilie-huilie van Andy over de aankomst van gisteren was voor mij de druppel.
Die laatste afdaling van vandaag was echter echt nergens voor nodig. Ik denk dat Hivert, Voeckler en Samuel Sanchez wel hebben aangetoond dat die afdaling gevaarlijk was, en echt veel voegde het uiteindelijk niet aan de Tour toe. En als het hier had geregend, waren we nu misschien weer een paar tourfavorieten kwijt met een sleutelbeenbreukje hier of daar. Wat dat betreft gun ik het de Franse organisatie van harte dat uitgerekend hun chouchou de grote verliezer is van deze etappe.
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4000
Leeftijd : 36
Ik lees iets van kritiek op Rabobank vandaag? Geen idee waar dat over gaat, en ik ga dat ook niet lezen, want volgens mij gaat het nergens over. Het enige minpunt is waarom Mollema gisteren zoveel energie verspeeld heeft. Maar ja, als Hagen wint die gisteren ook volop mee was in de finale...
En over de afdaling vandaag. Hij leek heel gevaarlijk, maar dat hoort erbij.
Nu twee geweldige dagen als het goed is.
Nu twee geweldige dagen als het goed is.
Erwin- Music-director
- Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 41
Ik vind dat Rabo geen ander team kon opstellen dat ze hebben gedaan.
Een ploeg rondom Gesink, die vorig jaar heeft bewezen dat het ook in de zwaarste wedstrijd van het jaar, de Tour, kan, maar nu helaas is gevallen en ook privé een moeilijk jaar beleeft, met Mollema, die ziek is geworden maar er weer doorheen is gekomen, met Boom, die een ontsteking aan zijn achillespees heeft opgelopen en moest afstappen en met Garate, die het nog 2 dagen geprobeerd heeft met een barst in zijn schouderblad.
Topsport betekent keuze's maken. Soms lukt alles (Omega Pharma Lotto), soms heb je met pech af te rekenen. In het geval van Rabo veel pech. Het kan gebeuren. Desondanks hebben ze toch een etappe kunnen winnen.
Het Nederlandse wielrennen heeft ongelofelijk veel te danken aan de sportsponsoring door de Rabobank met hun jeugdopleiding en professionele aanpak, hetgeen de laatste jaren heeft geresulteerd in een constante toestroom van jonge renners. Natuurlijk zullen niet allen een droomniveau halen, maar wel genoeg.
Daarom vind ik, dat Rabo steun verdient, in goede én vooral ook slechte tijden. En hetzelfde geldt voor keuzes maken in etappes.
Een ploeg rondom Gesink, die vorig jaar heeft bewezen dat het ook in de zwaarste wedstrijd van het jaar, de Tour, kan, maar nu helaas is gevallen en ook privé een moeilijk jaar beleeft, met Mollema, die ziek is geworden maar er weer doorheen is gekomen, met Boom, die een ontsteking aan zijn achillespees heeft opgelopen en moest afstappen en met Garate, die het nog 2 dagen geprobeerd heeft met een barst in zijn schouderblad.
Topsport betekent keuze's maken. Soms lukt alles (Omega Pharma Lotto), soms heb je met pech af te rekenen. In het geval van Rabo veel pech. Het kan gebeuren. Desondanks hebben ze toch een etappe kunnen winnen.
Het Nederlandse wielrennen heeft ongelofelijk veel te danken aan de sportsponsoring door de Rabobank met hun jeugdopleiding en professionele aanpak, hetgeen de laatste jaren heeft geresulteerd in een constante toestroom van jonge renners. Natuurlijk zullen niet allen een droomniveau halen, maar wel genoeg.
Daarom vind ik, dat Rabo steun verdient, in goede én vooral ook slechte tijden. En hetzelfde geldt voor keuzes maken in etappes.
Laatst aangepast door MrJohn op wo jul 20, 2011 7:21 pm; in totaal 3 keer bewerkt (Reden : Edit: zowaar een taalfout, foei.)
MrJohn- Chief
Erwin schreef:
Daar ben ik het niet mee eens. Goed, een wielrenner moet van alle markten thuis zijn en om de Tour te winnen moet je dus ook kunnen afdalen. Maar een gevaarlijke afdaling zoals vandaag, die weinig toevoegt maar vooral heel veel risico oplevert (het had echt bar slecht met Voeckler kunnen aflopen), kan mijns inziens niet worden gekwalificeerd als "iets wat erbij hoort".
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Jammer dat Rob Ruijgh vandaag tijd verloren heeft door een valpartij
MrJohn- Chief
Ja ik meende al dat hij het was die bij het opdraaien van de laatste klim onderuit schoof.
Timmus schreef:
Daar ben ik het niet mee eens. Goed, een wielrenner moet van alle markten thuis zijn en om de Tour te winnen moet je dus ook kunnen afdalen. Maar een gevaarlijke afdaling zoals vandaag, die weinig toevoegt maar vooral heel veel risico oplevert (het had echt bar slecht met Voeckler kunnen aflopen), kan mijns inziens niet worden gekwalificeerd als "iets wat erbij hoort".
Al sinds oktober/november is toch al bekend dat ze over deze weg moesten niet waar? Iemand die graag de Tour wil winnen, verkent deze afdaling. En ken je de afdaling niet, dan moet je niet zoveel risico nemen. En doe je dat wel, dan ben je een gevaar voor jezelf en voor anderen.
Erwin- Music-director
Dave Evans schreef:Ja ik meende al dat hij het was die bij het opdraaien van de laatste klim onderuit schoof.
Kijk je geen VRT?
Erwin- Music-director
Afdalen hoort bij wielrennen en als het een gevaarlijke afdaling is, is het aan de wielrenners om het in te schatten en voorzichtiger te rijden. Willen ze risico's nemen, dan kan dat consequenties hebben. De toppers verkennen trouwens alle bergetappes, dus hier kan van verrassing geen sprake zijn.
In de Tour rijden profs, het is aan hen om het te taxeren op het moment supreme.
In de Tour rijden profs, het is aan hen om het te taxeren op het moment supreme.
MrJohn- Chief
Haha ja grotendeels wel Erwin, maar als Boogert erbij zit wil ik soms wel eens even horen wat ze te zeggen hebben. Dus ik vermoed dat ik op dat moment heel even naar de Nos heb geschakeld.
Oja nu weet ik het zeker, want Ducrot was overtuigd dat Contador werd opgehouden terwijl dat later ploeggenoten van hem bleken te zijn.
Oja nu weet ik het zeker, want Ducrot was overtuigd dat Contador werd opgehouden terwijl dat later ploeggenoten van hem bleken te zijn.
Erwin schreef:Timmus schreef:
Al sinds oktober/november is toch al bekend dat ze over deze weg moesten niet waar? Iemand die graag de Tour wil winnen, verkent deze afdaling. En ken je de afdaling niet, dan moet je niet zoveel risico nemen. En doe je dat wel, dan ben je een gevaar voor jezelf en voor anderen.
Lol Erwin, binnen 1 minuut hebben we een gelijksoortige reactie geplaatst.
MrJohn- Chief
Die rijden wel rond met de helft van het Rabobankbudget..Sowieso Vacansoleil vergelijken met Rabobank slaat nergens op omdat het twee totaal verschillende ploegen in een ander stadium van hun bestaan als ploeg zitten.Kaj schreef:Het is zo makkelijk: Rabo is met 2 man mee, en er komt weer kritiek. Vacansoleil is met 2 man mee die nog veel slechter bergop gaan dan Mollema, maar daar hoor je niemand over...
Jorg- Moderator
Toch vind ik de tweede plaats van Mollema een meer dan prima prestatie. Je kunt dan misschien wel door allerlei oorzaken niet goed zijn maar als je het dan toch blijft proberen vind ik best knap
Gewoon helemaal geweldig de tweede plaats van Mollema; nergens voor nodig om die jongen en zijn team af te kraken; ze doen hun best en presteren toch best aardig, meer kun je niet doen met een gehavend team en een kopman die door meerdere aantoonbare oorzaken "het gewoon even niet heeft".
Gast- Gast
Pagina 15 van 20 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 20
Soortgelijke onderwerpen
» Sportpools: Tour de France 2011
» Tour Down Under
» Concert Tour
» Tour de Roche ( 01-07 ) 21:00 uur
» Tour de France 2010
» Tour Down Under
» Concert Tour
» Tour de Roche ( 01-07 ) 21:00 uur
» Tour de France 2010