Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011
+13
Kaj
Timmus
LarryMullen
Grafmat
Jaap2000
MrJohn
Ries
Dave Evans
Paapke
Mauricedegier
Jorg
sowhat
Erwin
17 plaatsers
Pagina 18 van 25
Pagina 18 van 25 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 21 ... 25
Re: Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011
Natuurlijk is als het loopt het voetbal van Barcelona een waar genot om te zien maar dat wil echter niet zeggen dat er bij Barcelona allemaal reincarnaties van de Heere Jezus Christus voetballen!!
Ik bedoel ze mogen dan wel een fijn bidkappelletje hebben in Camp Nou maar dat wil niet zeggen dat zij van alle vreemde smetten vrij zijn toch??
Neen, ook bij Barca lopen wel een paar boefjes/slopers in dat elftal rond.
Jose is een absolute meester in de psychologie van de koude grond kijk alleen al eens welke reacties hij hier bij die zogenaamd nuchtere Nederlanders al ontlokt, laat staan bij al die heetgebakerde spanjolen.
Ik weet bijna zeker dat Jose zich samen met zijn vrouw vlak voor het slapen gaan ligt te bescheuren van de lach om de vele reacties die hij op zijn bewusr provocerende uitspraken en navenant gedrag krijgt.
Puur persoonlijk vind ik het een genot om te zien en te horen hoe Jose te keer gaat tegen alles en iedereen, ik prefereer dat gedrag ver boven het gewauwel en grijze muizen gedrag van de meeste andere figeren zijnde dat nu medetrainers. het Journaille en wie zich ook maar verder onheus bejegend voelt door deze briljante provocateur.
Ik bedoel ze mogen dan wel een fijn bidkappelletje hebben in Camp Nou maar dat wil niet zeggen dat zij van alle vreemde smetten vrij zijn toch??
Neen, ook bij Barca lopen wel een paar boefjes/slopers in dat elftal rond.
Jose is een absolute meester in de psychologie van de koude grond kijk alleen al eens welke reacties hij hier bij die zogenaamd nuchtere Nederlanders al ontlokt, laat staan bij al die heetgebakerde spanjolen.
Ik weet bijna zeker dat Jose zich samen met zijn vrouw vlak voor het slapen gaan ligt te bescheuren van de lach om de vele reacties die hij op zijn bewusr provocerende uitspraken en navenant gedrag krijgt.
Puur persoonlijk vind ik het een genot om te zien en te horen hoe Jose te keer gaat tegen alles en iedereen, ik prefereer dat gedrag ver boven het gewauwel en grijze muizen gedrag van de meeste andere figeren zijnde dat nu medetrainers. het Journaille en wie zich ook maar verder onheus bejegend voelt door deze briljante provocateur.
Gast- Gast
Ik heb ook nergens gezegd dat Real netjes is. Dus ik snap sommige opmerkingen hier niet zo. Ik hoor en lees steeds uitspraken als 'Het voetbal zegeviert'. En dat Barcelona weer magisch en perfect was. Nou, als ik het aanstellerige gedrag van Barcelona zie, dan begrijp ik niet waarom het voetbal heeft gezegevierd. Afgezien van de acties van Messi en Affelay viel het voetbaltechnisch allemaal nog wel tegen woensdag, en zag ik alleen maar huilerige spelers, en dan met name aan de kant van Barcelona. Dan vond ik Man Utd dinsdag veel beter en mooier spelen. Zonder theatraal gedrag.
Rio Ferdinand had daar nog een mooie uitspraak over. "Als je mij ooit ziet liggen op een brancard terwijl er niets aan de hand is en ik vervolgens fris en fruitig het veld weer in kom rennen, mag je mij een doodschop geven".
Rio Ferdinand had daar nog een mooie uitspraak over. "Als je mij ooit ziet liggen op een brancard terwijl er niets aan de hand is en ik vervolgens fris en fruitig het veld weer in kom rennen, mag je mij een doodschop geven".
Erwin- Music-director
- Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 41
Zondag a.s. gaat het een boeiende middag worden. Ik denk dat ik lekker met Langs De Lijn in het zonnetje ga zitten.
Drie clusters in de Top12 waarbinnen nog op alle mogelijke manieren stuivertje gewisseld kan worden. Nou ja, Heerenveen en NEC zal wel lastig worden voor plek 8 maar je weet maar nooit.
1 | FC Twente | 68 |
2 | Ajax | 67 |
3 | PSV | 65 |
- | ||
4 | AZ | 56 |
5 | Roda JC | 54 |
6 | ADO Den Haag | 54 |
7 | FC Groningen | 53 |
- | ||
8 | FC Utrecht | 44 |
9 | Heracles | 43 |
10 | Feyenoord | 43 |
11 | SC Heerenveen | 40 |
12 | NEC | 39 |
Enkele kranten- en webknipsels:
1 - FC TWENTE
Preud'homme: het mag geen last zijn
In de laatste weken van het seizoen strijdt FC Twente nog op twee fronten. De nationale competitie en de beker. „Dat mag geen last zijn”, zei Michel Preud'homme vrijdag, in aanloop naar het duel met Willem II. „Laten we er vooral van genieten.”
FC Twente beschikt voor de wedstrijd van zondag tegen Willem II over een fitte spelersgroep.
Mocht FC Twente zondag in het eigen stadion kampioen worden, dan is er maandag een huldiging op het stadionplein bij de Grolsch Veste. Dat hebben FC Twente en de gemeente Enschede dinsdag bekendgemaakt.
Op zondag blijft de huldiging beperkt tot een ereronde in het stadion, nadat de KNVB de kampioenschaal heeft uitgereikt aan de aanvoerder van FC Twente.
2 - AJAX
De Boer heeft fitte selectie
Trainer Frank de Boer van Ajax begon woensdag met een nagenoeg fitte selectie aan de voorbereiding op het uitduel van komende zondag bij sc Heerenveen. De oefenmeester kon na twee vrije dagen alleen nog niet beschikken over de al langer geblesseerde Rasmus Lindgren.
Ajax heeft na de nederlaag van PSV zondag bij Feyenoord (3-1) de afloop van de titelrace weer in eigen hand. De huidige nummer twee van de eredivisie wordt voor de dertigste keer landskampioen als het de resterende duels met sc Heerenveen en FC Twente winnend afsluit.
3 - PSV
Rutten: Er is nog een strohalm
Trainer Fred Rutten beseft dat het voor PSV heel moeilijk wordt om dit seizoen kampioen te worden. Met nog twee wedstrijden te gaan, staan de Eindhovenaren op de derde plaats, op drie punten van koploper FC Twente en twee van Ajax. "Maar er is nog een strohalm. En als die er is, moet je er ook voor gaan”, aldus Rutten.
De focus van Rutten lag vrijdag volledig op Vitesse. “Als er nog een kans is, moet je er voor strijden. Je moet twee wedstrijden winnen, dan heb je in ieder geval Champions League-voorronde. In Heerenveen kan wel eens rare uitslag worden en dan is alles in de laatste wedstrijd weer open, maar het gaat om zondag: Vitesse. Dat is de focus die ik als coach en wij als spelers moeten hebben. We moeten het maximale uit die twee wedstrijden halen. Wat we dan hebben, zien we dan wel.”
PSV mist in de volgende wedstrijd maar liefst vier spelers. Basisspelers Orlando Engelaar, Jeremain Lens, Erik Pieters en Stanislav Manolev zijn allen geschorst.
4 - AZ
Verbeek: ‘Martens voelt zich vrij’
“Nee, hij speelt zondag niet”, zei Verbeek over Marcellis, die tegen Willem II uitviel met duizeligheidsverschijnselen. “We kunnen geen enkel risico met hem nemen. Dirk heeft nog steeds lichte hoofdpijn.” Over Martens (scheenwond) had de oefenmeester beter nieuws: “Hij heeft vandaag voor het eerst volledig met de groep meegedaan. Maarten denkt van waarde te kunnen zijn, als hij geselecteerd wordt. Hij moest deze week even wat angst overwinnen, maar hij voelt zich nu vrij.”
AZ is nog volop in de race om plaats vier in de Eredivisie, op de voet gevolgd door Roda JC, ADO Den Haag en FC Groningen. Die plek geeft rechtstreeks toegang tot de Europa League. “We moeten niet bezig zijn met de anderen velden en ‘als dit…’ en ‘als dat…’. We moeten gewoon twee keer winnen, dan eindigen we als vierde. Concentreren op onze eigen wedstrijd is soms al lastig genoeg.”
Hector Moreno mist de laatste twee competitiewedstrijden van AZ. De aanklager betaald voetbal heeft de Mexicaan dinsdag voor vier wedstrijden, waarvan één voorwaardelijk, geschorst.
5 - RODA JC
Roda JC krijgt vierde plaats in vizier
Roda JC kan zich nog steeds rechtstreeks plaatsen voor internationaal voetbal. Na de overwinning in Kerkrade op NAC Breda (5-1) doen de Limburgers volop mee in de strijd om de vierde plaats. De nederlagen van ADO Den Haag (tegen FC Twente) en AZ (bij Willem II) waren bovendien in het voordeel van het elftal van coach Harm van Veldhoven.
Roda achterhaalde ADO op de ranglijst. Nummer vier AZ heeft met nog twee duels te gaan twee punten voorsprong. Roda echter lijkt de ploeg in vorm. Vorige week won het al ruim van een andere club uit Limburg, VVV-Venlo (5-2). In dat duel scoorde Mads Junker drie keer.
6 - ADO DEN HAAG
Voorbeschouwing ADO DH – FC Groningen
Na twee verliespartijen op rij moet ADO Den Haag het zoet der overwinning maar weer eens proeven. Bij winst op FC Groningen wordt het moreel opgekrikt en blijft de belangrijke vierde plaats in de Eredivisie in het zicht.
De stabiele subtopper FC Groningen draait ook dit seizoen weer bovenin mee in de Eredivisie. De noorderlingen staan na een dipje in de afgelopen twee maanden keurig zevende en zijn samen met ADO Den Haag, AZ en Roda JC nog fel in de race om de vierde plek.
7 - FC GRONINGEN
Huistra twijfelt over Matavz en Pedersen
Tim Matavz en Nicklas Pedersen missen zondag mogelijk de uitwedstrijd van FC Groningen bij ADO Den Haag. Beide aanvallers hebben last van een lies. Ze sloegen vrijdag de groepstraining over en worden zaterdag getest.
De geblesseerde Koen van de Laak (knie), Gonzalo Garcia (bovenbeen) en Danny Holla (bovenbeen) ontbreken zeker in Den Haag. Andreas Granqvist is geschorst.
Vier FC-spelers staan op scherp. Dusan Tadic (sinds 3 oktober), Fredrik Stenman (sinds 27 februari), Jonas Ivens (sinds 19 maart) en Nicklas Pedersen (sinds 16 april) staan op vier gele kaarten en lopen het risico te ontbreken in het thuisduel met PSV van zondag 15 mei.
Zowel ADO Den Haag als FC Groningen strijdt nog voor de vierde eindklassering, die recht geeft op deelname aan de volgende editie van de Europa League. ADO Den Haag heeft twee punten minder dan AZ, de huidige nummer vier van de eredivisie. FC Groningen moet nog minimaal drie punten op de formatie uit Alkmaar goedmaken.
8 - FC UTRECHT
Zes punten verwijderd van play-offs
FC Utrecht mist zondag in de uitwedstrijd bij Excelsior (14.30 uur) Kevin Strootman (geschorst), Ismo Vorstermans (hoofd), Leon de Kogel (enkel) en de langdurig uitgeschakelde Jacob Mulenga. Verder is Tommy Oar nog een twijfelgeval.
Ton du Chatinier kon het vrijdag tijdens de bespiegelingen vooraf kort houden. “Ik kan wel allerlei mooie verhalen ophangen, maar de opdracht voor ons is duidelijk: we moeten de komende twee wedstrijden winnen. We hebben een paar keer het geluk gehad dat de concurrenten ook punten verspeelden, maar daar mogen we in deze fase niet meer van uitgaan. Nu komt het er op aan.”
Bij twee zeges is FC Utrecht verzekerd van plaats acht en dus van deelname aan de play-offs. Bij puntverlies zullen de achtervolgers Feyenoord en Heracles Almelo, die op slechts één punt volgen, graag profiteren.
9 - HERACLES
Heracles zonder Vejinovic tegen NAC
Trainer Peter Bosz van Heracles Almelo beschikt zondag tijdens de uitwedstrijd bij NAC Breda over een fitte selectie. De oefenmeester mag alleen geen beroep doen op Marko Vejinovic en Anmar Almubaraki. Het tweetal is geschorst.
Heracles Almelo strijdt de laatste twee duels van de reguliere competitie om een achtste eindklassering, die recht geeft op deelname aan de play-offs voor Europees voetbal.
"We zullen het zelf moeten doen", zegt trainer Bosz op de website van zijn club. "We zullen moeten winnen en dat gaan we proberen te doen."
10 - FEYENOORD
Been: ‘Winnen enige manier om in de race te blijven’
Feyenoord-trainer Mario Been was vrijdagmiddag helder over het duel met de Venlonaren. ‘We moeten koste wat het kost winnen’, zei hij. ‘Dat is de enige manier om in de race te blijven.’
De ploeg van trainer Mario Been staat twee wedstrijden voor het einde van de competitie op de tiende positie, één punt achter FC Utrecht dat de achtste plek bezet. Die positie geeft recht op deelname aan de play-offs. Heracles Almelo is negende met hetzelfde puntenaantal als Feyenoord, maar beschikt over een beter doelsaldo (verschil vijf treffers). ‘We moeten hopen dat onze rivalen punten laten liggen’, zei Been. ‘Maar in eerste instantie zullen we het zelf moeten doen. Ons doel de laatste twee wedstrijden is duidelijk: winnen.’
Trainer Mario Been van Feyenoord weet nog niet of Ron Vlaar en Ryo Miyaichi zondag tegen VVV-Venlo kunnen voetballen. De coach beslist zaterdag na de training of hij beide spelers mee naar Limburg neemt.
11 - HEERENVEEN
Jans wil 'geweldige wedstrijd' tegen Ajax
Goed afsluiten voor eigen publiek, dat is zondagmiddag de missie van de formatie van trainer Ron Jans als Ajax in het Abe Lenstra stadion op bezoek komt. Dat sc Heerenveen een beslissende rol kan spelen in de strijd om de titel, is volgens Jans een leuke bijkomstigheid, maar: ,,Daar houd ik me niet mee bezig. We willen nog een keer vlammen en het seizoen thuis op een geweldige manier afsluiten.’’
De ingrediënten voor een leuke voetbalmiddag zijn volgens Jans volop aanwezig. Ajax is een aansprekende tegenstander, het stadion is uitverkocht en de grasmat ligt er perfect bij. Motiveren hoeft Jans zijn spelers niet. ,,Er is enorm veel aandacht voor deze wedstrijd. Als je dan nog gemotiveerd moet worden, kun je volgens mij beter stoppen met voetballen.’’
Met nog twee speelronden te gaan is de strijd om het kampioenschap nog volop open. Van de drie titelkandidaten heeft Ajax op papier met het uitduel in Friesland zondag de lastigste opdracht. Jans rekent er op dat sc Heerenveen de Amsterdammers pijn kan doen. ,,Ajax heeft het uit moeilijker dan thuis en in eigen huis doet Heerenveen het altijd goed tegen Ajax.’’
12 - NEC
Wiljan Vloet wil mooi slotakkoord in het Goffertstadion
N.E.C. ontvangt zondag in zijn laatste thuiswedstrijd Roda JC. Nu het halen van de play-offs een onmogelijke opgave lijkt wil de trainer de reeks thuiswedstrijden in ieder geval met een overwinning afsluiten.
Over de opstelling doet oefenmeester Wiljan Vloet twee dagen voor de wedstrijd zoals gewoonlijk nog geen uitspraken, maar over het strijdplan is hij wel heel duidelijk: 'Ik wil het
thuispubliek nog één keer een aantrekkelijke wedstrijd voorschotelen en met aanvallend voetbal het seizoen afsluiten'.
Jaap2000- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Zo, dat was inderdaad een lekker middagje Langs de Lijn.
Waren het er voor vandaag nog drie, met één wedstrijd te gaan zijn het er nog twee: kampioenskandidaten. Ik ben er niet achter gekomen of het de eerste keer is dat de twee kampioenskandidaten in de laatste wedstrijd nog tegen elkaar moeten. Ajax en Twente, want om die twee ploegen gaat het, spelen ook nog tegen elkaar in de bekerfinale volgende week.
Voor PSV zijn de titelkansen verkeken. Wél is voorrondes Champions League nog prima haalbaar, maar de gezichten zullen in Eindhoven niet al te vrolijk staan, ondanks de winst op Vitesse. Winst op de FC betekent de tweede plaats voor de Eindhovenaren, maar Groningen weet dat het nog een kleine kans heeft op de vierde plek, dus het zal tegengas bieden in de Euroborg. Uiteraard zijn ze wel afhankelijk van de gebeurtenissen in Utrecht, waar AZ op bezoek is.
Tsja, FC Utrecht. Daar lijkt men het voetballen bijna verleerd te zijn. Na de nederlaag in Rotterdam staat de ploeg twee punten achter Heracles en heeft men het behalen van de achtste plaats niet meer in eigen hand.
Feyenoord aasde vandaag ook op plek 8 (play-offs voor het laatste ticket in de Europa League), maar het verloor van VVV, en dus lijkt het seizoen voor de ploeg van Mario Been toch bijna over. Nog één wedstrijd te gaan, tegen NEC, dat hoogstwaarschijnlijk de topscorer van dit jaar levert. Roda JC werd totaal overrompeld. Ze zullen er niet echt van wakker liggen in Kerkrade, de vierde plaats was toch al uit zicht en deelname aan de play-offs al veilig gesteld. Hetzelfde kan gezegd worden van ADO Den Haag, dat een toch in menig opzicht uitstekend seizoen afsluit in Almelo.
De winst van FC Twente betekende ook de tekening van het lot voor Willem II: de ploeg die eind jaren '90 nog tweede werd en Champions League speelde, is gedegradeerd.
Over twee weken nog zo'n spannende middag...
Waren het er voor vandaag nog drie, met één wedstrijd te gaan zijn het er nog twee: kampioenskandidaten. Ik ben er niet achter gekomen of het de eerste keer is dat de twee kampioenskandidaten in de laatste wedstrijd nog tegen elkaar moeten. Ajax en Twente, want om die twee ploegen gaat het, spelen ook nog tegen elkaar in de bekerfinale volgende week.
Voor PSV zijn de titelkansen verkeken. Wél is voorrondes Champions League nog prima haalbaar, maar de gezichten zullen in Eindhoven niet al te vrolijk staan, ondanks de winst op Vitesse. Winst op de FC betekent de tweede plaats voor de Eindhovenaren, maar Groningen weet dat het nog een kleine kans heeft op de vierde plek, dus het zal tegengas bieden in de Euroborg. Uiteraard zijn ze wel afhankelijk van de gebeurtenissen in Utrecht, waar AZ op bezoek is.
Tsja, FC Utrecht. Daar lijkt men het voetballen bijna verleerd te zijn. Na de nederlaag in Rotterdam staat de ploeg twee punten achter Heracles en heeft men het behalen van de achtste plaats niet meer in eigen hand.
Feyenoord aasde vandaag ook op plek 8 (play-offs voor het laatste ticket in de Europa League), maar het verloor van VVV, en dus lijkt het seizoen voor de ploeg van Mario Been toch bijna over. Nog één wedstrijd te gaan, tegen NEC, dat hoogstwaarschijnlijk de topscorer van dit jaar levert. Roda JC werd totaal overrompeld. Ze zullen er niet echt van wakker liggen in Kerkrade, de vierde plaats was toch al uit zicht en deelname aan de play-offs al veilig gesteld. Hetzelfde kan gezegd worden van ADO Den Haag, dat een toch in menig opzicht uitstekend seizoen afsluit in Almelo.
De winst van FC Twente betekende ook de tekening van het lot voor Willem II: de ploeg die eind jaren '90 nog tweede werd en Champions League speelde, is gedegradeerd.
Over twee weken nog zo'n spannende middag...
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Wie heeft er bedacht dat er tussen de twee laatste wedstrijden nog een bekerfinale moet plaats vinden?
Erwin- Music-director
Jammer maar helaas, veel kansen gehad gedurende het seizoen maar niet gegrepen.
Twente verdient het meeste de titel in mijn ogen, ik verwacht ook dat ze de dubbel pakken.
Twente verdient het meeste de titel in mijn ogen, ik verwacht ook dat ze de dubbel pakken.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Toch hoeft ook Ajax maar 2x te winnen om beide prijzen te winnen
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Timmus schreef:Ik ben er niet achter gekomen of het de eerste keer is dat de twee kampioenskandidaten in de laatste wedstrijd nog tegen elkaar moeten. Ajax en Twente, want om die twee ploegen gaat het, spelen ook nog tegen elkaar in de bekerfinale volgende week
Volgens Tom Egberts net in Studio Sport is dit nog nooit in de geschiedenis van de eredivisie voorgekomen...
Gast- Gast
Dave Evans schreef:Toch hoeft ook Ajax maar 2x te winnen om beide prijzen te winnen
Die beker kan me gestolen worden Dave. Die hebben we vorig jaar al gewonnen en die mogen ze in Enschede hebben. Voor mijn parten stellen we een B-elftal op.
Het gaat om de titel. Die hebben al 7 jaar niet meer gewonnen en het wordt nu echt tijd. Op voor de titel! KAMPIOENEN !!!!!
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
@ Mau inderdaad jammer... Die 2e plek voor PSV gaat ook nog moeilijk worden, vrees ik, aangezien mijn club over 2 weken ook nog ergens voor speelt en Dszudszak geschorst is...
Gast- Gast
Tja Renata, het verschil in Thuis- en uitwedstrijden is bij Dszudszak schrikbarend groot. In de Kuip was hij erg zwak.
Groningen speelt zeker ergens voor, geef ze ook best een goede kans op de zege. Jammer alleen dat AZ tegen Utrecht speelt wat al maanden van de leg is.
Groningen speelt zeker ergens voor, geef ze ook best een goede kans op de zege. Jammer alleen dat AZ tegen Utrecht speelt wat al maanden van de leg is.
Mauricedegier- Beheerder
glimmerikje20 schreef:
Volgens Tom Egberts net in Studio Sport is dit nog nooit in de geschiedenis van de eredivisie voorgekomen...
In het verleden waren topclubs ook beschermd in de laatste speelronde, waardoor ze niet tegen elkaar konden komen. Dan is het wel enigszins te begrijpen dat dit keer pas de eerste keer wordt in de historie.
Erwin- Music-director
jan4004 schreef:Dave Evans schreef:Toch hoeft ook Ajax maar 2x te winnen om beide prijzen te winnen
Die beker kan me gestolen worden Dave. Die hebben we vorig jaar al gewonnen en die mogen ze in Enschede hebben. Voor mijn parten stellen we een B-elftal op.
Het gaat om de titel. Die hebben al 7 jaar niet meer gewonnen en het wordt nu echt tijd. Op voor de titel! KAMPIOENEN !!!!!
Dan nog........het zal niet de eerste keer zijn dat Ajax met een B elftal in de Kuip wint
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Ik heb vanmiddag met de radio aan in het zonnetje gezeten, Langs de Lijn luisteren.
Wat een spanning ! Ik durfde nauwelijks weg bij de radio en loop daarom nu met een verbrand hoofd rond. Mijn vrouw lacht me vierkant uit.
Maar het geeft niks, als Twente de komende twee weken maar wint !
Ajax mag dan de voorrondes CL spelen, want PSV is een ploeg zonder creativiteit en zonder ziel. Ik heb vanavond zitten kijken, maar daar gaat niets van uit.
Ajax mazzelde zich weer eens door een wedstrijd heen (wát een kansen voor Heerenveen !), dat gaat ze over twee weken niet gebeuren. Twente is een genadeloze ploeg als het om kansen en kansjes gaat. Ruiz is weer fit, namelijk...
Wat een spanning ! Ik durfde nauwelijks weg bij de radio en loop daarom nu met een verbrand hoofd rond. Mijn vrouw lacht me vierkant uit.
Maar het geeft niks, als Twente de komende twee weken maar wint !
Ajax mag dan de voorrondes CL spelen, want PSV is een ploeg zonder creativiteit en zonder ziel. Ik heb vanavond zitten kijken, maar daar gaat niets van uit.
Ajax mazzelde zich weer eens door een wedstrijd heen (wát een kansen voor Heerenveen !), dat gaat ze over twee weken niet gebeuren. Twente is een genadeloze ploeg als het om kansen en kansjes gaat. Ruiz is weer fit, namelijk...
Gast- Gast
Voorspellingkje:
- ik denk dat er 1 trainer na de laatste speelronde de zak krijgt.
En dat is niet Fred Rutten (want PSV heeft geen geld) maar Ton du Chatinier. Ik vind het ook meer een bouwvakker dan een trainer. En met zulk materiaal mag je nooit zo wegzakken.
- ik denk dat er 1 trainer na de laatste speelronde de zak krijgt.
En dat is niet Fred Rutten (want PSV heeft geen geld) maar Ton du Chatinier. Ik vind het ook meer een bouwvakker dan een trainer. En met zulk materiaal mag je nooit zo wegzakken.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Het fietsen ging weer veel te zwaar vanwege de antibiotica die ik momenteel mag slikken (nog 4,5 week te gaan), maar Radio1 op mijn hoofd vergoedde veel. Heerrrrrlijk blijft dat toch... Toch leuk als je door Siddeburen rijdt en mensen langs de weg denken dat er welhaast ergens op de weg een streep moet staan waar ik als eerste overheen ben gereden. Maar nee, FC Groningen scoorde...
En geheel tegen mijn verwachting in maakt FC Groningen alsnog een niet eens zo irreële kans op plek 4 en rechtstreeks plaatsing voor europees voetbal...
Winnen van PSV kán, en eerlijk gezegd hangt het voor mijn gevoel nog eerder van dat lamlendige Utrecht af - of zij zich kunnen opladen om AZ partij te geven en nog voor plaats 8 te gaan - dan van de wil van PSV om 2e te worden en voorronde CL te halen... Ik zie dat jan4004 zojuist voorspelt dat Du Chatinier ontslagen wordt, nou ben ik tegen elk ontslag, maar niet tegen dat van Du Chatinier., haha. Mijn eerdere comment zegt overigens alles over het PSV van na de winterstop... sorry mau....
Maar goed, (bijna) alle ogen zullen gericht zijn op de ArenA over 2 weken...Ik denk toch echt dat Twente gaat winnen in het hol van de leeuw. Maar geld ga ik er niet op inzetten...
En geheel tegen mijn verwachting in maakt FC Groningen alsnog een niet eens zo irreële kans op plek 4 en rechtstreeks plaatsing voor europees voetbal...
Winnen van PSV kán, en eerlijk gezegd hangt het voor mijn gevoel nog eerder van dat lamlendige Utrecht af - of zij zich kunnen opladen om AZ partij te geven en nog voor plaats 8 te gaan - dan van de wil van PSV om 2e te worden en voorronde CL te halen... Ik zie dat jan4004 zojuist voorspelt dat Du Chatinier ontslagen wordt, nou ben ik tegen elk ontslag, maar niet tegen dat van Du Chatinier., haha. Mijn eerdere comment zegt overigens alles over het PSV van na de winterstop... sorry mau....
Maar goed, (bijna) alle ogen zullen gericht zijn op de ArenA over 2 weken...Ik denk toch echt dat Twente gaat winnen in het hol van de leeuw. Maar geld ga ik er niet op inzetten...
Haha Berend leuk je verhaal te lezen, het is alsof ik mijn eigen middag her-beleef! Ook ik heb mij namelijk verbrand haha... Alleen mn gezicht niet, maar mn armen wel... Ik zat ook aan 'langs de lijn' gekluisterd buiten, vol spanning (ook geen tijd om ook maar even van mn stoel te wijken op zoek naar iets te eten of te drinken of een toilet bezoek) en daarbij had ik ook nog eens na lang zoeken een goede stream gevonden om ADO-FC Groningen live te kijken (zonder geluid, maar met alleen de beelden, zodat ik dus de rest van de wedstrijden kon volgen op de radio) Goede wedstrijd van mijn club vandaag, dikke prima! Ook met de rest van de uiteenzetting van je verhaal (over Heerenveen-Ajax)ben ik het helemaal eens, hoewel ik PSV wel de 2e plaats gun, maar aangezien ze dan moeten winnen van mijn club die theoretisch gezien nog best 2e kan worden (als AZ verlies en Groningen met minimaal 2-0 wint), ook weer niet...
@ Graf idd, Radio 1 Langs de Lijn, mooi medium blijft dat toch idd... Soms luister ik inderdaad nog liever radio (waarbij je zelf de beelden moet verzinnen), dan dat ik naar de wedstrijden op eredivisie live kijk... De goede analisten langs de velden (althans de meesten, sowieso uitgezonderd Henk Kok) van radio 1 weten het ook altijd zo te brengen, dat je vol spanning aan de radio gekluisterd zit....
@ Graf idd, Radio 1 Langs de Lijn, mooi medium blijft dat toch idd... Soms luister ik inderdaad nog liever radio (waarbij je zelf de beelden moet verzinnen), dan dat ik naar de wedstrijden op eredivisie live kijk... De goede analisten langs de velden (althans de meesten, sowieso uitgezonderd Henk Kok) van radio 1 weten het ook altijd zo te brengen, dat je vol spanning aan de radio gekluisterd zit....
Gast- Gast
@Graf:
Het is afgelopen seizoen pijnlijk duidelijk geworden dat er totaal geen vooruitgang is te bespeuren bij PSV. Voorspelbaar geschuif en vrijwel elk duel op kracht, lef en overtuiging verliezend. De eerste seizoenshelft verbloemden Afellay en Reis ( die echt node werd gemist) nog veel, maar het verlies tegen Twente voor de winterstop ( geen kans gehad) was al een overduidelijk signaal. De 2e plek is in theorie wel haalbaar, maar ik heb de afgelopen maanden niet het gevoel gekregen dat PSV deze klus kan klaren.
Wat nu?
Er is wat Jan al heeft opgemerkt eigenlijk geen geld om Rutten weg te sturen. Toch worden de geruchten steeds hardnekkiger dat er voor een nieuwe technische staf wordt gekozen (waarbij Cocu als assistent wel blijft). Dat is ook wel nodig, het team zit nu op een dood spoor.
Goed, Twee keer Ajax-Twente de komende weken. Hoewel de laatste wedstrijd in de Arena is, geef ik Twente toch de meeste kans. Een meer ingespeeld geheel met Janssen en Ruiz als echte toppers ( feitelijk de enige in de Eredivisie). Ajax zal moeten komen, aangezien ze aan een punt niets hebben. Dat maakt de wedstrijd wel interessant genoeg. De Bekerfinale....tja, vrees toch dat dat een wedstrijd wordt waarbij twee ploegen met de handrem erop zullen spelen. Hopelijk heb ik het mis en zien we een leuke (1e) finale. Alles beter dan dat tweeluik van vorig jaar.
Het is afgelopen seizoen pijnlijk duidelijk geworden dat er totaal geen vooruitgang is te bespeuren bij PSV. Voorspelbaar geschuif en vrijwel elk duel op kracht, lef en overtuiging verliezend. De eerste seizoenshelft verbloemden Afellay en Reis ( die echt node werd gemist) nog veel, maar het verlies tegen Twente voor de winterstop ( geen kans gehad) was al een overduidelijk signaal. De 2e plek is in theorie wel haalbaar, maar ik heb de afgelopen maanden niet het gevoel gekregen dat PSV deze klus kan klaren.
Wat nu?
Er is wat Jan al heeft opgemerkt eigenlijk geen geld om Rutten weg te sturen. Toch worden de geruchten steeds hardnekkiger dat er voor een nieuwe technische staf wordt gekozen (waarbij Cocu als assistent wel blijft). Dat is ook wel nodig, het team zit nu op een dood spoor.
Goed, Twee keer Ajax-Twente de komende weken. Hoewel de laatste wedstrijd in de Arena is, geef ik Twente toch de meeste kans. Een meer ingespeeld geheel met Janssen en Ruiz als echte toppers ( feitelijk de enige in de Eredivisie). Ajax zal moeten komen, aangezien ze aan een punt niets hebben. Dat maakt de wedstrijd wel interessant genoeg. De Bekerfinale....tja, vrees toch dat dat een wedstrijd wordt waarbij twee ploegen met de handrem erop zullen spelen. Hopelijk heb ik het mis en zien we een leuke (1e) finale. Alles beter dan dat tweeluik van vorig jaar.
Mauricedegier- Beheerder
Vanmorgen belde een vriend me en zei dat hij een leuke verrassing voor me had: hij heeft twee kaartjes voor de bekerfinale en kan zelf niet. Of ik ze wilde hebben. Natuurlijk !
Gast- Gast
Kom ik zomaar een krantenberichtje tegen dat de burger weer moed geeft:
Oranje -17 plaatst zich voor WK
Oranje -17 is op het EK in Servië al zeker van poulewinst en de halve finale. Na de 2-0 zege op Duitsland, werd met 1-0 van Roemenië gewonnen. Daardoor zijn de talenten ook verzekerd van deelname aan het WK in Mexico, komende zomer van 18 juni tot 10 juli.
Tegen de Roemenen scoorde Feyenoorder Tonny Trinidade de Vilhena al na acht minuten het enige doelpunt.
De opstelling van Oranje was als volgt:
Boy de Jong (Feyenoord), Daan Disveld (NEC/FC Oss), Terence Kongolo (Feyenoord), Karim Rekik (Feyenoord), Jetro Willems (Sparta Rotterdam), Kyle Ebecilio (Arsenal), Tonny Trindade de Vilhena (Feyenoord), Yassine Ayoub (FC Utrecht), Memphis Depay (PSV), Anass Achahbar (Feyenoord), Nick de Bondt (Vitesse/AGOVV).
Nou tel ik hier 5x Feyenoord en 0x Ajax.
Zou JC dan toch gelijk hebben met zijn kritiek op de jeugdopleiding?
Nou maar hopen dat die jochies de komende jaren niet weggekocht worden.
Oranje -17 plaatst zich voor WK
Oranje -17 is op het EK in Servië al zeker van poulewinst en de halve finale. Na de 2-0 zege op Duitsland, werd met 1-0 van Roemenië gewonnen. Daardoor zijn de talenten ook verzekerd van deelname aan het WK in Mexico, komende zomer van 18 juni tot 10 juli.
Tegen de Roemenen scoorde Feyenoorder Tonny Trinidade de Vilhena al na acht minuten het enige doelpunt.
De opstelling van Oranje was als volgt:
Boy de Jong (Feyenoord), Daan Disveld (NEC/FC Oss), Terence Kongolo (Feyenoord), Karim Rekik (Feyenoord), Jetro Willems (Sparta Rotterdam), Kyle Ebecilio (Arsenal), Tonny Trindade de Vilhena (Feyenoord), Yassine Ayoub (FC Utrecht), Memphis Depay (PSV), Anass Achahbar (Feyenoord), Nick de Bondt (Vitesse/AGOVV).
Nou tel ik hier 5x Feyenoord en 0x Ajax.
Zou JC dan toch gelijk hebben met zijn kritiek op de jeugdopleiding?
Nou maar hopen dat die jochies de komende jaren niet weggekocht worden.
Jaap2000- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Ahh heel veel plezier Berend!! Ik had ook best heen gewild... Ik heb 2 goede kennissen (waarvan 1 een ex-vriendje van mij is)die Fc Twente supporter zijn en ook lid zijn van de vriendenkring Fc Twente... Als ze zelf van hun vriendenkring uit een bus mochten regelen, dan mocht ik ook mee, dan zouden ze een kaart voor mij regelen... Helaas mocht het niet, dus kan ik niet mee... Maar ik ga er zeker even voor zitten zondag om 18:00 uur.. Ben benieuwd!
Gast- Gast
De bekerfinale kan me echt niet boeien. Ik zal de winnaars van de laatste jaren niet zo kunnen opnoemen, terwijl ik normaal wel van de statistieken ben. Het heeft geen prestige. Het is niks waard. Ik geloof ook niet in een mentale tik voor volgende week. Als Twente morgen verliest en volgende week wint, heeft niemand het meer over de beker.
Anyway, Bayern wordt minimaal derde, en ze halen dus (voorronde) CL. Beter!
Anyway, Bayern wordt minimaal derde, en ze halen dus (voorronde) CL. Beter!
Erwin- Music-director
AC Milan kampioen van Italië! Dat is nog eens geweldig nieuws.
Erwin- Music-director
3x op rij..
Ik moet mezelf toch wel corrigeren. Dit was wel een prachtige bekerfinale, waarbij ik zelf ook wel de spanning voelde. Mooi om na een 0-2 achterstand nog te winnen.
Ik moet mezelf toch wel corrigeren. Dit was wel een prachtige bekerfinale, waarbij ik zelf ook wel de spanning voelde. Mooi om na een 0-2 achterstand nog te winnen.
Erwin- Music-director
Ja, het was geweldig !
ik zat, samen met mijn zoon van 13, in een "neutraal" vak. Bij de 1-0 en de 2-0 stond het hele vak te juichen, wij waren de enige twee die bleven zitten. Bij de Twentse doelpunten was het precies andersom. Dat was wel lachen.
Maar wát een sfeer in het stadion ! De supporters van Ajax en Twente achter de doelen hebben urenlang tegen elkaar gezongen. En wát een ontlading toen de 3-2 viel ! De Twentse tribune ontplofte bijkans van vreugde. En mijn zoon en ik stonden hard juichend met de armen hoog tussen de balende Ajax-fans...
Het was een feest om bij te wonen !
ik zat, samen met mijn zoon van 13, in een "neutraal" vak. Bij de 1-0 en de 2-0 stond het hele vak te juichen, wij waren de enige twee die bleven zitten. Bij de Twentse doelpunten was het precies andersom. Dat was wel lachen.
Maar wát een sfeer in het stadion ! De supporters van Ajax en Twente achter de doelen hebben urenlang tegen elkaar gezongen. En wát een ontlading toen de 3-2 viel ! De Twentse tribune ontplofte bijkans van vreugde. En mijn zoon en ik stonden hard juichend met de armen hoog tussen de balende Ajax-fans...
Het was een feest om bij te wonen !
Gast- Gast
Pagina 18 van 25 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 21 ... 25
Soortgelijke onderwerpen
» Voetbal eredivisie toto seizoen: 2010-2011
» WK Voetbal 2010 Pool!
» Formule 1 2011
» Voetbal
» Compassie en Voetbal
» WK Voetbal 2010 Pool!
» Formule 1 2011
» Voetbal