Giro 2010
+8
Kaj
Jorg
MrJohn
Joyce
sowhat
Mauricedegier
Dave Evans
Mark
12 plaatsers
Pagina 4 van 4
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Giro 2010
EWF schreef:Overigens heb ik hier wel eens gelezen dat enkelen Vinokourov weinig gunnen. Zitten die nu ook met afgrijzen naar Basso te kijken?
Nee, voor mij maakt het veel uit dat Basso wel bekend heeft (al heeft ie wel alléén het bezit ervan en de wens het te willen gebruiken bekend) en Vino ondanks keiharde bewijzen nog steeds doet alsof hij nooit gebruikt heeft.
Want voor de rest ben ik het er mee eens dat wanneer iemand zijn straf heeft uitgezeten hij gewoon weer mee mag doen en een tweede kans verdient. Daarom gun ik Scarponi de overwinning ook wel. Al is Nibali eigenlijk meer mijn favoriete renner!
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Trouwens opnieuw een prima prestatie van de Rabobank ploeg. Ardila, Weening en de fris debuterende jonkies Mollema en Kruyswijk doen het nog steeds boven verwachting. Erg lang geleden dat er twee Nederlanders bij de beste 20 in het Algemeen Klassement van de Giro stonden!
Dave Evans schreef:
Nee, voor mij maakt het veel uit dat Basso wel bekend heeft (al heeft ie wel alléén het bezit ervan en de wens het te willen gebruiken bekend)
Dat is net zo hard liegen als wat Vino heeft gedaan.
Erwin- Music-director
- Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 41
EWF schreef:Dave Evans schreef:
Nee, voor mij maakt het veel uit dat Basso wel bekend heeft (al heeft ie wel alléén het bezit ervan en de wens het te willen gebruiken bekend)
Dat is jouw conclusie, niet de mijne.
Dan klopt jouw conclusie gewoon niet. Of je bent zo naïef om te geloven dat Basso inderdaad nooit iets gebruikt heeft. Overigens heeft Scarponi wel gewoon zijn dopinggebruik bekend, dus dan is dat nog de meest geloofwaardige van de drie...Dave Evans schreef:EWF schreef:Dave Evans schreef:
Maar goed, ik vind niet dat die mannen nu nog moeten worden aangekeken op wat ze voor hun schorsing hebben gedaan..
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Nee natuurlijk heeft Basso wel gebruikt, maar geeft hij er een mooie draai aan (alhoewel mooi.......het in bezit hebben en willen gaan gebruiken is natuurlijk ook hartstikke fout) maar accepteert hij verder zijn straf. Vino heeft zijn periode dat hij geschorst was alléén maar moord en brand lopen schreeuwen en daarnaast ook de boel bij Astana op lopen stoken in 2009 (al heeft dat met deze zaak weinig te maken).
Maar goed ik vind ook wel dat Vino weer mag koersen hoor, maar daarom hoef ik het hem toch niet te gunnen.........dat zijn twee verschillende dingen.
Nou, Basso heeft wel een strafvermindering bedongen op een of andere manier, en mocht na 1 jaar schorsing alweer aan de slag bij Discovery Channel. Maar goed, daarna ging de UCI in beroep en werd hij alsnog een jaar extra geschorst... Dus om nou te zeggen dat Basso zijn schorsing stilzwijgend heeft geaccepteerd.....
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Leeftijd : 36
Ik dacht dat hij zelfs toen nog helemaal niet geschorst is geweest, wel op non actief gezet door het toenmalig CSC (Saxo Bank). En pas toen hij voor Discovery Channel ging rijden geschorst werd (Uci werkt soms traag, of was het nou de WADA?). Daarna heeft hij ook pas min of meer bekend.
Maar goed, naast al deze feiten komt Basso op mij ook een stuk sympathieker over dan Vino......misschien telt dat ook wel mee
Maar goed, naast al deze feiten komt Basso op mij ook een stuk sympathieker over dan Vino......misschien telt dat ook wel mee
Kaj schreef:Dan klopt jouw conclusie gewoon niet. Of je bent zo naïef om te geloven dat Basso inderdaad nooit iets gebruikt heeft. Overigens heeft Scarponi wel gewoon zijn dopinggebruik bekend, dus dan is dat nog de meest geloofwaardige van de drie...Dave Evans schreef:EWF schreef:Dave Evans schreef:
Maar goed, ik vind niet dat die mannen nu nog moeten worden aangekeken op wat ze voor hun schorsing hebben gedaan..
De reden dat Basso nooit heeft toegegeven, is dat hij anders zijn eerste Giro-zege was kwijt geraakt. Voor de rest heeft hij net zo hard gelogen als Vino.
Maar inderdaad, ze verdienen allen een nieuwe kans. Maar ik zal verbaasd zijn als ze nu allen clean rijden. Maar dat is een andere discussie.
Erwin- Music-director
- Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 41
Basso is de terechte winnaar met ook nog eens de sterkste ploeg aan zijn zijde. Weliswaar is de kwaliteit van het deelnemersveld in de Giro altijd minder dan in de Tour, maar het aantrekkelijke parcours zorgde voor mooie strijd.
De Rabo-jonkies leverden een prachtprestatie, er zijn dus weer talenten op komst in Nederland !
De Rabo-jonkies leverden een prachtprestatie, er zijn dus weer talenten op komst in Nederland !
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Misschien dat de kwaliteit van de deelnemers minder was maar de deelnemers bepalen wel de strijd. En op dit inderdaad prachtige parcours maakten ze er een echte strijd van die een terechte winnaar opleverde: Ivan Basso!
David Arroyo een verrassende tweede en Vicenzo Nibali als de belofte van de toekomst.
En Mr John zei het al: de prestaties van de Rabobank jonkies was groots: Steven Kruyswijk en Bauke Mollema lieten zeer hoopvolle dingen zien. Maar eigenlijk reed de hele ploed gewoon de hele ronde goed. Ardila die weer dingen liet zien die we van hem voor het laatst zo'n 4 jaar geleden zagen. Weening die toch ook best goed reed. Stamsnijder die attent reed en twee uitstekende tijdritten liet zien. Flens die veel in de aanval reed en van Emden die uitstekend geknecht heeft maar ook twee prima tijdritten reed. Zelfs Bronw reed helemaal niet slecht maar is nou éénmaal een sprinter die meestal net te kort komt. Desondanks een dikke pluim voor de Raboploeg!
David Arroyo een verrassende tweede en Vicenzo Nibali als de belofte van de toekomst.
En Mr John zei het al: de prestaties van de Rabobank jonkies was groots: Steven Kruyswijk en Bauke Mollema lieten zeer hoopvolle dingen zien. Maar eigenlijk reed de hele ploed gewoon de hele ronde goed. Ardila die weer dingen liet zien die we van hem voor het laatst zo'n 4 jaar geleden zagen. Weening die toch ook best goed reed. Stamsnijder die attent reed en twee uitstekende tijdritten liet zien. Flens die veel in de aanval reed en van Emden die uitstekend geknecht heeft maar ook twee prima tijdritten reed. Zelfs Bronw reed helemaal niet slecht maar is nou éénmaal een sprinter die meestal net te kort komt. Desondanks een dikke pluim voor de Raboploeg!
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Sportpools: Giro d'Italia 2010
» Wielerseizoen 2011
» Giro d'Italia 2009
» Sportpools: Giro d'Italia 2011
» Sportpools Giro d'Italia Poule !
» Wielerseizoen 2011
» Giro d'Italia 2009