Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» De Beste Albums ooit met Ries
Wielerseizoen 2011 EmptyVandaag om 21:06 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
Wielerseizoen 2011 EmptyVandaag om 19:09 van Ries

» *RTH* Pixies – Alec Eiffel
Wielerseizoen 2011 EmptyVandaag om 13:54 van sowhat

» *RTH* Sandra – Maria Magdalena
Wielerseizoen 2011 EmptyVandaag om 13:53 van sowhat

» *RTH* Brotherhood of man – Kiss me, kiss your baby
Wielerseizoen 2011 EmptyVandaag om 13:51 van sowhat

» *RTH* D:Ream – Things can only get better
Wielerseizoen 2011 EmptyVandaag om 13:50 van sowhat

» *RTH* Def Rhymz - Doekoe
Wielerseizoen 2011 EmptyVandaag om 13:49 van sowhat

» *RTH* Paul McCartney & Wings - Bluebird
Wielerseizoen 2011 EmptyVandaag om 13:47 van sowhat

» *RTH* Cracker - Low
Wielerseizoen 2011 EmptyVandaag om 13:44 van sowhat

» *RTH* Reparata & the Delrons – Captain of your ship
Wielerseizoen 2011 EmptyVandaag om 13:40 van sowhat

» *RTH* Julien Clerc – Si on chantait
Wielerseizoen 2011 EmptyVandaag om 13:38 van sowhat

» De beste 100 albums ooit met Ries
Wielerseizoen 2011 EmptyVandaag om 12:32 van Timmus

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
Wielerseizoen 2011 EmptyVandaag om 12:13 van Frodo

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
Wielerseizoen 2011 EmptyVandaag om 12:03 van Frodo

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
Wielerseizoen 2011 EmptyVandaag om 11:57 van Frodo

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
Wielerseizoen 2011 EmptyVandaag om 11:53 van Frodo

» *RTH* Five star - Shine
Wielerseizoen 2011 EmptyVandaag om 11:49 van Frodo

» Mei 2024
Wielerseizoen 2011 EmptyVandaag om 10:41 van Ries

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
Wielerseizoen 2011 EmptyVandaag om 9:13 van Timmus

» De beste 100 albums ooit met Ries
Wielerseizoen 2011 EmptyGisteren om 19:50 van Timmus


Wielerseizoen 2011

+14
sowhat
Nien
Roy
LarryMullen
Mies
Ries
Grafmat
ErickNJ
Jaap2000
Kaj
Erwin
Dave Evans
Jorg
MrJohn
18 plaatsers

Pagina 1 van 18 1, 2, 3 ... 9 ... 18  Volgende

Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 Empty Wielerseizoen 2011

Bericht  MrJohn 06.01.11 14:18

Het is nog vroeg en het duurt ook nog wel even, totdat in West-Europa het wielerseizoen op de weg gaat beginnen (in Australie en Oman natuurlijk al eerder), maar het eerste grote nieuws is bekend.

Zowel Rabo als Vacansoleil zijn nu al verzekerd van een startbewijs voor Tour, Giro en Vuelta !
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16669
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Jorg 06.01.11 14:31

Het feit dat de UCI afspraken heeft gemaakt over het collectief uitnodigen van de Pro-Tourploegen is zeer gunstig voor Vacansoleil. Nu zijn ze verzekerd van een plek in de grote ronden. Het was anders maar de vraag geweest of ze vanwege de aanwezigheid van Ricco en nog altijd Mosquera, deel hadden mogen nemen aan bijvoorbeeld de Tour.

Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3073
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  MrJohn 06.01.11 14:44

Jorg, ik denk ook niet, dat Ricco deel neemt aan de Tour om gevoeligheden met de ASO te vermijden vanwege de affaire in de Tour van 2008. De Italiaan gaat zich helemaal richten op de klassiekers en de Giro.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16669
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Jorg 06.01.11 14:59

MrJohn schreef:Jorg, ik denk ook niet, dat Ricco deel neemt aan de Tour om gevoeligheden met de ASO te vermijden vanwege de affaire in de Tour van 2008. De Italiaan gaat zich helemaal richten op de klassiekers en de Giro.
Uit een interview met Daan Luijckx, grote baas bij Vacansoleil, blijkt dat Ricco zich idd logischerwijs op de Giro gaat richten, en daar ook klassementsambities heeft. Hij laat een deelname aan de Tour open, en als hij daarnaartoe gaat, wil hij voor dagsucces gaan, net als de rest vd ploeg. Ik ben benieuwd. Het is in elk geval een goed teken dat er weer structureel twee Nederlandse ploegen meedoen aan de grote wedstrijden. Twee ploegen bovendien die niet slechts uit meerijders bestaan. Smile

Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3073
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Dave Evans 06.01.11 16:43

Ik begreep ook min of meer dat Johnny Hoogerland de Giro in dienst van Ricco gaat rijden en bij de Tour voor zijn eigen ambities mag gaan! Of dat teveel van het goede zal zijn zal de toekomst wijzen!

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  MrJohn 06.01.11 18:57

Inderdaad Dave, Hoogerland rijdt teveel in een seizoen. Vroeger heel gewoon, maar we leven in andere tijden. Renners pieken naar bepaalde punten. Giro en Tour (met pakweg amper 4 weken ertussen) achter elkaar is daarmee loodzwaar geworden.

Ben benieuwd of we Poels al te zien krijgen in de Tour, een zeer aangename verrassing afgelopen jaar !

MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16669
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  MrJohn 06.01.11 19:20

Overigens is bij de presentatie van het nieuwe team van de Schlecks (Leopard-Trek) duidelijk geworden, dat wat de Nederlanders betreft Stamsnijder de Giro rijdt en Posthuma de Tour !
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16669
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  MrJohn 11.01.11 12:49

Inmiddels heeft ook de ploeg van Liquigas zich voorgesteld.

Nibali wordt kopman in de Giro. Basso gaat zich helemaal richten op de Tour en rijdt misschien de Giro, maar dan slechts als voorbereiding en in dienst van Nibali.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16669
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Erwin 12.01.11 21:52

Wie van jullie gaat er nog naar het WK Baanwielrennen in Apeldoorn in maart dit jaar?
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 40

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Dave Evans 12.01.11 21:56

Lijkt me inderdaad weleens leuk om mee te maken Erwin, maar moet even nog kijken of mijn agenda dat toe laat.....

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Erwin 12.01.11 22:04

Ik twijfel nog welke dag ik ga. Maar ik ben wel van plan om te gaan. Het is helemaal niet duur, en dan heb je toch de hele avond actie.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 40

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Erwin 20.01.11 17:17

De Tourorganisatie heeft gesproken. Geen wildcard voor Geox of Skill. Dus geen Sastre en Menchov in de Tour.
De organisatie was tamelijk chauvinistisch in hun keuze, door alle wildcards aan Franse ploegen te geven.


Laatst aangepast door Erwin op 20.01.11 17:35; in totaal 1 keer bewerkt
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 40

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Kaj 20.01.11 17:23

Dat heeft er natuurlijk ook ergens wel mee te maken dat enkel AG2R tegenwoordig nog deel uitmaakt van de UCI World Tour, terwijl ploegen als Europcar, Cofidis en FDJ door de jaren heen wel hebben bewezen dat ze in de Tour niet misstaan. De enige kritiek die je zou kunnen hebben, is dat Saur-Sojasun wellicht beter thuis had kunnen blijven ten faveure van - onder andere - een ex-Tourwinnaar...
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3987
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  MrJohn 20.01.11 17:56

Inderdaad sneu voor Geox met ex-Tourwinnaar Sastre, bewezen Tourtopper Menchov, de la Fuente, Cobo en anderen, maar Kaj heeft het antwoord al gegeven.

Overigens is het voortbestaan van Geox vanwege allerlei perikelen onzeker. De geruchten gaan, dat in het geval dat Geox verdwijnt Menchov en Sastre de overstap maken naar RadioShack.

De afwijzing van Skil verbaast me niet. Met alle respect, maar die ploeg heeft niets te zoeken in de Tour.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16669
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Dave Evans 20.01.11 20:28

Tja jammer dat zulke toewijzingen niet op sportieve gronden gebeuren. Vorig jaar had manager Mauro Gianetti nog geluk dat hij een pro-tour team had maar nu dus niet. En ja de ASO is heel erg blij met deze kans om Gianetti te lozen. Je kunt je afvragen of Denis Menchov daar niet aan had kunnen denken!
Hopelijk kan hij nog naar een andere ploeg want de sterkste renners horen in de Tour!

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Erwin 20.01.11 21:37

Tja, Menchov heeft het risico genomen om voor veel geld naar Geox te gaan. Hij wist dat een Tour-deelname niet zeker was.

En of het verstandig is om dan naar Radioshack te gaan. Nou, als Armstrong wordt aangeklaagd voor doping-gebruik, dan zit Prudhomme niet te wachten op al zijn vriendjes die hem al die jaren gesteund heeft. Laughing Maar of dat zo'n vaart gaat lopen, geen idee.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 40

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Erwin 29.01.11 18:47

Voor vrijdag kaarten besteld van het WK Baanwielrennen in Apeldoorn in maart.

Let even op: Als je ook van plan bent om te gaan en je bankiert via de Rabobank dan krijg je tot € 5 korting per kaart. Moet je even Rabobank als toegangscode invoeren. Smile
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 40

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Erwin 10.02.11 22:05

Goed nieuws!

'Twijfels Spaanse bond over schorsing Contador'
Een deel van het comité dat de dopingzaak van Alberto Contador onderzoekt zou zich kunnen vinden in de verdediging van de Spanjaard. Na bestudering van de documenten uit het kamp-Contador zouden sommige leden de renner nu zelfs willen vrijspreken. Dat meldt de Spaanse krant El Periódico. Het comité vergadert deze dagen over de bewijsvoering van de Spanjaard, die stelt dat er geen opzet in het spel is, een conclusie die ook terug te vinden is in het rapport van de bond. Enkele leden van de onderzoekscommissie zouden zich hier in kunnen vinden en voorzien problemen in hoger beroep. Zij achten het 'onwaarschijnlijk' dat de voorgestelde schorsing van één jaar standhoudt als Contador naar het Wereld Anti-Doping Agentschap (WADA) en het Hof van Arbitrage voor Sport (TAS) in Lausanne stapt. Mocht de bond de schorsing terugdraaien, dan kan de Spanjaard hangende het beroep direct terugkeren in competitie.

Vooruitlopend op een uitspraak pleit voorzitter Juan Carlos Castano in de Spaanse krant El Mundo voor herziening van de dopingwet. "Op basis van de onderzoeken en documenten die ik zag, kan ik zeggen dat de regels niet meer voldoen. De huidige regelgeving kan tot onrecht leiden."
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 40

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Jaap2000 10.02.11 22:41

Tsja... ik mag er niet over oordelen want ken de zaak alleen uit de media.
Contador had de schijn tegen maar moet wat mij betreft toch wel het voordeel van de twijfel krijgen.
Lang geleden heb ik hier eens een link geplaatst naar een artikel in de NRC waarin de criteria t.a.v. clenbuterol ter discussie werden gesteld.
Het is net zoiets als wanneer je na één slokje bier voor vijf jaar je rijbewijs kwijt bent.

De verklaring van Contador vond ik ook ongeloofwaardig: het eten van een stukje vlees dat hij had laten invliegen...
Maar toch: het bewijs tegen hem vind ik flinterdun.

Ondertussen is Ricco wel door het ijs gezakt.
Jammer voor Vanancesoleil.

Bij de voorjaarsklassiekers en de Giro ben ik er weer bij...
D.w.z.: niet op de fiets maar voor de TV Very Happy
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 65

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Dave Evans 10.02.11 23:03

Anderzijds als Contador het voordeel van de twijfel krijgt zijn er meer renners met zo ongeveer dezelfde zaak als hem die ook alsnog vrijgepleit moeten worden. Let op, van mij mag ie vrijgepleit worden hoor, maar zijn vleesverhaal was er één met een luchtje Wink

En Ricco maak ik maar liever geen woorden meer vuil aan!

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  MrJohn 11.02.11 1:04

Allereerst de opmerking dat het bloedpaspoort en alle controles daaromheen zonder meer goed zijn.

Tegelijk dan wel de constatering dat de verfijnde techniek van de huidige opsporingsapparatuur dus ook een uiterst minimale hoeveelheid van clenbuterol aantoont. Juist het feit dat het in de Tour 3 dagen achtereen is gedecteerd, is m.i. een bevestiging van Contador's verhaal over het vervuilde vlees. Nu ga je echt niet sneller fietsen van een amper te bespeuren hoeveelheid clenbuterol en was er opzet in het spel geweest, had men wel een grotere dosis van wat dan ook gevonden. Clenbuterol verstevigt de spierkracht. De ironie wil dat Contador juist op de voorlaatste dag van de Tour een voor zijn doen uiterst zwakke tijdrit reed. Al met al was er dus absoluut geen sprake van een stimulerend effect.

Aan de andere kant: volgens de regels is er sprake van een overtreding en dient er een sanctie te volgen.

Conclusie is dan ook dat het bij alle waardering voor de opsporingsmethoden toch wel tijd is voor enige nuancering.

Wat Ricco betreft het volgende. Het moet nog wel bewezen worden. Wat een dokter verklaart tegenover een sportkrant kan natuurlijk niet doorslaggevend zijn. Aan de andere kant treden hoge koortsen, ernstig nierfalen en vervuild bloed natuurlijk niet zomaar op. Een tweede schorsing bedraagt 8 jaar en dan is het ciao Riccardo. Ik zal er geen traan om laten Smile

Offtopic: Wordt de schorsing van Contador gehandhaafd, dan zal de strijd om de gele trui dit jaar een bij voorbaat uitgemaakte zaak zijn. Ik zie niemand in staat Andy Schleck te weerstaan, ook gezien het team van de Luxemburger.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16669
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Erwin 11.02.11 16:35

MrJohn schreef:Wat een dokter verklaart tegenover een sportkrant kan natuurlijk niet doorslaggevend zijn.

Een arts heeft toch ook een geheimplicht? Die kan toch niet zomaar tegen de media zeggen wat zijn patiënt heeft verteld.

Anyway. Wat me tegen staat is dat iemand zonder bewijs al zo hard de grond in wordt getrapt. Zelfs door mede-collega's die waarschijnlijk zelf ook aan de doping zitten. Ricco kan niks meer goed doen. Contador heeft wel of niet de schijn tegen. Maar Frank Schleck die een paar duizend Euro overmaakt voor een ''trainingsschema' aan dr. Fuentes komt er mee weg, omdat hij zo goed met de media kan omgaan.

Ik las ook nog ergens dat Ricco zich moest gedragen als Basso en Vinokourov. Maar dat is natuurlijk helemaal lachwekkend. Deze twee hebben de boel enorm bedrogen, en hebben nooit de waarheid verteld, terwijl Ricco dat wel heeft gedaan.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 40

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Kaj 11.02.11 17:57

Erwin schreef:
MrJohn schreef:Wat een dokter verklaart tegenover een sportkrant kan natuurlijk niet doorslaggevend zijn.

Een arts heeft toch ook een geheimplicht? Die kan toch niet zomaar tegen de media zeggen wat zijn patiënt heeft verteld.
In Italië is dopinggebruik strafbaar, en een arts is daar van z'n geheimhoudingsplicht ontheven indien het om strafbare feiten gaat. Vandaar dat die naar de politie is gestapt en dat is uiteraard vrij gauw in de media gekomen...
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3987
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Erwin 11.02.11 20:02

Ah ja, dat is opzich wel logisch. Ricco op non-actief door zijn eigen ploeg. Dat is dan geen verrassing. Maar toch blijf ik het jammer vinden. Ik had Ricco graag gezien in de Giro.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 40

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Jaap2000 14.02.11 22:22

Contador vrijgesproken, althans volgens de Spaanse media.
Een officiële verklaring is er nog niet.

Als we er van uitgaan dat het bericht klopt dan is het nog de vraag hoe de UCI en de ASO er mee omgaan.
Wie was dat ook alweer die een paar jaar geleden niet in de Tour kon rijden omdat er een klein stukje Italië in het parcours zat en hij daar nog steeds wel persona non grata was?
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 65

Terug naar boven Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 18 1, 2, 3 ... 9 ... 18  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum