Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
Wielerseizoen 2011 - Pagina 3 EmptyVandaag om 16:28 van sokratikos

» November 2024
Wielerseizoen 2011 - Pagina 3 EmptyVandaag om 11:31 van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
Wielerseizoen 2011 - Pagina 3 EmptyGisteren om 20:57 van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
Wielerseizoen 2011 - Pagina 3 Empty05.11.24 0:58 van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
Wielerseizoen 2011 - Pagina 3 Empty04.11.24 22:36 van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
Wielerseizoen 2011 - Pagina 3 Empty04.11.24 22:34 van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
Wielerseizoen 2011 - Pagina 3 Empty03.11.24 17:51 van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
Wielerseizoen 2011 - Pagina 3 Empty02.11.24 18:51 van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
Wielerseizoen 2011 - Pagina 3 Empty02.11.24 17:50 van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
Wielerseizoen 2011 - Pagina 3 Empty02.11.24 15:35 van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
Wielerseizoen 2011 - Pagina 3 Empty02.11.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
Wielerseizoen 2011 - Pagina 3 Empty02.11.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
Wielerseizoen 2011 - Pagina 3 Empty02.11.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
Wielerseizoen 2011 - Pagina 3 Empty02.11.24 12:51 van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
Wielerseizoen 2011 - Pagina 3 Empty02.11.24 12:49 van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
Wielerseizoen 2011 - Pagina 3 Empty02.11.24 12:48 van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
Wielerseizoen 2011 - Pagina 3 Empty01.11.24 22:43 van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
Wielerseizoen 2011 - Pagina 3 Empty01.11.24 14:32 van sokratikos

» Stemfinale Weekend
Wielerseizoen 2011 - Pagina 3 Empty01.11.24 13:14 van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
Wielerseizoen 2011 - Pagina 3 Empty31.10.24 21:00 van Timmus

Wielerseizoen 2011

+14
sowhat
Nien
Roy
LarryMullen
Mies
Ries
Grafmat
ErickNJ
Jaap2000
Kaj
Erwin
Dave Evans
Jorg
MrJohn
18 plaatsers

Pagina 3 van 18 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 10 ... 18  Volgende

Ga naar beneden

Wielerseizoen 2011 - Pagina 3 Empty Re: Wielerseizoen 2011

Bericht  Erwin 22.02.11 18:01

MrJohn schreef:Na de successen voor Rabobank vorige week nu minder goed nieuws. De Deen Breschel, een van hun speerpunten voor de kasseien-klassiekers, heeft weer last van zijn knie Sad

Dat was al bekend voor Rabo zijn successen vorige week vierde. Wink En ik weet niet of ik het erg vindt. Toch wat meer vrijheid voor Boom en cs.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 41

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  MrJohn 22.02.11 18:39

Het is natuurlijk de vraag of de nog altijd relatief jonge Boom nu al echt in de voorste gelederen kan meestrijden in de 250km -klassiekers als de RvVl of P-R en of het uberhaupt ooit zover komt.

Maar goed, een Sebastiaan Langeveld in vorm kan ver komen
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74

Bericht  Erwin 24.02.11 21:41

Nog maar even afwachten of we koers zien. De renners en de UCI liggen weer overhoop om de oortjes, volgens de NOS. Rabobank zegt dat ze met oortjes willen rijden. Lijkt me niet zo'n slim plan. Zie het meesterplan van Dekker in de Omloop Het Nieuwsblad van 2009 bijvoorbeeld.

Afijn, het zal allemaal wel loslopen. Bij een staking van renners is het publiek natuurlijk het grootste slachtoffer.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Bericht  Kaj 25.02.11 10:56

Erwin schreef:Nog maar even afwachten of we koers zien. De renners en de UCI liggen weer overhoop om de oortjes, volgens de NOS. Rabobank zegt dat ze met oortjes willen rijden. Lijkt me niet zo'n slim plan. Zie het meesterplan van Dekker in de Omloop Het Nieuwsblad van 2009 bijvoorbeeld.
Tja, als het had gewerkt dan had iedereen hem een meestertacticus gevonden. Ik vond het ook niet zo slim, maar er zat wel een gedachte achter iig..
En oortjes zijn heus niet alleen handig om de tactiek door te geven. Dat is ook niet de reden waarom alle ploegen zo per se met oortjes willen rijden!
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3999
Leeftijd : 36

Bericht  Erwin 25.02.11 14:52

Maar wel van de UCI. Smile Natuurlijk is het een reden dat in geval van bijvoorbeeld lekke banden, of gevaarlijke punten op de route het handig is als de ploeggenoten op de hoogte zijn. Maar is daar niet wat op te vinden? Een soort van fietscomputertje waarop je een soort van alarm-knop hebt als iemand van je ploeg een lekke band hebt, of als er een gevaarlijke situatie komt (afval op weg etc.). Ik noem maar iets.

Er zijn zat renners geweest die de afgelopen jaren geen oortjes hebben gebruikt. Die hebben het ook allemaal kunnen redden. Waarschijnlijk valt het allemaal wel mee. Het heeft zijn voor- en nadelen om het te verbieden. Maar om dan een koers stil te leggen, gaat me allemaal wat te ver.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Bericht  Dave Evans 25.02.11 15:36

Dit is natuurlijk pure machtstrijd tussen de UCI en de ploegleiders. Helaas laten de renners zich gebruiken.........
Ook niet zo slim om dit over de rug van een goedwillende organisator te doen want zo wordt die en het publiek de dupe.
En dat terwijl de wielersport al zo onder druk staat na meerdere dopingschandalen. Ik zeg dus fietsen!!!!
Overigens ben ik niet tegen algehele afschaffing van de oortjes maar zou ik liever een tussenoplossing zien zoals bijv twee man van elke ploeg met oortjes en de rest zonder.
Ben benieuwd hoe dit afloopt.......

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  MrJohn 25.02.11 15:58

Het is inderdaad een machtsstrijd.

Nou moet je nooit de vooruitgang tegen houden. We tennissen en schaatsen bijvoorbeeld toch ook niet meer zoals 50 jaar geleden. De techniek is inmiddels ver gevorderd als hulpmiddel.

Het zijn vastgeroeste mensen, die zich krampachtig vastklampen aan de "heroiek" uit lang vervlogen tijden. Straks stellen ze nog voor, dat de renners weer een tube om hun schouders moeten dragen en zelf een defect moeten verhelpen. Smile

Dus: oortjes terug !
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Bericht  Dave Evans 25.02.11 19:50

Van Wielerland:

Op de deelnemerslijst van de 66e Omloop het Nieuwsblad, die op zaterdag 26 februari 2011 gereden wordt, staan de namen van 23 Nederlandse renners. In de aankomende editie zullen drie hellingen minder beklommen hoeven worden dan in 2010. De Berendries, de Valkenberg, de Muur van Geraardsbergen en de Pottelberg zijn niet in het 203 kilometer lange parkoers opgenomen. De Muur wordt in Geraardsbergen vervangen door de beklimming van de Guilleminlaan.
In de ploegleidersvergadering is volgens de tweets van André Meganck en Karl Vannieuwkerke van Sporza besloten om volgens de UCI-reglementen zonder oortjes te rijden.

De zeven stroken met kasseien zullen ook in 2011 weer in het parkoers opgenomen worden, echter zullen de renners drie keer over de kasseistrook Haaghoek rijden.

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  Erwin 25.02.11 20:11

Dat wordt morgenmiddag weer heerlijk voor de tv hangen. Cool
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Bericht  Kaj 25.02.11 20:56

Erwin schreef:Maar wel van de UCI. Smile Natuurlijk is het een reden dat in geval van bijvoorbeeld lekke banden, of gevaarlijke punten op de route het handig is als de ploeggenoten op de hoogte zijn. Maar is daar niet wat op te vinden? Een soort van fietscomputertje waarop je een soort van alarm-knop hebt als iemand van je ploeg een lekke band hebt, of als er een gevaarlijke situatie komt (afval op weg etc.). Ik noem maar iets.

Er zijn zat renners geweest die de afgelopen jaren geen oortjes hebben gebruikt. Die hebben het ook allemaal kunnen redden. Waarschijnlijk valt het allemaal wel mee. Het heeft zijn voor- en nadelen om het te verbieden. Maar om dan een koers stil te leggen, gaat me allemaal wat te ver.
Nou ja, om maar iets te noemen: als de op achterstand rijdende Jos van Emden vorig jaar in de Giro niet plotseling de fiets van een ploeggenoot tegen de vangrail had opgemerkt, hadden ze Horillo wellicht veel te laat gevonden. En er reed geen ploegleidersauto in zijn buurt, waar hij het even had kunnen melden.. Nu is dat een extreem geval, maar ik denk dat het argument dat de oortjes de koers veiliger maken zwaarwegender zou moeten zijn dan het bedenkelijke argument dat de koers er aantrekkelijker door zou worden.
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  MrJohn 26.02.11 17:14

Prachtige overwinning, zij het nipt,voor Sebastiaan Langeveld. En wat een seizoen tot nu toe voor Rabobank !

Overigens meer Nederlanders in de frontlinie.Naast Langeveld, ook Terpstra , Boom en Maaskant in de top 12.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Bericht  Erwin 26.02.11 17:42

Vooral professioneel afgemaakt. Dat vind ik erg sterk van Langeveld. Dat knikje in de laatste 100m levert hem de overwinning op. Dat is erg goed voorbereid en professioneel.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Bericht  Dave Evans 26.02.11 17:44

Was het niet 25 jaar geleden dat een Nederlander voor het laatst de Omloop won (Teun van Vliet). Mooie zege dus van Sebastiaan Langeveld en inderdaad ook andere Nederlanders maakten goede sier! Smile

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  Jorg 26.02.11 17:46

Mooie overwinning voor Langeveld inderdaad. Hopelijk was dit voor hem het zetje dat hij nodig had. Very Happy

Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3076
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35

Bericht  MrJohn 26.02.11 19:57

De 4 Nederlanders eindigden zelfs allemaal in de top 10. Het is lang geleden dat we dit in een wedstrijd van een dergelijk niveau hebben meegemaakt Very Happy
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Bericht  Erwin 26.02.11 23:46

Kaj schreef:
Nou ja, om maar iets te noemen: als de op achterstand rijdende Jos van Emden vorig jaar in de Giro niet plotseling de fiets van een ploeggenoot tegen de vangrail had opgemerkt, hadden ze Horillo wellicht veel te laat gevonden. En er reed geen ploegleidersauto in zijn buurt, waar hij het even had kunnen melden.. Nu is dat een extreem geval, maar ik denk dat het argument dat de oortjes de koers veiliger maken zwaarwegender zou moeten zijn dan het bedenkelijke argument dat de koers er aantrekkelijker door zou worden.

Hoe kwam Kivilev destijds ten val in Parijs-Nice? Omdat hij met zijn oortje en toestel zat te knooien, en zijn handen niet aan het stuur had. Het lijkt me ook niet veilig als renners met hun oortjes zitten te spelen, en contact zoeken met de ploeg in een peloton. In het verkeer is bewezen dat telefoneren onveilig is en meer ongelukken veroorzaakt. Dan geldt dat ook wel voor oortjes in een peloton. Waarschijnlijk zijn daar ook wel wat valpartijen door veroorzaakt.

Ik vind het wel prima dat de oortjes verboden zijn. Renners moeten nu wat meer initiatief tonen, en dat komt de koers wel ten goede.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Bericht  Kaj 27.02.11 11:54

Ik heb gisteren maar één moment gezien waar het met oortjes mogelijk anders was gegaan, en dat heeft de uitslag dan ook nog niet eens beïnvloed... Dat Kivilev viel kan wellicht mede te wijten zijn aan het feit dat ie met z'n oortje bezig was, maar als ie een helm op had gehad, had ie nog geleefd. Bij het Horillo-verhaal liggen die zaken toch wel anders.
Overigens: als je het onveilig vindt als ze in het peloton met slechts 1 hand aan het stuur rijden, zullen we het tijdens de koers eten en drinken dan ook maar verbieden?
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  Erwin 27.02.11 13:53

Kaj schreef:Ik heb gisteren maar één moment gezien waar het met oortjes mogelijk anders was gegaan, en dat heeft de uitslag dan ook nog niet eens beïnvloed...

Jawel. In het peloton wisten ze geen eens dat Langeveld alleen weg was gereden. Daar kwamen ze pas later achter, toen hij al een grote voorsprong had. Met oortjes was het Langeveld waarschijnlijk geen eens gelukt. Dirk Demol zei dat Langeveld nooit 2 minuten was weggereden als men oortjes had mogen gebruiken. Lefevre idem dito. Dus het heeft wel degelijk zijn invloed gehad op de koers en de uitslag.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Bericht  Kaj 27.02.11 14:12

Natuurlijk zegt Lefevere dat. Grootste hypocriet en in-z'n-eigen-straatje-prater van het peloton. Die neem ik niet bepaald serieus. Alle kopmannen hebben Langeveld zien wegrijden, die zaten daar ook op de voorste rij. En Quickstep ging daarna ook achtervolgen (op de kasseien van de Haaghoek en de Leberg). Alleen trok Terpstra daar ietsje harder door dan Boonen op dat moment wilde en toen sprongen Flecha, Boom en nog enkele mannen mee. Boonen zei later dat hij ze gewoon liet rijden, maar aangezien er toch enkele mede-favorieten meegingen, was er echt geen reden waarom Boonen niet mee zou wíllen, misschien wel waarom hij niet zou kúnnen..
Vlak daarna hield de groep-Boonen ineens de benen stil. Maar op dat moment reed Langeveld pas een minuutje voor de groep uit, en hadden de Quickstep-knechten dus nog alle tijd om hem weer terug te gaan halen. Als Boonen achteraf heeft gezegd dat hij niet eens wist dat er nog iemand vooruit was, dan is hij toch nog meer iemand van de slechte excuses dan ik al dacht.

http://www.sporza.be/cm/sporza/videozone/MG_sportnieuws/MG_wielrennen/1.971380
Hier begint het gelijk met het moment waar Langeveld wegrijdt, bijna bovenaan de Eikenberg. Op die Eikenberg reden de favorieten Boonen, Gilbert en Flecha gewoon op de eerste rij, dus die hebben 100% zeker gezien dat Langeveld weg reed. Simpel zat.

Zoals ik zei: het enige moment waar de oortjes echt een wezenlijk verschil maakten, was het moment waarop Langeveld Flecha bij zich liet komen, net op het moment dat Flecha leek te kraken. Verder heb ik echt geen dingen gezien die tactisch wezenlijk anders waren dan we gewend waren.
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  MrJohn 12.03.11 19:51

Parijs-Nice blijft spannend tot de laatste dag, zoals we gewend zijn. De nog jonge Bauke Mollema staat intussen toch maar mooi in de top 10 van het algemeen klassement.

Gesink staat zelfs aan de leiding in die andere ronde, de Tirreno Adriatico.

Mooi Very Happy
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Bericht  Erwin 12.03.11 21:53

Prima. Maar Gesink staat aan de leiding door de goede ploegentijdrit van Rabobank. Vandaag verloor hij toch wat kostbare tijd op enkele renners. En met nog een tijdrit voor de boeg is deze leiderstrui nog niet echt veel waard op dit moment, maar het is leuk dat hij hem draagt. Komende twee dagen worden belangrijk. Hij moet nog wel wat tijd winnen op Evans, maar die lijkt toch wat sterker als je het vandaag bekeek.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Bericht  MrJohn 12.03.11 22:02

Klopt Erwin, maar Gesink is ook niet zo sterk in die korte venijnige klimmetjes. Hij is een diesel, die op zijn sterkst is in heel lange beklimmingen.

In de Tour de France zal hij daarom jaar na jaar beter presteren Very Happy
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Bericht  Erwin 12.03.11 23:32

Dat verwacht ik inderdaad ook wel dat hij deze Tour mooie dingen kan laten zien! Ik heb hoge verwachtingen van Gesink deze Tour.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Bericht  Ries 13.03.11 10:00

Kaj schreef:Natuurlijk zegt Lefevere dat. Grootste hypocriet en in-z'n-eigen-straatje-prater van het peloton.

Dat vind ik idd nou een typische lul met vingers, dat soort mannen zou de politiek in moeten gaan want praten kan ie
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54

Bericht  Dave Evans 13.03.11 13:14

Ik heb de finale van Tirreno - Adriatico nog even bekeken want was gister niet op tijd thuis. Maar mooie strijd hoor, sowieso lijkt me deze wedstrijd van hoger niveau dan Parijs - Nice.
Ook erg fijn (niet voor hem want hij is werkloos als ploegleider) dat Hendrik Redant als co-commentator terug is want die heb ik in die functie erg hoog zitten!

https://www.youtube.com/watch?v=eT4Cds4bvZc

Laatst aangepast door Dave Evans op 13.03.11 16:39; in totaal 1 keer bewerkt

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud