Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
Giro 2010 - Pagina 3 EmptyGisteren om 4:28 pm van sokratikos

» November 2024
Giro 2010 - Pagina 3 EmptyGisteren om 11:31 am van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
Giro 2010 - Pagina 3 Emptywo nov 06, 2024 8:57 pm van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
Giro 2010 - Pagina 3 Emptydi nov 05, 2024 12:58 am van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
Giro 2010 - Pagina 3 Emptyma nov 04, 2024 10:36 pm van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
Giro 2010 - Pagina 3 Emptyma nov 04, 2024 10:34 pm van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
Giro 2010 - Pagina 3 Emptyzo nov 03, 2024 5:51 pm van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
Giro 2010 - Pagina 3 Emptyza nov 02, 2024 6:51 pm van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
Giro 2010 - Pagina 3 Emptyza nov 02, 2024 5:50 pm van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
Giro 2010 - Pagina 3 Emptyza nov 02, 2024 3:35 pm van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
Giro 2010 - Pagina 3 Emptyza nov 02, 2024 12:56 pm van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
Giro 2010 - Pagina 3 Emptyza nov 02, 2024 12:55 pm van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
Giro 2010 - Pagina 3 Emptyza nov 02, 2024 12:53 pm van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
Giro 2010 - Pagina 3 Emptyza nov 02, 2024 12:51 pm van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
Giro 2010 - Pagina 3 Emptyza nov 02, 2024 12:49 pm van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
Giro 2010 - Pagina 3 Emptyza nov 02, 2024 12:48 pm van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
Giro 2010 - Pagina 3 Emptyvr nov 01, 2024 10:43 pm van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
Giro 2010 - Pagina 3 Emptyvr nov 01, 2024 2:32 pm van sokratikos

» Stemfinale Weekend
Giro 2010 - Pagina 3 Emptyvr nov 01, 2024 1:14 pm van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
Giro 2010 - Pagina 3 Emptydo okt 31, 2024 9:00 pm van Timmus

Giro 2010

+8
Kaj
Jorg
MrJohn
Joyce
sowhat
Mauricedegier
Dave Evans
Mark
12 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Giro 2010 - Pagina 3 Empty Re: Giro 2010

Bericht  Dave Evans di mei 25, 2010 3:24 pm

Ik denk dat het niveau wel net zo hoog is, maar de snoepmiddeltjes waarschijnlijk wat minder zijn.

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  MrJohn di mei 25, 2010 6:27 pm

De betere tijdrijder Evans boekt ook op een klimparcours tijdwinst op Basso. Het was misschien wel te verwachten. De strijd is weer open. Alleen moeten beide heren Arroyo nog de leiderstrui ontfutselen.

De pas 23-jarige Mollema handhaaft zich overigens uitstekend. De over het algemeen nog jonge Raboploeg komt trouwens in zijn geheel bijzonder fraai voor de dag, ze staan 2de in het ploegenklassement !
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74

Bericht  MrJohn di mei 25, 2010 6:55 pm

Nog een vraagje. Heb tijdens de vakantie maar af en toe een glimp opgevangen van de Giro. Maakte Arroyo deel uit van die massale ontsnapping, die meer dan 10 minuten winst boekte op het peloton ?
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Bericht  Dave Evans di mei 25, 2010 7:06 pm

Klopt Mr John, David Arroyo zat daar inderdaad bij net als Ritchie Porte!

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  Dave Evans di mei 25, 2010 10:10 pm

Mooie column van de Nederlandse Omega Pharma renner Michiel Elijzen over de tijdrit van vandaag!

Dinsdag 25 mei - Waarom ?

Twaalf kilometer tijdrit vandaag. Ideaal voor mij, zou je zeggen. Het was alleen jammer dat het 22% omhoog liep..! Er is niets frustrerender als een tijdrit rijden waarin je weet dat je niet meedoet voor een top 100 klassering maar het ook niet op je gemak kan doen wegens de kans buiten de tijdslimiet binnen te komen. Dus daar stond ik vanochtend, om 11:09u, klaar om mezelf een klim op te hijsen waarvan ik wist dat het eventueel het einde van mijn Giro zou kunnen betekenen. Want ik mocht ongeveer tien minuten verliezen vandaag. En iedereen die Plan de Corones ooit is opgereden, weet dat dat niet heel veel is.

Tijdrijden is een gevecht met jezelf want niets doet meer zeer als in je eentje zo hard mogelijk fietsen. Alles doet zeer en alles in je lijf zegt, nee schreeuwt: "Stop er alsjeblieft mee!" Als je dan, zoals vandaag, ook nog eens in je eentje zo hard mogelijk een klim op moet fietsen dan kun je je voorstellen dat er gedachten door je hoofd flitsen die, psychologisch gezien, niet bevorderlijk zijn voor een lichamelijke prestatie. Er zijn tijdritten die je rijdt in een soort roes (of trance) en er zijn tijdritten waarbij je teveel nadenkt. Vandaag was het voor mij zo'n tijdrit.

Raar eigenlijk wat je allemaal denkt tijdens een extreme inspanning. Zo dacht ik vandaag de volgende dingen: Waarom ben ik niet 1m65 en 52 kilo? Waar moet ik mijn column over schrijven? Waarom noemt Mart Smeets Bauke Mollema steevast Molkema en zegt ie tegen Bakelants Bakeveldt? Wat is er ineens zo hip aan onverharde wegen? Zou ik, als ik er niet voor betaald zou worden, deze klim ook oprijden? En wat zou ik doen als ik niet zou fietsen? Als ik tien kilometer per uur rij, hoe lang doe ik dan over zeven kilometer? (Daar kwam ik dus helemaal niet uit want rekenen tijdens inspanning is mission impossible. Sowieso is rekenen voor mij al een heel karwei, maar dit terzijde). Zou ik niet beter gaan lopen? En zo ja, had ik dan niet beter sportschoenen aan moeten trekken? Waar liggen mijn sportschoenen eigenlijk? Heb ik thuis wel het gas uitgezet? Heb ik wel een gasfornuis? Er staat een Lottoballetje met nummer 13 op ons shirt. Waarom?!?! Waarom heb ik een helm op? Hoe heette die renner voor mij nu ook alweer? Waarom pik je Nederlandse toeristen er altijd zo uit, nog voordat ze hebben geroepen: "Ga door! Nog een klein stukje"!? Wat moet ik anders doen als "doorgaan"? Weet je wel hoever 7 kilometer is? En kan iemand mij vertellen hoe lang ik erover doe als ik tien kilometer per uur rij?! Waarom hangt er een rood vod bij de laatste kilometer? Waarom komt mijn voorwiel steeds van de grond? Waarom is het laatste liedje wat ik heb geluisterd voordat ik startte "Carry That Weight" van The Beatles? En waarom krijg ik het niet uit mijn hoofd? Waarom...

U ziet, best veel om over na te denken. Ik finishte in een tijd van 48min31sec. Ruim binnen de tijdslimiet dus, aangezien de winnaar iets meer als 41 minuten erover deed. Boven op de top ben ik samen met Olivier in gondel gestapt die ons naar beneden bracht. Prachtig uitzicht wederom en in de lift kreeg ik een openbaring die een van mijn vragen al beantwoordde: 42 minuten!!!

Michiel

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  MrJohn wo mei 26, 2010 9:15 pm

Leuke column Dave !

Overigens een prachtige prestatie van Kruyswijk vandaag ! Met meer ervaring had er misschien iets meer in gezeten, maar het blijft een geweldig optreden van deze pas 22-jarige neo-prof, die ook nog pas op het laatste moment aan de Giro-ploeg werd toegevoegd als vervanging voor de geblesseerde Freire.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Bericht  Erwin do mei 27, 2010 7:40 pm

Nu moet Rabobank niet opnieuw de fout maken om hem of Mollema maar direct te bombarderen tot kopman, of de man waar alles van af hangt. Want zo hebben ze al veel renners stuk gemaakt.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 41

Bericht  Kaj do mei 27, 2010 7:47 pm

EWF schreef:Nu moet Rabobank niet opnieuw de fout maken om hem of Mollema maar direct te bombarderen tot kopman, of de man waar alles van af hangt. Want zo hebben ze al veel renners stuk gemaakt.
Het was vanaf het najaar al duidelijk dat Mollema zich volledig op de Giro mocht richten, en daar een vrije rol zou krijgen. Daar heeft hij goed gebruik van gemaakt. Rabo weet wel wat het aan Mollema heeft, en hij wordt dan ook al sinds 2008 voorzichtig aan gebracht. Af en toe mag hij ruiken aan het kopmanschap.
Mollema heeft daarbij natuurlijk het 'voordeel' dat hij precies hetzelfde type renner is als Gesink, en dat die een paar stappen verder is. Zo kan Mollema lekker in de schaduw blijven (zoals Gesink jarenlang in de schaduw van Boogerd en Thomas Dekker kon 'rijpen'). Kortom: ik denk dat het wel goed komt met Mollema. Hij heeft in elk geval z'n ziekte van Pfeiffer van vorig jaar goed overwonnen - er zijn toch genoeg renners bij wie je ziet dat dat hun niveau blijvend omlaag haalt..
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3999
Leeftijd : 36

Bericht  Erwin do mei 27, 2010 7:51 pm

Oh, als ze hem rustig brengen dan komt het wel goed. Probleem is alleen dat Gesink straks al naar voren wordt gedragen bij de Tour. Menchov klungelt met zijn vorm, en gaat waarschijnlijk niet op tijd in een bloedvorm raken. Even simpel gezegd: De halve wielerkenner verwacht dan dat Gesink wel even de bergtrui pakt, en top 5 gaat rijden in de Tour. Terwijl je dat misschien niet mag verwachten. Maar als Gesink weer valt of slecht rijdt, dan krijgt hij de wind van voren. En dan moet je altijd oppassen dat je niet een tweede Wielinga gaat krijgen, die veel te vroeg is gebracht.

Rabo moet het hebben van Gesink en Boom, en nu Mollema. Freire is nog goed, maar is na volgend jaar of het jaar daarna ook weg. Dan heb je het over drie jonge renners die een ploeg moeten dragen. Dat lijkt mij niet verstandig.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Bericht  Kaj do mei 27, 2010 8:39 pm

Gesink en co blijven natuurlijk niet eeuwig jong. Volgend jaar zijn ze 25, dan mag je verwachten dat ze dat kopmanschap kunnen dragen. Daarnaast ben ik er ten stelligste van overtuigd dat Gesink top-10 en misschien wel top-5 gaat rijden in de Tour, ongeacht of Menchov tegen die tijd goed in vorm is. Liquigas bewijst deze Giro dat je met 2 kopmannen hoog in het klassement kunt staan, zeker omdat Rabo toch niet de ploeg zal zijn die de koers moet dragen.
Wat Menchov betreft: ik denk dat dat nog wel goed kan komen. Hij is nu een beetje aan het sukkelen met allerlei gezondheidsperikelen, maar ik denk dat hij wel op tijd de goede benen teruggevonden zal hebben.. Maar goed, we'll see Smile
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  Timmus do mei 27, 2010 8:59 pm

Dave Evans schreef:[color=blue]Opnieuw weer een erg leuke etappe waar ik overigens pas tegen de top van de klim binnenviel (zelf gefietst).

Je schrijft het zo op alsof je er zelf bij was...ik dacht al, wat komt Dave daar ineens doen? Cool
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  Dave Evans do mei 27, 2010 9:08 pm

Haha scherp Timmus Wink
Ik had wel een stuk afgesneden hoor en draaide een MTB verzetje Smile

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  MrJohn do mei 27, 2010 10:29 pm

Ben het met Kaj eens.

Gesink gaat in de Tour dit jaar (met een bijzondere laatste zware Tourweek) dik in de top 10 rijden.

Ik durf wel een gokje te wagen op de Tourploeg van Rabo (behoudens blessures natuurlijk):
- Menchov
- Freire
- Garate
- Gesink
- Ten Dam
- Boom
- Moerenhout
- Posthuma
- Tankink of Niermann (aangezien Niermann het vaste maatje van Gesink is, zal het wel de Duitser worden).

MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Bericht  MrJohn do mei 27, 2010 10:58 pm

En wat de Giro betreft, wie eindigt na de Mortirolo vrijdag, de bergrit van zaterdag en de korte tijdrit (met een helling, de Torricello) zondag als winnaar: Basso, Evans of Arroyo ?

Ik hou het op Basso !
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Bericht  Paapke do mei 27, 2010 11:04 pm

Ik hou het ook op Basso, maar de wens is mede vader van de gedachte.
Paapke
Paapke
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1316
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 39

http://www.last.fm/user/paap_floyd

Bericht  Erwin do mei 27, 2010 11:09 pm

Basso wint als hij zoals afgelopen zondag fietst. Voorkeur gaat naar Evans.

Benieuwd na morgen. Ze kunnen toch niet wachten tot de laatste klim lijkt me.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Bericht  Dave Evans do mei 27, 2010 11:15 pm

Paapke schreef:Ik hou het ook op Basso, maar de wens is mede vader van de gedachte.

idem!

En wat betreft de Rabobank Tourploeg hou ik het op:

zeker:
Robert Gesink
Lars Boom
Juan Manuel Garate
Denis Menchov
Laurens ten Dam
plus:
Maarten Tjalingii (vergeet niet zijn glansrol in de door Menchov gewonnen Giro 2009)
Paul Martens
Oscar Freire (Met name omdat hij de Giro gemist heeft)
Grischa Niermann of Bram Tankink (waarbij ik inderdaad ook denk dat het Grischa wordt)

Mochten Denis Menchov zijn longproblemen aanhouden dan kan ook Koos Moerenhout nog weer in beeld komen.

Joost Postuma viel vorig jaar erg tegen en daarom denk ik dat hij niet in beeld is.

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  MrJohn do mei 27, 2010 11:59 pm

EWF schreef:Basso wint als hij zoals afgelopen zondag fietst. Voorkeur gaat naar Evans.

Benieuwd na morgen. Ze kunnen toch niet wachten tot de laatste klim lijkt me.

Heb Evans lange tijd een niet bijster sympathieke, want erg defensieve renner gevonden. Had hij een andere houding gehad, dan had niet Sastre maar hij de Tour van 2008 gewonnen.

Sinds de WK van 2009 heeft hij wel een metarmafose ondergaan. Het zit dus toch tussen de oren Smile Hoop voor hem wel, dat BMC een sterkere ploeg heeft in de Tour dan in de Giro.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Bericht  Jorg vr mei 28, 2010 12:28 am

Ik vind Evans nog steeds een wieltjesplakker en Basso..tja.. van mij mag Arroyo het worden, alleen al vanwege het feit dat ze hem hebben laten rijden.

Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3076
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35

Bericht  Dave Evans vr mei 28, 2010 7:09 pm

Bergop blijkt Basso toch de allersterkste te zijn......bergaf is wat anders Smile

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  Kaj vr mei 28, 2010 7:31 pm

Dave Evans schreef:Bergop blijkt Basso toch de allersterkste te zijn......bergaf is wat anders Smile
In het jaar waarin Basso de Giro won werd hij bergaf ook al steeds door iedereen voorbij gereden... Des te knapper dat hij toch kan winnen, want hij moet al het verschil in de beklimmingen maken!
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  Erwin vr mei 28, 2010 7:37 pm

Overigens heb ik hier wel eens gelezen dat enkelen Vinokourov weinig gunnen. Zitten die nu ook met afgrijzen naar Basso te kijken?
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Bericht  Paapke vr mei 28, 2010 7:39 pm

Indrukwekkend hoe er in de laatste 15 km nog veel goedgemaakt werd. Nibali zal wel balen dat íe hier misschien de roze trui had kunnen pakken? Hoewel, die laatste 15 km had hij alleen nooit gered natuurlijk.

Indrukwekkende afdaling van Arroyo, maar die had pech dat de rest niet kon of wilde.

Ik ben in elk geval blij met dit resultaat.
Paapke
Paapke
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1316
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 39

http://www.last.fm/user/paap_floyd

Bericht  MrJohn vr mei 28, 2010 7:50 pm

Bijzonder mooie rit met een waardige afsluiting en een Giro-winnaar van grote klasse.

Ook weer een heel goede prestatie van het Rabo-collectief. Deze jonge ploeg wordt met afstand 2de in het ploegenklassement (na Liquigas natuurlijk). Mollema staat dicht bij de top-10, veelbelovend voor de toekomst, om nog maar te zwijgen van de neo-prof Kruyswijk !
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Bericht  MrJohn vr mei 28, 2010 7:53 pm

EWF schreef:Overigens heb ik hier wel eens gelezen dat enkelen Vinokourov weinig gunnen. Zitten die nu ook met afgrijzen naar Basso te kijken?

Ik gun Vinokourov en ook Basso alles. Zij hebben hun schorsing van 2 jaren achter de rug en daarmee basta. In de gewone maatschappij gunnen we mensen, die hun straf hebben uitgezeten, ook een nieuwe kans.

Vergeet ook niet dat ze bij een tweede dopinggeval 8 jaren schorsing aan hun broek krijgen en dan is het exit carriere.

MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud