Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Zondag 19 apr: herhaling Timmus Top 1000
*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA EmptyVandaag om 13:57 van Timmus

» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA EmptyGisteren om 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA EmptyGisteren om 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA EmptyGisteren om 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA EmptyGisteren om 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA EmptyGisteren om 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA EmptyGisteren om 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA EmptyGisteren om 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA EmptyGisteren om 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA EmptyGisteren om 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA EmptyGisteren om 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA EmptyGisteren om 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA EmptyGisteren om 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA EmptyGisteren om 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA EmptyGisteren om 12:47 van Roche

» Mei 2024
*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA EmptyGisteren om 10:30 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA Empty17.05.24 21:38 van Mauricedegier

» *RTH* Julien Clerc – Si on chantait
*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA Empty16.05.24 23:08 van Frodo

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA Empty16.05.24 23:05 van Frodo

» *RTH* Beatles – Drive my car
*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA Empty16.05.24 23:04 van Frodo


*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA

+2
Mirrr
sowhat
6 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor 'Bruce Springsteen – Born in the USA'?

*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA Vote_lcap0%*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA Vote_lcap0%*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA Vote_lcap0%*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA Vote_lcap10%*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA Vote_rcap 10% 
[ 1 ]
*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA Vote_lcap0%*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA Vote_lcap10%*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA Vote_rcap 10% 
[ 1 ]
*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA Vote_lcap20%*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA Vote_rcap 20% 
[ 2 ]
*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA Vote_lcap30%*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA Vote_rcap 30% 
[ 3 ]
*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA Vote_lcap30%*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA Vote_rcap 30% 
[ 3 ]
*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA Vote_lcap0%*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 10
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA Empty *RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA

Bericht  sowhat 09.07.22 13:35

[5-7]
Vannacht was een herdenkingsprogramma over de onlangs overleden dichter Remco Campert. Een uitgebreid In memoriam reikt voor hier te ver, ik beperk me tot wat feiten.
Remco schreef jarenlang in De Volkskrant columns samen met voetballer Jan Mulder onder de naam CaMu. Ook zijn moeder is bekend, zij speelde de vrouw in de sketch Scheurgras van Koot & Bie. Maar ondanks dat hij dichter was, was hij het meest bekend van een roman, Het leven is vurrukkulluk.

Daarmee is Remco de founding father van onze eigen Verrukkelijke 500. Dat is nu een internationaal event met honderden lijstjes, vele dj’s en een aantal rip offs van hier tot de USA.
Maar het begon in 2008 met zo weinig lijstjes dat je er met één lijstje al in zou kunnen komen. Aanvankelijk slechts twee dj’s. En 537 platen: bent u daar nog? Hier de plaat die als allereerste werd gedraaid tijdens de Verrukkelijke 500.


_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18726
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Timmus vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA Empty Re: *RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA

Bericht  Mirrr 13.07.22 20:52

Deze gaat wel, 7.
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12062
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA Empty Re: *RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA

Bericht  Frodo 14.07.22 15:23

Bruce Springsteen is een prima artiest die prima muziek maakt. Ik heb het anti-'Broes' sentiment, zowel bij een deel van de Orinoco-gemeenschap alsook in de samenleving begrepen. Vaak werd dit nummer als voorbeeld aangegrepen voorkritiek: Bruce zou zich hiermee laten kennen als weer zo'n kortzichtige Amerikaan die nooit verder dan de eigen landsgrens kijkt en daarom kritiekloos Amerika verheerlijkt. Ik kan me zelfs nog een artikel in De Volkskrant herinneren van de hand van Gijsbert Kamer die vanwege het vermeende Amerikaanse patriottisme in dit liedje Bruce afschreef.

Het grappige, of misschien wel wrange, is dat dit liedje juist felle kritiek levert op de Amerikaanse samenleving. Maar daarvoor moet je verder luisteren dan alleen de 4 woorden van het refrein. En als je sowieso wat meer naar Bruce Springsteen luistert dan hoor je dat hij heel veel maatschappijkritische teksten heeft over.... Amerika.

Maar goed, voor mij zijn politieke motieven niet doorslaggevend bij muziek waardoor ik ook gewoon Lynyrd Skynyrd kan waarderen. De muziek zelf prevaleert dus. En ook dan hoort Bruce Springsteen bij de betere artiesten met een serie prachtige albums vanaf Born to Run tot Born in the USA. Niet voor niets maakte hij juist over deze periode van 1975 tot 1985 een fantastische live impressie. Bij mijn weten is dat album Live 1975-85 de best verkochte vijf-dubbelaar ever, en geeft het een mooie inkijk in de kwaliteiten van een veelzijdige componist en zanger.

Voor dit nummer, dat ik niet eens tot zijn beste nummers reken, heb ik een naar boven afgeronde 9 over.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA Empty Re: *RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA

Bericht  Timmus 15.07.22 21:17

Het nummer - Frodo noemt het al uitgebreid hierboven - dat onterecht als een loflied op de VS wordt gezien (nee, niet door iedereen, maar genoeg mensen die er in blijven trappen).

Ik denk dat dit het eerste nummer ooit is dat ik van Bruce gehoord heb. Ik vind lang niet alles van hem goed, maar deze classic bevalt nog steeds. Dikke 8.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16647
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA Empty Re: *RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA

Bericht  sowhat 14.08.22 15:01

Ik heb he4lemaal niets met Bruce. 4

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18726
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA Empty Re: *RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA

Bericht  Ries 18.08.22 8:40

Ben niet eens een echte Bruce fan maar wel zeer content met de gescoorde kaartjes voor zijn optreden in de Arena volgend jaar. Hij hoort voor mij in de categorie artiesten die je een keer live moet hebben gezien als je pretendeert muziekliefhebber te zijn. Laatst heb ik zijn vinyl dubbelaar Greatest Hits gescoord en daar vind ik dit wel 1 van de beste nummers op. Lekker stampend en zo hoor ik hem het liefst, een 8!
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7080
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA Empty Re: *RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA

Bericht  sokratikos 22.09.22 17:46

Ik heb niet zo veel op met Broes. Ik heb het album Born in the U.S.A. op plaat, voor een groot deel als tastbare herinnering aan mijn HAVO-klas die behoorlijk in de ban was van dit album en ook omdat er wat hits op staan die ik destijds erg waardeerde. De RTH ben ik, ongeacht de tekst, inmiddels wel op uitgeluisterd, terwijl ik nog steeds lekker ga op "Dancing in the Dark" en "I'm on Fire". Voor deze een 6

Het verhaal waarom ik Broes nooit live wil zien heb ik al eens eerder verteld...

https://wallofsound.actieforum.com/t7039-rth-bruce-springsteen-no-surrender-acoustic#138546

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9983
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA Empty Re: *RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum