*RTH* Muse - New Born
+10
Chevy
Kasper
Frodo
MrJohn
Joostvdaa
sowhat
Jan...
arjanh
Dave Evans
Timmus
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "New Born"?
*RTH* Muse - New Born
[10-06-2015]
Muse. De meest besproken band op dit forum. Dit weekend geven Matthew Bellamy en consorten acte de présence op Pinkpop; daarna zal nog een groot aantal festivals volgen. Ook heeft de band met Drones recent een nieuwe album afgeleverd. Kortom: het werd weer eens tijd voor Muse in RTH. De derde keer overigens dat ze deze rubriek haalt.
De post rondom de vorige RTH is één van de meest beantwoorde en bezochte subtopics, dus dat belooft wat.
Muse. De meest besproken band op dit forum. Dit weekend geven Matthew Bellamy en consorten acte de présence op Pinkpop; daarna zal nog een groot aantal festivals volgen. Ook heeft de band met Drones recent een nieuwe album afgeleverd. Kortom: het werd weer eens tijd voor Muse in RTH. De derde keer overigens dat ze deze rubriek haalt.
De post rondom de vorige RTH is één van de meest beantwoorde en bezochte subtopics, dus dat belooft wat.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Re: *RTH* Muse - New Born
Ja niet zo moeilijk, dit is mijn favoriete Muse nummer! Vooral dat intro is magisch: 10
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Vaak heeft Muse wel een goed intro maar als-ie dan gaat zingen denk ik 'oh muse'.
Maar dat geldt niet voor deze. De eerste 2 minuten wil ik al gillend weglopen. Daarna wordt het iets beter maar die zang....
Toch nog een 2 want muzikaal wel beter dan coldplay een soortgenoten
Maar dat geldt niet voor deze. De eerste 2 minuten wil ik al gillend weglopen. Daarna wordt het iets beter maar die zang....
Toch nog een 2 want muzikaal wel beter dan coldplay een soortgenoten
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Ik ga niet in details, maar dat ik kots van dat zinloze gehijg en gejodel van die zangert mogen duidelijk zijn. Inmiddels ben ik zover dat ik twee nummers van ze leuk vind (de eerste vergeet ik altijd de titel en de tweede is Uprising, Grafmat) , maar dit vind ik een van de ergsten samen met Blizz en tante Sidonia. Ik hoor hem altijd een keer in het jaar met die top tig en ik zet hem dan altijd uit. En op dat moment ben ik intens gelukkig.
1
1
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ik ga ze morgen (technisch gezien trouwens vandaag al) zien en daar kijk ik erg naar uit. Twee jaar geleden in de ArenA was het magistraal. Ik begin wel tegen het randje van Muse-moe aan te zitten zo langzamerhand, maar dit nummer blijft wel geweldig. Absoluut één van hun beste. Een 9.
Een waarlijk geniaal muzikaal epos waarin de Heer Bellamy overduidelijk laat horen waarom hij behoort tot een van de allergrootste componisten die ooit over dit aardse tranendal hebben rondgezworven, eigenlijk is dit gewoon te majestueus om een cijfer aan te hangen want voor cijfer geef je aan pure genialiteit??
Maar binnen het aldus beperkte kader van de RTH is een 10 dus nog te weinig.
Gast- Gast
New Born van het OoS-album staat steevast in de top 3 van mijn Muse all time-list. Gelukkig kent dit muzikale millennium een band als Muse. Thank God for that
Een 10.
Een 10.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
De liveversie hiervan op Wembley als Bellamy overschakelt van piano naar gitaar is zo geweldig. Staat in mijn top3 van favo Muse-werken. Dan is een 10 slechts gepast.
Kasper- Music-director
- Aantal berichten : 1531
Registratiedatum : 04-11-11
Leeftijd : 34
Een ruime 7, want ze kunnen veel beter, maar tegelijkertijd is het wel erg lekker. Gaat alleen net wat te lang door. Bliss had een 8 gehad.
Ik vind Psycho nog beter, maar dit begint erop te lijken... een 7.5, afgerond naar een 8.
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
ik kan niet eens kiezen welke van hun het beste is, ze hebben zoveel moois, voor deze een 8.
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Sinds ik Last FM gebruik, staat The Cure op 1 in de lijst van meest beluisterde artiesten. Tot enkele maanden geleden: toen nam Muse de koppositie over.
Het album Origin of Symmetry heeft daar echter nauwelijks aan bijgedragen - het is met afstand het minst gedraaide Muse-album. Maar het heeft met New Born wel een uitermate fijne opener. Dikke 8.
Het album Origin of Symmetry heeft daar echter nauwelijks aan bijgedragen - het is met afstand het minst gedraaide Muse-album. Maar het heeft met New Born wel een uitermate fijne opener. Dikke 8.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Ik ben Muse moe. Ik vind ze in beginsel zeker niet slecht maar ik irriteer me ook een beetje aan dat astmatische zingen van Bellamy en bij dit nummer is dat in het begin echt te erg. Elke keer hoor je hem naar lucht happen. De muziek is mij net ff te bombastisch en al met al kom ik dan op een 6-je uit want het is niet slecht dat dan weer niet. Maar ik ben er wel moe van.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Hier ook Muse-moeheid. Ook die stem doet bij mij afbreuk aan het geheel. Soms is de baslijn erg vet, maar dat kan het geheel niet hoger tillen dan een 6je. Muse zo nu en dan horen op Orinoco is voor mij meer dan genoeg.
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* M.I.A. - Born Free
» *RTH* Steppenwolf - Born to be Wild
» *RTH* Lady Gaga - Born This Way
» *RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA
» *RTH* Bruce Springsteen – Born to run
» *RTH* Steppenwolf - Born to be Wild
» *RTH* Lady Gaga - Born This Way
» *RTH* Bruce Springsteen – Born in the USA
» *RTH* Bruce Springsteen – Born to run