*RTH* Underworld - Born Slippy
+3
Kaj
Jan...
sowhat
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is jouw cijfer voor Born Slippy?
*RTH* Underworld - Born Slippy
De band van Karl Hyde en Rick Smith die eerder in 1983 met Freur - Doot Doot een New Wave hitje hadden (zie vergeetmenietjes) hebben een hele grote knaller dankzij de film TRAINSPOTTING (1996), op deze plaat (een soundtrack dus) staan allemaal geweldige tracks en deze underground-hit dus ook. Van alweer 10 jaar geleden is deze LIVE-versie!!
Gast- Gast
Re: *RTH* Underworld - Born Slippy
DJ Tiesto met een zanger. Nee, niets voor mij: 3
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
De ballonnenplaat, Alex weet wat ik bedoel
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Ik vind Underworld niet eens zo dramatisch, maar dit vind ik dus écht vreselijk. Een 3.
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Leeftijd : 36
Bepaald niet mijn muziek, ik denk ook dat mijn waardering mijlenver van die van Raver afligt!
Ik doe qua waardering mee met de Sowhat/Kaj clan
Ik doe qua waardering mee met de Sowhat/Kaj clan
Dave Evans- Beheerder
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Ik zie alleen motivaties voor de onvoldoendes, niet voor de 3 voldoendes.
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19039
Leeftijd : 67
Jawel Sowhat. Jan zei ballonnen.......en dat betekend min of meer dat Jan genoten heeft van een live optreden van Underworld terwijl dit nummer werd gespeeld.
Maar, ik ga ook een motivatie geven. Het nummer krijgt van mij een 8. Ik vind dit niet hun beste plaat, want ik vind Rez, Eclipse en Dirty vele malen beter. De laatste twee nummer zijn overigens onder de naam Lemon Interupt i.p.v. Underworld. Die twee 12 inches waren gigantische floorfillers op de leuke housefeestjes destijds in 1992. Ik heb ze allebei nog in bezit en op regelmatig feestje heb ik ze tot eind jaren negentig nog regelmatig op de 1200's gelegd. Oja Dark and Long is ook een geweldige knaller.
Bij Lemon Interupt en daarna vanaf 1993 Underworld was Darren Emmerson toegevoegd en gingen ze als trio verder. De invloed van Emmerson is goed te merken. Subtiel, mooie synthlijntjes en een hele mooie set up van de 909. Emmerson is overigens in 2000 uit Underworld gestapt. Een goede keus want naar mijn mening was de snit er al goed uit. Beacoup fish, de laatste met Emmerson was al minder.
Wat ik goed vindt van Born Slippy zijn die drie simpele synth "akkoorden". Dat is de herkenning van het nummer en daarna die oerharde beat.
Nu nog het ballonnen verhaal. Jan en ik heb van de zomer Underworld live gezien. Ik was eigenlijk een beetje huiverig omdat ik bang was dat er te veel nieuwe gespeeld zou worden. Dat is voor mij allemaal wat minder. Echter het concert bleek een superfeest te worden en daar hebben alle klassiekers aan meegeholpen. Rez was voor mij die avond al een hoogtepunt, maar bij Born Slippy kwamen er op een gegeven super ballonnen de zaal in gevlogen, en dat was een supergeweldig moment. Dat alleen al is een motivatie....
Maar, ik ga ook een motivatie geven. Het nummer krijgt van mij een 8. Ik vind dit niet hun beste plaat, want ik vind Rez, Eclipse en Dirty vele malen beter. De laatste twee nummer zijn overigens onder de naam Lemon Interupt i.p.v. Underworld. Die twee 12 inches waren gigantische floorfillers op de leuke housefeestjes destijds in 1992. Ik heb ze allebei nog in bezit en op regelmatig feestje heb ik ze tot eind jaren negentig nog regelmatig op de 1200's gelegd. Oja Dark and Long is ook een geweldige knaller.
Bij Lemon Interupt en daarna vanaf 1993 Underworld was Darren Emmerson toegevoegd en gingen ze als trio verder. De invloed van Emmerson is goed te merken. Subtiel, mooie synthlijntjes en een hele mooie set up van de 909. Emmerson is overigens in 2000 uit Underworld gestapt. Een goede keus want naar mijn mening was de snit er al goed uit. Beacoup fish, de laatste met Emmerson was al minder.
Wat ik goed vindt van Born Slippy zijn die drie simpele synth "akkoorden". Dat is de herkenning van het nummer en daarna die oerharde beat.
Nu nog het ballonnen verhaal. Jan en ik heb van de zomer Underworld live gezien. Ik was eigenlijk een beetje huiverig omdat ik bang was dat er te veel nieuwe gespeeld zou worden. Dat is voor mij allemaal wat minder. Echter het concert bleek een superfeest te worden en daar hebben alle klassiekers aan meegeholpen. Rez was voor mij die avond al een hoogtepunt, maar bij Born Slippy kwamen er op een gegeven super ballonnen de zaal in gevlogen, en dat was een supergeweldig moment. Dat alleen al is een motivatie....
Gast- Gast
Ik vind jouw motivatie en verhaal wel een '8' waard Alex, maar muzikaal gezien blijf ik bij mijn '3'
Dave Evans- Beheerder
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Dit is gewoon een heerlijke track, ze hebben als Underworld vele lekkerde platen, en dit is toch de bekenste. Dark and Long en Rez behoren ook tot mijn favorieten. Tevens is Beaucoup Fish (1998) 1 van mijn meest gedraaide cd's.
Alex heeft het verder mooi gemotiveerd allemaal, en ik sluit me daar bij aan.
Een 8.
Alex heeft het verder mooi gemotiveerd allemaal, en ik sluit me daar bij aan.
Een 8.
Gast- Gast
Zorgeloze, feestmuziek dit. Heerlijk om uit mijn plaat te gaan en derhalve een zeven gegeven.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Ja, de ballonnenplaat. Ik geef toch een 6, want op gegeven moment gaat die plaat me audio vervelen. Live is het een belevenis, dat weet Alex wel. Ik ben het met Alex wel eens, dat de 1e simple noten op de synth de plaat echt neer zetten. It is so simple....
Ja, die ballonnen, wat een moment. Misschien herinner je je nog, waarom ik zo graag 1 ballon wou aanraken. Quizvraag van de dag.
Ja, die ballonnen, wat een moment. Misschien herinner je je nog, waarom ik zo graag 1 ballon wou aanraken. Quizvraag van de dag.
Jan...- Music-Master
Dit is wat Alex en ik bedoelen.
https://www.youtube.com/watch?v=8smhZGsCeCE&feature=related
https://www.youtube.com/watch?v=8smhZGsCeCE&feature=related
Jan...- Music-Master
Jan...- Music-Master
Ik vind het de laatste minuut het mooiste van de plaat. Het is niet helemaal mijn ding en dan is 8 minuten wel erg lang hoor haha. Dus geef ik een 4.
Dromertje- Music-freak
- Aantal berichten : 357
Registratiedatum : 28-12-08
Leeftijd : 56
't Is jammer dat ik geen stem meer uit kan delen, want dit vind ik dus weer een gewelige plaat! Het had van mij een 8 of een 9 gekregen. Zonde voor de stand.
Born Slippy is voor mij onlosmakelijk verbonden met zowel Trainspotting (geweldige film!) als ook het optreden van Underworld afgelopen Lowlands.
Born Slippy is voor mij onlosmakelijk verbonden met zowel Trainspotting (geweldige film!) als ook het optreden van Underworld afgelopen Lowlands.
Soortgelijke onderwerpen
» Album Jukebox
» *RTH* Underworld - Cowgirl
» *RTH* Underworld - Two Months Off
» *RTH* Underworld - I Need A Doctor
» *RTH* M.I.A. - Born Free
» *RTH* Underworld - Cowgirl
» *RTH* Underworld - Two Months Off
» *RTH* Underworld - I Need A Doctor
» *RTH* M.I.A. - Born Free
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: