Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Zat 22 juni : Jukebox
*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) EmptyGisteren om 20:41 van Roche

» Steunfonds 24: 16 t/m 22 juni 2024
*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) EmptyGisteren om 16:21 van MrJohn

» Vrijdag 21 juni : De Oranjebox
*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty21.06.24 17:25 van Roche

» De Muzikale strijd der EK landen
*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty20.06.24 22:37 van Gast

» Wo 19-06 Sokra zaagt door
*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty20.06.24 17:28 van sokratikos

» Juni 2024
*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty20.06.24 17:08 van sokratikos

» Timmus draait (dinsdag 18 juni)
*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty18.06.24 20:01 van Timmus

» Ma. 17 juni : top 40
*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty17.06.24 17:54 van Roche

» *RTH* Françoise Hardy – Voila
*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty15.06.24 20:46 van sowhat

» Steunfonds 23: 9 t/m 15 juni 2024
*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty15.06.24 17:29 van Roadrunner

» *RTH* Beatles – Drive my car
*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty15.06.24 17:24 van Timmus

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty15.06.24 14:14 van sowhat

» *RTH* André van Duin - Willy Alberti, bedankt
*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty15.06.24 14:11 van sowhat

» *RTH* Hellfreaks – Godless girls fun
*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty15.06.24 14:09 van sowhat

» *RTH* Cardinal Point – Mama, papa
*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty15.06.24 14:05 van sowhat

» De top-1000 van 2023
*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty14.06.24 22:57 van Timmus

» Vrijdag 14 juni
*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty14.06.24 22:57 van Timmus

» Introquiz Juni staat klaar
*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty14.06.24 11:43 van Mies

» De Muzikale strijd der EK landen - Poule A
*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty14.06.24 0:27 van Mauricedegier

» De Muzikale strijd der EK landen - Poule F
*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty13.06.24 22:36 van Mauricedegier


*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic)

+14
Kasper
Dave Evans
LarryMullen
Mirrr
Jan...
Chrisje
Timmus
Vleertje
MrJohn
Joostvdaa
Joyce
Frodo
sowhat
sokratikos
18 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic)" ?

*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Vote_lcap15%*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Vote_rcap 15% 
[ 3 ]
*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Vote_lcap0%*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Vote_lcap5%*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Vote_lcap5%*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Vote_lcap5%*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Vote_lcap10%*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Vote_rcap 10% 
[ 2 ]
*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Vote_lcap10%*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Vote_rcap 10% 
[ 2 ]
*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Vote_lcap15%*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Vote_rcap 15% 
[ 3 ]
*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Vote_lcap15%*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Vote_rcap 15% 
[ 3 ]
*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Vote_lcap20%*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Vote_rcap 20% 
[ 4 ]
 
Totaal aantal stemmen : 20
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty *RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic)

Bericht  sokratikos 07.03.13 21:15

[07-03-2013]

Dagvers verzoekje voor een wat minder bekend nummer van grote artiesten. Geloof het of niet, maar in de jaargangen tot dusverre is er pas 1 RTH geweest van ´The Boss´, te weten: The River op 20 mei 2010. Het verzoekje vraagt van Bruce Springsteen het nummer No Surrender.

Voor info over Bruce Springsteen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bruce_Springsteen

"No Surrender" is een lied van Bruce Springsteen´s album Born in the USA (1984). Het is een high-tempo rocker, en werd alleen op het album gezet op aandringen van Steven Van Zandt, maar heeft voor Springsteen inmiddels de status bereikt van een ´concert staple´, d.w.z. dat het op zijn concerten regelmatig wordt gespeeld vanwege de populariteit ervan. Dat was nog niet het geval tijdens de ´Born in the USA´-tour, waarin het zelden werd gespeeld. De liveversie werd toen en wordt tot heden gewoonlijk niet gespeeld door de gehele band, zoals de studioversie, maar werd en wordt vrijwel altijd akoestisch gespeeld met gitaar en mondharmonica en in een andere muzieksleutel (low key) dan de studioversie. Het nummer werd in 2004 wereldwijd (of tenminste in de USA) prominent toen John Kerry, de Democratische kandidaat in de presidentiële verkiezing van dat jaar in de Verenigde Staten en een fan van Springsteen, dit lied gebruikte als de belangrijkste thema-song voor zijn campagne. Hoewel het niet een van de zeven top 10-hits was van Born in the USA, werd "No Surrender" toch opgenomen in de Mainstream Rock Charts, met een piek op #29.

Het lied werd af en toe gespeeld in de Reunion Tour, The Rising Tour en latere tours, met inbegrip van de Magic Tour. Het lied is tot en met 2008 ongeveer 230 keer uitgevoerd.

Het verschijnt op Springsteen's London Calling: Live in Hyde Park DVD, uitgevoerd met Brian Fallon van The Gaslight Anthem als speciale gast.


We ranken de akoestische/live-versie van No Surrender
1984

1998



Laatst aangepast door sokratikos op 07.03.13 21:55; in totaal 3 keer bewerkt
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10000
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty Re: *RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic)

Bericht  sowhat 07.03.13 21:23

Ik vind de muziek van Bruce Springsteen vreselijk. Ik trek zijn stem niet en ik vind de arrangementen en omlijsting slecht. Alleen zijn energie vind ik een pluspunt.
Nou, dat is hier dus ook niet. En nog drie dingen dat ik dit liedje nog slechter als anders vind, is die lange slappe speech, de lengte van het liedje en het instrument wat nooit had mogen worden uitgevonden: de mondharmonica.
Een 1.

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18793
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty Re: *RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic)

Bericht  Frodo 07.03.13 21:35

Één van de allerbeste van the boss. Heb altijd een zwak gehad voor de akoestische versie van dit nummer. Dikke 10.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7303
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty Re: *RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic)

Bericht  Joyce 07.03.13 22:32

The Boss is een hedendaagse troubadour...goeie, vaak maatschappij-kritische teksten en met (normaal gesproken) een geweldige band achter zich.
En naarmate hij ouder wordt, vind ik hem ook steeds beter worden..

Niet zijn beste nummer, maar een 8 is het wel waard..
Joyce
Joyce
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6575
Registratiedatum : 16-12-08
Woonplaats : Top van de Randstad

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty Re: *RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic)

Bericht  Joostvdaa 08.03.13 0:39

In zekere zin mijn aanvraag, al heb ik een voorkeur voor de normale versie vanwege de drive en energie in dat nummer. Ik ben een groot fan van Bruce Springsteen, al vind ik niet alles goed. De albumversie had een dikke 10 gekregen, deze akoestische versie een 8. Het blijft een goed nummer, Bruce Springsteen vind ik live ook erg goed en hij heeft er hier iets totaal anders en moois van gemaakt, maar ik mis de energie die het nummer normaliter kenmerkt.
Edit: de tekst is natuurlijk ook erg goed, zoals hieronder genoegzaam duidelijk wordt Smile


Laatst aangepast door Joostvdaa op 08.03.13 9:32; in totaal 1 keer bewerkt
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty Re: *RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic)

Bericht  MrJohn 08.03.13 1:18

Te midden van zijn vele maatschappelijke activiteiten heeft Bruce Springsteen tot tweemaal toe Barack Obama gesteund tegen de niets ontziende campagne van de Republikeinen.

Enfin, we hebben het hier alleen over zijn muziek. Hij is een getalenteerde persoonlijkheid, die zijn plaats in de muziekgeschiedenis ten volle verdiend heeft. Zijn teksten zijn rauw, levensecht en altijd vol van compassie voor het lot en de belevenissen van de gewone man en vrouw. Een verteller in de klassieke zin van het woord.

In het verlengde van grootheden als Guthrie en Dylan.

De lyrics van deze song:

Well, we bursted out of class
Had to get away from those fools
We learned more from a 3-minute record, baby
Than we ever learned in school
Tonight I hear the neighborhood drummer sound
I can feel my heart begin to pound
You say you're tired and you just want to close your eyes
And follow your dreams down

Chorus:
Well, we made a promise we swore we'd always remember
No retreat, baby, no surrender
Like soldiers in the winter's night
With a vow to defend
No retreat, baby, no surrender

Well, now young faces grow sad and old
And hearts of fire grow cold
We swore blood brothers against the wind
Now I'm ready to grow young again
And hear your sister's voice calling us home
Across the open yards
Well maybe we'll cut someplace of own
With these drums and these guitars

'Cause we made a promise we swore we'd always remember
No retreat, baby, no surrender
Blood brothers in the stormy night
With a vow to defend
No retreat, baby, no surrender

Now on the street tonight the lights grow dim
The walls of my room are closing in
There's a war outside still raging
You say it ain't ours anymore to win
I want to sleep beneath
Peaceful skies in my lover's bed
With a wide open country in my eyes
And these romantic dreams in my head

Once we made a promise we swore we'd always remember
No retreat, baby, no surrender
Blood brothers in a stormy night
With a vow to defend
No retreat, baby, no surrender

Ohhhhh Ohhhhh Ohhhhh
Ohhhhh Ohhhhh Ohhhhh
Ohhhhh Ohhhhh Ohhhhh
Ohhhhh Ohhhhh Ohhhhh


Een 10
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16686
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty Re: *RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic)

Bericht  Gast 08.03.13 2:47

MrJohn
Dank voor het maaien van het gras voor mijn prachtige voeten weg!!!

Overigens treffender en raker to the point had ik het niet beter kunnen omschrijven....the Boss rules en dus ook hier!!!!

Een 10 voor minder kan het niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty Re: *RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic)

Bericht  Vleertje 08.03.13 11:16

Ik onthoud me eens wijselijk van commentaar en stemming men weet het hier inmiddels wel denk ik.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty Re: *RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic)

Bericht  Timmus 08.03.13 20:14

Tijdens de Pre Push van de afgelopen jaar draaiden we een enorm lang nummer van Bruce. Meermalen dacht ik: houd nou eens op met kletsen, ga gewoon spelen! Dat denk ik bij de intro van dit nummer ook, en daarna wordt het eigenlijk niet veel beter. Geneuzel en een mondharmonica levert niet meer dan een 4 op.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16739
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty Re: *RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic)

Bericht  Chrisje 08.03.13 21:41

Ik houd best van Bruce en ook best van mondharmonica, maar hij moet zich niet bezig gaan houden met dit soort sentimenten... want dan wordt het onzin!

Wat staat er:

Well, we bursted out of class
Had to get away from those fools
We learned more from a 3-minute record, baby
Than we ever learned in school

Nou dan zat Bruce dus op een hele slechte school, want als je in de 1950's op school zat, Bruce is van 1949, dan leerde je heus wel wat op school, en van Rock around the clock of Blue suede shoes of Jailhouse rock noem ze maar allemaal op de oude kneiters uit de fifties, leer je niet zoveel. Of heeft Bruce het over de sixties... heeft hij zijn hele school ondanks dat hij er niks leerde toch afgemaakt? En kreeg hij toen te maken met 3-minute records zoals White Rabbit en Purple Haze... poeh leerzaam!

Tonight I hear the neighborhood drummer sound
I can feel my heart begin to pound
You say you're tired and you just want to close your eyes
And follow your dreams down

Dan gaan we even naar het heden, hij hoort een drummer in een schuurtje in de buurt en hij wil meespelen (zijn hart begint te kloppen). Dan komt er iets bijzonders... er is plotseling een jij (you), wie is dat, zijn vriendin, zijn publiek, ik als luisteraar (dat zal wel niet, want ik heb niks gezegd). Wie is de jij, die zegt dat hij of zij gewoon de ogen dicht wil doen en zijn dromen wil volgen?

Well, we made a promise we swore we'd always remember
No retreat, baby, no surrender
Like soldiers in the winter's night
With a vow to defend
No retreat, baby, no surrender

OK, het zal dus toch wel een vriend van hem zijn geweest, want ze hebben elkaar iets beloofd, namelijk dat ze iets altijd zouden onthouden...
Wat ze zouden onthouden blijft het hele nummer onduidelijk. Misschien is Bruce het zelf vergeten?

Well, now young faces grow sad and old
And hearts of fire grow cold
We swore blood brothers against the wind
Now I'm ready to grow young again

Bruce is inmiddels (in 1998) bijna vijftig... ik zou zeggen koop een motor. Opnieuw jong groeien is absolute onzin! En daar klaar voor zijn ook!

And hear your sister's voice calling us home
Across the open yards
Well maybe we'll cut someplace of own
With these drums and these guitars

Bruce gaat een nieuwe natie stichten? Waar hij de baas is en waar zijn oude vrienden met hun zusters, of in ieder geval die ene met zijn zuster ook komt wonen? Een soort commune, zoals we die in Easy Rider zagen? Of wordt het een self-supporting boerderij... Ik dacht dat Bruce onderhand zichzelf wel een stulpje kon veroorloven...

Now on the street tonight the lights grow dim
The walls of my room are closing in
There's a war outside still raging
You say it ain't ours anymore to win

Nou zit Bruce weer alleen binnen en zijn vriend van vroeger, waar hij vroeger samen oorlog mee voerde, zegt dat die oorlog, die ze toen 50 jaar geleden voerden niet meer te winnen is... Wat een wijsheid! Toch een paar vragen: Welke oorlog hebben we het over? Die van jong tegen oud? Die van USA tegen Vietnam? Die van vrouwen tegen de mannenmaatschappij? Die van links tegen rechts? Die van Democrats tegen Republicans? Die van de autoriteiten tegen de bevolking van de USA?

I want to sleep beneath
Peaceful skies in my lover's bed
With a wide open country in my eyes
And these romantic dreams in my head

Een hutje op de hei, zou ik zeggen is de oplossing, of maak er gelijk een landhuis van met een studio (dan kunnen de gitaar en de drums en de mondharmonica ook nog eens uit de kast) en een hoop reserve slaapkamers, kunnen die vrienden ook eens komen logeren met hun zusters, veel jonger zul je er niet van worden Bruce!

Ik vond het een aardig nummer, maar de tekst is pure sentimentele nostalgische bagger met een hoog poeha-gehalte.

Een 3 dus!

Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3331
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty Re: *RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic)

Bericht  Jan... 09.03.13 16:16

ik zit in het kamp Vleer, Sowhat, vreselijk die boss. Een 1
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty Re: *RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic)

Bericht  Mirrr 09.03.13 16:41

Ben ook geen Springsteen fan maar deze kan er wel mee door, een 7.....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12093
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty Re: *RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic)

Bericht  LarryMullen 09.03.13 20:53

vond het als studioversie altijd al erg goed, maar live akoestisch helemaal geweldig.. een 9
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3952
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Woonplaats : Purmerend

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty Re: *RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic)

Bericht  Gast 10.03.13 0:48

jan1966 schreef:ik zit in het kamp Vleer, Sowhat, vreselijk die boss. Een 1

Ik ook, en Chrisje heeft even duidelijk gemaakt dat teksten soms zo slap kunnen zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty Re: *RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic)

Bericht  sokratikos 11.03.13 16:26

Springsteen, zo erg als Vleer en andere vv-ers vind ik het niet, maar een fan ben ik nooit geweest. Al heb ik op 2 of 3 HAVO het album Born in the USA op plaat gekocht, wat ik destijds nog wel goed kon pruimen, maar die koop was (denk ik achteraf) meer een poging om bij mijn klas te horen aangezien velen ervan toen gek waren van de vele hits van dat album of het was door de herinnering aan die tijd. Daarna heb ik nooit meer iets in Bruce´s muziek gezien. Toen ik circa een decennium terug ooit in de busreis terug van de Stones in Parijs een hele dvd van een tussen de 2 en 3 uur durend liveconcert van Bruce heb moeten uitzitten (meegenomen dvd van 1 van de Stonesfans voor onderweg), ben ik enorm afgeknapt door zijn vreselijke stem en door dat overdreven Amerikaanse gedoe. Dat was echt een lijdensweg Mad De energie en maatschappelijke betrokkenheid e.d. van Bruce doen er dan niet meer toe. (Onder de krasse kraakstemmen heb ik dan een grote voorkeur voor Tom Waits!)

Het onderstaande is dan ook geen Bruce-apologie, maar een poging om de tekst meer recht te doen


Chrisje schreef:... hij moet zich niet bezig gaan houden met dit soort sentimenten... want dan wordt het onzin!

Wat staat er:

Well, we bursted out of class
Had to get away from those fools
We learned more from a 3-minute record, baby
Than we ever learned in school

Nou dan zat Bruce dus op een hele slechte school, want als je in de 1950's op school zat, Bruce is van 1949, dan leerde je heus wel wat op school, en van Rock around the clock of Blue suede shoes of Jailhouse rock noem ze maar allemaal op de oude kneiters uit de fifties, leer je niet zoveel. Of heeft Bruce het over de sixties... heeft hij zijn hele school ondanks dat hij er niks leerde toch afgemaakt? En kreeg hij toen te maken met 3-minute records zoals White Rabbit en Purple Haze... poeh leerzaam!
Volgens mij gaat het er niet om dat Bruce en zijn medespijbelaar niets zouden leren op school, maar dat ze er niet leerden wat ze het liefst wilden leren, namelijk muziek maken.

Chrisje schreef:Tonight I hear the neighborhood drummer sound
I can feel my heart begin to pound
You say you're tired and you just want to close your eyes
And follow your dreams down

Dan gaan we even naar het heden, hij hoort een drummer in een schuurtje in de buurt en hij wil meespelen (zijn hart begint te kloppen). Dan komt er iets bijzonders... er is plotseling een jij (you), wie is dat, zijn vriendin, zijn publiek, ik als luisteraar (dat zal wel niet, want ik heb niks gezegd). Wie is de jij, die zegt dat hij of zij gewoon de ogen dicht wil doen en zijn dromen wil volgen?
Bruce zegt het in de intro van de akoustische liveversie, het is voor Little Steven, die zijn band dan net verlaten heeft. Samen met deze oude muziekmaat van hem, Steve van Zandt, spijbelde hij van school en droomde over een leven als muzikant.

Chrisje schreef:Well, we made a promise we swore we'd always remember
No retreat, baby, no surrender
Like soldiers in the winter's night
With a vow to defend
No retreat, baby, no surrender

OK, het zal dus toch wel een vriend van hem zijn geweest, want ze hebben elkaar iets beloofd, namelijk dat ze iets altijd zouden onthouden... Wat ze zouden onthouden blijft het hele nummer onduidelijk. Misschien is Bruce het zelf vergeten?
Bruce en Steve beloofden elkaar, dat ze zich nooit zouden terugtrekken en zich overgeven, en die belofte nooit te vergeten door trouw te blijven aan hun droom om het leven van een muzikant te leiden. Vermoedelijk betekent het dan: niet overgeven aan de maatschappelijke druk tot het massale volgen van ´the american dream´ om succesvol en big bucks-zakenman te worden...

(De hele tekst ga ik niet bespreken...)


Chrisje schreef:Ik vond het een aardig nummer, maar de tekst is pure sentimentele nostalgische bagger met een hoog poeha-gehalte.
Nostalgisch en sentimenteel is het nummer zeker, ja. Door die stem van Bruce kunnen zijn beste nummers bij mij hooguit een 6je krijgen, met enkel nummers van Born in the USA daarbij inclusief een jeugdsentimenteel bonuspunt voor HAVO-klasherinnering. De akoustische versie van No Surrender past mijns inziens past beter bij de songtekst (sorry aanvrager Joost dat ik niet de studioversie hebt geplaatst maar koos voor deze versie), maar zet Bruce´s stem wel sterker op de voorgrond. Al met al kom ik voor deze RTH op een 5


Laatst aangepast door sokratikos op 11.03.13 17:43; in totaal 2 keer bewerkt
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10000
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty Re: *RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic)

Bericht  Dave Evans 11.03.13 16:37

Een 9 voor de prachtige akoestische versie!

Ik vraag me af, zou Bruce de artiest zijn waar de cijfers het verst uit elkaar liggen? Wink

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25309
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty Re: *RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic)

Bericht  Kasper 11.03.13 17:19

Wordt er niet direct vol door geraakt, hoewel ik Bruce zeer kan waarderen. 6
Kasper
Kasper
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1531
Registratiedatum : 04-11-11
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty Re: *RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic)

Bericht  Led-Zep 11.03.13 22:19

Heel mooie uitvoering.

Een 8
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Woonplaats : Kempen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty Re: *RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic)

Bericht  Miennnn 12.03.13 13:03

Zo slecht is dit niet! Born in the USA dat vind ik een vreselijk schreeuwnummer.
Ik ga voor een 7.
Miennnn
Miennnn
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3130
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 68

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty Re: *RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic)

Bericht  Keano 14.03.13 9:49

Ah, net op tijd terug van vakantie om hier een zeldzame 10 te geven Smile
Keano
Keano
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 254
Registratiedatum : 05-11-11
Leeftijd : 40
Woonplaats : Geldrop

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty Re: *RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic)

Bericht  Dutchzaphod 15.03.13 0:45

Niet goed, niet slecht. Een typisch zesje!
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68
Woonplaats : Bemmel

http://www.txt2txt.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty Re: *RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic)

Bericht  Gast 16.11.13 15:33

Chrisje schreef:Ik houd best van Bruce en ook best van mondharmonica, maar hij moet zich niet bezig gaan houden met dit soort sentimenten... want dan wordt het onzin!

Wat staat er:

Well, we bursted out of class
Had to get away from those fools
We learned more from a 3-minute record, baby
Than we ever learned in school

Nou dan zat Bruce dus op een hele slechte school, want als je in de 1950's op school zat, Bruce is van 1949, dan leerde je heus wel wat op school, en van Rock around the clock of Blue suede shoes of Jailhouse rock noem ze maar allemaal op de oude kneiters uit de fifties, leer je niet zoveel. Of heeft Bruce het over de sixties... heeft hij zijn hele school ondanks dat hij er niks leerde toch afgemaakt? En kreeg hij toen te maken met 3-minute records zoals White Rabbit en Purple Haze... poeh leerzaam!

Tonight I hear the neighborhood drummer sound
I can feel my heart begin to pound
You say you're tired and you just want to close your eyes
And follow your dreams down

Dan gaan we even naar het heden, hij hoort een drummer in een schuurtje in de buurt en hij wil meespelen (zijn hart begint te kloppen). Dan komt er iets bijzonders... er is plotseling een jij (you), wie is dat, zijn vriendin, zijn publiek, ik als luisteraar (dat zal wel niet, want ik heb niks gezegd). Wie is de jij, die zegt dat hij of zij gewoon de ogen dicht wil doen en zijn dromen wil volgen?

Well, we made a promise we swore we'd always remember
No retreat, baby, no surrender
Like soldiers in the winter's night
With a vow to defend
No retreat, baby, no surrender

OK, het zal dus toch wel een vriend van hem zijn geweest, want ze hebben elkaar iets beloofd, namelijk dat ze iets altijd zouden onthouden...
Wat ze zouden onthouden blijft het hele nummer onduidelijk. Misschien is Bruce het zelf vergeten?

Well, now young faces grow sad and old
And hearts of fire grow cold
We swore blood brothers against the wind
Now I'm ready to grow young again

Bruce is inmiddels (in 1998) bijna vijftig... ik zou zeggen koop een motor. Opnieuw jong groeien is absolute onzin! En daar klaar voor zijn ook!

And hear your sister's voice calling us home
Across the open yards
Well maybe we'll cut someplace of own
With these drums and these guitars

Bruce gaat een nieuwe natie stichten? Waar hij de baas is en waar zijn oude vrienden met hun zusters, of in ieder geval die ene met zijn zuster ook komt wonen? Een soort commune, zoals we die in Easy Rider zagen? Of wordt het een self-supporting boerderij... Ik dacht dat Bruce onderhand zichzelf wel een stulpje kon veroorloven...

Now on the street tonight the lights grow dim
The walls of my room are closing in
There's a war outside still raging
You say it ain't ours anymore to win

Nou zit Bruce weer alleen binnen en zijn vriend van vroeger, waar hij vroeger samen oorlog mee voerde, zegt dat die oorlog, die ze toen 50 jaar geleden voerden niet meer te winnen is... Wat een wijsheid! Toch een paar vragen: Welke oorlog hebben we het over? Die van jong tegen oud? Die van USA tegen Vietnam? Die van vrouwen tegen de mannenmaatschappij? Die van links tegen rechts? Die van Democrats tegen Republicans? Die van de autoriteiten tegen de bevolking van de USA?

I want to sleep beneath
Peaceful skies in my lover's bed
With a wide open country in my eyes
And these romantic dreams in my head

Een hutje op de hei, zou ik zeggen is de oplossing, of maak er gelijk een landhuis van met een studio (dan kunnen de gitaar en de drums en de mondharmonica ook nog eens uit de kast) en een hoop reserve slaapkamers, kunnen die vrienden ook eens komen logeren met hun zusters, veel jonger zul je er niet van worden Bruce!

Ik vond het een aardig nummer, maar de tekst is pure sentimentele nostalgische bagger met een hoog poeha-gehalte.

Een 3 dus!
Wat een ongelooflijk slechte en tenenkrommende analyse van dit nummer. Ga dan echt op onderzoek uit naar de betekenis Smile 

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic) Empty Re: *RTH* Bruce Springsteen - No Surrender (acoustic)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum