Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
*RTH* Tony Joe White - Steamy windows EmptyGisteren om 16:28 van sokratikos

» November 2024
*RTH* Tony Joe White - Steamy windows EmptyGisteren om 11:31 van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Tony Joe White - Steamy windows Empty06.11.24 20:57 van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
*RTH* Tony Joe White - Steamy windows Empty05.11.24 0:58 van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
*RTH* Tony Joe White - Steamy windows Empty04.11.24 22:36 van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
*RTH* Tony Joe White - Steamy windows Empty04.11.24 22:34 van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
*RTH* Tony Joe White - Steamy windows Empty03.11.24 17:51 van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
*RTH* Tony Joe White - Steamy windows Empty02.11.24 18:51 van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
*RTH* Tony Joe White - Steamy windows Empty02.11.24 17:50 van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
*RTH* Tony Joe White - Steamy windows Empty02.11.24 15:35 van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
*RTH* Tony Joe White - Steamy windows Empty02.11.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Tony Joe White - Steamy windows Empty02.11.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
*RTH* Tony Joe White - Steamy windows Empty02.11.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
*RTH* Tony Joe White - Steamy windows Empty02.11.24 12:51 van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
*RTH* Tony Joe White - Steamy windows Empty02.11.24 12:49 van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
*RTH* Tony Joe White - Steamy windows Empty02.11.24 12:48 van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
*RTH* Tony Joe White - Steamy windows Empty01.11.24 22:43 van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
*RTH* Tony Joe White - Steamy windows Empty01.11.24 14:32 van sokratikos

» Stemfinale Weekend
*RTH* Tony Joe White - Steamy windows Empty01.11.24 13:14 van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
*RTH* Tony Joe White - Steamy windows Empty31.10.24 21:00 van Timmus

*RTH* Tony Joe White - Steamy windows

+7
Mirrr
Frodo
arjanh
Chrisje
MrJohn
sowhat
sokratikos
11 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Tony Joe White - Steamy windows" ?

*RTH* Tony Joe White - Steamy windows Vote_lcap0%*RTH* Tony Joe White - Steamy windows Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Tony Joe White - Steamy windows Vote_lcap0%*RTH* Tony Joe White - Steamy windows Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Tony Joe White - Steamy windows Vote_lcap8%*RTH* Tony Joe White - Steamy windows Vote_rcap 8% 
[ 1 ]
*RTH* Tony Joe White - Steamy windows Vote_lcap8%*RTH* Tony Joe White - Steamy windows Vote_rcap 8% 
[ 1 ]
[ 0 ]
*RTH* Tony Joe White - Steamy windows Vote_lcap33%*RTH* Tony Joe White - Steamy windows Vote_rcap 33% 
[ 4 ]
*RTH* Tony Joe White - Steamy windows Vote_lcap17%*RTH* Tony Joe White - Steamy windows Vote_rcap 17% 
[ 2 ]
[ 0 ]
[ 1 ]
*RTH* Tony Joe White - Steamy windows Vote_lcap25%*RTH* Tony Joe White - Steamy windows Vote_rcap 25% 
[ 3 ]

Totaal aantal stemmen : 12

Enquête gesloten

*RTH* Tony Joe White - Steamy windows Empty *RTH* Tony Joe White - Steamy windows

Bericht  sokratikos 14.06.15 17:52

[11-06-2015]

Verzoekje

Tony Joe White (Oak Grove, Louisiana, 23 juli 1943) is een Amerikaanse zanger, liedjesschrijver en gitarist die het bekendst is van zijn hit Polk Salad Annie, Rainy Night in Georgia. Hij wordt gewaardeerd om zijn specifieke donkere, lage stem.

Jeugd

Tony Joe White was de jongste van zeven kinderen en leefde op een katoenplantage in Oak Grove, Louisiana tijdens zijn kinderjaren. Zijn eerste optredens waren tijdens schoolfeesten en nadat hij klaar was met de High school speelde hij in nachtclubs in Texas en Louisiana. In 1968 verhuisde hij naar Nashville.

Carrière

Het eerste album van White, Black And White, werd opgenomen met David Briggs, Norbert Putnam en Jerry Carrigan, op dat album staat het wereldbekende nummer Polk Salad Annie en de cover Wichita Lineman van Jimmy Webb. Soul Francisco wordt een hit in Frankrijk. Eind september 1973 werd White gevraagd door producent Huey P. Meaux om mee te werken aan de Memphis sessies (die drie dagen duurde) en zo kwam het bekende album Southern Roots van Jerry Lee Lewis tot stand. Carl Perkins, Mark Lindsay (van Paul Revere and the Raiders, Wayne Jackson en de Memphis Horns deden tijdens de sessies mee, ook speelden Booker T. & the M.G.'s na drie jaar weer samen.

In de jaren 70 en 80 toerde White samen met Creedence Clearwater Revival en James Taylor. In Europa werd White bekend door zijn livedebuut op het Isle of Wight Festival in Engeland waar ook Jimi Hendrix aanwezig was. Nadat White in 1991 de cd Closer to the Truth had gemaakt, toerde hij samen met Eric Clapton en Joe Cocker. In 1993 maakte hij het album Path Of A Decent Groove en in 1995 Lake Placid Blues. De laatstgenoemde cd kreeg twee nominaties voor "Best R & B Album" tijdens de Nashville Music Awards.

In 1999 ging White terug naar zijn roots en maakte in Louisiana One Hot July. De cd werd wederom goed verkocht. Hij ging weer op tournee door Australië en Europa. In 2008 speelde White tijdens de Europese tournee op 65-jarige leeftijd een concert in Paradiso in Amsterdam en werkte hij tevens mee aan een cd van Susan Tedeschi. De bandleden waar hij in 2008 mee toerde waren Jeff Hale op drums en Ryson Rogers op keyboard, zelf zong hij, speelde gitaar en mondharmonica.

Enkele Covers

-"Polk Salad Annie" werd gecoverd door Elvis Presley in 1970 in zijn eerste optreden in het Las Vegas Hilton (That's The Way It Is), in 1973 vertolkte Elvis Presley ook het nummer "For Ol' Time Sake" op het album "Fool". In 1974 nam Elvis het nummer "I've Got A Thing About You, baby" op het Good Times album.
-In 1989 kwam Tina Turner met het album Foreign Affair uit, waar vier nummers van White op staan: Foreign Affair, Steamy Windows, You Know Who (Is Doing You Know What) en Undercover Agent For The Blues.
--Rory Gallagher heeft het lied As The Crow Flies op zijn livealbum gezongen dat gemaakt is tijdens zijn Ierse toer.
-Elkie Brooks zingt in 2005 het nummer Out Of The Rain op haar album Electric Lady , dat als single wordt uitgebracht.

Diversen

-White heeft voor de Amerikaanse McDonald's en Levi's 501 Blues jeans jingles gemaakt.
-White heeft een eigen muzieklabel: Swamp Records.

We ranken van Tony Joe White het nummer "Steamy Windows" van zijn album Closer to the Truth uit 1991. Dit is de 2e RTH van deze artiest na "Rainy Night in Georgia" in 2012.

live

Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tony Joe White - Steamy windows Empty Re: *RTH* Tony Joe White - Steamy windows

Bericht  sowhat 14.06.15 18:45

Ik houd niet van dit genre. En als er binnen het liedje ook al niets voor mij bij zit, is die 3 snel gegeven.

Chief
Chief

Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

*RTH* Tony Joe White - Steamy windows Empty Re: *RTH* Tony Joe White - Steamy windows

Bericht  MrJohn 14.06.15 19:14

Bluesy en waarachtig, indringend en donker, imposant en muzikaal in de meest pure vorm. Wat wil een mens nog meer Very Happy

Een 9.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74

Bericht  Chrisje 14.06.15 19:22

Ik houd heel erg wel van dit genre... Tony Joe heeft zijn hele leven geploeterd en geschaafd om de touwtjes aan elkaar te knopen en uiteindelijk is hij daarin met vlag en wimpel geslaagd! Buiten dat is hij erin geslaagd om wereldhits te schrijven, zoals dit liedje, Polk Salad Annie en Undercover agent for the blues, zonder zelf in beeld te komen bij de massa, wat ongelofelijk knap is. Ook beheerst hij zijn instrumenten, de gitaar, de mondharmonica en zijn stem tot in ware perfectie. Niets doet iets zonder dat hij dat wil in zijn muziek. Tony Joe White is beter dan Elvis Presley, beter dan Tina Turner, beter dan Rory Gallagher en beter dan Elkie Brooks, hij maakt er alleen niet zo'n punt van.

Een welverdiende, hele dikke 10, voor Steamy windows van Tony Joe White!

Ik denk dat die vent met die hoed Tony Joe zelf is.

Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 64

Bericht  arjanh 14.06.15 21:37

Ik ben geen blues liefhebber en zal dat ook nooit worden. Dit nummer kende ik wel in de Tina Turner versie maar het orgineel is in dit geval wel beter.
Ik geen toch niet hoger dan een 4. Ik kreeg wel een Robert Cray gevoel bij dit nummer.
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55

Bericht  Frodo 16.06.15 1:23

Ik kende dit nummer alleen maar van de waardeloze cover van Tina Turner. Dit origineel daarentegen is gewoonweg heerlijk!

Een 10
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  Gast 16.06.15 21:46

Als eerste is dit dus geen blues (zo sprak aldus de purist) als tweede gaat uw schamen dat u deze grootheid nog niet of amper kende en als finale zei opgemerkt dat dit mijns inzien sowieso het slechtste nummer is van het meer dan goddelijke weergaloze album "Closer to the Thruth" en dan nog krijgt het een 10, hetgeen alles zegt verder over hoe of ik denk over dat album verder,

En als opvoedkundige tip het volgende.........

Gast
Gast

Bericht  Mirrr 19.06.15 13:28

Klinkt lekker, maar beetje vlak, dus een 6
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  Chrisje 20.06.15 13:56

Geen blues, Journeyman? Maar wel gitaar virtuoos. Tony Joe mag niet ontbreken in welke platenkast dan ook, als je tenminste van muziek houdt... Maar ik ga natuurlijk niet zeggen wat iemand anders moet doen.

Ook dit is beter dan Tina Turner's versie of die van John Mayall, maar zo (h)eerlijk Tony Joe!

En closer to the truth:

https://www.youtube.com/watch?v=21jGlGlsmGs

Lees vooral ook de tekst eens.

Eigenlijk is Tony Joe White de tweede zoon van God, maar hij heeft liever dat ik dat niet vertel... Luister naar Tony Joe en huiver!

En inderdaad, die man met die hoed in de video van Tina's cover is Tony Joe zelf!

Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 64

Bericht  Timmus 20.06.15 19:46

Doodgewoon nummer, zesje.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  Joostvdaa 21.06.15 20:04

Ik moet me toch een wat meer in zijn muziek gaan verdiepen want ik ken maar een aantal nummers, waaronder deze. Het is niet iets wat ik iedere dag of zelfs week wil luisteren, maar de kwaliteit is altijd hoorbaar in zijn nummers. Voor dit degelijke nummer geef ik een 7.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 39

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Bericht  Vleertje 05.07.15 14:01

Dit is ook niet de muziek die me kietelt zeg maar. Toch ik herken de kwaliteit dus ik geef een zes.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52

Bericht  sokratikos 10.07.15 21:11

Lekker loom nummer met een bas als de onderbroken streeplijn op de snelweg. Voor mij echter niet voor de hogere cijfers, want dan moet t toch een diepere snaar in mn ziel laten trillen. 7

Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  Dutchzaphod 11.07.15 0:47

Journeyman schreef:

Als eerste is dit dus geen blues (zo sprak aldus de purist)

Nou, nou, dat is dan wel een erg krappe definitie van Blues als dit er niet onder geschaard kan worden! Voor mij was en is dit dus zeker blues en dan ook van een zeer hoogstaand niveau. En de stijl is ook heerlijk om zelf te spelen. Wanneer er bij de bandrepetitie even een momentje van pielen is aangebroken dan mag ik graag zo'n stuwende ondergrondlijn inzetten op de lagere gitaarsnaren wat meestal gelijk door de bassist en de drummer wordt opgepakt. Ik geef een 9 voor dit puike stukje muziek.
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68

http://www.txt2txt.nl

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: