Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
*RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia EmptyVandaag om 16:28 van sokratikos

» November 2024
*RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia EmptyVandaag om 11:31 van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia EmptyGisteren om 20:57 van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
*RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia Empty05.11.24 0:58 van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
*RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia Empty04.11.24 22:36 van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
*RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia Empty04.11.24 22:34 van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
*RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia Empty03.11.24 17:51 van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
*RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia Empty02.11.24 18:51 van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
*RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia Empty02.11.24 17:50 van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
*RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia Empty02.11.24 15:35 van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
*RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia Empty02.11.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia Empty02.11.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
*RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia Empty02.11.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
*RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia Empty02.11.24 12:51 van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
*RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia Empty02.11.24 12:49 van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
*RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia Empty02.11.24 12:48 van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
*RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia Empty01.11.24 22:43 van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
*RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia Empty01.11.24 14:32 van sokratikos

» Stemfinale Weekend
*RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia Empty01.11.24 13:14 van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
*RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia Empty31.10.24 21:00 van Timmus

*RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia

+6
Vleertje
Led-Zep
Mirrr
Dave Evans
Dutchzaphod
sowhat
10 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is jouw cijfer voor "Tony Joe White"?

*RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia Vote_lcap0%*RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia Vote_lcap0%*RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
[ 0 ]
*RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia Vote_lcap6%*RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia Vote_lcap18%*RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia Vote_rcap 18% 
[ 3 ]
*RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia Vote_lcap12%*RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia Vote_rcap 12% 
[ 2 ]
*RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia Vote_lcap18%*RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia Vote_rcap 18% 
[ 3 ]
[ 3 ]
[ 3 ]
*RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia Vote_lcap12%*RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia Vote_rcap 12% 
[ 2 ]

Totaal aantal stemmen : 17

Enquête gesloten

*RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia Empty *RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia

Bericht  Gast 23.01.12 21:00

Tony Joe White (Oak Grove, Louisiana, 23 juli 1943) is een Amerikaanse zanger, liedjesschrijver en gitarist die het bekendst is van zijn hit Polk Salad Annie, Rainy Night in Georgia. Hij wordt gewaardeerd om zijn specifieke donkere, lage stem.
Tony Joe White was de jongste van zeven kinderen en leefde op een katoenplantage in Oak Grove, Louisiana tijdens zijn kinderjaren. Zijn zijn eerste optredens waren tijdens schoolfeesten en nadat hij klaar was met de High school speelde hij in nachtclubs in Texas en Louisiana. In 1968 verhuisde hij naar Nashville.
Het eerste album van White, Black And White, werd opgenomen met David Briggs, Norbert Putnam en Jerry Carrigan, op dat album staat het wereldbekende nummer Polk Salad Annie en de cover Wichita Lineman van Jimmy Webb. Soul Francisco wordt een hit in Frankrijk. Eind september 1973 werd White gevraagd door producent Huey P. Meaux om mee te werken aan de Memphis sessies (die drie dagen duurde) en zo kwam het bekende album Southern Roots van Jerry Lee Lewis tot stand. Carl Perkins, Mark Lindsay (van Paul Revere and the Raiders, Wayne Jackson en de Memphis Horns deden tijdens de sessies mee, ook speelden Booker T. & the M.G.'s na drie jaar weer samen.
In de jaren 70 en 80 toerde White samen met Creedence Clearwater Revival en James Taylor. In Europa werd White bekend door zijn livedebuut op het Isle of Wight Festival in Engeland waar ook Jimi Hendrix aanwezig was. Nadat White in 1991 de cd Closer to the Truth had gemaakt, toerde hij samen met Eric Clapton en Joe Cocker. In 1993 maakte hij het album Path Of A Decent Groove en in 1995 Lake Placid Blues. De laatstgenoemde cd kreeg twee nominaties voor "Best R & B Album" tijdens de Nashville Music Awards.
In 1999 ging White terug naar zijn roots en maakte in Louisiana One Hot July. De cd werd wederom goed verkocht. Hij ging weer op tournee door Australië en Europa. In 2008 speelde White tijdens de Europese tournee op 65-jarige leeftijd een concert in Paradiso in Amsterdam en werkte hij tevens mee aan een cd van Susan Tedeschi. De bandleden waar hij in 2008 mee toerde waren Jeff Hale op drums en Ryson Rogers op keyboard, zelf zong hij, speelde gitaar en mondharmonica.

https://youtu.be/D2uZh4ezBtM

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia Empty Re: *RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia

Bericht  Gast 23.01.12 21:16

Ik heb het beter gehoord. Zowel het nummer als de zanger. Maar ja, wie kan die goorgeile oorgasmische stem van Tony Joe nou niet waarderen?

Gast
Gast

*RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia Empty Re: *RTH* Tony Joe White - Rainy Night In Georgia

Bericht  Gast 23.01.12 23:07

Een fabelachtige singer/songwriter die helaas bij 'das grosse publicum" slechts meerendeels bekend is door de songs van hem die anderen hebben opgenomen.
Roosevelt and Ira Lee, Willie and Laura May Jones, Steamy Windows de lijst is eindeloos.
Zijn album "closer to the truth" hoort in geen enkele cd/platenkast van ieder zichzelf respecterend muziekliefhebber te ontbreken een echt classic album.
Als liefhebber van de "southern swamp" music geef ik dit schitterende nummer dan ook gewoon een 10.

Gast
Gast

Bericht  sowhat 23.01.12 23:59

Mooi gezongen, maar het doet me niet zoveel. 5

Edit: Was cijfer vergeten

Laatst aangepast door sowhat op 25.01.12 0:56; in totaal 1 keer bewerkt

Chief
Chief

Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  Dutchzaphod 24.01.12 1:14

Ik heb direct na Tony Joe's vertolking geluisterd naar de zo bejubelde versie van Brook Benton. Die háált het niet bij het origineel. Ik mis ook het gitaartje. Nadat ik het voortijdig had afgezet heb ik nog even de versie van Rod Stewart geluisterd, iemand die ik graag mag horen, maar ook hier sprong de vonk niet over. Ik was eigenlijk van plan een 8 te geven, maar na het horen van genoemde andere versies verhoog ik het tot 9.
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68

http://www.txt2txt.nl

Bericht  Gast 24.01.12 20:56

Zoals Sowhat zegt, mooi gezongen en klinkt allemaal prima. Het doet mij ook helemaal niks. Ik ben geen fan van dit soort muziek. Derhalve een 6, want je kan het nummer niet op veel fouten betrappen.

Gast
Gast

Bericht  Gast 25.01.12 0:11

Ik trek deze muziek niet altijd, maar zo in de 'chill-modus' vanuit mn bedje vind ik het nummer prima klinken...! Ook een fijn nummertje voor een 'lazy sunday afternoon' De zware donkere stem luistert 'lekker weg!' Het gitaartje waar Dutch in zijn commentaar naar refereert klinkt idd ook heel fijn! Een 7 van mij!

Gast
Gast

Bericht  Dave Evans 25.01.12 14:31

Ik kende dit nummer tot nu toe alleen maar in deze versie van Randy Crawford en ja dan valt het origineel gewoon niet mee. De stem van Randy luistert gewoon wat lekkerder weg dan die van Tony, die overigens wel een excellent liedjeschrijver is!
Ik maak er een 5 van.

https://www.youtube.com/watch?v=_dFv7qc3-ws

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  Mirrr 25.01.12 20:00

Hm gaat wel, niet veel bijzonders, een 5.....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  Led-Zep 25.01.12 20:47

Ondanks dat dit normaal niet mijn soort muziek is, luistert dit toch wel lekker weg.

Een 8
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63

Bericht  Gast 25.01.12 20:57

Klasse een 9

Gast
Gast

Bericht  Vleertje 26.01.12 15:47

Dit is mijn ding absoluut niet maar ik hoor wel de klasse die het bezit derhalve een 6

Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52

Bericht  sokratikos 26.01.12 19:36

Lekker rielekst nummer, mooi met een snik gezongen, een 7
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  Gast 26.01.12 20:48

Sluit me aan bij Journey; een 10.

Gast
Gast

Bericht  Timmus 27.01.12 19:40

Fijn laidbackmuziekje, een 7.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  PPProfessor 27.01.12 22:04

Ik vind dit echt PRACHTIG. Helemaal mijn ding. 9.

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  Frodo 28.01.12 9:49

Ik hield mijn hart al vast. Ik ken de natuurlijk de versie van Randy Crawford en kan dat lelijke gegil van haar, wat waarschijnlijk voor zingen moet doorgaan, volstrekt niet verdragen. Gelukkig is dit beter. Lekker laidback inderdaad, maar aan de andere kant ook niet bijzonder. Er wordt geen enkele snaar bij mij geraakt, zodat het een muzikaal behangetje blijft.

Een 5.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: