Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes EmptyGisteren om 16:28 van sokratikos

» November 2024
*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes EmptyGisteren om 11:31 van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes Empty06.11.24 20:57 van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes Empty05.11.24 0:58 van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes Empty04.11.24 22:36 van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes Empty04.11.24 22:34 van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes Empty03.11.24 17:51 van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes Empty02.11.24 18:51 van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes Empty02.11.24 17:50 van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes Empty02.11.24 15:35 van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes Empty02.11.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes Empty02.11.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes Empty02.11.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes Empty02.11.24 12:51 van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes Empty02.11.24 12:49 van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes Empty02.11.24 12:48 van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes Empty01.11.24 22:43 van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes Empty01.11.24 14:32 van sokratikos

» Stemfinale Weekend
*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes Empty01.11.24 13:14 van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes Empty31.10.24 21:00 van Timmus

*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes

+15
Paapke
Roy
Mirrr
Jan...
LarryMullen
Led-Zep
Vleertje
Joyce
Frodo
Ries
Kaj
Dave Evans
sowhat
ErickNJ
snoopy
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat is jouw cijfer voor "Windows of my Eyes'?

*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes Vote_lcap0%*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes Vote_lcap0%*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes Vote_lcap4%*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes Vote_rcap 4% 
[ 1 ]
*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes Vote_lcap4%*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes Vote_rcap 4% 
[ 1 ]
[ 0 ]
[ 1 ]
*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes Vote_lcap18%*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes Vote_rcap 18% 
[ 5 ]
*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes Vote_lcap29%*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes Vote_rcap 29% 
[ 8 ]
*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes Vote_lcap29%*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes Vote_rcap 29% 
[ 8 ]
*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes Vote_lcap14%*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes Vote_rcap 14% 
[ 4 ]

Totaal aantal stemmen : 28

Enquête gesloten

*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes Empty *RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes

Bericht  Gast 02.05.11 18:50

Cuby + Blizzards is een uit het Drentse Grolloo (toen Grollo geheten) afkomstige bluesband, opgericht in de jaren zestig.
De oorspronkelijke band werd geformeerd door Harry Muskee en bestond verder uit Eelco Gelling, Nico Schröder en Hans Kinds.
Diverse anderen speelden in de loop der jaren in de band, onder wie Herman Brood en slagwerker Hans Waterman.
De groep ontstond uit The Rocking Strings met Eelco Gelling (gitaar), Nico Schröder (gitaar, vervangen door bassist Willy Middel, ex-Sinister Silhouettes), Hans Kinds (slaggitaar) en Wim Kinds (drums). Zanger Harry Muskee was voormalig contrabassist van The Old Fashioned Jazz Group. Toen de eerste single, Stumble and fall, voor platenmaatschappij CNR werd opgenomen, was Dick Beekman drummer (Beekman beweert al lid van The Rocking Strings te zijn geweest voordat Muskee in beeld kwam). De drummer vertrok in 1966 naar de beatgroep Ro-d-Ys, maar zou in 1968 voor een jaar terugkeren in de band. Zijn vervanger was de jonge Hans Waterman uit Groningen. De groep repeteerde in die tijd in een deel van het boerderijtje dat Muskee in Grollo had gehuurd. In de formatie Muskee, Gelling, Middel, Waterman en Hans Kinds werd een aantal singles opgenomen voor het Philips-label van Phonogram Records, waarvan Back Home de lagere regionen van de Top 40 haalde.
Voor de opname van de eerste elpee, Desolation, werd de groep uitgebreid met Henk Hilbrandie (piano), die daarvoor ook al een jaar met de groep rondtoerde. Harry Muskee en Henk kenden elkaar al uit The Old Fashioned Jazzgroup, waarvan ze beiden deel uitmaakten. Deze elpee werd in 1968 bekroond met een Edison. In 1967 moest Hans Kinds in militaire dienst en werd hij vervangen door pianist Herman Brood uit The Moan. Met Brood in de band werd de elpee Groeten uit Grollo opgenomen, waarvan Another day another road een redelijke hit werd. Het album bevatte ook de klassieker Somebody will know someday, geïnspireerd op Muskees verbroken relatie met Miep Huisman.
De band maakte in 1967 en 1968 tournees met Van Morrison, Eddie Boyd en Alexis Korner. Bekende nummers van de band zijn Another day another road, Distant smile, Window of my eyes en Appleknockers Flophouse.
Na de opnamen voor de hit Distant Smile eind 1967 viel de band voor de eerste keer uiteen doordat Herman Brood "in het cachot" kwam te zitten wegens het bezit van narcotica en Muskee en Gelling verschillende ideeën over de toekomst van de band hadden. Muskee wilde verder met Willy Middel en Dick Beekman, Gelling met Waterman en bassist Jaap van Eijk. Platenmaatschappij Phonogram wist de breuk echter te lijmen en de nieuwe bezetting van Cuby + Blizzards bestond uit Muskee, Gelling, Beekman, Brood en Van Eijk. Na ongeveer een jaar werden Beekman en Van Eijk weer uit de band gezet en vervangen door Herman Deinum en Hans Lafaille uit Blues Dimension (de Zwolse band waar Van Eijk ook in had gespeeld en waarnaar hij terugkeerde). Enkele maanden later werd Brood vanwege aanhoudend drugsgebruik definitief uit de band gezet en vervangen door Helmigt van der Vegt (ook al uit Blues Dimenson). De bezetting Muskee, Gelling, Deinum, Lafaille en Van der Vegt bleef bestaan van begin 1968 tot medio 1972.
Na enkele incidenten die de band weinig goed deden, was de fut eruit. De "Zwolse" leden stapten uit de band en in 1972 was het gedaan met de band. Joost den Draaijer zette met de leden Red, White & Blue op, maar dat werd geen succes. De naam werd weer gewijzigd in Cuby + Blizzards. Nadat Herman Brood zich weer bij de groep had aangesloten, kreeg deze weer wat roem. Maar na een korte tijd verlieten Brood en anderen de groep. Na het vertrek in 1977 van Eelco Gelling naar Golden Earring ging Harry Muskee verder onder de namen Harry Muskee Band en later Muskee.
Begin jaren negentig werd de oude bandnaam weer opgepakt. Sindsdien maken oudgedienden Herman Deinum, Helmig van der Vegt en Hans Lafaille weer deel uit van Cuby + Blizzards, terwijl Erwin Java vaste gitarist is.
In 2004 maakten Cuby + Blizzards een theatertournee met een ode aan blueszanger John Lee Hooker. In 2006 verscheen een box met dvd, cd, documentaire fotoboek over de bluesband, samengesteld door voormalig VARA-presentator Jan Douwe Kroeske. De biografie van Harry Muskee door schrijver Jeroen Wielaert werd dat jaar uitgeroepen tot beste popboek van Nederland en Vlaanderen.
In 2009 kwam, na elf jaar, weer een cd van de band uit. Tot verbazing van iedereen, Harry Muskee op de eerste plaats, kwam de door Daniël Lohues geproduceerde cd Cats Lost binnen op nummer 14 van de Album Top 100 en bereikte deze begin september de gouden status.

Hier de single uit 1968 voor de Rank:

Live:

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes Empty Re: *RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes

Bericht  snoopy 02.05.11 18:57

hey Raver.....bracht ik je op een idee?? Very Happy
geweldig nummer van onze provincie-genoot!!!
We hebben hem met zijn Blizzards vorig jaar tijdens het TT-festival nog live zien spelen....helemaal top!!!
snoopy
snoopy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64

*RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes Empty Re: *RTH* Cuby + Blizzards - Windows of my Eyes

Bericht  Gast 02.05.11 19:23

Goed bezig Snoopy Yes
Zat de hele dag te denken welke RTH zal ik vanavond plaatsen?

Gast
Gast

Bericht  ErickNJ 02.05.11 20:22

Ik heb natuurlijk wel van Cuby + Blizzards gehoord, maar nooit veel aandacht aan besteed. Dat had ik dus wel moeten doen, want dit klinkt best goed. Ik geef een 7. Misschien een goed idee voor een aflevering van In The Spotlight?
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08

Bericht  sowhat 02.05.11 20:23

7 vanwege de authenticiteit (is dat een goed woord?)

Chief
Chief

Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  Dave Evans 02.05.11 21:29

Ik heb Cuby weleens een keertje 'live' gezien maar mijn ding als import Drent is het niet. Dit nummer is wel zijn veruit beste song en daarom alsnog een 7!

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  Gast 03.05.11 0:14

Grote genade stelletje droogstoppels !!!
Om te beginnen maar eens een hele vette dikverdiende 10 voor deze grandfather of the dutch blues, ik vergelijk Harry altijd een beetje met John Mayall ook al zo een gigant die weliswaar op een veel hoger level zijn tentakels in de muziekscene heeft.
Als je ziet wie en wat er bij de band zit en heeft gezeten dan weet je gelijki hoeveel invloied deze man heeft gehad en feitelijk nog heeft.
Dit nummer is zeer zeker niet zijn beste er zijn vele betere maar toch een tien uit vet respect!!! En het is en blijft een lekker nummer op zichzelf dat dan ook wel weer.
Ik heb deze man al zo vaak gezien en vooral gehoord Als Cuby. als Muskee als Red White and Blue en altijd goed en altijd bovengemiddelde muzikaliteit.
Nee, die Tien staat als een huis en is zeer zeer verdiend.

Gast
Gast

Bericht  Gast 03.05.11 0:33

Ik had zeker ook al wel eens van Cuby & The Blizzards gehoord,maar wist eerlijk gezegd niet dat ze uit het mooie Grollo kwamen.... Embarassed Wel ken ik dit nummer en ik vind dit gewoon een goed nummer, die ik dan ook ga ranken met een mooie 8! Goede stem van de heer Muskee, mooi ondersteund door het mooie gitaarwerk... Ik hou zeker wel van een goed 'stukje' blues op zn tijd. De nummers: 'Somebody will no someday' , 'Appleknockers Flophouse', 'Another Day, Another Road' en Distant Smile' zijn o.a. ook zeker de moeite van het beluisteren waard!

Wat heeft de band overigens een verleden zeg... Ik heb het hele verhaal (af en toe zijn het bijna complete boekwerken, waar je door heen moet Wink, grapje hoor Raver) met enige verbazing gelezen... Mensen (waaronder Herman Brood) wel in de band, weer uit de band, dan weer die bezettingen en dan weer die, de band een andere naam, toch weer Cuby&The Blizzards, band opgeheven, toch weer nieuw leven ingeroepen enz. enz.

Gast
Gast

Bericht  Gast 03.05.11 0:35

Goed gedaan Glimm ....complimenten!!! Cuby is het waard!!

Gast
Gast

Bericht  Kaj 03.05.11 11:35

Geweldig nummer, veel beter zijn ze in Nederland nooit gemaakt. Ik geef een 9!
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3999
Leeftijd : 36

Bericht  Ries 03.05.11 11:38

Al opgroeiende in het Drentse kon je natuurlijk niet om Cuby heen, als 11 jarige kreeg ik mijn eerste cassettebandjes van mijn oudere neef met daarop Jimi Hendrix en natuurlijk Cuby, Window Of My Eyes stond daar ook op. Prachtig ingetogen nummer en derhalve een 8!
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54

Bericht  Frodo 03.05.11 13:36

Zonder te luisteren een 9.
Deze staat immers al sinds jaar en dag in mijn afspeellijst met beste nummers.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  Joyce 03.05.11 14:03

Cuby is de Nederlandse bluesband bij uitstek.....de lp Groeten Uit Grollo is legendarisch..
Dit is een mooi rustig nummer van de band...een 8
Joyce
Joyce
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6575

Bericht  Vleertje 03.05.11 14:57

Soms pakt een nummer waar je anders misschien niet zo snel aan denkt je ineens harder dan je denkt. Dit is er zo 1 ik kan hier met de beste wil van de wereld dan ook niet minder dan een 9 voor geven. Zit met kippevel van mijn kruin tot mijn tenen.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52

Bericht  Led-Zep 03.05.11 16:15

Tja, wat moet ik hier nog over zeggen? Gewoon een dikke 9.
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63

Bericht  Gast 03.05.11 16:36

Ik sluit me volledig aan bij het commentaar van Journey; inclusief cijfer; een 10.

Gast
Gast

Bericht  LarryMullen 03.05.11 20:16

Behoorlijk saai, eentonig en ouderwets. bye- bye hoge gemiddelde, een 3,4. naar beneden.
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25

Bericht  Dave Evans 03.05.11 20:39

Opnieuw voor Larry: bevestig je cijfer ff Smile

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  Kaj 03.05.11 20:43

LarryMullen schreef:Behoorlijk saai, eentonig en ouderwets. bye- bye hoge gemiddelde, een 3,4. naar beneden.
Lol, het hoge gemiddelde van jouw muzieksmaak is in mijn ogen ook ernstig aan het kelderen de afgelopen weken Very Happy
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  LarryMullen 03.05.11 20:54

Kaj schreef:
LarryMullen schreef:Behoorlijk saai, eentonig en ouderwets. bye- bye hoge gemiddelde, een 3,4. naar beneden.
Lol, het hoge gemiddelde van jouw muzieksmaak is in mijn ogen ook ernstig aan het kelderen de afgelopen weken Very Happy

Ach Kaj.. Ik denk dat je mijn muzieksmaak sowieso neit echt kan waarderen, er wordt over 3 of 4 weken weer een uurtje een "LarryLijstje" uitgezonen op MusicLoverRadio van Marsha, met mijn absolute favorieten...

U2, Simple Minds, Crowded House... Sterkte !!!

lol!
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25

Bericht  Jan... 03.05.11 22:52

Ik heb niet zoveel met Cuby eerlijk gezegd. Het is gewoon mijn ding niet, klaar. Wat wel goed is is de instrumentatie. Een zwierige Brood op de piano, een leuk gitaartje en een stuwend ritme. Van de zang wordt ik totaal niet vrolijk van en daarom geef ik een 6.

Ik kan me nog een geweldige documentaire van Cuby herinneren. Het is alweer een tijd geleden maar ik viel bijna van de bank af van verbazing. Mien weet het nog wel. Vooral als ze een optreden hadden in het Oostblok (en dat was in 60s heavy stuff) en bij de grens had Brood even een baal wiet had verstopt. Als dat ontdekt was traden ze daarna op in Siberie. Of als ze naar Londen reisden en Brood zo stoned was dat ie niet eens kon herinneren dat ze gevlogen hadden...

Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58

Bericht  Mirrr 03.05.11 23:45

Na al die jaren nog steeds een juweel van een plaat, een dikke 8!
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  Kaj 04.05.11 0:12

LarryMullen schreef:
Kaj schreef:

Ach Kaj.. Ik denk dat je mijn muzieksmaak sowieso neit echt kan waarderen, er wordt over 3 of 4 weken weer een uurtje een "LarryLijstje" uitgezonen op MusicLoverRadio van Marsha, met mijn absolute favorieten...

U2, Simple Minds, Crowded House... Sterkte !!!

lol!
Mwah, dat zijn toch 3 bands die je in mijn top-1000 zeer regelmatig terug vindt hoor Smile
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  Gast 04.05.11 7:02

Jan, Brood had richting het oostblok speed verstopt op een plekje waar de zon niet schijnt Laughing

Gast
Gast

Bericht  Roy 04.05.11 7:47

Net als Frodo. Ik hoef niet te luisteren om hier een dikke 9 voor te geven. Muziek van de bovenste plank uit ons eigen kikkerlandje.
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: