Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» November 2024
Tour de France 2009 - Pagina 4 EmptyGisteren om 7:40 van Ries

» PreParty 13.00-16.00
Tour de France 2009 - Pagina 4 Empty22.11.24 16:09 van Ries

» V500 2024 - De Lijst
Tour de France 2009 - Pagina 4 Empty21.11.24 23:05 van MrJohn

» Mijn Muzikale Horizon
Tour de France 2009 - Pagina 4 Empty21.11.24 19:55 van Timmus

» Wo 20-11 Sokra zaagt door
Tour de France 2009 - Pagina 4 Empty21.11.24 19:28 van sokratikos

» Di. 19 nov. Roche draait verder.
Tour de France 2009 - Pagina 4 Empty19.11.24 13:29 van Roche

» *RTH* Grace Slick & Paul Kantner - Silver Spoon
Tour de France 2009 - Pagina 4 Empty18.11.24 17:13 van sokratikos

» *RTH* Wayne Fontana & The Mindbenders - The Game of Love
Tour de France 2009 - Pagina 4 Empty18.11.24 16:59 van sokratikos

» *RTH* Natalie Merchant - Carnival
Tour de France 2009 - Pagina 4 Empty18.11.24 16:45 van sokratikos

» *RTH* Fredrika Stahl - Oh Sunny Sunny Day
Tour de France 2009 - Pagina 4 Empty18.11.24 16:25 van sokratikos

» !8 nov. Top 40
Tour de France 2009 - Pagina 4 Empty18.11.24 11:30 van Roche

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
Tour de France 2009 - Pagina 4 Empty16.11.24 23:23 van Mirrr

» *RTH* Michael Bublé – Santa Claus is coming to town
Tour de France 2009 - Pagina 4 Empty16.11.24 23:22 van Mirrr

» Za. 16 november: Orinoco Weekendsjooww
Tour de France 2009 - Pagina 4 Empty16.11.24 20:03 van Grafmat

» *RTH* Spirit of St Louis – Down by the radio
Tour de France 2009 - Pagina 4 Empty16.11.24 14:53 van Mirrr

» *RTH* Pussy Riot – Make America great again
Tour de France 2009 - Pagina 4 Empty16.11.24 14:52 van Mirrr

» *RTH* Temptations – Law of the land
Tour de France 2009 - Pagina 4 Empty16.11.24 14:51 van Mirrr

» *RTH* Ennio Morricone – Once upon a time in the West
Tour de France 2009 - Pagina 4 Empty16.11.24 14:51 van Mirrr

» *RTH* Damned – In dulco decorum
Tour de France 2009 - Pagina 4 Empty16.11.24 14:50 van Mirrr

» *RTH* Paula Abdul – Straight up
Tour de France 2009 - Pagina 4 Empty16.11.24 14:50 van Mirrr

Tour de France 2009

+7
MrJohn
Mauricedegier
Jorg
carloss
sowhat
Kaj
Dave Evans
11 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Tour de France 2009 - Pagina 4 Empty Re: Tour de France 2009

Bericht  Dave Evans 09.07.09 19:38

Tsjonge waar die Menchov toch maar bezig is, verliest ie opnieuw contact met de favorieten. Jammer overigens van Freire die er dit keer dicht bij was!
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Kaj 11.07.09 1:34

klik

Waar is dit? In de straten van Barcelona?? Nee, het is op de wielerbaan van Geleen tijdens een trainingskoersje, waar het weer bepaald niet beter was dan in Barcelona... Lees: ik zag eigenlijk geen hand voor ogen... Maar pakte wel de bloemen bij de niet-licentiehouders, terwijl ploegmaat Wouter (hier in mijn wiel) de bloemen pakte bij de licentiehouders.. Geen slechte oogst voor een uurtje zwemm... euh.. fietsen Smile
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4000
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36

Bericht  sowhat 11.07.09 1:43

Feli, Kaj. Trouwens, je hoeft niet zo chagrijnig te kijken als je wint. Dan moet je blij zijn Smile
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 19068
Leeftijd : 67

Bericht  Grafmat 11.07.09 15:13

Gefeliciteerd, Kaj! Wanneer kunnen we jou bij Skil Shimano verwachten...? tongue

De Tour tot nu toe is voor mij weer bepaald door de traditionele slechte eerste week van Rabo. Ongelooflijk hoe die ploeg het bijna jaar in jaar uit presteert om in de eerste week tijd te verliezen met de kopmannen, bij veel te veel valpartijen te zijn betrokken, en mensen kwijt te raken - in dit geval Gesink waardoor mijn tourplezier weer danig is verknald. Ja, het zal weer weer domme pech zijn, maar het lijkt wel een patroon te zijn dat iets met scherpte in de eerste week te maken heeft, of onderschatting van allerlei situaties, waardoor het keer op keer mis gaat. Ben zo langzamerhand ook een beetje flauw van Breuk die dan weer semi-laconiek of gelaten voor de camera zijn commentaar doet - haal eens uit kerel en zet je mensen op scherp!
Verder verbaast me de focus op Armstrong, en het gezeur over de aanval van Contador. Contador is toch gewoon de sterkste bergop? En dat liet 'ie even zien. Ik heb alle respect voor de prestatie van Armstrong - drie jaar eruit en dan gewoon weer bij de beteren in de Tour - maar eigenlijk hoop ik gewoon dat 'ie ergens deze Tour verschrikkelijk op een hoop gaat door allerlei aanvallen van anderen en dat de 'zwijger' Contador gewoon zijn benen laat spreken en wint.

Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4336
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 52

http://www.orinocoradio.nl

Bericht  Dave Evans 11.07.09 16:40

Op zich kan ik wel berijpen wat je bedoelt Grafmat, toch vind ik de kritiek op Rabobank niet altijd terecht (kom je veel tegen op wielerforum's). Als ze nu helemaal niets gepresteerd hadden in de Giro en de Dauphiné Libere dan was de kritiek meer dan terecht.
Wat er hier in de Tour gebeurt is gewoon pure pech (op het niet alert rijden van Menchov na dan)! Ik weet zeker dat ze nog wel een etappe mee gaan pakken.
Verder ben ik het helemaal niet eens met die zemelaar van een Ducrot die de etappen van vandaag magnifiek vind omdat er nu nog een groep van 40 man bij elkaar zit in de achtervolging op de 4 koplopers. Ik wil gewoon man op man gevechten zien met een aankomst bergop!
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  Jorg 11.07.09 17:35

Ducrot is een kwaakerd en Dijkstra weet geen zier van Wielrennen, leve de (soms chauvinistishe) Belgen.

En Rabobank, ach Grafmat heeft alles al gezegd en ik deel die mening Smile

Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3078
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35

Tour de France 2009 - Pagina 4 Empty Tour de France 9e Etappe

Bericht  Dave Evans 12.07.09 14:26

Leuke etappe tot nu toe met een aanvallende Rabobankploeg Smile
Zometeen de Tourmalet over, benieuwd wat het wordt!
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  Grafmat 12.07.09 16:48

Tja, wat moet je hier nu weer van zeggen... Rabo laat volgens mij een etappezege glippen, omdat de achtervolgers ergens tussen 30 en 20 km. voor aankomst een soort rustpauze inlassen, het leek wel alsof ze bang waren dat het gat te snel gedicht zou zijn... Vervolgens had Menchov gewoon mee moeten jagen in de laatse 15/20 km. Je rijdt je hele ploeg aan gort, en waarvoor??

Beheerder
Beheerder

Bericht  Dave Evans 12.07.09 16:57

Sorry weer niet met je eens Grafmat, de jongens van Rabobank hebben het uiterste gegeven. Juist Caisse d'Espargne heeft het min of meer verpest door gedurende een kilometer of 7 volledig af te laten weten (ik meen op zo'n 30 km van het einde). Op dat moment reed Rabobank zich min of meer kapot. Hadden ze dat niet gedaan dan hadden beide ploegen gezamelijk het gat dicht kunnen rijden. Rojas had goede zaken voor het groen gedaan en Freire mogelijk de rit.
Op de VRT hadden ze overigens veel kritiek op Silence Lotto! Die hadden ook mee moeten rijden zodat men mogelijk met Greg van Avermaet kansen had gehad!
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  Jorg 12.07.09 17:53

Wat een saaie etappe zeg, ik heb nog nooit zulke saaie pyreneen gezien als de afgelopen 3 dagen. En Ducrot kwaken: "Het publiek is de winnaar." Ze moeten hem en Dijkstra van de eerste de beste apenrots gooien.

Jorg
Moderator
Moderator

Bericht  Jorg 12.07.09 19:28

Overigens komt mijn frustratie ook voort uit het feit dat ik mijn 2e renner in 2 dagen ben kwijtgeraakt in de grandioos lopende poules Wink

Jorg
Moderator
Moderator

Bericht  MrJohn 12.07.09 19:33

Ik ben het niet eens met het feit dat dit een saaie Tour zou zijn.

De Tourorganisatie biedt ons een schitterend parcours. Als de aankomst vandaag op de top van de Tourmalet zou zijn geweest, zou mogelijkerwijs de Tour al beslist zijn. Vanwege de start in Monaco moet al eerder dan gewoonlijk een van de bergketens beklommen worden. Dus heeft men men in de Pyreneeen gekozen voor een naar verhouding lichter parcours.

Laten we ons echter niet vergissen. Na een aantal overgangsritten volgt nog een Vogezenrit (altijd gevaarlijk) en daarna een drietal Alpenritten. Volgende zondag een aankomst boven op een col, maar vooral de etappes van dinsdag 21 en woensdag 22 juli zijn bijzonder zwaar met steile beklimmingen. Daarna volgt nog een geaccidenteerde tijdrit van circa 40 km en op de voorlaatste dag de aankomst op de Mont Ventoux. Het venijn van de Tour zit altijd in de staart.

En de Tour biedt ons ook het duel Armstrong-Contador. Met alle respect voor de come-back van de Amerikaan, maar Alberto Contador laat pas het hart van de wielerfans zingen. Dansend op de pedalen is hij een genot voor het oog, zeker na die vuile streek van de Amerikaan in de waaierrit. Een koningsdrama à la Shakespeare. Je hoeft er niet voor naar de schouwburg, elke middag vanaf a.s zondag rechtstreeks in je huiskamer.

Alberto Contador, de man die al op 26 jarige leeftijd de vijfde man in de wielerhistorie is, die Tour, Giro en Vuelta gewonnen heeft. Het zal duidelijk zijn waar mijn sympathie ligt. Wat een heerlijke coureur en bescheiden mens, die helemaal niet de arrogantie heeft, die Armstrong zo ten toon spreidt.

Gr, MrJohn
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74

Bericht  sowhat 12.07.09 20:05

Hoezo vuile streek? Alberto lette gewoon niet op.
En MrJohn, als je zeven kopmannen en twee knechten in een ploeg zet, kun je niet verwachten dat iedereen voor Contador rijdt.

Ik vind het juist prachtig wat Armstrong doet. Zeven keer de Tour gewonnen, ik had hem al afgeschreven en kijk nu eens. Daar gaat nou mijn wielerhart sneller van kloppen.

Ben het trouwens met je eens dat de Tour verre van saai is. Er gebeurt genoeg. Maar etappes met het venijn in het midden zoals gisteren en vandaag vind ik ook minder leuk.

Groet, Sowhat
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 19068
Leeftijd : 67

Bericht  Dave Evans 12.07.09 20:17

Het mooiste zou trouwens zijn als de man in het rood-wit-(licht)blauw iedereen zou verrassen! Juist ja Andy Schleck Very Happy

Maar ook ik vind het helemaal géén vuile streek van Lance! Nee het getuigt juist van wielerintellect. Bovendien is dit toch veel mooier dan dat Alberto zomaar even het geel op kan gaan halen in Parijs.
Er gaat en dat ben ik zeker met Mr John eens nog heel veel gebeuren in de komende twee Tour weken!
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  MrJohn 13.07.09 1:03

@Sowhat: een ploeg met veel kopmannen is nooit Contador's idee geweest. Hij had al een meerjarig contract, toen hij plotseling in het najaar van 2008 geconfronteerd werd met de comeback van Armstrong.

Verder had hij natuurlijk in die waaierrit zelf in het eerste deel van het peloton moeten zitten, maar Armstrong liet vervolgens renners van hun ploeg vooraan volop op kop rijden om het verschil groter te maken en dat bedoelde ik met "vuile streek".

En oh ja, er is natuurlijk maar één Boss en dat is niet Lance, maar Bruce !

Gr, MrJohn
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Bericht  Grafmat 13.07.09 9:54

Jorg schreef:Wat een saaie etappe zeg, ik heb nog nooit zulke saaie pyreneen gezien als de afgelopen 3 dagen. En Ducrot kwaken: "Het publiek is de winnaar." Ze moeten hem en Dijkstra van de eerste de beste apenrots gooien.

Hoor ik hier weer een journalist-to-be aan het woord, die het het weer niet kan laten om zijn collega's af te branden...?? Wink (dit lijkt bij journalisten - en zeker die in de sport - wel een competentie die geëist wordt: kraak iedereen af, behalve je baas en een of andere vage journalist van Gazetto Della Sport of zo -> want die weten hoe je over sport moet schrijven...)

Ducrot en Dijkstra zijn geen Nelissen en Smeets, maar het is me veel te makkelijk om ze maar weer af te kraken. Los van de uitdrukking "oud en nieuw wielrennen" waar ik errug moe van wordt en waarbij ik tegenwoordig meteen aan oliebollen moet denken, valt het allemaal reuze mee.

NB: Ik baal als een stekker dat Gesink niet meer mee doet, want ik ben nog chauvinistisch genoeg om een gedeelte van mijn tourplezier te laten verpesten door het ontbreken van de eerste oranje klassementsrenner sinds jaaaaaaaren, maar ik ben het er niet mee eens dat deze tour saai is.
Jorg: mag ik je erop wijzen dat jouw houding nou precies de reden is dat het hele peloton wel aan de dope moet? Er wordt door het grote publiek elke dag strijd geëist, elke dag een topprestatie, elke dag een duel tussen de toppers om het geel, etc. Dat is gewoon een onrealistisch verwachtingspatroon waar we vanaf moeten.

Beheerder
Beheerder

Bericht  Kaj 13.07.09 10:12

Nouja Graf, ook mét dope (nu dus) gaat niemand aanvallen als de top van de laatste col op 70 kilometer van de streep ligt. Althans, niet als diegene klassementsambities heeft. Wat de parcoursbouwers dit jaar bezield heeft is me echt een raadsel, want zowel de rit van gisteren als die van eergisteren was gedoemd om op een saai schaakspel tussen de favorieten uit te draaien. Wellicht uitgezet met het oog op de vele Franse aanvallers die op deze manier het thuispubliek wél kunnen pleasen - in tegenstelling tot ritten met een zware finale???

En wat Dijkstra en Ducrot betreft: die mensen worden verdomme betaald uit ons belastinggeld! Het lijkt me toch dat kennis van wielrennen en - vooral - het ZIEN wat er gebeurt, en dat ook kunnen DUIDEN, toch dé eerste basiscompetenties zijn die een wielercommentator zou moeten bezitten. Laat die nou juist bij zowel Dijkstra als Ducrot ontbreken...
Smeets en Nelissen waren ooit een schattig koppel, maar Nelissen is in de jaren '60 blijven steken, en Smeets.. Tja, breek me de bek niet open over de meest egocentrische persoon bij Studio Sport, die daar al jaren alle vormen van vernieuwing tegenhoudt en er ook bijna persoonlijk voor zorgt dat zijn ooit zo leuke Avondetappe steeds meer verwordt tot de - mag ik dat zo zeggen? ja dat mag ik zeggen - Grote Mart Smeets Show. Ik walg van die man.

Met andere woorden: lang leve Sporza - al mogen ze voor Michel Wuyts een minder zwart-geel-rode bril kopen.

Just my two cents...
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  Grafmat 15.07.09 9:42

Hallo Kaj,

Om maar even met het eerste te beginnen: precies mijn punt, alleen verwachten heel veel mensen tóch spektakel... Doodzonde om de Tourmalet in zo'n etappe te 'begraven'.

Wat betreft het tweede (en derde) punt: Jij als groot redenaar weet best dat één van de grootste drogreden om mensen in overheidsdienst te veroordelen, de opmerking is dat iemand 'verdomme betaald wordt van onze belastingcenten"...! En jij hebt nota bene net je eerste 'baan', dus die 5 cent die Ducrot en Dijkstra van jou hebben gekregen tellen heus nog niet mee! lol!
Daarbij heb ik me gisteren voor de tijd dat ik tv heb gekeken (want er was geen r*k aan) toch kostelijk vermaakt met Ducrot's commentaar op het al-dan-niet gebruiken van de oortjes. Of je het er mee eens bent is een tweede, maar hij neemt tenminste duidelijk stelling.

En over Mart Smeets Basketball zullen we het hier maar niet meer hebben. Ik begrijp dat half Nederland Mart graag aan de hoogste boom ziet hangen - het zij zo. Zijn ego zou te groot zijn, nou: ik heb toevallig niks tegen grote ego's - als het maar gepaard gaat met kundigheid en die heeft Mart in ruime mate. En ik zie ook niet in waarom je zou moeten 'vernieuwen' als je de beste presentator van allemaal in huis hebt - verrek, alweer een drogreden -> vernieuwing zonder nadere uitleg presenteren als iets goeds en noodzakelijks... Foei Kaj, dat ben ik niet van je gewend. Wink

PS: Mooie tv: Niemand die de uitzending met Theunisse en Cruyff heeft gezien kan de geniale knipoog van Smeets naar Gert-Jan zijn ontgaan toen Johan voor de derde of vierde keer achter mekaar antwoordde op een vraag die Mart eigenlijk aan Theunisse stelde. Als Mart's ego nou echt te groot was geweest had 'ie Johan afgekapt... Wink

Beheerder
Beheerder

Bericht  Kaj 15.07.09 10:52

Marts ego is enorm groot, maar Cruyff tegenspreken is nog wel een brug verder hè...

Waar de crux van onze onenigheid zit is me inmiddels ook duidelijk: jij vindt Mart kundig, ik niet. Denk ook niet dat we uit die patstelling zullen komen, dus dit wordt als we willen een gebed zonder einde. Nu de vraag: willen we dat? Razz
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  Jorg 15.07.09 11:53

Grafmat, allereerst kraak ik 'collega's' alleen af als ze pruts werk afleveren, zoals ze dat ook bij mij mogen en moeten doen. Ducrot en Dijkstra zijn echter zo onkundig en vervelend. Ze wisten niet wanneer er met oortjes gekoerst ging worden, als er vlak voor de finish de streep van de col ligt denken ze dat de wielrenners al binnen zijn. Het zijn gewoon vak en voorbereidingsdetails. Ze benoemen continu de verkeerde renner, terwijl dat op de Belg zelden gebeurd. Vertel mij maar eens waar dat aan ligt? Ik, en volgens mij meer dan half nederland gezien de reacties op fora en teletekst(pagina 316) irriteren zich aan snip en snap. Ik heb het geluid aan staan bij het wielrennen omdat dat iets toevoegd, omdat zij dingen kunnen vertellen die ik als gewone volger niet mee heb gekregen of alleen zij weten, anders zet ik het geluid net zo lief af. Ik kijk niet voor een one man show van nep-lama Ducrot die continu 'de slechtste allertijden' scenes doet en zelf als enige om z'n grappen kan lachen.

Dat over Ducrot en Dijkstra.

En wat ik van de wielrenners verwacht. Nou die bergen is niet eens zo zeer de schuld van de wielrenners maar gewoon van de parkoersbouwers. En ja, er is altijd elke dag strijd geweest, dus waarom zou het er nu niet zijn? Dat schone wielrennen is een utopie zolang er geld in de sport omgaat. De tour de france kun je niet op een boterham met kaas rijden. Om nou te zeggen dat mensen als ik strijd verwachten en wielrenners daarom aan de doping gaan.. het zal ze volgens mij een zorg zijn wat Jorg uit Den Bosch wil, als ze maar winnen of een goed klassement rijden en daar gaat strijd mee gepaard.

Jorg
Moderator
Moderator

Bericht  Jorg 15.07.09 11:57

Ohjah en iedereen die Cruijf tegenspreekt is in mijn ogen een held. Die man met zijn eeuwige 4-3-3 systeem. Hij is al sinds halverwege de jaren 90 geen trainer meer en komt eens in de zoveel tijd de heuvel afgedaald als ie weer ergens tegen is. Hoewel hij als voetballer ongetwijfeld groot geweest zal zijn, vind ik Cruijf vooral een irritant mannetje. Volgens mij als Danny(vrouw, red) zegt: wil je een lekker brokje, tegen de hond, antwoord Johan nog, en waag het eens om m dan niet te geven.

Jorg
Moderator
Moderator

Bericht  Gast 15.07.09 12:49

Jorg schreef:Ohjah en iedereen die Cruijf tegenspreekt is in mijn ogen een held. Die man met zijn eeuwige 4-3-3 systeem. Hij is al sinds halverwege de jaren 90 geen trainer meer en komt eens in de zoveel tijd de heuvel afgedaald als ie weer ergens tegen is. Hoewel hij als voetballer ongetwijfeld groot geweest zal zijn, vind ik Cruijf vooral een irritant mannetje. Volgens mij als Danny(vrouw, red) zegt: wil je een lekker brokje, tegen de hond, antwoord Johan nog, en waag het eens om m dan niet te geven.

1)
Het 4-4-3 systeem is niet heilig bij Johan wel heilig is ieder "aanvallend" systeem wat de kernwaardes van het voetbal, t.w. aantrekkelijk, aanvallend, veel plezier gevende voetbal aan beoefenaar en aandachtig toeschouwer, beschermd.
2)
Als je goed kunt luisteren en vooral begrijpen, wat op zich al een moeizame kwaliteit is overigens, komt JC niet alleen als een Messias de heuvel af om kritiek te spuien maar ook met concrete oplossingen alleen die moet je wel willen horen en dat die oplossingen niet bij een ieder in het juiste pulletje vallen nou dat zij maar zo dan
3)
Lang geleden heb ik al geleerd dat een persoonlijke mening die je hebt over wie en wat dan ook, dat is wat het precies is een mening over iemand, in dit geval een mening gebaseerd op allerlei stukjes uit diverse media, persoonlijk zal het mij echt jeuken of ik iemand nu wel of niet irritant vind of beregezellig ik vind het veel meer van belang wat iemand zakelijk/inhoudelijk zegt of te berde brengt dan of ik die persoon nu wel of niet irritant vind c.q. wel of niet als aardig/onaardig beschouw die mening is niet relevant, behalve als je deze mening tegenover iemand uit die je beschouwen kan als iemand uit je eigen persoonlijke kring, en ik mag aannemen dat dit in onderhavig geval niet zo is. Voor het overige is dat niet van belang en of dit nu over JC gaat of over Mart S. doet in dit geval niet ter zake.
4)
Het simpele feit dat JC geen coach meer is wil dus ook niet zeggen dat hij daarna is opgehouden met dit spelletje te begrijpen en om in te zien waar het nu exact aan schort(dit staat los van het feit of je het zakelijk eens of oneens daarmee bent) en die mening is dan ook van belang ongeveer net als de mening van Mahatma Gandhi van belang werd gevonden lang nadat hij zijn rol in de politiek had opgegeven en deze parralel is geldig voor meerdere personages uiteraard.
5)
Wat JC exact heeft betekend als voetballer/coach en de waarde daarvan om dit kleine landje op de wereldmap te zetten als voetbalnatie is onmogelijk te berekenen maar dat deze invloed gigantisch was en is moge duidelijk zijn, op enig moment was zijn naam over de hele wereld bekender dan die van Coca Cola welke naam al jaren de lijst aanvoert van namen die bekend zijn op deze aardkloot, ik zal het dan niet eens meer gaan hebben over de gigantische invloed die JC heden te dage heeft op het moderne voetbal en welke voorbeeldfunctie hij heeft en nog vervuld. Hij was dus niet alleen groot als voetballer maar is dat de facto tot op de dag van vandaag nog.
6)
Tegenspreken met slechts als doel het tegenspreken zelf is niet alleen vreselijk dom in mijn ogen maar is zonder zakelijke/inhoudelijke kennis ook een vrij kansloze missie zeker als dit over de combinatie voetbal/JC gaat, er zijn nu eenmaal mensen die gewoon iets meer van iets af afweten dan een ander en in plaats van deze af te branden naar goed oud-hollandsch gebruik zou het mijns inzien verstandiger zijn van deze en dit soort mensen te leren
7)
Wat 's mans vrouw in deze klucht doet is mij een raadsel behalve als zij word opgevoerd bij een ernstig en storend gebrek aan feitelijke/inhoudelijke kennis over dit onderwerp ja, dan begrijp zelfs ik dat, maar voorlopig hou ik me liever bezig met wat JC heeft gedaan en nog doet(denk aan de JC university, de voetbalpleintjes, zijn deelname aan talloze golf tournooien voor allerlei goede doelen)
zijn onvermoeibare inzet om van FC Barcelona een instituut te maken zonder enig precedent waar ter wereld ook, zijn ongelooflijke inzet om de kansarme jongeren over de hele wereld te helpen aan een iets betere toekomst etc. etc.

Dit nu betekent niet dat ik klakkeloos alles wat JC zegt/doet/schreeuwt of wat dan ook als zijnde de enige van onze lieve heer gegeven waarheid beschouw nee verre van zelfs, maar wel om enige
nuance aan te brengen in het mijns inzien totaal afbranden van een van de grootste sportmensen die dit kleine land heeft voortgebracht, het zou je sieren Jorg dat je iets meer respect en iets meer trots ten toon zou spreiden over deze grootheid in wiens schaduw jij nog niet eens kunt staan vermoed ik zelf en aan al zijn prestaties je echt nog niet eens kunt tippen.

Gast
Gast

Bericht  Dave Evans 15.07.09 22:20

Very Happy Leuk om deze discussie te volgen Smile
Gisteravond in de Avondetappe trouwens weer genoten van Rob Harmeling, de oud renner die ooit al eens eerder in de clinch lag met Mart Smeets.
Echt een man die de mening van het 'volk' uitspreekt. Tevens iemand die het wielrennen in en uit ademt en er met zo veel passie over spreekt. Hij rijdt gasten rond voor Rabobank en het moet volgens mij een genot zijn om bij hem in de auto te zitten (wat betreft zijn verhalen).
Overigens vind ik Mart Smeets wel een goede talk show host (Karl van Nieuwkercke van de VRT is veels te lief voor zijn gasten en haalt er te weinig uit) maar aan het commentaar geven moet hij zich niet meer wagen.
Eigenlijk heb ik het commentaar op Nederland (Dijstra/Ducrot) ook maar 1 etappe gevolgd en dat was toen Michael Boogerd er bij zat. Die snapt er gelukkig nog wat meer van dan ons illustere duo Wink
Voor de rest kijk en luister ik gewoon VRT.
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  Grafmat 16.07.09 17:03

Kaj schreef:Marts ego is enorm groot, maar Cruyff tegenspreken is nog wel een brug verder hè...

Waar de crux van onze onenigheid zit is me inmiddels ook duidelijk: jij vindt Mart kundig, ik niet. Denk ook niet dat we uit die patstelling zullen komen, dus dit wordt als we willen een gebed zonder einde. Nu de vraag: willen we dat? Razz

Daarvoor was het gisteren, en is het vandaag te warm... Als het nou morgen de hele dag zeikt van de regen, ga ik er nog eens voor zitten... pirat

Overige reacties: Journeyman: Ik ben het met je eens - alleen zitten er zinnen tussen die ik na 10 keer lezen nog niet volledig kan bevatten, whahaha. Maar wellicht was er hier dan weer stiekem sprake van een persiflage op JC zelf... Wink

Jorg: Over de kundigheid van Ducrot en Dijkstra kun je best discussiëren. Ik zeg alleen dat het niet zo erg is als velen beweren, en dat vind ik nog steeds. De reactie op Cruyff is al gegeven door onze "Reiziger in lange zinnen"...

Beheerder
Beheerder

Bericht  MrJohn 16.07.09 19:52

Ik ben het wel grotendeels eens met Dave.

Ik luister en kijk bij wielrennen altijd naar de Belgische tv. Zonder meer erg goed. Alleen als Boonen in beeld verschijnt raakt Michel Wuyts enigszins van slag en kunnen we orgastische kreten verwachten. Gelukkig is daar deze Tour tot nu toe niet veel aanleiding voor.

Wat Mart Smeets betreft het volgende. Live-commentaar bij wedstrijdverslagen, zoals bij een aantal wielerklassiekers, is werkelijk vreselijk.
Zijn Avondetappe bij de Tour kan ik daarentegen erg waarderen. Ik begrijp best wel de weerstand tegen hem. Mart is al ruim 35 jaar bezig als sportcommentator. Hij wordt dan op een gegeven moment een icoon en al gauw dreigt vervolgens de arrogantie, maar hij is gedurende al die jaren een gespreksleider van formaat geworden en hij "bespeelt" op een voortreffelijke manier de kwaliteit van de gasten.

Mart heeft daar kijk op. Toen Cruijff bijvoorbeeld suggereerde, dat in geval van een door een valpartij uitgevallen renner de mogelijkheid van vervanging mogelijk moest zijn, deed hij er maar even wijselijk het zwijgen toe (hoezo algemeen klassement Smile ). Rest my case.

Gr, MrJohn
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud