Tour de France 2009
+7
MrJohn
Mauricedegier
Jorg
carloss
sowhat
Kaj
Dave Evans
11 plaatsers
Pagina 2 van 5
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Tour de France 2009
Kennelijk hebben Weening en Dekker zich jullie kritiek aangetrokken, want ze zaten vandaag allebei goed mee met de voorwacht van het peloton....
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4000
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Column Thomas Dekker: Ik ben klaar voor de Tour de France
BAD ZURZACH - Ik voel me met de dag sterker worden in de Ronde van Zwitserland. Het is een lastig rondje waarin heel hard wordt gereden, maar wel goed om me voor te bereiden op de Tour de France. Voor de start van de zesde rit naar Bad Zurzach was ik zelfs al wakker voor de wekker afging. Dat is een goed teken voor me, want dat betekent dat ik me steeds fitter ga voelen.
De eerste dagen was ik nog wat vermoeid, maar dat is ook niet zo gek. De dinsdag voor de start van de Ronde van Zwitserland ben ik pas teruggekomen van een trainingsstage in de bergen. Met mijn ploegmaat Johan van Summeren ben ik tien dagen naar de Stelvio in Italië geweest om klimkilometers in de benen te krijgen. We hebben heel goed getraind en ik heb daar echt een goed gevoel aan over gehouden.
We hebben niet volle bak elke klim omhoog gereden, dat is ook niet mogelijk omdat het heel hoog is. Maar we hebben wel veel uren gemaakt. Dagelijks zo'n vijf à zes uur op de fiets. Dan is het ook niet zo gek dat je benen daar een paar dagen later nog last van hebben. Maar ze voelen heel goed nu. Ik rijd ook echt een stuk beter bergop dan in het voorjaar. Alleen de eerste aanzet ontbreekt nog, maar daar maak ik me geen zorgen over. Dat komt vanzelf. De conditie is er wel. En dat is de basis waar je vanuit moet gaan. Alles bij elkaar is het heel goed geweest voor mijn moreel. Hopelijk kan ik daar tijdens de Tour de France de vruchten van plukken.
Naast die training in de bergen hebben we met de ploeg ook de ploegentijdrit in Montpellier geoefend op het circuit van Zolder in België. De ploeg had een paar uur het circuit afgehuurd om te trainen. Ook daar heb ik een goed gevoel aan over gehouden. Het liep eigenlijk allemaal heel vloeiend. Op dat moment ben je al bewust bezig met de Tour en ik besefte me daar dat we echt een heel goede ploeg hebben.
Daar heb ik ook nog een tijd met Cadel Evans gesproken. Het vertrouwen dat ik van heel Silence-Lotto krijg, heeft hij nog eens over me uitgesproken. Evans zei me dat hij erg blij was dat ik mee ging. Zelfs als je dat weet, doet het altijd goed om dat nog eens te horen. Het geeft net even dat extra steuntje in de rug. Ik vind het ook geweldig dat ik hem mag bijstaan om een gooi te doen naar de Tourzege. Zeker als je ziet hoe goed hij was in de Dauphiné Libéré begint het alweer bij me te kriebelen. Het wordt pas mijn tweede Tour de France, maar toch heb ik het gevoel dat ik me daar al thuis voel. Het is ook een evenement waar ik naar uitkijk. De sfeer die je daar meemaakt is met helemaal niets te vergelijken.
Vorig jaar ging ik uiteindelijk niet mee, vandaar dat ik nu wel de drang heb om mezelf te bewijzen. Ik ben niet van plan om voor spek en bonen mee te rijden. Ten eerste hoop ik dat ik van waarde kan zijn voor de ploeg. En ten tweede hoop ik dat er daarnaast ook iets moois voor mij persoonlijk mogelijk is. Een ritzege misschien, of iets anders. Ik ben in ieder geval klaar voor de Tour de France.
De Telegraaf
BAD ZURZACH - Ik voel me met de dag sterker worden in de Ronde van Zwitserland. Het is een lastig rondje waarin heel hard wordt gereden, maar wel goed om me voor te bereiden op de Tour de France. Voor de start van de zesde rit naar Bad Zurzach was ik zelfs al wakker voor de wekker afging. Dat is een goed teken voor me, want dat betekent dat ik me steeds fitter ga voelen.
De eerste dagen was ik nog wat vermoeid, maar dat is ook niet zo gek. De dinsdag voor de start van de Ronde van Zwitserland ben ik pas teruggekomen van een trainingsstage in de bergen. Met mijn ploegmaat Johan van Summeren ben ik tien dagen naar de Stelvio in Italië geweest om klimkilometers in de benen te krijgen. We hebben heel goed getraind en ik heb daar echt een goed gevoel aan over gehouden.
We hebben niet volle bak elke klim omhoog gereden, dat is ook niet mogelijk omdat het heel hoog is. Maar we hebben wel veel uren gemaakt. Dagelijks zo'n vijf à zes uur op de fiets. Dan is het ook niet zo gek dat je benen daar een paar dagen later nog last van hebben. Maar ze voelen heel goed nu. Ik rijd ook echt een stuk beter bergop dan in het voorjaar. Alleen de eerste aanzet ontbreekt nog, maar daar maak ik me geen zorgen over. Dat komt vanzelf. De conditie is er wel. En dat is de basis waar je vanuit moet gaan. Alles bij elkaar is het heel goed geweest voor mijn moreel. Hopelijk kan ik daar tijdens de Tour de France de vruchten van plukken.
Naast die training in de bergen hebben we met de ploeg ook de ploegentijdrit in Montpellier geoefend op het circuit van Zolder in België. De ploeg had een paar uur het circuit afgehuurd om te trainen. Ook daar heb ik een goed gevoel aan over gehouden. Het liep eigenlijk allemaal heel vloeiend. Op dat moment ben je al bewust bezig met de Tour en ik besefte me daar dat we echt een heel goede ploeg hebben.
Daar heb ik ook nog een tijd met Cadel Evans gesproken. Het vertrouwen dat ik van heel Silence-Lotto krijg, heeft hij nog eens over me uitgesproken. Evans zei me dat hij erg blij was dat ik mee ging. Zelfs als je dat weet, doet het altijd goed om dat nog eens te horen. Het geeft net even dat extra steuntje in de rug. Ik vind het ook geweldig dat ik hem mag bijstaan om een gooi te doen naar de Tourzege. Zeker als je ziet hoe goed hij was in de Dauphiné Libéré begint het alweer bij me te kriebelen. Het wordt pas mijn tweede Tour de France, maar toch heb ik het gevoel dat ik me daar al thuis voel. Het is ook een evenement waar ik naar uitkijk. De sfeer die je daar meemaakt is met helemaal niets te vergelijken.
Vorig jaar ging ik uiteindelijk niet mee, vandaar dat ik nu wel de drang heb om mezelf te bewijzen. Ik ben niet van plan om voor spek en bonen mee te rijden. Ten eerste hoop ik dat ik van waarde kan zijn voor de ploeg. En ten tweede hoop ik dat er daarnaast ook iets moois voor mij persoonlijk mogelijk is. Een ritzege misschien, of iets anders. Ik ben in ieder geval klaar voor de Tour de France.
De Telegraaf
Dave Evans- Beheerder
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Ik ben heel benieuwd... eerst zien, dan geloven.
Knaven zoals verwacht afgevallen bij de tourselectie van Milram, Terpstra wel derin. Aantal Nederlanders in de tour staat nu op 9.
Knaven zoals verwacht afgevallen bij de tourselectie van Milram, Terpstra wel derin. Aantal Nederlanders in de tour staat nu op 9.
Jorg- Moderator
- Aantal berichten : 3078
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35
oortjes
Vandaag hoorde ik tijdens de Ronde van Zwitserland het volgende : tijdens 2 etappes in de tour zullen de welbekende oortjes als proef verboden zijn. Dat wordt interressant....
Roche- Beheerder
- Aantal berichten : 3556
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 68
Mja. Een van die twee etappes is vlak. Dus dat kan interessant worden met het terughalen van de groep. De andere is redelijk heuvelachtig op het eind. Dus daar grote kans dat een groepje vluchters er van door gaat die voor de zege gaan strijden, dus daar zal het niet zo'n invloed hebben.
Best kans dat in die vlakke etappe de kopgroep al op 25 km van de finish wordt teruggepakt. En niet meer in laatste 5 km.
Jullie nog zin in een Top 2000-tourpoule?
Best kans dat in die vlakke etappe de kopgroep al op 25 km van de finish wordt teruggepakt. En niet meer in laatste 5 km.
Erwin- Music-director
- Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 41
EWF schreef:
Jazekers, die gaan we ook doen hoor
Dave Evans- Beheerder
Thomas Dekker komt langzamerhand weer op niveau. Nu is het wel zo, dat hij geen extra inspanningen hoefde te doen in de Ronde van Zwitserland tot de tijdrit, maar zijn prestatie daar is toch bemoedigend.
Hij kan nu in de Tour in dienst van Evans zijn kwaliteit tonen en de komende jaren dé toprenner worden, waarop we allemaal gehoopt hebben.
Gr, MrJohn
Hij kan nu in de Tour in dienst van Evans zijn kwaliteit tonen en de komende jaren dé toprenner worden, waarop we allemaal gehoopt hebben.
Gr, MrJohn
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Saxo Bank met Fränk Schleck naar Frankrijk
22 juni 2009
Fränk Schleck reed gisteren niet meer mee in de afsluitende tijdrit van de Ronde van Zwitserland. De Luxemburger heeft last van een knieblessure en zal de komende week aan zijn herstel werken. Zijn start in de Tour de France komt volgens zijn ploeg Saxo Bank niet in gevaar.
"Fränk heeft wat problemen met zijn knie maar deze zijn niet van die aard dat hij niet zal starten in de Tour," zegt de woordvoerder van de Deense ploeg, Brain Nygaard.
"Het doet pijn die knie, maar ik reed mijn laatste etappe al stukken beter dan die daarvoor," laat de oudste Schleck weten. "Ik kan niet zeggen dat ik honderd procent fit ben, maar ik hoop dat ik de komende weken wel zonder pijn kan rijden. Dat ik niet meer van start ging in de tijdrit was meer uit voorzorg. Ik wil zo min mogelijk risico's nemen."
De voltallige selectie voor de Tour bestaat uit Kurt Asle Arvesen, Fabian Cancellara, Stuart O'Grady, Nicki Sorensen, Chris Anker Sorensen, Gustav Larsson, Andy Schleck, Fränk Schleck en Jens Voigt. Opvallende afwezige is de naam van Matti Breschel.
22 juni 2009
Fränk Schleck reed gisteren niet meer mee in de afsluitende tijdrit van de Ronde van Zwitserland. De Luxemburger heeft last van een knieblessure en zal de komende week aan zijn herstel werken. Zijn start in de Tour de France komt volgens zijn ploeg Saxo Bank niet in gevaar.
"Fränk heeft wat problemen met zijn knie maar deze zijn niet van die aard dat hij niet zal starten in de Tour," zegt de woordvoerder van de Deense ploeg, Brain Nygaard.
"Het doet pijn die knie, maar ik reed mijn laatste etappe al stukken beter dan die daarvoor," laat de oudste Schleck weten. "Ik kan niet zeggen dat ik honderd procent fit ben, maar ik hoop dat ik de komende weken wel zonder pijn kan rijden. Dat ik niet meer van start ging in de tijdrit was meer uit voorzorg. Ik wil zo min mogelijk risico's nemen."
De voltallige selectie voor de Tour bestaat uit Kurt Asle Arvesen, Fabian Cancellara, Stuart O'Grady, Nicki Sorensen, Chris Anker Sorensen, Gustav Larsson, Andy Schleck, Fränk Schleck en Jens Voigt. Opvallende afwezige is de naam van Matti Breschel.
Dave Evans- Beheerder
Breschel had anders niet al te veel kansen gehad deze ronde. Waarschijnlijk rijdt hij in de ronde van Spanje. Daar heeft hij een mooi parcours om toe te slaan
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Ik dacht juist dat Matti Breschel wel veel kans had gehad in de Tour gezien het parcours. Hij is een sprinter die wel wat heuveltjes kan verteren. In de Vuelta is het parcours veel zwaarder met meer echte bergen erin en heeft hij minder kans lijkt me. Nu hebben ze bij Saxo bank helemaal geen sprinter bij zich......ze zullen wel alles op de Schleck Brothers gooien!
Dave Evans- Beheerder
Enorm sterke ploeg zeg! In de ploegentijdrit gaan ze ook hoge ogen gooien; niet eens zozeer door de aanwezigheid van tijdrijders als Voigt, Cancellara en Larsson, maar meer nog door het feit dat ze alleen maar renners die heel hard kunnen rijden. In een ploegentijdrit hoef je geen toptijdrijder te zijn, als je maar heel hard je kopbeurten voor je rekening kan nemen!
Kaj- Music-Maniac !!!
Verwacht dat Astana, Saxo-bank en Team Columbia het podium gaan bezetten in de ploegentijdrit. Er valt niet te voorspellen in welke volgorde.
Overigens denk ik, dat Rabo en Garmin de top 5 zullen vervolledigen.
Gr, MrJohn
Overigens denk ik, dat Rabo en Garmin de top 5 zullen vervolledigen.
Gr, MrJohn
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Debutant Cervélo gaat voor geel en groen
24 juni 2009
Cervélo heeft zijn selectie voor de Tour de France bekend gemaakt. De formatie van ploegleider Jean-Paul van Poppel staat aan de vooravond van zijn eerste tourdeelname maar heeft met de Spanjaard Carlos Sastre de titelverdediger in huis.
Sastre staat volgende week in Monaco aan de start met als doel opnieuw de Tour te winnen. Daarnaast gaat Cervélo met Thor Hushovd voor de groene trui.
Selectie Cervélo voor Tour de France 2009
Carlos Sastre, Inigo Cuesta, Volodymir Gustov, Heinrich Haussler, Thor Hushovd, Andreas Klier, Brett Lancaster, Jose Angel Gomez Marchante en Hayden Roulston
24 juni 2009
Cervélo heeft zijn selectie voor de Tour de France bekend gemaakt. De formatie van ploegleider Jean-Paul van Poppel staat aan de vooravond van zijn eerste tourdeelname maar heeft met de Spanjaard Carlos Sastre de titelverdediger in huis.
Sastre staat volgende week in Monaco aan de start met als doel opnieuw de Tour te winnen. Daarnaast gaat Cervélo met Thor Hushovd voor de groene trui.
Selectie Cervélo voor Tour de France 2009
Carlos Sastre, Inigo Cuesta, Volodymir Gustov, Heinrich Haussler, Thor Hushovd, Andreas Klier, Brett Lancaster, Jose Angel Gomez Marchante en Hayden Roulston
Dave Evans- Beheerder
Eens kijken of Gomez Marchante na jaren zijn klimmersbenen weer heeft teruggevonden?
Dave Evans- Beheerder
Denk dat het Garmin team te zwak is voor Sastre om nog eens de tour te winnen.
Jorg- Moderator
Ik neem aan dat je Cervelo bedoelt? En dan nog: hij heeft hardrijders zat in die ploeg (Lancaster, Klier, Roulston, Haussler) en Cuesta, Gustov en Marchante moeten ook samen wel volstaan om hem in de bergen bij te staan. Ik denk eerder dat Sastre zélf te zwak is om z'n Tourzege te prolongeren - of beter: ik denk dat anderen te sterk zijn.Jorg schreef:Denk dat het Garmin team te zwak is voor Sastre om nog eens de tour te winnen.
Kaj- Music-Maniac !!!
Jah Cervelo inderdaad. Nee maar als je kijkt wat anderen hebben: het hele Astana team is sterk in de bergen, Menchov heeft Gesink. Dan kun je wel notoire hardrijder zijn, maar daar heb je weinig aan in de echte bergen m.i. nou heeftie geluk dat er weinig echte aankomsten bergop zijn, maar ik neem aan dat klier en co. dan allang ver weggepiert zijn om nog terug te zullen komen. Daarnaast is het natuurlijk de vraag welke kaart Cervelo wil gaan trekken, uiteraard sastre, maar ze zullen ook voor Hushovd/Haussler gaan.
Jorg- Moderator
Nou, of die hardrijders op het vlakke nou op kop rijden voor Sastre of voor Hushovd, dat maakt niet uit. En of het nu Cuesta is die op kop van de groep sleurt bergop, of dat dat Gesink, Leipheimer of Chris Anker Sorensen is, maakt ook niet heel veel uit. Je hebt maar 1 of 2 goeie knechten nodig om je aan de voet van de slotklim af te zetten. Vanaf daar is het toch ieder voor zich, en zullen alleen de best klimmende meesterknechten nog even op kop rijden. Van welke ploeg die zijn, maakt eigenlijk niet veel uit. Mij lijken Cuesta, Marchante en Gustov perfect capabel om Sastre naar de voet van de slotklim te loodsenJorg schreef:Jah Cervelo inderdaad. Nee maar als je kijkt wat anderen hebben: het hele Astana team is sterk in de bergen, Menchov heeft Gesink. Dan kun je wel notoire hardrijder zijn, maar daar heb je weinig aan in de echte bergen m.i. nou heeftie geluk dat er weinig echte aankomsten bergop zijn, maar ik neem aan dat klier en co. dan allang ver weggepiert zijn om nog terug te zullen komen. Daarnaast is het natuurlijk de vraag welke kaart Cervelo wil gaan trekken, uiteraard sastre, maar ze zullen ook voor Hushovd/Haussler gaan.
Kaj- Music-Maniac !!!
Dat is nog maar de vraag Kaj! Cuesta is inmiddels redelijk op leeftijd, Marchante de laatste 3 jaar ziek, zwak en misselijk en Gustov vind ik niet zo'n beste klimmer (ben je niet in de war met Gusev? want zowel Gustov als Gusev reden in het verleden voor CSC ). Maar voor de rest maakt het inderdaad niet zo veel uit wie er op kop rijden, Sastre is over het algemeen toch meer een volger (behalve vorig jaar op L'Alpe d'Huez) en kan prima mee in het wiel van de andere toppers!
Dave Evans- Beheerder
Ik ben bepaald niet in de war. Gustov is een hartstikke goeie klimmer. Dat ie z'n hele leven knecht is geweest zorgt ervoor dat z'n palmares erg leeg is, maar het is een renner die bijna altijd meegaat tot aan de laatste col. Ik denk zelfs dat Gustov in principe geen mindere klimmer is dan de door jou aangehaalde Gusev!Dave Evans schreef:Dat is nog maar de vraag Kaj! Cuesta is inmiddels redelijk op leeftijd, Marchante de laatste 3 jaar ziek, zwak en misselijk en Gustov vind ik niet zo'n beste klimmer (ben je niet in de war met Gusev? want zowel Gustov als Gusev reden in het verleden voor CSC ). Maar voor de rest maakt het inderdaad niet zo veel uit wie er op kop rijden, Sastre is over het algemeen toch meer een volger (behalve vorig jaar op L'Alpe d'Huez) en kan prima mee in het wiel van de andere toppers!
Dat Marchante al jaren als een pannenkoek rijdt, is idd waar. Maar goed, wie weet krijgt ie een opleving. En ja, Cuesta is op leeftijd, maar dat hoeft denk ik absoluut geen probleem te zijn. Hij gaat zelf niet meer winnen, maar z'n leeftijd zorgt er wel voor dat je er van op aan kunt dat ie z'n werk 3 weken lang naar behoren kan verzetten. Hij weet als geen ander hoe ie zo'n grote ronde het beste kan indelen. Dat is ook waarom mannen als Ekimov en Aldag ook aan het einde van hun carrière nog altijd zulke gewaardeerde knechten waren: ze hadden eigenlijk nooit een slechte dag en konden dus altijd hun werk opknappen.
Kaj- Music-Maniac !!!
Aldag heeft heel zijn leven geslikt en Ekimov komt uit het oostblok van de jaren 80, dus ook ;P
Jorg- Moderator
Noem mij eens één coureur die in de jaren 80 en 90 gefietst heeft op een degelijk niveau die NIET geslikt heeft...Jorg schreef:Aldag heeft heel zijn leven geslikt en Ekimov komt uit het oostblok van de jaren 80, dus ook ;P
Kaj- Music-Maniac !!!
Edwig van Hooijdonck (daarom is die ook veels te vroeg gestopt!)
Dave Evans- Beheerder
Michael Boogerd moet wel niet geslikt hebben, want als je met slikken nog steeds zo vaak tweede wordt...dan ben je wel een heel grote pannekoek
Jorg- Moderator
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Tour Down Under
» Concert Tour
» Tour de Roche ( 01-07 ) 21:00 uur
» Start Tour de France in Rotterdam
» Sportpools: Tour de France
» Concert Tour