Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» November 2024
Tour de France 2009 - Pagina 5 EmptyGisteren om 7:40 van Ries

» PreParty 13.00-16.00
Tour de France 2009 - Pagina 5 Empty22.11.24 16:09 van Ries

» V500 2024 - De Lijst
Tour de France 2009 - Pagina 5 Empty21.11.24 23:05 van MrJohn

» Mijn Muzikale Horizon
Tour de France 2009 - Pagina 5 Empty21.11.24 19:55 van Timmus

» Wo 20-11 Sokra zaagt door
Tour de France 2009 - Pagina 5 Empty21.11.24 19:28 van sokratikos

» Di. 19 nov. Roche draait verder.
Tour de France 2009 - Pagina 5 Empty19.11.24 13:29 van Roche

» *RTH* Grace Slick & Paul Kantner - Silver Spoon
Tour de France 2009 - Pagina 5 Empty18.11.24 17:13 van sokratikos

» *RTH* Wayne Fontana & The Mindbenders - The Game of Love
Tour de France 2009 - Pagina 5 Empty18.11.24 16:59 van sokratikos

» *RTH* Natalie Merchant - Carnival
Tour de France 2009 - Pagina 5 Empty18.11.24 16:45 van sokratikos

» *RTH* Fredrika Stahl - Oh Sunny Sunny Day
Tour de France 2009 - Pagina 5 Empty18.11.24 16:25 van sokratikos

» !8 nov. Top 40
Tour de France 2009 - Pagina 5 Empty18.11.24 11:30 van Roche

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
Tour de France 2009 - Pagina 5 Empty16.11.24 23:23 van Mirrr

» *RTH* Michael Bublé – Santa Claus is coming to town
Tour de France 2009 - Pagina 5 Empty16.11.24 23:22 van Mirrr

» Za. 16 november: Orinoco Weekendsjooww
Tour de France 2009 - Pagina 5 Empty16.11.24 20:03 van Grafmat

» *RTH* Spirit of St Louis – Down by the radio
Tour de France 2009 - Pagina 5 Empty16.11.24 14:53 van Mirrr

» *RTH* Pussy Riot – Make America great again
Tour de France 2009 - Pagina 5 Empty16.11.24 14:52 van Mirrr

» *RTH* Temptations – Law of the land
Tour de France 2009 - Pagina 5 Empty16.11.24 14:51 van Mirrr

» *RTH* Ennio Morricone – Once upon a time in the West
Tour de France 2009 - Pagina 5 Empty16.11.24 14:51 van Mirrr

» *RTH* Damned – In dulco decorum
Tour de France 2009 - Pagina 5 Empty16.11.24 14:50 van Mirrr

» *RTH* Paula Abdul – Straight up
Tour de France 2009 - Pagina 5 Empty16.11.24 14:50 van Mirrr

Tour de France 2009

+7
MrJohn
Mauricedegier
Jorg
carloss
sowhat
Kaj
Dave Evans
11 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Tour de France 2009 - Pagina 5 Empty Re: Tour de France 2009

Bericht  Jorg 17.07.09 10:52

[quote="Journeyman"]
Jorg schreef:Ohjah en iedereen die Cruijf tegenspreekt is in mijn
Dit nu betekent niet dat ik klakkeloos alles wat JC zegt/doet/schreeuwt of wat dan ook als zijnde de enige van onze lieve heer gegeven waarheid beschouw nee verre van zelfs, maar wel om enige
nuance aan te brengen in het mijns inzien totaal afbranden van een van de grootste sportmensen die dit kleine land heeft voortgebracht, het zou je sieren Jorg dat je iets meer respect en iets meer trots ten toon zou spreiden over deze grootheid in wiens schaduw jij nog niet eens kunt staan vermoed ik zelf en aan al zijn prestaties je echt nog niet eens kunt tippen.[/i][/b]
1) Ik zou niet eens willen tippen aan wat deze man deed, ik snap de vergelijking dan ook niet, ik ben geen voetballer, slechts een volger. Los daarvan staat wat ik van de man mag vinden. Mij vergelijken met hem vind ik dus volledig krom. Ik heb respect voor iedereen die een grote prestatie levert, zo dus ook Cruijf, maar punt is dat wanneer het puntje bij paaltje komt, Cruijf meermaals afhaakt. Zo was het bij het wk '78, zo was het bij Ajax twee jaar terug, zo was het bij de Nos vorig jaar. Hij wil nooit met meer dan een presentator in een hokje zitten, omdat hij dan tegenspraak krijgt. Echt groten dulden tegenspraak en pareren dezen. Dat Cruijf dat niet wil doen zegt iets over 's mans mening over anderen(hij beschouwt zichzelf als onaantastbaar, maar er zijn er meer met voetbalvisie(ooit naar de analyses van de door Cruijf gehate Van Gaal geluisterd? En dan heb ik het alleen over de voetbalanalyses, niet over 's mans persoonlijkheid)).

1) Aanvallend, attractief voetbal wil iedereen zien. Feit is echter dat aanvallend voetbal vaak niet de winnaar is(je zal me vast willen pareren met: en Barcelona dan vorig seizoen, maar dat is volgens mij meer uitzondering dan regel). Nederland in 1974, Hongarije in de jaren 50 etc. Prijzen worden vaak met toch enigzins defensief spel gewonnen.

2) De enige oplossing die ik van Cruijf ken is zijn welbekende 6-5 systeem waarmee hij al jaren loopt te leuren. Op zich een goede oplossing om de jeugd meer kans te geven, maar ik denk onhaalbaar. Het zou het Premiership bijvoorbeeld de kop kosten aangezien veel elftallen met 3 of minder Engelsen spelen. Ik moet toegeven dat de jeugd inderdaad de toekomst heeft en er ook meer aandacht voor moet komen, de jeugd moet de basis zijn, maar dat is ben ik bang onhaalbaar momenteel. Hij maakt er echter een kunst van zo intelligent mogelijk voor te komen, zodat niemand behalve hemzelf, en jij natuurlijk, er niets meer van snapt. Ik herriner me een verhaal van Bennie Wijnstekers die telkens onbestaande spelers aandroegen. Vervolgens wist Cruijf bij elke speler zijn kwaliteiten te noemen en had hij ze al lang ontdekt.

3) Buiten dat ik Cruijf inderdaad een irritante persoon in de media vind, waar je gelijk in hebt, en ik het inhoudelijk niet eens ben met hem, staan zijn kwaliteiten in het verleden buiten kijf. Hij heeft een onmiskenbare bijdrage geleverd aan het Nederlandse voetbal en samen met een aantal anderen naar grote hoogten gestuwd. Hoewel ik het vakinhoudelijk niet met hem eens ben, heeft hij wel aangetoond verstand van het spelletje te hebben, zeker in het verleden. Ik ben geen persoonlijke kennis van Cruijf inderdaad.

4) Feit is dat hij niet meer dagelijks op het trainingsveld staat en de snelheid waarmee voetbal in 15 jaar is geevolueerd niet meer volledig heeft kunnen bijhouden aangezien hij niet dagelijks op het trainingsveld staat. Nee dat kan ik zelf ook niet, maar dat pretendeer ik ook niet. Wat ik wel denk, is dat de voetballers uit de jaren 70 in dit tijdperk van de mat gespeeld zouden worden omdat het voetbal veel sneller en technischer is geworden.

Het koppelen van zijn mening aan Gandhi is een persoonlijke verbintenis die ik niet zou maken aangezien Gandhi van belang is geweest voor een groot onderdrukt volk, maar dat is, nogmaals, persoonlijk, hoewel dat laatste wel een feit is.

5) Nogmaals, in het verleden heeft hij zijn waarde zeker bewezen en is hij een onmiskenbaar uithangbord geweest voor voetballend nederland en ook nederland als geheel op de wereldkaart. Daarover geen discussie. En ongetwijfeld nog steeds. Zeker in de wat verder weg gelegen landen(net zoals Ajax, dat in Azië nog steeds immens populair is, maar in Europa veel van zijn status reeds heeft verloren. De naam teert op resultaten uit het verleden, zoals ik vind dat Cruijf ook doet.)

6) Buiten het feit dat je mij hier volgens mij voor dom uitmaakt, wat ik kortzichtig vind, weet ik inmiddels wel dat je vind dat ik niet aan hem kan tippen. Maar om even inhoudelijk te blijven: Nee ik wil van deze man niets leren, iemand die zich als superieur beschouwt moet eerst naar zichzelf kijken voor ik iets van hem wil leren. Vak inhoudelijk vroeger vast goed, maar mensen die zich te goed voelen voor anderen, daar wil ik niks van leren, al is hun kennis nog zo groot. Natuurlijk moet je niet tegenspreken om het tegenspreken, maar de stappen die deze man neemt mogen wat mij betreft basis tot tegenspreken zijn. Was dan ook een raadsel waarom hij werd uitgenodigd bij een wielerkoers, op kosten van de NOS, die uitgerekend van hem nog wat tegoed hebben.

Zo, het is een heel betoog geworden. Ik heb de man als voetballer niet meegemaakt maar heb me er, via verschillende presentaties afgelopen jaar, in kunnen verdiepen en ben op basis van lezen, kijken tot een beeldvorming gekomen, net zoals jij waarschijnlijk hebt gedaan. Dus onze middelen zijn hetzelfde.

Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3078
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  MrJohn 19.07.09 3:24

De laatste en beslissende week in de Tour. Denk dat de rit van woensdag de beslissende Alpen-etappe zal zijn, maar het zijn natuurlijk de renners zelf, die bepalen hoe zwaar een rit is. Zo kan een ogenschijnlijk zware etappe uiteindelijk een tegenvallend resultaat opleveren en een naar verhouding lichte eindklim veel verschil teweeg brengen.

Daarna volgt nog een geaccidenteerde tijdrit met een col van de 3de categorie en de voorlaatste dag met de klim naar de Mont Ventoux.

Mijn voorspelling voor de klassering in Parijs is:
1 Alberto Contador
2 Andy Schleck
3 Carlos Sastre
4 Cadel Evans
5 Christian van de Velde

Gr, MrJohn
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74

Bericht  Gast 19.07.09 10:07

Jorg,
1a)
Het onheil heb je volledig over jezelf afgeroepen door zo volledig respectloos en zonder enige nuance je ongegeneerd uit te laten over een van de grootste sportmensen van dit land, mijn vergelijking is dan ook niet krom “verre van zelfs” maar slechts om je te wijzen op het feit dat de prestaties van deze man dusdanig ver verheven zijn boven die van nietige aardwormen dat je alleen al op grond hiervan iets meer nederigheid ten toon zou moeten spreiden in de wijze waarop je over deze grootheid sprak en spreekt, ik wilde je dan ook slechts opmerkzaam maken op het gegeven dat “een mening geven over iemand” ook op een iets beschaafdere toon en met een iets mildere toonzetting zou kunnen gebeuren dan jij in onderhavig stukje heb gedaan, in mijn optiek behoort zulk gedrag overigens tot de standaard opvoeding en is een teken van in ieder geval enige innerlijke beschaving en moreel besef.
- WK ’78 daaraan lagen strikt persoonlijke “tragische” motieven ten grondslag
- Presentator NOS, nogal logisch gezien de meer dan stuitende domheid waarmede het gros van deze overschatte horde praatjesmakers zichzelf over het voetlicht brengt en zich meent over het edele voetbalspel te moeten uitlaten, echter mede in het licht bezien van, zoals het gezegde luid “er zijn geen domme vragen, er zijn slechts domme antwoorden, is het als volstrekt normaal te beschouwen dat er door JC een grens word getrokken bij de niet door enige kennis van de materie gehinderde egotrippers, die voor het merendeel een dusdanig schrijnend gebrek aan inzicht vertonen, dat je jezelf als JC zijnde daar nog langer verplicht vrijwillig aan zou moeten blootstellen.
- Ajax tsja, dat de prijzenkast van deze club de afgelopen 15 jaar nou niet echt als goed gevuld kan worden beschouwd plus het gegeven dat de echt goede spelers in verhouding voor een luttel bedrag mogen en kunnen vertrekken plus dat de jeugdopleiding ook al niet meer echt functioneert, is als een gotspe te beschouwen, en toont alleen al door deze feiten het gelijk aan van de door JC gehanteerde visie dat een voetbalclub geleid dient te worden door mensen met een voetbalachtergrond! De vele wisselingen in de technische staf in deze periode alleen al tonen ’s mans gelijk verder aan, immers niet al deze trainers en technische directeuren kun je als zijnde niet capabel beschouwen, echter het gebrek aan een duidelijk en helder toekomstbeeld en visie bij de bijna nooit wisselende bestuurstop doet dit wel aantonen en aantoonbaar maken, Dat de heer van Basten een afwijkende visie heeft en had over wat er bij deze club diende te gebeuren was meer dan terecht voor JC het sein om zich ondergeschikt te maken en daarom een stap opzij te doen, daarmee eens te meer zijn echte grootheid aantonend.
- Van Gaal?? Ja, ik heb wel eens geluisterd en?? Zo heb ik ook wel eens geluisterd naar Lou Bandy wil dit dan zeggen dat ik beiden ervan verdenk een slechte trainer c.q. zanger te zijn ?? wellicht begrijp ik je opmerking in deze dan ook niet volledig, want wat van Gaal’s analyses hiertoe doen verder is mij dan ook onduidelijk,

1) Hierin ga je dus volkomen voorbij aan het feit dat net als bij bijvoorbeeld kunst (in welke en elke vorm dan ook) schoonheid niet is af te meten aan de “prijs” het zijn twee onvergelijkbare grootheden schoonheid en prijzen.
2) Wat de rol van de Heer Wijnstekers in deze is, is mij in ieder geval totaal onduidelijk en doet ook niet ter zake lijkt mij, Juist het feit dat de elftallen in bv de Premiership met zo weinig Engelsen spelen is al meer dan genoeg bewijs voor de juistheid van JC zijn visie. Overigens zijn we het wel eens over het feit dat de jeugd de toekomst heeft, verder is het zo dat niets onmogelijk is immers ware dit wel het geval geweest dan liepen wij als mensheid nog steeds gehuld in een charmant schaamlapje met een houten knots op de schouder te jagen op andere mensen en dieren en onze zinnen op ander wijze te verzetten dan met bv voetbal.
3) Er is hier sprake van een contradictie immers iemand kan geen en verstand van iets hebben en tegelijkertijd vakinhoudelijk “ dit naar jouw gewaardeerde mening overigens” dat niet bezitten. Dat deze man wel of niet irritant is moge inderdaad als zijnde niet relevant worden afgedaan, overigens kan ik uit je hele betoog maar weinig vakinhoudelijk ontdekken maar wellicht mis ik hier het een en ander, immers hoe kan iemand een “onmiskenbare bijdrage” leveren en tegelijkertijd op basis van zijn persoonlijkheid en niet zijn prestaties worden afgerekend?? Hoe kan ik dit duiden dan vakinhoudelijk gezien??
4) Het benoemen van Gandhi (Mahatma voor intimi) was slechts bedoeld als illustratie om aan te geven dat ook iemand die niet meer actief is ( zoals het geval is bij Gandhi immers hij is dood) nog altijd een aantal ter zake doende meningen kan en mag, nee sterker moet geven. Het gegeven dat iemand wel of niet op een trainingsveld staat, nergens trouwens pretendeert JC dit te doen, (overigens ter informatie doet hij dat wel en namelijk bij Barcelona) doet totaal niets af aan het feit of hij/zij de snelheid niet meer kan zien c.q. volgen van dit spelletje, dit zou een ernstige diskwalificatie betekenen voor een ieder die ooit iets geleerd of begrepen heeft, en om in deze stijl te blijven het feit dat jij bijvoorbeeld 15 jaar niet gefietst heb wil nog niet zeggen dat je daarmee verleerd heb te fietsen of in te zien dat fietsen zonder de juiste wielen geen fietsen is.
5) Slechts 1 ding ….. “ zonder verleden is er geen toekomst!!!!”
6) Nergens staat of heb ik vermeld dat ik je persoonlijk dom vind en waarom zou ik dat ook vinden ?? wij kennen elkaar verder niet dus kan ik niet beoordelen of en in hoeverre jij nu wel of niet tot de categorie mensen dient te worden gerekend die zich op het nivo van een amoebe met hersenafwijking bevinden en daarom door de goegemeente meestentijds als zijnde dom worden beschouwd. Dom is nog steeds het tegenspreken om het tegenspreken en er verder niets mee doen behalve melden dat je tegenspreekt dan. Wat ik wel weer erg dom van je vind is dat je op voorhand schijnbaar al heb besloten om niets te leren van bv deze man JC, kijk en dat is nu wel dom, en dan niet omdat het hier JC betreft, wel omdat je hiermee in mijn ogen dus aantoont dat je jezelf beschouwd als zijnde uitgeleerd en daardoor dan meteen maar behoort tot de soort mensen die naast een mislukte soort arrogantie ook van mening zijn dat niemand hun nog maar iets kan leren daarmee in mijn ogen aangeven te denken te behoren tot een soort van superieur ras mensen die uitgeleerd zijn, welnu jongeman uitgeleerd dat ben je nooit in je leven, zelfs van JC kun je nog leren, sterker dat heb je al gedaan door het voeren van deze discussie alleen al. Nogmaals in je gehele betoog mis ik een waarlijk echte inhoudelijke discussie behoudens wat losse flodders die ik niet echt serieus kan nemen omdat deze mijns inzien te oppervlakkig van zowel inhoud evenals toon zijn. Overigens ben ik blij dat je inderdaad toegeeft je kennis te baseren op het principe van de zogenaamde “hear say” echter wil dat dus niet zeggen dat ik mijn kennis op dezelfde wijze heb vergaard.
Journeyman

Gast
Gast

Bericht  Kaj 19.07.09 11:23

Tjonge, wat een lap tekst. Ik wil alleen even ingaan op het eerste deel: ik vind het waarlijke nonsens dat men per definitie geacht zou worden meer respect te tonen voor, dan wel de mening waardevoller of meer ter zake doend te achten van iemand die ooit ergens heel goed in is geweest. Het feit dat Johan Cruyff in de jaren '60, '70 en '80 heel fraai tegen een bal kon trappen is voor hem ten eerste geen vrijbrief om alles te verkondigen wat hij wil en maakt hem al zeker niet verheven boven de doorsnee aardworm. Dat de man groot respect verdient voor zijn prestaties in het verleden, lijdt weinig tot geen twijfel. Maar of hij datzelfde respect verdient voor zijn weinige tv-optredens in de afgelopen jaren, valt op z'n minst te betwisten. Dan heb ik veeleer respect voor de ontwikkelings- en liefdadigheidsprojecten waar hij zich mee bezig houdt. Hoewel ook daar wel de kanttekening gemaakt kan worden, dat je geen echte celebrity bent als je geen goede doelen steunt... Cruyff's werk daarin lijkt me echter wel oprecht.
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4000
Leeftijd : 36

Bericht  Jorg 19.07.09 11:55

Journeyman schreef:Jorg,
1a)
Het onheil heb je volledig over jezelf afgeroepen door zo volledig respectloos en zonder enige nuance je ongegeneerd uit te laten over een van de grootste sportmensen van dit land, mijn vergelijking is dan ook niet krom “verre van zelfs” maar slechts om je te wijzen op het feit dat de prestaties van deze man dusdanig ver verheven zijn boven die van nietige aardwormen dat je alleen al op grond hiervan iets meer nederigheid ten toon zou moeten spreiden in de wijze waarop je over deze grootheid sprak en spreekt, ik wilde je dan ook slechts opmerkzaam maken op het gegeven dat “een mening geven over iemand” ook op een iets beschaafdere toon en met een iets mildere toonzetting zou kunnen gebeuren dan jij in onderhavig stukje heb gedaan, in mijn optiek behoort zulk gedrag overigens tot de standaard opvoeding en is een teken van in ieder geval enige innerlijke beschaving en moreel besef.

Slechts hierop wil ik nu even ingaan, om deze discussie niet in een persoonlijke strijd te laten ontaarden. Ik zie het niet zo als onheil, slechts als een discussie over een sterfelijk figuur. Dat Cruijf hoog in het aanzien staat bij jou is prima, je hebt hem immers als voetballer meegemaakt naar ik aanneem. Ik heb de mens Cruijf niet zo hoog staan op basis waarop hij zich presenteert en zijn kennis ventileert. Ziet Cruijf als een held, ik niet, jij wil van hem leren, ik niet, prima. Ik heb een prima opvoeding genoten en ben mijn ouders daar ook zeer dankbaar voor. Ik durf te stellen dat ze het op een prima manier hebben gedaan. Helaas is internet geen real life, een gegeven waarop vele discussies hier op een ongegeneerde scheldpartij zijn geëindigd. Ik respecteer jouw mening, en verwacht van jou hetzelfde over de mijne Smile

Jorg
Moderator
Moderator

Bericht  Gast 19.07.09 13:07

Jorg schreef:
Journeyman schreef:Jorg,
1a)

Slechts hierop wil ik nu even ingaan, om deze discussie niet in een persoonlijke strijd te laten ontaarden. Ik zie het niet zo als onheil, slechts als een discussie over een sterfelijk figuur. Dat Cruijf hoog in het aanzien staat bij jou is prima, je hebt hem immers als voetballer meegemaakt naar ik aanneem. Ik heb de mens Cruijf niet zo hoog staan op basis waarop hij zich presenteert en zijn kennis ventileert. Ziet Cruijf als een held, ik niet, jij wil van hem leren, ik niet, prima. Ik heb een prima opvoeding genoten en ben mijn ouders daar ook zeer dankbaar voor. Ik durf te stellen dat ze het op een prima manier hebben gedaan. Helaas is internet geen real life, een gegeven waarop vele discussies hier op een ongegeneerde scheldpartij zijn geëindigd. Ik respecteer jouw mening, en verwacht van jou hetzelfde over de mijne Smile
Vanzelfsprekende respecteer ik je mening en meer zelfs dan je wellicht denkt!! Inderdaad deel ik je mening aangaande discussies op de diverse internetflora hoe spijtig ook maar wel een gevolg van het feit dat geschreven tekst nu eenmaal vaak wat harder overkomt dan daadwerkelijk is bedoeld en er bepaalde nuances die tijdens het spreken wel aanwezig zijn ineens wegvallen, over je opvoeding heb ik geen enkele mening "zou het niet eens durven of in mijn hoofd halen" en neem zonder meer aan dat die buitengewoon is geweest, mijn oprechte excuses indien je dit anders had begrepen. Ook zie ik dit niet als een "persoonlijke strijd" verre van dat zelfs, maar meer als een licht sarcastische enigzins cynische uitwisseling van meningen en meer niet dan dat wat het is.
Over de figuur Cruyff of om het even welke figuur dan ook in heden en verleden zullen mensen het wel nooit echt eens worden dat is inherent aan de controverse die zij alleen al door te zijn wie ze zijn altijd weer zullen oproepen. En voor een ongegeneerde scheldpartij ben ik niet zo bang en zeker niet als er een discussie word gevoerd zoals wij die voerden met respect voor elkanders mening en opvattingen tenminste voor zover ik begreep was dit het geval.
In ieder geval mocht je nog "vakinhoudelijk" (10x woordwaarde) willen reageren en/of een ordinaire scheldpartij beginnen(hahahaha) schroom niet om dan mijn postboxje vol te plempen.

Groet, en bedankt voor je zinnige opmerkingen in dit gebeuren tot zover,

Journeyman/Willem

Gast
Gast

Bericht  Grafmat 19.07.09 14:15

affraid

OK, en zullen we het nu weer lekker over de Tour gaan hebben??? Ik vermaak me kostelijk met dit soort discussies, maar volgens mij moet er voor JC lekker een apart topic worden geopend, want dit heeft niks meer met het onderwerp te maken waar het over zou moeten gaan. En dan zal ik daar wel aantonen dat jullie allemáál domme sukkels zijn en dat mijn zienswijze op JC de enige juiste is... geek

Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4336
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 52

http://www.orinocoradio.nl

Bericht  Dave Evans 19.07.09 14:22

Cool D 'er is in ieder geval een leuke kopgroep weg met diverse goede knechten voor klassementsrijders. Zou de strijd dan eindelijk los gaan barsten?
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  Grafmat 19.07.09 14:29

Ik vermoed een leuke etappe, maar de klassementsrenners zullen hun kruit nog wel even droog gaan houden. Misschien gebeurt er 'iets' op de laatste berg, maar ik verwacht eigenlijk dat de klassementsrenners bij mekaar gaan blijven. Ik hoop dat ik fout zit...

Laatst aangepast door Grafmat op 19.07.09 14:30; in totaal 1 keer bewerkt

Beheerder
Beheerder

Bericht  sowhat 19.07.09 14:30

FF mijn korte duit in het zakje over JC:

Van iemand die het fileprobleem in één zin kan oplossen (gewoon wat harder rijden, bijkomend voordeel is ook dat je eerder thuis bent), neem ik gewoon alles klakkeloos aan. Da's logisch Smile
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 19068
Leeftijd : 67

Bericht  Kaj 19.07.09 14:52

Grafmat schreef:Ik vermoed een leuke etappe, maar de klassementsrenners zullen hun kruit nog wel even droog gaan houden. Misschien gebeurt er 'iets' op de laatste berg, maar ik verwacht eigenlijk dat de klassementsrenners bij mekaar gaan blijven. Ik hoop dat ik fout zit...
Mwah, misschien ben ik overoptimistisch, maar er zijn wat klassementsrenners (Sastre, Evans, Frank Schleck) die al dusdanig ver achter staan dat ze áls ze nog iets willen (en dan heb ik het niet eens over het winnen van de tour, maar alleen al het podium) toch vandaag weleens mogen beginnen. En voor een Frank Schleck is dit een ideale col, want die is toch beter op de net wat kortere klimmetjes...
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  Dave Evans 19.07.09 15:22

Ik verbied Frank Schleck om ook maar enige ambitie te hebben om de rit te winnen. Werken voor zijn broertje......dat moet ie Wink
(Je begrijpt dat dit in het belang is voor mijn Tourploeg Smile )
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  Grafmat 19.07.09 17:30

Dat gaat je punten kosten, Dave... Rolling Eyes

Verder een prachtige laatste beklimming, en gelukkig heb ik ongelijk gekregen. Mijn petje gaat het diepst af voor Wiggins. Dát had ik nou echt niet verwacht. Ben benieuwd wat 'ie kan in de tijdrit...

Beheerder
Beheerder

Bericht  sowhat 19.07.09 17:32

Tja, Graf. Dat is het verschil tussen de kenners en de superkenners: ik heb Wiggins in mijn ploeg Smile

Wielerkenner Sowhat
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 19068
Leeftijd : 67

Bericht  Grafmat 19.07.09 17:34

Ik ben blij en vereerd dat je me überhaupt nog onder de kenners plaatst, sowhat... king

Beheerder
Beheerder

Bericht  Dave Evans 19.07.09 17:39

Tja Grafmat, idd gaat het me punten kosten. Frank Schleck had zoveel last van zijn knie voor de Tour dat ik dacht dat ik hem wel veilig als kluns kon kiezen! Bovendien kon ik zijn drie zwarte punten goed gebruiken.
Ja stom hé dacht nog van te voren om Wiggins als tweede tijdrijder in de ploeg op te nemen, maar ook ik had nooit verwacht dat hij het zo goed zou doen................chapeau Sowhat Very Happy
Verder prachtige finale op de laatste klim met Alberto als sterke winnaar. Ik had gehoopt dat Andy voor de spanning bij hem had kunnen blijven, maar Alberto was gewoon de sterkste!
Overigens blijf ik diep respect voor Lance Armstrong houden.
Laurens ten Dam kwam uiteindelijk nog ruim voor zijn kopman binnen, toch wel knap voor iemand die zo geblesseerd was.
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  Jorg 19.07.09 17:50

Leuke etappe op het laatst, maakt de matige tour nog niet goed, maar t'is in elk geval iets, eindelijk spanning en sensatie! Very Happy En die Wiggins.. ik heb er mijn twijfels bij maargoed.
Winnaars vand e dag: Contador, Nibali, en ook Andy Schleck denk ik.

Verliezers: Rabo c.q. Menchov

Pellitzotti trouwen 98e geworden, wil op de Virenque manier de bolletjestrui winnen.

Jorg
Moderator
Moderator

Bericht  MrJohn 19.07.09 18:04

Alberto Contador heeft zijn faam als dé ronderenner van deze tijd waar gemaakt. Een renner, die op zo'n relatief jonge leeftijd pas de 5de renner in de historie is, die Tour, Giro en Vuelta heeft gewonnen. Chapeau ! Dansend op de pedalen. Wat een genot !

En Lance, groot mens en zonder twijfel groot wielrenner, zal zich nu wel moeten schikken in zijn dienende rol. Ben benieuwd wat hij vanavond de wereld laat weten via Twitter.

Overigens is Wiggins voor mij dé sensatie van deze ronde. Als erkend baanrenner en tijdrijder handhaaft hij zich nu ook moeiteloos bergop temidden van de besten.

Jammer dat we de ontwikkeling van Robert Gesink, pas 23 jaar,hier nu niet kunnen beoordelen. Over youngsters gesproken, ijzersterk optreden van de Italiaan Nibali !

@Graf: Wiggins kan een uitstekende tijdrit rijden. Het hangt er komende donderdag natuurlijk wel van af hoe zijn conditie is na 2,5 week Tour.

Gr, MrJohn
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Bericht  Dave Evans 19.07.09 18:10

Haha ik zou het leuk vinden als Lance nog éénmaal een mooie streek zou uithalen. Bijv. vroeg weggaan in een etappe zodat alles op zijn kop staat. Lijkt me enorm lachen en maakt ook nog wat van deze ietwat saaie Tour goed (want de etappe van vandaag maakt natuurlijk niet alles goed).
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Bericht  Kaj 19.07.09 18:16

Jorg schreef:Leuke etappe op het laatst, maakt de matige tour nog niet goed, maar t'is in elk geval iets, eindelijk spanning en sensatie! Very Happy En die Wiggins.. ik heb er mijn twijfels bij maargoed.

Pellitzotti trouwen 98e geworden, wil op de Virenque manier de bolletjestrui winnen.
Heb je ook nog positieve dingen te melden?
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  MrJohn 19.07.09 18:40

Dave Evans schreef:Haha ik zou het leuk vinden als Lance nog éénmaal een mooie streek zou uithalen. Bijv. vroeg weggaan in een etappe zodat alles op zijn kop staat. Lijkt me enorm lachen en maakt ook nog wat van deze ietwat saaie Tour goed (want de etappe van vandaag maakt natuurlijk niet alles goed).

Dave, wees niet bevreesd, met name de etappe van woensdag gaat nog spektakel opleveren. Vele cols met op het einde de Romme en de Colombiere en daarna slechts 13 km afdaling tot aan de finish. En vergeet ook de Mont Ventoux a.s zaterdag niet (vanavond op Nederland 1 om 22.05 overigens een wielerdocu over deze verwoestende reus).

Gr, MrJohn
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Bericht  Jorg 20.07.09 8:46

Kaj schreef:
Jorg schreef:Leuke etappe op het laatst, maakt de matige tour nog niet goed, maar t'is in elk geval iets, eindelijk spanning en sensatie! Very Happy En die Wiggins.. ik heb er mijn twijfels bij maargoed.

IK zeg toch dat het een leuke etappe was? silent

Jorg
Moderator
Moderator

Bericht  Kaj 20.07.09 9:22

Jorg schreef:
Kaj schreef:

IK zeg toch dat het een leuke etappe was? silent
oja Wink
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  Gesponsorde inhoud