Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 18-09 Sokra zaagt door
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine EmptyGisteren om 18:15 van Timmus

» September 2024
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine EmptyGisteren om 11:05 van sokratikos

» 21 sept 2024 De V500 Tombola
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty18.09.24 21:57 van Ries

» Vrijdag 20 september - De Weekendstart 20.00
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty18.09.24 15:44 van Timmus

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty18.09.24 14:47 van Timmus

» *RTH* The Hollies - Stop, Stop, Stop
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty17.09.24 16:58 van sokratikos

» *RTH* a-ha - Hunting High and Low
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty17.09.24 16:28 van sokratikos

» *RTH* Trio - Da Da Da
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty17.09.24 16:14 van sokratikos

» *RTH* José Feliciano - Feliz Navidad
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty17.09.24 16:00 van sokratikos

» *RTH* Wim Sonneveld – De kat van ome Willem
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty17.09.24 12:17 van Mirrr

» *RTH* Depeche Mode – Blasphemous rumours
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty17.09.24 12:16 van Mirrr

» *RTH* Interpol – All the rages back home
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty17.09.24 12:15 van Mirrr

» *RTH* Pussycat Dolls - Don't Cha ft. Busta Rhymes
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty17.09.24 12:15 van Mirrr

» *RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty17.09.24 12:14 van Mirrr

» *RTH* Patsy Cline - Crazy
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty17.09.24 12:14 van Mirrr

» *RTH* Demis Roussos – Auf wiederseh’n
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty17.09.24 12:13 van Mirrr

» *RTH* English teacher – Nearly daffodils
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty17.09.24 12:12 van Mirrr

» *RTH* Osmonds – One way ticket to anywhere
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty17.09.24 12:12 van Mirrr

» *RTH* Elaine Paige & Barbara Dickson – I know him so well
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty17.09.24 12:10 van Mirrr

» Marsha's jukebox (16 september)
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty17.09.24 0:00 van Marsha


*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine

+9
sokratikos
Joyce
Vleertje
Mauricedegier
LarryMullen
sowhat
Frodo
Jan...
Dave Evans
13 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'Sister Morphine'

*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Vote_lcap0%*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Vote_lcap5%*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Vote_lcap0%*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Vote_lcap10%*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Vote_rcap 10% 
[ 2 ]
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Vote_lcap5%*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Vote_lcap15%*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Vote_rcap 15% 
[ 3 ]
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Vote_lcap25%*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Vote_rcap 25% 
[ 5 ]
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Vote_lcap25%*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Vote_rcap 25% 
[ 5 ]
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Vote_lcap10%*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Vote_rcap 10% 
[ 2 ]
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Vote_lcap5%*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
 
Totaal aantal stemmen : 20
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty *RTH* Rolling Stones - Sister Morphine

Bericht  Dave Evans 31.05.11 17:37

[31-05-2011]
The Rolling Stones (vaak aangeduid als de Stones) is een Engelse rock-'n-rollband die actief is sinds 1962. De band speelt, naast rock-'n-roll en rock ook stijlen als blues, country, hardrock, reggae en punk.

Sinds The Rolling Stones in 1962 werden opgericht, hebben zij vele grote hits gehad, zoals Angie, Paint It Black en (I Can't Get No) Satisfaction. Zij hebben meer dan 25 studioalbums uitgebracht, waaronder Tattoo You, Goats Head Soup, Some Girls, Let It Bleed en Sticky Fingers. Hun laatste album was Shine A Light (2008).

The Rolling Stones bestaan uit Mick Jagger (zang), Keith Richards (gitaar), Charlie Watts (drums) en Ron Wood ((bas)gitaar). De bekendste ex-leden zijn Brian Jones, Mick Taylor, Bill Wyman, en hoewel nooit officieel, toetsenist Ian Stewart.

Sister Morphine komt van het studio album Sticky Fingers en is geschreven door Mick Jagger, Keith Richards en Marianne Faithfull (die het ook zelf heeft uitgevoerd!).



https://www.youtube.com/watch?v=o2NQJHj5sds


https://www.youtube.com/watch?v=CELr-M1I1QQ

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25353
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Sister Morphine

Bericht  Jan... 31.05.11 18:55

Ik heb een haat-liefde verhouding met sister Morphine. De ene keer vind ik het helemaal geweldig, de andere keer word ik depressief van het naargeestige sfeertje. Op dit moment vind ik het helemaal geweldig en geef ik een 9.

Tja, waarom is dit mooi? Het zeuren, bijna verhalend zingen van Jagger, de overgang van akoestisch naar electrisch gitaar, sowiezo het drammerige geluid van Keith, het geniale invallen van Charlie in het middenstuk en bovenal de krankzinnige sfeer in het nummer.

Stones beschrijven levert altijd twee kampen op in RTH, dus ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Ik vind het iig een topplaat.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Sister Morphine

Bericht  Frodo 31.05.11 19:27

Echt zo'n gaat-wel-plaatje.

Een 6.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7322
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Sister Morphine

Bericht  sowhat 31.05.11 19:34

Ben iets minder enthousiast dan Jan, maar vind het wel lekker zeurderig: 7

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18954
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Sister Morphine

Bericht  LarryMullen 31.05.11 19:38

Je denkt steeds: wanneer barsten ze uit, wanneer wordt er geschreeuwd en gegilt na het zeurdirige gejank? nou, nooit dus. Omdat het wel leuk is, een 6je.
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3952
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Woonplaats : Purmerend

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Sister Morphine

Bericht  Mauricedegier 31.05.11 19:55

Kende het niet, maar het is een aardig Stonesnummer. Ik geef er een 7 voor
Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6579
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Sister Morphine

Bericht  Gast 31.05.11 19:58

Ik kende het nummer vaag, maar heb het nu 3x achter elkaar afgespeeld.
Heerlijk ! Dikke 8 van mij !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Sister Morphine

Bericht  Vleertje 31.05.11 21:14

Zo en dat is dan de derde zeven die ik rank vandaag Wink lekker nummer maar niet bijzonder genoeg om boven een zeven te scoren.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Sister Morphine

Bericht  Joyce 31.05.11 21:38

Ik heb hele slechte ervaringen gehad met morfine als pijn bestrijding na een operatie.
Hoop die troep nooit meer te hoeven gebruiken.. Mad

Op zich wel een lekker Stones nummer....een 7, maar dan wel voor die live uitvoering
Joyce
Joyce
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6575
Registratiedatum : 16-12-08
Woonplaats : Top van de Randstad

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Sister Morphine

Bericht  sokratikos 31.05.11 22:12

Kende dit Stones-nr nog niet Embarassed Na het een keer of drie geluisterd te hebben (incl. de live versie) blijkt t toch een lekker nummertje. Een 8
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10213
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Sister Morphine

Bericht  MrJohn 31.05.11 22:17

Met het bluesy nummer an sich is niets mis, maar ik vind het niet bij de Stones passen: een 5

En om voor de hand liggende commentaren te vermijden Smile , Sympathy For The Devil bijvoorbeeld zou ik zonder meer een 9 geven.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16690
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Sister Morphine

Bericht  Gast 31.05.11 22:27

Joyce schreef:maar dan wel voor die live uitvoering
Grappig: ik vind de studio-versie juist wat meer hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Sister Morphine

Bericht  Jan... 31.05.11 22:34

Berend schreef:
Joyce schreef:maar dan wel voor die live uitvoering
Grappig: ik vind de studio-versie juist wat meer hebben.

Er gaat niks boven de studio-versie, de pure desolatie straalt er vanaf. Bij de live-versie mis je het sfeertje. En Keith heeft nooit zo geklonken als op de studio-versie.

En John, ik ben het voor de zoveelste keer niet met je eens, maar dat weet je. Ik vind dit nummer echt perfect passen bij de Stones. Ik vind het ook niet echt blues. Ja, ik had ook voor Sympathy kunnen kiezen (ook mijn favoriete Stones-plaat), maar dat vind ik net zo goedkoop als the Unforgetable fire hier neer te zetten.

Ik vind het leuk de reactie's te lezen van een nummer dat ik al zo lang ken maar niet bekend is bij het grote publiek.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Sister Morphine

Bericht  Grafmat 31.05.11 22:59

Ik ben geen Stonesfan, maar ik kan hier met de beste wil van de wereld geen onvoldoende voor geven.. Very Happy

Het heeft iets; sfeer. Beetje unheimisch, mysterieus, vervreemdend... Was ook een typische studentenflatplaat in de diepe nachtelijke wietuurtjes... Hierna The end erop of An American Prayer van Jim Morrison, en uiteraard érgens in de nacht een Pink Floyd, liefst met Syd Barrett... Toen vond ik het niks. Nu doet het me zeker wat. Ik stel het eindcijfer nog even uit, maar zet nu in op een 7.

_________________
"Ik ben niets wijzer geworden van wat ik al wist." *28-6-2014 - Sowhat.
Grafmat
Grafmat
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4316
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 52

http://www.orinocoradio.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Sister Morphine

Bericht  Gast 01.06.11 0:34

Wat een schande !!! Zulke lage cijfers en dan ook nog gelardeerd met teksten waar ik met mijn verstand niet bij kan, maar goed ieder zijn mening nietwaar!!!.
Zelf vind ik deze aubade aan en voor Marianne Faithfull van een adembenemende schoonheid en een Stones nummer "avant la lettre" de prachtige grauwheid in een sinister maar vooral macaber jasje is een van de vele hoogtepunten van deze nog steeds imponerende band, het rauwe van de stones komt er hier volledig uit en laat horen dat zoiets geen ene malle moer met volume te maken heeft wat vele nog steeds denken.
De zin "Please Sister Morphine, turn my nightmares into dreams" vat het hele nummer samen in een bundeling van waarlijk tekstuele grootheid wat de "popmuziek" verre ontstijgt!!
De stem van Jagger en vooral zijn intonatie zijn precies goed voor dit zwartgallige nummer de slideguitar door Taylor is zo vet als een vette slide maar kan wezen en we horen hier gewoon een band op de top van hun creatieve en muzikale kunnen en verdomd dat blijft altijd weer een absoluut genot om naar te luisteren.
De pijn waarover dit lied gaat is bijna voelbaar door de wijze van zingen van Jagger die hier zichzelf overtreft.
Weg met al het zoetsappige gedoe en gelul deze song gaat over het echte leven en niet over fantasyland zoals een bepaald bandje uit een bepaalde havenstad in een bepaald land ons hebben willen doen geloven dat dat bestaat.
@Jan4004 alleen al op grond van deze aanvraag van jou zijn alle zure augurken die je heb afgescheiden bij deze jou vergeven!!!!
O ja nog een cijfer ook.... hahahahahahahahaha drie keer raden!!!!!!!!!!!!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Sister Morphine

Bericht  Jan... 01.06.11 7:27

Mooi omschreven Journey,

Het is idd de bittere rauwheid die dit nummer zo sterk maakt. Je hebt me weer wat nieuwe inzichten gegeven in een song die ik al jaren ken.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Sister Morphine

Bericht  sokratikos 01.06.11 16:29

Journeyman schreef:De zin "Please Sister Morphine, turn my nightmares into dreams" vat het hele nummer samen in een bundeling van waarlijk tekstuele grootheid wat de "popmuziek" verre ontstijgt!!

Weg met al het zoetsappige gedoe en gelul deze song gaat over het echte leven en niet over fantasyland zoals een bepaald bandje uit een bepaalde havenstad in een bepaald land ons hebben willen doen geloven dat dat bestaat.
Ik ben van de generatie na de generatie die partij moest kiezen voor de Beatles OF voor de Stones. Als kind was ik een groot Beatlesfan maar voelde nooit de noodzaak om me dan tegen de Stones te keren en nog steeds weiger ik 'partij' te kiezen. Met veel plezier heb ik diverse keren - samen met mn vader - de Stones live meegemaakt en geen moment heb ik me daardoor een 'verrader' of 'overloper' van het Beatles-kamp gevoeld.

Zinnen die een "bundeling" zijn van "waarlijk tekstuele grootheid" die "de 'popmuziek' verre overstijgt" zijn te vinden in songteksten van zowel de Beatles als de Stones. Het is geloof in de generatie-mythe van 'Beatles versus Stones' dat in beide kampen van gelovigen een verwrongen beeld in stand houdt van de 'mindere' muzikale en tekstuele grootheid van 'de ander'. Bijvoorbeeld het door het Stones-kamp misvormde beeld dat de Beatles enkel zoetsappige liedjes hebben gemaakt over een fantasieland waarin de duistere kanten van het echte leven ontbreken.
Driewerf kul, dat is al sinds Rubber Soul niet meer zo. Het ogenschijnlijk zoetsappige 'Girl' van dit album eindigt bijvoorbeeld duister: "Was she told when she was young the pain would lead to pleasure? Did she understand it when they said That a man must break his back to earn his day of leisure? Will she still believe it when he's dead?". Het zoete is bij de Beatles nooit los van het bittere in het leven. "Is there anybody" - in het Stones-kamp - "going to listen to my story?"

Ik geloof niet in de 'Beatles versus Stones'-mythe. Beide bands vertolken hun eigen mythologie die elk op eigen wijze refereert aan het echte=bitterzoete leven.

Muzikale groeten
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10213
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Sister Morphine

Bericht  Jan... 01.06.11 18:42

Het is grappig dat je daar over vertelt, want bij mij ging het ook het verkeerde keelgat in. Zoals bekend ben ik naast een groot Stonesfan een nog groter Beatlesfan. Het zijn allebei grootheden en ik geniet altijd van ze.

Ik ben drie jaar geleden in die havenstad van Journey geweest en ik heb afgrijselijk genoten. De sfeer van de stad ademt naar the Beatles.

Journey, ik vond je stukkie erg leuk, dat heb ik ook geschreven. Maar die kat naar the Beatles is natuurlijk best stoer op een site met louter Beatles-fans maar wel een beetje zielig en Journey-onwaardig.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Sister Morphine

Bericht  MrJohn 01.06.11 19:31

Ik onderschrijf volkomen het betoog van Sokra en Jan.

Ben van 1950, heb het dus allemaal live meegemaakt. Zowel Beatles als Stones hebben hun betekenis gehad in de muziekwereld.

Iedere individuele muziekliefhebber heeft zo zijn favorieten. Alhoewel zelf Beatles- en Lennonfan pur sang, kan ik ook de Stones zeker waarderen. De stelling destijds "je bent voor de een en dus tegen de ander" heb ik nooit goed begrepen en vond/vind ik nou eerder een teken van oppervlakkigheid dan van muzikaal bevattingsvermogen.

De heren waren trouwens privé allemaal goede vrienden van elkaar. De zogenaamde tweestrijd hebben ze nooit ontkend, maar dat had natuurlijk een duidelijke commerciele reden: any publicity is good publicity Smile

PS
En inzake het refereren aan de muzikale en tekstuele impact van Beatlessongs, zeker vanaf 1966, heeft Sokra al een treffend voorbeeld gegeven. Mij past daar slechts een bijzonder instemmend zwijgen. No need to say more !
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16690
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Sister Morphine

Bericht  Mirrr 01.06.11 23:38

Voor mij wat minder bekend deze maar daarom niet minder mooi, een 7....
En leuk die commentaren hier, lees ze met groot plezier Very Happy
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12225
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Sister Morphine

Bericht  Gast 02.06.11 3:44

Altijd leuk om op lange tenen te staan, het meest grappige is nog dat het hier ook zo maar om bijvoorbeeld Blof zou kunnen gaan, maar goed zal voortaan wat braver wezen of neen toch maar niet!!!!
Ik ben zeer zeker geen beatlefan hoewel ik onderken dat ze soms fenomenale muziek hebben gemaakt en ik vind het gewoon af en toe leuk om knuppels in befaamde hoenderhokken te gooien middels een milde vorm van ironie en sarcasme.
Overigens was Lennon de enige Stoneswaardige beatle of beledig ik nu weer een paar mensen??

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Sister Morphine

Bericht  Jan... 02.06.11 13:54

Journeyman schreef:
Overigens was Lennon de enige Stoneswaardige beatle of beledig ik nu weer een paar mensen??[/i][/b]

Sorry Journey, maar dat vind ik ook weer zo'n onzinnige discussie. Zo van, Lennon was de enige die stoer was en de rest niet. Gut o gut. Joh, the Beatles en the Stones zijn allebei grote aparte grootheden, de twee grootste bands ooit, maar ze hebben 1 ding gemeen: ze maakten allebei afgrijselijk goede muziek.

Het is zoals John het ook schreef, ze konden prive goed met elkaar vinden. Ze gaven zelfs een seintje als een single klaar lag zodat de ander kon wachten. Dan hadden ze allebei een nr. 1 hit...
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Sister Morphine

Bericht  Gast 02.06.11 14:35

"Ironie (uit het Grieks: εἰρωνεία (eirooneia) = geveinsde onwetendheid) is een stijlfiguur om je spottend uit te drukken. Ironie geldt daarbij als de 'milde', subtiele vorm: de dubbele bodem, die enige geoefendheid van een lezer vergt om haar te herkennen. In het Frans noemt men ironie wel eens "l'arme du faible" (het wapen van de zwakke). Ironie is een vorm van humor"

"sarcasme, is de bijtende ironie"

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Sister Morphine

Bericht  sokratikos 02.06.11 16:08

Geveinsde onwetendheid misschien, journeyman,
maar in dit geval geen geleerde onwetendheid (docta ignorantia).

De verwondering (thaumazein, verwonderd weten van nietweten) over de natuurlijke wereldorde (kosmos), die zo prominent aanwezig is in de Beatles-mythos en grotendeels afwezig in de Stones-mythos, leeft blijkbaar nauwelijks echt in het 'Stones-kamp'...

Socratische groeten
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10213
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Sister Morphine

Bericht  Gast 02.06.11 18:08

"is het niet beter om niet te weten over het weten dan te weten over het niet weten??"

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Sister Morphine

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum