Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» November 2024
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 EmptyVandaag om 11:31 van sokratikos

» Wo 06-11 Sokra zaagt door
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 EmptyVandaag om 11:29 van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 EmptyGisteren om 20:57 van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 Empty05.11.24 0:58 van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 Empty04.11.24 22:36 van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 Empty04.11.24 22:34 van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 Empty03.11.24 17:51 van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 Empty02.11.24 18:51 van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 Empty02.11.24 17:50 van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 Empty02.11.24 15:35 van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 Empty02.11.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 Empty02.11.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 Empty02.11.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 Empty02.11.24 12:51 van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 Empty02.11.24 12:49 van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 Empty02.11.24 12:48 van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 Empty01.11.24 22:43 van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 Empty01.11.24 14:32 van sokratikos

» Stemfinale Weekend
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 Empty01.11.24 13:14 van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 Empty31.10.24 21:00 van Timmus

*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine

+9
sokratikos
Joyce
Vleertje
Mauricedegier
LarryMullen
sowhat
Frodo
Jan...
Dave Evans
13 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'Sister Morphine'

*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 Vote_lcap0%*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 Vote_lcap5%*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 Vote_lcap0%*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 Vote_lcap10%*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 Vote_rcap 10% 
[ 2 ]
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 Vote_lcap5%*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 Vote_lcap15%*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 Vote_rcap 15% 
[ 3 ]
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 Vote_lcap25%*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 Vote_rcap 25% 
[ 5 ]
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 Vote_lcap25%*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 Vote_rcap 25% 
[ 5 ]
*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 Vote_lcap10%*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 Vote_rcap 10% 
[ 2 ]
[ 1 ]

Totaal aantal stemmen : 20

Enquête gesloten

*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Sister Morphine

Bericht  sokratikos 02.06.11 21:51

Je vraagt, anders geformuleerd, of het wel/niet beter is om kennis niet te kennen dan om te erkennen dat je kennis begrensd is. Voor het liefdevol zoeken van waarheid/ware kennis is het ontbreken van ware kennis niet beter dan het bewustzijn van dat kennisgebrek wat aanspoort tot het zoeken van ware kennis.
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10274
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rolling Stones - Sister Morphine - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Rolling Stones - Sister Morphine

Bericht  Dave Evans 02.06.11 22:14

Tja zekers géén slechte Stones plaat en gelukkig ook ééntje die ik nog niet kende (bedankt Jan Smile )
Om nou te zeggen dat het een topnummers is gaat ook weer te ver, maar ik heb hier toch zeker wel een voldoende voor over:
6

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  Gast 03.06.11 1:02

Van mij een 8 voor dit mooie nummer van de Stones, wat ik overigens niet kende...

Gast
Gast

Bericht  Gast 03.06.11 10:00

Journeyman schreef:
Overigens was Lennon de enige Stoneswaardige Beatle of beledig ik nu weer een paar mensen??
Journey, wordt het niet eens tijd dat je stopt me het oprakelen van een "tegenstelling" van 40(!) jaar geleden ? Je wordt oud. Sleep

Gast
Gast

Bericht  Gast 03.06.11 11:42

Berend schreef:
Journeyman schreef:
Overigens was Lennon de enige Stoneswaardige Beatle of beledig ik nu weer een paar mensen??
Journey, wordt het niet eens tijd dat je stopt me het oprakelen van een "tegenstelling" van 40(!) jaar geleden ? Je wordt oud. Sleep

Ik word, mag en ben waarschijnlijk erg oud maar nog niet zo oud dat ik niet verder kan lezen of even doorscrollen dat zouden meer mensen moeten doen!!!
"De ironie is de valsheid der vrolijkheid."

Gast
Gast

Bericht  Gast 03.06.11 11:51

sokratikos schreef:Je vraagt, anders geformuleerd, of het wel/niet beter is om kennis niet te kennen dan om te erkennen dat je kennis begrensd is. Voor het liefdevol zoeken van waarheid/ware kennis is het ontbreken van ware kennis niet beter dan het bewustzijn van dat kennisgebrek wat aanspoort tot het zoeken van ware kennis.
De queste naar verlichting van de onwetende geest is dan ook een eindeloze tocht waarin men zich steeds meer bewuster word en komt te weten hoe weinig kennis men feitelijk bezit.

Gast
Gast

Bericht  sokratikos 03.06.11 15:16

Zo is dat, Journey, dat is het Socratische weten van nietweten Very Happy
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10274
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  Gast 03.06.11 15:30

sokratikos schreef:Zo is dat, Journey, dat is het Socratische weten van nietweten Very Happy

Het duurt alleen soms even voor het "kwartje van Kokkus"op de juiste plek nederdaalt.
Mijn dank dat u uw tijd wilde wijden en dit dan ook nog gelardeerd met wijze woorden aan mijn hoogst triviale woordenbrij gij vriendelijke filosoof/wijsgeer!!! moge de beker met gif u in deze zware tijden voorbijgaan!!!

Gast
Gast

Bericht  Gast 03.06.11 16:16

Ik ken dit ook niet, maar ben zeer aangenaam verrast; hoge 8, afgerond naar een 9.

Gast
Gast

Bericht  Jan... 03.06.11 18:36

katje37 schreef:Ik ken dit ook niet, maar ben zeer aangenaam verrast; hoge 8, afgerond naar een 9.

Ik ben blij dat ik je deze muzikale ervaring hebt mogen delen. Ik raad je echt aan de albums van the Stones eind jaren zestig begin jaren zeventig te beluisteren. Er staat nog zoveel moois op. Het is absoluut het hoogtepunt van de heren.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58

Bericht  MrJohn 03.06.11 18:37

Ben het eens met Jan, het was de absolute topperiode van een eminente band.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74

Bericht  Jan... 03.06.11 18:45

MrJohn schreef:Ben het eens met Jan, het was de absolute topperiode van een eminente band.

Je gaat nog fan worden als dit zo door gaat.....
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Bericht  MrJohn 03.06.11 18:50

Lol Jan, ik vind alleen, dat ze té lang hun bestaan als band hebben gerekt. Er kwam geen vernieuwing meer, geen toevoegende creativiteit. Aan de andere kant, de stadions all over the world liepen vol. Ik zal het dus wel verkeerd zien Smile
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Bericht  Jan... 03.06.11 19:09

MrJohn schreef:Lol Jan, ik vind alleen, dat ze té lang hun bestaan als band hebben gerekt. Er kwam geen vernieuwing meer, geen toevoegende creativiteit. Aan de andere kant, de stadions all over the world liepen vol. Ik zal het dus wel verkeerd zien Smile

Eigenlijk heb je gewoon gelijk, John. De laatste goede LP? 1981. De laatste goede single? 1989. Alleen, ik ben verzot op de ouwe Stones, toen waren ze echt the greatest rock n roll band in the world. Daarna bleven ze dat, zonder de extra creativiteit. Ik heb ze 4 keer live gezien en dat was absoluut de moeite waard.

Laatst aangepast door jan4004 op 03.06.11 20:39; in totaal 1 keer bewerkt
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Bericht  MrJohn 03.06.11 19:17

Laat ik dan als Beatles-fan mijn favo Stones-song plaatsen. Het aanhoudende ritme, de waanzinnige passie. Dit is een klassieker !

MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Bericht  Jan... 03.06.11 20:44

Please allow me to introduce myself....

Ach John, weet je wat het is. Ik ontdekte the Stones pas aan de einde van de 80s. Toen de muzikale aftakeling al bezig was, maar ik ontdekte toen albums als Sticky en Exile. In diezelfde tijd ontdekte ik ook Hendrix, the Doors en the White Album. Het was nog geen downloadtijd, dus je moest de LP's ook echt kopen. Een wereld ging voor me open. Ik ben natuurlijk van een andere generatie en daarom kijk ik er anders tegenaan.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Bericht  Ries 03.06.11 21:04

Nee The Stones zijn nu sowieso niet helemaal mijn band, enkele positieve uitzonderingen daargelaten, en dit vind ik ook nog eens een slecht nummer waarbij ik mij iets teveel stoor aan de ietwat zemelige stem van Jagger, sorry voor de fans maar ik kom niet hoger dan een 4
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54

Bericht  LarryMullen 03.06.11 21:17

MrJohn schreef:Laat ik dan als Beatles-fan mijn favo Stones-song plaatsen. Het aanhoudende ritme, de waanzinnige passie. Dit is een klassieker !

Tuurlijk is dat de beste van RS!
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25

Bericht  Gast 03.06.11 21:49

De beste, de slechtste ach weet je in het geval van de echt grote bands is dat allemaal zo subjectief als de neten, hun totale oevre daar moet je naar kijken!! maar goed dat is slechts mijn zoals immer altijd bescheiden mening.
Overigens ben ik het niet geheel eens met Jan4004 over bv de laatste goede LP dit is bv van Voodoo Lounge uit 1994 en ik kan niet zeggen dat dit beroerd is nee verre van zelfs!!
Hier luister maar naar Keith in een magic moment.

Hoezo geen creativiteit meer enzovoort?? dit is net zo vet als een willekeurig Stones nummer uit de "glory days" exile bv.

Gast
Gast

Bericht  Jan... 03.06.11 23:02

Tja, smaken verschillen. Ik kocht Voodoo Lounge en na 2 toerbeurten gaf ik hem aan een vriend. Bij mij viel het kwartje niet en daarna kocht ik geen Stonesplaten meer. Ik denk dat het kwam doordat ik in korte tijd het hele ouevre ontdekte en daardoor het verwachtingspatroon te hoog was. Ik moet wel zeggen, dit is best goed... maar het klinkt voor mij gewoon te nieuw, sorry Journey. Die sound die ze hadden met Exile en Sticky, die halen ze never nooit, ook niet op dit nummer.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Bericht  Gast 04.06.11 0:25

@Jan4004

O, maar dat van die sound ben ik meer dan volledig met je eens sterker daar kan geen twijfel over bestaan zelfs!! Ik prefereer de Stones nog steeds het liefste met krassen, tikken en soms overslaan want als ik de geremixte opnieuw gedigitalisserde superdolbysound versie van bv get off my cloud hoor nou dan komt het braakbakje vanzelf tevoorschijn!!
Dat nummer wil ik horen zo gruizig mogelijk!!!! als ik iets keurigs wil dan luister ik wel naar Nick en simon of zoiets.
Wilde slechts laten horen dat er soms nog wel een juweeltje ergens te vinden is en was bij the Stones van de afgelopen 10 a 15 jaar

Gast
Gast

Bericht  Jan... 04.06.11 0:44

Is prima, Journey.

Ik vind het altijd leuk jouw liefde voor the Stones te lezen. Het is gewoon een groep om in te verdinken en van te genieten...
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Bericht  Gast 04.06.11 4:50

@Jan4004

"Het is gewoon een groep om in te verdinken en van te genieten..."

Een waardig slotakkoord!!!

Gast
Gast

Bericht  Gast 04.06.11 8:10

Het is gewoon beregoed weer dit nummer van Stones dus een 8.
Prachtig hoe de percussie erin valt op 2.37 (uiteraard heb ik het over de studioversie)

Gast
Gast

Bericht  Gast 04.06.11 8:51

Tot ergens in de jaren 80 waren the Stones altijd vernieuwers; ze voelden altijd heel goed het politiek-maatschappelijke klimaat aan en waren trendsetters.
Dat ze dit vanaf halverwege de jaren 80 niet meer konden, lijkt me inherent aan hun leeftijd. Noem mij maar eens iemand van 65 in de muziekindustrie die op die leeftijd nog iets vernieuwends brengt.

Beetje kinderachtig dit filmpje, maar vond het toch wel grappig

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: