Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Steunfonds 20: 19 t/m 25 mei 2024
WK sprint schaatsen EmptyVandaag om 10:44 van MrJohn

» De top-1000 van 2023
WK sprint schaatsen EmptyGisteren om 23:18 van Timmus

» Mei 2024
WK sprint schaatsen EmptyGisteren om 21:11 van Roche

» Boudewijn De Groot Top 40 (20-05-2024)
WK sprint schaatsen EmptyGisteren om 19:03 van Timmus

» Zondag 19 mei: herhaling Timmus Top 1000
WK sprint schaatsen EmptyGisteren om 13:57 van Timmus

» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
WK sprint schaatsen Empty18.05.24 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
WK sprint schaatsen Empty18.05.24 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
WK sprint schaatsen Empty18.05.24 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
WK sprint schaatsen Empty18.05.24 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
WK sprint schaatsen Empty18.05.24 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
WK sprint schaatsen Empty18.05.24 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
WK sprint schaatsen Empty18.05.24 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
WK sprint schaatsen Empty18.05.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
WK sprint schaatsen Empty18.05.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
WK sprint schaatsen Empty18.05.24 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
WK sprint schaatsen Empty18.05.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
WK sprint schaatsen Empty18.05.24 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
WK sprint schaatsen Empty18.05.24 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
WK sprint schaatsen Empty18.05.24 12:47 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
WK sprint schaatsen Empty17.05.24 21:38 van Mauricedegier


WK sprint schaatsen

+8
Mark
Dave Evans
Joyce
Jorg
Erwin
Jaap2000
ErickNJ
Kaj
12 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

WK sprint schaatsen Empty WK sprint schaatsen

Bericht  Gast 22.01.11 14:59

Ongekend spannend!

Bij de dames lijken de kaarten al geschud in het voordeel van Richardson en Nesbitt, maar bij de mannen is de spanning groot; enorm veel kandidaten voor de wereldtitel.
Nuis heeft laten zien dat het verslaan van Kuipers in de skate off geen toevalstreffer was door maar liefst 0,2 van zijn persoonlijke toptijd af te halen.
Groothuis reed een fabelachtige race tegen Davis en voorkwam door gigantisch uitversnellen in de laatste buitenbocht dat Davis onderdoor kwam, terwijl Davis ook al zo hard uitversnelde. Mo en Lee die toptijden hebben neergezet.
Koskela, Smeekens en Fredricks lieten het liggen, dus die doen normaal gesproken niet meer mee.

Zo dicht heeft het al jaren niet meer bij elkaar gezeten; het gaat echt om hondersten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Kaj 22.01.11 17:10

Bij de dames is het razend spannend... voor plek 2. Wat een overmacht van Nesbitt zeg! Wow!

Nu eens even gaan zien hoe de 1000 bij de mannen verloopt, want er zijn idd heel erg veel kanshebbers.. Ben benieuwd!
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3989
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  ErickNJ 22.01.11 19:19

Nesbitt is een klasse apart! Maar het wordt nog spannend voor de 2e plaats bij de vrouwen en voor de 1e plaats bij de mannen. Als ik het goed heb staan de vier Nederlandse vrouwen bij de bovenste acht. Ja ja.
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2375
Registratiedatum : 20-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Jaap2000 22.01.11 19:38

Ik denk dat Annette Gerritsen en Margot Boer nog kunnen stijgen, ten koste van Jenny Wolf.
Hoewel Jenny vandaag voor haar doen een behoorlijk goede 1000m reed. Meestal is die afstand voor haar 400m te ver...
Bij de mannen liet Shani Davis het vandaag een beetje liggen, dus ik vrees dat hij zich morgen gaat revancheren ten koste van Stefan Groothuis.
Shani had al aangekondigd dat hij dit seizoen Eric Heiden wil evenaren door zowel de WK Sprint als de WK Allround te winnen. Tot nu toe is Eric Heiden de enige die deze dubbelslag heeft gemaakt.
WK Allround is 12/13 februari in Calgary.
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 65

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Gast 22.01.11 20:55

Jaap, ik denk dat Groothuis goede kans maakt, want ook hij kan enorm versnellen en deze zware omstandigheden liggen hem goed.
Ik denk dat Davis gewoon niet beter kan dan dit momenteel.
Davis wordt 4e op de 500 meter en laat een heleboel toppers op die afstand achter zich en wordt 2e op de 1000 meter; dat is toch gewoon een topprestatie.

Ik zet mijn geld op Groothuis; die heeft net dat beetje extra dit weekend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Gast 23.01.11 15:10

Goh, wat jammer zeg!
Wat laat Groothuis het liggen. Hij reed veel te voorzichtig de 500 meter, terwijl Lee er wel vol inknalde.
Kansen op goud verkeken Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Jaap2000 23.01.11 15:13

Je geld ben je kwijt, Katje...
Maar het is wel enorm balen en het lijkt erg onrechtvaardig, die diskalificatie van Stefan.

Het was trouwens wel een mooi stukje televisie, de woede van Stefan en een Erben Wennemars die bijna net zo woedend was.
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 65

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Gast 23.01.11 17:12

4e, wat een ondankbare plek....

Boer en Gerritsen verrassend toch nog allebei op het podium; dat maakt de dag dan nog een beetje goed.

Lee is gewoon de beste en de verdiende winnaar; die gaat overal vol in en rijdt niet calculerend. Hij kon die laatste 1000 meter best wat rustiger aan doen, maar ging helemaal voor de winst; een op en top sportman.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Erwin 23.01.11 20:05

Dit is toch een sport die kapot wordt gemaakt door nieuwe regeltjes over de lijn passeren enzo? De sport maakt zichzelf stuk. Niet voor niets wordt shorttrack steeds populairder in de wereld.

Toch leuk dat er twee dames op het podium staan! En Groothuis is jammer. Maar verder boeit schaatsen mij niet zo. Smile
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 40

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Jaap2000 23.01.11 22:49

Nee Erwin, het is niet de sport die zichzelf stuk maakt, maar 1) de commercie en 2) de regeltjes.

1) De commercie
De nederlanders doen het nog steeds behoorlijk goed hoewel er vandaag geen goud verdient werd. Maar als je ziet hoeveel geld er in die ploegen van TVM en Control enz. gepompt wordt, dan is het sportieve rendement eigenlijk bedroevend laag. Dan heb ik meer waardering voor bijvoorbeeld Martina Sablikova die het met een beetje zakgeld moet doen.
Die sponsors willen hun naam zo vaak mogelijk in de krant en op tv zien, dus: zoveel mogelijk wedstrijden.
Toen ik nog een klein jochie was, waren er alleen een NK, EK, WK en een drie-landenwedstrijd (Noo-Zwe-Ned). Vier wedstrijden in het seizoen waar je je op verheugde.
Nu is er bijna ieder weekend wel een wedstrijd en als schaatsfanaat moet ik toegeven dat het mij toch ook wel eens teveel wordt. World-cups, wedstrijden op afstand, wedstrijden allround, en de KNSB doet daar nog eens een schepje bovenop met skate-offs.
Wat mij betreft worden de World-Cups afgeschaft of in ieder geval het aantal wedstrijden gehalveerd. Daarnaast moet de KNSB eens iets anders verzinnen voor die Skate-offs.

2) De regeltjes
Die bibber-regel moet zo snel mogelijk worden afgeschaft en de oude regel moet weer in ere worden hersteld. Die was namelijk heel simpel, ook voor de scheidsrechters om te handhaven: "Je mag je tegenstander niet hinderen".
Dat geldt op de wissel (buitenbaan heeft voorrang) en dat geldt ook bij het uitkomen van de tweede bocht. Vlieg je een beetje uit de bocht wanneer de tegenstander ver voor of achter ligt, dan is er niets aan de hand. Maar wanneer je de tegenstander voor de voeten loopt (rijdt), dan benadeel je hem en dan is diskwalificatie het gevolg. De rijder in de binnenbaan zal dan meestal de pineut zijn want hij/zij heeft een beter zicht op de situatie en moet de afstand goed inschatten. En desnoods zijn snelheid inhouden ten gunste van de rijder in de buitenbaan.

Een ander geluid: ik ben toch wel blij met de aandacht die er tegenwoordig is voor de Sprint. Sprinten is toch iets heel anders dan stayeren.
Hetzelfde geldt voor het dames-schaatsen. Vroeger werden de wedstrijden voor dames en heren in verschillende weekenden en op verschillende plaatsen verreden met als gevolg dat er nauwelijks aandacht was voor het dames-schaatsen en je pas op maandagochtend hoorde dat Atje Keulen-Deelstra had gewonnen. Nu is dat gelukkig anders en krijgen de dames de aandacht die ze verdienen.

De wedstrijd van vandaag:
Helderziend ben ik niet maar het is toch wel leuk om te zien dat mijn voorspelling gedeeltelijk uitkwam: Margot Boer en Annette Gerritsen op het podium. Maar dat Jenny Wolf zo ver zou terugzakken (8e plaats), dat had ik nou ook weer niet verwacht.
Christine Nesbitt was natuurlijk oppermachtig, zoals Sven Kramer dat (tot en met vorig seizoen) was bij de heren.
En bij de heren presteerde Shani Davis niet naar verwachting. Is hij niet helemaal in vorm? Laten we het over Stefan maar niet meer hebben. Iedere schaatser zal er anders op reageren als je eerst de laan wordt uitgestuurd en een half uur later te horen krijgt dat je toch weer mag aantreden. Mentale kwestie. Ik denk dat hij er goed mee is omgegaan en: eerlijk gezegd, zonder die tijdelijke diskwalificatie zou hij waarschijnlijk het podium ook niet gehaald hebben.
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 65

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Kaj 24.01.11 0:14

Jaap2000 schreef:Nee Erwin, het is niet de sport die zichzelf stuk maakt, maar 1) de commercie en 2) de regeltjes.
Ik geloof dat Erwin dat ook bedoelde, of heb ik hem dan verkeerd begrepen?

Overigens, Katje: shorttrack is al tig jaar populairder dan langebaanschaatsen in alle landen behalve Nederland, Noorwegen en Duitsland. Dus dat is niet echt nieuws Wink
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3989
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  ErickNJ 24.01.11 1:16

Ik hou de statistieken niet zo bij, maar volgens mij heeft Nederland het heel goed gedaan bij de WK Sprint. Er deden 8 Nederlanders mee, meer dan elk ander land. En ze eindigden op plaatsen 2, 3, 4, 5, 6, 7, 12, 13. Dat soort resultaten zien we bij de Allround wedstrijden wel, maar volgens mij niet zo vaak bij de Sprint.
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2375
Registratiedatum : 20-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Gast 24.01.11 12:25

Kaj, ik heb het helemaal niet over shorttrack gehad Shocked Wink

het lijkt wel alsof de ISU zijn bestaansrecht ontleent aan het verzieken van de sport voor de schaatsers.

Groot gelijk Jaap over het herinvoeren van de hinderregel, maar ook die blokjes moeten weg. Waar de baan is, zien de schaatsers zo ook wel.
Daarnaast heb ik dat stilstaan aan de start altijd al belachelijk gevonden. Zolang je de tegenstander maar niet hindert, moet het helemaal niet uitmaken of je een beetje trilt of lichtelijk beweegt; zolang je maar niet eerder weg bent dan het startschot is gevallen.
Gewoon automatiseren dus. Is heel gemakkelijk om onder het ijs een sensor aan te brengen zodat zodra een voet omhoog komt na het signaal voor klaarstaan en dit is eerder dan het startschot, er dan een valse start signaal klinkt.

En dan graag ook meteen herinvoeren dat elke rijder een valse start mag maken. Niet dat een ander een valse start maakt en jij daarna bij een valse start meteen het bokje bent.
Die laatste regel is enkel ingevoerd om commerciele belangen.
Commercie is natuurlijk belangrijk voor het schaatsen, maar het mag nooit zo zijn dat een commercieel belang zwaarder weegt dan de sport zelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Jaap2000 24.01.11 13:26

Ben het met je eens over de valse start, Katje.
Degene die de eerste valse start veroorzaakt benadeelt daarmee zijn tegenstander in meerdere opzichten. Ten eerste is de concentratie verstoord, ten tweede rust bij de tweede startpoging de druk op de tegenstander om geen fout te maken.
En als je nou heel slecht wilt denken, dan kan een valse start op deze manier bewust veroorzaakt worden.
Of een sensor de oplossing is, dat denk ik echter niet. Ook hier moet de oude regel terug komen.
Een betere selectie en/of training van de starters lijkt me ook niet overbodig want er is nogal wat verschil tussen de ene of de andere starter. Het is nogal een verschil of na het "ready" 1,8 of 2,2 seconden verstrijkt voordat het startschot klinkt.

Verder verbaas ik me nog steeds over het feit dat er na de finish correcties worden toegepast op de tijd. Hoeveel impact dat kan hebben, bleek weer uit het minieme verschil tussen Annette Gerritsen en Margot Boer (1/100 over vier afstanden).
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 65

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Kaj 24.01.11 14:40

katje37 schreef:Kaj, ik heb het helemaal niet over shorttrack gehad Shocked Wink
Mes excuses, ik bedoelde Erwin.. Postje vergist Very Happy
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3989
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Kaj 24.01.11 14:43

Jaap2000 schreef:
Verder verbaas ik me nog steeds over het feit dat er na de finish correcties worden toegepast op de tijd. Hoeveel impact dat kan hebben, bleek weer uit het minieme verschil tussen Annette Gerritsen en Margot Boer (1/100 over vier afstanden).
Dat is dan toch alleen maar toe te juichen? Die correcties zijn er natuurlijk, omdat de oorspronkelijke tijd niet klopte. Vroeger werd hier dus blijkbaar niet naar gekeken. Júíst vanwege die soms kleine verschillen is het goed dat er nu soms correcties op de eindtijd mogelijk zijn. Zolang de sensoren op de lijn nog niet zo geperfectioneerd zijn dat ze direct onomstotelijk de juiste tijd weergeven, kan ik met correcties best leven.
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3989
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Jaap2000 24.01.11 15:16

Kaj, ik weet niet welk systeem op dit moment de doorslag geeft.
Het startschot start de tijdwaarneming, dat lijkt me duidelijk.
Maar welk systeem is doorslaggevend bij de finish?
De fotocel of de transponder?
Ik heb het vermoeden dat we eerst de tijd van de fotocel op tv zien en dat die daarna door de transponder gecorrigeerd wordt. Maar dat is tegelijkertijd ook weer onlogisch omdat de transponder om de enkel zit, zo ongeveer 20 cm achter de punt van de schaats.
En dat kan nou net weer het verschil maken tussen goud of zilver.

Tsja, het lijkt misschien "much ado about nothing" maar ik wil het gewoon weten.
Ik ga mijn vraag maar eens voorleggen aan de KNSB, ben benieuwd of ik antwoord krijg.
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 65

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Gast 24.01.11 15:31

Jaap, in jouw betoog geef je zelf al de reden waarom je een start zou moeten automatiseren. Elke starter heeft z'n eigen werkwijze. Waarom zou je veel tijd en geld uitgeven terwijl een echte uniforme start die elke schaatser exact gelijke startomstandigheden geeft voor handen is?

Om het systeem te controleren heb je een scheidsrechter en natuurlijk de beelden tot je beschikking.

Net als bij het voetballen waar men weigert gebruik te maken van technologie die voorhanden is, blijft men in het schaatsen doormodderen met een starter van vlees en bloed.

Overigens is de grootschaligheid van de correcties de afgelopen jaren met name te danken aan het voetje omhoog gooien over de finish; het oog schijnt dan niet meer te werken.
Ik heb begrepen dat ook dit nu niet meer mag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Gast 25.01.11 0:11

Helemaal geweldig natuurlijk al die moderne en vooral functionele techniek die allemaal ten dienste zouden moeten en kunnen staan van degene waar het hier allemaal om draait en wel de SPORTER.
Nu wil het geval dat hoe vreemd dit ook moge klinken zowel schaatsen als voetballen (om me maar even tot deze 2 sporten te beperken) niet alleen in dit fraaie landje worden beoefend, ik geef toe het is soms vervelend dat andere mensen en landen dit ook soms beoefenen zeker voor wat het resultaat aangaat.
Dit is tevens de crux waarom technologie nog niet kan worden ingevoerd immers wie gaat wat betalen en waarvoor zou wie dat dan doen??
Immers gelijke monniken, gelijke kappen en idem voor de omstandigheden, in concreto zou dus ook de ijsbaan in Timboektoe de beschikking moeten hebben over de technologie want wedstrijden worden daar gehouden onder auspicieen van de nationale bond die de regels van de ISU moet volgen alleen heeft die bond geen gelden liggen om bijvoorbeeld een verplichte sensor in te bouwen hetzelfde is nog veel meer geldig voor voetballen zeker gezien de hoeveelheid landen die daaraan meedoen.
Of is het zo dat alleen de rijken zich vanaf nu sporten kunnen veroorloven??
Worden bv schaatsen en voetballen het exclusieve domein van zij die geld hebben om de benodigde electronica te kunnen betalen??
Dan laat ik nog maar onverlet de enorme corruptie waardoor bestuurders kunnen blijven besturen en dus ook ontwikkelingen tegenhouden.
Ieder land heeft een stem nietwaar??


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Kaj 25.01.11 0:22

katje37 schreef:maar ook die blokjes moeten weg. Waar de baan is, zien de schaatsers zo ook wel.
Dat betwijfel ik eigenlijk wel. Laat ik zo zeggen: ik zie de lijn in elk geval niet duidelijk als ik aan het schaatsen ben. En zeker in een bocht waar ik zonder blokjes buiten een bepaalde lijn moet blijven, zou ik absoluut niet durven garanderen dat ik de bocht niet per ongeluk afsnijd... Die lijn ligt een paar cm onder het ijs, die is minder goed te zien als je er zelf boven rijdt dan je zou denken... Laat staan bij 50+ km/h
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3989
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Gast 25.01.11 0:24

Wat ben je toch weer lekker over the top Journey Very Happy
Als een land een schaatsbaan kan betalen, kan die sensor er ook wel bij....
Nu is het ook zo dat banen die niet aan allerlei voorwaarden voldoen geen wedstrijden krijgen. Dat wil niet zeggen dat je er niet kunt schaatsen, maar wel dat records niet tellen en dat je geen internationale wedstrijden krijgt; logisch toch Razz

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Gast 25.01.11 0:26

Kaj, de schaatsers willen zelf graag die blokjes weghebben, die zullen daarvoor wel niet opteren als ze dan geen idee mee hebben of ze wel op de goede weghelft zitten Razz


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Jaap2000 29.01.11 14:52

De WorldCups volg ik lang niet altijd, maar vandaag wel via internet terwijl ik ondertussen de krant las.
En het was een mooie dag, met een overwinning voor Jan Smeekens, die zich op de 500m revancheerde na een matige race op de eerste dag.
Op de 5000 een hele mooie race tussen Bob de Jong en Ivan Skobrev. Bob kwam als een diesel langzaam op gang, maar werd uit eindelijk wel....
Afijn, wie het nog niet gezien heeft die kijkt straks maar naar de samenvatting.

Bij de dames was Christine Nesbitt toch weer oppermachtig.
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 65

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Jaap2000 12.02.11 11:17

Er zijn al zoveel topics dus ik borduur maar gewoon voort op WK Sprint.
Hoewel dit weekend natuurlijk het WK Allround wordt gehouden.
Zaterdagavond en zondagavond vanaf 20.25u op Ned3 en internet.

Wie gaan er met de eer strijken? Bij de heren Skobrev of Davis? Of gaat Jan Blokhuijsen nog voor een verrassing zorgen?
Bij de dames lijkt Christine Nesbitt de gedoodverfde favoriet maar Martina Sablikova heeft beslist ook kansen. Met Ireen Wust weet je het nooit: soms kan ze excelleren, soms zakt ze door de mand.

Christine Nesbitt zou een unieke dubbelslag kunnen maken: zowel het WK Sprint als het WK Allround winnen in één seizoen.
Dat is eerder alleen maar gepresteerd door Karin Kania; maar ja, dat was in het DDR-tijdperk en die zal toen niet helemaal 'schoon' geweest zijn.

Bij deze wil ik me dan wel wagen aan een schaats-toto:

Dames:
1) Christine Nesbitt
2) Martina Sablikova
3) Ireen Wust

Heren:
1) Ivan Skobrev
2) Shani Davis
3) Jan Blokhuijsen

Op de 5000m rijdt Jan Blokhuijsen in de laatste rit tegen Skobrev.
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 65

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Jorg 12.02.11 12:05

Ligt het aan mij of is er doordat Kramer niet meedoet, minder aandacht besteed aan de voorbeschouwing op dit evenement? Ik wist namelijk tot jouw post helemaal niet wie er meededen voor Nederland Jap

Jorg
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 3073
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum