WK sprint schaatsen
+8
Mark
Dave Evans
Joyce
Jorg
Erwin
Jaap2000
ErickNJ
Kaj
12 plaatsers
Pagina 3 van 5
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: WK sprint schaatsen
Idd ben heel blij voor Ireen. Vind het een prachtige sportvrouw.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Knap van Martina dat ze direct in de gaten had dat er nog een bronzen medaille te verdienen was, and dat ze die dan ook inderdaad binnengehaald heeft.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Argh, als 'mijn' Bøkko nou z'n 500 niet had verneukt...
Wel een schitterende 10 km gereden, net als Dobbin, Blokhuijsen en Skobrev.
Wel een schitterende 10 km gereden, net als Dobbin, Blokhuijsen en Skobrev.
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4000
Leeftijd : 36
Volgens mij vergeet je Verweij, of mag je die niet?
Iig leuk kampioenschap en Skobrev terechte kampioen.
Iig leuk kampioenschap en Skobrev terechte kampioen.
Leeftijd : 67
Mwah, de 10000 van Verweij vond ik niet zo slim, maar toch nog een hele nette tijd ja
Kaj- Music-Maniac !!!
Skobrev - Bokko - Blokhuijsen
Geweldig en het was de moeite waard om voor op te blijven.
Vooral de laatste twee races Blokhuijsen/Bokko en Skobrev/Verweij waren reuze spannend.
Jan Blokhuijsen doet het gewoon heel goed en Koen Verweij had een 'alles-of-niets' mentaliteit. Daar kunnen we de komende jaren nog veel plezier aan beleven.
Ik gun het goud van harte aan Skobrev want hij heeft het gewoon verdiend; vind het tegelijkertijd sneu voor Bokko dat hij er weer net naast grijpt.
Is eindelijk die vermaledijde Sven Kramer er niet en dan heb je opeens weer een Skobrev...
Geweldig en het was de moeite waard om voor op te blijven.
Vooral de laatste twee races Blokhuijsen/Bokko en Skobrev/Verweij waren reuze spannend.
Jan Blokhuijsen doet het gewoon heel goed en Koen Verweij had een 'alles-of-niets' mentaliteit. Daar kunnen we de komende jaren nog veel plezier aan beleven.
Ik gun het goud van harte aan Skobrev want hij heeft het gewoon verdiend; vind het tegelijkertijd sneu voor Bokko dat hij er weer net naast grijpt.
Is eindelijk die vermaledijde Sven Kramer er niet en dan heb je opeens weer een Skobrev...
Jaap2000- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3102
Leeftijd : 66
Ja, wat wil je als topsporter, proberen goud te winnen, of maar gewoon zilver of brons pakken? Verweij ging voor het goud, dat moet je kunnen waarderen.
Idd, Erick,
Koen Verweij ging ervoor maar hij kwam misschien aan ervaring en conditie wat tekort.
Het is nog een jonge knul dus die kan nog een heel eind komen. Net zoals Jan Blokhuijsen.
Verder wil ik niet te chauvinistisch doen want het is voor het schaatsen alleen maar mooi wanneer er meer landen in de top meedoen.
(Ook al zie ik natuurlijk graag een nederlander met de gouden medaille).
Koen Verweij ging ervoor maar hij kwam misschien aan ervaring en conditie wat tekort.
Het is nog een jonge knul dus die kan nog een heel eind komen. Net zoals Jan Blokhuijsen.
Verder wil ik niet te chauvinistisch doen want het is voor het schaatsen alleen maar mooi wanneer er meer landen in de top meedoen.
(Ook al zie ik natuurlijk graag een nederlander met de gouden medaille).
Voor de Diehards die er maar geen genoeg van kunnen krijgen:
Volgend weekend (19/20 feb) World Cup in Salt Lake (dat wordt voor ons dus ook weer een latertje).
4-6 maart World Cup finale in Heerenveen.
10-13 maart WK Afstanden in Inzell. In het nieuwe overdekte stadion aldaar; ben benieuwd hoe het er daar uit zal zien.
Volgend weekend (19/20 feb) World Cup in Salt Lake (dat wordt voor ons dus ook weer een latertje).
4-6 maart World Cup finale in Heerenveen.
10-13 maart WK Afstanden in Inzell. In het nieuwe overdekte stadion aldaar; ben benieuwd hoe het er daar uit zal zien.
Op zich wel, maar objectief gezien was het enorm overmoedig. Voor het goud had ie z'n oude PR op een rondje moeten zetten. Voor de kijker leuk dat ie het probeert, maar eigenlijk gewoon niet zo slim.ErickNJ schreef:Ja, wat wil je als topsporter, proberen goud te winnen, of maar gewoon zilver of brons pakken? Verweij ging voor het goud, dat moet je kunnen waarderen.
Kaj- Music-Maniac !!!
Klasse zeg van Wust, wow!
Jammer dat ik het niet live heb gezien; toen sliep ik al uren
Jammer dat ik het niet live heb gezien; toen sliep ik al uren
Gast- Gast
Ik viel na een late film, midden in de huldiging vannacht....denk je nog even het mooiste volkslied te horen ( het Russische), krijg je ineens een heel ander riedeltje te horen....beetje verwarrend en dat vond Skobrev ook zo te zien...
Joyce- Music-Master
- Aantal berichten : 6575
@ErickNJ... kun jij ook de samenvattingen niet bekijken op nos.nl?
Het is nu misschien een beetje mosterd na de maaltijd maar toch leuk om terug te zien:
http://nos.nl/video/218769-wk-allround-5000-meter-v.html
De algemene video-site van de NOS:
http://nos.nl/video-en-audio/video/
Het is nu misschien een beetje mosterd na de maaltijd maar toch leuk om terug te zien:
http://nos.nl/video/218769-wk-allround-5000-meter-v.html
De algemene video-site van de NOS:
http://nos.nl/video-en-audio/video/
Ja, ik kan alle samenvattingen wel zien. Gisteren eerst weer een Eurosport stream opgezocht. Was een beetje haperig in het begin. Radio 1 erbij, ging wel goed. En dan natuurlijk naar de samenvattingen gekeken.
Dat stukje van Mart Smeets over de toekomst van de allround was interessant. Volgens mij moeten ze inderdaad met hun tengels van de WK allround afblijven. Maar aangezien 7 van de 10 deelnemende landen ook al aan de EK meededen, mag van mij wel met het EK gesleuteld worden. Misschien kan dat een kleine vierkamp worden. En op het WK mogen ze van mij het aantal ritten op de 10km wel verder verminderen van 6 naar 4. De eerste twee ritten doen toch niet mee voor de medailles.
Dat stukje van Mart Smeets over de toekomst van de allround was interessant. Volgens mij moeten ze inderdaad met hun tengels van de WK allround afblijven. Maar aangezien 7 van de 10 deelnemende landen ook al aan de EK meededen, mag van mij wel met het EK gesleuteld worden. Misschien kan dat een kleine vierkamp worden. En op het WK mogen ze van mij het aantal ritten op de 10km wel verder verminderen van 6 naar 4. De eerste twee ritten doen toch niet mee voor de medailles.
Laatst aangepast door ErickNJ op 14.02.11 15:26; in totaal 1 keer bewerkt
Dat was inderdaad een mooie reportage over het allrounden.
Gisteren had ik het niet gezien maar vanochtend teruggekeken op nos.nl
http://nos.nl/video/218689-allrounders-over-toekomst-sport.html
Ik had ook al gezocht of iemand zo aardig was geweest om het op YouTube te zetten maar dat was (nog) niet het geval.
Gisteren had ik het niet gezien maar vanochtend teruggekeken op nos.nl
http://nos.nl/video/218689-allrounders-over-toekomst-sport.html
Ik had ook al gezocht of iemand zo aardig was geweest om het op YouTube te zetten maar dat was (nog) niet het geval.
Ergens blijf ik het maar een rare toestand vinden dat in schaatsen in vergelijking met bv voetbal/rugby er ineens allerlei veranderingen(opzet EK/wel-niet 10km. en andere regeltjes "dr. Bibber") moeten plaatsvinden.
Vraag je je toch af welke (commerciele??) krachten er daadwerkelijk achter al die zogenaamde veranderingen staan en of dat werkelijk bedoeld is om het schaatsen sportief verder te brengen.
Je gaat toch ook niet ineens de speeltijd van voetbal terug brengen van 2 maal 45 minuten naar 6 maal een kwartier of 2 maal 30 minuten alleen maar om de commercie te behagen?? Of de afstand tussen de palen bij rugby te veranderen want dat geeft een beter tv camera beeld ??
De moeder aller sporten is Atletiek en daarvan is de 10 kamp nog het meest van alle sporten het dichtste bij de geest van echte sport gebleven, de overeenkomst tussen deze en het schaats allrounden is treffend, toch zal er niet gauw aan de 10 kamp worden gesleuteld waarom dan wel aan het all rounden??
Omdat de 10 km te lang is?? Je kunt ook stellen dat de 500 meter te lang is voor een sprint en dat die over 100 meter zou moeten gaan want dat is pas echt een sprint, of de 1500 veranderen in 2000 meter want 2000 is een ronder getal.
De kracht van het allrounden is nu juist de enorme diversiteit in de afstanden en net als bij de atletiek tienkamp het geval is komen dan pas de echte atleten tevoorschijn!!
Dit soort traditie en waarden moet je niet eens willen veranderen ook al betekent het dat dan minder landen mee doen of zoiets, wat ik niet geloof zo lang als schaatsen namelijk olympisch is en blijft zullen er deelnemers genoeg te vinden zijn.
Laat de sport gewoon de sport zoals die altijd was en als je dan al wat wilt verbeteren zorg dan voor een betere opleiding voor bv starters, of een internationaal kenniscentrum voor coaches en atleten dan verbeter je de sport pas echt waarin voeding, training methodes, coachopleidingen enz. enz. plaatsvinden, kennisuitwisseling tussen de diverse ijsbanen en ijsmeesters waardoor omstandigheden voor de rijders nog optimaler en vooral eerlijker kunnen worden.
Buigen voor commerciele tv belangen en daarmee traditie de nek omdraaien is wel het laatste wat je zou willen doen.
Of gaan we de volgende maal maar een elfstedentocht niet meer in 1 dag doen maar in elf?? omdat dat beter is commercieel gezien?? Nee toch zeker!!.
En vind je de 10 km echt te lang?? ga dan lekker multitasken!!!
Vraag je je toch af welke (commerciele??) krachten er daadwerkelijk achter al die zogenaamde veranderingen staan en of dat werkelijk bedoeld is om het schaatsen sportief verder te brengen.
Je gaat toch ook niet ineens de speeltijd van voetbal terug brengen van 2 maal 45 minuten naar 6 maal een kwartier of 2 maal 30 minuten alleen maar om de commercie te behagen?? Of de afstand tussen de palen bij rugby te veranderen want dat geeft een beter tv camera beeld ??
De moeder aller sporten is Atletiek en daarvan is de 10 kamp nog het meest van alle sporten het dichtste bij de geest van echte sport gebleven, de overeenkomst tussen deze en het schaats allrounden is treffend, toch zal er niet gauw aan de 10 kamp worden gesleuteld waarom dan wel aan het all rounden??
Omdat de 10 km te lang is?? Je kunt ook stellen dat de 500 meter te lang is voor een sprint en dat die over 100 meter zou moeten gaan want dat is pas echt een sprint, of de 1500 veranderen in 2000 meter want 2000 is een ronder getal.
De kracht van het allrounden is nu juist de enorme diversiteit in de afstanden en net als bij de atletiek tienkamp het geval is komen dan pas de echte atleten tevoorschijn!!
Dit soort traditie en waarden moet je niet eens willen veranderen ook al betekent het dat dan minder landen mee doen of zoiets, wat ik niet geloof zo lang als schaatsen namelijk olympisch is en blijft zullen er deelnemers genoeg te vinden zijn.
Laat de sport gewoon de sport zoals die altijd was en als je dan al wat wilt verbeteren zorg dan voor een betere opleiding voor bv starters, of een internationaal kenniscentrum voor coaches en atleten dan verbeter je de sport pas echt waarin voeding, training methodes, coachopleidingen enz. enz. plaatsvinden, kennisuitwisseling tussen de diverse ijsbanen en ijsmeesters waardoor omstandigheden voor de rijders nog optimaler en vooral eerlijker kunnen worden.
Buigen voor commerciele tv belangen en daarmee traditie de nek omdraaien is wel het laatste wat je zou willen doen.
Of gaan we de volgende maal maar een elfstedentocht niet meer in 1 dag doen maar in elf?? omdat dat beter is commercieel gezien?? Nee toch zeker!!.
En vind je de 10 km echt te lang?? ga dan lekker multitasken!!!
Gast- Gast
Vandaag en morgen World Cup in Salt Lake City.
Opmerkelijk; ik had zaterdag en zondag verwacht.
Vrijdag: dames: 5000; heren: 1500
Zaterdag: dames 1500; heren 10000.
Vanavond alleen een samenvatting op Ned3 vanaf 23.20u.
Wel live op internet vanaf 20.25u. (Misschien zonder commentaar?)
Opmerkelijk; ik had zaterdag en zondag verwacht.
Vrijdag: dames: 5000; heren: 1500
Zaterdag: dames 1500; heren 10000.
Vanavond alleen een samenvatting op Ned3 vanaf 23.20u.
Wel live op internet vanaf 20.25u. (Misschien zonder commentaar?)
Ik las net over het "gezwel Pechstein". Wat jammer dat Veldkamp en anderen zo zelf-verzekerd zijn van Pechstein's schuld dat ze de boel maar verder verzieken. Wat heeft dat nou voor zin. Dat gezeur heeft alleen maar tot gevolg dat Nederland in een slecht daglicht komt te staan. Doping is voor de experts een moeilijke kwestie, dan moeten de trainers gewoon trainen en de schaatsers gewoon schaatsen. Veldkamp, Wust, c.s. weten veel van schaatsen maar bij enige twijfel over een dopingzaak kunnen ze beter hun mond houden. Het zal je maar overkomen dat je zelf beschuldigd en veroordeeld wordt.
Ben het met je eens, Erick.
Persoonlijk ben ik nooit overtuigd geweest van schuld of opzet bij Claudia.
Maar ja, de instanties dachten daar anders over en ze is natuurlijk wel geschorst geweest.
Het bewijs tégen haar was nou niet echt overweldigend.
Vandaag moest ze rijden in de B-groep en daar werd ze natuurlijk wel eerste.
In mijn vorige bericht vergat ik nog de live-link te plaatsen: http://nos.nl/sport/schaatsen/live/
En het is inderdaad zonder commentaar dus ondertussen luister ik naar Radio1: BNN Today en straks Langs de Lijn.
Persoonlijk ben ik nooit overtuigd geweest van schuld of opzet bij Claudia.
Maar ja, de instanties dachten daar anders over en ze is natuurlijk wel geschorst geweest.
Het bewijs tégen haar was nou niet echt overweldigend.
Vandaag moest ze rijden in de B-groep en daar werd ze natuurlijk wel eerste.
In mijn vorige bericht vergat ik nog de live-link te plaatsen: http://nos.nl/sport/schaatsen/live/
En het is inderdaad zonder commentaar dus ondertussen luister ik naar Radio1: BNN Today en straks Langs de Lijn.
Hier een leuke film van het WK Allround 1959, in het oude Bislett Stadion. Volle tribunes! Ik versta er geen barst van, maar toch even genieten.
Leuk filmpje, Erick; pure nostalgie.
Nee, ik versta ook geen noors maar dat maakt niet uit.
Vandaag mooie overwinningen in Salt Lake City:
Marrit Leenstra wint haar eerste goud op de 1500m
en Bob de Jong deed het weer op de 10000m.
1500: 1) Marrit Leenstra; 2) Ireen Wust; 3) Christine Nesbitt
10000: 1) Bob de Jong; 2) Seung-Hoon Lee; 3) Bob de Vries
Opvallend detail: in de B-groep reed Arjen vd Kieft sneller dan Lee...
Bob de Jong 'still going strong': zou hij dat nog kunnen volhouden tot en met Sochi?
Nee, ik versta ook geen noors maar dat maakt niet uit.
Vandaag mooie overwinningen in Salt Lake City:
Marrit Leenstra wint haar eerste goud op de 1500m
en Bob de Jong deed het weer op de 10000m.
1500: 1) Marrit Leenstra; 2) Ireen Wust; 3) Christine Nesbitt
10000: 1) Bob de Jong; 2) Seung-Hoon Lee; 3) Bob de Vries
Opvallend detail: in de B-groep reed Arjen vd Kieft sneller dan Lee...
Bob de Jong 'still going strong': zou hij dat nog kunnen volhouden tot en met Sochi?
Nog twee weekenden te gaan...
Vanaf morgen de finale van de WorldCup-wedstrijden in Heerenveen,
volgend weekend WK-afstanden op de nieuwe indoor-baan van Inzell en dan zit het seizoen er op.
Het programma voor dit weekend:
Vrijdag 4 maart
15.00u - 1e 500 meter Heren
15.45u - 1500 meter Dames
16.45u - 5000 meter Heren
19.25u - Mass start Dames (15 ronden)
Zaterdag 5 maart
14.00u - 1e 500 meter Dames
14.45u - 1500 meter Heren
15.45u - 3000 meter Dames
17.40u - Team Sprint Dames kwalificatie (3 ronden)
17.50u - Team Sprint Heren kwalificatie (3 ronden)
18.05u - Team Sprint Dames finale (3 ronden)
18.10u - Team Sprint Heren finale (3 ronden)
Zondag 6 maart
14.00u - 2e 500 meter Dames
14.45u - 2e 500 meter Heren
15.30u - 1000 meter Dames
16.20u - 1000 meter Heren
17.15u - Mass start Heren (25 ronden)
Bovenstaande tijden zijn onder voorbehoud. Er kunnen nog wijzigingen optreden.
Helaas is het niet (volledig) live op tv.
Wel live op internet maar dan waarschijnlijk zonder commentaar.
Vanaf morgen de finale van de WorldCup-wedstrijden in Heerenveen,
volgend weekend WK-afstanden op de nieuwe indoor-baan van Inzell en dan zit het seizoen er op.
Het programma voor dit weekend:
Vrijdag 4 maart
15.00u - 1e 500 meter Heren
15.45u - 1500 meter Dames
16.45u - 5000 meter Heren
19.25u - Mass start Dames (15 ronden)
Zaterdag 5 maart
14.00u - 1e 500 meter Dames
14.45u - 1500 meter Heren
15.45u - 3000 meter Dames
17.40u - Team Sprint Dames kwalificatie (3 ronden)
17.50u - Team Sprint Heren kwalificatie (3 ronden)
18.05u - Team Sprint Dames finale (3 ronden)
18.10u - Team Sprint Heren finale (3 ronden)
Zondag 6 maart
14.00u - 2e 500 meter Dames
14.45u - 2e 500 meter Heren
15.30u - 1000 meter Dames
16.20u - 1000 meter Heren
17.15u - Mass start Heren (25 ronden)
Bovenstaande tijden zijn onder voorbehoud. Er kunnen nog wijzigingen optreden.
Helaas is het niet (volledig) live op tv.
Wel live op internet maar dan waarschijnlijk zonder commentaar.
De Mass Start is nieuw voor mij. Misschien is het anders dan wat ik me er bij voorstel. Maar als ik een kans had op een medaille in Inzell, dan zou ik niet meedoen met de Mass Start. Volgens mij een veel te grote kans op een blessure.
Leuk filmpje trouwens. Mensen die even over de muur klimmen..dat kon toen nog
En van een Zamboni hadden ze nog nooit gehoord, dus maar een blik Noren op Noren opentrekken met een zwabber om het ijs te dweilen.. Leuke beelden
En van een Zamboni hadden ze nog nooit gehoord, dus maar een blik Noren op Noren opentrekken met een zwabber om het ijs te dweilen.. Leuke beelden
Mies- Moderator
- Aantal berichten : 4075
Leeftijd : 58
De afsluitende 1500m werd gewonnen door Wust, Leenstra 2e.
Maar hun achterstand na de vorige wedstrijden op Nesbitt was al te groot, die konden ze niet meer inhalen en Christine Nesbitt neemt dus de beker mee naar huis.
Eindklassement 1500m dames:
1 - Nesbitt; 2 - Leenstra; 3 - Wust.
Bij de internet-uitzending is dit keer trouwens luid en duidelijk de stadionspeaker te horen.
Dat maakt veel goed bij het gemis van NOS-commentaar.
Een hele vooruitgang t.o.v. vorige uitzendingen die nogal 'stil' waren.
Maar hun achterstand na de vorige wedstrijden op Nesbitt was al te groot, die konden ze niet meer inhalen en Christine Nesbitt neemt dus de beker mee naar huis.
Eindklassement 1500m dames:
1 - Nesbitt; 2 - Leenstra; 3 - Wust.
Bij de internet-uitzending is dit keer trouwens luid en duidelijk de stadionspeaker te horen.
Dat maakt veel goed bij het gemis van NOS-commentaar.
Een hele vooruitgang t.o.v. vorige uitzendingen die nogal 'stil' waren.
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 3 van 5
Permissies van dit forum: