Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Steunfonds 20: 19 t/m 25 mei 2024
WK sprint schaatsen - Pagina 4 EmptyVandaag om 10:44 van MrJohn

» De top-1000 van 2023
WK sprint schaatsen - Pagina 4 EmptyGisteren om 23:18 van Timmus

» Mei 2024
WK sprint schaatsen - Pagina 4 EmptyGisteren om 21:11 van Roche

» Boudewijn De Groot Top 40 (20-05-2024)
WK sprint schaatsen - Pagina 4 EmptyGisteren om 19:03 van Timmus

» Zondag 19 mei: herhaling Timmus Top 1000
WK sprint schaatsen - Pagina 4 EmptyGisteren om 13:57 van Timmus

» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty18.05.24 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty18.05.24 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty18.05.24 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty18.05.24 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty18.05.24 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty18.05.24 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty18.05.24 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty18.05.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty18.05.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty18.05.24 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty18.05.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty18.05.24 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty18.05.24 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty18.05.24 12:47 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty17.05.24 21:38 van Mauricedegier


WK sprint schaatsen

+8
Mark
Dave Evans
Joyce
Jorg
Erwin
Jaap2000
ErickNJ
Kaj
12 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Jaap2000 04.03.11 19:06

En het heren-trio dat vandaag de 5000m won, heeft in dezelfde volgorde het eindklassement! Terechte winnaars, dus.
Het gat tussen Bob de Jong en de nrs 2 e.v. was toch best wel aanzienlijk.
Bob de Jong mag ook zo'n grote cup mee naar huis nemen.
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 65

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Jaap2000 05.03.11 20:14

Bij de dames worden voor het eindklassement de resultaten van de 3000m en 5000m gecombineerd. Bij de heren geldt dit voor de 5000m en de 10000m.
Ik vroeg me af op welke manier de resultaten dan gecombineerd worden en ben op zoek gegaan in de ISU-reglementen. Het antwoord heb ik niet gevonden.
Daarom ga ik er maar van uit dat het aantal punten per race bij elkaar worden opgeteld om zo tot een gecombineerd klassement te komen. Dat lijkt me het meest logisch.

Wat ik wel tegenkwam is een paragraaf over het prijzengeld. Iets waarover eigenlijk nooit gesproken wordt, terwijl we bij bv. tennis wel altijd te horen krijgen wat de winnaar van Wimbledon opstrijkt.

Bij deze het lijstje:

WK sprint schaatsen - Pagina 4 1299336407-820

De linkerkolom is dus voor het eindklassement; rechts per individuele race.

Onder deze paragraaf staat nog vermeld dat de ISU het geld overmaakt aan de nationale organisatie, in ons geval zal dat de KNSB zijn.
Rest de vraag hoeveel de rijder hiervan uiteindelijk op zijn rekening krijgt en hoeveel er bij de KNSB, het team en de sponsor aan de strijkstok blijft hangen.
Dat vermeld het ISU-reglement uiteraard niet...

Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 65

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Jaap2000 06.03.11 18:05

Eindstand WorldCup Klassement:

DAMES
500m
1 – Jenny Wolf (GER)
2 – Sang-Hwa Lee (KOR)
3 – Margot Boer (NED)

1000m
1 – Heather Richardson (USA)
2 – Christine Nesbitt (CAN)
3 – Margot Boer (NED)

1500m
1 – Christine Nesbitt (CAN)
2 – Marrit Leenstra (NED)
3 – Ireen Wust (NED)

3000m / 5000m (gecombineerd)
1 – Martina Sablikova (CZE)
2 – Stephanie Beckert (GER)
3 – Jileanne Rookard (USA)

HEREN
500m
1 – Kang-Seok Lee (KOR)
2 – Kyou-Hyuk Lee (KOR)
3 – Joji Kato (JAP)

1000m
1 – Stefan Groothuis (NED)
2 – Kyou-Hyuk Lee (KOR)
3 – Shani Davis (USA)

1500m
1 – Shani Davis (USA)
2 – Havard Bokko (NOR)
3 – Stefan Groothuis (NED)

5000m / 10000m (gecombineerd)
1 – Bob de Jong (NED)
2 – Ivan Skobrev (RUS)
3 – Bob de Vries (NED)

Buiten mededinging (demonstratieonderdelen):

Massastart Dames
1 – Mariska Huisman (NED)
2 – Andrea Sikkema (NED)
3 – Carla Zielman (NED)

Massastart Heren
1 – Jorrit Bergsma (NED)
2 – Rob Hadders (NED)
3 – Bob de Jong (NED)

TeamSprint Dames
1 – Team Friesland-1
2 – Team NH/Utrecht
3 – Team Zuid Holland
4 – Team Friesland-2

TeamSprint Heren
1 – Team Zuid-Holland
2 – Team Overijssel
3 – Team Friesland
4 – Team NB/L/Z
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 65

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Erwin 06.03.11 23:31

Zo'n World Cup zou toch eigenlijk gewoon moeten bepalen wie zich werelds beste mag noemen. De eindstand van de World Cup is diegene die het hele seizoen de beste is geweest. Maar toch moeten er volgende week nog WK afstanden worden verreden, waarna iemand die het hele seizoen niet gepresteerd heeft zomaar zichzelf de beste van de wereld mag noemen. Dat is een beetje raar eigenlijk. Iemand die toevallig een geweldige dag heeft mag zich dan voor een jaar wereldkampioen worden, terwijl die het hele jaar is verslagen door een ander. Iets klopt daar niet in.

Je ziet dat goed terug in het veldrijden. Als één iemand het uithangbord is geweest van het veldrijden dan is het Sven Nijs. Alom zal hij gezien worden als de beste veldrijder van het afgelopen decennium. Maar hoe vaak is hij wereldkampioen geworden? Slechts één keer. Omdat op die dag net even een ander een betere dag had.

Doe mij maar gewoon een wereldkampioenschap op basis van een heel seizoen. Zoals in de Formule 1. 20 races en diegene met de meeste punten op het eind mag zich wereldkampioen noemen.
Erwin
Erwin
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 40

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  ErickNJ 07.03.11 1:14

Ik ben het eigenlijk wel een beetje met je eens Erwin. De wedstrijden in Inzell hebben voor mij niet zoveel zin. Wat ik wel zou willen zien is een prijs voor de snelste tijd in een seizoen. Ze zouden de laatste worldcup wedstrijd van het seizoen in Salt Lake of Calgary moeten houden (of misschien in dat nieuwe stadion in Kazakhstan). Dan kan iedereen zich daar op voorbereiden, ook diegenen die niet zo nodig een heel seizoen met de worldcup mee willen doen maar wel graag een hele winter willen trainen om misschien een wereldrecord te verbreken.
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2375
Registratiedatum : 20-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Jaap2000 07.03.11 10:15

Uit verschillende reacties die ik het afgelopen weekend hoorde, bleek dat de rijd(st)ers daar zelf anders over denken en de WK-afstanden in Inzell belangrijker vinden.
Een aantal toppers van de dames heeft zelfs bewust de WC 3000m (zatedag jl.) laten schieten omdat die afstand in Inzell op donderdag a.s. alweer op het programma staat.
In Inzell is het programma over maar liefst 4 dagen uitgesmeerd en begint dus al op donderdag!


Laatst aangepast door Jaap2000 op 11.03.11 10:14; in totaal 1 keer bewerkt
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 65

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  MrJohn 07.03.11 10:52

Jaap, weet jij als onze schaatsexpert of de wedstrijden a.s donderdagmiddag en vrijdagmiddag afgezien van de live-uitzendingen ook 's avonds nog ergens in herhaling cq samenvatting te zien zijn ?

Dit voor de werkenden onder ons Smile
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16671
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Jaap2000 09.03.11 18:43

Op speciaal verzoek van MrJohn het tv-schema:
Het lijkt er op dat de NOS alles live uitzendt.
Donderdag vanaf 15.25u en vrijdag vanaf 13.55u. Verder kan ik nog niet vooruit kijken in de online tv-gids.
Een aparte samenvatting is niet ingepland, daarvoor zijn misschien hooguit een paar minuten beschikbaar in het sportjournaal van 18.45-19.00u.

Voor Eurosport kan ik geen garanties geven. Ze zijn daar in ieder geval niet erg consistent in de berichtgeving.
Volgens tvgids.nl is er donderdagavond een uitzending van 18.30-20.00u.
Volgens eurosport.nl is er donderdagavond een uitzending van 19.30-20.30u.
Vrijdag en zaterdag niets, en dan zondagmiddag weer van 16.45-17.45u.



MrJohn schreef:Dit voor de werkenden onder ons Smile
Off-topic, maar in reactie op het vorige bericht:
Voor wat betreft 'de werkenden': daar reken ik mezelf ook nog steeds toe. Maar het leven van een ZZP'er gaat de laatste jaren niet over rozen. Soms werkweken van 60 uur, en dan weer even helemaal niets. En dan kan ik niet bij het UWV aankloppen. Bovendien leg ik mezelf beperkingen op: ik weiger doorgaans opdrachten korter dan twee maanden omdat ik me niet als veredelde uitzendkracht wil laten misbruiken en ik beperk me tot het noorden van het land. De zuidgrens ligt bij Zwolle / Apeldoorn (Belastingdienst) omdat die plaatsen nog redelijk makkelijk over de snelweg te bereiken zijn. Vanuit Groningen ben ik sneller in Apeldoorn dan in Leeuwarden…
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 65

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Jaap2000 09.03.11 18:49

Het programma voor de WK Afstanden in Inzell.

Donderdag 10 maart
15.30u - 1500m heren
16.30u - 3000m dames

Vrijdag 11 maart
14.00u - 1000m heren
14.55u - 1500m dames
15.50u - 5000m heren

Zaterdag 12 maart
12.00u - 1000m dames
12.55u - 10000m heren
15.25u - 5000m dames

Zondag 13 maart
12.00u - 1e 500m dames
12.45u - 1e 500m heren
13.30u - 2e 500m dames
14.15u - 2e 500m heren
15.30u - Team Pursuit dames
16.15u - Team Pursuit heren

Alles onder voorbehoud, want:

Zorgen om organisatie Inzell

Van onze speciale verslaggevers
INZELL - De organisatie van het wereldkampioenschap afstanden in Inzell baart Nederland grote zorgen. In januari was al bekend dat de overdekte ijsbaan niet op tijd klaar zou zijn.

Afgelopen week meldde Telesport al dat de vele vips genoegen moeten nemen met een zitplaats op de betonnen staantribune. Nu de deelnemende landen in Inzell zijn aangekomen, blijken er diverse organisatorische problemen onopgelost.
Bondscoach Wopke de Vegt: „De verschillende schema’s zijn nog niet klaar. Ook is het nog onbekend wanneer de dweilpauzes zijn en ook over het protocol voor dit weekeinde bestaat onduidelijkheid. Het ijs is op dit moment goed. Alleen ligt er op het binnenterrein een laag betonmortel. Wat gaat daarmee gebeuren als het stadion vol zit? Ik ben benieuwd of het ijs dan nog schoon blijft.”


Interview met Wopke: http://schaatsen.nl/videos/play/1121573-nieuwe-hal-inzell-mogelijk-recordsnel


Voor lotingen en uitslagen: http://schaatsen.nl/wk-afstanden (Laatste tabblad; de loting voor morgen staat er al).
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 65

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  MrJohn 09.03.11 21:36

Bedankt voor de informatie over uitzendingen en tijden Jaap !

Sterkte overigens met je werk, het valt niet mee in deze onzekere tijden.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16671
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  ErickNJ 09.03.11 21:48

Goed nieuws of slecht nieuws? Een nieuw Thialf is mooi, maar 100 miljoen?

http://nos.nl/artikel/224318-heerenveen-verkiest-nieuwbouw-thialf.html

In Salt Lake hebben ze er twee ijshockeybanen midden in de 400 meter baan liggen, and er ligt ook nog een atletiekbaan omheen. Op die manier krijgen ze wat meer gebruik van het stadion. En ook daar wordt elk jaar geld aan verloren, dus ik ben bang dat het met Thialf niet beter wordt. Zie ook:

http://nos.nl/artikel/195862-gemeenten-worstelen-met-financiering-ijsbanen.html

http://nos.nl/artikel/196007-geen-wks-meer-in-thialf.html
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2375
Registratiedatum : 20-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Jaap2000 09.03.11 22:28

Ja, de exploitatie van een ijsbaan zal altijd een probleem zijn.
Maar Heerenveen wil nu eenmaal dé sportstad van Noord-Nederland zijn en heeft een reputatie hoog te houden. Maar liever niet met teveel gemeenschapsgeld, ook al hebben we er allemaal plezier van.
Het enige nadeel dat Heerenveen heeft is dat het nu eenmaal een laaglandbaan is en daar verander je weinig aan. Veel records zullen er niet meer gereden worden, ook niet in een nieuwe hal.
V.w.b. dé sportstad van Noord-Nederland is Heerenveen al jaren goed op weg. SC Heerenveen (voetbal) heeft een prachtig stadion, met daarnaast meer mooie sportfaciliteiten zoals bv. een grote turnhal waar de topturnsters bij wijze van spreken dag en nacht terecht kunnen. Ik ben er regelmatig geweest met mijn dochter die daar ook trainde. Er zijn in Nederland eigenlijk maar twee andere vergelijkbare turnhallen.
Het is de bedoeling dat het nieuwe Thialf ook op dit sportcomplex gebouwd gaat worden.
Men moet dan ook meer ruimte geven voor zgn. 'zomerijs', desnoods kunstijs zodat er het hele jaar door getraind kan worden.

En dan de sfeer in Thialf... Als je de WC-finale van het afgelopen weekend hebt gezien: daar kan geen enkel stadion ter wereld tegenop. Dat mag niet verloren gaan.

Dus: op zoek naar sponsors voor het nieuwe Thialf !

Het verbaasde me wel in één van die artikelen te lezen dat Kardinge (Groningen) het meest verliesgevend is. Ik nam daar ieder jaar een '12-ritten-kaart' om in de winter één keer per week baantjes te trekken. Daar kwam ik altijd 's avonds en dan was het me toch druk... altijd uitkijken dat je niet ondersteboven gereden werd (want ik ben maar een gewone recreant). Daar liggen trouwens op het middenterrein tennisbanen, die 's avonds ook altijd bezet waren.
Ijshockey... tsja, da's geen grote sport in NL. Er zijn maar een paar aansprekende clubs. Ik geloof niet dat die van Heerenveen daar toe behoort.

Kortom: tijd voor creatieve geesten en sponsors om een nieuw Thialf mogelijk te maken. Met minder energieverbruik dan het huidige Thialf, want dat is de grootste slokop.
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 65

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Dave Evans 09.03.11 23:01

Jazekers heeft Heerenveen wel een top ijshockeyclub. Misschien wel de bekendste van Nederland? De Flyers!
Met name in de jaren '80 waren ze top, zeer succesvol zelfs tot in Europa! Hoe ze er nu voor staan weet ik eigenlijk niet.......

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Jaap2000 10.03.11 17:08

En "we" hebben het eerste goud binnen!

Het begon wat problematisch: om onduidelijke redenen werden de races van de 1500 en de 3000 omgewisseld.
En tot overmaat van ramp viel vlak voor het begin van de eerste race de stroom uit in het stadion. De zorgen over de organisatie waren dus niet helemaal ongegrond.
Gelukkig was het probleem vrij snel opgelost en begon de eerste race slechts 10 minuten te laat. Het ijs was echter niet zo snel als voorspeld; er werd geklaagd dat het te zacht was.
Dat lijken me eenvoudigweg aanloop-problemen, nu er voor het eerst met publiek geschaatst wordt. Kan me nog herinneren dat het bij de eerste wedstrijden in het overdekte Thialf ook een probleem was om het binnenklimaat onder controle te krijgen. Publiek brengt nu eenmaal vocht mee naar binnen.

Maar de uitslag maakte veel goed: Ireen Wust haalde goud in 4.01.56; op slechts 11/100 gevolgd door Martina Sablikova. Het gat met de rest was groter: Stephanie Beckert werd 3e in 4.04.28
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 65

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Gast 10.03.11 17:53

En wat een superoverwinning van Bokko!
Ik gunde het hem zo, ontroerend moment!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Jaap2000 10.03.11 18:00

Inderdaad, eindelijk goud voor Havard Bokko, hij vocht zich terug van een achterstand op Davis. Het is Bokko van harte gegund.
Helaas geen NL-medailles maar de tijden lagen wel heel dicht bij elkaar.
Stephan Groothuis (weer) vierde; Tuitert en Kuipers 11e en 12e.
2e: Davis; 3e: Makowsky.
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 65

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Jaap2000 10.03.11 23:20

Zojuist hoorde ik in Nieuwsuur dat Mark Tuitert op de 1500m is gedisqualificeerd door Dr. Bibber... Crying or Very sad
Er was mij niets opgevallen. Heb de video teruggezocht bij de NOS maar daar zit de race van Mark helaas niet bij.
Wel viel het me op dat Bokko bij het uitkomen van de laatste (binnen)bocht zowel met zijn linker- als rechterschaats volledig over de lijn gaat. Dat mocht dan blijkbaar weer wel.
Inzell heeft het nadeel dat het nogal krappe bochten heeft. Andere banen hebben meestal iets ruimere bochten. Daar zijn regels voor, binnen welke marges de radius van de bochten moet vallen. Dat kan nog spannend worden bij de 500m waar de meesten altijd al moeite hebben om in de binnenbocht binnen de lijnen te blijven.

En dan nog iets ludieks: nadat Ireen Wust na haar gouden race van de 3000m de achterkant van de medaille eens goed bekeek, stond daar: 10000 M (men)...
Dat is al de tweede keer dit seizoen dat ze de verkeerde medaille kreeg uitgereikt. Very Happy

Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 65

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Jaap2000 11.03.11 14:40

Weer 2 medailles erbij: zilver en brons.
1000m: 1) Shani Davis; 2) Kjeld Nuis; 3) Stephan Groothuis.
Stephan vloog in de één na laatste ronde wel gigantisch uit de binnenbocht, dus het is misschien nog even afwachten wat Dr Bibber hiervan vindt.
Simon Kuipers werd 6e.
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 65

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Jaap2000 11.03.11 15:32

Bij dit soort uitslagen met een geheel oranje podium begin ik toch even heerlijk chauvinistisch te glimlachen:
1500m Dames:
1) Ireen Wust; 2) Diane Valkenburg; 3) Jorien Voorhuis
Jorien verving Marrit Leenstra die zich wegens ziekte moest afmelden.
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 65

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Jaap2000 11.03.11 17:50

De laatste race van vandaag was de meest spectaculaire en leverde Bob de Jong goud op!
5000m: 1) Bob de Jong; 2) Seung-Hoon Lee; 3) Ivan Skobrev.
Het verschil tussen 1 en 2 was bijna 2 volle seconden, het verschil tussen 2 en 3: 2/100.
Wouter OldeHeuvel werd zevende.
Jan Blokhuijsen gediskwalificeerd; ditmaal niet door Dr Bibber maar omdat hij in de bocht overduidelijk over de lijn en de blokjes ging. En dat mag nu eenmaal al jarenlang niet want dat is gewoon afsnijden. Het verbaasd me dat hij dat zelf niet in de gaten had.
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 65

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  ErickNJ 11.03.11 21:18

Voor degenen die meedoen om de medailles is dit een geweldig evenement. En mooi dat Nederland vandaag 6 van de 9 medailles gewonnen heeft. Maar voor de schaatsers onderaan in het klassement heb ik toch mijn twijfels. Bij zwemmen en atletiek (bijvoorbeeld) kun je een heel seizoen trainen met als doel om op het WK je eigen PR te verbeteren. Zelfs als je "maar" de 20e van de wereld bent, kun je op die manier toch een goed seizoen hebben. Bij het schaatsen is dat een stuk moeilijker. Je kunt niet zeggen of je als nummer 20 het goed of slecht gedaan hebt. Daarom ben ik er een voorstander van om de WK Afstanden altijd in Salt Lake of Calgary te houden.
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2375
Registratiedatum : 20-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  sowhat 11.03.11 21:51

Ik ben erg blij voor Bob. Hij is de leukste schaatser van het peleton en dat wil ik maar gezegd hebben. De 10 is ook voor hem!

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Jaap2000 12.03.11 12:43

Geen hattrick voor Ireen Wust maar in het interview na afloop vatte ze het sportief op want was wel tevreden over haar eigen race en '2x goud, 1x zilver is toch ook mooi?'.

1000m dames: 1) Christine Nesbitt; 2) Ireen Wust; 3) Heather Richardson
Marrit Leenstra werd 4e (blijkbaar toch nog niet 100% hersteld nadat ze gisteren zwak, ziek en misselijk was). Margot Boer werd zesde.

Morgen heeft Ireen nog kans op een medaille in de ploegenachtervolging.
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 65

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Jaap2000 12.03.11 15:29

Bob de Jong was fenomenaal door zijn PR met maar liefst 5 seconden te verbeteren: goud op de 10000m!
Hij verbeterde zijn PR met 5 seconden, lag 11,5 sec voor op de onofficiële nr 2 (Arjen vd Kieft) en maar liefst 16,5 sec voor op de officiële nr 2.
1) Bob de Jong; 2) Bob de Vries 3) Ivan Skobrev. Goud en zilver voor de tweemans-Bob Very Happy
Commentaar van de NOS bij de 8800-meter passage van De Jong tegen Lee: "Lee is geknakt, gebroken, gefileerd en gebraden"...
Lee werd uiteindelijk 4e, 20,6 sec achter Bob de Jong.

Arjen vd Kieft mag balen en zal hopelijk deze fout niet nog een keer maken: hij was vergeten zijn transponder om de enkel te doen en werd daarom gedisqualificeerd. Balen, want zijn tijd was uitstekend: goed voor zilver en dan zou het een volledig oranje podium geweest zijn.
Ik kan me wel voorstellen dat je in de opperste concentratie voor aanvang van de race zoiets simpelweg vergeet. Iemand zou daarop kunnen controleren: de coach of een official.

Wat mij betreft wel eervolle vermeldingen voor Shane Dobbin (NZL, 13.17.56) en Joshua Lose (AUS, 13.39.72). Ik denk dat we vooral Dobbin nog wel eens vaker en hoger terug zullen zien.

Voor de sport zou het wel leuk zijn als er eens iemand van 'down under' op het podium komt.
Een Argentijn hebben we al eens gehad (maar niet op het podium); skeeleren is in Zuid-Amerika een grote sport dus daar moeten in potentie ook goede schaatsers tussen zitten.
Dan ontbreekt alleen het Afrikaanse continent nog...

Zometeen de laatste afstand voor vandaag: 5000m dames.
Daar verwacht ik eerlijk gezegd geen oranje medailles maar hoop toch wel op een mooie strijd.


Laatst aangepast door Jaap2000 op 12.03.11 15:34; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Kleine aanvulling)
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 65

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Jaap2000 12.03.11 17:09

Jaap2000 schreef:Zometeen de laatste afstand voor vandaag: 5000m dames.
Daar verwacht ik eerlijk gezegd geen oranje medailles maar hoop toch wel op een mooie strijd.

Er zijn van die momenten dat ik helemaal niet blij ben dat mijn voorspelling uitkomt maar het was toch een mooie strijd, aangewakkerd door de rivaliteit tussen Beckert en Pechstein die elkaar blijkbaar niet kunnen luchten of zien.
Helaas kregen we de prijsuitreiking niet meer live te zien. Ben wel benieuwd hoe dat gegaan is.
1) Martina Sablikova; 2) Stephanie Beckert; 3) Claudia Pechstein
Diane Valkenburg werd 5e, Jorien Voorhuis 9e en Linda de Vries 11e.

Morgen de laatste dag.
Voor zowel de dames als de heren: 2x500m en Ploegenachtervolging.
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 65

Terug naar boven Ga naar beneden

WK sprint schaatsen - Pagina 4 Empty Re: WK sprint schaatsen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum