Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011
+13
Kaj
Timmus
LarryMullen
Grafmat
Jaap2000
MrJohn
Ries
Dave Evans
Paapke
Mauricedegier
Jorg
sowhat
Erwin
17 plaatsers
Pagina 3 van 25
Pagina 3 van 25 • 1, 2, 3, 4 ... 14 ... 25
Re: Voetbal-topique seizoen 2010 - 2011
Van Litmanen is het niet ver naar Berbatov. Die ook dit weekend fantastisch scoorde, met jawel...
Een omhaal. Jammer dat het filmpje dat ik wil posten geblokkeerd is
Een omhaal. Jammer dat het filmpje dat ik wil posten geblokkeerd is
Ehhh.....
Stekelenburg - eigen jeugd
v/d Wiel - eigen jeugd
Alderweireld - eigen jeugd
Vertonghen - eigen jeugd
Anita - eigen jeugd
de Zeeuw
Siem de Jong - eigen jeugd
Enoh
Suarez
El Hamdoui
Emmanuelson - eigen jeugd
En op welke plaats staan ze ook alweer?
Stekelenburg - eigen jeugd
v/d Wiel - eigen jeugd
Alderweireld - eigen jeugd
Vertonghen - eigen jeugd
Anita - eigen jeugd
de Zeeuw
Siem de Jong - eigen jeugd
Enoh
Suarez
El Hamdoui
Emmanuelson - eigen jeugd
En op welke plaats staan ze ook alweer?
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Dave, het gaat me om de kwaliteit van de jeugdopleiding en die is flink minder dan dat het was.
Het geld gaat naar de verkeerde dingen.
Het geld gaat naar de verkeerde dingen.
Gast- Gast
Johan is een grootheid en een ware voetbalgod die gewoon bezorgd is om zijn cluppie en dat mag. Maar om zo ongenuanceerd uit te halen gaat mij een brug te ver en ik begin zelfs te denken of het spook van dementie in Spanje is aangeland.
Het gaat hier niet om gelijk hebben het gaat hier om pure macht en Johan merkt dat zijn rol zowel bij Ajax als bij Barcelona langzaam maar zeker uitgespeeld is en dus gaat die als een dol geworden stier woest briesend de Arena in echter ik voorspel nu al een grote nederlaag voor JC en in samenhang daarmee zijn roeptoeterblaadje de Telegrof.
Laten we zijn kritiek eens nader beschouwen:
1) De club moet in handen komen van "echte" Ajaxcieden??
Mag ik dan wel eerst een definitie van wat dat dan is een "echte' Ajaxcied??
Verder is het bestuur van Ajax en zeker de Voorzitter van dat college al veel langer lid van de vereniging Ajax dan JC sterker JC moest zelfs nog geboren worden toen Coronel al lid was dus waar heeft Johan het over?? De algemeen directeur van Ajax vd Boog komt voort uit de boezem van de club, in de zo onder kritiek staande "opleiding" is ruim 85% van de opleiders een ex-voetballer van Ajax. Dhr. vd Boog is trouwens toen benoemd met volledige instemming van de JC protege M. v. B. uit U. die toen als gewoon trainer zijnde de macht had gekregen om de komst van vd Boog tegen te houden zulks is niet geschied. Dus is de aanname terecht dat vd Boog toen is benoemd met minimaal de instemming van JC en ik vermoed zelfs de toestemming van JC dus waar heb die gozer het eigenlijk over??
2. De financieen.
Dankzij de zo verfoeide beursgang heeft ene MvB uit U. met kennisname van en in en toestemming van ene JC uit B. een kleine 40 miljoen van de laatste in de kas zittende euro's mogen verkwanselen aan zogenaamde Z(wakzinnig)voetballers de namen zal ik niet noemen die mogen bekend zijn.
3. De huidige aankopen
JC gaat hier voor het gemak maar even voorbij aan de ietwat veranderde markt ten opzicht van toen hij nog wel actief was, de grote geldstromen gaan nu eenmaal aan ons landje voorbij leuk of niet maar wel een feit en de harde realiteit. We mogen, nee MOETEN, hier te lande blij wezen dat er nog sowieso B nivo voetballers als Suarez en Ruiz in deze competitie willen spelen. Het feit is nu eenmaal zo dat geld in het voetbal alles bepaald en zeker heden te dage, de ouwe romantiek waar JC schijnaar zo naar verlangt de romantiek van spelen voor een dropveter en een comsumptiebon liggen nu eenmaal ver achter ons.
4. Het rendement van de opleiding.
Feit is dat geen enkele club in europa zulke rendementscijfers kan laten zien over zijn jeugdafdeling als Ajax dat in de afgelopen 10 jaar heeft gepresteerd.
Ik meen toch te weten (eventueel zoeken ze dat maar op) dat een gigantisch groot percentage van de jeugdvoetballers van Ajax doorstroomt naar een andere BVO of zelfs Ajax 1 bereikt. De financieele konsekwenties hiervan en dan vooral de "netto" opbrengst van de opleidingsvergoedingen/transfersommen zijn van absoluut levensbelang voor de club Ajax.
5. De trainer.
De laatste maal dat JC zich met de keuze van een oefenmeester bemoeide heeft dat de club Ajax bijna 75 miljoen euro gekost aan verlies op transfers en uitgaven voor nieuwe spelers plus een onwerkbare salarishuishouding die nu nog steeds invloed heeft op de financieele ruimte van de club.Dit door JC vormgegeven beleid heeft ervoor gezorgd dat binnen vijf jaar Ajax van de rijkste club van Nederland naar een stelletje armoedezaaers heeft gebracht!! Johan bedankt nog he!!!! of nee liever maar niet bedankt!!!! Tevens mag de huidige club Ajax god op zijn blote knieen bedanken dat een trainer als Jol nog wel eergevoel en kloten heeft om deze club te trainen en te proberen weer wat neer te zetten waar de club mee vooruit kan, bedenk goed dat Martin Jol zowel in Duitschlande alsmede in England een zeer gerespecteerde trainer/coach is die bij
een hele horde clubs uit die landen hoog op het verlanglijstje staat.
6. Algemeen
JC gaat in zijn kritiek compleet voorbij aan het feit dat de huidige structuur van Ajax een uitvloeisel is uit het rapport Coronel waar hij nota bene zelf zijn zegening toen aan heeft gegeven!!! Bijzonder zwak en vooral erg laf om deze mensen dan nu op deze wijze een mes in de rug te steken.
Overigens is het een feit dat qua rendement qua spelers ene Louis van Gaal veel beter heeft gepresteerd als trainer/coach/technisch directeur dan JC zelf in zijn tijden bij Ajax dus wie nu de echte Ajaxcied is laat ik dan maar even in het midden.
Slot:
Als voetballer blijf ik JC onnavolgbaar vinden en waarlijk een unieke verschijning maar met zijn kritiek nu slaat hij niet alleen de plank mis, maar laat ook zien welk een machtswellusteling hij nu echt is en alles draait alleen maar om het feit dat zijn loophondje Keje Molenaar niet de directeur is geworden en dat al zijn zogenaamde deskundige vrindjes er langzaam maar zeker bij Ajax zijn uitgesodemieterd. Verder vergeet JC even dat hoeveel talent er ook is het unieke talent van hemzelf of van Marco van B. of een Dennis B. of noem ze allemaal maar op niet iedere dag aan de hemelpoort van Ajax verschijnen. De maatschappij waarin we nu leven is een volstrekt andere dan die waarin JC is grootgebracht, meer keuzes, meer geld, meer aandacht, meer verleidingen het is een wonder dat er nog jongens zijn als een Wesley Sneyder die in hun opleiding zoveel opofferingen konden brengen maar helaas 80% van de huidige talenten bezwijkt onder de aandacht, de druk enz. enz. en dat heeft geen kloot met het nivo van de opleiding te maken.
Conclusie :
JC ga en geniet van het leven zou ik zeggen en word vooral een echte pensionado!! neem een glas, doe een plas en mijmer verder hoe het ooit eens was maar hou asjeblieft gewoon nu maar eens je muil dicht want die onzin die je nu verkoopt is bijna lachwekkend te noemen.
Het gaat hier niet om gelijk hebben het gaat hier om pure macht en Johan merkt dat zijn rol zowel bij Ajax als bij Barcelona langzaam maar zeker uitgespeeld is en dus gaat die als een dol geworden stier woest briesend de Arena in echter ik voorspel nu al een grote nederlaag voor JC en in samenhang daarmee zijn roeptoeterblaadje de Telegrof.
Laten we zijn kritiek eens nader beschouwen:
1) De club moet in handen komen van "echte" Ajaxcieden??
Mag ik dan wel eerst een definitie van wat dat dan is een "echte' Ajaxcied??
Verder is het bestuur van Ajax en zeker de Voorzitter van dat college al veel langer lid van de vereniging Ajax dan JC sterker JC moest zelfs nog geboren worden toen Coronel al lid was dus waar heeft Johan het over?? De algemeen directeur van Ajax vd Boog komt voort uit de boezem van de club, in de zo onder kritiek staande "opleiding" is ruim 85% van de opleiders een ex-voetballer van Ajax. Dhr. vd Boog is trouwens toen benoemd met volledige instemming van de JC protege M. v. B. uit U. die toen als gewoon trainer zijnde de macht had gekregen om de komst van vd Boog tegen te houden zulks is niet geschied. Dus is de aanname terecht dat vd Boog toen is benoemd met minimaal de instemming van JC en ik vermoed zelfs de toestemming van JC dus waar heb die gozer het eigenlijk over??
2. De financieen.
Dankzij de zo verfoeide beursgang heeft ene MvB uit U. met kennisname van en in en toestemming van ene JC uit B. een kleine 40 miljoen van de laatste in de kas zittende euro's mogen verkwanselen aan zogenaamde Z(wakzinnig)voetballers de namen zal ik niet noemen die mogen bekend zijn.
3. De huidige aankopen
JC gaat hier voor het gemak maar even voorbij aan de ietwat veranderde markt ten opzicht van toen hij nog wel actief was, de grote geldstromen gaan nu eenmaal aan ons landje voorbij leuk of niet maar wel een feit en de harde realiteit. We mogen, nee MOETEN, hier te lande blij wezen dat er nog sowieso B nivo voetballers als Suarez en Ruiz in deze competitie willen spelen. Het feit is nu eenmaal zo dat geld in het voetbal alles bepaald en zeker heden te dage, de ouwe romantiek waar JC schijnaar zo naar verlangt de romantiek van spelen voor een dropveter en een comsumptiebon liggen nu eenmaal ver achter ons.
4. Het rendement van de opleiding.
Feit is dat geen enkele club in europa zulke rendementscijfers kan laten zien over zijn jeugdafdeling als Ajax dat in de afgelopen 10 jaar heeft gepresteerd.
Ik meen toch te weten (eventueel zoeken ze dat maar op) dat een gigantisch groot percentage van de jeugdvoetballers van Ajax doorstroomt naar een andere BVO of zelfs Ajax 1 bereikt. De financieele konsekwenties hiervan en dan vooral de "netto" opbrengst van de opleidingsvergoedingen/transfersommen zijn van absoluut levensbelang voor de club Ajax.
5. De trainer.
De laatste maal dat JC zich met de keuze van een oefenmeester bemoeide heeft dat de club Ajax bijna 75 miljoen euro gekost aan verlies op transfers en uitgaven voor nieuwe spelers plus een onwerkbare salarishuishouding die nu nog steeds invloed heeft op de financieele ruimte van de club.Dit door JC vormgegeven beleid heeft ervoor gezorgd dat binnen vijf jaar Ajax van de rijkste club van Nederland naar een stelletje armoedezaaers heeft gebracht!! Johan bedankt nog he!!!! of nee liever maar niet bedankt!!!! Tevens mag de huidige club Ajax god op zijn blote knieen bedanken dat een trainer als Jol nog wel eergevoel en kloten heeft om deze club te trainen en te proberen weer wat neer te zetten waar de club mee vooruit kan, bedenk goed dat Martin Jol zowel in Duitschlande alsmede in England een zeer gerespecteerde trainer/coach is die bij
een hele horde clubs uit die landen hoog op het verlanglijstje staat.
6. Algemeen
JC gaat in zijn kritiek compleet voorbij aan het feit dat de huidige structuur van Ajax een uitvloeisel is uit het rapport Coronel waar hij nota bene zelf zijn zegening toen aan heeft gegeven!!! Bijzonder zwak en vooral erg laf om deze mensen dan nu op deze wijze een mes in de rug te steken.
Overigens is het een feit dat qua rendement qua spelers ene Louis van Gaal veel beter heeft gepresteerd als trainer/coach/technisch directeur dan JC zelf in zijn tijden bij Ajax dus wie nu de echte Ajaxcied is laat ik dan maar even in het midden.
Slot:
Als voetballer blijf ik JC onnavolgbaar vinden en waarlijk een unieke verschijning maar met zijn kritiek nu slaat hij niet alleen de plank mis, maar laat ook zien welk een machtswellusteling hij nu echt is en alles draait alleen maar om het feit dat zijn loophondje Keje Molenaar niet de directeur is geworden en dat al zijn zogenaamde deskundige vrindjes er langzaam maar zeker bij Ajax zijn uitgesodemieterd. Verder vergeet JC even dat hoeveel talent er ook is het unieke talent van hemzelf of van Marco van B. of een Dennis B. of noem ze allemaal maar op niet iedere dag aan de hemelpoort van Ajax verschijnen. De maatschappij waarin we nu leven is een volstrekt andere dan die waarin JC is grootgebracht, meer keuzes, meer geld, meer aandacht, meer verleidingen het is een wonder dat er nog jongens zijn als een Wesley Sneyder die in hun opleiding zoveel opofferingen konden brengen maar helaas 80% van de huidige talenten bezwijkt onder de aandacht, de druk enz. enz. en dat heeft geen kloot met het nivo van de opleiding te maken.
Conclusie :
JC ga en geniet van het leven zou ik zeggen en word vooral een echte pensionado!! neem een glas, doe een plas en mijmer verder hoe het ooit eens was maar hou asjeblieft gewoon nu maar eens je muil dicht want die onzin die je nu verkoopt is bijna lachwekkend te noemen.
Gast- Gast
Journey, Johan baseerde zijn betoog juist op een rapport dat gemaakt is door Coronel.
Je hebt natuurlijk wel een punt dat de tijden flink veranderd zijn.
Jochies van 13 worden nu al opgehaald door Engelse clubs bijvoorbeeld.
Het maakt het inderdaad een stuk lastiger om de echte talenten de volledige jeugdopleiding te laten doorlopen.
Wat mij betreft gaan we terug naar een systeem dat er hooguit 3 buitenlanders in je team mogen spelen.
Helaas mag dat niet van het instituut Europa.
Jammer. Het was bizar om vorige week te zien dat Inter zonder Italianen speelde.
Je hebt natuurlijk wel een punt dat de tijden flink veranderd zijn.
Jochies van 13 worden nu al opgehaald door Engelse clubs bijvoorbeeld.
Het maakt het inderdaad een stuk lastiger om de echte talenten de volledige jeugdopleiding te laten doorlopen.
Wat mij betreft gaan we terug naar een systeem dat er hooguit 3 buitenlanders in je team mogen spelen.
Helaas mag dat niet van het instituut Europa.
Jammer. Het was bizar om vorige week te zien dat Inter zonder Italianen speelde.
Gast- Gast
Zoals de meeste van jullie inmiddels al wel weten, ben ik ook een hele grote voetballiefhebber! Zelf heb ik inmiddels al weer een aantal jaartjes een seizoenkaart van FC Groningen. Ik vind het dan ook ontzettend leuk dat er een topic is aangemaakt voor de eredivisie... Wat me alleen wel weer opvalt is dat het Ajax gehalte in deze topic erg hoog is... Net als op de televisie bij praatprogramma's als Voetbal International en Studio Voetbal wordt er hier veel gediscusseerd over de desbetreffende club... Dat is voor mij natuurlijk een doorn in het oog, aangezien ik al vind dat er meer dan genoeg over deze club gepraat wordt in de media (teveel zendtijd), en dat de provinciale clubs vaak ondergeschoven kindjes zijn... Juist nu deze heel erg in opmars zijn de laatste jaren (getuige het kampioenschap van FC Twente) Ik roep dan ook hierbij alle mede vv-ers op die voor een andere club zijn, zich ook eens te laten gelden...! Momenteel is er nog winterstop, maar over een week gaan we weer los... ! Letterlijk en figuurlijk
Gast- Gast
Ja. In Studio Voetbal komen ze meestal niet verder dan: "Oh ja, Groningen. Ja, die doen het ook goed he?"
Ach, zolang het gaat over het negatieve van Ajax, vind ik het altijd wel leuk om te volgen, maar het is inderdaad wel heel vaak Ajax, dan Feyenoord en dan een keer PSV. Maar volgens mij is het in november/december bijna elke keer wel over Ajax gegaan.
En volgende week is natuurlijk de kraker Groningen - Twente!
Ach, zolang het gaat over het negatieve van Ajax, vind ik het altijd wel leuk om te volgen, maar het is inderdaad wel heel vaak Ajax, dan Feyenoord en dan een keer PSV. Maar volgens mij is het in november/december bijna elke keer wel over Ajax gegaan.
Erwin- Music-director
- Aantal berichten : 1694
Registratiedatum : 03-01-09
Leeftijd : 41
Eerlijk gezegd vind ik het niet zo heel erg als het weinig tot niet gaat over de andere clubs dan Ajax. Dat is dan meestal een goed teken.
Ik kijk heel af en toe Voetbal International. Studio Voetbal kijk ik zelden. Wat me opvalt is dat beide programma's vaak de zelfde gasten terug komen, iets meer variatie zal wel beter zijn.
Ik kijk heel af en toe Voetbal International. Studio Voetbal kijk ik zelden. Wat me opvalt is dat beide programma's vaak de zelfde gasten terug komen, iets meer variatie zal wel beter zijn.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
VI kijk ik niet, omdat ik de mening van Derksen wel een keer weet. Studio Voetbal was leuk met Hugo Borst. Nu is het allemaal toch wat minder. Alleen Jan Mulder is af en toe wel lachen. Maar Hugo is wel een gemis. Pittige discussies ontbreken helaas te vaak.
Erwin- Music-director
Erwin schreef:Ja. In Studio Voetbal komen ze meestal niet verder dan: "Oh ja, Groningen. Ja, die doen het ook goed he?"
Groningen - Twente is in alle opzichten een erg leuke wedstrijd. Ik ben benieuwd of Groningen de goede prestaties van voor de winterstop, zeker thuis, kan voortzetten.
Het is wel meer een wedstrijd om naar uit te kijken dan Ajax- Feijenoord waar alleen de score nog een vraagteken is.
Mauricedegier- Beheerder
Dat komt natuurlijk ook wel Glimmer omdat hier redelijk veel Ajacieden rondsluipen en dan is het een logisch gevolg dat er veel over Ajax gepraat wordt in dit topic (je praat als fan natuurlijk graag en veel over je eigen club), op tv is het een ander verhaal daar hoort objectieve journalistiek bedreven te worden en daar schort het idd weleens aan, als Twente en Groningen het goed doen,net als Roda en Den Haag, horen die clubs evenredig besproken te worden, niet vergeten natuurlijk dat Ajax, Feijenoord en PSV wel van oudsher de internationale boegbeelden zijn van het Nederlandse voetbal, voorzover ze dat nu ook nog zijn en dus logischerwijs belangrijker worden gevonden door de media.
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Mauricedegier schreef:
Het is wel meer een wedstrijd om naar uit te kijken dan Ajax- Feijenoord waar alleen de score nog een vraagteken is.
Feyenoord heeft nu zo'n Hongaar die het goed doet. Ajax heeft geen spits. Dus pas maar op voor Feyenoord.
Erwin- Music-director
glimmerikje20 schreef:Zoals de meeste van jullie inmiddels al wel weten, ben ik ook een hele grote voetballiefhebber! Zelf heb ik inmiddels al weer een aantal jaartjes een seizoenkaart van FC Groningen. Ik vind het dan ook ontzettend leuk dat er een topic is aangemaakt voor de eredivisie... Wat me alleen wel weer opvalt is dat het Ajax gehalte in deze topic erg hoog is... Net als op de televisie bij praatprogramma's als Voetbal International en Studio Voetbal wordt er hier veel gediscusseerd over de desbetreffende club... Dat is voor mij natuurlijk een doorn in het oog, aangezien ik al vind dat er meer dan genoeg over deze club gepraat wordt in de media (teveel zendtijd), en dat de provinciale clubs vaak ondergeschoven kindjes zijn... Juist nu deze heel erg in opmars zijn de laatste jaren (getuige het kampioenschap van FC Twente) Ik roep dan ook hierbij alle mede vv-ers op die voor een andere club zijn, zich ook eens te laten gelden...! Momenteel is er nog winterstop, maar over een week gaan we weer los... ! Letterlijk en figuurlijk
Nou Renata, ondanks dat ik Amsterdammer ben, heb ik al lang geleden dat stereotiepe gedoe van die chauvinistische fanatici achter me gelaten en ik heb veel sympathie voor FC Groningen. Leuke ploeg !
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Zal ik ook maar even uit de kast komen...
Hoewel ik niet echt een fanatieke voetbalfan ben, heb ik wel voorkeuren en ik volg het spelletje wel.
1 - Feyenoord. Toen ik op de lagere school zat (in Brabant) was de hele klas voor Ajax maar ikke niet want ik wilde mijn Rotterdamse roots niet verloochenen. Bovendien heb ik nog ergens een foto waarop ik naast die cup met de grote oren sta (1970).
2 - Excelsior. Satellietclub van Feyenoord. Later heb ik nog eens een jaartje op een middelbare school in Rotterdam gezeten en we hadden buitengym op Woudestein, het oefenveld van Excelsior.
3 - FC Groningen. Tsja, daar woon ik nu dus ik kan er niet omheen. Daarnaast is het een sympathieke club met een goed beleid. En m'n jongste dochter zit tegenwoordig regelmatig op de tribune in de Euroborg.
Met Feyenoord gaat het op dit moment niet zo goed maar het gaat echt wel weer goed komen! Dat heeft een paar jaar nodig. Geweldig hoe het legioen achter de club blijft staan en het stadion iedere keer weer vol zit. Waarschijnlijk ook omdat er twee rechtgesnaarde Rotterdammers aan het roer staan: Mario en Leo.
De enige keer dat ik zelf in een echt stadion was, lang geleden, dat was natuurlijk in De Kuip. Het enige echte stadion van Nederland.
Daarnaast ben ik ook een keer in het stadion van WillemII geweest. Voor mijn werk volgde ik een training in Brabant en de cursusleider was voorzitter van de Business-club van WillemII. Op een avond nam hij ons mee, zogenaamd in het kader van de training om de "business-aspecten" van het voetbal te onderzoeken. We kregen vooraf een diner in de business-ruimte en daarna gereserveerde plaatsen op de eretribune. Tegen wie de club speelde, ben ik vergeten. Het enige wat ik me nog herinner is dat ik een beetje walgde van de sfeer die er hing in die business-ruimte. Kleffe handjes schudden en vriendjespolitiek.
Tsja... netwerken is niet mijn sterkste punt. Ik heb daar dan ook geen nieuwe vrienden gemaakt.
Mag ik nog even fijntjes opmerken dat Rotterdam wel 3 (drie) top-clubs heeft? Naast Feyenoord en Excelsior is er ook nog Sparta, dat vorig jaar stuivertje heeft gewisseld met Excelsior in de eredivisie.
Hoewel ik niet echt een fanatieke voetbalfan ben, heb ik wel voorkeuren en ik volg het spelletje wel.
1 - Feyenoord. Toen ik op de lagere school zat (in Brabant) was de hele klas voor Ajax maar ikke niet want ik wilde mijn Rotterdamse roots niet verloochenen. Bovendien heb ik nog ergens een foto waarop ik naast die cup met de grote oren sta (1970).
2 - Excelsior. Satellietclub van Feyenoord. Later heb ik nog eens een jaartje op een middelbare school in Rotterdam gezeten en we hadden buitengym op Woudestein, het oefenveld van Excelsior.
3 - FC Groningen. Tsja, daar woon ik nu dus ik kan er niet omheen. Daarnaast is het een sympathieke club met een goed beleid. En m'n jongste dochter zit tegenwoordig regelmatig op de tribune in de Euroborg.
Met Feyenoord gaat het op dit moment niet zo goed maar het gaat echt wel weer goed komen! Dat heeft een paar jaar nodig. Geweldig hoe het legioen achter de club blijft staan en het stadion iedere keer weer vol zit. Waarschijnlijk ook omdat er twee rechtgesnaarde Rotterdammers aan het roer staan: Mario en Leo.
De enige keer dat ik zelf in een echt stadion was, lang geleden, dat was natuurlijk in De Kuip. Het enige echte stadion van Nederland.
Daarnaast ben ik ook een keer in het stadion van WillemII geweest. Voor mijn werk volgde ik een training in Brabant en de cursusleider was voorzitter van de Business-club van WillemII. Op een avond nam hij ons mee, zogenaamd in het kader van de training om de "business-aspecten" van het voetbal te onderzoeken. We kregen vooraf een diner in de business-ruimte en daarna gereserveerde plaatsen op de eretribune. Tegen wie de club speelde, ben ik vergeten. Het enige wat ik me nog herinner is dat ik een beetje walgde van de sfeer die er hing in die business-ruimte. Kleffe handjes schudden en vriendjespolitiek.
Tsja... netwerken is niet mijn sterkste punt. Ik heb daar dan ook geen nieuwe vrienden gemaakt.
Mag ik nog even fijntjes opmerken dat Rotterdam wel 3 (drie) top-clubs heeft? Naast Feyenoord en Excelsior is er ook nog Sparta, dat vorig jaar stuivertje heeft gewisseld met Excelsior in de eredivisie.
Jaap2000- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3102
Leeftijd : 66
Tsja ik kan er niets aan doen maar ben vanaf jongs af aan al voor Ajax geweest en dat gevoel nooit meer kwijt geraakt! Zou gezien mijn leeftijd misschien iets te maken kunnen hebben met het winnen van de Europa Cup drie ker achter elkaar. Dat was toen ik nog een heel heel kleine Robbie was
Overigens ben ik vaak met een kameraad die Feijenoord fan was bij de enige echte klassieker geweest. Wel minder voor hem dat het meestal goed voor mijn cluppie afliep met name in de jaren '90 !
Maar het tekent de goede sfeer tussen ons dat we er altijd lekker goed over konden discussiëren en ook wel grapjes over konden maken. Dat goldt helaas niet voor alle supporters.............
Daarom ben ik op een bepaald moment ook gestopt met het bezoeken van wedstrijden.
Ja Jaap ik ben ook vaak in de Kuip geweest maar toch vind ik de Arena echt veel mooier. Ik kon er iig het spel veel beter volgen, zelfs al zat je op de tweede ring.
Nog vaker kwam ik bij Fc Zwolle (eerder PEC Zwolle) en dat was altijd erg leuk en gezellig met name de Eredivisie jaren
Door de overvloed aan voetbal op tv is bij mij de belangstelling wat weggezakt en is de focus gelegt op de nog mooiere sport' wielrennen (MTB/Cyclocross horen daar ook bij ).
Clubs waar ik altijd sympathie voor had waren naast Ajax en Fc Zwolle: Fc Twente, Heerenveen, Fc Utrecht en qua buitenlandse clubs CF Barcelona, Arsenal, Leeds United.
Trouwens het succes van Fc Groningen de laatste jaren en in de tachtiger jaren kan ik ook zeer waarderen
Mijn favo Fc (Pec) Zwolle elftal aller tijden voor de fun
Henk Timmer
Jaap Stam
Wilco van Buuren
Bert Konterman
Dean Wilkins
Ron Willems
Peter van de Hengst
Henri vd Vegt
Johnny Rep
Foeke Booy
Ron Jans
reserves:
Piet Schrijvers
Rinus Israel
Johan Hansma
Fred Patrick
Koko Hoekstra
Chris Riemens
Edwin van Ankeren
Cees van Kooten
Max Huiberts
Haha geweldig dat dit ook op You Tube staat, ik moet hier bij geweest zijn! John Delamere de zo ontzettend geflopte Ierse spits van Pec scoort zowaar!
Tegen Ad Raven (de toenmalige keeper van Pec heb ik ooit nog eens 5 penalty's mogen nemen, enne 3 uit 5 gescoord....ehh redelijk)
Maar luister eens naar de namen die meedoen, haha geweldig!
https://www.youtube.com/watch?v=8v8sUB-8nrg
Hier was ik niet bij, maar goed ook want dubbel gevoel hé
Was in de jaren '80 nog wel bij een Pec Zwolle - Ajax die in 4-1 eindigde met een weergaloze Edwin van Ankeren
https://www.youtube.com/watch?v=CPB-ua2FjmU
Overigens ben ik vaak met een kameraad die Feijenoord fan was bij de enige echte klassieker geweest. Wel minder voor hem dat het meestal goed voor mijn cluppie afliep met name in de jaren '90 !
Maar het tekent de goede sfeer tussen ons dat we er altijd lekker goed over konden discussiëren en ook wel grapjes over konden maken. Dat goldt helaas niet voor alle supporters.............
Daarom ben ik op een bepaald moment ook gestopt met het bezoeken van wedstrijden.
Ja Jaap ik ben ook vaak in de Kuip geweest maar toch vind ik de Arena echt veel mooier. Ik kon er iig het spel veel beter volgen, zelfs al zat je op de tweede ring.
Nog vaker kwam ik bij Fc Zwolle (eerder PEC Zwolle) en dat was altijd erg leuk en gezellig met name de Eredivisie jaren
Door de overvloed aan voetbal op tv is bij mij de belangstelling wat weggezakt en is de focus gelegt op de nog mooiere sport' wielrennen (MTB/Cyclocross horen daar ook bij ).
Clubs waar ik altijd sympathie voor had waren naast Ajax en Fc Zwolle: Fc Twente, Heerenveen, Fc Utrecht en qua buitenlandse clubs CF Barcelona, Arsenal, Leeds United.
Trouwens het succes van Fc Groningen de laatste jaren en in de tachtiger jaren kan ik ook zeer waarderen
Mijn favo Fc (Pec) Zwolle elftal aller tijden voor de fun
Henk Timmer
Jaap Stam
Wilco van Buuren
Bert Konterman
Dean Wilkins
Ron Willems
Peter van de Hengst
Henri vd Vegt
Johnny Rep
Foeke Booy
Ron Jans
reserves:
Piet Schrijvers
Rinus Israel
Johan Hansma
Fred Patrick
Koko Hoekstra
Chris Riemens
Edwin van Ankeren
Cees van Kooten
Max Huiberts
Haha geweldig dat dit ook op You Tube staat, ik moet hier bij geweest zijn! John Delamere de zo ontzettend geflopte Ierse spits van Pec scoort zowaar!
Tegen Ad Raven (de toenmalige keeper van Pec heb ik ooit nog eens 5 penalty's mogen nemen, enne 3 uit 5 gescoord....ehh redelijk)
Maar luister eens naar de namen die meedoen, haha geweldig!
https://www.youtube.com/watch?v=8v8sUB-8nrg
Hier was ik niet bij, maar goed ook want dubbel gevoel hé
Was in de jaren '80 nog wel bij een Pec Zwolle - Ajax die in 4-1 eindigde met een weergaloze Edwin van Ankeren
https://www.youtube.com/watch?v=CPB-ua2FjmU
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Sympathie heb ik naast PSV natuurlijk ook voor de 2e Eindhovense ploeg, FC Eindhoven ( in de volksmond EVV). Vorig jaar deden ze het verdienstelijk in de play-offs en dit jaar gaat het met de kleinste begroting van het betaalde voetbal meer dan behoorlijk met op dit moment plek 5 in de jupiler league.
Tot dit moment is de traditionele zeperd uitgebleven. Vorig seizoen ging er nog een thuiswedstrijd met 0-8 verloren.
Tot dit moment is de traditionele zeperd uitgebleven. Vorig seizoen ging er nog een thuiswedstrijd met 0-8 verloren.
Mauricedegier- Beheerder
Al dat geslijm naar mekaars cluppies....
Voor mij is er maar 1 club, en dat is FC Groningen.
En ik baal dat we 2 punten hebben laten liggen tegen Excelsior uit. Helaas kwam mijn voorspelling wel erg snel uit. Die voorspelling was - meteen na de zwaar bevochten overwinning op AZ thuis - dat de druk nu ging toenemen omdat het besef groeit dat er wellicht wel meer inzit dan alleen een mooie klassering. En dat betekent weer dat élke wedstrijd ineens gewoon gewonnen MOET worden om mee te blijven doen in de titelrace, en dat is voor bijna alle spelers in de selectie een nieuwe vorm van druk om mee om te gaan. Extra jammer dat je een 0-2 voorsprong dan zo onnodig uit handen geeft.
Tuurlijk, FC's kansen op de titel zijn 1 %, maar PSV, Ajax én Twente hebben allemaal aangetoond bepaald niet onkwetsbaar te zijn dit seizoen. Ik blijf dus graag nog een paar weken langer in de waan dat het kan...
En ik baal dat we 2 punten hebben laten liggen tegen Excelsior uit. Helaas kwam mijn voorspelling wel erg snel uit. Die voorspelling was - meteen na de zwaar bevochten overwinning op AZ thuis - dat de druk nu ging toenemen omdat het besef groeit dat er wellicht wel meer inzit dan alleen een mooie klassering. En dat betekent weer dat élke wedstrijd ineens gewoon gewonnen MOET worden om mee te blijven doen in de titelrace, en dat is voor bijna alle spelers in de selectie een nieuwe vorm van druk om mee om te gaan. Extra jammer dat je een 0-2 voorsprong dan zo onnodig uit handen geeft.
Tuurlijk, FC's kansen op de titel zijn 1 %, maar PSV, Ajax én Twente hebben allemaal aangetoond bepaald niet onkwetsbaar te zijn dit seizoen. Ik blijf dus graag nog een paar weken langer in de waan dat het kan...
Laatst aangepast door Grafmat op 14.01.11 18:21; in totaal 1 keer bewerkt
En ik baal dat we 2 punten hebben laten liggen tegen Excelsior uit. Helaas kwam mijn voorspelling wel erg snel uit. Die voorspelling was - meteen na de zwaar bevochten overwinning op AZ thuis - dat de druk nu ging toenemen omdat het besef groeit dat er wellicht wel meer inzit dan alleen een mooie klassering. En dat betekent weer dat élke wedstrijd ineens gewoon MOET worden om mee te blijven doen in de titelrace, en dat is voor bijna alle spelers in de selectie een nieuwe vorm van druk om mee om te gaan. Extra jammer dat je een 0-2 voorsprong dan zo onnodig uit handen geeft.
Voor mij is er ook maar 1 club en dat is ook Fc Groningen... Al kan je best symphatie hebben voor andere clubs.... Maare excelsior uit was inderdaad een drama.... Win je van az en speel je daarna tegen een relatief 'makkelijkere' tegenstander, dan laat je het zo afweten... 2-0 voor, daarna de wedstrijd uit handen gegeven... Ik baal dr nog van... Maarja Fc Groningen en uitwedstrijden... Het zal nooit een goed huwelijk worden vrees ik... Als we uit wat meer punten hadden gepakt, kijk waar we dan hebben gestaan... Trouwens grafmat volgens Garcia (hoorde ik laatst in een interview) is het besef er wel in de kleedkamer dat 'we' gewoon kampioen kunnen worden, maar helaas vertaald dat besef zich nog niet op het veld... Maare ook ik heb nog steeds de droom grafmat 'I HAVE A DREAM', om op 'onze' grote markt een feestje te vieren ergens in mei
Gast- Gast
Mauricedegier schreef:Sympathie heb ik naast PSV natuurlijk ook voor de 2e Eindhovense ploeg, FC Eindhoven ( in de volksmond EVV). Vorig jaar deden ze het verdienstelijk in de play-offs en dit jaar gaat het met de kleinste begroting van het betaalde voetbal meer dan behoorlijk met op dit moment plek 5 in de jupiler league.
Tsja en Mau, ze krijgen hun topspits weer terug! lees Koc... Las vandaag op voetbalprimeur, dat meneer Koc vond dat hij geen eerlijke kans van fc groningen had gekregen... Wat een geneuzel zeg... Van mij hoeft hij bij deze niet meer terug te komen... Hij kwam gewoon kwaliteit te kort en kon het niveau niet aan... Heeft zeker wel de kans gehad in de basis dus, niet zo janken Koc... Bovendien heeft hij bij Cambuur ook al geen potten kunnen breken op huurbasis...
Gast- Gast
Altijd leuk om te lezen dat de frustratie diep zit in onze buitengewesten!!
1) Uit allerlei onderzoeken blijkt nu eenmaal dat qua populariteit de volgorde van de top 3 al jaren hetzelfde is namelijk:
1. Ajax
2. Feijenoord
3. PSV
2) Het valt helaas niet mee, maar de geschiedenis is nu eenmaal de geschiedenis en Feijenoord is nu eenmaal de 1e club die de EC 1 won, en jawel AJAX heeft deze 4 maal gewonnen en PSV 1 maal.
Dit dan behoudens nog alle landskampioenschappen, KNVB bekers en andere Europese bekers.
3) Slechts PSV heeft de afgelopen 2 a 3 decennia een redelijk geslaagde poging kunnen doen om in de buurt van de traditionele top 2 te komen dankzij hun prestaties.
Dat er teveel aandacht is voor de traditionele Top 2 plus PSV althans volgens de boeren, burgers en buitenlui van clubjes als Heerenveen, Twente en Groningen heeft doodeenvoudig als oorzaak dat aantoonbaar er minder mensen kijken naar Studio Voetbal, Voetbal International, Studio Sport indien er om welke reden dan ook geen aandacht is voor deze Top 3.
Idem is dit geldig voor de bladen als de Voetbal International, deze verkoopt doodeenvoudig veel beter als er een AJAX/FEYENOORD/PSV shirt op de cover staat dan een foto van bv Groningen/Twente.
Hoeveel sympathie clubs uit bepaalde regio ook hebben bovengenoemde feiten zijn er nu eenmaal en vandaar dan ook de massale aandacht voor de echte topclubs die topclubs zijn op grond van de historie/prestaties en aantallen supporters.
Een FC Groningen zal ook nooit de status van bv Feyenoord bereiken dat is misschien erg vervelend voor de supporter van Groningen maar wel een feit.
Ook een FC Twente zal bv een PSV nooit meer kunnen inhalen, wederom erg vervelend als je FC Twente supporter bent maar helaas is dat wel zo.
Incidenteel een succesje boeken zoals bv AZ of Twente in het recente verleden deden is uiteraard altijd mogelijk maar om dezelfde statuur en uitstraling als bv AJAX heeft te bereiken zal er de komende vijftig a vijfenzeventig jaar een volledige aardverschuiving dienen plaats te vinden en die zie ik niet gebeuren.
1) Uit allerlei onderzoeken blijkt nu eenmaal dat qua populariteit de volgorde van de top 3 al jaren hetzelfde is namelijk:
1. Ajax
2. Feijenoord
3. PSV
2) Het valt helaas niet mee, maar de geschiedenis is nu eenmaal de geschiedenis en Feijenoord is nu eenmaal de 1e club die de EC 1 won, en jawel AJAX heeft deze 4 maal gewonnen en PSV 1 maal.
Dit dan behoudens nog alle landskampioenschappen, KNVB bekers en andere Europese bekers.
3) Slechts PSV heeft de afgelopen 2 a 3 decennia een redelijk geslaagde poging kunnen doen om in de buurt van de traditionele top 2 te komen dankzij hun prestaties.
Dat er teveel aandacht is voor de traditionele Top 2 plus PSV althans volgens de boeren, burgers en buitenlui van clubjes als Heerenveen, Twente en Groningen heeft doodeenvoudig als oorzaak dat aantoonbaar er minder mensen kijken naar Studio Voetbal, Voetbal International, Studio Sport indien er om welke reden dan ook geen aandacht is voor deze Top 3.
Idem is dit geldig voor de bladen als de Voetbal International, deze verkoopt doodeenvoudig veel beter als er een AJAX/FEYENOORD/PSV shirt op de cover staat dan een foto van bv Groningen/Twente.
Hoeveel sympathie clubs uit bepaalde regio ook hebben bovengenoemde feiten zijn er nu eenmaal en vandaar dan ook de massale aandacht voor de echte topclubs die topclubs zijn op grond van de historie/prestaties en aantallen supporters.
Een FC Groningen zal ook nooit de status van bv Feyenoord bereiken dat is misschien erg vervelend voor de supporter van Groningen maar wel een feit.
Ook een FC Twente zal bv een PSV nooit meer kunnen inhalen, wederom erg vervelend als je FC Twente supporter bent maar helaas is dat wel zo.
Incidenteel een succesje boeken zoals bv AZ of Twente in het recente verleden deden is uiteraard altijd mogelijk maar om dezelfde statuur en uitstraling als bv AJAX heeft te bereiken zal er de komende vijftig a vijfenzeventig jaar een volledige aardverschuiving dienen plaats te vinden en die zie ik niet gebeuren.
Laatst aangepast door Journeyman op 14.01.11 16:46; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Voetbal-topique 2010 - 2011
Reeds jarenlang was ik fan en medewerker van HFC Haarlem. Op 25 januari vorig jaar was het over en uit voor de 120 jaar oude roodbroekenclub. Waar ik als spelerhomebeheerder de spelers van selectie en de jeugdteams van de eerstdivisionist dagelijks alles verzorgde.
Hierbij mijn all over favourite HFC Haarlem- team:
Doel: Edward Metgod.
Achter: Keith Masefield, Martin Haar (aanvoerder) Piet Huyg, en Alwin Leysner.
Midden: Arthur Numan, Barry van Galen, en Gerrie Kleton.
Voor: Ruud Gullit, Piet Keur en Joop Bockling.
Reserves: Ruud Hesp(doel) Raymond Atteveld, Rob Matthaei, Beer Wentink, Johnny Metgod en Wim Balm.
Coach: Barry Hughes.
Voorspelling eindstand 2010 - 2011:
1 FC Twente
2 PSV
3 Ajax
4 FC Groningen
5 AZ
Hierbij mijn all over favourite HFC Haarlem- team:
Doel: Edward Metgod.
Achter: Keith Masefield, Martin Haar (aanvoerder) Piet Huyg, en Alwin Leysner.
Midden: Arthur Numan, Barry van Galen, en Gerrie Kleton.
Voor: Ruud Gullit, Piet Keur en Joop Bockling.
Reserves: Ruud Hesp(doel) Raymond Atteveld, Rob Matthaei, Beer Wentink, Johnny Metgod en Wim Balm.
Coach: Barry Hughes.
Voorspelling eindstand 2010 - 2011:
1 FC Twente
2 PSV
3 Ajax
4 FC Groningen
5 AZ
Gast- Gast
Poeh, leuk die elftallen aller tijden van de favoriete clubs, makkelijk om er 1 van mijn grote liefde te maken, zou dan waarschijnljk ook direct het Nederlands elftal aller tijden zijn . Moet mij wel even van het hart dat juist de arrogantie die een beetje uitstraalt van Journey's beginzin 1 van de oorzaken is dat alle niet Ajaxfans niet alleen geen fan zijn maar in de meeste gevallen een bloedhekel aan Ajax hebben.
Doel: Edwin van de Sar
Verdediging: Wim Suurbier
Ruud Krol
Frank Rijkaard
Frank de Boer
Middenveld: Johan Neeskens
Johan Cruijf
Edgar Davids
Aanval: Dennis Bergkamp
Marco van Basten
Piet Keizer
Reserves: Maarten Stekelenburg
Danny Blind
Jari Litmanen
Patrick Kluivert
Rafael van de Vaart
Wesley Sneijder
Duidelijk toch dat ik een Ajacied in hart en nieren ben vanaf ongeveer 1978 toen ze ook al zo´n leuk elftal hadden met o.a Tahamata, Lerby, Arnesen en La Ling. Sympathy voor andere clubs is er natuurlijk wel degelijk zo heb ik veel respect voor Fc Twente en Utrecht en in het buitenland gaat mijn voorkeur uit naar Tottenham en Barcelona.
Mijn voorspelling qua eindstand
1/Ajax
2/Fc Twente
3/PSV
4/AZ
5/Fc Groningen
Doel: Edwin van de Sar
Verdediging: Wim Suurbier
Ruud Krol
Frank Rijkaard
Frank de Boer
Middenveld: Johan Neeskens
Johan Cruijf
Edgar Davids
Aanval: Dennis Bergkamp
Marco van Basten
Piet Keizer
Reserves: Maarten Stekelenburg
Danny Blind
Jari Litmanen
Patrick Kluivert
Rafael van de Vaart
Wesley Sneijder
Duidelijk toch dat ik een Ajacied in hart en nieren ben vanaf ongeveer 1978 toen ze ook al zo´n leuk elftal hadden met o.a Tahamata, Lerby, Arnesen en La Ling. Sympathy voor andere clubs is er natuurlijk wel degelijk zo heb ik veel respect voor Fc Twente en Utrecht en in het buitenland gaat mijn voorkeur uit naar Tottenham en Barcelona.
Mijn voorspelling qua eindstand
1/Ajax
2/Fc Twente
3/PSV
4/AZ
5/Fc Groningen
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
@Richie39
Arrogant of niet, men moet eens simpel ophouden met dat calimero gedoe van ikke ben klein en zij zijn groot, steun gewoon je cluppie zonder naar anderen te wijzen of verongelijkt te zijn!!
So here we go........
Doel : Menzo
Achter : Suurbier, Rijkaard, Krol, de Boer
Midden : Sneijder, vd Vaart, Cruijf, Neeskens
Aanval : van Basten, Bergkamp
reserves ; vd Sar, Vasovic, Davids, Dick van Dijk, Litmanen, Swart, Rep
Een prachtig heerlijk ongebalanceerd elftal wat waarschijnlijk even makkelijk met 4-0 verliest van Telstar a.k.a. de witte leeuwen, als met 4-0 wint van het huidige Barcelona.
Veldbezetting :
Menzo
Suurbier Krol de Boer
Rijkaard
Neeskens
Sneijder Cruijf
vd Vaart Bergkamp
van Basten
Inderdaad een 1-3-1-1-2-2-1 opstelling met van Basten als diepste spits en vd Vaart/Bergkamp in een vrije rol er vlak achter, links en rechts op het middenveld rechts Sneijder en links Cruijf, als breker Neeskens, dan Rijkaard als mandekker met Krol als libero op de vleugels linksback de Boer en rechtsback Suurbier
Eindstand seizoen 2010/2011
1) Twente
2) Ajax
3) PSV
4) Groningen
5) AZ
Arrogant of niet, men moet eens simpel ophouden met dat calimero gedoe van ikke ben klein en zij zijn groot, steun gewoon je cluppie zonder naar anderen te wijzen of verongelijkt te zijn!!
So here we go........
Doel : Menzo
Achter : Suurbier, Rijkaard, Krol, de Boer
Midden : Sneijder, vd Vaart, Cruijf, Neeskens
Aanval : van Basten, Bergkamp
reserves ; vd Sar, Vasovic, Davids, Dick van Dijk, Litmanen, Swart, Rep
Een prachtig heerlijk ongebalanceerd elftal wat waarschijnlijk even makkelijk met 4-0 verliest van Telstar a.k.a. de witte leeuwen, als met 4-0 wint van het huidige Barcelona.
Veldbezetting :
Menzo
Suurbier Krol de Boer
Rijkaard
Neeskens
Sneijder Cruijf
vd Vaart Bergkamp
van Basten
Inderdaad een 1-3-1-1-2-2-1 opstelling met van Basten als diepste spits en vd Vaart/Bergkamp in een vrije rol er vlak achter, links en rechts op het middenveld rechts Sneijder en links Cruijf, als breker Neeskens, dan Rijkaard als mandekker met Krol als libero op de vleugels linksback de Boer en rechtsback Suurbier
Eindstand seizoen 2010/2011
1) Twente
2) Ajax
3) PSV
4) Groningen
5) AZ
Gast- Gast
Ook ik heb sympathie voor Groningen, omdat het een sympathieke club is die met beperkte middelen zeer goed presteert. Maar ik wil graag ook even een kritische kanttekening plaatsen. Ik vind dat Groningen beslist geen mooi voetbal speelt, het is een soort PSV en gaat van degelijkheid en verdedigen uit. Dan kijk ik liever naar runner ups als Twente, Utrecht en Heerenveen, die passie en voetbal combineren.
Leeftijd : 67
Ajax natuurlijk!
Maar favoriete elftallen zijn er al genoeg van Ajax, dus ik ga voor AC Milan:
Een keeper kies ik niet, want met zo'n verdediging heb je geen keeper meer nodig
Verdediging:
Maldini
Baresi
Rijkaard
Costacurta
Gullit
Seedorf
Pirlo
Rossi
Van Basten
Savićević
En sowhat, ik ben het helemaal met je eens wat betreft Groningen. Ik zie ook liever sprankelend voetbal dan het effect-voetbal van Groningen.
Maar favoriete elftallen zijn er al genoeg van Ajax, dus ik ga voor AC Milan:
Een keeper kies ik niet, want met zo'n verdediging heb je geen keeper meer nodig
Verdediging:
Maldini
Baresi
Rijkaard
Costacurta
Gullit
Seedorf
Pirlo
Rossi
Van Basten
Savićević
En sowhat, ik ben het helemaal met je eens wat betreft Groningen. Ik zie ook liever sprankelend voetbal dan het effect-voetbal van Groningen.
Gast- Gast
Pagina 3 van 25 • 1, 2, 3, 4 ... 14 ... 25
Soortgelijke onderwerpen
» Voetbal eredivisie toto seizoen: 2010-2011
» WK Voetbal 2010 Pool!
» Formule 1 2011
» Voetbal
» Compassie en Voetbal
» WK Voetbal 2010 Pool!
» Formule 1 2011
» Voetbal
» Compassie en Voetbal