Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Steunfonds 20: 19 t/m 25 mei 2024
*RTH* Nirvana - The man who sold the world EmptyVandaag om 0:14 van sowhat

» De top-1000 van 2023
*RTH* Nirvana - The man who sold the world EmptyGisteren om 23:18 van Timmus

» Mei 2024
*RTH* Nirvana - The man who sold the world EmptyGisteren om 21:11 van Roche

» Boudewijn De Groot Top 40 (20-05-2024)
*RTH* Nirvana - The man who sold the world EmptyGisteren om 19:03 van Timmus

» Zondag 19 mei: herhaling Timmus Top 1000
*RTH* Nirvana - The man who sold the world EmptyGisteren om 13:57 van Timmus

» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty18.05.24 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty18.05.24 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty18.05.24 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty18.05.24 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty18.05.24 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty18.05.24 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty18.05.24 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty18.05.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty18.05.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty18.05.24 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty18.05.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty18.05.24 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty18.05.24 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty18.05.24 12:47 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty17.05.24 21:38 van Mauricedegier


*RTH* Nirvana - The man who sold the world

+9
Joyce
Paapke
Kaj
MrJohn
Mauricedegier
Ries
Mark
sowhat
Dave Evans
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'The man who sold the world'

*RTH* Nirvana - The man who sold the world Vote_lcap5%*RTH* Nirvana - The man who sold the world Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Nirvana - The man who sold the world Vote_lcap0%*RTH* Nirvana - The man who sold the world Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Nirvana - The man who sold the world Vote_lcap0%*RTH* Nirvana - The man who sold the world Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Nirvana - The man who sold the world Vote_lcap5%*RTH* Nirvana - The man who sold the world Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Nirvana - The man who sold the world Vote_lcap0%*RTH* Nirvana - The man who sold the world Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Nirvana - The man who sold the world Vote_lcap20%*RTH* Nirvana - The man who sold the world Vote_rcap 20% 
[ 4 ]
*RTH* Nirvana - The man who sold the world Vote_lcap20%*RTH* Nirvana - The man who sold the world Vote_rcap 20% 
[ 4 ]
*RTH* Nirvana - The man who sold the world Vote_lcap30%*RTH* Nirvana - The man who sold the world Vote_rcap 30% 
[ 6 ]
*RTH* Nirvana - The man who sold the world Vote_lcap15%*RTH* Nirvana - The man who sold the world Vote_rcap 15% 
[ 3 ]
*RTH* Nirvana - The man who sold the world Vote_lcap5%*RTH* Nirvana - The man who sold the world Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
 
Totaal aantal stemmen : 20
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty *RTH* Nirvana - The man who sold the world

Bericht  Dave Evans 24.04.10 16:05

[25-04-2010]
Weer van het pallet, een mooi verzoekje!
De band van Dave Grohl en oja Kurt Cobain Wink


https://www.youtube.com/watch?v=fregObNcHC8

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty Re: *RTH* Nirvana - The man who sold the world

Bericht  sowhat 24.04.10 16:37

Tja, moeilijk.

Ik zou een 8 geven als de uitvoering van Bowie er niet zou zijn.
Want daar voegen ze erg weing aan toe, maw deze cover lijkt heel erg op het origineel. Daarom slechts een 6.
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty Re: *RTH* Nirvana - The man who sold the world

Bericht  Mark 24.04.10 16:48

Jaaa, toch wel een 9 voor deze. Vind 'm prachtig!
Mark
Mark
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1241
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 37
Woonplaats : Rotterdam

http://www.maeur.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty Re: *RTH* Nirvana - The man who sold the world

Bericht  Gast 24.04.10 17:43

Dit nummer staat heel hoog in mijn top100 allertijden.
Ik vind het fenomenaal sfeervol en krijg altijd kippevel als de gitaarsolo wordt ingezet na het tweede couplet, zo ingetogen met zoveel gevoel....

Bowie is dat met me eens, want hij noemde het de beste uitvoering van zijn nummer. Ook de tekst vind ik supermooi.
Overigens zou de versie van Lulu/Bowie van mij ook een 9 gekregen hebben; ik geef een 10.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty Re: *RTH* Nirvana - The man who sold the world

Bericht  Gast 24.04.10 18:59

Trouwens... ter vergelijking hier de versie van Lulu/Bowie, meer in de 80's stijl waarbij looks belangrijk waren. De versie van Nirvana heeft veel meer gevoel. (mi)


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty Re: *RTH* Nirvana - The man who sold the world

Bericht  Ries 24.04.10 19:36

Mooi, een 8 !!!!!!!!!!!!
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7080
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty Re: *RTH* Nirvana - The man who sold the world

Bericht  Gast 24.04.10 20:07

In de uitvoering van Bowie/Lulu vind ik het een nummer van niks en hier komt dat gitaarloopje nét iets te vaak voorbij.
Maar deze versie is absoluut beter dan het origineel (dat is ook niet zo moeilijk Very Happy )
Hoger dan een zeventje kom ik echter niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty Re: *RTH* Nirvana - The man who sold the world

Bericht  Mauricedegier 24.04.10 20:38

Prachtig nummer. Ook de rustige nummers van Nirvana waar ik naast deze ook Polly en About a girl oa toe reken vind ik erg fijn.

9
Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6502
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty Re: *RTH* Nirvana - The man who sold the world

Bericht  Gast 25.04.10 14:13

Tja Nirvana, en dan ook nog "unplugged", superb... En 8 voor deze koffer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty Re: *RTH* Nirvana - The man who sold the world

Bericht  Gast 25.04.10 14:51

Zo laat ik deze keer dan maar eens voor Azijnwildplasser spelen, de een ( 1 ) is dus van mij afkomstig.
Ik heb Nirvana altijd al een zeurderig, zwaar overschat, depressief makend en vreugdeloos bandje gevonden en in mijn optiek heeft Dave Grohl meer talent in zijn linkerteennagel dan de Junk Kurt ooit gehad heeft in zijn hele lijf, en wat die man ooit bezield heeft om met dit zooitje ongeregeld te gaan spelen zal wel altijd een onovertroffen mysterie blijven.
Deze cover doet wel zo ongelooflijk veel afbreuk aan het bizar mooie origineel van David dat ik het triestmakend vind, het zeikerige geneuzel van Kurt wat voor gezang schijnt te moeten doorgaan is vals, inspiratieloos en gespeend van ieder gevoel.
Het totaal klinkt als een stelletje kleine kindertjes die net het handboekje "gitaar en drums voor den net beginnende amateurs uit 1873" tot zich hebben genomen.
De hele hype van dit zooitje ongeregeld is godlof echt aan mij voorbij gegaan en als je ooit zoals ik de Godfather van de grunge/garage-rock 3,5uur achter elkaar uit zijn plaat heb zien gaan snapt dan ook meteen mijn afkeer voor dit jeugdpuisten gekrabbel en laten we wel zijn vergeleken met Ome Neil Y. is dit hinderlijke gepiel natuurlijk een aanfluiting van het zuiverste water.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty Re: *RTH* Nirvana - The man who sold the world

Bericht  sowhat 25.04.10 15:31

Pfffff. Heb ik het over Bowie, komen ze met... Lulu.

Hier dan maar de onovertroffen Bowie-versie:

sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty Re: *RTH* Nirvana - The man who sold the world

Bericht  Gast 25.04.10 15:41

sowhat schreef:Pfffff. Heb ik het over Bowie, komen ze met... Lulu.

Hier dan maar de onovertroffen Bowie-versie:


En dan knal ik er een volgens mij nog mooiere overheen



Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty Re: *RTH* Nirvana - The man who sold the world

Bericht  Dave Evans 25.04.10 17:17

Journeyman schreef:Zo laat ik deze keer dan maar eens voor Azijnwildplasser spelen, de een ( 1 ) is dus van mij afkomstig.
Ik heb Nirvana altijd al een zeurderig, zwaar overschat, depressief makend en vreugdeloos bandje gevonden en in mijn optiek heeft Dave Grohl meer talent in zijn linkerteennagel dan de Junk Kurt ooit gehad heeft in zijn hele lijf, en wat die man ooit bezield heeft om met dit zooitje ongeregeld te gaan spelen zal wel altijd een onovertroffen mysterie blijven.
Deze cover doet wel zo ongelooflijk veel afbreuk aan het bizar mooie origineel van David dat ik het triestmakend vind, het zeikerige geneuzel van Kurt wat voor gezang schijnt te moeten doorgaan is vals, inspiratieloos en gespeend van ieder gevoel.
Het totaal klinkt als een stelletje kleine kindertjes die net het handboekje "gitaar en drums voor den net beginnende amateurs uit 1873" tot zich hebben genomen.
De hele hype van dit zooitje ongeregeld is godlof echt aan mij voorbij gegaan en als je ooit zoals ik de Godfather van de grunge/garage-rock 3,5uur achter elkaar uit zijn plaat heb zien gaan snapt dan ook meteen mijn afkeer voor dit jeugdpuisten gekrabbel en laten we wel zijn vergeleken met Ome Neil Y. is dit hinderlijke gepiel natuurlijk een aanfluiting van het zuiverste water.

Hahaha Journey, ik ben blij dat je mijn rol eens overneemt Wink
Toch heef ik er nog een '6' voor omdat deze unplugged versie best wel aardig klinkt!


Laatst aangepast door Dave Evans op 25.04.10 17:20; in totaal 1 keer bewerkt

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty Re: *RTH* Nirvana - The man who sold the world

Bericht  MrJohn 25.04.10 17:17

Prachtige en ingehouden gezongen unplugged versie van deze Bowie-song. Verdient een vette 8 !
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16670
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty Re: *RTH* Nirvana - The man who sold the world

Bericht  Gast 25.04.10 17:18

Het zal je wel ontgaan zijn Journey, man met pet op de achtergrond bij Lulu is Bowie....
Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty Re: *RTH* Nirvana - The man who sold the world

Bericht  Gast 25.04.10 17:21

katje37 schreef:Het zal je wel ontgaan zijn Journey, man met pet op de achtergrond bij Lulu is Bowie....
Very Happy
Nee hoor, als Bowie adept ontgaat mij daarin vrij weinig What a Face What a Face Laughing Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty Re: *RTH* Nirvana - The man who sold the world

Bericht  Gast 25.04.10 18:15

lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty Re: *RTH* Nirvana - The man who sold the world

Bericht  Gast 25.04.10 20:03

Niet het leukste van ze maar ik kan wel leven met een 7.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty Re: *RTH* Nirvana - The man who sold the world

Bericht  Kaj 25.04.10 21:17

Ik vind Nirvana enorm overschat. Niet daarom geef ik deze een 8, want gewoon heel erg fijn en ver, ver, heel ver verheven boven het ronduit hinderlijke origineel van Bowie (ja, nog al zo'n favorietje van me Razz)
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3989
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty Re: *RTH* Nirvana - The man who sold the world

Bericht  Paapke 26.04.10 10:25

Niks mis met Nirvana, ze hebben wel toffere dan deze. Desalniettemin een 6'je.
Paapke
Paapke
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1316
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 39
Woonplaats : Baarn

http://www.last.fm/user/paap_floyd

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty Re: *RTH* Nirvana - The man who sold the world

Bericht  Joyce 26.04.10 10:37

Ik ken dit nummer alleen van Lulu en dat vond ik al niks.
En hier vind eigenlijk ook niks aan...klinkt mij te vlak allemaal.
Alleen de gitaarsolo op het eind is wel mooi.....een mager 6-je van mij
Joyce
Joyce
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6575
Registratiedatum : 16-12-08
Woonplaats : Top van de Randstad

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty Re: *RTH* Nirvana - The man who sold the world

Bericht  Frodo 26.04.10 22:45

Heb het obligate gezeur over Nirvana nooit begrepen. Alsof het een doodzonde is wanneer je ook bij het grote publiek doorbreekt. Alsof iets alleen maar goed kan zijn wanneer slechts de avant garde en anderhalve man en een paardekop het kennen.

Zouden we Vincent van Gogh ook een zwaar overschatte en aanstellerige schilder hebben gevonden indien hij bij leven gewaardeerd zou zijn geweest?

Nirvana heeft een hele trits sterke songs afgeleverd en verdient daarvoor respect. Deze cover is beslist niet het summum van hun repertoire, maar krijgt van mij toch een 8.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty Re: *RTH* Nirvana - The man who sold the world

Bericht  Vleertje 27.04.10 9:48

Voor Nirvana een 7, Bowie zelf had er een 9 voor gekregen ik vind Bowies stem mooier dan die van Kurt voor dit specifieke nummer. Nirvana heeft overigens veel betere nummers gemaakt dan deze cover.

Overigens groot respect voor Nirvana maar dat heb ik ooit al wel eens uitgelegd. Jammer dat ze door veel mensen als overgewaardeerd worden gezien ik persoonlijk ben van mening dat ze dat wellicht door het overlijden van Cobain een hype zijn geworden maar dat dat nog altijd geen afbreuk hoeft te doen aan het feit dat het een prima band was.

Dave Grohl vind ik trouwens geen klap aan PUH!!!!!
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty Re: *RTH* Nirvana - The man who sold the world

Bericht  Timmus 29.04.10 19:29

Sterke song. Beter dan het origineel. Van een band die ik, in tegenstelling tot Kaj, zeker níét overschat vind. Ik ga voor de 9.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16650
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty Re: *RTH* Nirvana - The man who sold the world

Bericht  Jan... 30.04.10 20:40

Gewoon een goede versie van David Bowie, heel intiem. Al is er weing verschil met de Bowie-versie. Die Lulu is natuurlijk een drama... Ik geef hier een 8 voor.

Over Nirvana wordt altijd veel gezeurd. Iedereen weet wel dat ik Nirvana de laatste echt goede groep vind en dat ik Melissa Etheridge een enge soepjurk vindt, dus dat ga ik nu niet over zeuren...
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nirvana - The man who sold the world Empty Re: *RTH* Nirvana - The man who sold the world

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum