*RTH* Nirvana - The man who sold the world
+9
Joyce
Paapke
Kaj
MrJohn
Mauricedegier
Ries
Mark
sowhat
Dave Evans
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Jouw cijfer voor 'The man who sold the world'
*RTH* Nirvana - The man who sold the world
[25-04-2010]
Weer van het pallet, een mooi verzoekje!
De band van Dave Grohl en oja Kurt Cobain
https://www.youtube.com/watch?v=fregObNcHC8
Weer van het pallet, een mooi verzoekje!
De band van Dave Grohl en oja Kurt Cobain
https://www.youtube.com/watch?v=fregObNcHC8
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Nirvana - The man who sold the world
Tja, moeilijk.
Ik zou een 8 geven als de uitvoering van Bowie er niet zou zijn.
Want daar voegen ze erg weing aan toe, maw deze cover lijkt heel erg op het origineel. Daarom slechts een 6.
Ik zou een 8 geven als de uitvoering van Bowie er niet zou zijn.
Want daar voegen ze erg weing aan toe, maw deze cover lijkt heel erg op het origineel. Daarom slechts een 6.
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Dit nummer staat heel hoog in mijn top100 allertijden.
Ik vind het fenomenaal sfeervol en krijg altijd kippevel als de gitaarsolo wordt ingezet na het tweede couplet, zo ingetogen met zoveel gevoel....
Bowie is dat met me eens, want hij noemde het de beste uitvoering van zijn nummer. Ook de tekst vind ik supermooi.
Overigens zou de versie van Lulu/Bowie van mij ook een 9 gekregen hebben; ik geef een 10.
Ik vind het fenomenaal sfeervol en krijg altijd kippevel als de gitaarsolo wordt ingezet na het tweede couplet, zo ingetogen met zoveel gevoel....
Bowie is dat met me eens, want hij noemde het de beste uitvoering van zijn nummer. Ook de tekst vind ik supermooi.
Overigens zou de versie van Lulu/Bowie van mij ook een 9 gekregen hebben; ik geef een 10.
Gast- Gast
Trouwens... ter vergelijking hier de versie van Lulu/Bowie, meer in de 80's stijl waarbij looks belangrijk waren. De versie van Nirvana heeft veel meer gevoel. (mi)
Gast- Gast
Mooi, een 8 !!!!!!!!!!!!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
In de uitvoering van Bowie/Lulu vind ik het een nummer van niks en hier komt dat gitaarloopje nét iets te vaak voorbij.
Maar deze versie is absoluut beter dan het origineel (dat is ook niet zo moeilijk )
Hoger dan een zeventje kom ik echter niet.
Maar deze versie is absoluut beter dan het origineel (dat is ook niet zo moeilijk )
Hoger dan een zeventje kom ik echter niet.
Gast- Gast
Prachtig nummer. Ook de rustige nummers van Nirvana waar ik naast deze ook Polly en About a girl oa toe reken vind ik erg fijn.
9
9
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Tja Nirvana, en dan ook nog "unplugged", superb... En 8 voor deze koffer.
Gast- Gast
Zo laat ik deze keer dan maar eens voor Azijnwildplasser spelen, de een ( 1 ) is dus van mij afkomstig.
Ik heb Nirvana altijd al een zeurderig, zwaar overschat, depressief makend en vreugdeloos bandje gevonden en in mijn optiek heeft Dave Grohl meer talent in zijn linkerteennagel dan de Junk Kurt ooit gehad heeft in zijn hele lijf, en wat die man ooit bezield heeft om met dit zooitje ongeregeld te gaan spelen zal wel altijd een onovertroffen mysterie blijven.
Deze cover doet wel zo ongelooflijk veel afbreuk aan het bizar mooie origineel van David dat ik het triestmakend vind, het zeikerige geneuzel van Kurt wat voor gezang schijnt te moeten doorgaan is vals, inspiratieloos en gespeend van ieder gevoel.
Het totaal klinkt als een stelletje kleine kindertjes die net het handboekje "gitaar en drums voor den net beginnende amateurs uit 1873" tot zich hebben genomen.
De hele hype van dit zooitje ongeregeld is godlof echt aan mij voorbij gegaan en als je ooit zoals ik de Godfather van de grunge/garage-rock 3,5uur achter elkaar uit zijn plaat heb zien gaan snapt dan ook meteen mijn afkeer voor dit jeugdpuisten gekrabbel en laten we wel zijn vergeleken met Ome Neil Y. is dit hinderlijke gepiel natuurlijk een aanfluiting van het zuiverste water.
Ik heb Nirvana altijd al een zeurderig, zwaar overschat, depressief makend en vreugdeloos bandje gevonden en in mijn optiek heeft Dave Grohl meer talent in zijn linkerteennagel dan de Junk Kurt ooit gehad heeft in zijn hele lijf, en wat die man ooit bezield heeft om met dit zooitje ongeregeld te gaan spelen zal wel altijd een onovertroffen mysterie blijven.
Deze cover doet wel zo ongelooflijk veel afbreuk aan het bizar mooie origineel van David dat ik het triestmakend vind, het zeikerige geneuzel van Kurt wat voor gezang schijnt te moeten doorgaan is vals, inspiratieloos en gespeend van ieder gevoel.
Het totaal klinkt als een stelletje kleine kindertjes die net het handboekje "gitaar en drums voor den net beginnende amateurs uit 1873" tot zich hebben genomen.
De hele hype van dit zooitje ongeregeld is godlof echt aan mij voorbij gegaan en als je ooit zoals ik de Godfather van de grunge/garage-rock 3,5uur achter elkaar uit zijn plaat heb zien gaan snapt dan ook meteen mijn afkeer voor dit jeugdpuisten gekrabbel en laten we wel zijn vergeleken met Ome Neil Y. is dit hinderlijke gepiel natuurlijk een aanfluiting van het zuiverste water.
Gast- Gast
Pfffff. Heb ik het over Bowie, komen ze met... Lulu.
Hier dan maar de onovertroffen Bowie-versie:
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19039
Leeftijd : 67
sowhat schreef:Pfffff. Heb ik het over Bowie, komen ze met... Lulu.
En dan knal ik er een volgens mij nog mooiere overheen
Gast- Gast
Journeyman schreef:Zo laat ik deze keer dan maar eens voor Azijnwildplasser spelen, de een ( 1 ) is dus van mij afkomstig.
Hahaha Journey, ik ben blij dat je mijn rol eens overneemt
Toch heef ik er nog een '6' voor omdat deze unplugged versie best wel aardig klinkt!
Laatst aangepast door Dave Evans op 25.04.10 17:20; in totaal 1 keer bewerkt
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Prachtige en ingehouden gezongen unplugged versie van deze Bowie-song. Verdient een vette 8 !
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Het zal je wel ontgaan zijn Journey, man met pet op de achtergrond bij Lulu is Bowie....
Gast- Gast
Nee hoor, als Bowie adept ontgaat mij daarin vrij weinigkatje37 schreef:Het zal je wel ontgaan zijn Journey, man met pet op de achtergrond bij Lulu is Bowie....
Gast- Gast
Niet het leukste van ze maar ik kan wel leven met een 7.
Gast- Gast
Ik vind Nirvana enorm overschat. Niet daarom geef ik deze een 8, want gewoon heel erg fijn en ver, ver, heel ver verheven boven het ronduit hinderlijke origineel van Bowie (ja, nog al zo'n favorietje van me )
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Leeftijd : 36
Niks mis met Nirvana, ze hebben wel toffere dan deze. Desalniettemin een 6'je.
Ik ken dit nummer alleen van Lulu en dat vond ik al niks.
En hier vind eigenlijk ook niks aan...klinkt mij te vlak allemaal.
Alleen de gitaarsolo op het eind is wel mooi.....een mager 6-je van mij
En hier vind eigenlijk ook niks aan...klinkt mij te vlak allemaal.
Alleen de gitaarsolo op het eind is wel mooi.....een mager 6-je van mij
Joyce- Music-Master
- Aantal berichten : 6575
Heb het obligate gezeur over Nirvana nooit begrepen. Alsof het een doodzonde is wanneer je ook bij het grote publiek doorbreekt. Alsof iets alleen maar goed kan zijn wanneer slechts de avant garde en anderhalve man en een paardekop het kennen.
Zouden we Vincent van Gogh ook een zwaar overschatte en aanstellerige schilder hebben gevonden indien hij bij leven gewaardeerd zou zijn geweest?
Nirvana heeft een hele trits sterke songs afgeleverd en verdient daarvoor respect. Deze cover is beslist niet het summum van hun repertoire, maar krijgt van mij toch een 8.
Zouden we Vincent van Gogh ook een zwaar overschatte en aanstellerige schilder hebben gevonden indien hij bij leven gewaardeerd zou zijn geweest?
Nirvana heeft een hele trits sterke songs afgeleverd en verdient daarvoor respect. Deze cover is beslist niet het summum van hun repertoire, maar krijgt van mij toch een 8.
Voor Nirvana een 7, Bowie zelf had er een 9 voor gekregen ik vind Bowies stem mooier dan die van Kurt voor dit specifieke nummer. Nirvana heeft overigens veel betere nummers gemaakt dan deze cover.
Overigens groot respect voor Nirvana maar dat heb ik ooit al wel eens uitgelegd. Jammer dat ze door veel mensen als overgewaardeerd worden gezien ik persoonlijk ben van mening dat ze dat wellicht door het overlijden van Cobain een hype zijn geworden maar dat dat nog altijd geen afbreuk hoeft te doen aan het feit dat het een prima band was.
Dave Grohl vind ik trouwens geen klap aan PUH!!!!!
Overigens groot respect voor Nirvana maar dat heb ik ooit al wel eens uitgelegd. Jammer dat ze door veel mensen als overgewaardeerd worden gezien ik persoonlijk ben van mening dat ze dat wellicht door het overlijden van Cobain een hype zijn geworden maar dat dat nog altijd geen afbreuk hoeft te doen aan het feit dat het een prima band was.
Dave Grohl vind ik trouwens geen klap aan PUH!!!!!
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Sterke song. Beter dan het origineel. Van een band die ik, in tegenstelling tot Kaj, zeker níét overschat vind. Ik ga voor de 9.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Gewoon een goede versie van David Bowie, heel intiem. Al is er weing verschil met de Bowie-versie. Die Lulu is natuurlijk een drama... Ik geef hier een 8 voor.
Over Nirvana wordt altijd veel gezeurd. Iedereen weet wel dat ik Nirvana de laatste echt goede groep vind en dat ik Melissa Etheridge een enge soepjurk vindt, dus dat ga ik nu niet over zeuren...
Over Nirvana wordt altijd veel gezeurd. Iedereen weet wel dat ik Nirvana de laatste echt goede groep vind en dat ik Melissa Etheridge een enge soepjurk vindt, dus dat ga ik nu niet over zeuren...
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Nirvana - On a plain
» *RTH* Nirvana - In Bloom
» *RTH* Nirvana - Breed
» *RTH* Nirvana - About a Girl (MTV Unplugged)
» The Battle 2: Nirvana vs. Foo Fighters
» *RTH* Nirvana - In Bloom
» *RTH* Nirvana - Breed
» *RTH* Nirvana - About a Girl (MTV Unplugged)
» The Battle 2: Nirvana vs. Foo Fighters
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: