*RTH* Nirvana - Breed
+6
Mirrr
Frodo
Dave Evans
Jan...
sowhat
Timmus
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Breed"?
*RTH* Nirvana - Breed
[26-09-2016]
Spencer Elden: de naam zal weinig mensen bekend in de oren klinken, maar bijna iedereen heeft hem wel eens gezien: het is de naam van de naar een dollar zwemmende baby op het album Nevermind van Nirvana. Het iconische album werd precies 25 jaar geleden uitgebracht.
Spencer Elden: de naam zal weinig mensen bekend in de oren klinken, maar bijna iedereen heeft hem wel eens gezien: het is de naam van de naar een dollar zwemmende baby op het album Nevermind van Nirvana. Het iconische album werd precies 25 jaar geleden uitgebracht.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Re: *RTH* Nirvana - Breed
Ja echt prima hoor. 8
Dit soort recht-toe-recht-aan-nummers van ze hoor ik veel liever dan pretentieus gedoe als Teen Spirit
Dit soort recht-toe-recht-aan-nummers van ze hoor ik veel liever dan pretentieus gedoe als Teen Spirit
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Nevermind kwam uit en de wereld was nooit meer hetzelfde. Mijn smaak veranderde drastisch, mooie muziek, my ass! Dit is het minste nummer van het album, maar altijd nog goed voor een 9.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Kwam er tegelijkertijd niet nog een best wel iconisch album uit? Waarvan zelfs een deel 1 en 2 was
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Dave Evans schreef:Kwam er tegelijkertijd niet nog een best wel iconisch album uit? Waarvan zelfs een deel 1 en 2 was
Jep, ook Guns N' Roses deed van zich spreken dat jaar. Maar liefst acht tracks van deze dubbelaar haalden de Top 40, geen slechte prestatie.
Timmus- Beheerder
Oh nee, niet dat album met al die langdradige draken. Ik heb ze toen ook gekocht maar allang weggeven. Het begin van het verval van GNR.Dave Evans schreef:Kwam er tegelijkertijd niet nog een best wel iconisch album uit? Waarvan zelfs een deel 1 en 2 was
Jan...- Music-Master
jan1966 schreef:Oh nee, niet dat album met al die langdradige draken. Ik heb ze toen ook gekocht maar allang weggeven. Het begin van het verval van GNR.Dave Evans schreef:Kwam er tegelijkertijd niet nog een best wel iconisch album uit? Waarvan zelfs een deel 1 en 2 was
Al die Langdradige "draken", dat waren er toch echt maar vijf, waarvan je er hooguit drie tot écht langdradig kunt bestempelen (en naar mijn mening géén tot draak): November Rain, Estranged, Coma, Breakdown en Locomotive.
Timmus- Beheerder
Timmus schreef:jan1966 schreef:Oh nee, niet dat album met al die langdradige draken. Ik heb ze toen ook gekocht maar allang weggeven. Het begin van het verval van GNR.Dave Evans schreef:Kwam er tegelijkertijd niet nog een best wel iconisch album uit? Waarvan zelfs een deel 1 en 2 was
Al die Langdradige "draken", dat waren er toch echt maar vijf, waarvan je er hooguit drie tot écht langdradig kunt bestempelen (en naar mijn mening géén tot draak): November Rain, Estranged, Coma, Breakdown en Locomotive.
Je vergeet Civil war, Timus. Je hebt natuurlijk gelijk, dat het album niet alleen uit langdradige draken bestaat, maar de nummers kenmerken wel de sfeer en de essentie van de albums. De kortere nummers missen het venijn van de nummers van Appetite (wel een weergaloos album), tel daar bij op twee overbodige covers en een tweede versie van het beste nummer "Don't cry" en je kan niet echt spreken van een iconisch album. En bovendien, Nevermind is meer dan een goed album, het heeft grote invloed op de muziekgeschiedenis en dat heeft de Illusions niet echt, ook al zou je het goed vinden.
En nu stop ik met het recenseren van GNR, tenslotte is dit een Nirvana-topic.
Jan...- Music-Master
Aarghhh, Nirvana!!! zonder enige concurrentie de bovenste trede op mijn muzikale irritatieladder, een 1.
Gast- Gast
Fijn nummer. Zoals Jan al opmerkt, het minste nummer van dit fabelachtig goede album.
8
8
Niks mis met dit nummer en ook eens fijn om te horen omdat je het juist niet zo vaak hoort, een 7
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Ik ben het vanavond opvallend eens met Journeyman. Een 1 dus!
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Roy schreef:Ik ben het vanavond opvallend eens met Journeyman. Een 1 dus!
Das logisch want met de jaren komt de wijsheid en het voortschrijdende inzicht
Gast- Gast
Journeyman schreef:Roy schreef:Ik ben het vanavond opvallend eens met Journeyman. Een 1 dus!
Das logisch want met de jaren komt de wijsheid en het voortschrijdende inzicht
Ja ja ja, het is goed meneer Sonnenberg. U mag zo weer met het busje mee.
Heerlijk. Toch jammer dat destijds Lithium en Come as You Are als singles zijn uitgekozen, dit is zoveel beter. Een 9.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
jan1966 schreef:Timmus schreef:jan1966 schreef:Oh nee, niet dat album met al die langdradige draken. Ik heb ze toen ook gekocht maar allang weggeven. Het begin van het verval van GNR.Dave Evans schreef:Kwam er tegelijkertijd niet nog een best wel iconisch album uit? Waarvan zelfs een deel 1 en 2 was
Je vergeet Civil war, Timus. Je hebt natuurlijk gelijk, dat het album niet alleen uit langdradige draken bestaat, maar de nummers kenmerken wel de sfeer en de essentie van de albums. De kortere nummers missen het venijn van de nummers van Appetite (wel een weergaloos album), tel daar bij op twee overbodige covers en een tweede versie van het beste nummer "Don't cry" en je kan niet echt spreken van een iconisch album. En bovendien, Nevermind is meer dan een goed album, het heeft grote invloed op de muziekgeschiedenis en dat heeft de Illusions niet echt, ook al zou je het goed vinden.
En nu stop ik met het recenseren van GNR, tenslotte is dit een Nirvana-topic.
Civil War is ook een langgerekte song, maar gezien de variatie en de politieke insteek zag ik die even over het hoofd. Maar gelijk heb je wel.
Constaterende dat Use Your Ullusion niet zozeer een baanbrekend, maar een wel uiterst succesvol album is gebleken.
En dan, nogmaals terzijde, je nieuwe avatar is super.
Timmus- Beheerder
Ach Nirvana.. Hele volksstammen worden er lyrisch van en ik begrijp het gewoon niet. Ook dit is beslist geen slecht nummer, maar wat dit nou zou goed en bijzonder moet maken begrijp ik werkelijk niet. Gelukkig is het wel een stuk beter dan Smells like teen spirit. Nipte 7.
Ik kreeg dit album cadeau op mijn verjaardag, mijn allereerste gekregen CD! Grijsgedraaid natuurlijk (in het begin was er niet zoveel keus). Het enige "probleem" was dat Smells Like Teen Spirit, In Bloom, Come as you are, Lithium en Polly standaard meer aandacht kregen. Maar wat blijft ook deze track goed. Een 9.
Timmus- Beheerder
Ja dit is simpelweg geweldig. Van dik hout zaagt men planken en daar is niks mis mee! Juist niet! Een 9
» *RTH* Nirvana - On a plain
» *RTH* Nirvana - In Bloom
» *RTH* Nirvana - The man who sold the world
» *RTH* Nirvana - About a Girl (MTV Unplugged)
» *RTH* Nirvana - On a plain
» *RTH* Nirvana - In Bloom
» *RTH* Nirvana - The man who sold the world
» *RTH* Nirvana - About a Girl (MTV Unplugged)
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: