The Battle 2: Nirvana vs. Foo Fighters
+6
Roy
Jan...
sowhat
arjanh
sokratikos
Dave Evans
10 plaatsers
Wall Of Sound :: Sound :: Battles
Pagina 1 van 1
Welke van deze twee songs vind jij beter?
The Battle 2: Nirvana vs. Foo Fighters
Ja je wist dat deze zou komen. Eerst had je Nirvana met Dave Grohl op drums en na het overlijden van Kurt Cobain ging Dave Grohl verder met een eigen band. Met een andere drummer en hijzelf op zang en gitaar! Maar wat vind jij nou werkelijk beter? De sound van Nirvana of die van de Foo Fighters?
1. Nirvana - Smells like teen spirit
Smells Like Teen Spirit is een hit van de Amerikaanse grungeband Nirvana. Het lied is het openingsnummer van de cd Nevermind uit 1991. Dit album betekende ook meteen de doorbraak van Nirvana. Het is de hit waarmee deze band en het grungegenre onverwacht naar het mainstream-publiek doorbraken en heeft daarmee een belangrijke historische rol. Het nummer staat al sinds 2005 onafgebroken en in totaal 9 keer op één in de Tijdloze 100.
De titel zou ontstaan zijn dankzij het deodorantmerk "Teen Spirit" uit de VS. Kathleen Hanna van de band Bikini Kill spoot "Kurt Smells Like Teen Spirit" op de muur van Nirvana-zanger Kurt Cobain. Omdat ze hadden gepraat over anarchie, punkrock en vergelijkbare onderwerpen, dacht Cobain dat dit een slogan met betrekking tot dit onderwerp was. Hanna bedoelde echter dat Kurt naar de deodorant rook die Tobi Vail, haar bandlid en toen Kurts vriendin, droeg. Kurt verklaarde later dat hij nooit deodorant gebruikte.
2. Foo Fighters - Everlong
Eén van de meest geliefde nummers van de Amerikaanse band, van het album The Colour And The Shape, uit 1997. Volgens sommigen zou het gaan over de moeizame omgang tussen zanger (toen drummer) Dave Grohl & zanger Kurt Cobain, ten tijde van Nirvana, de band waar ze beiden deel van uitmaakten. De surrealistische videoclip, geregisseerd door Michel Gondry is een klassieker, en ode aan de horrorfilm Evil Dead.
1. Nirvana - Smells like teen spirit
Smells Like Teen Spirit is een hit van de Amerikaanse grungeband Nirvana. Het lied is het openingsnummer van de cd Nevermind uit 1991. Dit album betekende ook meteen de doorbraak van Nirvana. Het is de hit waarmee deze band en het grungegenre onverwacht naar het mainstream-publiek doorbraken en heeft daarmee een belangrijke historische rol. Het nummer staat al sinds 2005 onafgebroken en in totaal 9 keer op één in de Tijdloze 100.
De titel zou ontstaan zijn dankzij het deodorantmerk "Teen Spirit" uit de VS. Kathleen Hanna van de band Bikini Kill spoot "Kurt Smells Like Teen Spirit" op de muur van Nirvana-zanger Kurt Cobain. Omdat ze hadden gepraat over anarchie, punkrock en vergelijkbare onderwerpen, dacht Cobain dat dit een slogan met betrekking tot dit onderwerp was. Hanna bedoelde echter dat Kurt naar de deodorant rook die Tobi Vail, haar bandlid en toen Kurts vriendin, droeg. Kurt verklaarde later dat hij nooit deodorant gebruikte.
2. Foo Fighters - Everlong
Eén van de meest geliefde nummers van de Amerikaanse band, van het album The Colour And The Shape, uit 1997. Volgens sommigen zou het gaan over de moeizame omgang tussen zanger (toen drummer) Dave Grohl & zanger Kurt Cobain, ten tijde van Nirvana, de band waar ze beiden deel van uitmaakten. De surrealistische videoclip, geregisseerd door Michel Gondry is een klassieker, en ode aan de horrorfilm Evil Dead.
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: The Battle 2: Nirvana vs. Foo Fighters
Geen twijfel mogelijk: Nirvana natuurlijk!
Kurt schreeuwt lekker, David niet.
David is een aardige gozer die wel aardige muziek maakt, Kurt was een gekke genius die uitzonderlijke muziek maakte.
...
Kurt schreeuwt lekker, David niet.
David is een aardige gozer die wel aardige muziek maakt, Kurt was een gekke genius die uitzonderlijke muziek maakte.
...
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Ik heb weinig tegen Foo Fighters en nog veel minder tegen Dave Grohl. Neem alleen de Soundcity docu en soundtrack al.
Echter hij legt het met z'n eigen band toch af tegen z'n vorige band. Nirvana is voor mij vele malen interessanter dan Foo Fighters en met deze nummers ook zeker.
Echter hij legt het met z'n eigen band toch af tegen z'n vorige band. Nirvana is voor mij vele malen interessanter dan Foo Fighters en met deze nummers ook zeker.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Ik heb de magie rond Nirvana nooit begrepen. Ik vind het een strontvervelende band. Geef mij zijn vrouw maar.
Foo Fighters is ook niet helemaal mijn ding, maar daarvan vind ik het aardige dat het altijd met energie is en met hartstocht klinkt. Foo Fighters dus.
Foo Fighters is ook niet helemaal mijn ding, maar daarvan vind ik het aardige dat het altijd met energie is en met hartstocht klinkt. Foo Fighters dus.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Daar gaan we weer. Die discussie voeren we al acht jaar, Dave. Mijn mening is duidelijk, ik vind het al sowiezo raar dat het een discussie werd.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Allebei mag ik ze af en toe graag horen maar niet teveel en te vaak. Ik zal ze dan ook niet snel noemen in mijn lijstje favoriete bands.
Maar waar gaat nu mijn voorkeur naar uit?
Puur op de 2 genoemde nummers kies ik voor Foo Fighters. Toch heeft Nirvana de muziekscene uitgebreid. De maffe Kurt Cobain was wat dat betreft geniaal.
Over het hele oeuvre gezien, natuurlijk grotendeels door de zelfmoord van Kurt, heeft Foo Fighters meer gebracht dan Nirvana. Dus mijn stem blijft bij Foo Fighters.
Maar waar gaat nu mijn voorkeur naar uit?
Puur op de 2 genoemde nummers kies ik voor Foo Fighters. Toch heeft Nirvana de muziekscene uitgebreid. De maffe Kurt Cobain was wat dat betreft geniaal.
Over het hele oeuvre gezien, natuurlijk grotendeels door de zelfmoord van Kurt, heeft Foo Fighters meer gebracht dan Nirvana. Dus mijn stem blijft bij Foo Fighters.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Hoewel Everlong nog wel een zeer aardig nummer is, biedt Nirvana overduidelijk meer kwaliteit dan Foo Fighters. De hype rond die band heb ik nooit begrepen. Middelmatige schreeuwmuziek. Nirvana dus
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Zonder twijfel, Nirvana natuurlijk
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Gaat het tussen de liefjes of het complete oeuvre van beide bands?
Tussen beide geboden muziekstukken gaat mijn voorkeur uit naar Everlong. Gaat het om het oeuvre dan kies ik overduidelijk Nirvana wegens de gigantische impact die ze hadden begin jaren 90, zeker in mijn leven!
Tussen beide geboden muziekstukken gaat mijn voorkeur uit naar Everlong. Gaat het om het oeuvre dan kies ik overduidelijk Nirvana wegens de gigantische impact die ze hadden begin jaren 90, zeker in mijn leven!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Soortgelijke onderwerpen
» Battle 29: battle of britpop
» *RTH* Foo Fighters- Big Me
» *RTH* Foo Fighters - Everlong
» *RTH* Foo Fighters - Learn to Fly
» *RTH* Foo Fighters - Times like these
» *RTH* Foo Fighters- Big Me
» *RTH* Foo Fighters - Everlong