VANCOUVER 2010
+15
Grafmat
Mauricedegier
Boontje
Ries
muis
Nien
Erwin
MrJohn
Mark
Joyce
Dave Evans
ErickNJ
sowhat
Kaj
Jaap2000
19 plaatsers
Pagina 13 van 14
Pagina 13 van 14 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14
Re: VANCOUVER 2010
@Kaj: Bokko kan naast brons op de 1500m met zijn ploeggenoten nog voor een Noorse medaille zorgen op de team pursuit.
Alhoewel de drie Noren in de breedte minder getalenteerd zijn dan de Nederlanders is het team goed op elkaar ingespeeld en traint men al het hele jaar samen, hetgeen niet gezegd kan worden van de Nederlandse ploeg in de nieuwe samenstelling. Verder zijn ook de Amerikanen ernstig gehandicapt door de afzegging van Davis en het totaal uit vorm zijn van Marsicano.
Alhoewel de drie Noren in de breedte minder getalenteerd zijn dan de Nederlanders is het team goed op elkaar ingespeeld en traint men al het hele jaar samen, hetgeen niet gezegd kan worden van de Nederlandse ploeg in de nieuwe samenstelling. Verder zijn ook de Amerikanen ernstig gehandicapt door de afzegging van Davis en het totaal uit vorm zijn van Marsicano.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Raver schreef:katje37 schreef:
Bart Veldkamp....., er is al aardig wat over hem gezegd, wij hebben een "koosnaampje" voor hem:" kankerBartje", hij kankert wat af en was als sportman ook een hele slechte verliezer.
Graag A.U.B niet dat vervelende woord gebruiken, kan erg gevoelig liggen voor sommigen......
Dank Raver, inderdaad, was even slikken deze morgen.
Gast- Gast
zoals gezegd, just a figure of speech, heeft door de decennia heen dat het als scheldwoord gebruikt wordt, allang niets meer te maken met de ziekte, maar goed, ik zal rekening houden met elke vorm van gevoeligheid die zich maar voor kan doen vanaf nu; dat wordt flink schrappen in de vocabulaire.
Gast- Gast
Ik heb de tekst iets aangepast Katje en dat is niet als aanval bedoeld hoor, want jouw reacties lieten zien dat je het niet zo bedoeld. Maar ik was het afgelopen jaar erg eens met die actie van dat ongeneeslijk zieke meisje die juist dit woord als taalgebruik aan de kaak stelde! Vandaar mijn aanpassing (wou het even toelichten ). Verder hebben jullie het samen al prima opgelost
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
TJa het schaatsen vanavond.........normaal heeft Nederland vanavond niet veel kans met onze Meppeler troef Elma de Vries en Jorien Voorhuis! Maar goed zoals we gisteren hebben kunnen zien gebeuren er tijdens de O.S. soms vreemde dingen, dus wie weet
terug naar de sport dan maar weer:
De reuzenslalom voor vrouwen is vandaag. De 1e run is inmiddels achter de rug.
Kleine verschillen met Goergl ( oos), voor Barioz (fra) en Zettel ( oos).
Riesch is 7e, Paerson pas 12e.
Vonn ligt eruit. Titelverdedigster Mancuso ( die overnieuw mocht omdat Vonn viel) staat pas 18e op meer dan een seconde.
De reuzenslalom voor vrouwen is vandaag. De 1e run is inmiddels achter de rug.
Kleine verschillen met Goergl ( oos), voor Barioz (fra) en Zettel ( oos).
Riesch is 7e, Paerson pas 12e.
Vonn ligt eruit. Titelverdedigster Mancuso ( die overnieuw mocht omdat Vonn viel) staat pas 18e op meer dan een seconde.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Is goed hoor Dave , ik zal er geen discussie om aangaan; zo is't opgelost, ennnuuh Den Haag vooral vermijden
Gast- Gast
Ja haha ik snap wat je bedoelt
Reuzenslalom ingekort vanwege slecht zicht
WHISTLER - De tweede run van de reuzenslalom voor vrouwen is wegens slecht zicht in Whistler ingekort. Dat heeft de organisatie bekendgemaakt. De skiesters starten later woensdag 67 meter lager dan bij de eerste run. Dat scheelt tien poortjes. De Oostenrijkse Elisabeth Görgl zette de beste tijd neer in de eerste run.
Beslissing is net genomen om de 2e run uit te stellen tot morgen. Te slechte weersomstandigheden.
WHISTLER - De tweede run van de reuzenslalom voor vrouwen is wegens slecht zicht in Whistler ingekort. Dat heeft de organisatie bekendgemaakt. De skiesters starten later woensdag 67 meter lager dan bij de eerste run. Dat scheelt tien poortjes. De Oostenrijkse Elisabeth Görgl zette de beste tijd neer in de eerste run.
Beslissing is net genomen om de 2e run uit te stellen tot morgen. Te slechte weersomstandigheden.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Niet Lindsay Vonn, niet Martina Sablikova maar langlaufster Marit Bjoergen gaat de Koningin van de Olympische Winterspelen worden
Yessss.....en weer een gouden plak voor Nederland !!
Joyce- Music-Master
- Aantal berichten : 6575
Gelukkig heeft Nicolien de eer hoog gehouden...
Heren schaatsploeg...
Hebben wel de plicht om morgen alsnog brons te halen.
Heren schaatsploeg...
Hebben wel de plicht om morgen alsnog brons te halen.
Jaap2000- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3102
Leeftijd : 66
Ja rare spelen eigenlijk.....verwachte gouden plakken blijven uit maar des te leuker de verrassingen! Jammer voor de achtervolgingsploegen maar super voor Nicolien!
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!! Toch wel erg opvallend: 100e goud, en de eerste gouden Winterspelenmedaille NIET op schaatsen behaald... haha!
en
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee............ Baggerprestatie van de Nederlandse ploegen, wat betreft de vrouwen niet onverwacht en wat betreft de heren echt heel matig. Achteraf lullen: Ik snapte toch al niet dat die Blockhuijsen daar moest rijden.
en
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee............ Baggerprestatie van de Nederlandse ploegen, wat betreft de vrouwen niet onverwacht en wat betreft de heren echt heel matig. Achteraf lullen: Ik snapte toch al niet dat die Blockhuijsen daar moest rijden.
Laatst aangepast door Grafmat op za feb 27, 2010 4:54 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : kleine inhoudelijke toevoeging zodat het weer klopt...)
Het zijn sowieso zeer verrassende Olympische Spelen in het schaatsstadion: Koreaanse winst op de vrouwensprint, Nederlandse overwinningen op de koningsafstand van de 1500m, diskwalificatie van Kramer en de superfavoriete damesachtervolgers van Canada al gelijk in het begin uitgeschakeld.
Chapeau voor Nicolien, eerste sneeuwmedaille ever voor Nederland en dan gelijk goud !
Chapeau voor Nicolien, eerste sneeuwmedaille ever voor Nederland en dan gelijk goud !
MrJohn- Chief
MrJohn schreef:Het zijn sowieso zeer verrassende Olympische Spelen in het schaatsstadion: Koreaanse winst op de vrouwensprint, Nederlandse overwinningen op de koningsafstand van de 1500m, diskwalificatie van Kramer en de superfavoriete damesachtervolgers van Canada al gelijk in het begin uitgeschakeld.
Ik heb ook erg genoten van Nicolien, toch een mooie revanche na dat geklooi met die wax in Salt Lake City. En ik ben blij dat wij nu weer eens van Russen winnen. De achtervolging leverde alleen maar ergernis op. Het leek nergens na. Ze moeten dat maar eens echt serieus nemen, anders doe dan niet mee.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Fantastische prestatie van Nicolien; echt van genoten!
Ook ik vond vooral de heren schaatsers een afgang. De VS waren niet eens in hun beste opstelling, maar knokten zich tot op het tandvlees naar de overwinning. Chapeau voor de geweldige winnaarsmentaliteit van Hedrick en de zijnen; prachtige " niet lullen, maar poetsen" mannen!
Ook ik vond vooral de heren schaatsers een afgang. De VS waren niet eens in hun beste opstelling, maar knokten zich tot op het tandvlees naar de overwinning. Chapeau voor de geweldige winnaarsmentaliteit van Hedrick en de zijnen; prachtige " niet lullen, maar poetsen" mannen!
Gast- Gast
Ik zat net in de auto te luisteren naar het Radio1-forum dat over de OS debatteerde - Leen Pfrommer, Ton Boot, Chris van Nijnatten. Ik was het toch wel hartgrondig eens met de mening van deze heren over met name de achtervolgingsploeg en het selectiebeleid.
Ten eerste: teveel selectierondes, ten tweede: foute en onduidelijke criteria, want men had de gouden ploeg voor de achtervolging boven de persoonlijke tijden voor de derde/vierde man op bv. 10 kilometer en 1500 meter moeten stellen. Concreet: die van der Kieft had je gewoon thuis moeten laten ten faveure van Verheijen, zodat die de achtervolging had kunnen rijden (en die had ook nog eens echt veeeeeeeeel beter gepresteerd op de 10 dan Arjan van der Kieft). En hetzelfde had moeten gelden voor Wennemars op de 1500. Sven baalt nu voor de tweede keer als een stekker aan het eind van de Spelen, maar moet beseffen dat door zijn oliedomme wil om de 1500 te rijden hij een betrouwbare ploeggenoot voor de achtervolging thuis liet zitten. Nou ja thuis... brullend op de tribune voor radio1 ...
Boot pleitte verder gewoon voor één man die de selectie samenstelt, gewoon net zoals bij voetbal, basketbal, etc. Iemand die boven de partijen staat, het gekissebis van de commerciële ploegen onderling en met de KNSB aan zijn laars lapt, en gewoon alleen bepaalt wie er mee gaan.
Achteraf lullen is makkelijk, maar de arrogantie waarmee men dacht met een gelegenheidsploeg de gouden plak wel even op te gaan halen op de achtervolging mag gerust eens stevig aan de kaak worden gesteld.
Ten eerste: teveel selectierondes, ten tweede: foute en onduidelijke criteria, want men had de gouden ploeg voor de achtervolging boven de persoonlijke tijden voor de derde/vierde man op bv. 10 kilometer en 1500 meter moeten stellen. Concreet: die van der Kieft had je gewoon thuis moeten laten ten faveure van Verheijen, zodat die de achtervolging had kunnen rijden (en die had ook nog eens echt veeeeeeeeel beter gepresteerd op de 10 dan Arjan van der Kieft). En hetzelfde had moeten gelden voor Wennemars op de 1500. Sven baalt nu voor de tweede keer als een stekker aan het eind van de Spelen, maar moet beseffen dat door zijn oliedomme wil om de 1500 te rijden hij een betrouwbare ploeggenoot voor de achtervolging thuis liet zitten. Nou ja thuis... brullend op de tribune voor radio1 ...
Boot pleitte verder gewoon voor één man die de selectie samenstelt, gewoon net zoals bij voetbal, basketbal, etc. Iemand die boven de partijen staat, het gekissebis van de commerciële ploegen onderling en met de KNSB aan zijn laars lapt, en gewoon alleen bepaalt wie er mee gaan.
Achteraf lullen is makkelijk, maar de arrogantie waarmee men dacht met een gelegenheidsploeg de gouden plak wel even op te gaan halen op de achtervolging mag gerust eens stevig aan de kaak worden gesteld.
Wennemars zit niet thuis doordat Kramer die 1500 rijdt hoor. Kramer rijdt die 1500 omdat we daar nou eenmaal 4 startplaatsen hadden en er maar 3 waren ingevuld (Kuipers, Groothuis en Tuitert). Wennemars zit thuis, doordat er maar 10 schaatsers mee mochten. Als Kramer z'n plek had afgestaan, weet ik niet of Wennemars mee had gemogen. Volgens mij stond Ronald Mulder immers hoger in de 'prestatiematrix' dan Wennemars, en zou die alsnog mee zijn gegaan. Beetje hetzelfde verhaal als Jan Bos die de 500 meter reed - ook omdat we daar toevallig toch nog een startplek hadden die nog niet werd ingevuld.
Kortom: als Kramer de 1500 niet zou rijden, betekende dat niet dat er ineens een extra schaatser mee mocht worden genomen. Met Kramer, Tuitert, Kuipers, Bos, Smeekens, De Jong, Blokhuijsen, Groothuis, Vd Kieft (of Verheijen, zo u wilt) en Mulder zijn de 10 plekjes dan vol, en blijft Wennemars thuis..
Ik ben er ook van overtuigd dat deze 3 jongens best goud hadden kunnen halen op de achtervolging, maar dan hadden ze wel wat meer samen moeten trainen. Van 3 vedettes maak je nog geen goed team, en Nederland onderschat het team-aspect van de achtervolging al jarenlang. Fabris, Sanfratello en Anesi waren ook geen vreselijk sterk team als je de individuele kwaliteiten bekijkt, maar waren wel perfect op elkaar ingespeeld - en wonnen goud. In dat opzicht ben ik het ermee eens dat minieme medaillekansen op individuele afstanden (denk dan aan een Ronald Mulder) gerust mogen worden opgeofferd om een op elkaar ingespeeld achtervolgingsteam aan de start te krijgen. En ondanks dat ik de achtervolging een van de spectaculairste onderdelen van het schaatsen vind, lijkt men in Nederland niet geneigd om het serieus te nemen. Maar als het team dan faalt, worden ze met pek en veren afgevoerd. Vind ik ook niet helemaal terecht...
Andere sport dan: niet om nou weer een poging te doen om de afmelding van Van Calker goed te praten, maar naast de teams die zich van tevoren hebben teruggetrokken (2 Zwitserse teams en 1 Australisch team, als ik me niet vergist) zijn er nu al 6 teams gecrasht. Niet de minste teams ook trouwens.. Zelfs bobslee-legende André Lange lag bijna om.. Als je dan toch al geen zelfvertrouwen had, kun je er wel donder op zeggen dat je die Nederlandse bob hier op z'n kant had gelegd.. Tja, wat kun je ervan zeggen, ik blijf erbij dat het op dit moment de juiste keuze was. Dat ze Van Calkers faalangst niet eerder hadden opgemerkt, dát is hetgene dat de bobbond moet gaan evalueren!
Kortom: als Kramer de 1500 niet zou rijden, betekende dat niet dat er ineens een extra schaatser mee mocht worden genomen. Met Kramer, Tuitert, Kuipers, Bos, Smeekens, De Jong, Blokhuijsen, Groothuis, Vd Kieft (of Verheijen, zo u wilt) en Mulder zijn de 10 plekjes dan vol, en blijft Wennemars thuis..
Ik ben er ook van overtuigd dat deze 3 jongens best goud hadden kunnen halen op de achtervolging, maar dan hadden ze wel wat meer samen moeten trainen. Van 3 vedettes maak je nog geen goed team, en Nederland onderschat het team-aspect van de achtervolging al jarenlang. Fabris, Sanfratello en Anesi waren ook geen vreselijk sterk team als je de individuele kwaliteiten bekijkt, maar waren wel perfect op elkaar ingespeeld - en wonnen goud. In dat opzicht ben ik het ermee eens dat minieme medaillekansen op individuele afstanden (denk dan aan een Ronald Mulder) gerust mogen worden opgeofferd om een op elkaar ingespeeld achtervolgingsteam aan de start te krijgen. En ondanks dat ik de achtervolging een van de spectaculairste onderdelen van het schaatsen vind, lijkt men in Nederland niet geneigd om het serieus te nemen. Maar als het team dan faalt, worden ze met pek en veren afgevoerd. Vind ik ook niet helemaal terecht...
Andere sport dan: niet om nou weer een poging te doen om de afmelding van Van Calker goed te praten, maar naast de teams die zich van tevoren hebben teruggetrokken (2 Zwitserse teams en 1 Australisch team, als ik me niet vergist) zijn er nu al 6 teams gecrasht. Niet de minste teams ook trouwens.. Zelfs bobslee-legende André Lange lag bijna om.. Als je dan toch al geen zelfvertrouwen had, kun je er wel donder op zeggen dat je die Nederlandse bob hier op z'n kant had gelegd.. Tja, wat kun je ervan zeggen, ik blijf erbij dat het op dit moment de juiste keuze was. Dat ze Van Calkers faalangst niet eerder hadden opgemerkt, dát is hetgene dat de bobbond moet gaan evalueren!
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Leeftijd : 36
Grafmat, van der Kieft had de skate off gewonnen van Verheijen, als je dan zegt dat iemand alsnog thuis moet blijven, krijg je weer het geouwehoer van geen objectiviteit.
Ik denk eerder dat ze er bij de ISU of een of ander olympisch committee (wie dan ook maar de macht heeft in deze) voor zouden moeten pleiten dat ze een volwaardig team mee mogen nemen voor de ploegenachtervolging. Zonder dat die bij elkaar geschraapt moeten worden, omdat er anders bij een andere afstand weer iemand af moet vallen.
Het is een volwaardig olympisch onderdeel en zou ook als zodanig behandeld moeten worden.
Er staat me trouwens van een paar jaar geleden ook iets bij van een totaal aantal in de afvaardiging waar bobo's dan ook werden bijgeteld. Was het toen niet zo dat er een sporter bijna thuis moest blijven, omdat er een bobo teveel was?
Ik denk eerder dat ze er bij de ISU of een of ander olympisch committee (wie dan ook maar de macht heeft in deze) voor zouden moeten pleiten dat ze een volwaardig team mee mogen nemen voor de ploegenachtervolging. Zonder dat die bij elkaar geschraapt moeten worden, omdat er anders bij een andere afstand weer iemand af moet vallen.
Het is een volwaardig olympisch onderdeel en zou ook als zodanig behandeld moeten worden.
Er staat me trouwens van een paar jaar geleden ook iets bij van een totaal aantal in de afvaardiging waar bobo's dan ook werden bijgeteld. Was het toen niet zo dat er een sporter bijna thuis moest blijven, omdat er een bobo teveel was?
Gast- Gast
Katje, de reden dat deelnemers van de achtervolgingsploeg ook op een individueel nummer moeten starten is dat men de groei van het totale aantal deelnemers aan de OS wilt beperken.
Men zou in Nederland wel iets kunnen doen aan de ingewikkelde kwalificatiewedstrijden met een matrix voor beschermde posities en andere prestaties. Het begint op hogere wiskunde te lijken.
Gewoon één OKT houden met alleen een 2de OKT voor verdere deelnemers, die een bepaalde afstand bij het OKT door blessure of valpartij gemist hebben.
Gr, MrJohn
Men zou in Nederland wel iets kunnen doen aan de ingewikkelde kwalificatiewedstrijden met een matrix voor beschermde posities en andere prestaties. Het begint op hogere wiskunde te lijken.
Gewoon één OKT houden met alleen een 2de OKT voor verdere deelnemers, die een bepaalde afstand bij het OKT door blessure of valpartij gemist hebben.
Gr, MrJohn
MrJohn- Chief
Ik ben het volledig met Grafmat eens.
OKT afschaffen. Je ziet die schaatsers het hele jaar op allerlei toernooien, dus je weet wie er goed zijn. Een bondscoach moet dan een ploeg samenstellen.
Hetzelfde principe zie je gelukkig al sinds jaar en dag bij het wielrennen. Zien jullie bijvoorbeeld Geesink en Boom 10 rondjes om de kerk rijden wie er mee mag naar het WK?
OKT afschaffen. Je ziet die schaatsers het hele jaar op allerlei toernooien, dus je weet wie er goed zijn. Een bondscoach moet dan een ploeg samenstellen.
Hetzelfde principe zie je gelukkig al sinds jaar en dag bij het wielrennen. Zien jullie bijvoorbeeld Geesink en Boom 10 rondjes om de kerk rijden wie er mee mag naar het WK?
Leeftijd : 67
Katje: Van der Kieft won de tweede skate off omdat hij ná Verheijen reed en ternauwernood een halve seconde vóór Verheijen bleef. Als het andersom was geweest had Verheijen hetzelfde trucje kunnen uithalen, want als er iemand op een schema van een ander kan rijden, is dat Verheijen...
Maar goed: de procedure was zó ingewikkeld, met beschermde renners, een pré skate off, een echte skate off, world cup klasseringen die behaald moesten worden, en dan nog de diverse interpretaties van die regels. AFSCHAFFEN!! Ik ben een groot fan van Jan Bos, maar die had van mij zonder pardon opgeofferd mogen worden voor een van de 2 rijders van de achtervolging. Bos ging sowieso via de meest gruwelike achterdeur naar de spelen. (6e op de 1000 meter toen het erom ging, maar de niet-beschermde renners werden uit de uitslag gehaald, en voila: Bos mocht alsnog mee als 4e renner. Belachelijk.)
Kaj: als ze getraind hadden, hadden ze allicht kunnen winnen, maar dat is dus het probleem, da's niet gebeurd. Kramer, Verheijen en Wennemars hadden al enkele jaren getraind en waren de wereldkampioenen. Dus waarom daar aan sleutelen...!?
Overigens: Wát een prachtige finish van Anni Friesinger zojuist...
Maar goed: de procedure was zó ingewikkeld, met beschermde renners, een pré skate off, een echte skate off, world cup klasseringen die behaald moesten worden, en dan nog de diverse interpretaties van die regels. AFSCHAFFEN!! Ik ben een groot fan van Jan Bos, maar die had van mij zonder pardon opgeofferd mogen worden voor een van de 2 rijders van de achtervolging. Bos ging sowieso via de meest gruwelike achterdeur naar de spelen. (6e op de 1000 meter toen het erom ging, maar de niet-beschermde renners werden uit de uitslag gehaald, en voila: Bos mocht alsnog mee als 4e renner. Belachelijk.)
Kaj: als ze getraind hadden, hadden ze allicht kunnen winnen, maar dat is dus het probleem, da's niet gebeurd. Kramer, Verheijen en Wennemars hadden al enkele jaren getraind en waren de wereldkampioenen. Dus waarom daar aan sleutelen...!?
Overigens: Wát een prachtige finish van Anni Friesinger zojuist...
Notabene in een Olympisch Record, sneller dan het Canadese Goud...
Notabene in een Olympisch Record, sneller dan het Canadese Goud...
Jaap2000- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3102
Leeftijd : 66
Pagina 13 van 14 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14
Soortgelijke onderwerpen
» AGR 2010
» WK 2010
» Top 10 van 2010 tot nu toe...
» Steunfonds 13: 28-3 / 3-4 2010
» Dave is on the road again (22-05-2010)
» WK 2010
» Top 10 van 2010 tot nu toe...
» Steunfonds 13: 28-3 / 3-4 2010
» Dave is on the road again (22-05-2010)
Pagina 13 van 14
Permissies van dit forum: