VANCOUVER 2010
+15
Grafmat
Mauricedegier
Boontje
Ries
muis
Nien
Erwin
MrJohn
Mark
Joyce
Dave Evans
ErickNJ
sowhat
Kaj
Jaap2000
19 plaatsers
Pagina 8 van 14
Pagina 8 van 14 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14
Re: VANCOUVER 2010
Wel balen trouwens met Annette Gerritsen! Ik ben er van overtuigd dat ze gewoon had meegedaan om het goud gezien haar opening en de tijd die haar tegenstandster neerzette! Jammer!!!
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Mja, volop narigheid. Denk ik dat ik 't nog wel uit kijk ook... hoe slecht dan ook voor me.
Nog even over die dweilmachines. Ik denk dat dit een van de weinige keren is dat het Zamboni bedrijf niet blij is dat alle dweilers gewoon zamboni's worden genoemd.
http://www.metronews.ca/toronto/sports/article/453831--olympia-machines-step-up-while-iconic-zamboni-continues-trek-across-rockies
http://www.metronews.ca/toronto/sports/article/453831--olympia-machines-step-up-while-iconic-zamboni-continues-trek-across-rockies
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Ik weet niet of je het in de gaten had, maar die Dan aan de rechterkant is Dan Jansen die vroeger nog goud heeft gewonnen op de 1000m.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Jazeker, Dan Jansen: een hele goede sprinter uit de jaren tachtig die altijd net naast de medailles greep op de Olympische Spelen.
Tot 1994, toen hij eindelijk goud haalde in zijn laatste race op de 1000m.
Ook bekend van het verhaal over zijn zus die hem tot schaatsen aanzette en die later overleed aan leukemie.
Toen Dan diezelfde dag een medaille aan haar wilde opdragen, mislukte dat tot 2x door een val op zowel de 500m als de 1000m.
Een aantal jaren geleden is daar door Studio Sport nog eens een reportage over gemaakt.
Ook bekend van het verhaal over zijn zus die hem tot schaatsen aanzette en die later overleed aan leukemie.
Toen Dan diezelfde dag een medaille aan haar wilde opdragen, mislukte dat tot 2x door een val op zowel de 500m als de 1000m.
Een aantal jaren geleden is daar door Studio Sport nog eens een reportage over gemaakt.
Jaap2000- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Blunders bij olympische biatlon
WHISTLER - Magdalena Neuner en Björn Ferry waren dinsdag in Whistler glorieuze winnaars op de achtervolging, de olympische biatlon werd dinsdag overschaduwd door een reeks van blunders in de tijdwaarneming. De verantwoordelijke technisch gedelegeerde Norbert Baier moest na afloop 'diep door de stuifsneeuw'.
Bij de vrouwen, die 10 km aflegden, werden drie atletes ten onrechte tegengehouden, bij de mannen (12,5 km) mochten twee deelnemers te vroeg weg. Hoewel de eindtijden later werden aangepast, was het leed al geschied.
Het grootste slachtoffer was Carin Oloffson-Zidek, die net naast het podium landde. De Zweedse kreeg 14 seconden te laat het startsein. Door sterk langlaufen en schieten kwam ze als vijfde over de finish. Door correctie van de tijd naderhand schoof ze nog een plaatsje op. De nare droom van een gemiste medaille zal niettemin blijven. (c)ANP
Een onbegrijpelijke fout.
Er wordt al jarenlang gewerkt met dezelfde software, die door en door getest is.
In Turijn werd het er bij ons ingehamerd: "De atleten hebben hier vier jaar voor getraind, voor hen telt iedere seconde. Voor julle (het IT-team) moet ook iedere seconde tellen".
We hebben toen 2x een generale repetitie gedaan waarbij alle verschillende start-soorten zijn getest: massa-start, individuele start (met starts steeds na 30 seconden), individuele start met verschillende intervallen (zoals in de wedstrijd van gisteren).
Wie er hier de fout in is gegaan kan ik hiervandaan niet beoordelen; de fout kan zowel bij Omega als bij AtosOrigin liggen. In ieder geval is het hoofd van de Internationale Biathlon Unie eindverantwoordelijk. Hij dient te controleren of alle gegevens (en dus ook de starttijden) kloppen en alles volgens de regelementen verloopt.
Dit had zondag (na de sprint) al aan het licht moeten komen. Nogmaals: een onbegrijpelijke fout.
Nog even wat extra info, voor wie het interesseert (of alleen voor de techneuten onder ons):
De tijdwaarneming is bij alle sportonderdelen (waar tijd belangrijk is), driedubbel uitgevoerd.
1) Met het electronische oog.
2) De transponders, die iedere atleet om zijn enkel heeft.
3) Handmatig: de ouderwetse stopwatch.
Deze 3 eventueel aangevuld met de foto-finish.
Voor zover ik weet is bij de meeste sportonderdelen het electronische oog leidend. Tijden kunnen gecorrigeerd worden op basis van de transponder-gegevens en de foto-finish.
De stopwatch is als noodgreep de laatste backup. Daarom staan er langs de baan enkele officials (of, zoals bij de biathlon, zelfs enkele tientallen) gereed met een stopwatch.
Waarom zoveel? Als systeem 1 hapert of uitvalt (een electronisch oog kan omver gereden worden), dan treedt systeem 2 in werking. Als de transponders ook uitvallen, dan is er altijd nog de ouderwetse stopwatch. Weliswaar minder nauwkeurig maar stopwatches schijnen het altijd te doen. Driedubbele tijdwaarneming, voor het geval dat... Je kunt nu eenmaal na een race niet tegen de sporter zeggen "de tijdwaarneming deed het niet, laten we alles nog een keertje over doen".
Het computersysteem op de locatie is een lokaal netwerk, dat volledig is afgeloten van internet om hackers geen kans te geven. Daar vandaan worden alle gegevens overgepompt naar het centrale computercentrum. Voor de veligheid is dit tijdens de wedstrijd éénrichtingsverkeer. Na afloop van de wedstrijd wordt de lijn weer opengesteld voor tweerichtingsverkeer.
Het centrale computercentrum heeft ook een backup. In 2006 was er zo'n 100 km buiten Turijn een tweede centrum ingericht, volledig identiek aan het eerste in Turijn. Dit systeem draait in schaduw mee. Mocht systeem 1 uitvallen, dan kan systeem 2 het naadloos overnemen. Waar dit tweede systeem stond, werd strikt geheim gehouden.
In Vancouver is ook voor deze constructie gekozen.
Dus mocht er een bom vallen op Vancouver: de informatievoorziening blijft gewoon doordraaien. Een geruststellende gedachte...
De tijdwaarneming is bij alle sportonderdelen (waar tijd belangrijk is), driedubbel uitgevoerd.
1) Met het electronische oog.
2) De transponders, die iedere atleet om zijn enkel heeft.
3) Handmatig: de ouderwetse stopwatch.
Deze 3 eventueel aangevuld met de foto-finish.
Voor zover ik weet is bij de meeste sportonderdelen het electronische oog leidend. Tijden kunnen gecorrigeerd worden op basis van de transponder-gegevens en de foto-finish.
De stopwatch is als noodgreep de laatste backup. Daarom staan er langs de baan enkele officials (of, zoals bij de biathlon, zelfs enkele tientallen) gereed met een stopwatch.
Waarom zoveel? Als systeem 1 hapert of uitvalt (een electronisch oog kan omver gereden worden), dan treedt systeem 2 in werking. Als de transponders ook uitvallen, dan is er altijd nog de ouderwetse stopwatch. Weliswaar minder nauwkeurig maar stopwatches schijnen het altijd te doen. Driedubbele tijdwaarneming, voor het geval dat... Je kunt nu eenmaal na een race niet tegen de sporter zeggen "de tijdwaarneming deed het niet, laten we alles nog een keertje over doen".
Het computersysteem op de locatie is een lokaal netwerk, dat volledig is afgeloten van internet om hackers geen kans te geven. Daar vandaan worden alle gegevens overgepompt naar het centrale computercentrum. Voor de veligheid is dit tijdens de wedstrijd éénrichtingsverkeer. Na afloop van de wedstrijd wordt de lijn weer opengesteld voor tweerichtingsverkeer.
Het centrale computercentrum heeft ook een backup. In 2006 was er zo'n 100 km buiten Turijn een tweede centrum ingericht, volledig identiek aan het eerste in Turijn. Dit systeem draait in schaduw mee. Mocht systeem 1 uitvallen, dan kan systeem 2 het naadloos overnemen. Waar dit tweede systeem stond, werd strikt geheim gehouden.
In Vancouver is ook voor deze constructie gekozen.
Dus mocht er een bom vallen op Vancouver: de informatievoorziening blijft gewoon doordraaien. Een geruststellende gedachte...
Zonet via Eurosport de herhaling gezien van de korte kuur kunstrijden voor mannen...
Plushenko staat voorlopig op 1, supermooie hele strakke kuur...zo hee, wat kan die man toch schaatsen !!
Maar hij wordt achtervolgd door nog meer talenten...o.a. 2 Japanners en een Amerikaan..
1 Japanner reed de korte kuur op muziek van Jimi Hendrix...heel apart.....
Veel moois gezien dus en het wordt nog heel spannend bij de vrije kuur morgen...
Plushenko staat voorlopig op 1, supermooie hele strakke kuur...zo hee, wat kan die man toch schaatsen !!
Maar hij wordt achtervolgd door nog meer talenten...o.a. 2 Japanners en een Amerikaan..
1 Japanner reed de korte kuur op muziek van Jimi Hendrix...heel apart.....
Veel moois gezien dus en het wordt nog heel spannend bij de vrije kuur morgen...
Joyce- Music-Master
- Aantal berichten : 6575
Ik ga voor de Amerikaan
Jaap2000 schreef:Jazeker, Dan Jansen: een hele goede sprinter uit de jaren tachtig die altijd net naast de medailles greep op de Olympische Spelen.
Ook de film 'The Dan Jansen story' is al een paar keer op TV geweest!
Wat een bizarre afdaling nu zeg.
De ene valpartij na de andere. Vonn aan kop, Mancuso (ook USA) 2e. Goergl ( Oostenrijk) voorlopig 3e.
Zodadelijk Maria Riesch. De voornaamste belager nog van Vonn.
En die bakt er helemaal niets van.
De ene valpartij na de andere. Vonn aan kop, Mancuso (ook USA) 2e. Goergl ( Oostenrijk) voorlopig 3e.
Zodadelijk Maria Riesch. De voornaamste belager nog van Vonn.
En die bakt er helemaal niets van.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
De spanning in de pool is wel terug nu trouwens.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Dit worden nou niet echt de meest succesvolle spelen voor Nederlandse begrippen maar zo erg als destijds Sarajevo wordt het in ieder geval niet, nou maar hopen op een stunt dadelijk bij de 1000 meter, you go Sven (volgens Quintis dan)
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Ben nu ice hockey aan het kijken met op de koptelefoon The Offspring, goede combinatie
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Mark schreef:V/d Wal van z'n halfpipe gedonderd.
2x zelfs! Hij was zeker een beetje nerveus en too much concentrated.
Wel spectaculaire beelden bij de halfpipe.
Gast- Gast
Het gaat weer lekker mis bij het schaatsen. Jammer dat commentatoren er nu steeds meer hier over praten.
Overigens was Terpstra briljant bij Edwin Evers. Ben blij dat zij gelukkig een goede tijd heeft in Vancouver.
Overigens was Terpstra briljant bij Edwin Evers. Ben blij dat zij gelukkig een goede tijd heeft in Vancouver.
Gast- Gast
lolll...en de soap gaat verder op de schaatsbaan..
Schaatser die het verkeerd begrijpt en niet start... schaatser, die na 300 meter ook maar stopt....
tijdwaarnemers die niet werken.
En dan moeten de Nederlanders nog...
Lig in een deuk om commentatoren Frans Snoeks en Martin Hersman, de mannen hebben er zin in en ontpoppen zich zo langzamerhand als komisch duo .....( vind ik niet gek, na deze amateuristische toestanden )
Schaatser die het verkeerd begrijpt en niet start... schaatser, die na 300 meter ook maar stopt....
tijdwaarnemers die niet werken.
En dan moeten de Nederlanders nog...
Lig in een deuk om commentatoren Frans Snoeks en Martin Hersman, de mannen hebben er zin in en ontpoppen zich zo langzamerhand als komisch duo .....( vind ik niet gek, na deze amateuristische toestanden )
Joyce- Music-Master
De ellende begon met een fluitje uit het publiek, direct na het startschot.
Logisch dat de Japanner daarop reageerde en de start afbrak. Dat is een reflex.
Er wordt al jarenlang door de speaker omgeroepen dat er in het stadion niet geflitst mag worden. Nu kunnen ze ook gaan omroepen dat er niet gefloten mag worden.
En er zijn nog steeds idioten die de flits van hun toestel niet uitschakelen, dus dit soort incidenten zal nog wel vaker gebeuren.
Logisch dat de Japanner daarop reageerde en de start afbrak. Dat is een reflex.
Er wordt al jarenlang door de speaker omgeroepen dat er in het stadion niet geflitst mag worden. Nu kunnen ze ook gaan omroepen dat er niet gefloten mag worden.
En er zijn nog steeds idioten die de flits van hun toestel niet uitschakelen, dus dit soort incidenten zal nog wel vaker gebeuren.
Ik moet helemaal niet lachen om Snoeks/Herschman, onvoorstelbaar hoe 2 mensen die toch veel over schaatsen zouden moeten weten, zo gruwelijk slecht verslag kunnen doen.
Erger me kapot aan de zin " zal hij/zij de tijd nog gaan halen? ", terwijl elke leek dan allang kan zien dat de tijd nooit meer gehaald wordt. Schandelijk slecht duo.
Laten ze Hein Vergeer maar vragen, die weet tenminste waar hij over praat.
Erger me kapot aan de zin " zal hij/zij de tijd nog gaan halen? ", terwijl elke leek dan allang kan zien dat de tijd nooit meer gehaald wordt. Schandelijk slecht duo.
Laten ze Hein Vergeer maar vragen, die weet tenminste waar hij over praat.
Gast- Gast
Nou ik vind eerlijk gezegd dat niemand maar dan ook niemand in Nederland aan het duo Snoeks/Hersman kan tippen!
Zij maken door de mix van kennis en humor van elke schaatswedstrijd een genot om naar te kijken en te luisteren.
Juist onze Drent Herbert D. zit vaak mis wat betreft de voorspellingen.
Enne ik ben echt wel een criticus hoor
Zij maken door de mix van kennis en humor van elke schaatswedstrijd een genot om naar te kijken en te luisteren.
Juist onze Drent Herbert D. zit vaak mis wat betreft de voorspellingen.
Enne ik ben echt wel een criticus hoor
Ik heb ook niet zo veel moeite met ze, maar ja ik ben ook een leek wat schaatsen betreft. Ik heb er de ballen verstand van.
Wel jammer dat de NOS het iedere keer over de ijswagens heeft. Mart Smeets lijkt er geen genoeg van te kunnen krijgen.
Herbert Dijkstra bij het wielrennen is ook altijd grappig, vooral tijdens een sprint......daar zit hij altijd naast.
Wel jammer dat de NOS het iedere keer over de ijswagens heeft. Mart Smeets lijkt er geen genoeg van te kunnen krijgen.
Herbert Dijkstra bij het wielrennen is ook altijd grappig, vooral tijdens een sprint......daar zit hij altijd naast.
Gast- Gast
Het tijdsverschil met Vancouver begint bij mij nu toch wel zijn tol te eisen...
Gisterenavond ben ik om 23u lekker in bed gaan liggen met de wekkerradio aan op Radio1.
Rond half twee werd ik wakker, waarschijnlijk vanwege het opgewonden commentaar van Erben Wennemars na de mislukte start door dat fluitje.
Daarna ben ik toch maar weer even voor de tv gaan zitten.
Het ochtendprogramma van de NOS laat ik meestal maar voor wat het is want je krijgt dan grotendeels te zien wat je de avond daarvoor al had gezien.
Daarvoor ga ik niet 2u voor de tv zitten.
Zodoende mis ik ook nog wel eens wat; van het kunstrijden heb ik tot nu toe alleen maar fragmenten teruggezien omdat dat meestal live is van 2u tot 6u 's nachts...
En ik mis nog wel eens leuke reportages, die gelukkig allemaal de volgende dag wel terug te vinden zijn op de website van de NOS.
De mislukte start van de 1000m mannen:
http://nos.nl/os2010/video/137678-fluitje-zorgt-voor-verwarring.html
Shani lijkt met half Amerika overhoop te liggen maar voor de NOS heeft hij altijd tijd:
Direct na de flowerceremony kwam hij in het persvak allereerst op de nederlandse microfoon af en liet de amerikanen links liggen:
http://nos.nl/os2010/video/137695-davis-zwaarste-race-ooit.html
En later zat hij bij Dionne aan tafel, wat een heel erg leuk en ontspannen interview opleverde:
http://nos.nl/os2010/video/137765-dione-blikt-terug-met-shani-davis.html
Tot slot een verslag van de afdaling vrouwen met een kort interview met Lindsey Vonn:
http://nos.nl/os2010/video/137759-vonn-ik-heb-hier-hard-voor-gewerkt.html
Gisterenavond ben ik om 23u lekker in bed gaan liggen met de wekkerradio aan op Radio1.
Rond half twee werd ik wakker, waarschijnlijk vanwege het opgewonden commentaar van Erben Wennemars na de mislukte start door dat fluitje.
Daarna ben ik toch maar weer even voor de tv gaan zitten.
Het ochtendprogramma van de NOS laat ik meestal maar voor wat het is want je krijgt dan grotendeels te zien wat je de avond daarvoor al had gezien.
Daarvoor ga ik niet 2u voor de tv zitten.
Zodoende mis ik ook nog wel eens wat; van het kunstrijden heb ik tot nu toe alleen maar fragmenten teruggezien omdat dat meestal live is van 2u tot 6u 's nachts...
En ik mis nog wel eens leuke reportages, die gelukkig allemaal de volgende dag wel terug te vinden zijn op de website van de NOS.
De mislukte start van de 1000m mannen:
http://nos.nl/os2010/video/137678-fluitje-zorgt-voor-verwarring.html
Shani lijkt met half Amerika overhoop te liggen maar voor de NOS heeft hij altijd tijd:
Direct na de flowerceremony kwam hij in het persvak allereerst op de nederlandse microfoon af en liet de amerikanen links liggen:
http://nos.nl/os2010/video/137695-davis-zwaarste-race-ooit.html
En later zat hij bij Dionne aan tafel, wat een heel erg leuk en ontspannen interview opleverde:
http://nos.nl/os2010/video/137765-dione-blikt-terug-met-shani-davis.html
Tot slot een verslag van de afdaling vrouwen met een kort interview met Lindsey Vonn:
http://nos.nl/os2010/video/137759-vonn-ik-heb-hier-hard-voor-gewerkt.html
Jaap2000 schreef:
Niet zo gek dat Shani Davis het eerst bij de NOS terecht kwam... de NOS zit n.l. in het eerste persgedeelte, direct na dat gordijn, van waarachter de schaatsers tevoorschijn komen...en ja, dan is het maar de vraag of ze "ons" straal voorbij lopen of niet
Maar Jaap, op Eurosport worden alle wedstrijden eindeloos herhaald...het kunstrijden rond half 9 s,morgens...om half 1 s'middags....en rond 5 uur, half 6 s'middags...( er wil nog wel eens een klein beetje verschil zitten in die tijden, i.v.m. de begintijden/finish van de andere sporten)...
Voor de werkende mens waarschijnlijk onmogelijke tijden...maar toch....
Joyce- Music-Master
Pagina 8 van 14 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14
Soortgelijke onderwerpen
» AGR 2010
» WK 2010
» Top 10 van 2010 tot nu toe...
» Steunfonds 13: 28-3 / 3-4 2010
» Dave is on the road again (22-05-2010)
» WK 2010
» Top 10 van 2010 tot nu toe...
» Steunfonds 13: 28-3 / 3-4 2010
» Dave is on the road again (22-05-2010)
Pagina 8 van 14
Permissies van dit forum: