Verrukkelijke 500 (editie 2009!)
+18
Roche
ErickNJ
Jorg
Boontje
Timmus
Nien
Miennnn
Joyce
Paapke
Mark
Vleertje
MrJohn
Kaj
Colijn1984
sowhat
Grafmat
Mauricedegier
Dave Evans
22 plaatsers
Pagina 3 van 10
Pagina 3 van 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Re: Verrukkelijke 500 (editie 2009!)
Maurice heeft al ingeleverd Grafmat!
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Laat ik jullie eens op de hoogte houden:
Van de 4360 nummers die in mijn muzieklijst staan (en daarmee de basis vormen voor het selectieproces), is er na de eerste ronde een verzameling van 933 nummers overgebleven. Een top 1000 ga ik dus niet redden. Misschien worden het er 666?
Ahja, veel leden laten de liedjes uit 2009 weg, vanwege de 'recency bias'*. Wordt dit verwacht of niet? Het zal in mijn lijst ook voorkomen, dat ontken ik zeker niet. Maar aan de andere kant is mijn lijst niet compleet door een aantal plaatjes die dit jaar afgeleverd zijn, waarvan ik weet dat ik ze wel écht goed vind...
*There is a tendency for some people to focus on "what's happened lately" when evaluating or judging something.
Van de 4360 nummers die in mijn muzieklijst staan (en daarmee de basis vormen voor het selectieproces), is er na de eerste ronde een verzameling van 933 nummers overgebleven. Een top 1000 ga ik dus niet redden. Misschien worden het er 666?
Ahja, veel leden laten de liedjes uit 2009 weg, vanwege de 'recency bias'*. Wordt dit verwacht of niet? Het zal in mijn lijst ook voorkomen, dat ontken ik zeker niet. Maar aan de andere kant is mijn lijst niet compleet door een aantal plaatjes die dit jaar afgeleverd zijn, waarvan ik weet dat ik ze wel écht goed vind...
*There is a tendency for some people to focus on "what's happened lately" when evaluating or judging something.
Mark, je bent vrij om welke plaat dan ook te selecteren. Of hij nu van dit jaar is of niet maakt niet uit. Inderdaad ik doe het zelf niet, maar daarom is het nog géén regel. Veel succes!!!
Iedereen gaat daar op een eigen manier mee om. In m'n Magistrale laat ik de nummers van de laatste 2 jaar weg, voor de Verrukkelijke 500 neem ik de mooiste wel gewoon mee..
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
In mijn lijst staan bv. wel tracks van albums uit 2009 (Franz Ferdinand, U2, Placebo en Muse) en Glastonbury 2009-ontdekkingen, zoals Gaslight Anthem en the Doves.
Gr, MrJohn
Gr, MrJohn
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Het worden er denk ik 200 dat vind ik voor mezelf al een hele kunst.
De volgorde klopt wel zo'n beetje met wat ik echt vind maar het blijft bij mij toch van dag tot dag verschillen.
Met een dag of wat is hij binnen hoor. Fijn dat Paap zijn onverbiddelijke muzieksmaak ook met ons gaat delen waarschijnlijk zullen wij wat raakvlakken hebben.
De volgorde klopt wel zo'n beetje met wat ik echt vind maar het blijft bij mij toch van dag tot dag verschillen.
Met een dag of wat is hij binnen hoor. Fijn dat Paap zijn onverbiddelijke muzieksmaak ook met ons gaat delen waarschijnlijk zullen wij wat raakvlakken hebben.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Op enig aandringen van twee niet nader te noemen personen ben ik ook maar aan de slag gegaan voor een lijssie.
Vroeger was het de lust in mijn leven, maar nu is er geen beginnen aan eigenlijk. Met ruim 60.000 muziekbestanden op de computer en 3.900 verschillende artiesten afgespeeld sinds 2004 (bron: Last.fm) is het geen doen.
Mijn aanpak is dus als volgt:
Ik ga uit van mijn favoriete albums zoals ik ze op www.musicmeter.nl heb beoordeeld. Van elk album neem ik het beste nummer. Die nummers ga ik vervolgens in juiste volgorde zetten. Het kan voorkomen dat er op een album meer kanshebbers staan. Soms is dat pech. Soms krijg ik het niet over mjin hart ze niet op te nemen. Mijn stemmenlijst vind je hier . Om het leuk te houden laat ik jazz en klassiek buiten beschouwing.
Ik ben blij dat ik nog enige muzikale raakvlakken heb met Vleer, waardoor we zelfs nog onbeluisterbare herrie te lijst in kunnen pushen! Je krijgt van mij nog en pm
Vroeger was het de lust in mijn leven, maar nu is er geen beginnen aan eigenlijk. Met ruim 60.000 muziekbestanden op de computer en 3.900 verschillende artiesten afgespeeld sinds 2004 (bron: Last.fm) is het geen doen.
Mijn aanpak is dus als volgt:
Ik ga uit van mijn favoriete albums zoals ik ze op www.musicmeter.nl heb beoordeeld. Van elk album neem ik het beste nummer. Die nummers ga ik vervolgens in juiste volgorde zetten. Het kan voorkomen dat er op een album meer kanshebbers staan. Soms is dat pech. Soms krijg ik het niet over mjin hart ze niet op te nemen. Mijn stemmenlijst vind je hier . Om het leuk te houden laat ik jazz en klassiek buiten beschouwing.
Ik ben blij dat ik nog enige muzikale raakvlakken heb met Vleer, waardoor we zelfs nog onbeluisterbare herrie te lijst in kunnen pushen! Je krijgt van mij nog en pm
Kijk, Paap die snapt het...! Gewoon combines aangaan met andere stemmers om jouw favoriete nummers in de lijst te krijgen...
Zolang als de fanclubs van Queen, Rowwen Hèze, Eve de Roovere, Neet uut Lottum en Katie Melua (en welke belangengroepn er al niet meer hebben geprobeerd de top2000 te beïnvloeden) erbuiten blijven vind ik het prima,
Zolang als de fanclubs van Queen, Rowwen Hèze, Eve de Roovere, Neet uut Lottum en Katie Melua (en welke belangengroepn er al niet meer hebben geprobeerd de top2000 te beïnvloeden) erbuiten blijven vind ik het prima,
Het is een top 250 geworden en hij komt er morgen aan Dave want ik moet hem nog eventjes checken op foutjes of eventuele dubbele noteringen.
Hofleveranciers zijn:
Nick Cave in diverse hoedanigheden 8x
Coil 5 x
Joy Division 5 x
Bowie 4 x
Lydia Lunch in diverse hoedanigheden 4 x
Siouxie and the banshees 4 x
The Swans 4 x
En nu maar samen met paap gaan pushen lol
Hofleveranciers zijn:
Nick Cave in diverse hoedanigheden 8x
Coil 5 x
Joy Division 5 x
Bowie 4 x
Lydia Lunch in diverse hoedanigheden 4 x
Siouxie and the banshees 4 x
The Swans 4 x
En nu maar samen met paap gaan pushen lol
Vleertje- Music-Master
Ik moet zeggen dat, op Joy Division en een enkel nummer van Nick Cave na, de hofleveranciers niet echt aanwezig zijn in mijn lijst. Help
Can zal hier wel hofleverancier zijn, hoewel mijn lijst nog niet af is.
Can zal hier wel hofleverancier zijn, hoewel mijn lijst nog niet af is.
Heb 2 songs van Joy Division in mijn lijst.
Gr, MrJohn
Gr, MrJohn
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Oei, ik heb 0 songs van Joy Division in mijn lijst........
Tja, normaal zou ik me daar niet zo druk om maken, maar als ik dan sommige dingen zie die je wél in je lijst hebt staan....Dave Evans schreef:Oei, ik heb 0 songs van Joy Division in mijn lijst........
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Leeftijd : 36
Ach ja Kaj, dat heet een brede smaak hé :p
Ik Can natuurlijk de lijst alvast naar je toe sturen Paap ;-)
Maar zonder gekheid buiten de hofleveranciers staan er best wat obscure plaatjes in die ik waarschijnlijk dan net in een andere uitvoering bij jou ook wel verwacht als een sonic youth, Foetus en dat soort heerlijke pokkeherrie.
In Can moet ik me nog maar eens een keer gaan verdiepen dat ken ik eigenlijk nog niet zo goed. Wat ik tot nu toe heb gehoord klinkt niet verkeerd maar het is van die muziek waar je even voor moet gaan zitten en dat lukt mij het afgelopen half jaar nauwelijks.
Maar zonder gekheid buiten de hofleveranciers staan er best wat obscure plaatjes in die ik waarschijnlijk dan net in een andere uitvoering bij jou ook wel verwacht als een sonic youth, Foetus en dat soort heerlijke pokkeherrie.
In Can moet ik me nog maar eens een keer gaan verdiepen dat ken ik eigenlijk nog niet zo goed. Wat ik tot nu toe heb gehoord klinkt niet verkeerd maar het is van die muziek waar je even voor moet gaan zitten en dat lukt mij het afgelopen half jaar nauwelijks.
Vleertje- Music-Master
Ik kan je wel een beginnersguide sturen. Of hier plaatsen, want Can is voor iedereen!
Sonic Youth zal goed vertegenwoordigd zijn in de lijst. Afgelopen mei gezien in Barcelona en wat was dat vreselijk vet zeg. Bijna 2 uur als afsluiter van een fantastisch festival (Primavera Festival, met o.a. Sonic Youth, Jesus Lizard, Shellac, Neil Young, My Bloody Valentine e.v.a. Voor een verslag zie hier. )
Sonic Youth zal goed vertegenwoordigd zijn in de lijst. Afgelopen mei gezien in Barcelona en wat was dat vreselijk vet zeg. Bijna 2 uur als afsluiter van een fantastisch festival (Primavera Festival, met o.a. Sonic Youth, Jesus Lizard, Shellac, Neil Young, My Bloody Valentine e.v.a. Voor een verslag zie hier. )
In mijn lijst waarschijnlijk ik ook.MrJohn schreef:Heb 2 songs van Joy Division in mijn lijst.
Kijk en ik heb volgens mij jesus lizard weer ergens in mijn lijst staan Paap dus dat kan ook weer goed komen Ook de captain staat erin. Maar hoeveel nummers er uiteindelijk in de verukkelijke 500 gaan komen blijft natuurlijk de vraag.
Vleertje- Music-Master
Dave, hoeveel lijstjes zijn er al binnen?
Ik zou het heel leuk vinden als er uiteindelijk nóg meer lijstjes komen dan vorige keer. Gezien de uitbreiding van de groep moet dat ook mogelijk zijn. Veel lijstjes maakt de Verrukkulluke alleen maar gevarieerder.
Vleer, ik ben ook erg benieuwd naar jouw lijst. Ik denk veel onbekende KINK-achtige muziek en wat SW Classics.
De Paaplijst ken ik denk ik al, want ik heb nog steeds een hele batterij Paapmuziek op mijn computer. Ik moet nog steeds luisteren.
Ik zou het heel leuk vinden als er uiteindelijk nóg meer lijstjes komen dan vorige keer. Gezien de uitbreiding van de groep moet dat ook mogelijk zijn. Veel lijstjes maakt de Verrukkulluke alleen maar gevarieerder.
Vleer, ik ben ook erg benieuwd naar jouw lijst. Ik denk veel onbekende KINK-achtige muziek en wat SW Classics.
De Paaplijst ken ik denk ik al, want ik heb nog steeds een hele batterij Paapmuziek op mijn computer. Ik moet nog steeds luisteren.
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19039
Leeftijd : 67
Was nog even vergeten te melden dat de lijstjes van Roche en Smiley ook binnen zijn
Volgens mij zijn er nu een stuk of twintig binnen, maar misschien kan Kaj dat bevestigen want die heeft alles op een rijtje staan.
Ik weet dat Noes, Mark, Colijn, Dromertje, Paapke, Vleertje, Jorg en Grafmat nog aan een lijstje werken.
Miennn had hem al klaar maar nog niet verzonden.
En voor de rest hopen we op nog veel meer lijstjes natuurlijk!!!
Nog 11 dagen om je lijstje door te mailen naar info@verrukkelijke500.nl
Volgens mij zijn er nu een stuk of twintig binnen, maar misschien kan Kaj dat bevestigen want die heeft alles op een rijtje staan.
Ik weet dat Noes, Mark, Colijn, Dromertje, Paapke, Vleertje, Jorg en Grafmat nog aan een lijstje werken.
Miennn had hem al klaar maar nog niet verzonden.
En voor de rest hopen we op nog veel meer lijstjes natuurlijk!!!
Nog 11 dagen om je lijstje door te mailen naar info@verrukkelijke500.nl
Vleertje's lijst is binnen! Heb een lijst gezien met een aantal nummers die ik niet ken, blijkbaar en gelukkig is mijn zoektocht in de muziek nog lang niet ten einde
Overigens mooie nummer 45 heb je Vleer
Overigens mooie nummer 45 heb je Vleer
Van mij geen lijstje....ben een beetje "lijstjesmoe"...sorry..
Joyce- Music-Master
- Aantal berichten : 6575
Jammer Joyce, ik vind jouw lijstjes meestal zo leuk, net weer iets anders
Ach Joyce, toe nou. Dan maakt Wild West Hero tenminste een kans
Sowhat, die NIET aan het lobbyen is
Sowhat, die NIET aan het lobbyen is