*RTH* Robert Palmer - Addicted to love
+10
PPProfessor
Joostvdaa
Roy
MrJohn
arjanh
sowhat
Frodo
Jan...
Chrisje
sokratikos
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Robert Palmer - Addicted to love" ?
*RTH* Robert Palmer - Addicted to love
[19-06-2015]
Verzoekje
Robert Palmer (Batley, 19 januari 1949 — Parijs, 26 september 2003) pseudoniem van Alan Palmer, was een Brits popmusicus.
In de jaren 60 maakte hij deel uit van de groepen The Alan Bown Set en Dada, dat later omgedoopt werd tot Vinegar Joe.
Sinds 1974 was hij als soloartiest actief, en scoorde hij zijn eerste hit met Sneakin' Sally Through the Alley. In Nederland scoort Palmer in 1978 zijn eerste hit met Best of both Worlds. In de Top 40 haalt het de 17e plaats. Begin jaren 80 haalden zijn songs Johnny And Mary en Looking for Clues de hitparades, maar Addicted to Love en Bad Case of Loving You zijn z'n grote hits.
Met de gelegenheidsband The Power Station, die hij in 1985 oprichtte met John Taylor en Andy Taylor van Duran Duran, scoorde hij de hits Some Like It Hot en Get It On.
Palmer woonde in Zwitserland en stierf aan een hartinfarct tijdens een verblijf in Parijs.
We ranken van Robert Palmer het nummer "Addicted to Love", afkomstig van zijn achtste studioalbum Riptide uit 1985. Dit is de 2e RTH van Palmer na "Best of Both Worlds" in 2011. "Addicted to Love" werd een grote hit in 1986: het kwam tot #34 in België, #29 in Polen, #7 in Spanje, #5 in de UK, #4 in Ierland en ZuidAfrika, #2 in Canada en NieuwZeeland en werd een #1-hit in de USA en Australië. Het stond 3 weken in de NLse Top 40 en piekte op #34. Het nummer stond 12x in de NLse Top 2000: het hoogst in 2001 op #1092, van 2005-2012 in de onderste 400, om er daarna uit te verdwijnen.
Het is vele malen gecoverd, o.a. door Tina Turner, Ciccone Youth, Westlife, Florence+the Machine en Johnny Cash
Verzoekje
Robert Palmer (Batley, 19 januari 1949 — Parijs, 26 september 2003) pseudoniem van Alan Palmer, was een Brits popmusicus.
In de jaren 60 maakte hij deel uit van de groepen The Alan Bown Set en Dada, dat later omgedoopt werd tot Vinegar Joe.
Sinds 1974 was hij als soloartiest actief, en scoorde hij zijn eerste hit met Sneakin' Sally Through the Alley. In Nederland scoort Palmer in 1978 zijn eerste hit met Best of both Worlds. In de Top 40 haalt het de 17e plaats. Begin jaren 80 haalden zijn songs Johnny And Mary en Looking for Clues de hitparades, maar Addicted to Love en Bad Case of Loving You zijn z'n grote hits.
Met de gelegenheidsband The Power Station, die hij in 1985 oprichtte met John Taylor en Andy Taylor van Duran Duran, scoorde hij de hits Some Like It Hot en Get It On.
Palmer woonde in Zwitserland en stierf aan een hartinfarct tijdens een verblijf in Parijs.
We ranken van Robert Palmer het nummer "Addicted to Love", afkomstig van zijn achtste studioalbum Riptide uit 1985. Dit is de 2e RTH van Palmer na "Best of Both Worlds" in 2011. "Addicted to Love" werd een grote hit in 1986: het kwam tot #34 in België, #29 in Polen, #7 in Spanje, #5 in de UK, #4 in Ierland en ZuidAfrika, #2 in Canada en NieuwZeeland en werd een #1-hit in de USA en Australië. Het stond 3 weken in de NLse Top 40 en piekte op #34. Het nummer stond 12x in de NLse Top 2000: het hoogst in 2001 op #1092, van 2005-2012 in de onderste 400, om er daarna uit te verdwijnen.
Het is vele malen gecoverd, o.a. door Tina Turner, Ciccone Youth, Westlife, Florence+the Machine en Johnny Cash
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* Robert Palmer - Addicted to love
Volgens mij was hij in Zwitserland de buurman van Donna Summer.
Robert Palmer kon in ieder geval zingen.
Het liedje is leuk vanwege de clip, omdat geen van de modellen, die in de clip spelen, ook maar enig ritmegevoel had... Ik heb mij laten vertellen, dat ze daar speciaal op zijn uitgezocht.
7.5, rond ik af naar 8.
Robert Palmer kon in ieder geval zingen.
Het liedje is leuk vanwege de clip, omdat geen van de modellen, die in de clip spelen, ook maar enig ritmegevoel had... Ik heb mij laten vertellen, dat ze daar speciaal op zijn uitgezocht.
7.5, rond ik af naar 8.
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 64
Geweldig nummer, geweldige clip, 8
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Matig. 5
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Grappig om Ciccone Youth in het rijtje covers te zien. Die versie heb ik wel het liefst.
Ik vond dit vroeger wel een gaaf nummer maar dat is wel wat verminderd. Ik hou het op een 6.
Ik vond dit vroeger wel een gaaf nummer maar dat is wel wat verminderd. Ik hou het op een 6.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Mocht deze meneer best wel graag horen zonder nu meteen in het water te jumpen als er een liedje van hem langskwam en deze song is daarop geen uitzondering vind het wel een 7 waard, zijn vorige band daarentegen namelijk Vinegar Joe had over het algemeen toch wel hogere scores bij mij gehaald.....
Gast- Gast
Zeer matige, gekunstelde en langdradige muziek.
Een 3.
Een 3.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16703
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Een 8.
Ja ik ben altijd een liefhebber geweest van Robert Palmer. Ook bij dit nummer gaat de volumeknop vol open en kan ik lekker meegalmen.
Ja ik ben altijd een liefhebber geweest van Robert Palmer. Ook bij dit nummer gaat de volumeknop vol open en kan ik lekker meegalmen.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Dit is ook weer zo'n man in wiens oeuvre ik me eigenlijk eens wat beter moet gaan verdiepen. De pakweg 6 nummers die ik van 'm ken vind ik allemaal minimaal een voldoende waard. Ik vind Bad case of loving you, Best of both worlds en Every kinda people leuker dan de RtH, die ik toch net wat te langdradig vind voor de echt hoge cijfers. Een 7.
Een 5. Het nummer is niet slecht, maar het is zo'n typische jaren-80 plaat, die volkomen is overgeproduceerd. Iedere oorspronkelijkheid is eruit gefotoshopt. Zet dan gewoon een randomiser aan die z'n eigen muziek maakt.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Ja dit is nog altijd wel leuk, een dikke 7
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12300
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Mwoah...een 5.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16865
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
De gitaar heeft hier zo´n lekker dreinende drive. Dat de melodie sterk is toont de cover van Ciccone Youth, waarin Kim Gorden geweldig zeurderig zingt. Vroeger vond ik dit zonder enige twijfel bij de beste van Robert Palmer horen, inmiddels heeft de RTH toch iets van z´n charme verloren - de clip overigens niet! -, terwijl andere nrs in achting zijn gestegen - o.a. I didn´t mean to turn you on en Johnny and Mary. 7
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
In de categorie 'hij had betere' doe ik een zesje!
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Robert Palmer - Best of both worlds
» *RTH* Waldeck - Addicted
» *RTH* Amanda Palmer - Astronaut
» *RTH* Amanda Palmer - The Bedsong
» *RTH* Emerson, Lake & Palmer - Lucky man
» *RTH* Waldeck - Addicted
» *RTH* Amanda Palmer - Astronaut
» *RTH* Amanda Palmer - The Bedsong