*RTH* Robert Palmer - Best of both worlds
+10
Vleertje
sokratikos
Led-Zep
Jan...
sowhat
Frodo
Mirrr
Ries
ErickNJ
Dave Evans
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Best of both worlds'
*RTH* Robert Palmer - Best of both worlds
[12-06-2011]
Helaas is er geen prima clip of filmpje van dit nummer te vinden. Daarom deze door iemand anders gemaakt fotoslide maar. Een aanvraag kun je immers nooit weigeren
Robert Palmer (Batley, 19 januari 1949 — Parijs, 26 september 2003) pseudoniem van Alan Palmer, was een Brits popmusicus.
In de jaren '60 maakte hij deel uit van de groepen The Alan Bown Set en Dada, dat later omgedoopt werd tot Vinegar Joe.
Sinds 1974 was hij als soloartiest actief, en scoorde hij zijn eerste hit met Sneakin' Sally Through the Alley. In Nederland scoort Palmer in 1978 zijn eerste hit met Best of both Worlds. In de Top 40 haalt het de 17e plaats. Begin jaren '80 haalden zijn songs Johnny And Mary en Looking for Clues de hitparades, maar Addicted to Love en Bad Case of Loving You zijn z'n grote hits.
Met de gelegenheidsband The Power Station, die hij in 1985 oprichtte met John Taylor en Andy Taylor van Duran Duran, scoorde hij de hits Some Like It Hot en Get It On.
Palmer woonde in Zwitserland en stierf aan een hartinfarct tijdens een verblijf in Parijs.
https://www.youtube.com/watch?v=AIeHrUZvlpY
Mooie live clip met helaas matige audio
https://www.youtube.com/watch?v=d7t4khQXm0o
Helaas is er geen prima clip of filmpje van dit nummer te vinden. Daarom deze door iemand anders gemaakt fotoslide maar. Een aanvraag kun je immers nooit weigeren
Robert Palmer (Batley, 19 januari 1949 — Parijs, 26 september 2003) pseudoniem van Alan Palmer, was een Brits popmusicus.
In de jaren '60 maakte hij deel uit van de groepen The Alan Bown Set en Dada, dat later omgedoopt werd tot Vinegar Joe.
Sinds 1974 was hij als soloartiest actief, en scoorde hij zijn eerste hit met Sneakin' Sally Through the Alley. In Nederland scoort Palmer in 1978 zijn eerste hit met Best of both Worlds. In de Top 40 haalt het de 17e plaats. Begin jaren '80 haalden zijn songs Johnny And Mary en Looking for Clues de hitparades, maar Addicted to Love en Bad Case of Loving You zijn z'n grote hits.
Met de gelegenheidsband The Power Station, die hij in 1985 oprichtte met John Taylor en Andy Taylor van Duran Duran, scoorde hij de hits Some Like It Hot en Get It On.
Palmer woonde in Zwitserland en stierf aan een hartinfarct tijdens een verblijf in Parijs.
https://www.youtube.com/watch?v=AIeHrUZvlpY
Mooie live clip met helaas matige audio
https://www.youtube.com/watch?v=d7t4khQXm0o
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Robert Palmer - Best of both worlds
Aan de ene kant misschien een beetje "glad", maar aan de andere kant, ja, hij had gewoon zijn eigen stijl, en die voerde hij goed uit. Ik was niet zo'n grote fan dat ik zijn LP's/CD's kocht, maar zijn hits vond ik altijd heel leuk. Deze krijgt van mij een 8.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Schitterend nummer en uiterst nonchelant gezongen, zelden een zanger gehoord die het nonchelanter kan dan de helaas te vroeg overleden Palmer. Ik ben altijd al een liefhebber geweest van zijn werk en dit vind ik ook nog 1 van z'n betere nummers een verdiende 9 vanuit Nieuw-Balinge!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Leuk nummer ..... doet me ook denken aan leuke tijden, een dikke 7
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Leuk nummer, vrolijk ook, maar ook geen echte hoogvlieger.
Een 7.
Een 7.
O wat saai: 4. Geef mij zijn zus maar
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Zijn zus?? Kan alleen maar Elkie Brooks zijn met wie hij ooit een waanzinnig koppel in Vinegar Joe
vormde.
Anyway deze langs de meetlat gelegd en ja hij is nog steeds leuk, niet om compleet uit de plaat te gaan dat weer ook niet, maar echt slecht kan ik dit niet noemen.
Ik heb er wel een 7.5 voor over die ik afrond naar boven en dus een 8 voor deze van Robert.
vormde.
Anyway deze langs de meetlat gelegd en ja hij is nog steeds leuk, niet om compleet uit de plaat te gaan dat weer ook niet, maar echt slecht kan ik dit niet noemen.
Ik heb er wel een 7.5 voor over die ik afrond naar boven en dus een 8 voor deze van Robert.
Gast- Gast
aardig liedje, maar niet meer dan dat.
1 plaat van Palmer vind ik geweldig en dat is Addicted to love, de rest is allemaal middelmatig. Dit is een 6-je.
1 plaat van Palmer vind ik geweldig en dat is Addicted to love, de rest is allemaal middelmatig. Dit is een 6-je.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Wel aardig, een 7.
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Dit is een aardig nr van Robert Palmer, maar vind t niet zn beste. Hoor (en zie!) liever oa 'I didn't mean to turn you on'. Het nonchalante, monotone, ingetogen zingen van RP is t mooist op 'Johnny and Mary', waarvan de melodie in mn geheugen pleegt te kleven:
Het beste nr is echter 'Addicted to love', maar dan vooral in de heerlijk zeurderige versie van Ciccone Youth (Kim Gordon):
Voor 'Best of both worlds' een 7
Het beste nr is echter 'Addicted to love', maar dan vooral in de heerlijk zeurderige versie van Ciccone Youth (Kim Gordon):
Voor 'Best of both worlds' een 7
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Ik vind Robert Palmer een zwaar onderschat artiest en heb hem dan ook een paar keer in mijn favorietenlijst; dit vind ik zijn lekkerste; een nummer dat barst van de soul; ik zing het altijd luidkeels mee; een 9.
Gast- Gast
Misschien wat glad maar goed glad is Robert Palmer. Ik waardeer deze met een 7 omdat hij zeker beter kan.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Erg glad en bijzonder vluchtig, zoals een zomers regenbuitje snel verdampt op het warme asfalt: een 4
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Eigenlijk wel leuk dit, moet ik eerlijk stiekem toegeven. Ik heb Dhr. Palmer nooit echt kunnen begrijpen, maar waarbij Addicted to Love iets teveel trompetten en strings op de achtergrond is, is dit iets meer funky. Ik geef het een 7.
Gast- Gast
Addicted to Love vind ik persoonlijk ook een goed nummer van hem, maar eigenlijk kan ik deze echte klassieker, dit leuke vrolijke zomers klinkende nummer van Robert Palmer zelfs nog wel meer waarderen. Een 8!
Gast- Gast
Geen vlees en geen vis, die Robert. Ik neig naar een 5 maar als Katje het luidkeels meezingt geef ik toch maar een 6 omdat zij zo'n schat is.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Aardig nummer, goed gezongen. Het wordt wel tijd voor nieuwe backing-vocals op die live-versie bovenaan...
Een 7.
Een 7.
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: