*RTH* Bonnie Beecher - Come wander with me
+7
Dave Evans
Mirrr
Joostvdaa
Frodo
Ries
sowhat
sokratikos
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Bonnie Beecher - Come wander with me" ?
*RTH* Bonnie Beecher - Come wander with me
[26-04-2015]
Bonnie Beecher (geboren in 1941 te Minneapolis) is een Amerikaanse actrice. Ze speelde o.a. in de aflevering ´Spectre of the Gun´ in de originele Star Trek-serie (1968). Ze kende Bob Dylan in zijn vroege carrière en zou de inspiratie kunnen zijn voor Dylan´s nummer "Girl from the North Country" (1963).
Ze speelde in het vijfde seizoen van The Twilight Zone een hoofdrol (Mary Rachel) in de op 22 mei 1964 voor het eerst uitgezonden aflevering "Come wander with me" en zingt daarin het lied waarnaar de aflevering is genoemd. Het nummer is geschreven door de Amerikaanse dirigent, arrangeur en componist van film-, radio- en tv-muziek Jeff Alexander (1910-1989). Het nummer is nadien in verschillende andere media gebruikt, waaronder in de film The Brown Bunny uit 2003 en een reclame van de verzekeraar RVS. In 2009 is het nummer gebruikt in een reclame van LaCoste - Love of Pink. Het lied werd tevens een paar maal gecoverd, waaronder door Anneke van Giersbergen van Agua de Annique. De Franse band Air plaatst het nummer op hun album Late Night Tales: Air als één van de nummers waardoor ze beïnvloed zijn.
We ranken van Bonnie Beecher "Come Wander With Me" uit 1964
Bonnie Beecher (geboren in 1941 te Minneapolis) is een Amerikaanse actrice. Ze speelde o.a. in de aflevering ´Spectre of the Gun´ in de originele Star Trek-serie (1968). Ze kende Bob Dylan in zijn vroege carrière en zou de inspiratie kunnen zijn voor Dylan´s nummer "Girl from the North Country" (1963).
Ze speelde in het vijfde seizoen van The Twilight Zone een hoofdrol (Mary Rachel) in de op 22 mei 1964 voor het eerst uitgezonden aflevering "Come wander with me" en zingt daarin het lied waarnaar de aflevering is genoemd. Het nummer is geschreven door de Amerikaanse dirigent, arrangeur en componist van film-, radio- en tv-muziek Jeff Alexander (1910-1989). Het nummer is nadien in verschillende andere media gebruikt, waaronder in de film The Brown Bunny uit 2003 en een reclame van de verzekeraar RVS. In 2009 is het nummer gebruikt in een reclame van LaCoste - Love of Pink. Het lied werd tevens een paar maal gecoverd, waaronder door Anneke van Giersbergen van Agua de Annique. De Franse band Air plaatst het nummer op hun album Late Night Tales: Air als één van de nummers waardoor ze beïnvloed zijn.
We ranken van Bonnie Beecher "Come Wander With Me" uit 1964
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* Bonnie Beecher - Come wander with me
Dit soort sound of music trek ik niet. 3
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ronduit schitterend, andere woorden heb ik er eigenlijk niet voor! Een 9 voor deze nieuwe binnenkomer in mijn V500 inleverlijst
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Heel mooi, maar het liedje was natuurlijk eigenlijk al afgelopen bij 1:05.
Het onnodig oprekken tot 3 minuten zorgt voor slechts een 7
Het onnodig oprekken tot 3 minuten zorgt voor slechts een 7
Welk een verademing na dat infantiele peuterachtige geneuzel van die "zwei krauts und ein keyboard" een werkelijk adembenemend mooi liedje wat helemaal niks nada nullo aan kracht heeft verloren in de loop der jaren een republikeinse 10 voor dit wonderschone product.
Gast- Gast
Gaaaap... sorry hoor maar dit geneuzel trek ik gewoon niet. Overigens ben ik het met Frodo eens dat de laatste 2 minuten overbodig waren.
Een 3.
Een 3.
Normaal hou ik hier niet zo van maar deze raakt me dus wel, een 8
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12300
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Even uit interesse: wat voor cijfer zou je hebben gegeven als het liedje maar 1:05 had geduurd?Joostvdaa schreef:Gaaaap... sorry hoor maar dit geneuzel trek ik gewoon niet. Overigens ben ik het met Frodo eens dat de laatste 2 minuten overbodig waren.
Een 3.
Ja hoor, gewoon een mooi liedje. Een 7!
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Frodo schreef:Even uit interesse: wat voor cijfer zou je hebben gegeven als het liedje maar 1:05 had geduurd?Joostvdaa schreef:Gaaaap... sorry hoor maar dit geneuzel trek ik gewoon niet. Overigens ben ik het met Frodo eens dat de laatste 2 minuten overbodig waren.
Een 3.
Hmm, een 5 denk ik. Heb 'm nog eens geluisterd, het blijft totaal niet mijn ding maar het eerste stuk gaat nog wel. Daarna is het 2 minuten alleen maar geneurie dat in mijn ogen weinig toevoegt. Maar ieder z'n smaak natuurlijk he, kan me best voorstellen dat er mensen zijn die het wel mooi vinden.
Ik vind dit dus wel prachtig. Een 7,5 die naar boven gaat.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Best mooi, maar echt hangen blijft het ook niet. Ruime 6.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16865
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Behalve mooi gezongen ook tot de duistere verbeelding sprekend, waardoor tijdens het neurieën de fantasie los kan. Uiterst sferisch nummer natuurlijk, en aldus uitstekend voor bepaalde films/series. 8
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Schitterende zang en ingetogen muziek. Het heeft de tand des tijds goed doorstaan. Een 8.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Ik kende de melodie als eerste van de RVS-reclame. Is jaren blijven hangen. Toen hoorde ik de versie van Anneke van Giersbergen (die altijd een fijn gevoel voor muziekkeuze heeft) en ging ik op zoek naar de bron. Dit ís de bron. Heerlijk. Een dikke, vette 9.
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache
» *RTH* Bonnie Raitt - I Can't Make You Love Me
» *RTH* Bonnie Raitt – Angel from Montgomery
» History of Popmusic (26 april)
» *RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live)
» *RTH* Bonnie Raitt - I Can't Make You Love Me
» *RTH* Bonnie Raitt – Angel from Montgomery
» History of Popmusic (26 april)
» *RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live)
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: