Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) EmptyGisteren om 8:25 pm van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) EmptyGisteren om 8:19 pm van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) EmptyGisteren om 8:10 pm van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) EmptyGisteren om 3:49 pm van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) EmptyGisteren om 1:01 pm van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) EmptyGisteren om 12:59 pm van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) EmptyGisteren om 12:58 pm van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) EmptyGisteren om 12:56 pm van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) EmptyGisteren om 12:55 pm van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) EmptyGisteren om 12:54 pm van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) EmptyGisteren om 12:53 pm van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) EmptyGisteren om 12:52 pm van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) EmptyGisteren om 12:50 pm van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) EmptyGisteren om 12:47 pm van Roche

» Mei 2024
*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) EmptyGisteren om 10:30 am van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Emptyvr mei 17, 2024 9:38 pm van Mauricedegier

» *RTH* Julien Clerc – Si on chantait
*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Emptydo mei 16, 2024 11:08 pm van Frodo

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Emptydo mei 16, 2024 11:05 pm van Frodo

» *RTH* Beatles – Drive my car
*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Emptydo mei 16, 2024 11:04 pm van Frodo

» *RTH* Lisa Stansfield - All Around The World
*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Emptydo mei 16, 2024 11:01 pm van Frodo


*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live)

+10
Dave Evans
PPProfessor
Miennnn
Roche
Joostvdaa
Frodo
sowhat
Jan...
Mirrr
sokratikos
14 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Bonnie Riatt - Love has no pride (live)" ?

*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Vote_lcap0%*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Vote_lcap29%*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Vote_rcap 29% 
[ 5 ]
*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Vote_lcap6%*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Vote_lcap6%*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Vote_lcap6%*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Vote_lcap12%*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Vote_rcap 12% 
[ 2 ]
*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Vote_lcap18%*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Vote_rcap 18% 
[ 3 ]
*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Vote_lcap12%*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Vote_rcap 12% 
[ 2 ]
*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Vote_lcap6%*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Vote_lcap5%*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
 
Totaal aantal stemmen : 17
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Empty *RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live)

Bericht  sokratikos za mei 03, 2014 6:01 pm

[01-05-2014]

Verzoekje

Bonnie Raitt (Burbank (Californië), 8 november 1949) is een Amerikaanse zangeres, liedjesschrijfster en gitariste.

Ze is de dochter van Broadway musicalster John Raitt. Ze begon gitaar te spelen toen ze twaalf jaar oud was. Na de middelbare school begon ze in rhythm-and-bluesclubs te spelen. In 1983 verbrak Warner Bros. Records het contract, onder andere vanwege alcohol- en drugsgebruik, maar zij verdween allerminst uit de muziekscene.

Na meer dan 20 jaar opnames en optredens, bereikte Raitt succes met haar tiende album. "Nick of Time" kwam in de top te staan in de Verenigde Staten en won drie Grammy Awards. Tegelijk kreeg ze een vierde Grammy voor haar duet "In the Mood" met John Lee Hooker op zijn album "The Healer".

Hierna kreeg in ze 1993 nog drie Grammy Awards voor haar album "Luck of the Draw", waarna ze in 1994 nog twee Grammy's kreeg voor haar album "Longing in Their Hearts".

Raitt trouwde in 1991 met acteur Michael O'Keefe, maar dit huwelijk kwam in 2000 ten einde.


We ranken Love Has No Pride (live) van Bonnie Raitt. Dat nummer, geschreven door Eric Kaz & Libby Titus, is het 10e en laatste nummer van haar 2e album Give It Up uit 1972, wat haar eerste gouden plaat was in de USA. (Een andere bekende versie van het nummer is uitgevoerd door Linda Ronstadt op Don´t Cry Now (1973), die er een hit mee scoorde.) We ranken de onderstaande liveversie (0:00-4:25) van Bonnie Riatt samen met Freebo (Daniel Friedberg).



De studioversie


live 2009 met Crosby, Stills & Nash


Laatst aangepast door sokratikos op di mei 06, 2014 12:25 am; in totaal 1 keer bewerkt

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9983
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Empty Re: *RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live)

Bericht  Mirrr za mei 03, 2014 8:10 pm

Niet slecht maar zou het zelf niet gauw draaien, een 6.....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12062
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Empty Re: *RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live)

Bericht  Jan... zo mei 04, 2014 5:30 pm

staat hoog in mijn trui-top 100. een 2
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Empty Re: *RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live)

Bericht  sowhat zo mei 04, 2014 6:21 pm

Als je begint te breien en het liedje is klaar dan is de trui ook klaar, Jan. Ik trek dit niet lang. 2

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18726
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Empty Re: *RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live)

Bericht  Frodo zo mei 04, 2014 10:57 pm

Bonnie heeft best leuke liedjes gemaakt, maar deze hoort daar niet bij.

Een 3.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Empty Re: *RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live)

Bericht  Joostvdaa ma mei 05, 2014 10:13 am

In één woord: saai. Niets leuks of bijzonder moois in te ontdekken. Ik ga mee met de 2'en.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Empty Re: *RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live)

Bericht  Frodo ma mei 05, 2014 6:09 pm

Overigens, kan haar achternaam in de titel verbeterd worden?
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Empty Re: *RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live)

Bericht  Roche ma mei 05, 2014 11:31 pm

Het is niet veel , maar bonnie geef ik wel een 6... inderdaad...zoveel mooiers gemaakt .
Roche
Roche
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 3460
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 68
Woonplaats : ergens in Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Empty Re: *RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live)

Bericht  Miennnn di mei 06, 2014 3:05 pm

jan1966 schreef:staat hoog in mijn trui-top 100. een 2

Ik ga met Jan mee  Very Happy 
Miennnn
Miennnn
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3130
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 68

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Empty Re: *RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live)

Bericht  PPProfessor wo mei 07, 2014 2:15 pm

Ik begrijp niks van die lage cijfers. Ik vind het prachtig. Onwijs goeie stem, mooie overtuigende ballad. Een dikke 8 voor Bonnie (al dan niet over the ocean).

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1807
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Weesp

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Empty Re: *RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live)

Bericht  Dave Evans wo mei 07, 2014 6:41 pm

Geen topplaat maar zekers ook niet zo slecht als sommige cijfers doen vermoeden. Het schommelt en wiegt een beetje door.........vijfje derhalve!

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Empty Re: *RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live)

Bericht  Gast wo mei 07, 2014 6:46 pm


Net als PPProfessor snap ik geen ene reet van de (te) lage cijfers, maar goed Bonny is hier altijd al een soort van ondergeschoven kindje geweest (en met hier bedoel ik dit langzaam maar zeker in de kleur bruin veranderende land) en heeft eigenlijk ook nooit die waardering gehad die ze "althans in mijn optiek" wel heeft verdiend maar ja wat kan je ook anders verwachten in een land waar men een gefrustreerde minihamster als ene Giel B. en zijn pretentieuze wansmaak bijna als enige muziekapostel vereerd c.q. als enig muzikaal kader tot zich neemt waardoor er nog slechts ruimte is voor de Jantje Smit's en Blofjes van deze wereld..

O ja een 10 natuurlijk voor deze een ook nog zijnde fantastische "slide' gitariste

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Empty Re: *RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live)

Bericht  sokratikos do mei 08, 2014 2:09 pm

Jammer, vind ik altijd, als het gevleugelde ´heeft betere nummers´ uit de kast wordt gehaald zonder erbij te noemen welke dat dan zijn. Dikke kans immers dat anderen die nummers niet kennen. Dat geldt wat mij betreft zeker voor Bonnie Raitt, want ik ken haar muziek nauwelijks.
Snap de lage cijfers ook niet. De RTH is live zo gezongen dat het mij iig naar de keel grijpt, en dat hoort een (liefdes)ballad als deze ook te doen die door de stem wordt gedragen. Als dit nummer met een trui te maken heeft, dan is het een veel te grote slobbertrui waarin je je knieen optrekt, armen om je opgetrokken benen geslagen, terwijl je in gedachten verzonken (die waarover het nummer gaat) achter de achterraam zit te turen naar de regenbui. Dikke 7

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9983
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Empty Re: *RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live)

Bericht  Gast do mei 08, 2014 8:48 pm


Kijk die Sokra snapt het tenminste!! dit nummer is net als goede wijn die ook alleen maar beter smaakt hoe langer die rijpt, dit is ook echt een "groei" nummer wat alleen maar beter word hoe vaker je het hoort.

Tsja Sokra, nou kan ik hier wel eigenwijs allemaal lopen te vertellen welke nummers of albums er wel niet allemaal beter/slechter zijn maar ik heb genoeg vertrouwen in je (wan)smaak dat je dat zelf het beste kunt ontdekken en believe you me dat kan een leuke reis worden.
Als ware "live" liefhebber kan ik alleen maar zeggen dat je ook die kant van haar niet moet vergeten hetgeen mede komt door de absurd hoge kwaliteit van haar live bands.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Empty Re: *RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live)

Bericht  forzautregivo vr mei 09, 2014 12:20 pm

Ik ben gek op de stem van Bonnie, één van de mooiste vrouwenstemmen die ik ken. Angel From Montgomery is mijn favoriete nummer, een beetje in dezelfde sfeer als deze RTH. Prachtig, prachtig, prachtig. Ik pak de breipennen erbij en geef dit en passant een 8

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5377
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Empty Re: *RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live)

Bericht  Ries vr mei 09, 2014 5:26 pm

Ga een puntje lager dan Ivo, pak flesje bier en ga bewonderend naar Ivo's breiwerk kijken! Naar breien kijken en die stem op de achtergrond is natuurlijk ruime voldoende waard
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7080
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Empty Re: *RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live)

Bericht  Vleertje za mei 10, 2014 1:39 pm

Niet mijn genre of kopje thee maar wel een vreselijk mooie stem. Een 7.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Empty Re: *RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live)

Bericht  Gast za mei 10, 2014 1:43 pm

Ik vindt hier geen ene Bonnie Riatt aan, wat tenenkrommend saai, twee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Empty Re: *RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live)

Bericht  Timmus zo mei 18, 2014 6:25 pm

Niet lelijk of heel slecht, wel saai. Een 4.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16646
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live) Empty Re: *RTH* Bonnie Raitt - Love has no pride (live)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum